Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 04:16


Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
15.2.2013 08:47 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle mne zatim graficky nejzdarilejsi pokus.
15.2.2013 09:05 *Martin*
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Turisticka mapa Freemap Slovakia je IMHO trosku krajsia, ale aj Map1.eu vyzera velmi super a pokryva viac ako Slovensko.
15.2.2013 09:46 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Taky hezky.
15.2.2013 09:27 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypada to celkem pekne, ale chybi mi tam turisticke znaceni zajimavych objektu (hrady ...) + podobne jako to maj slovaci nejakej ten aktivni overlay, kde by si clovek moh kliknout a dozvedet se o objektu neco vic.

Co se navigace tyce, je extremne nevyrazna - prakticky neni videt, kudy me to vede. A ta lipicka co ma nejspis byt vyheldavanim ... najde uplne jiny misto, nez ktery je tam napsany ... ;D A je to teda zatim celkem pomale...
15.2.2013 09:49 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Co se tyce aktivniho overlaye, pracuje se na nem, a v nektere z pristich verzi urcite bude. Navigace zatim vyuziva externi sluzby nominatim a yournavigation. Mapa samotna je dost kontrastni, coz znesnadnuje cokoliv na ni kreslit. Prvotni soustredeni je na mapu samotnou, doprovodne sluzby pujdou v druhem sledu.
15.2.2013 10:20 lyon
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mapy pekne a podrobne, jen ty vrstevnice jsou ponekud ulet - vyskove rozdily nekolika desitek metru na par krocich i tam, kde je ve skutecnosti zcela rovny teren.
15.2.2013 10:25 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Vrstevnice jsou generovane s ASTER v2. Tato data jsou asi lepsi nez SRTM v horach. Na rovinach vsak maji problemy. Pravdepodobne bude nutne data ze SRTM a ASTER kombinovat v zavislosti na tvaru terenu.
15.2.2013 15:00 VM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Myslím že ty vrstevnice jsou celkově trochu mimo. Třeba tady jdou kolmo na směr břehu:

http://alpha.map1.eu/#zoom=16&lat=50.10826&lon=14.45671&layers=BTTT

Jinak je fajn to že URL skutečně odpovídá tomu co je na mapě.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 17:22 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To že jsou kolmo nijak nevadí, jinak by to ani nešlo. Ale je podivné, že před Libeňským mostem je 170 na suchu a za ním je 200 pod vodou.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jendа avatar 15.2.2013 22:40 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To budou nějaké skokové chyby, když to z toho raketoplánu měřili, a protože mají jenom jedno měření, nemůžou to porovnat a fixnout. Možná by stálo za to porovnat ty dva zdroje vrstevnic a tam, kde se skokově liší, použít ten, který vypadá reálněji.

Horší bugy:
  • Nekreslí to ostrovy (place=island)
  • Nekreslí to hackerspace!!! (leisure=hackerspace)
16.2.2013 01:20 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za nahlaseni problemu. Oba jsou velmi fatalni. Co se vrstenic tyce tak se asi v dohledne dobe pokusim SRTM a ASTER nejak spojit. Nebudete ale prochazka ruzovim sadem. A pokud vim nikdo nic takove bohuzel zatim na internetu nenabizi.
17.2.2013 04:54 hanoj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
mimochodem ASTER=SRTM+domereni druzici ASTER
17.2.2013 08:42 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nakonec jsem se stejne vcera rozhodl. Ze pouziju cistokrevne SRTM. A ASTER jenom nad 70 rovnobezkou. Je to skoda, veril jsem ze ASTER v2 uz bude pouzitelny, ale kdyz jsem si vcera vykresloval chybove soubory, nenapadl me zadny pouzitelny zpuusob jak ASTER vyuzit, aniz bych do cele veci nevnesl dalsi artefakty
15.2.2013 10:28 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jáké to je v porovnání s OSM MTB mapou mtbmap.cz? Ta mi zatím přišla jako nejlepší turistická mapa založená na OSM (byť její primární zaměření jsou horská kola). Čím se liší? Jde mi pouze o ČR, jiné regiony mě moc nezajímají.
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
15.2.2013 10:41 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Pokud chcete mapu na MTB a jenom v cechach tak si myslim (ac jako autor nerad), ze je tato mapa lepsi. Snad akorat ze pokud se nepletu tak mtbmap pouziva jako podklad vrstevnic SRTM, kdezto tato mapa ASTER. Coz muze a nemusi byt vyhodou (v horach je ASTER v2 spise presnejsi nez SRTM). Taky styl vykreslovani je trosku odlisny, cimz nechci rict ze lepsi. Podle meho nazoru je map1.eu lepsi v mensich meritkach. Snaze se zorientujete. Ale i to je vec zvyku.
15.2.2013 18:07 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Podle meho nazoru je map1.eu lepsi v mensich meritkach. Snaze se zorientujete.
Ve největších měřítkách (tedy 1:málo -- proto je asi lepší říkat podrobnější), je map1 dobrá, ale ve středních a malých je nepřehledná, chtělo by to kreslit s větším intervalem (dejme tomu 5 - 10 - 20 - 50 - prdět na ně, jak jdeš od podrobnějších měřítek k menším) a výrazněji odlišovat "kulaté" vrstevnice (každou pátou).

Jinak třeba tady je hezky vidět, co potřebuješ zlepšit: map1 vs mapy.cz (alt. link):

* rovina by měla být rovinou (to sice víš, ale 40m hupy by ti to na rovině prostě generovat nemělo)

* v kopci je těch vrstevnic až moc, na mapy.cz mi terén podstatně líp vynikne

* na mapy.cz si snáz odečtu celkové převýšení díky "kulatým" vrstevnicím

Dál by to chtělo pod vodou nekreslit vrstevnice vůbec, případně pokud by se ti s tím chtělo drbat, tak hloubnice (relativní vrstevnice počítané od hladiny).
15.2.2013 18:25 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za pripominky strednimi meritky jsem myslel spis 9 - 11, mozna 12. Co se vrstevnic tyce tak je to problem, bohuzel velmi tezko resitelny mapy.cz maji komercni data nesrovnatelne vysi kvality. Ja pouzivam ASTER v2. A jak to tak vypada tak budu nucen prejit na starsi malo podrobny ale spolehlivejsi SRTM. Alespon pro rovnejsi oblasti. Co se podvodnich vrstevnic tyce, tak je problem ze vrstevnice bych potreboval kreslit pred tim nez nakreslim vodu, tedy aby voda prekryla pripadne chybne vrstevnice. Ale zase nad cestami. Cesty chci ale urcite kreslit take nad vodou. Coz nema reseni...Uvidime jak tohle vyresim.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 18:37 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
V OpenGL je na tohle z-buffer. V podstatě jen potřebuješ kreslit do více průhledných vrstev současně a pak to vymaskovat během finálního sloučení do jedné.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2.2013 19:11 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
A ne spis neco jako stencil buffer? Z resi "jen" hloubku a kresli hned. :-) Nacmarat vodu, do s-bufferu poznacit, ze "tu" je voda, do jinych vrstev nacmarat zbytek a podle masky vody skladat. :-)

No... muzu to mit popletene, ale stejne bo bude zatez pro cpu navic, kdyz to bude muset takto rozhodovat. :-(
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
Josef Kufner avatar 15.2.2013 20:18 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Myslím, že pro tohle použití to vyjde zhruba na stejno. Tak jako tak to bude brát jen jako inspiraci. Leda by to renderoval na grafických kartách, to by pak stálo za diskusi. I když takové množství obrázků kreslit kdekoliv jinde by bylo dost šílené...

Což mne tak přivádí na myšlenku: Jak se to vlastně renderuje? Nehodilo by se použít WebGL a renderovat to na klientech? Pak by většina dat na serveru prakticky zmizela, možná by ani nebylo potřeba předkreslovat obrázky a mohlo se to s relativně malou keší kreslit na požádání, pokud by klient neuměl WebGL. Další zajímavou možností by byly mobilní aplikace s offline mapama.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2.2013 20:25 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Popravde vidim budoucnost v renderovani na klientech a webGL treba klidne i v 3D. Rad bych v budoucnu i map1.eu takto renderoval. Je to presne podle fiklozofie, kterou mam. Napriklad PDFka se take dnereuji primo na klientovi. Ale v soucasne dobre jsem nenasel lepsi reseni nez mapnik. A ten kresli za pomkoci knihoven jako je cairo volitelne jinych. Naprogramova vlastne renderer neni tak snadne. Kdyz jsem o tom premyslel bylo hlavni prekazkou detekce kolizi textu. To je hodne moc prace. A nemohu si dovolit ji v soucasne dobe investovat. Jiz to ze jsem se rozhodl ukladat cast dat do spatialite misto do postgis, znamenalo obrovske zdrzeni. (musel jsem naprogramovat vlastni konvertor z osm dat do spatialite).
15.2.2013 19:15 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za podnetnou pripominku.
stativ avatar 15.2.2013 10:37 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Autorovi držím palce, něco takového mi opravdu chybělo.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.2.2013 10:54 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
chtělo by to nějaký jednoduchý exporter do navigací
15.2.2013 11:38 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když vidím github, bude tam někdy i kód?

Co mě nejvíc mrzí u některých počinů nad OSM jako je třeba ÖPNV Karte je právě to, že to jsou prakticky one-man-show, které si drží svoje zdrojáky pod pokličkou, a kdyby se jejich autorovi něco stalo (nebo třeba by prostě jen neměl čas to udržovat, nebo by zájem o mapu přerostl to, co je ochotný do provozu dávat, atd.), původně velmi užitečný projekt časem chcípne bez možnosti na něj navázat...
oVirt | SPICE
15.2.2013 11:56 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kod dam k dispozici. Jenom resim pod jakou licecni.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 17:24 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Viděl bych to na LGPL. Ať to zůstane otevřené, ale ať se to dá používat.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2.2013 17:29 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Zatim je mojim favoritem AGPL. Myslite ze je to problem?
Bilbo avatar 15.2.2013 20:21 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Je nekompatibilni s GPL a LGPL, coz muze byt problem pri rozsirovani, pripadne pri pokusu o zkombinovani s jinym SW (nektere knihovny nepujdou pouzit a knihoven pod GPL nebo LGPL je celkem dost).
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
15.2.2013 19:55 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kod byl uploadovan na github.
15.2.2013 11:57 radix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to pekne. Spatny render OSM (Mapnik) je IMHO velkou brzdou projektu ...

Jinak bych to moc neprehanel s tema vrstevnicema na vetsim meritku - nic z toho nejde vycist, ale mapa vypada skoro spinave. I na mensich meritcich mne to uplne nesedi - je to strasne podrobne ... spis bych treba vykresloval jen kazdou druhou (hlavne ty vetsi).

