Portál AbcLinuxu, 12. května 2024 02:09


Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
2.5.2012 22:07 skype
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Skvělá novinka! Konečně začali řešit zásadní problém.
deafboy avatar 2.5.2012 22:27 deafboy | skóre: 1
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Odkedy je decentralizacia problem? :P
2.5.2012 22:36 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Není, pokud ty uzly neběží na strojích uživatelů, kteří mají tu smůlu, že si platí rychlý a přímý přístup do netu :)
2.5.2012 23:07 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Ani to neni problem, pokud na tom ovsem nekdo nevydelava.

Technicky bych si doved (napriklad) predstavit, ze v zavislosti na prenesenych datech takoveho uzlu by dotycny (alespon) ziskaval nejaky kredit na hovory do beznych siti.

V pripade M$ jde spis o to, ze na vlastni infrastrukture se smirovani provadi precijen o fous snadneji.
3.5.2012 20:37 Bubak | skóre: 16 | blog: Čtvrtá cenová
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Jo, to je taky prvni, co me napadlo. Mozna i s nejakou dotaci od ruznych inteligence services :-)
... máš jen mrtvou kočku a poškrábanýho jezevčíka ...
2.5.2012 22:42 bohyn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
S Win to jde z kopce, MS nasazuje linoxove servery :D
2.5.2012 22:55 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Pamätám si, ako pred dlhým časom (možno 10 rokov...) server www.microsoft.sk bežal na linuxe (apache). Na nejakej konferencii Microsoftu sa niekto z obecenstva spýtal, aký má MS názor na Linux. Odpoveď bola, že je to amatérsky, nepodstatný a nepoužívaný systém bez akejkoľvek budúcnosti a významu.

Nasledovala otázka, prečo teda www.microsoft.sk beží na Linuxe... čo prednášateľa úplne vyviedlo z konceptu a nedokázal nič povedať. Asi o týždeň sa hlavičky www.microsoft.sk zmenili a ukazovali (IIRC) Windows NT a IIS...
3.5.2012 01:26 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Klasicka korporatni demence. Nekdo nahore stanovi politiku ze voda se sucha a trava modra a je to. Skutecnej stav neni podstatnej, protoze podle nej se v korporacich a v marketingu zvlast neplatej premie :-). Linux je protoze to rek na konferenci Balmer a bude dokud nerekne nejakou jinou kravinu... a pak jezdej chapi od Samby na velmi pratelsky tejdeni srazy do Redmontu a s borcema od MS tak ladej novou Sambu a nesmirne si to pochvalujou obe strany, MS ma konkurenci implementaci na testovani a Sambari muzou zkouset diky MS toolum veci, ktery jinam neumej... to jsou ty paradoxy.

Jinak dnesni pohled MS na Linux je trochu jinaci nez kdysi, nazval bych to "co oko nevidi to srdce neboli" :)

3.5.2012 01:54 bohyn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
web skypu pravdepodobne taky jede na *nixu (Apache + PHP)
HTTP/1.1 404 Not Found
Content-Type: text/html; charset=utf-8
Content-Encoding: gzip
Content-Length: 6491
Connection: Keep-Alive
Keep-Alive: timeout=2, max=737
Content-Language: en
Date: Wed, 02 May 2012 23:48:04 GMT
Server: Apache
Vary: Accept-Encoding,User-Agent
X-Handler: 404.php
Ale rekneme ze to jeste nestihly prekopat, u Hotmailu jim to trvalo 4 roky :)
3.5.2012 08:20 jímkasociálníspodiny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Skype je sice ve vlastnictví MS, ale funguje poměrně samostatně, nebo aspoň něco takového plánovali při převzetí.
3.5.2012 21:52 Rivon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Apache snad běží i na Windows. Tohle IMHO nic nedokazuje.
3.5.2012 23:10 bohyn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
jo de to, ale dre to :) Na widlich ma apache o poznani nizsi vykon
3.5.2012 23:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
#> nmap -sT -sV  -O --osscan-guess www.skype.com

