Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 08:24

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
28.8.2013 22:10 mankind_boost
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
+1
28.8.2013 23:03 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
hezke, snad z toho neco bude
Bedňa avatar 29.8.2013 01:29 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
No keby radšej odstraňovali svoje bugy v ovládači, už niekoľko verzií, hádam rok, mám vypnutú Vsync, ale keď ju chcem skutočne vypnúť, musím ju zapnúť a potom vypnúť. Viem si to naskriptovať, ale prečo bože takýto bug sa rieši rok? Prečo sa niekoľko rokov riešilo prepnutie z X do terminálu, opravy na jeden deň a pri tom trvajú roky. Teda viem manažéri zabávajú vývojárov s novými fjučúrami a na skutočné problémy neostáva čas. Schválne koľký z vás vedia že z vypnutou Vsync je aj tak zapnutá?
KERNEL ULTRAS video channel >>>
29.8.2013 09:10 Kuk!
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Ja si nejsem jisty, jestli to dokazu vubec pozorovat. Jak to poznam?
Bedňa avatar 29.8.2013 10:47 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Na jednoduchý test stačí spustiť glxgears a ten ti vráti hlášku.
Running synchronized to the vertical refresh.  The framerate should be
approximately the same as the monitor refresh rate.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
29.8.2013 12:02 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Příloha:
Možná bude chyba někde jinde, mně to funguje – video v příloze.
Jardík avatar 29.8.2013 13:28 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Asi nepochopil. Mám stejnou zkušenost, že vsync je rozbitý. To zaškrtávátko funguje, problém je, že když vypnete vsync a restartujete X, po restartu je vsync opět zapnutý, zaškrtávátko ale ukazuje že je vypnutý, musíte to zaškrtnout a pak odškrtnout, abyste ho zase vypnul. To je ten bug, že nastavovátko si pamatuje stav, ale ovladač to nerespektuje, dokud se to nepřenastaví.
Věřím v jednoho Boha.
29.8.2013 13:57 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Jo takhle. Tak to mam taky rozbitý. :)
Bedňa avatar 29.8.2013 19:45 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Jardík má pravdu a falošné tvrdenie o vypnutom vsync vracia aj príkaz
nvidia-settings -q SyncToVBlank
Takže je to problém aj pre vývojárov, ktorý spoliehajú na túto hodnotu.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
29.8.2013 14:01 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
hm nevím, ale tuto chybu nepozoruju - vsync mám vypnutý a aplikace to respektují
29.8.2013 15:10 Jindřich Makovička | skóre: 17
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
A nezapínají vsync moderní akcelerované desktopy automaticky při startu?
Jardík avatar 29.8.2013 17:01 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Nevím, každopádně to zlobí i v openboxu, takže tím to nebude.
Věřím v jednoho Boha.
29.8.2013 09:24 Nuclear | skóre: 2
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Mam pocit ze brecis dobre ale na spatnym hrobe. Kdyz o tom bugu nvidia nevi tak ho nemuze resit. Predpokladam ze vyvojari nectou abclinuxu kde by se mohli dozvedet o tvem problemu.
29.8.2013 10:17 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
a z čeho soudíš, že o tom bugu neví?
Bedňa avatar 29.8.2013 10:38 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Problémov s Vsync je nahlásených stovky, mne to príde ako jednoduchý bug, no možno sa mýlim, ale keď to vyrieši skript na dva riadky, tak neviem.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
29.8.2013 13:12 tec
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
:-) To je tezke, pokud jste skutecne schopny rict "oprava na dva radky", pak jim zaslete patch. Pokud to je komplexnejsi problem, jak jste dosel na "opravu na dva radky"? :-)

Neberte to zle, ale je dobre ze je zde nejaky "progress", nez cista stagnace a ignorovani ;-) A ne vzdy se vsem zavdecite.
30.8.2013 10:44 dustin | skóre: 63 | blog: dustin
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Pochopil jsem, že jako workaround je skript na dva řádky. Oprava skutečné chyby v driveru asi nebude výrazně složitější, ale v trochu jiném kódu než bashi :)
29.8.2013 13:19 gčhťjť
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Ehm, dva riadky, krat tisice userov, pricom kazdy z nich musel otvorit editor a dany skript napisat... Ja ti neviem. Imho je stale lacnejsie, ked to nejaky koder spravi rovno poriadne v drajvri a nemusia ludia pamatat na to, ze maju nejaku proprietarnu sracku v systeme, s ktorou museli milionkrat bojovat a riesit, preco nejde ako ma..., respektive, co je horsie, preco sa tvari, ze daco robi, ked to nerobi... To ako keby som mal kontrolovat, ci browser posle tento moj prispevok korektne, alebo bude odrezavat poslednych 10 znakov kvoli nejakemu bugu a mal by som si nakodit skript, ze v kazdom prispevku prida skript 10 prazdnych znakov na koniec...
Dreit avatar 29.8.2013 16:47 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
29.8.2013 14:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
U OpenCL to už nějakou dobu funguje, takže vytvořit něco podobného u OpenGL je imho jedině logické...
SPD vůbec není proruská
30.8.2013 07:26 vencas | skóre: 32
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
U OpenCL se s tím počítalo už v návrhu - lze si vybrat device a existuje /etc/OpenCL/vendors/*.icd, kde je uvedená knihovna pro každého výrobce. Jestli udělají totéž s OpenGL, bude to super. Řešil jsem to, když jsem měl v bedně nVidii i ATI, s tím že jedna byla na displaye a druhá jen na OpenCL - chvíli trvalo, než jsem pochopil, kde je zakopaný pes.

V současné době je problém nainstalovat ovladače na ATI i nVidii naráz, protože buď jsou balíčky označené jako conflicting, anebo (při instalaci instalátorem) si poslední instalovaný přepíše symlink libGL.so na sebe.

Takže výjimečně ne "nVidia, fuck you" ;-)
30.8.2013 11:50 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NVIDIA řeší problém vícero knihoven libGL
U OpenCL se s tím počítalo už v návrhu
ICD loader je oficiálně součástí OpenCL AFAIK až od 1.2... Předtím to bylo, pokud vím, jen rozšíření a nikdo to reálně nepodporoval. Si vzpomínám, jak jsem musel šířit osvětu v Arch Linuxu... dalo to určitou práci, než byly všechny bylíky ICD-ready ;-) Ale jinak souhlas.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.