Mimochodem, nevite, proc nejsou vrstevnice soucasti OSM?
15.2.2013 12:13 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za konstruktivni kritiku. S temi vrstevnicemi se jeste urcite neco bude delat. Co se vrstevnic tyce nebo presnji receno DEM (Digital Elevation Model), tak ten podle meho nazoru neni soucasti openstreetmap protoze je pro dobrovolniky tezke jej nejak merit a volne dostupnych dat s prislusnou licenci je malo. Navic je to precejom trosicku jina liga, nez GIS data ulozena v OSM - vetsinou se ukladaji v rastrove podobe a vektorove vrstevnice se z nich generuji. Existuje projekt opendem.info, ktery ma zacil kumulovat volne dostupne DEM. Ale situace je takova ze globalne lze pouzit bud SRTM nebo ASTER. Coz jsou DEM modely prozene druzicemi.,
15.2.2013 16:43 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Projektu fandím, sám do OSM trochu přispívám a Mapnik mi graficky moc nesedí. freemap.sk a mtbmap.cz je mi proti Mapniku graficky o dost bližší, ale když každý projekt končí na hranicích, je to problém, protože pak jedu do Alp a zase musím hledat/zvykat si na něco jiného. Samozřejmě ideální by to bylo dělat celosvětově ;) kavolem se nenechte otrávit, dovedu si představit, kolik je za tím práce. Ale píšu hlavně kvůli vrstevnicím, ukazoval jsem to známému, kterého mapy živí, celkově se mu to líbilo, ale prý by měla být čísla psaná tak, aby bylo poznat, na kterou stranu jde kopec. Vy to máte tak, aby to bylo nebylo vzhůru nohama, tj. pokaždé "jde kopec jinam".
15.2.2013 17:18 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
ale prý by měla být čísla psaná tak, aby bylo poznat, na kterou stranu jde kopec
Souhlas, číslo označující výšku vrstevnice musí být otočené tak, aby jeho vršek byl "nahoře" a spodek "dole", pokud je to jinak, může to pěkně zmást.
15.2.2013 17:32 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ad vrstevnice) Dekuji za upozorneni. Toto je v rezii renderevaciho programu mapnik. Pokud to nepujde nastavit zadam jim feature reaquest.

Ad mapa celeho sveta) Pokud se projekt ujme, mam urcite v planu udelat cely svet. Nyni na to vsak nemam hardware.
15.2.2013 17:39 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Toto je v rezii renderevaciho programu mapnik.
Nevisí někde request na to, aby to čitelně kreslilo souběhy? Pokud jsou čáry moc blízko k sobě, chtělo by je to trochu oddálit, aby se vykreslily obě. Trpí na to jak defaultní render OSM, tak tvůj projekt.
15.2.2013 17:49 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Bohuzel nevim. Requestu ma ale na githubu mapnik hodne.
15.2.2013 12:16 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Výchozí render OSM není úplně kdovíco, ale pro detailní zobrazení měst vcelku panuje, hlavně v kombinaci s velmi bohatými daty na OSM. Ostatně, krásné srovnání si můžete udělat když se na OSM, mapy.cz a gmaps kouknete na Turgeněvovu v Brně. Pokud chcete akorát blbou automapu, tak gmaps asi vedou, ale pokud tam chcete jít pěšky, jsou očividně naprosto na nic.
15.2.2013 12:27 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Googlacky mapy te sklidem poslou na polnacku kudy se neda projet - a budou ti to zobrazovat jako ulici/silnici. ;D

Obecne co se OSM tejce, ma v CR velmi slusny pokryti, jen trochu kulha presnost (+-50m zadna mira). Ale na druhou stranu, vzhledem k tomu ze to aktivne edituje doslova par lidi ...
15.2.2013 13:10 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
trochu kulha presnost (+-50m zadna mira).
opravdu?
15.2.2013 13:51 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Jop, opravdu, zpresnoval sem uz par silnic 1. tridy. Pokud vemu, ze silnice je siroka +- 6m a vede o 10 sirek jinudy ...
15.2.2013 14:33 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nerikam, ze se nemuze stat, ale puvodni prispevek vyznel jako by to bylo pravidlo. Osobne jsem na to u nas jeste nenarazil, maximalne na "zjednoduseni" oblouku.

Jo a mimochodem, +/- 6m ma silnice III.tridy, I. trida ma kategorie S9,5, S11,5 S20 a S24.5 >-]
15.2.2013 17:03 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Jop, opravdu, zpresnoval sem uz par silnic 1. tridy. Pokud vemu, ze silnice je siroka +- 6m a vede o 10 sirek jinudy ...

Silnice se IIRC importují přímo z ŘSD (podobně jako lesy, vody, železnice apod. z příslušných institucí), tudíž problémy tohoto druhu nepocházejí přímo z OSM.
15.2.2013 21:15 jk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Silnice se neimportovali z RSD, silnice 2. a 3. tridy byly kreslene rucne. Silnice 1. tridy se importovali kdysi davno, kdy jeste na mape skoro nic nebylo a zdroj nebyl prilis presny. Ale vetsina uz byla prekreslena s vetsi presnosti.
17.2.2013 05:05 hanoj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ne importovala se vetsina 2. tridy z GPS tracku, o tom ze byla vetsina prekreslena pochybuji. Rucne z ortofot se delala 1 a 3. trida. http://wiki.openstreetmap.org/wiki/WikiProject_Czech_Republic/freemap
15.2.2013 13:33 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
s OSM taky narazíš na bílý místa, nebo na neaktualizované prvky a chyby - a spoléhat na to, jak se kde který správce vyspí, nebo přestěhuje, nebo ho to přestane bavit taky není moc dobrý
15.2.2013 13:47 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Copak neaktualizované prvky. Tady už ta trať není ani na street view pohledu, dokonce, ale co myslíte, je aktualizovaný mapový podklad? Kdeže...
15.2.2013 13:55 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
(Což je třeba v podstatě prkotina, ale pokud byste se opravdu někam chtěli dostat, třeba je docela trapné posílat vás na již zrušenou stanici Zbiroh a neříct vám o nové zastávce Kařez. Zvlášť když už je to víc jak rok.)
15.2.2013 19:01 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ono je to asi jak kde. Na podzim sem jel z Ruzomberoka do Brezna pres BB a smutne sem hledel, do map, jak se budu pres BB motat (slusne odbocit na vychod slo snad jen od Zvolena). No ... a pak si tak jedu a v BB kupodivu dalnica (obchvat, se spoustou velkych ceduli presne pro mne (Brezno->tudy) ). Po prijezdu sem se ptal kolegy, jak je to tam dlouho... vyse mesiaca. OSM bylo v tu dobu jedine, co o tom vedelo. Po necelych 2 mesicich to zbadaly mapy.cz (seznam) ... kupodivu minimalne dalsi mesic to trvalo slovenskemu zoznamu (mapa.sk). Mapy.sk (atlas) nebo mapy.idnes.cz ... nevi dodnes nic. Nevim, kdy se chytil google, ale letos "uz" to vi... :-) Tehda sem byl za OSM celkem rad, protoze mne cekala jeste cesta zpet a ja kdyz nevim dopredu, dokazu dobre zmatkovat. :-D
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
15.2.2013 13:56 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To samo, jenze v OSM muzu sednou, opravit to, a obratem mit aktualni mapu (ofiko stranka se aktualizuje za normalnich okolnosti v jednotkach minut). A co se nezmapovanyho mista tyce - IMO je porad lepsi nic nez spatne. Kdyz totiz vidim, ze nic nevidim, je to pro me indikace, ze misto neni zmapovany. Kdyz vidim na mape cesty, predpokladam, ze zmapovano je a pak se samo stane, ze prijdu a cumim ... protoze cesta tam bud neni vubec, nebo vede uplne jinudy.

Nehlede na to, ze zasadnejsi zmeny (typu nova silnice vyssi tridy ... prelozka ...) se na OSM z mych zkusenosti objevuje prakticky okamzite, vetsinou davno dopredu v podobe "ve vystavbe".

Zmena jediny adresy na seznamackcyh mapach kuprikladu trvala seznamu 5 let (min nekolikrat rocne upozornovani, ze to ukazuje na nesmyslnou pozici)
15.2.2013 14:02 marek_hb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To samo, jenze v OSM muzu sednou, opravit to, a obratem mit aktualni mapu (ofiko stranka se aktualizuje za normalnich okolnosti v jednotkach minut)
jak to bylo v Machovi a Šebestové? - jo: bez brejlí se brejle těžko hledaj
15.2.2013 12:00 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kachny. Uh-oh.

Nevim, no.
15.2.2013 12:14 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Budu vdecny za upresneni vaseho nevedeni.
15.2.2013 12:24 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To by to asi nebylo nevědění... :) Ty problémové příklady jsou doufám jasné. Ne že bych od turistické mapy ve městě čekal kdovíco.

Z původních OSM dat nejsou nijak vykreslené například skály (docela užitečná informace, ne?), železniční i silniční tunely.
15.2.2013 12:31 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Rek bych, ze ten druhej link = mapa je zaplevelena napisama. Vetsinou se v mape trebas knihovna zobrazuje jako symbol, a nazev se zobrazi tak maximalne v overlay vrstve po najeti.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 17:33 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
A nebo až při velmi velkém přiblížení (což by tady stačilo).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2.2013 12:54 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
pokud to tam nevidíš na první pohled, pak se nabízí otázka, proč se vůbec sereš do kreslení mapy, když už tady jsou jiné projekty na totéž

jenom proto, aby sis tam mohl naplácat vlastní symboly naprosto nekompatibilní s tím, co je u nás zaužívané již několik desítek let?
15.2.2013 12:55 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
(Přátelská reakce, ovšem.)
15.2.2013 13:16 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Co se prenapisovani tyce ve mestech. Tak je to problem. Kdybych to zobecnil tak problem je predevsim potreba kreslit jinak ve mestech a na venkove. Mam v planu toto udelat, ale nejprve budu muset peclive rozmyslet jak rozlisit mesto a venkov.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 17:43 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nijak to nerozlišuj a zobraz to jen na max zoom (v Praze je to 17). To udělej teď a nějaké chytré řešení si poznamenej na později.

Tak jako tak bych ale udělal popisky do vypínatelné vrstvy.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2.2013 18:19 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Vypinatelnou vrstvu s texty mam urcite v planu. Ale az mi to umozni prostor na serveru. Zatim jsem nucen vyjreslovat do jpegu a tak tak se vejdu pro celou evropu do 300GB.