Starting Nmap 5.51 ( http://nmap.org ) at 2012-05-03 23:31 CEST
Nmap scan report for www.skype.com (78.141.177.158)
Host is up (0.030s latency).
Not shown: 993 closed ports
PORT     STATE    SERVICE      VERSION
25/tcp   filtered smtp
80/tcp   open     http         Apache httpd
135/tcp  filtered msrpc
139/tcp  filtered netbios-ssn
443/tcp  open     ssl/http     Apache httpd
445/tcp  filtered microsoft-ds
1723/tcp filtered pptp
OS fingerprint not ideal because: Host distance (11 network hops) is greater than five
No OS matches for host
Network Distance: 11 hops

OS and Service detection performed. Please report any incorrect results at http://nmap.org/submit/ .
Nmap done: 1 IP address (1 host up) scanned in 18.59 seconds
Za firewallem :-/
5.5.2012 18:37 Jindřich
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Tehdy to u některých MS serverů psalo nejen Apache, ale i Linux, dobře to pamatuju. Později se to změnilo.
3.5.2012 19:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
S Win to jde z kopce, MS nasazuje linoxove servery :D
+1. Zajímavé, že u téhle novinky se Mustafové, Woknaři a podobná individua nijak neprojevují :-D
5.5.2012 02:32 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Skype je relativně nová koupě Microsoftu. Tudíž existuje na nějak infrastruktuře, kterou určil předcházející vlastník.

Skype má nějaký tým, který se o něj stará. Dostal zadání, Skype je třeba připravit k monetizaci aby nás to zatím stálo minimum prachů. Jinak nám je u pr..., co tam dáte – zatím. Dokud to nenese prachy, je třeba najít obchodní model a navrážet do toho prachy.

Tento scénář je pravdědpobný především z toho, co autor zprávičky zamlčel, že Microsoft drsně katoval kosty a počet nodů drsně seškrtal směrem dolů zhruba na pětinu na konečných 10k – tuto podstatnou informaci zprávička nezmiňuje, ačkoli hodně o pozadí říká.

Zároveň MS potřebuje nějaký user experience a dát uživatelům důvod skype používat a později zaintegrovat.

---

Microsoft poměrně profituje z toho, že celkem netrpí nenávistí k „not invented here“ a jeho obvyklé fáze jsou: používat původní řešení, přepsat do nové implementace ale zachovat původní API, vydat novou verzi s rozšířeným MS extension API, vydat další verzi s vyšším výkonem a odladěným API.

Jinak řečeno, stejným způsobem MS integroval třeba v minulosti BSD sokety pro síťovou komunikaci a mnohé další.

---

Skype byl především polovirus a první je opravdu třeba z něj udělat normální slušný síťový program. A to je realizuje.

Chápu, že třeba linuxový postup totálně destruovat třeba KDE a roky to dávat dohromady aby to nefugnovalo nikomu je možná daleko víc cool. Ale některé firmy i týmy dávají přednost měnění krok po krůčku a stále funkčnosti, než několikaletá příležitost a možnost sázet si na to, co bude rozmrdané zítra.
5.5.2012 02:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Chápu, že třeba linuxový postup totálně destruovat třeba KDE a roky to dávat dohromady aby to nefugnovalo nikomu je možná daleko víc cool.
No já na tom teda nic cool nevidim. A ani "linuxové" mi to nepřipadá. A vůbec, jak souvisí KDE4 s tématem linuxových serverů v MS-Skypu? Imho vůbec nijak.

