Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 07:29

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
7.1.2013 17:52 F
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Cesky se pise "svych wiki stranek". "Jejich" by bylo spravne, pokud by vyvojari debianu potvrdili naruseni bezpecnosti wiki stranek nekoho tretiho...
7.1.2013 18:49 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Česky se píše ‚‚svých wiki stránek‘‘ ;) Anglické vazby a gramatická pravidla to tady holt válcují, o abecedě ani nemluvě... I for one welcome our new Czenglish overlords a těším se na resuscitaci plusquamperfekta v češtině -- angličtina ho má.
otula avatar 7.1.2013 19:12 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Vždyť Karel Kryl ho resuscitoval stále :) Moc rád jsem ho poslouchal už jen pro tu jeho češtinu. A jinak, co se czenglish týká, jsem alergický na skloňování například software bez softwaru – za to bych liskal.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
D.A.Tiger avatar 7.1.2013 23:54 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
A jinak, co se czenglish týká, jsem alergický na skloňování například software bez softwaru – za to bych liskal.
Opravdu? A co třeba takové slovíčko "manažer"? "bez manažer" zní opravdu dosti divně :-) A když už jsme u toho přemýšlím, který zápis je vlastně správný. Počeštěné 'manažer', nebo anglické 'manager'....
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
8.1.2013 00:01 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Internetová jazyková příručka:
software
manažer, m. živ. (řídící pracovník)
manažer, m. neživ. (program)
otula avatar 8.1.2013 05:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
No to je krásné, že to posvětili, ale jak může někdo přistoupit na skloňování nepočeštěné verze cizího slova…
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
pavlix avatar 8.1.2013 07:34 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Tak ono je vtipné i to, že posvětili neživotné skloňování těch různých démonů, klientů a podobných.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
otula avatar 8.1.2013 09:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Osobně tohle pro změnu negativně nevnímám, je to asi podobné, jako původně životní roboti, jejichž pojmenování se posléze přeneslo i na stroje, člověka nenapodobující, právě ve tvaru neživotném (nedokážu si představit, že bych o stolu plném kuchyňských robotů řekl: „Byli tam roboti.“)

Ale když už zde řešíme, co by v češtině být mělo a nemělo, leze mi už dlouho na nervy, že je diktováno, že od slova sleva neexistuje slovo slevnit ~ slevněný, ale výhradně zlevnit ~ zlevněný. Přitom, co vyjadřuje výraz zlevněný? Že se něco stalo levným. „Zlevněné“ zboží vídám denně, ovšem zboží, které by někdo skutečně zlevnil, vidím jen zcela výjimečně, a to ještě bývá něco zcela neprodejného (takže je potom otázka, zda by takové věci nebyly drahé i pouze za odvoz…)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
8.1.2013 08:50 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Další kravinismus od milovaných pánů s UJČ je to cizí slovo a hotovo. Se „software“ a i ze hardware - „Šel jsem do OBI a koupil jsem si dva různé hardwary na výměnu zámnku.“ To pak už můžeme mít (s nadsázkou) i: „Některé typy hardwary naší armády jsou zastaralé.“ - opravdu super
Jestli si ho „zas někdo“ převzal do češtiny ve stejné formě a chce ho skloňovat, ať si poslouží, ale doufám, že většina rozum-neztrácejících lidí ho bude používat jako slovo cizí a zaužívaný nesklonný „termín“.
Manager tam není takže dobré, s manažerem ať si dělají co chtějí.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 8.1.2013 10:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Ta nadsázka mi tak trochu uniká.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.1.2013 10:51 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
„Hardware“ může být i třeba „vojenská technika“ a dal jsem to do 4. pádu množného čísla, protože jsem potřeboval nějak vyjádřit tu četnost/množství.
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
8.1.2013 10:56 hnidopich
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
To pak už můžeme mít (s nadsázkou) i: „Některé typy hardwary naší armády jsou zastaralé.“ - opravdu super