Jinak co se tyka toho vypnuti, ano to je druha moznost. Jenze ja vim ze to vadi jen ve mestech a v nich je 'konkurence ' jako openstreetmap a google maps docela dobra. Proto jsem dal prednost hezcimu kresleni venkova. Nerikam ze spravne.
Grunt avatar 17.2.2013 19:26 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Grunt, on his way, sir:
generate_tiles.py.diff:
307c307
<                 im2.save(tile_uris[i*self.tile_countY +j],'PNG')
---
>                 im2.save(tile_uris[i*self.tile_countY +j],'JPEG',quality=85)
Vím že to dělají všichni, ale abych pravdu řekl, nidky jsem nepochopil proč to dělají. Dalších úspor by se asi dalo dosáhnout použitím vektorové grafiky(SVG) místo rastrové. No úplně nejlepší by bylo nerenderovat to všechno, ale udělat si kešku a renderovat to on-demand.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
17.2.2013 20:46 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Jpeg kompresi pouzivam velmi nerad, ale celkove to uspori 50% mista. Nyni odhaduji ze se vejdu s Evropou do 300GB. Jinak by to bylo 600GB, mozna vic. To pro me znamena tyto vyhody: 1) Nemala uspora penez za pronajaty prostor na VPS a to jak na produkcnim serveru, tak na serveru, ktery generuje data. 2) Diky omezenym datum a predevsim 100Mbitvemu sdilenemu pripojeni, proleze vic dlazdic a ustojim dvakrat vetsi navstevnost.
Grunt avatar 17.2.2013 21:37 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
to uspori 50% mista
Než co?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
17.2.2013 23:47 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Oproti generovani tilu do PNG, SVG vychazelo jeste vetsi.
Grunt avatar 18.2.2013 09:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Čoveče, se mi nějak nezdá. Teoreticky by u obojího měl být výstup menší než JPEG. Asi tam těch vrstevnic máš fakt moc. Ono u SVG také záleží, jestli se třeba opakující znak vkládá jako blok, kde se pak už jen píší jeho souřadnice nebo jestli se to všechno rozloží na čáry a pak jsou tam souřadnice jednotlivých čar. Až přijdu domů, budu to muset prubnout.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.2.2013 13:23 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Problem SVG je taky to ze je to neusporne XML. Bylo by dobre jej mit rovnou na serveru ulozene zkomprimovane. Jinak co se tyce tohoto tak sem o tom nejakou dobu premejslel. A myslim si ze tady chybi nejakej velmi usporonej vektorovej format. Uvazoval sem napriklad o ztratove kompresi prime ve vektorovem formatu. Verim ze tady by se dalo hodne vymyslet.
18.2.2013 14:09 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nevim jestli to pomuze, pouzivam k vlastni spokojenosti... pozrat svg gzipem, pojmenovat svgz a ulozit apachi do cesty. V /etc/amache2/mods-available/mime.conf pridat
AddEncoding gzip .svgz
...z 50kB to udela 11kB... otazkou je, v jakem rozliseni se to vyplati.
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
18.2.2013 14:10 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
s/amache2/apache2/ :-/
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
18.2.2013 14:12 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za informaci. Podobne to mam udelane pri ukladani UTFGRIDU, ktery je ulozen v JSONu (bude se pouzivat na aktivni informace o danem objektu, kdyz najedete mysi). Produkcni server vask bezi na NGINXu. Cili budu muset vygoglit jak presne toto udelat tam.
Josef Kufner avatar 18.2.2013 21:17 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ono by se dalo taky dělat něco jako umí Graphviz. Namísto renderování jen spočítat pozice všech symbolů, popisů, cest a to uložit třeba do JSONu. Takový popis bude maličký a SVG se z toho může udělat na klientovi.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
18.2.2013 23:12 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Neco podobneho, bych do budoucna rad delal. (I kdyz bych sel dal, a nepouzival json, ale nejaky specialni komprivany format, neco na styl o5m nebo pbf) a negenroval bych SVG ale rovnou kreslil do canvasu a nebo do 3D canvasu.
18.2.2013 15:02 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Když se kouknu na článek SVG na OpenStreetMap Wiki:
Easiest method is to use the Export tab on the frontpage. Use options Format to export=Mapnik Image and Format=SVG. This is Mapnik rendering to a cairo surface (cairographics.org) The result is often rather bloated over-complicated SVG file. Maps are quite complicated, but Mapnik tends to create lots of little objects where one big object could have been used. This is particularly true of text on the roads, where each letter is a separate text element (twice)
Tak už to tak hezky nezní :-)
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
18.2.2013 15:09 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Zkrátka by se musel použít jiný renderer než Mapnik, jehož SVG výstup je zjevně naprosto tristní. Zmíněn je tam nějaký Maperitive, který mám mít vysoce kvalitní (a zároveň datově nenáročný) SVG výstup, ale co tak koukám tak to je snad nějaká desktopová .Net aplikace nebo co, brrr...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
18.2.2013 15:47 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Na zacatku jsem hledal. Ale myslim ze Mapnik je nejlepsi. Navic predelat to na jiny renderer by ted byla opravdu velka investice. Myslim ze nejakou dobu u mapniku vydrzim. A pak rovnou prejdu na nejaky client sit renderer. Vlastni ci cizi.
Grunt avatar 19.2.2013 19:06 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ono je totiž potřeba nepoužívat Cairo, ale svg_renderer. Pak by mělo být SVG menší a výsledek ještě gzipnout (ale nevím, jestli to pak přečtou prohlížeče).
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
19.2.2013 21:46 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Jo - svgz. Pokd teda browser umi "alespon" to svg. :-/ (IE to sveho casu bojkotoval, aktualni stav nevim. Ostatni browsery jedou.)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
19.2.2013 22:32 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
O svg_rendereru jsem uvazoval, nicmene toho casu (asi pul roku) mi prisel jeste dost neodladeny.

Co se toho svgz tyce. Tak to myslim neni uplne treba. Staci nastavit, podle mne, aby komunikace mezi serverm a klientem probihala komprivona. Na urovni serveru pak lze tuto hlavicku vynutit a obsah skladovat primo zazipovany.

Dalsi moznost je este pozuit unzip primo v javascriptu. Ale to uz je hodne tezkopadne reseni.

Kazdopadne si myslim, ze nejlepsi je pouzivat nejak primo na miru pripravena data a renderovat je javaskriptem do canvasu. Jsem presvedcen, ze toto reseni ma budoucnost. Nyni vsak jeste ne.
Grunt avatar 20.2.2013 18:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kazdopadne si myslim, ze nejlepsi je pouzivat nejak primo na miru pripravena data a renderovat je javaskriptem do canvasu. Jsem presvedcen, ze toto reseni ma budoucnost. Nyni vsak jeste ne.
Nevim. Tohle je dle mého názoru práce pro klientskou aplikaci (Google Earth) ne pro web. Na tom zase oceňuju, že to všechno někdo vyrenderuje někde daleko za mě a mě jen pošle hotový obrázek, který můžu kdekoliv vytisknout a nepotřebuju k tomu žádný speciálni HW a kupu všelijakých pluginů.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
20.2.2013 19:07 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To je vec nazoru, oboje ma sve vyhody. Ale napriklad moznost natocit mapu (ale ne nadpisy) a nebo udelat si vlastni styl (tim myslim jen jemne doladeni barev nic vic), by bylo velkou vyhodou kresliciho klienta. Hlavne si myslim, ze soucasne prohlizece sou toho uz schopny. Hlavni je ze tento pristup muze hodne setrit servery a prenesena data. Jedina otazka je jestli to prohlizec napriklad na levnem mobilu budoucnosti zvladne. Ale tusim ze ano.
17.2.2013 23:50 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
On demand bych chtel, ale je to moc pomale. Potreboval bych zase daleko vetsi hardware abych zvladnul vetsi napor. Mojim dlouhodobym cilem je rendorvani on demand na strane klienta za pomoci WebGL. Ale nastroje na to jeste nejsou. A i k dyz bych si to rad naprogramoval, tak by to v jednom cloveku bylo na roky.
Grunt avatar 18.2.2013 09:22 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
On demand bych chtel, ale je to moc pomale.
No jasně, Python. Ono by se to muselo přepsat do Céčka nebo něčeho podobného, dobře vyprofilovat, případně do-optimalizovat. A render na vyžádání je stejně použitelný jen do určitého počtu požadavků.
A i k dyz bych si to rad naprogramoval, tak by to v jednom cloveku bylo na roky.
Proto nevím, proč bereš projekt jako one-man show.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.2.2013 09:34 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ad 1) Co se tyce toho pythnu. Tak tak to neni. Mapnik je naprogramovany v C++. Tech par skriptu co je v pythonu rozhodne nezdrzuje. Kdyz sem profiloval, tak vetsina casu byla kod v C++ a dotazy do databaze v postgresql, tam bych videl teda asi nejvetsi rezervu. Jinak v time critical vecech se snazim pouzivat Ccko, ucinil sem tak napriklad v o5m2sqlite, ktery pouzivam.

Ad 2) Muj plan neni one man show. Akorat jsem chtel mit neco v roce nez s tim vylezu. Rozhodne pokud se kolem tento projekt nyni vzbudi zajem tak pomoc rozhodne uvitam. A rad prehodnotim svoje plany. Ale clovek musi byt reaslista. Naprogramovat novej renderer (na mapniku dela nekolik lidi a mam pocit ze na fulltime), je opravdu hodne prace. A myslim si ze s mapnikem se i za soucasneho stavu da udelat hodne muziky, kterou este nikdo nikdy neslysel. Clovek by mel stat nohama na zemi, jinak nikdy nic nedotahne.
15.2.2013 13:35 jirka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
božínku Kavol, jdou vyvenčit psa a zůstanou venku a nelezou mezi lidi
15.2.2013 13:50 xm | skóre: 36 | blog: Osvobozený blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kavole ty máš krámy nebo tvoje arogance s přibývajícími lety pořád roste? Snad není diskuze, kde bych v poslední době nenarazil na nějakej tvuj arogantní uštěpačnej komentář. Sorry, ale zníš už pomalu jak starej zapkšlej dědek...
Svoboda je tím nejdůležitějším, co máme. Nenechte se o ní připravit, podporujte Pirátskou stranu!
15.2.2013 14:42 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
no, asi to bude rostoucí alergie (nic nenormálního) na NIH syndrom, případně také na související "my víme lépe než vy co vy chcete", a že v poslední době tu jsou samý takový témata ...

jako vážně, na turistiku tady máme opentrackmap, mtbmap, freemap.sk, bývalá lonvia.de a možná jsem ještě na něco významnýho zapomněl, neb to nepoužívám (zejména zahraniční jdou mimo mě, takže viz), a přijde další exot, co si to prostě musí udělat po svým, namísto aby věnoval svůj čas a prostředky do něčeho ze jmenovanýho, kde by se to rozhodně neztratilo?

jako nic proti konkurenci, ale za prvý nemyslím si, že by v tomto segmentu byla nutná a aktuálně ani prospěšná, a za druhý stavět projekt na tom, že umím odněkud zkopírovat líbivý rozbalovací menu je trošku málo - nějaký ty znalosti o vizuální reprezentaci dat by to chtělo, a že se autor na krásnou demonstraci závažnejch prohřešků zeptá wo co že jako gou, to mě teda absolutně psychicky rozložilo

navíc ještě má tu drzost tvrdit "Projekt si klade za cíl poskytnout turistické mapy podobné těm tištěným" když tam má tunu vlastních výmyslů, které se naopak od toho tištěného liší, ať už se podíváme ke KČT, Kartografii Praha, VKÚ Harmanec, Alpenverein anebo i k tomu debilnímu Shocartu, který má obdobné tendence taky? - to je pro mě výsměch do xichtu, a fakt nejsem z těch, co nastavujou druhou tvář, když dostanou přes jednu

YMMV, možná to tam nevidíš, možná máš jiný znalosti a zkušenosti, já na základě svojich mám problém adorovat takovejto projekt, a naopak ho považuju za kontraproduktivní ... stačí?
15.2.2013 15:29 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy

Vážím si reakcí všeho druhu. A pokusím se vás přesvědčit, že nejsem jenom rakovinový polip na řiti lidstva, nebo exot jak vy řikáte. Vemu to postupně:

na turistiku tady máme opentrackmap, mtbmap, freemap.sk

Aso si rikate proc jsem se proste jenom nezapojil do nejakeho z techto projektu a nepomohl je rozvijet, proc takto tristim sily. Duvod je ten, ze moje esteticke citeni (a to ma kazdy jine), bylo tolik jine od techto map (asi nejbliz byli freemap.sk), ze jsem se proste rozhodl zacit zkruntu na necem novem. Ale to neznamena, ze jsem nevyuzil know how ziskane temito projekty. Vyuzil. A rad prispeju svym knowhow temto projektum.