No, jinak to vypadá, že už ani smajlík nestačí na to, aby všichni pochopili, že příspěvek není myšlenk zcela vážně...
mikirc avatar 4.5.2012 10:43 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby aspon z toho udelali pouzitelny program. Nic to nedela a zere to vykonu i ram. Uzivatelska privetivost nula nula nic, zadne skupiny v kontaktech, zadne individualni nastevni kontaktu. Na to jak dlouho skype je, tak je to jak z doby kamenne.
Byl jednou jeden...
pavlix avatar 6.5.2012 00:18 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Kdyby aspon z toho udelali pouzitelny program.
To by byla škoda a mohlo by to zpomalit nástup otevřených protokolů. Mně by naopak nejvíc vyhovovalo, kdyby se Skype co nejvíce zhoršil, jako se to stalo s ICQ.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
6.5.2012 01:31 le0s | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
+1
7.5.2012 09:24 Zopper | skóre: 15
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Hmmm, to je sice pěkná myšlenka - ale já nějak nenašel žádnou použitelnou náhradu, která by měla alespoň srovnatelnou úroveň kvality a stačilo ji jen nainstalovat. On je ten skype poměrně oblíbený u všech těch tetiček a podobných příbuzných... :-D
"Dlouho ještě chcete soudit proti právu, stranit svévolníkům?" Ž 82,2
pavlix avatar 7.5.2012 22:17 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
V mém případě to není myšlenka ale praxe.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.5.2012 22:35 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Sorry, ale čím ho babičkám, manželkám, tetičkám, dětem a dědečkům nahrazuješ aby to umělo psát, kecat, video-hovorovat a posílat soubory (ehm - fotky) a to vše na jeden klik a s tím, že to projde přes 95 % firewallů - tedy funguje to všude?
(To že ho nemáš/nemám rád na situaci, že je to jediné all-in-one řešení, které používá většina BFU a je to to druhý požadavek co 99 % lidí chce mít v PC/NTB, nic nemění).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 9.5.2012 00:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Zřejmě používáš jinou definici slova nahrazovat. U většiny uvedených totiž nebylo co nahrazovat. U těch ostatních to nebyl naprosto žádný problém. Podle požadavku se zpravidla jedná (technicky) o XMPP/SIP sw klienta nebo o SIP hw telefon. Požadavky se liší, takže někteří dají přednost hw telefonu před videohovorem, jiní naopak, jiní vyžadují obě dvě řešení.
(To že ho nemáš/nemám rád na situaci, že je to jediné all-in-one řešení, které používá většina BFU a je to to druhý požadavek co 99 % lidí chce mít v PC/NTB, nic nemění).
Statistiku jsem si nedělal, ale jen z toho co vidím mezi okolními BFU bych si stále ještě troufal odhadnout, že většina žije bez Skype.

Nicméně, co mám nebo nemám rád, je moje věc. A nemám nejmenší tušení, proč hledáš paralelu mezi tím, co vyhovuje mě a co vyhovuje té údajné většině BFU. Z mého pohledu je to značně irelevantní.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.5.2012 10:06 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Asi jiný vesmír - znám zaručeně (možná je jich více, znám spoustu lidí, který se neptám…) jen jednoho člověka bez Skype (protože ho má manželka na komunikaci s rodinou) a asi jsem ještě k tomu moc mladý, většina mých babiček, dědečků, tetiček, dětí a manželek má PC nebo NTB. A ti co jim volají a těm co volají/video-hovoří mají prostě Skype. Takže tak jedině videotelefon s podporou Skype…

Samozřejmě, že je to tvoje věc, ale jasně jsi se vyjádřil, že jej nemáš rád, tedy ti asi nevyhovuje. Nesnažím se hledat paralelu, tak jak jsi si to spojil, ale chtěl jsem vědět čím to této skupině, podle mě majoritní, nahrazuješ, protože mně se to ničím nepodařilo.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 10.5.2012 11:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Asi jiný vesmír - znám zaručeně (možná je jich více, znám spoustu lidí, který se neptám…) jen jednoho člověka bez Skype (protože ho má manželka na komunikaci s rodinou) a asi jsem ještě k tomu moc mladý, většina mých babiček, dědečků, tetiček, dětí a manželek má PC nebo NTB.
Ty znáš jediného člověka bez Skype, já znám dokonce i lidi bez počítače :).
Takže tak jedině videotelefon s podporou Skype…
Už si tu agitku nech, je to zbytečné :).
Samozřejmě, že je to tvoje věc, ale jasně jsi se vyjádřil, že jej nemáš rád, tedy ti asi nevyhovuje. Nesnažím se hledat paralelu, tak jak jsi si to spojil, ale chtěl jsem vědět čím to této skupině, podle mě majoritní, nahrazuješ, protože mně se to ničím nepodařilo.
Já naštěstí netrpím tím problémem, že bych potřeboval každému vnutit konkrétní řešení, ať už svoje či většinové. Jediné, na co praktikuju svůj vliv, je co budu používat já a co budu ochotný druhým spravovat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
10.5.2012 14:13 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Možná znám, ale nevím o tom… :)
Neuzavírej se a nemanipuluj a nabídni řešení…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 10.5.2012 17:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Už se stalo.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
cezz avatar 11.5.2012 00:55 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Ja osobne pouzivam google talk. (cize XMPP) Skype som sa pokusal pouzit jediny krat, ked google talk na mobilnom internete (ktory bol vtedy kratkodobo jedina moznost) sice fungoval, ale nie idealne (citaj kvalita zvuku nebola uplne idealna) Vela krat som pocul ze Skype si vie s horsim spojenim poradit lepsie, ale fakt bol, ze na rovnakej linke nesiel vobec (ok, sem-tam isiel/citaj: na druhej strane to zvonilo/, ale zvuk ktory to nasledne prenasalo znel ako /dev/random a nebolo rozumiet ani slovo) a tym to u mna skoncilo.