Ta dobre ukryta nadsadzka je, ze autor komentaru nevie sklonovat a pouziva 4. pad namiesto 2., za co, prirodzene, mozu ti *** jazykovedci, ktori nedokazu spravit pravidla zrozumitelne aj pre BFU. Uznaj, koho/co vs. koho/coho - jeden by sa z toho aj ...!
otula avatar 8.1.2013 11:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Jeho chyba nic nemění na tom, že například věta Prodal jsem mu nové hardwary by byla úžasná.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
8.1.2013 11:37 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
A v tom to právě je, vezmeme cizí slovo se spoustou významů, prohlásíme jej za převzaté (,i když většina čtenářů ho zná jako slovo cizí), a uplatníme na něj naše pravidla, a pak když to slovo chceme použít, tak už nevíme co s ním. Možná něco bude na mé neschopnosti skloňovat, moc jsem nad tím nepřemýšlel, chtěl jsem hlavně vybrat absurdní výraz pro vyjádření jiného, pro mě pomnožného významu (pokud jdu do důsledku, tak díky významu to slovo někdy vnímám asi jako pomnožné a někdy ne…, prostě s tím slovem nemůžu pracovat jako s českým, jednou jsem tak hloupě přebral slovo "default" a fčil už mu nerozumím pokud není v kontextu „přednastavený/výchozí“ a to mně ho ještě ani oficiálně nevyskloňovali…).
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
pavlix avatar 8.1.2013 11:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Ta dobre ukryta nadsadzka je, ze autor komentaru nevie sklonovat a pouziva 4. pad namiesto 2.
Mně vůbec nešlo do hlavy, jáká je pointa toho nesmyslného tvaru.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.1.2013 15:50 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
za co, prirodzene, mozu ti *** jazykovedci, ktori nedokazu spravit pravidla zrozumitelne aj pre BFU. Uznaj, koho/co vs. koho/coho - jeden by sa z toho aj ...!
To, že jazykovedci by mali "vyrábať pravidlá" pre BFU je taký názor z 19. storočia (v ČSSR a okolí pretrval u niektorých až do skoro konca storočia 20teho). Jazykovedci sa v 95% pravopisom nezaoberajú, a tých 5% sa už poväčšine preorientováva z preskriptivizmu a viac sa orientuje na sociolingvistiku.
pavlix avatar 9.1.2013 16:03 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
U nás ten názor zřejmě značně přetrvává, vzhledem k tomu, že se ÚJČ snaží dávat autoritativní odpovědi ohledně terminologie v oborech, do jejichž vývoje a zvyklostí nemají absolutně šanci vidět.

Já neříkám, jestli má být webový prohlížeč nebo prohlížeč webu, ani jestli jí být klient, agent, manažer, atd. direktivně označeni za životné či neživotné. Jen si nemyslím, že měl ÚJČ za každou cenu odpovědět na každou otázku, i když pro to nemá dostatečné zdroje.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.1.2013 17:53 Radovan Garabík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
S ÚJČ je to zhruba rovnaké ako s JÚĽŠ - ľudia to jednoducho od nich chcú a očakávajú a tak sa snažia - dávajú odporúčania a rady, len duch minulosti ešte niekedy zavanie a vyzerá to ako príkazy a nariadenia. Ale s nástupom Karla Olivy sa v ÚJČ situácia celkovo dosť zlepšila.

Za off-topic si dávam bezvýznamný čierny bod.
pavlix avatar 9.1.2013 18:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Ale s nástupom Karla Olivy sa v ÚJČ situácia celkovo dosť zlepšila.
O tom nic nevím, ÚJČ moc nesleduju, pokud zrovna neprodukují autoritativní doporučení, která jsou založená na cucání si z prstu a někdo mě na ta doporučení neupozorní.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
otula avatar 8.1.2013 05:46 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
U počeštěné verze má skloňování naprostou logiku. Stejně tak bych neřekl ani slovo proti skloňování českého přepisu (který už jsem vícekrát vidět) slova softvér (i když vypadá příšerně). Ale podle čeho se skloňuje software? Podle hrade?
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
D.A.Tiger avatar 8.1.2013 11:26 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Upřímě jo - podle hradu a nepoužíval bych množné číslo (tedy softwary to zní skoro jak ty internety :-D ). Osobně v tomto případě zvysoka kašlu na nějaký pravidla, prostě to používám podle citu.