Cim je map1.eu jina nez uvedene mapy

Predem rikam ze uvedenych projektu si vazim
  • Cela Evropa - map1.eu ma byt pro evropu a to predevsim jde, uvedene mapy plud vim nejsou pro celou evropu
  • Stredni a male meritko, map1.eu se zde snazi byt prehlednou rozlisovat podstatne veci, pokud vam v techto meritkach pride opentrackmap prehlednejsi je to pro mne zajimave zjisteni, zjisteni, ktere znamena ze pro nektere jedince neplati zakladni zakony smysloveho vnimani (omlouvam se, ze prejimam vas ponekud expresivnejsi styl vyjadrovani)
jako nic proti konkurenci, ale za prvý nemyslím si, že by v tomto segmentu byla nutná a aktuálně ani prospěšná, a za druhý stavět projekt na tom, že umím odněkud zkopírovat líbivý rozbalovací menu je trošku málo - nějaký ty znalosti o vizuální reprezentaci dat by to chtělo, a že se autor na krásnou demonstraci závažnejch prohřešků zeptá wo co že jako gou, to mě teda absolutně psychicky rozložilo

Toto me asi mrzi nejvic. Delam na tech mapach uz pres pul roku. A to na 80% uvazku. Ano je mozne ze jsem vyjimecne neschopny clovek, a vy byste to sfouknul za 5 minut, kdyby jste to povazoval za uzitecne, coz samozreme nepovazujete. Ale k tomu co se me dotklo. Udelat minimalistickou grafiku (mimochodem nikde jsem ji neskoprival, nakreslil sem si je v inkscapu, a nektere piktogrami jsem stahnul s open clip art library) mi zabralo maximalne par dnu. Zbytek prace lezi nekde pod povrchem v renderovani map, programovani roznych konverertoru. Ale hlavne neustaleho hledani kompromisu, jdy se ma co zobrazovat aby to bylo co mozna nejvice citelne. Prave o estetiku mi jde hodne. Proto me to co pisete velmi mrzi. Vzdy je to vec vkusu toho daneho cloveka. Ale jedno mohu urcite odmitnout. Moje reakce, ktera zapocala vasi rozhorcenost byla nedoroumenim. Nevsiml jsem si totiz tech odkazu na mapu. Tak sem vubec prispevku nerozumel. Proto jsem zareagoval jak jsem zareagovbal.

navíc ještě má tu drzost tvrdit "Projekt si klade za cíl poskytnout turistické mapy podobné těm tištěným" když tam má tunu vlastních výmyslů, které se naopak od toho tištěného liší, ať už se podíváme ke KČT, Kartografii Praha, VKÚ Harmanec, Alpenverein anebo i k tomu debilnímu Shocartu, který má obdobné tendence taky? - to je pro mě výsměch do xichtu, a fakt nejsem z těch, co nastavujou druhou tvář, když dostanou přes jednu

Ano kladu si to za cíl. Přiblížit se kvalitě těchto map. Je to odvážný cíl a těžko to bude mopžné udělat zcela. Ale podle mého názoru jsem esteticky blíže těmto mapám než googlemaps nebo default openstreetmap.org

Závěrem bych se rád zeptal jaké jsou vaše znalosti a zkušenosti a to v oboru kreslení map i mimo něj, abych věděl jak velkou váhu mám vašim poznámkám dávat. Předem děkuji za odpověď

15.2.2013 18:29 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Cela Evropa - map1.eu ma byt pro evropu a to predevsim jde, uvedene mapy plud vim nejsou pro celou evropu
mno, tak třeba mtbmap pokrývá dost významný kus Evropy a myslím si, že by nebyl sebemenší problém zajít za Martinem Tesařem a říct "hele já můžu přispět tady tím výpočetním výkonem, mohla by se renderovaná oblast rozšířit?"; ditto třeba Radek Bartoň a OpenTrackMap

freemap.sk nevím jak se k tomu staví

a lonvia pokrývá celý svět ...
Stredni a male meritko, map1.eu se zde snazi byt prehlednou rozlisovat podstatne veci
tento cíl se jaksi příliš nedaří, jestliže trasy na tom jsou vidět teprve při zoomu na oblast pár kilometrů ...

jinak jako výše, není problém za ostatními přijít s RFE, co já vím tak reagují vcelku ochotně
Toto me asi mrzi nejvic. Delam na tech mapach uz pres pul roku. A to na 80% uvazku.
hm, pak jsem asi vyjímečně slepej, ale AFAIK první zmínka o tomto projektu se v místní OSM konfeře objevila dneska, a to pouze jako zprávička přeposlaná náhodným čtenářem roota, uff ...
Ano je mozne ze jsem vyjimecne neschopny clovek, a vy byste to sfouknul za 5 minut, kdyby jste to povazoval za uzitecne, coz samozreme nepovazujete.
nic takového netvrdím
Zbytek prace lezi nekde pod povrchem v renderovani map, programovani roznych konverertoru. Ale hlavne neustaleho hledani kompromisu, jdy se ma co zobrazovat aby to bylo co mozna nejvice citelne.
pak musím říci, že výsledek mě příliš nepřesvědčil, zejména pokud jde o to údajné využití zkušeností z jiných projektů, protože leckteré věci se celkem intenzivně řešily a v různých mapách se došlo k různým kompromisům založeným na zkušenostech, postřehu a důmyslu mnoha lidí, což tento projekt IMHO vcelku úspěšně ignoruje ...
Prave o estetiku mi jde hodne.
ano, jistě - proto nešlo přidat vlastní představu o mapě jako layer třeba v mtbmap, nýbrž bylo nutné trávit "maximálně pár dní na 80% úvazek" kreslením menu v inkscapu a programovat všelijaké přechodové efekty ...
Vzdy je to vec vkusu toho daneho cloveka.
vo tom žádná ... čili dle mého vkusu má být mapa primárně zdrojem informací, nikoli pískovištěm řádícího estéta, jsem rád, že jsme si to vyjasnili ;-)
Ale jedno mohu urcite odmitnout. Moje reakce, ktera zapocala vasi rozhorcenost byla nedoroumenim. Nevsiml jsem si totiz tech odkazu na mapu. Tak sem vubec prispevku nerozumel. Proto jsem zareagoval jak jsem zareagovbal.
ok, stane se

vzhledem k tomu, že příslušná reakce se vztahovala právě k odkázanému obsahu mapy, toto ji vpodstatě invaliduje ... aneb implikace z false nemá význam
Ano kladu si to za cíl. Přiblížit se kvalitě těchto map. Je to odvážný cíl a těžko to bude mopžné udělat zcela. Ale podle mého názoru jsem esteticky blíže těmto mapám než googlemaps nebo default openstreetmap.org
ehm, tak se mi zdá, že tato odpověď zcela ignoruje moji pointu ... já jsem nemluvil o nějaké imaginární "estetické kvalitě", já jsem mluvil (mimojiné) o symbolech v mapě použitých, které jsou mezi různými vydavateli až na pár vyjímek podobné ne-li stejné, tedy uživatel se je nemusí pokaždé znovu učit a neustále nahlížet do klíče (který u této mapy nikde nevidím, btw), a hlavně jsou léty odzkoušené, že se dobře čtou, nepletou navzájem nebo s jinými prvky v mapě, atd.
Závěrem bych se rád zeptal jaké jsou vaše znalosti a zkušenosti a to v oboru kreslení map i mimo něj,
tak předně asi čtvrtstoletí aktivního používání (nejen) turistických map ... takže občas vidím rozdíl mezi mapou, na kterou se hezky kouká, a mapou, která se dobře čte

OSM se účastním asi pět let, byť nepatřím k nejaktivnějším (zvlášť za poslední rok jsem prakticky nic neudělal :-( ); kromě editace mapy jsem si několikrát vyzkoušel rozchození renderování včetně těch zpropadených vrstevnic a vlastních úprav stylů ... to jsem opustil protože kluci dostali do použitelného stavu výše uvedené projekty, do kterých jsem příležitostně přicmrndával - například jsme se pokoušeli v OTM řešit barevné schéma s ohledem na slabozraké (což bohužel vyšumělo :-/)

jinak mým koníčkem (15 let) jsou kilometráže řek a fotodokumentace jezů - tedy v prvém případě zaměření čistě na obsah, tam se toho esteticky moc vymyslet nedá; v druhém to sice často o estetice je, ale zase to nesouvisí se zpracováním geodat
abych věděl jak velkou váhu mám vašim poznámkám dávat. Předem děkuji za odpověď
no, a to je právě zásadní chyba - mapa by měla být použitelná pro každého, bez ohledu na zkušenosti; ty jsou naopak při vývoji někdy na škodu, brání vžít se do role náhodného čtenáře mapy

tedy aspoň co se týče obecné uživatelské kritiky ... pak samozřejmě když by se řešily detaily nějakého konkrétního problému, tak čím větší odbornost v dané oblasti, tím lépe - třebas k výše zmíněnému problému barev, mohu sloužit jen pár obecnými znalostmi, ale jelikož nejsem optometr, tak pak velmi záhy místo vlastních znalostí nastupují odkazy na odborníky, po webu se válí tuna informací a udělátorů na výpočet schémat a simulaci různých vad, a najdou se i odborné publikace ohledně této problematiky v mapách, dokonce jsem tehdá vygooglil i bakalářku od nějaké kočandy z Brna, tak jsem si mohl dát rande a nechat si to vysvětlit osobně :-)
15.2.2013 19:00 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Problemem ve vasi reakci je, ze v ni i pres hezke strukturovane odstavce nenachazim prilis konstruktivni kritiky. Pokusim se presteo odpovedet:
Stredni a male meritko, map1.eu se zde snazi byt prehlednou rozlisovat podstatne veci tento cíl se jaksi příliš nedaří, jestliže trasy na tom jsou vidět teprve při zoomu na oblast pár kilometrů ... jinak jako výše, není problém za ostatními přijít s RFE, co já vím tak reagují vcelku ochotně

Jiz jsem nekolikrat psal, ze ucelem mapy nejsou jenom turisticke trasy. A jsem presvedcen ze ve strednich meritkach je neni treba videt. Proste mapy z rozlisenim 1:400000 nebude nikdo pouzivat na turistiku, a proto je vice nez zadouci nezahlcovat uzivatele zbytecnymi informacemi. Vzdy se snazim polozit otazku pro koho je dane meritko vhodne. Pokud chodite dene 200km a chcete mit vsechny turisticke znacky pekne na peti centimetrech, tak se omlouvam ale jste minorita.

Toto me asi mrzi nejvic. Delam na tech mapach uz pres pul roku. A to na 80% uvazku. hm, pak jsem asi vyjímečně slepej, ale AFAIK první zmínka o tomto projektu se v místní OSM konfeře objevila dneska, a to pouze jako zprávička přeposlaná náhodným čtenářem roota, uff ...

Rozhodl jsem se ze o projektu dam vedet az tehdy az budu mit co ukazat. Ukazka totiz da za vic nez plany. Stojim si zatim ze tohle je dobre rozhodnuti. Nyni mam mnohem lepsi pozici na to presvedcit lidi o smyslu tohoto projektu. Co se tyka komunikace budu vdecny za konstruktivni rady jak svuj projekt prezentovat lepe. Zde si neodpustim poznamku, ze krome rady, ze se na tom mam vysrat sem odvas zadnou radu neslysel

Vzdy je to vec vkusu toho daneho cloveka. vo tom žádná ... čili dle mého vkusu má být mapa primárně zdrojem informací, nikoli pískovištěm řádícího estéta, jsem rád, že jsme si to vyjasnili ;-)

Na tomto se schodnem. Informace jsou to hlavni. A take jsem ten styl navrhoval tak aby bylo co nejvice tech podstatnych informaci zobrazeno, ne vzdy se vse povedlo, o necem vim o necem ano, a budu vdecny kdyz mi s odhalenim nechto nezdaru pomuzete. Nicmene prohlasenim ze to je cele na hovno mi moc nepomuzete, navic, tak to striktni nazor zde vyjadrujete jen vy, cili bych jej nazval minoritnim

Ano kladu si to za cíl. Přiblížit se kvalitě těchto map. Je to odvážný cíl a těžko to bude mopžné udělat zcela. Ale podle mého názoru jsem esteticky blíže těmto mapám než googlemaps nebo default openstreetmap.org ehm, tak se mi zdá, že tato odpověď zcela ignoruje moji pointu ... já jsem nemluvil o nějaké imaginární "estetické kvalitě", já jsem mluvil (mimojiné) o symbolech v mapě použitých, které jsou mezi různými vydavateli až na pár vyjímek podobné ne-li stejné, tedy uživatel se je nemusí pokaždé znovu učit a neustále nahlížet do klíče (který u této mapy nikde nevidím, btw), a hlavně jsou léty odzkoušené, že se dobře čtou, nepletou navzájem nebo s jinými prvky v mapě, atd.

Prave symboly jsem prejimal z turistickych map. Pokud nebudete konkretni rezezlite mne. Prave zde by jste me totiz mohl hodne pomoci, tech par symbolu ktere jsem nakreslil podle sveho bylo jenom proto ze jsem obdobu nikde nenasel. Prosim dejte si tu praci a budte konkretni.