Kedysi bola pre mna slabina absencia HW telefonu, dnes to riesi v podstate akykolvek lacny Android.

Nevravim, ze Skype je z pouzivatelskeho hladiska zly, ale urcite to nie je momentalne jedine jednoduche a funkcne riesenie. V mojom okoli viem len o par ludoch, ktori to pouzivaju a ak niekoho neviem kontaktovat cez XMPP, tak takmer urcite nema ani Skype. Asi zalezi, od okolnosti.

Computers are not intelligent. They only think they are.
11.5.2012 08:35 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Jo taky používám, mimo jiné, Google Talk, na Win to má sice svoje nepříjemné muchy, např. nevyskočí to na top, když dojde zpráva (což při absenci ploch absenci rozumného přepnutí mezi aplikacemi je nepříjemné) a obecně nelze opravit napsaný a odeslaný text (to nám dysgrafikům vadí - to Skype závidím :) ).

Ale k tématu, ono to řešení pro „lidové vrstvy“, ztroskotává na tom, že se Google Talk nedovolá tetičce na Skype.
Ono to asi nemá rozumné řešení, byť technicky existují, ale Skype si to obšlápl a „lidové vrstvy“ nebudou měnit své návyky jen pro nějaké přesvědčení.
Je super nasadit někomu něco jiného a on pak řekne: „ale s tím se dovolám jen Tobě, Frantovi Procházkovi to nejde a ani nevím kde ho mám hledat, a on mě taky nenašel.“ (Samozřejmě je to problém uzavřenosti Skype, ale Frantovi je to jedno.)

Nejlepší je když vidím, jak se hezky pracuje aktivně s Goole Docs, a komunikuje se u toho přes Skype a ptám se: „proč nekomunikujete přes tady 'to', to máte po ruce“, odpověď: „víš to je takové divné a jsme tady jenom my, ale ve Skype máme všechny.“, „ale to můžete…“, „prosím tě nezdržuj nám to tak vyhovuje“.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 08:48 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Ale k tématu, ono to řešení pro „lidové vrstvy“, ztroskotává na tom, že se Google Talk nedovolá tetičce na Skype.
Já v tom problém nevidím :).
Ono to asi nemá rozumné řešení, byť technicky existují, ale Skype si to obšlápl a „lidové vrstvy“ nebudou měnit své návyky jen pro nějaké přesvědčení.
Pro přesvědčení ne. Ale v tom vidím spíš důvod proč Skype nepoužívat než proč ho používat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.5.2012 09:57 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Já v tom problém nevidím :). Ale „uživatel“ a tetička ano. :)
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 21:27 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Tož to ale není problém můj :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
cezz avatar 11.5.2012 08:59 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
S tou zavislostou na Skype co popisujes som sa nastastie osobne nestretol. Momentalne inde ako na XMPP moje kontakty nemam (a to som predtym pouzival aj ICQ aj MSN, aj ktovieco ine..) a velka vacsina z tych kontaktov okrem XMPP uz inu siet nepouziva. Asi zalezi v akych kruhoch sa pohybujes.