Ale mě spíš šlo o to, že jsi to napsal příliš obecně. Anglofiní maniaci zásobují češtinu množstvím patvarů z angličtiny, a ty stejně dřív či později budou do určité míry přiohnuty, stejně jako původní manager (ve smyslu našeho vedoucího, nebo jedná-li se o program, pak správce)
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
otula avatar 8.1.2013 12:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Osobně v tomto případě zvysoka kašlu na nějaký pravidla, prostě to používám podle citu.
No jo, jenže můj cit mi říká, že softwaru je 2. pád od slova softwar. Jenže já žádný softwar neznám, a pochybuji, že ho znají chytrolíni z UJČ.
ty stejně dřív či později budou do určité míry přiohnuty, stejně jako původní manager
Přejímání slov respektuji, čeština přejímá slova snad odjakživa. Taková ruština to bere mnohem důsledněji, takže mají софтвер, nebo mám například doma desku, kterou nazpíval Пол Маккартни - což sice u těch jmen může být až matoucí, ale na druhou stranu nemusejí řešit žádné softwary a hardwary.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
D.A.Tiger avatar 8.1.2013 14:49 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
No jo, jenže můj cit mi říká, že softwaru je 2. pád od slova softwar. Jenže já žádný softwar neznám, a pochybuji, že ho znají chytrolíni z UJČ.
Já také ne. přesto mi cit říká, že při psaní to možná tak nevyzní, ale mluvené čeština skloňování potřebuje. Pokud se to slovo neskloňuje, pak to při vyslovení doslova tahá za uši : 'To je záležitost software' -> "To je záležitost softver".

Ale vzhledem k tomu, že je to slovo cizího původu a řekl bych že dokonce pomnožné, tak to ani neřeším. Už jen proto, že se píše 'software', ale vyslovuje se 'softvér'. A je naprosto jedno máš-li na mysli jeden program, nebo souhrně všechno programové vybavení počítače (tedy více programů a dat). Proto mě tvar 'softwery' poněkud hloupý. A při skloňování se řídím variantou výslovnosti (kdo, co? softver - koho, čeho, softveru. Tedy psáno 1p. sotware, 2p. softwaru ).
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
D.A.Tiger avatar 8.1.2013 14:59 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Mimochodem, když jsme u těch anglických slovíček narvaných do češtiny, ze začátku jsem se zmiňoval o slově "manažer" a ptal, zda jestli není správnější anglická forma "manager". Ale už jsem zaznamenal tvar "menežr". To zase chce být někdo velice cool mistr světa... :-D
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
otula avatar 8.1.2013 15:09 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Ale už jsem zaznamenal tvar "menežr". To zase chce být někdo velice cool mistr světa... :-D
V tomto případě s tebou bezvýhradně souhlasím :)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
otula avatar 8.1.2013 15:08 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Já také ne. přesto mi cit říká, že při psaní to možná tak nevyzní, ale mluvené čeština skloňování potřebuje.
Ano, potřebuje. Jenže software není ani mluvené, ani čeština. Jinak jsem k tomuto výše poznamenal následující:
Stejně tak bych neřekl ani slovo proti skloňování českého přepisu (který už jsem vícekrát vidět) slova softvér (i když vypadá příšerně).
Ještě bych doplnil, že číslice také v psané formě neskloňujeme, ale přesto je čteme skloňované (Viděl jsem 1 ženu ~ Viděl jsem jednu ženu; Přibil jsem to 20 hřebíky ~ Přibil jsem to dvaceti hřebíky)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
7.1.2013 18:58 Ladislav Hagara | skóre: 105 | blog: Ride the Raven
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Dík, opraveno.
8.1.2013 14:23 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Komentátoři, kteří nekomentují argumentovaně téma příspěvku (zaprávičky), cosi na sebe prozrazují. Není vám to hloupé?
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
8.1.2013 05:27 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to už je skoro pravidlo - jakmile se někde objeví zprávička o narušení bezpečnosti linuxu, tak se v diskusi začne řešit správná gramatika