S dalsim docela souhlasim. Ale pochopte me psani techto reakci zabira cas. A zcela na rovinu odpovidam proto, abych vzajemnym iterakci s uzivatelema dokazal mapu vylepsit. Pokud vetsinu casu budu travit komunikaci s nekym kdo se jenom ze dela ze me srandu a nikomu to nebude ku prospechu tak je to velmi nestastne

Grunt avatar 16.2.2013 13:03 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
ze jsem se proste rozhodl zacit zkruntu na necem novem.
Z gruntu, na něčem novém se začíná zgruntu. O tom já něco málo vím :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
16.2.2013 18:46 Ash | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nebo cu krunt? :)
17.2.2013 00:10 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
jo, spravne ... a jeste kalet po sochach. :-D
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
15.2.2013 15:31 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
YMMV, možná to tam nevidíš, možná máš jiný znalosti a zkušenosti, já na základě svojich mám problém adorovat takovejto projekt, a naopak ho považuju za kontraproduktivní ... stačí?
Mezi "adorovat" a "seřvat ho jak malýho fakana" je stále ještě spousta místa. Bohužel to vypadá, že pro vás už jsou to příliš drobné nuance a pak holt vypadáte jako zakomplexovaný troglodyt. Pokud to vy sám pociťujete jako rostoucí alergii, zkuste si před odesláním příspěvku radši dát chvilku na vychladnutí. Tohle není systemd, kde by vás někdo nutil to používat a pokud ho to baví, ničemu neškodí. Nejhorší, co se může stát, je že to nikdo kromě něj nebude používat.

Popravdě, u toho prvního odkazu taky nějak nevidím, co přesně měl poník na mysli. Vidím tam vrstevnice kolmo na vodu, to už se probíralo i výše, ale netuším, jestli myslel je, nebo ještě něco dalšího. Bugreporty bych si vážně představoval jinak.
15.2.2013 16:55 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka, Ponavka.

Je to jako kdyz decka kresli sipky po 1m na chodniku.
15.2.2013 17:01 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Jo, to už stihnul níže napsat Jenda. A je opravdu tak složité to k tomu odkazu napsat? Běžně zapisujete třeba chyby do bugzilly tímto způsobem? A pokud ano, kolikrát vás poslali tam, kam slunce nesvítí?
15.2.2013 17:22 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Vážně se někdo dokázal podívat na ten link a zeptat se "co je tady špatně?" a neumět si okamžitě odpovědět?

(Nadto když jméno řeky je spíš údaj "pro zajímavost", než že by bylo třeba ho kdovíjak řešit.)
15.2.2013 17:40 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ne že bych k tomu neměl samozřejmě víc věcí. Vrstevnice na vodě určitě taky nejsou kdovíco, ta barva zahrádek mi neimponuje... a stále nacházím další a další věci, které jsou prostě vypuštěné a nekreslí se.

Tohle je letiště. To je i pro turistickou mapu celkem zajímavé, spousta lidí třeba ráda jezdí fotit letadýlka. A hlavně je kolem toho plot a rozhodně se tudy nedá projít.

I dál je to zlé. Od Blažovic k památníku vede hromada sice přerušovaných, ale silných čar, přesto vás ujišťuju, že po žádné z nich po dešti suchou nohou neprojdete, jsou to akorát polní cesty. Až teprve echt pěšiny jsou značené nějak méně výrazně. I tohle je informace co v OSM prostě je.

Vynechání tramvají je už klasika. Vynechané jsou i vlečky, přitom, abychom se přidrželi místa, taková vlečka z Blažovic do cementárny v Mokré všem ostatním mapám za zakreslení stála. Ono, má pět kilometrů a když někde jdete a najednou je tam železnice co není na mapě, je to divný, ne?
15.2.2013 17:46 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
1) map1.eu je alfa verze. Coz znamena ze nejsou jeste vsechny funkcionality hotove. Take proto se zatim obracim na 'odbornou' verejnost, aby mi svymi nazory pomohla lepe definovat chybejici vlastnosti. O mnohych samozrejme vim. Rozhodne je v planu doplnit vykreslovani tramvaji, metra, autobusovych zastavek, sjezdovek, letisti a dalsich mnohych featur ktere v mape chybi. A budu jedine vdecny za to kdyz z dalsimi prijdete. 2) Co se cest tyka tak jsem zvolil ponekud jine zobrazovani nez je standardni. Je to inovace, ktera pokud se bude setkavat s neprekonatelnym odporem tak bude zavrzena.Blize je popisuju o kousek nize v tomto foru.
15.2.2013 17:49 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
V podstatě to znamená, že všechno po čem se dá chodit je zakreslené víceméně jako silnice. Cesty zakreslené přerušovanou čarou už jsou nezřídka pěšiny takového formátu, že i pro vietcong by byly výzvou.
15.2.2013 18:07 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kdyz uz jsme v tech Blazovicich tak tam nejsou nazvy ulic. Napr. Kozi, ale to je jen drobnost. Nevidim tam ani nadrazi.
15.2.2013 18:13 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Samotna nadrazi zatim nejsou vykreslovana. (Mam problem s orientaci obdelnicku, nadrazi jsou totiz v osm jenom jako body a ja bych je rad orientoval ve smeru koleji -> to jen abych vysvetlil proc tak trivialni vec zatim nemam), Co se nazvu ulic tyce, tak ty bohuzel v osm datech stale nejsou kompletni. Ale chtel bych upozronit na to ze osm data se kazdy rok zvetsi o nekolik desitek procent. Zitrky budou urcite svetlejsi.
15.2.2013 18:10 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nikoliv.

Cara -> Pesina (highway='path') Trubicka -> Cesta (highway='primary|...|unclassified|service|residential|track)

Cestou se rozumi komunikace siroka tak aby ji projelo auto a nezalezi na jeji zpevnenosti ci kvalite jejiho povrchu Pesina je prilis mala na auto ci konskej povoz.

Blize se o tomto rozlisovani muzete docist na openstreetmap wiki.

Kvalitu povrchu rozlisuju prerusovanosti obrysu cesty a nebo jedine linky pesiny.

Zamer je dat informaci jak o tom jak je cesta siroka tak o tom jak je kvalitni jeji povrch, proste vyuzit maximum informaci, ktere nam osm muze poskytnout.
15.2.2013 18:15 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Jesate co se vlecek tyce. Tak ty urcite zakresluji. Pokud vlecka chybi je to bug a nebo neni v osm datech.
15.2.2013 19:48 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Konkrétně v tomhle případě to opravdu teda asi je spíš to, že nějakej ťunťa co tam nikdy nebyl to obkreslil z ortofota a dal tomu chybně tag preserved. Ale to mi nepřijde jako důvod nedat to do mapy.
18.2.2013 08:58 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Preserved = pokud vim trat, ktera normalne existuje, ale neni na ni pravidelnej provoz, pripadne na ni probiha jen narazove (prave pro turisty trebas). Takze v mape by naopak mela byt zvyraznena. Tudiz rozhodne nemusi jit o chybu nejakyho tunty.
18.2.2013 09:35 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Podivam se na to.
18.2.2013 16:27 Ja
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Samozřejmě, že to je platná značka, ale ne pro vlečku. Pro to je tam service=spur. Preserved by dávalo smysl použít v současnosti třeba asi pro trať do Jemnice nebo netoličku, co já vím, ale rozhodně ne pro průmyslovou vlečku.
15.2.2013 20:40 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Vážně se někdo dokázal podívat na ten link a zeptat se "co je tady špatně?" a neumět si okamžitě odpovědět?

(Nadto když jméno řeky je spíš údaj "pro zajímavost", než že by bylo třeba ho kdovíjak řešit.)
No v souvislosti s nápisem "Kachny" ano, podíval jsem se na link a utrpěl jsem absolutní slepotu, protože "kachny" jsem prostě neviděl a netušil jsem, co to ksakru má být. A to je přesně to, co tu celou dobu píšu. Zabil to nesmyslný popisek, přitom stačilo pár slov popisu.
16.2.2013 21:04 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
kachny

... nicméně nemyslím si, že by kulturní mezery v tomto případě byly na překážku porozumění příkladu - nebo jsi na tom druhém odkazu hledal místo kachen prozměnu slova "Uh-oh"?
16.2.2013 21:12 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Znám film, znám velmi dobře i předlohu. Ex post je ten odkaz jasný. V danou chvíli to jasné nebylo a popisek byl zavádějící. Ale nemá cenu tím dál plevelit diskusi.
15.2.2013 17:01 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Generalizace.

To nakladni nadrazi v Brne je uzasny .) Jak si to clovek oddali..
15.2.2013 17:42 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Myslím, že jak příčetně nakreslit nádraží v majlontě na mapu ještě nikdo nevymyslel.
15.2.2013 18:20 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Cekal bych generalizaci ve stylu:
==+======================+==
...\====================/
....\==================/

na
==+======================+==
...\..................../
....\==================/

Tecky ignorujte.
15.2.2013 18:26 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ano. To je hezke. Ale nemam dosptupny zadny nastroj jak bych to automatizovane udelal.
15.2.2013 18:52 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To je priklad, kdy je "nejjednodusi" naklikat rucne, ktera kolej ma zmizet a v jakem meritku. Otazkou je, jestli vubec muzes aspon automaticky detekovat mista, kde se ti prekresluji pres sebe "objekty". A zjistit tak problematicka mista. Pak zda v tech vstupnich datech je dost dodatecnych udaju pro to, aby se nad tim dalo generalizovat automaticky podle zvolenych pravidel.
Napr. zda bude schopen poznat ze je: a) v arealu nadrazi b) ze dana kolej je "predjizdna" a dat ji nejaky atribut dulezitosti s hodnotou pro skryvani, aby se to uz nemuselo pracne pocitat. Hledat 2 krivky zacinajici a koncici ve stejnych bodech s podobnym prubeznym vektorem po celou dobu oddeleni???
15.2.2013 18:55 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Prakticky to vede na tu neschopnost mapniku detekovat souběhy a nakládat s nimi, kterou jsem zmiňoval někde vedle...
15.2.2013 18:57 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Zrovna u nadrazi by asi stacilo si natocit obe vyhybky do osy X a po nejakych hodnotach zjistovat rozdily v Y a podle toho usoudit zda jsou na sebe nalepene a delsi smazat.
15.2.2013 19:02 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Obavam se ze tohle je za hranici soucasnych moznosti mapniku. Stale se tam resej mnohem jednodusi veci. Kez bych se pletl. Ale vyvoj de dopredu. Verim ze tohle neni showstoper mojeho projektu.
18.2.2013 09:01 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nadrazi (pokud to kreslil clovek co aspon trochu premejsli) by melo byt vykresleny tak, ze jim (vetsinou) probihaj 1-2 "plnotucny" koleje a zbytek je znacenej jako serazovaci/vlacka/paralelni ... => tyhle pri mensich zoomech klidne uplne vynechat.
18.2.2013 09:37 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Problem je ze moji mapu nekresli clovek, ale robot. A zajisit neco takoveho automatizovane na strukture dat OSM, je vec kterou zatim nedovedu (i kdyz jsem to zatim tolik neresil), ale i zdanlive mnohem jednodusi veci byly celkem problem.
15.2.2013 20:02 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ono v prvé řadě i ta data na OSM samotná nemají s tím reálným kolejištěm úplně kdovíjak moc společného, takže je to snad i taková trochu zbytečná snaha.
15.2.2013 20:05 Já
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
(A v Heršpicích úplně chybí nové koleje na dolní nádraží. Co už i mapy a google mají. Dobře, že si toho nikdo nevšiml, ještě jsem mohl být za vola.)
15.2.2013 17:14 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Opakovani napisu je odazka jemneho vyladeni. Zjednodusene receno nazvy vodnich toku vykresluji jako doplnkove, tedy tam kde neni prioritnejsi nazev. Tedy napriklad nazev mesta a tak podobne. Problem je ze toto nejde nastavit jednotne a ja musim vyvazovat mezi misty kde je napisu hodne a misty kde jich je malo. Je vsak mozne ze nyni je vzdalenost opakovani az prilis blizko, a asi ji zvysim. Dekuji za pripominku. Jen sem se chtel obhajit ze veci jsou slozitejsi, a nejsem jen hloupe decko co nevidi ze se to opakuje prilis casto.
15.2.2013 17:29 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
To jsem nerekl. .) Studoval jsem geodezii 9 let a nikdy bych do tohohle nesel, protoze je to slozitejsi nez se zda. Tu generalizaci podle mne nikdy automaticky nedas, bude to potrebovat rucne doladit a ty data jak to zobrazit v danem meritku nekam schovat.
15.2.2013 17:38 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Uvedomuju si ze rucni prace je rucni prace. Ale verim ze v automatickym renderovani jsou este rezervy. Samotny mapnik ma nyni v devel fazi nekolik featur, ktere zrovna renderovani nadpisu vyrazne usnadni. Samozrejme pokud bych mel k dispozici nekolik desitek milionu dolaru. Tak by si zaplatil kartografy, aby to rucne upravovali... Bohuzel je nemam. A tak ted premyslim o alternativnich stylech pro hodne zaplnene plochy jako jsou mesta, a predevsim jejich automatickou detekci. Pokud by se toto podarilo verim ze by rada vami zminovanych neduhu zmizela,
15.2.2013 17:32 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ty názvy vodních toků by chtěly naladit tak, aby byl:

1) dejme tomu 1-2 na vodní tok a šířku počítačové/tabletové obrazovky. Smártfounisti si holt udělají dva tahy po displeji...