Alebo je to proste tym, ze sa na Skype nedam ukecat, ci uz mam na to technicke, alebo ine dovody. Ostatni ludia sa zvycajne prisposobia. Zvycajne sa ukaze ze ten gmail aj tak pouzivaju, len nevedeli, ze sa to da pouzit aj na nieco ine ako email, par ludi bolo prekvapenych, ze ich Android zvlada IM pripadne audio/video hovor out of the box a pod.. Ak ma niekto potrebu pouzivat vyhradne Skype jeho vec, ja ked tak prinajhorsom zavolam klasicky telefonom..

Inak ten Android ma poslednou dobou pomerne zaujimavy efekt, ze IM na nom pouzivaju aktivne aj ludia, ktori inak pri pocitaci nebyvaju moc zastihnutelni. V praxi je cim dalej tym viac ludi pre mna zastihnutelnych na XMPP rovnako casto ako na mobile, cize vyrazne castejsie ako na akejkolvek desktopovej IM alternative.
Computers are not intelligent. They only think they are.
11.5.2012 10:15 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Kašli na „mé kruhy“ ty jsou obvykle v pohodě, ale bavím se o babičkách, tetičkách apod. a okolí, na které neovlivníš.
„ze sa na Skype nedam ukecat“ - hezké, ovšem někdy jsou důležitější věci…
Vztahuješ to na sebe, já taky nemám žádnou potíž se sebou, ale s okolím, které chce komunikovat a většina videotelefonátů běží ve Skype a jak jsem psal, je to téměř vždy druhý požadavek co musí být na PC nastaveno.
Živě jsem si představil máti, jak používá telefon s Androidem. Někdy lepší technologii, nic spoustě lidí nepřináší, prostě jen proto, že takové potřeby nemají…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 21:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
hezké, ovšem někdy jsou důležitější věci…
Než Skype? To každopádně :D.
Někdy lepší technologii, nic spoustě lidí nepřináší, prostě jen proto, že takové potřeby nemají…
Nevím, nevím. Zatím jsi tu napsal spoustu komentářů, jak je Skype potřeba, ale zatím jsi mě nepřesvědčil, abych si ho pořídil.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.5.2012 21:38 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Není potřeba, je žádaný…
¡V žádném případě si jej nepořizuj pokud nemusíš!
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 21:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Momentálně mě o to nikdo nežádá. Naposledy někdo kvůli práci a to jsem vysvětlil, jaký mám názor na používání Skype k pracovním účelům. Tak od záměru komunikovat se mnou po Skype dotyčný upustil, ale to lze považovat spíše za výhodu.

Jako já nechápu tu frustraci.

Před časem jsem odcházel od ICQ. To spíš pár lidí zaprotestovalo. Nakonec ti, co se mnou chtěli komunikovat, si pořídili gmail a zpravidla si ho oblíbili natolik, že opustili svůj stávající mail. Jabber included.

Pravda, pár korun na smskách nebo telefonech mě to stálo, když jsem si pár setkání musel domluvit telefonem místo ICQ, ale zjistil jsem, že to vlastně vůbec nebolelo.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.5.2012 21:57 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
No jen počkej až Ti babička(třeba tchyně) vyčte, že jí neukážeš vnoučka (nepustíš jí video-hovor), když sousedovic Mirek to dělá každý večer.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 22:00 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Jestli tohle je tvým největším životním problémem, tak jsi šťastný člověk.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.5.2012 22:06 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Jestli to není pro tebe problém, jsi šťastný člověk.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 22:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Tchýni nemám. Slečnu její rodiče vyškrtli ze seznamu svých dětí. Takové malichernosti jako je Skype, neřešíme.

Nehledě na to, že mě okolní lid považuje za IT odborníka, takže se mě nesnaží poučovat o tom, co bych měl používat, a co ne. A pokud to někdo zkouší, tak mu většinou s úsměvem poděkuju za rady.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.5.2012 22:34 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
že mě okolní lid považuje za IT odborníka
„Dokáže to sousedovic malý Mirek a ty tomu přece rozumíš, tak to snad zvládneš ne(?)“.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 22:45 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
„Používám pracovní počítač a musím dodržovat bezpečnostní standardy.“
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
11.5.2012 23:00 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Jo, i lhát lze.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 11.5.2012 23:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
V odůvodněných případech, kdy lidi nedokážou přijmout a respektovat pravdu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 11.5.2012 23:59 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Nehledě na to, že to striktně vzato není lež, pouze zamlčení toho, že bezpečnostní pravidla určuje stená osoba, která počítač užívá. A vzhledem k tomu, že do interních pracovních postupů „tetičce“ vůbec nic není, tak je takové zamlčení vcelku v pořádku.