to je jako když někde utečou odposlechy politiků - taky se čílí, jak je možný že se ty jejich prasárny dostaly ven místo řešení obsahu těch odposlechů
pavlix avatar 8.1.2013 07:35 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
A přitom zprávička o bezpečnosti linuxu vůbec není.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.1.2013 13:07 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
a jejda, mimo grammar nazi jsem ještě zapomněl na hledače skulin :-D
8.1.2013 14:24 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Jejich webservery běhají na čem, prosím?
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
pavlix avatar 8.1.2013 15:29 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Pro pochopení mého předchozího příspěvku doporučuju znovu přečíst zprávičku.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Bedňa avatar 8.1.2013 16:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Čo to má spoločné s chybou v MoinMoin?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
8.1.2013 08:14 jarin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Jestli to nebude spíš tím, že tento portál má dlouhodobě problémy s gramatikou a vůbec formou článků a zpráviček. Třeba majitel na podobnou kritiku reaguje hodně negativně.
David Watzke avatar 8.1.2013 09:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Třeba majitel na podobnou kritiku reaguje hodně negativně.
Cože? Doli (stejně jako další admini) opravuje články a zprávičky dle toho, co uživatelé v komentářích nahlásí.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
otula avatar 8.1.2013 09:33 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Chápu, že je to reklama, ne článek, ale nejvýkonější servery už tady červeně svítí na úvodní stránce snad rok a všem to vyhovuje ;-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Heron avatar 8.1.2013 10:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Co třeba přiložit ruku k dílu a přihlásit se jako jazykový korektor?

Mě tyhle "gramatické komentáře" neskutečně štvou. Přečtu si zajímavý technický článek, těším se na diskusi (kde bývalo pravidlem, že se to technické ještě víc rozvedlo) a co vídím? Oznámení "chyb překladu" a překlepů. Přijde mi to, jako kdyby, když už k tomu nemají co říct, tak alespoň zkritizovali gramatiku.
8.1.2013 12:16 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
naprosty souhlas.
PS. kliknul jsem znova na diskusi, protoze pri 24 komentarich jsem si rikal, ze uz se preslata resit gramatika a je i neco zajimaveho v diskuzi ... hm a ona diskuze o diskuzi o gramatice :-( (ke ktere jeste timto sam prispivam, ale zkratka me to taky stve)
8.1.2013 12:23 Šangala | skóre: 56 | blog: Dutá Vrba - Wally
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
A nejhorší je (samozřejmě až po trpaslících), že pak mám pocit, že se musím někoho zastat a připojím se, čímž automaticky (to já tak mám) vložím další minimálně jednu gramatickou chybu.
No pak ještě musím napsat i toto, kdy to skončí(?)… :-(
To, že trpíš stihomamem, ještě neznamená, že po tobě nejdou. ⰞⰏⰉⰓⰀⰜⰉ ⰗⰞⰅⰜⰘ ⰈⰅⰏⰉ ⰒⰑⰎⰉⰁⰕⰅ ⰏⰉ ⰒⰓⰄⰅⰎ ·:⁖⁘⁙†
otula avatar 8.1.2013 12:42 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Na to je zde odkaz "sbalit" ;-) Takže jazykové vlákno sbalíš a zbudou ti (možná) relevantní příspěvky :-)
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
pavlix avatar 8.1.2013 12:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Mně zase nebaví diskutovat o chybě ve wiki Debianu a gramatická polemika mi přijde daleko zajímavější.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Luboš Doležel (Doli) avatar 8.1.2013 13:09 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Na normální hlášení chyb reaguju jen komentářem "Díky, opraveno". Jiná věc jsou offtopic útočné komentáře.
8.1.2013 14:25 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Jde vám o linux? Pokud ano, tak se laskavě na tomto potrále vyjadřujte k němu.
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
9.1.2013 00:41 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
jakmile se někde objeví zprávička o narušení bezpečnosti linuxu, tak se v diskusi začne řešit správná gramatika
Takto formulované tvrzení samozřejmě nic neříká o tom, zda se řeší gramatika, když vyjde zprávička o čemkoli jiném. Ale počítám, že bezpečnost Linuxu zdůrazňuješ proto, že u jiných témat se gramatickými vlákny tak často nesetkáváš a chybějí ti tam. Bude to dřina, ale pokusím se vecpat gramatická vlákna i do diskusí o ostatních tématech...
D.A.Tiger avatar 9.1.2013 00:48 D.A.Tiger | skóre: 8 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Ale to zas tak moc nemusíš plýtvat energií a zbytečně se unavovat. Jednou za čas stačí naprosto bohatě... ;-)
Radost z toho, že někdo objeví něco nového, je omyl starý 6000 let... (Jean Paul) | anthill inside
9.1.2013 08:56 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
tak počty Ti moc nejdou - proto ses asi našel jako grammar nazi :)
otula avatar 9.1.2013 10:23 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
A když se někde objeví zpráva, že 200 mužů a 300 žen protestovalo, načež všech 650 nechali postřílet, a někdo se ohradí, že 200 a 300 není 650, tak to bude matematický nazi? Že přece není důležité, kolik jich bylo, ale to, že se střílelo? (A co když se vůbec nestřílelo, ale jen jim řekli, ať jdou domů?) Podle mne je úplně jedno, o jakou chybu se jedná – pokud vydavatel veřejného média dělá chyby, tak proč je ten, kdo na chyby upozorní, nazýván nacistou? Je to snad nějaká forma nátlaku, či zastrašování? Má snad někdo nějaký skrytý zájem na tom, aby ty chyby zůstaly, jak jsou? Jaká je obecně důvěra vydavateli, který „ani neumí pořádně česky“?
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
pavlix avatar 9.1.2013 12:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
pokud vydavatel veřejného média dělá chyby, tak proč je ten, kdo na chyby upozorní, nazýván nacistou?
Přesně tak. Grammar nazi je ten, kdo s jazykovými chybami obtěžuje přes míru a třeba zbytečně uráží toho, kdo chybu udělal. Takže hranice je velmi tenká a každý ji subjektivně vnímá jinak.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
9.1.2013 13:12 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
to jsi napsal naprosto přesně - a podle mého vnímání je ta hranice tady překročena