2) poblíž soutoků by se hodilo jméno přítoku a hlavního toku
15.2.2013 17:41 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
S bodem 2 urcite souhlasim. Ale je to tezsi na implementaci nez se zda, zkousel jsem to jiz v pripade referencnich cisel silnic. S bodem 1, bych radeji opakoval casteji, podle meho nazoru nekolik nazvu na obrazovce nemuze nikomu zase tak vadit. Ale je to vec nazoru. Ja zastavam nazor ze je preci jenom lepsi mit informaci vice, kdyz vylozene nerusi, nez mene, a nutit uzivatele nekde neco dohledavat.
15.2.2013 17:50 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ale je to tezsi na implementaci nez se zda,
Chápu.
S bodem 1, bych radeji opakoval casteji, podle meho nazoru nekolik nazvu na obrazovce nemuze nikomu zase tak vadit. Ale je to vec nazoru
Podle mýho názoru se to opakuje několikrát častěji, než je práh rušivosti. :-)
15.2.2013 17:51 poník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Já tam mohl pět let chodit bez toho, abych věděl, že ten blbej čůrek vody je nějaká Ponávka. Tak je to asi kompenzace tohle.
15.2.2013 18:01 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nyni ano. Souhlasim.
16.2.2013 17:14 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kavol zásadně své projekty oznamuje předem, aniž ví, které vlastně hodlá dokončit. Člověče, vás živit v úkolu, tak budu nucen uvažovat o ovladači úkolovaného modulu s předdefinovanou a redukovanou zpětnou vazbou. A smlouvu bych raději podepisoval s někým sémanticky a informačně disponovanějším... pevně věřím, že za rok tu máme map1.eu v podobě, kterou si budou stahovat davy pro optimální použitelnost. Vámi zmiňované mapy mi pro turistiku připadají dost amatérské a nevyhovující...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
16.2.2013 19:17 Martin Tesař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Že jsem tak smělý, co vám třeba na turistické vrstvě freemap.sk připadá amatérské nebo alespoň nevyhovující? Zkuste, prosím, ty tři tečky nahradit něčím konkrétním. Díky
16.2.2013 20:19 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Přílohy:
No tak konkrétně u freemap.sk mi nevyhovuje pokrytí, na Slovensko se dostanu jednou za pár let, spíš řeším tu ČR... Jinak se mi líbí, otázka je, jestli mají ambice expandovat někam za hranice.

Zbylé dvě sice pokrývají ČR, ale ve srovnání se slovenskými freemapami (a vlastně i s tím alfazákladem na map1.eu) mi přijdou těžkopádné, grafika nic moc, chybí jakékoli služby typu počítání tras (u staré verze MTB je sice navigace avizovaná, ale klikání do mapy nic nedělá), měření vzdáleností, informace o objektech apod. OTM a nová beta MTB navíc mají evidentně nějaké technické problémy (viz přílohy).
16.2.2013 20:54 Martin Tesař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Díky, reagoval jsem na komentář pana Ježka, ale to teď nehraje roli. Ty screenshoty MTB mapy jsou aktuální? Mně to funguje (Firefox). Základní měření tam je a v dohledné době se plánuje i vyhledávání tras. Jinak mi hodnocení "těžkopádné a grafika nic moc" zas tak moc nepomohlo. Je jasné, že třeba vzhled ikonek je jednoduše zlý nebo minimálně nedodělaný. Konkrétnější výhrady by pomohly více. Ale nepleťme to sem k diskuzi o map1.eu. Držím palce ať se projektu daří. Jak už jsem psal jinde, líbí se mi zejména to, jak jsou popisky super čitelné a taky kilometrová síť.
16.2.2013 21:05 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Problém je, že to grafické hodnocení je subjektivní. Nejsem schopen to přesně specifikovat, prostě freemap.sk i map1.eu se mi vizuálně líbí víc a nemyslím tím konkrétní ikonky, spíš celkový dojem, prostě se na to líp kouká. :-)

Screenshoty jsou oba aktuální, u OTM jsem si navíc už někdy před čtrnácti dny všiml, že se mi v Locusu od nich nechtějí v některých rozlišeních stahovat podklady. Co se MTB týče, poté, co jsem to odeslal, mi beta MTB map chvíli běžela (i když třeba nabídka "trasy" se mi objevila až asi po třetím refreshi), ale teď zase vrací jen pětistovkový kód. A o minutu později vidím boxy s ovládáním, ale mapy ne. A teď zase pětistovka. Visím na síti 802.cz, proxy nemám a cache Firefoxe jsem si před screenshotem vymazal...
16.2.2013 21:15 Martin Tesař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ok, beru :) Tak jsem zjistil, že se nám zrovna dneska admin serveru MTB mapy trochu vrtá ve střevech. Snad už to v týdnu zas pojede spolehlivě.
16.2.2013 19:38 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za zastani, ale myslim, ze slovo amaterske zejmena u freemap.sk je asi prilis silne vyjadreni. Renderovaci styl freemap mi prijde vkusny a profesionalni. Duvod proc jsem se rozhodl udelat neco noveho je ale predevsim ten, ze tento styl pripomina jine online mapy tim, ze pouziva male fonty a celkove je hezky predevsim na obrazovkach s velkym rozlisenim. Myslim si ze pro tisk a nebo pro display s velkym rozlisenim takovy styl neni uplne vhodny. Co se tyka mtbmapy tak ta mi byla velkou inspiraci a vlastne me nakopla k tomu ze se uz dneska da udelat z openstreetmap dat mapa podobna te tistene. V podrobnejsich meritkach myslim vypada tato mapa take profesionalne. Sem ale presvedcen (pri vsi ucte k autorovi), ze vizualne ji hodne ubiraji meritka mala (jako ostatne krome freemap asi vsem osm mapam co sem videl).
Grunt avatar 16.2.2013 13:01 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kavole ty máš krámy nebo tvoje arogance s přibývajícími lety pořád roste?
Jo, jo. Všímá si toho už víc lidí. Z kavola se nám stává starý zapšklí, zaprděný dědek…
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Jendа avatar 15.2.2013 16:37 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Nejspíš mu vadí opakující se vykreslení jména toku Ponávka. V JOSM nevidím chybu v datech, tudíž to asi bude problém rendereru.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 17:53 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
gtz avatar 15.2.2013 15:27 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
to jsou OSM Mapy? mně podklad připomíná nevím proč Shocart.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
15.2.2013 15:31 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ano data jsou z osm map. Snahou projektu ale je aby render techto dat pripominal klasicke tistene mapy.
gtz avatar 15.2.2013 15:38 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Děkuji
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
15.2.2013 15:49 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
V tom případě hlásím neshodu v "highway" typu "track" (čili polní cesty apod.); například cesta, po které vede zelená značka mezi Malou skálou a Bobovem má klíče "highway=track" a "tracktype=grade3", tudíž bych tam čekal spíš šedou přerušovanou čáru...
15.2.2013 16:12 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ano. V kresleni cest se map1.eu ponekud odlisuje. V tomto jsem se nechal trochu unest a nedodrzel jsem uplne zavedeny uzus. Jezdim rad na silnicnim kole a na vsech mapach mi chybi peclivejsi rozlisovani typu cesty. Openstreetmap ma zavedeny (i kdyz ne vzdy pouzivany) velmi podrobny system rozlisovani cest a jejich kvality povrchu. Predne se rozlisuji cesty a pesiny. A ja jsem se rozhodl tato rozliseni dodrzet. Takze carou kreslim pesiny a 'trubickou' cesty. O zpevnenosti ci mire nespevnenosi takove cesty (ale i pesiny) rozhoduje mira carkovani jejiho obrysu. Cim vice mezer tim mene cesta zpevnena je. Carove kresleni zpevnenych cest jsem take opustil proto. Ze mi asfaltova cesta prvniho radu pripada mnohem blize k servisni nebo mistni komunikaci nez k ceste zcela nespevnene nebo lesni pesine. Ve zvetsenich, kde se kreli cesty jsou silnice jiz kreslene s barevnym nadechem, takze by snad nemelo dochazet k zamenam. Navic chci v budoucnu vyuzit vypl cest ke kresleni druhu povrchu, kostky a tak podobne. Pokud se vsak dany zpsusob neosvedci jsem ochoten rezignovat a vratit se k zavedenemu uzu.
15.2.2013 16:21 Honza Jaroš | skóre: 6 | blog: moje_strana_plotu | Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
OK, čili to není chyba, nýbrž vlastnost. :-)

Díky za odpověď.
stativ avatar 15.2.2013 17:21 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Při zoomu 10 se mi zobrazuje Beroun jen jako Be. Králův dvůr je taky nějaký useklý.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
15.2.2013 17:54 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ano. O teto chybe vim. Objevila se pri profilovani renderovani, kdy jsem byl nucen se uchylit k predvyberu dat s daneho bounding boxu (renderuji po metatilech o velikostui jedne tile pri zvetseni 8). Bohuzel jsem vsak nezahrnul i nejakou margin, takze zbytky nazvu mest se na sousednich metatilu nevykresli. Urcite bude v dalsi verzi odstraneno.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 18:27 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, zatím to je nejhezčí render, co jsem z OSM viděl. I když je znát, že do hotového mu ještě kus chybí.

Co se uživatelského rozhraní týče, je docela mizerné. Daleko radši než růžek bych viděl jeden poloprůhledný a vždy viditelný černý řádek na vrchu stránky, kde by bylo napevno (z leva) logo (s funkcí současné hvězdičky), zoom (tlačítka + stupnice), přepínání vrstev, vyhledávací políčko, tisk. Další věci, jako např. výsledky vyhledávání bych pak přidával od pravého okraje, podobně jak to dělá Seznam (mapy.cz).

Také se mi v Chrome často stává, že ten javascript nějak padne na hubu a do reloadu nereaguje jak má.

U zoomování mi přijde, že to příliš aktivně reaguje na kolečko myši. Hodilo by se omezení rychlosti zoomování, aby při zatočení kolečkem hned vše neuletělo někam pryč a najednou jsem nekoukal buď do prostřed ničeho nebo na celou evropu.