Každopádně tuto „výmluvu“ jsem naposled použil před několika lety. Od té doby to nebylo potřeba.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
cezz avatar 12.5.2012 08:21 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Kašli na „mé kruhy“ ty jsou obvykle v pohodě, ale bavím se o babičkách, tetičkách apod. a okolí, na které neovlivníš.
Tvoj svet, tvoj problem. Moje "teticky a babicky" bud nevedia co je to pocitac, alebo nevedia ze sa cez to da telefonovat. Ak to vedia tak mi volaju cez ten gugl. Ziadny Skype nikto neriesi.

Sa mi zda, ze si nejaky presvedceny, ze kazdy clovek na tejto planete proste potrebuje Skype, lebo niekto iny ho pouziva. Ja ho proste nepotrebujem. Pochop. Nepotreboval som ho a zrejme ho ani potrebovat nebudem.
Computers are not intelligent. They only think they are.
pavlix avatar 12.5.2012 09:52 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
+1
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.5.2012 11:52 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Ano můj svět můj problém, taky nikde netvrdím, že je tvůj.
Popravdě, nevěřím, že tetička co dostala NTB od někoho si tam nainstalovala např. Google Talk - ale to je taky moje věc…
Už jsem jednou napsal, že „nepotřebuje“, ale „žádá“ a ne každý, ale hodně velká skupina mající PC/NTB.
Skype mám a doma jsem ho pouštěl „jen z donucení“ (podobné důvody jako popisuji výše), ale už jsem to vzdal a do Pidgin-a 'to' přihodil. Ty „skype“ kontakty co tam mám nijak neovlivním, aby používali něco jiného, a že jich je, krom toho, že se odmítnu s nimi bavit přes Skype, né že bych byl zrovna sociálně excesivní typ, ale to by mi přišlo dost divné… (V práci mi zůstává jen ze setrvačnosti, protože, jak jsem psal také, nebyl problém v minulosti s průchodem přes firewall na rozdíl od jiných řešení…)
A kdykoliv chystám nějaké PC, a to je jedno jestli z Win nebo Linux-em, tak každý tam chce „Aby tam šel internet, aby tam byl Skype…“, takže díky množství kontaktů a těmto požadavků, logicky dedukuji, že je žádaný.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 12.5.2012 12:36 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Už jsem jednou napsal, že „nepotřebuje“, ale „žádá“ a ne každý, ale hodně velká skupina mající PC/NTB.
Mno kdybych každému dal, o co si požádá...
Ty „skype“ kontakty co tam mám nijak neovlivním, aby používali něco jiného, a že jich je, krom toho, že se odmítnu s nimi bavit přes Skype, né že bych byl zrovna sociálně excesivní typ, ale to by mi přišlo dost divné…
Asi tak jako mě přijde divné aby člověk (kterýkoli) někoho nutil si Skype pořídit a používat.
A kdykoliv chystám nějaké PC, a to je jedno jestli z Win nebo Linux-em, tak každý tam chce „Aby tam šel internet, aby tam byl Skype…“,
Tak tohle naštěstí nedělám, od toho mám hromadu vizitek z kuku.cz.
takže díky množství kontaktů a těmto požadavků, logicky dedukuji, že je žádaný.
Ještě před několika lety bylo stejným způsobem žádané ICQ. Nebudu si pořizovat každou sračku jen proto, že je žádaná :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.5.2012 12:54 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Kluci, kluci…, nikdo vám ji nenutí…
Ano ICQ rychle nahradil Skype, protože byl lepší a uměl hezky video a fungoval všude…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 12.5.2012 13:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Kluci, kluci…, nikdo vám ji nenutí…
Pouze nám někdo (ty) podsouvá, že je divné si Skype na požádání prvního člověka nepořídit. To je podle mě ukázka velice nepěkné manipulace.

Pokud tohle na mě někdo reálně zkouší, tak ho obvykle odesílám do patřičných mezí.