co se týká označení grammar nazi - je to ostřejší označení, ale myslím, že když je pod diskusí přes 40 OT příspěvků, tak je to podle mě na místě

otula avatar 9.1.2013 13:24 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Takže tvá logika je, že čím více příspěvků se pod upozorněním na chybu objeví, tím větší je autor nacista? Kdyby na to nikdo nereagoval, tak je jen malý nacista, nebo nacistou není vůbec?
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
9.1.2013 14:15 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
ne
otula avatar 9.1.2013 14:39 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Co myslíš tím „ne“? Výše napsals:
co se týká označení grammar nazi - je to ostřejší označení, ale myslím, že když je pod diskusí přes 40 OT příspěvků, tak je to podle mě na místě
Pokud se tedy označení nacista nevztahuje na původního přispěvatele, vztahuje se potom na diskutující pod ním? Takže každý, kdo přispěje pod OT příspěvkem, je nacista? Moc by mne zajímalo, jak jsi svůj příspěvek zamýšlel. Ten příspěvek hovoří dost jasně: je dle tebe na místě označit (zajímalo by mne kterého a proč) přispěvatele za nacistu, pokud je v diskuzi určité množství OT příspěvků.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
pavlix avatar 9.1.2013 15:43 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
co se týká označení grammar nazi - je to ostřejší označení, ale myslím, že když je pod diskusí přes 40 OT příspěvků, tak je to podle mě na místě

Nemyslím si, že by počet příspěvků jiných uživatelů nějak ospravedlňoval urážení uživatele X. Nehledě na to, že často většina těch příspěvků jsou reakce lidí, kteří na jazykové diskuze nadávají.

Člověka přece posuzuju na základě jeho jednání, ne na základě jednání dalších.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
8.1.2013 20:26 kolcon | skóre: 15 | blog: kolcon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Narušení bezpečnosti Wiki Debian
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co kdybyste sli s temi gramatickymi blaboly do /dev/null?

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.