Export mapy do PDF je velice pěkný. Generované PDF run-mailcap nepozná (ale Okular to otevřel). Při větším množství vygenerovaných stran mi chybí značky, která strana kam navazuje, a které jsou v každé "knížkové" mapě – plný modrý trojúhelník s bílým číslem, který navazuje na stejně modrou tenkou linku okraje, tedy šipky na okrajích stran s číslem navazující stránky a linka značící začátek sousedního listu (překryv máš správně, chybí jen ta linka). Dalším zlepšením by mohl být oboustranný tisk, tedy že první strana bude náhled layoutu listů, následující strany pak jako v knize, přičemž překryv na vnitřních okrajích by byl prostor pro vazbu, tedy bez šipky.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2.2013 18:35 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za konstruktivni pripominky. Co se rozhrani tyce tak to rozhodne jeste neni finalni. Snazim se, aby byla videt jen mapa ostatni veci moc neotravovali, ale chapu ze sem to mozna uz prehnal a o vasich doporucenich budu premyslet.

Co se tyka toho zumovani, tak to si vubec nejsem jist ze mohu ovlivnit citlivost kolecka v javaskriptu. Jako zobrazovac map pouzivam OpenLayers a toto nastaveni je default.

Jste prvni kdo si vsimnul exportu mapy do pdf. Je to vec o ktere jsem chtel dat vedet az pozdeji. Rozhodne s vasimi pripominkami souhlasim a vlastne je mam vplanu. Cilem je vlastne umoznit uzivateli si vytisknout autoatlas ze vsim vsudy. To je ale jeste hodne prace.
Josef Kufner avatar 15.2.2013 18:47 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ad zoomovací kolečko: Jde jen o to zahodit nadbytečné eventy, které se objeví v intervalu 0 až 0.2 sekundy od posledního zpracovaného eventu. To lze udělat velmi snadno uložením času posledního eventu a porovnáním, jak dávno to bylo, při obdržení dalšího.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
15.2.2013 19:02 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za velmi uzitecnou informaci
16.2.2013 17:23 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
No, prvotní je vlastní mapa s jakýmkoli funkčním ovládáním. Optimalizace ovládání je logicky až sekundární úkol. Takže nejprve věrné vrstvy s realistickými prvky, s tím volitelné vypínání vrstev, odrušení od chyb a nestandardů, které nedávají smysl a úplně nakonec optimalizace ovládání. Pochopitelně počítat s rostoucím zájmem navigujících (tj. download formáty). Ale já osobně skládám poklonu, protože vím, co to dá starostí...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
15.2.2013 19:36 _dworkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ZS Masarova

alpha.map1.eu openstreetmap.org mapy.cz
15.2.2013 20:02 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za nahlaseny problem.
15.2.2013 21:51 jkt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to vizualne pekne, ale prvni, co me zaujalo, bylo to, ze na webu neni zadny text. Neni z neho poznat, kdo projekt dela, jak s nim komunikovat, a zejmena zcela chybi zminka o tom, ze jde o data z OSM, ktera jsou pod nejakou licenci, a jejich pouziti mimo jine prave na takovem uvedeni zavisi.
15.2.2013 21:56 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Kdyz rozvinete v leve casti menu jetam about (ta hvezdicka) a v ni je vse uvedeno. Na GUI se jeste bude pracovat, ale zamer je, aby mapa samotna zabirala co nejvetsi plochu.
16.2.2013 17:26 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Toto oceňuji. Mapa má být na celé obrazovce a někde v koutě se může krčit rozbalovací ovládadlo. Pokud ale mapa zaujme, nebránil bych se, být vámi, drobné poloprůhledné sebereklamě kdesi dole :) Ale na to je čas...
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
4.3.2013 16:21 jkt
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
No, OSM ma na webu napsano, ze "You are free to copy, distribute, transmit and adapt our data, as long as you credit OpenStreetMap and its contributors. If you alter or build upon our data, you may distribute the result only under the same licence. The full legal code explains your rights and responsibilities.", a licence je uvbedena jako "ODbL". Vase dilo je pod CC-BY-NC-ND, coz je podle meho nazoru v jasnem rozporu s puvodni licenci.

Dejte, prosim, licencovani do poradku.
16.2.2013 13:35 ftdolton
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejsem schopen, tak jak autor žádá, posuzovat příp. chyby nebo posílat náměty. Mně se to prostě líbí a doufám, že alespoň ČR dotáhne do ještě použitelnější fáze. Díky.
16.2.2013 17:35 Petr Ježek | skóre: 10
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za sebe shrnu:
Archlinux for your comps, faster running guaranted!
16.2.2013 19:25 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji.
19.2.2013 17:18 CZTomi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Trochu mě zlobí vyhledání obce, když jich je víc se stejným jménem. Jinak se připojuji k předchozímu příspěvku.
19.2.2013 17:30 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
GUI je teste hodne nedodelane. Verze Alpha 0.3 by mela nektere neduhy doladit.
gtz avatar 16.2.2013 21:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Dotaz :

Bude příští verze řešit nějak jinak hledání? Když např.napíšu do pole Brno tak jak to že to neukazuje Brno, ale něco někde v Rokycanech, Rusku apod. pragocentrismus? :-)

No dále při vyhledávání při routingu zadám místo v Itálii jako II. místo a odentruji a co se stane místo toho tam skočí nějaké město co je u kurzoru.

Nebo dělám něco blbě?
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
16.2.2013 21:12 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Gui je zatim hodne rane. Map1.eu zatim neobsahuje vlastni vyhledavani pouziva se nominatim. Zrovna co se vyhledavani tyce mam jiste plany. Ale to je jeste daleko. Hlavni cil je nyni samotna mapa. Zatim jsem na to sam. Takze prosim o trpelivost.
gtz avatar 16.2.2013 22:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Díky, no mně celkem překvapilo, že když zadal místo, které se objevilo v tom boxu a potvrdil jsem to tak mi to vyhledalo spojení ne tam kam jsem chtěl, ale na místo kde zrovna byl tuším kurzor myši. Když jsem to vybral z mapy bylo vše v pohodě.

Routing bych zvýraznil nějakou výraznější barvou asi nějakým odstínem světle žluté.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
16.2.2013 23:16 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypadá to skvěle, konečně pořádná mapa na internetu jako skutečná papírová mapa.
16.2.2013 23:24 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na oblastech, které nejsou zatím podrobně zpracované, se ukazuje šedá dlaždice s nápisem:
This tile is not rendered yet. Please make a donation to help us to offer even this area
Z toho vyplývá, že se dá na projekt finančně přispět. Ale kde? Nikde jsem to nenašel.
16.2.2013 23:38 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Projekt mi zabira jist nekolik mesice vetsinu casu. Jako jednu moznost financovani zvazuji dary. Vim ze u nas s tim clovek moc nepochodi. Ale verim ze projekt muze byt zajimavi i pro nase zapadni sousedy, kteri maji zvyklosti precejenom trosku jine.

Kazdopadne je tam ta hlaska ponekud napred. A zatim jsem neresil jakou formou by mohl byt legalne projekt dotovan dary. Mate s tim nejake zkusenosti? Jak to nejlepe udelat?
16.2.2013 23:59 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Osobní zkušenost ne, ale běžný je celosvětově na příspěvky Paypal, ale jsou i jiné alternativy, jako třeba Flattr. Dal bych tam Paypal Donate Button a pak případně přidal něco dalšího.

Jestli by bylo legální ty příspěvky považovat za „dary“ a tím pádem je nedanit, si nejsem jistý.

Projekt se mi líbí a říkal jsem si, že bych něco málo přispěl.
17.2.2013 00:13 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Dekuji za informaci.
Jendа avatar 17.2.2013 00:46 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
a pak případně přidal něco dalšího
Bitcoin ;)
17.2.2013 15:30 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hele, nenech si zkazit radost a dál dělej co tě baví. Je to alfa, má to mouchy, ale vypadá to pěkně. Dobrá práce.

PS: kdysi se vžil pojem někoho "hulanizovat". Vidím že se na světlo dere jeho alternativa, "kavolizovat".
Grunt avatar 17.2.2013 17:28 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mapa vypadá velice dobře. Jak bylo řečeno, u nás máme mapy.cz, tedy konkurenci na dostatečné úrovni, ale třeba já jezdím na Slovensko a zase jsem byl pro region kde jezdím velice překvapen detailností (pro který nemám ekvivalent naších map). Až bude fotopapír, zkusím to vytisknout na plotru na velký formát ať vidím jak to bude vypadat na papíře a kdo ví, třeba na to jednou použiju.

Jinak když to tak čtu, tak se docela divím, že Google, pořadatel takových akcí jako GSoC se aktivněji nesnaží sjednotit tyto platformy s tou svojí, která se tímto začíná stávat proprietární s otevřenými ekvivalenty.

Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
18.2.2013 18:52 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Čau,

v první řadě musím říct, že se jedná o super počin, držím palce! Mám k němu pár věcí:

Bugreport: Dotazy: To je asi vše co mne zrovna napadá. Hodně štěstí a sil do další práce! :-)
Linuxové návody, fotky, zápisky z cest.
18.2.2013 19:23 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ahoj, dekuji.

Bugreport:

1) K renderovani residential aree kolem mistnich komunikaci jsem se uchylil protoze jak spravne uvadis, abych emoluval chybejici landuse=residential. Napad nerederovat je v mistech kde uz residential je je skvely. Narocne ale bude to zjistovat. Prohledovat totiz obsazeni kazde mistni kominkace v nejake residential plose bude vypocetni masakr. Ale data mam rozdelena do dlazdic a jit by to mohlo. Asi to zkusim. Dekuji. 2) Co se vodnich toku tyce. Tak jsem si udelal takovou utilitku, ktera projizi vodni toky od pramene k mori. A snazim se renderovat vyraznost vodniho toku podle jeho delky. Algoritmus vsak stale nekdy selhava. 3) Primarne rozlisuju cesty podle smoothness, ten ale neni temer nikdy vyplneny proto se snazim smoothness nejprve odhandnout pres surface (ten je taky malo kdy pritomny) a pak s trackgrade. Jednotlive smoothness hodnoty pak odlisuji mirou carkovani obrysu cest. Nejsi prvni kdo si stezuje. Budu o tom p[remyslet. 4) natural=rock|tree zatim chybi. Ostatni zminene by se renderovat meli. Pokud tak neni. Je to bug. A opravim ho. (chybejici se take v dalsi verzi pokusim doplnit) 5) Snazim se renderovat i velke DPI, proto pusobi neco humpolacky, zuzeni vsak zvazim. 6) Je to pravdepodone problem z kolizi stitky reference cesty a anazvu obce. Toto je vecny boj. Pokusim se vyladit.

Dotazy:

1) Zatim zadavam prerendrovani rucne pro jednotlive casti Evropy. Cela Evropa by se renderovala cca Mesic. K tomu ale jeste nedoslo. Nyni renderuju cast jizne evropy pak budu renderovat nemecko. Bohuzel nemam dost vypocetni sily. Stari dat se urcuje obtizne. Nebot neco renderuje s postgresql, ktera pokryva celou evropu. Jsou to data, pri jejich renderovani potrebuju znat i vzdalene a nejen lokalni okolnosti. Napriklad vrcholi, klasifikuju podle vzdalenosti vysich vrcholu a to nekdy i tisice km. Tu databazi neaktualizuju prolis casto. Druhym zdrojem je sqlite, ktery je dlazdicovy. A stahovan pres overpass api primo pri renderovani. 2) Barvy znacek parsuju s osmc:symbol. Ten je po evrope nejcasteji vyplnen.
19.2.2013 23:37 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
  • renderování "landuse=residential" - nešlo by třeba renderovat oboje? Tj. jak tvůj odhad, tak co je již dáno? Ideální to není, ale výpočetně by to mohlo být ok?
  • vodní toky: jakože delší řeka => tlustější čára? Zajímavý přístup. Trochu se ale bojím co se stane s toky, které jsou rozsekané na menší části (část jde potrubím). Ale renderoval bych i malé toky (při dostatečném zoomu), podle nich se pokud vím často orientuje
  • place_of_worship, memorial, tree_row, elektrárny ani obchody ve svém okolí nevidím, takže asi opravdu bug
  • turistické cesty: nešlo by v ČR renderovat i podle "kct_COLOR"? Myslel jsem, že právě tak se mají značit turistické trasy...
  • Ještě mne napadlo: nějak značit vojenský prostor?
19.2.2013 23:53 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
1) Ale ja renderuju oboje. Pokud je pozorovan opak, tak bude urcite opraveno. Jinak ta puvodni slozita myslenka se mi libi a rozhodl jsem se pokusit ji realizovat.