Příště mi zakáže nosit sandály přes ponožky. Pak mi zakáže pracovat na živnost, protože mu to taky připadne nekonformní a divné. Pak mi zakáže pracovat dělat IT pozice, protože ajťáci jsou vůbec obecně divní, nekonformní a nepřizpůsobiví. Budu si tedy muset sehnat normální práci. A ještě nejdřív si budu muset sehnat seznam prací, které normální jsou.

Prosím neargumentovat šikmou plochou, jsem si jí plně vědom. Ale tohle jsou všechny příklady toho, co by po mě někdo mohl chtít, aby se ze mě stal normální člověk se Skype, Windowsama, normální prací, výběrem ze standardizovaných zálib, apod.
Ano ICQ rychle nahradil Skype
Toto tvrzení odporuje mému pozorování. Bývalé skalní ICQčkáře vidím lézt akorát tak na Facebook. A i když někdo náhodou si chce opravdu volat přes Skype, tak si to nejdřív jdou na FB domluvit.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.5.2012 15:43 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
No nevím, kdybych tě chtěl manipulovat, tak jak píšeš, tak bych na to šel asi jinak…
Všimni si čím to začalo, a kdo neustále uhýbá na „já“ a kolikrát jsem se tak snažil ti vnuknout ideu, že si jej máš pořídit.
Jen jsem chtěl prostě vědět čím to nahrazuješ (ne u sebe), a hlavně mě zajímalo jak to zařídit, aby se to fungovalo a nemusel se Skype všude rozlézat a mohli jsme si používat klienta dle libosti a jediné co jsem se dozvěděl, je že někoho nutím si jej pořídit a že „já" (tedy ty) ho nebudu používat.
Ohledně ICQ, jen vím, že si všichni kolem mě psali a fčil video-hovoří přes Skype, o Facebook-u nemůžu sloužit, to se mě nedotýká a doufám, že z nějakého důvodu nebude… (krom toho, že to budu muset řešit s dětmi), a jestli se někdo takto domlouvá, tak to ve mně budí jen úsměv, ale když jim to vyhovuje…
Vím jen, že někteří známí cosi řeší kolem Diaspora-y, ale mě se to netýká…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 12.5.2012 16:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Vše jsi se již dozvěděl. A přesto tu hlásáš něco o tom, co je a co není divné.
o Facebook-u nemůžu sloužit, to se mě nedotýká a doufám, že z nějakého důvodu nebude…
Zajímavé.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.5.2012 16:44 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Nehlásám, jen jsem se vyjádřil, že by mně přišlo divné odmítnout s někým komunikovat jen proto, že používá něco co já ne, a on není třeba ani schopen to změnit, ale já ano.
Takže žádné co je a co není divné, ale co by mně přišlo divné…
Další debata asi už nic dalšího nepřinese…
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
13.5.2012 13:22 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
zvycajne to tu tak konci, zda sa :-( (prezrel som si niektore pavlixove starsie "diskusie") inak s tebou suhlasim, rozumny pristup aj komunikacia.

btw, facebook umoznuje priame volanie a to prave pomocou skype. btw, webrtc by mozno tiez mohlo priniest nieco nove / prekvapive ..
pavlix avatar 13.5.2012 19:54 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Nehlásám, jen jsem se vyjádřil, že by mně přišlo divné odmítnout s někým komunikovat jen proto, že používá něco co já ne, a on není třeba ani schopen to změnit, ale já ano.
Četl jsem něco jiného. Souhlasíš tedy, že když nabízím mezi kontakty telefonní číslo, e-mailovou adresu a jako bonus jabber ID, tak jsem v pořádku a nebo ne?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.5.2012 20:18 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Proč bych tě hodnotil, to musíš vědět sám.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 14.5.2012 10:50 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Samozřejmě se ptám pro to, abych si udělal lepší obrázek o tobě :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.5.2012 13:11 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
tiez som pouzival a presadzoval gtalk / xmpp, ale prave rodina a ini bezni uzivatelia ma "donutili" k skype a to z prosteho dovodu -- ma vacsinou daleko lepsiu kvalitu spojenia a funguje takmer vzdy a vsade (pricom instalacia je extremne jednoducha). a to je to na com vacsine ludi zalezi, technicke a idelogicke detaily nepoznaju a ani ich nezaujimaju. a z isteho pohladu s nimi musim suhlasit.
13.5.2012 14:09 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
No mně by především zajímalo, jaké jsou ty technologicky-ideologické důvody proti Skypu? Že je vlastněný Microsoftem? Zatím jen krátce a zatím se to imho neprojevilo. Viz zprávička. Anebo co je na něm tak špatně? Že se v síti chová tak, jak se chová? To je imho především způsobeno limitacemi IPv4 a stále trapně slabou ochotou ISP podporovat a nasazovat IPv6. Fungující alternativa ke Skypu by se stejně pravděpodobně chovala podobně jako Skype samotný...
13.5.2012 14:10 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
pavlix avatar 14.5.2012 10:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Mě by spíše zajímalo, proč píše prozměnu v mužském rodě.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
cezz avatar 16.5.2012 19:27 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Odpoviem za seba, predpokladam, ze kazdy ma ine dovody:
Že je vlastněný Microsoftem? Zatím jen krátce a zatím se to imho neprojevilo.
Nie, to mi nevadi, ale je to uzavrety protokol.
Anebo co je na něm tak špatně? Že se v síti chová tak, jak se chová?
Ano
To je imho především způsobeno limitacemi IPv4 a stále trapně slabou ochotou ISP podporovat a nasazovat IPv6. Fungující alternativa ke Skypu by se stejně pravděpodobně chovala podobně jako Skype samotný...
Nie, SIP, ani XMPP sa tak v sieti nespravaju.
Computers are not intelligent. They only think they are.
16.5.2012 19:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Nie, SIP, ani XMPP sa tak v sieti nespravaju.
A fungují podobně dobře (ie. zeroconf, NAT)?
cezz avatar 16.5.2012 20:50 cezz | skóre: 24 | blog: dm6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Nie, SIP, ani XMPP sa tak v sieti nespravaju.
A fungují podobně dobře (ie. zeroconf, NAT)?
S NATom som nikdy nemal problem, zeroconf som priznam sa realne nikde pouzite nevidel - urcite nie tam, kde by nebolo jednoduchsie pouzit hlasivky :-D

Ako som uz pisal kdesi vyssie, na mobilnej sieti mi Skype narozdiel od vyssie menovanych nefungovalo. Na beznej sieti kazdopadne oboje funguje lepsie ako Skype. (tzn. nerobi to sialeny traffic a nezneuziva to pouzivatelove pripojenie na komunikaciu niekoho cudzieho)

Spominam si na jeden problem s RTP a routovanim UDP na jednom starom Linksyse, kde bol vo FW nejaky bug. To by teoreticky mohlo mat nejaky vplyv na SIP, hoci nejakym sposobom SIP cez to siel v pohode - proste v praxi no problem.
Computers are not intelligent. They only think they are.
16.5.2012 20:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
16.5.2012 22:18 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
No moje opravdové důvody jsou, že je uzavřený a tím mě nutí používat toho jednoho klienta (to jak funguje mi nevadí) a že pro jiné OS jako Win, je navíc ještě tak nějak divně/nekvalitně udělaný. Obecně nezastávám názor uzavřený = špatný, např. používám jen ovladače od Nvidie (nenáviděný binární blob), kdykoliv zkusím otevřené, rychle uteču zpět - nechci spustit nějaký flame, jen uvádím příklad, že mně nevadí uzavřenost - ideologicky.
Ideologicky mi vadí, že je vlastněn M$, protože SW od M$ u mě dostal ban, i kdyby se vdaném čase našel nějaký kvalitní (HW ban nemá).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
13.5.2012 13:04 m;)
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
to je ale, zda sa podla predoslych prispevkov, u pavla dost caste :-/
Vykook avatar 8.5.2012 12:03 Vykook | skóre: 23 | blog: Tomas
Rozbalit Rozbalit vše Re: Skype nahrazuje superuzly vlastními linuxovými uzly
Fíha, napsat takovouhle ptákovinu chce fakt odvahu. Máš můj respekt a dva bludišťáky k tomu.
Nejde nám o dobro druhých. Nejde nám o bohatství. Jde o čisté opojení mocí.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.