2) Tento pristup je ve vetsine pripadu blizko realite. Samozrejme ze az budu renderovat reky ktere tecou pousti, bude to problem. Jinak s problemem presrusenych toku jsem se plus minus vyrovnal. Hledam proste nejblizsi zacinajici reku stejneho jmena. Zatim to docela funguje. A umoznuje mi to kreslit vyrazne velke reky. Coz je podle me dulezite.

3) place_of_worship je bug. Ostatni jsem zatim neimplementoval, Vetsina bude implementovana v dalsi verzi, kterou mam v planu vydat pristi ctvrtek. (Asi to bude pozdeji, protoze renderovani trva pres den, takze potrva nez se to objevi)

4) Ano toto bude take implementovano. Bude v dalsi verzi. A znacen cervenym srafovanim.

Dekuji moc za pripominky.
20.2.2013 11:20 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Díky za odpovědi.
  • Renderování residental area podle "landuse=residential" a podle "highway=residential": asi máš pravdu, promiň, zmátlo mne stáří dat (protože už relativně dávno jsem doplňoval landuse u spousty vesnic v okolí města Konice)
  • řeky: fajn přístup. Zkus se tedy mrknout na ty potoky mezi obcemi Buková a Lipová (okres Prostějov), které pramení v "bažinatých" oblastech. Ty renderovány nejsou (moje otázka zní proč: stářím dat to určitě nebude, ty "bažiny" byly zaneseny do osm ve stejný den kdy jsem tam zanesl ty potoky)
  • a ty turistické cesty podle "kct_COLOR"?
Hodně zdaru! ;-)
20.2.2013 13:38 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
* U maluych potoku je mozsna chyba, dal sem si to du bugzilly, budu proverovat. * Turisticke cesty podle KCT_color nedelam, protoze tak to znacime jen v cechah. Parsuju OSMC:symbol. A snazim se z nej vydedukovat hlavni barvu.
20.2.2013 23:18 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Myslel jsem, že kct_color je standart pro ČR, ne? Pokud ne, jak by se to správně mělo dělat?
21.2.2013 00:04 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ano KCT_COLOR je standard pro cr. Ale krome toho je pro CR standartem uvest i OSMC symbol (vetsinou uvedeny je), a tento standard je spolecny i s jinymi zememi. Proste uvadejte oboje.
21.2.2013 16:15 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Díky za info, budu tak napříště dělat. Ale stejně bych zkusil renderovat i to kct_color ;-)
gtz avatar 20.2.2013 01:00 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Měl bych malou otázku na autora proč vlastně turistické mapy? Turistickou mapu si člověk bere sebou buď ve formě papírové nebo nahranou někde na nějakém přístroji. Je tím myšleno to, že naplánuji na PC a vytisknu? No to by nějak šlo (přiznám se mapy.cz mi udělají něco podobného včetně podrobného itineráře), ale dnes bych spíše uvítal export do GPX, export vybrané části do nějakého NMAP formátu (třeba .IMG pro Garminy apod.) Připravuje se něco podobného? A otevírat to na nějakém PDA/Androidu je celkem nemyslitelné, pro mobilní použití bych dále uvítal přesun na aktuální polohu dle GPS (Připravuje se?), ale i tak bych na mobilu raději volil TrekBuddy nebo Androzic, protože otvírat to v FF na Androidu je celkem opruz. Díky
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
20.2.2013 10:52 radix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Rekl bych, ze treba export dat do smartphone (treba pres Locus Pro) je pomerne zajimava moznost komercializace. Ja toto vyuzivam dost casto, stahuju mapy z Mapniku pres Mobile Atlas Creator, ale ty mapy jsou bohuzel na turistiku dost nevhodne. Za kvalitni turisticke offline mapy bych byl ochotny zaplatit. (pro CR jdou koupit dobre SmartMaps turisticke mapy, ale v zahranici je to na nic a taky to na celou CR vyjde docela draho).
20.2.2013 13:54 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Co se komercniho vyuziti map1.eu tyce jsem velmi opatrny. Muj cil je jasne ten, ze mapy musi mit velkou navstevnost apak bych chtel vydelavat na nerusive nenapadne reklame. Myslim ze bez velke popularity tohodle projektu to nepude. A ja se budu muset zivit necim jinym. Prodavani vygenerovanych map je mi tak trosku proti srsti. A nejsem si jist, ze by to fungovalo...Kazdopadne priorita c 1 je nyni navstevnost a popularita projektu. Pokud se do povedomi lidi dostane ze muzou pouzivat map1.eu jako mapu mistu google maps, je zrejme, ze se projekt uzivi.
20.2.2013 13:50 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
proč vlastně turistické mapy?

Zde musim trosicku poopravit. Hlavnim cilem neni poskytnout turisticke mapy, ale poskytnou obecne mapy vhodne i pro turistiku. O te turistice se na blogu zminuji predevsim proto, ze je to podle me dira natrhu. A v soucasnou dobu to muze byt nejvetsi prinosem. Ale ptojekt ma vytvaret univerzalni mapu ne jen turistickou.

Je tím myšleno to, že naplánuji na PC a vytisknu?

Ano toto je jeden z cilu. Ale nejde tak ani o planovani. Tady je prakticky usecase: Jedu na dovolenou do italie. Rozhodl jsem se, ze se cestou zastavim v rakouskych Alpach, kde prespim v kempu a udelam si nejakou malou prochazku do okoli. Chci improvizovat na miste, proste se tam rozhlidnout anekam vyrazit treba jen kilak k nejakymu krizku na kopci. Je asi pochopitelne, ze zrovna kvuli tomu nepudu do specializovaneho obchodu a nekoupim si mapu za 300Kc. Zde se uplne krasne hodi vytisknout si A4 toho okoli kempu slozit si ji do penezenky, nebo kam chcete a vyrazit. Proto se take soustredim na snadne tisteni map, ktere je implementovano jiz nyni (generuji se PDFka). Alespon ja i kdyz treba jedu nekam autem a mam navigaci, si rad vytiisknu prehledovou mapu oblasti, kudy projizdim. Papir je papir. A myslim, ze zatim ho ve vsech smerech display nenahradi.

Co se GPX a PDA tyce. Tak to samozrejme v planu je take. Zatim je vygenerovana mapa standartnim dlazdicovym RASTREM, a myslim ze jeji pouziti v techto pristrojich je mozne. A diky tomu, ze se snazim mapu optomalizovat na vetsi DPI, zobrazuje se modernich zarizenich dokonce dobre. S vytvarenim specializovaneho software do navigaci zatim nespecham. I kdyz do budoucna bych chtel poskytovat komplexni sluzbu.

gtz avatar 20.2.2013 15:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Děkuji za odpověď. Bude k dispozici automatická poloha dle GPS a tisk itineráře (od do)? Díky a přeji ať se daří :-)

Papir je papir. A myslim, ze zatim ho ve vsech smerech display nenahradi
s tím souhlasím.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
20.2.2013 15:08 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Ano urcite bude. Ale nyni je hlavnim cilem doladit renderovani mapy. Tezko se da odhanout kdy se k tomu dostanu.
Grunt avatar 20.2.2013 18:07 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Příloha:
Mě napadá úplně jiný usecase. Ať začnu od začátku. Sám hodně rád chodím do přírody (les, nezmapovaná krajina) jen tak se toulat. Abych se neztratil, tak jsem se malilinko dovybavil. Nejde o nic světoborného. Obyčejnou turistickou mapu 1:50000, čínskou kopii amerického mariňáckého kompasu (který sám o sobě je perfektní a jehož originál plánuji koupit), čínské „GPS vajíčko“. Do mapy si začmárávám všelijaké zajímavé body, teda krom trasy, kterou procházím. Nejde ani tak vyloženě o cesty (po těch stejně moc nechodím) jako spíš o různá místa kudy se dá v houští projít, různé studánky, improvizované úkryty, různé navigační body, no prostě všelico. Mě osobně to stačí na mé mapě, akorát že když člověk prochází neznámým terénem tak si kolikrát říká jak by se hodilo, kdyby nějaký dobrák už to měl prolezené za něj. O OSM jsem myslel, že jde o projekt, který tak trackuje silnice první třídy (tedy především kolaři), maximálně nějaké polní cesty. Ale zdá se že do něj jde zapisovat všelico. Určitě se na to v létě podívám, zda bych nemohl přispět. Chci říct, našim elektronickým mapám se hodně těžko konkuruje, to je fakt. Jenže mapový systém, který by místo zelených (jako lesy) a hnědých (pole) fleků měl až tak detailní informace by jednoznačně boj vyhrál. Kdo někdy viděl vojenské mapy mi asi dá za pravdu. A ta myšlenka, že by to dělalo více lidí, tedy nějaká aktivní komunita… předpokládám, že jde o mokrý sen Googlu a Seznamu. Mapa kterou mám teď je úplně na ho**o. Mám přístup k plotru na velké papíry, tak si na léto plánuji otisknout satelitní snímky z Googlu a odzkoušet ty. Je to jen trocha práce s ImageMagickem, GIMPem, nic zvláštního. Ale už teď přemýšlím o možnosti, že bych si ty satelitní snímky zkusil něčím proložit. Chci říct, dělat mapy mě absolutně nebaví (přitom znam dva důchodce, kteří jsou do map úplní blázni a kteří by se na tom pravděpodobně vyblbli jako malé děcka, no bohužel tak jako každý důchodce pomalu ani nevědí jak se bere myš do ruky), kdyby bavilo, šel bych studovat kartografii. Nicméně jsem se podíval na Mapnik a tenhle projekt a přijde mi to prostě zajímavé. Jsem docela rád, že se tím někdo zabýval už předemnou místo mě. Kolikrát by se člověku na vlastní mapě hodilo i něco co ještě nebylo pořádně vynalezeno. No jak jsem řekl, pořádná komunita bláznů do map, trošku nářadí a času a výsledek by dost pravděpodobně neměl pro pěšího turistu konkurence.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 20.2.2013 18:16 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Navíc bych měl parádní výmluvu na otázku „Kam zase sakra jdeš“. Místo „toulat se“ bych mohl odpovědět vznešenějším „jdu dělat mapy“ :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
20.2.2013 19:15 pavel.klinger
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
OSM je zcela otevrena jakemukoliv mapovani. Muzes si udelat vlastni sadu tagu a znacit si do ni co chces. Jediny co nesmis je porusivat licence a skodit. Jinak spoustu veci uz je davno navrzenejch, jen je nikdo zatim moc nepouziva. Ja se samozrejme zameruju na renderovani featur, ktere uz jsou rozsirene. Ale verim ze potencial je tu obrovsky a casem nebude mit osm konkurenci.
Grunt avatar 20.2.2013 18:09 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Map1.eu - nová mapa Evropy
Já teda mnohem víc než export do všelijakých elektronických potvor oceňuji tlačítko exportovat do obrázku a tisk. Komerční mapy jsou zatížený všelijakými autorskými právy a někdy to z nich páčit je o nervy.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.