Portál AbcLinuxu, 11. května 2025 01:40

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Blaazen avatar 18.1.2015 14:23 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
rm -rf "$STEAMROOT/"* could be evaluated as rm -rf "/"* if $STEAMROOT is empty

:D
Jendа avatar 18.1.2015 15:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Ještě štěstí, že všechny operační systémy používané v roce 2015 mají verzování souborů a undelete, takže je obnova po této chybě otázkou jednoho příkazu. Oh wait.
19.1.2015 16:33 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Které systémy to mají?
Jendа avatar 19.1.2015 16:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Proto Oh wait.

Prý VMS, ale nikdy jsem to neviděl.
19.1.2015 17:32 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
V Linuxu to umí NILFS, ale moc se nepoužívá. Pro řešení problémů s instalací či odinstalací (nejen Steamu) je hodně dobré apt-btrfs-snapshot.
Jendа avatar 19.1.2015 17:49 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
apt-btrfs-snapshot
Hezké, umí je to taky expirovat, nebo si to musím napsat sám?

Já jsem došel k tomu, že asi budu držet pětiminutový snapshot a pět hodinových, pět denních, týdenních a měsíčních. To se dá realizovat pár řádkama v bashi a crontabu.
19.1.2015 23:34 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
apt-btrfs-snapshot je expiruje automaticky.
18.1.2015 15:46 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takhle blbost na žádném normálním systému nic nesmaže asi tak od roku 2006.
18.1.2015 16:00 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
to "opraví" jen "rm -rf /", ne "rm -rf /*".
18.1.2015 16:11 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
IO v Steamu na Linuxu prý bylo/je totálně zfetované, soudě podle jednoho člověka, s kterým jsem se nedávno bavil na irc... prý to při instalaci/stahování všecko píše jako 16TB soubory a pak je při každém zápisu na disk zase hned truncatuje... už si nepamatuju ty podrobnosti, ale prý to hodně zabíjelo IO systému a vytěžovalo CPU.
18.1.2015 16:20 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jinak v odkazovaném vlákně jsem našel toto, aby snad nevznikla mýlka, že Steam na Windows je snad inteligentnější. Jako vole... fakt čistej způsob odinstalování, to musel vymyslet regulérní pošuk. Nezkontroluju si, co vlastně mažu, ale hlavně aby po mě nic nezbylo a byl ordnung. Nedivil bych se, kdyby takovej člověk ještě použil nějakou bezpečnou metodu mazání :)
18.1.2015 16:55 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Jako vole... fakt čistej způsob odinstalování, to musel vymyslet regulérní pošuk. Nezkontroluju si, co vlastně mažu, ale hlavně aby po mě nic nezbylo a byl ordnung.
A čemu se divíš? Dyť to anoncujou jako "the ultimate entertainment platform" :-D :-) :-D :-)
18.1.2015 19:56 JoHnY3
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Tohle chovani je pod widlema jeste docela bezna vec. Je to prasarna, ale on za to steam tak uplne nemuze. Binarka hry si muze ve svym steamapps a v podstate i mimo nej delat co chce a hry jsou vrchol nekvality. Diky tomu je smazani vseho ve svem adresari vazne jedinej rozumnej zpusob jak po sobe nenechat klidne 10GB bordelu. Na druhou stranu mi neni jasny proc Steam pri instalaci nezabrani takovy zakladni chybe jako instalace primo do Program Files.

Vrchol tehle chyby jsem potkal u instalatoru binarek betaverze nejakeho starozitneho PHP kdysi na Windows 2000. Kvuli kompatibilite s IIS (web server od MS) se muselo phpts.dll a par dalsich filu instalovat primo do C:\WinNT\System32. Nu a pri odinstalaci to udelalo co? Smazalo to po sobe prece vsechny adresare kam se nahraval nejaky soubor ... takze pekne za chodu vsechno v system32. OS mi po asi minute zamrznul a pri nasledny reinstalaci windows a vsech aplikaci jsem byl hoooodne sprostej. Na novejsich Windows by dneska mozna zabralo recovery, ale tehda to bylo bez sance. Zvlast kdyz bez SxS hazela do system32 svoje dllka kdejaka aplikace.
David Watzke avatar 18.1.2015 17:12 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Od doby co se živím adminováním si na tyhle věci ve skriptech dávám velký pozor. Dobrej pomocník v bashi je "set -u":
$ set -u
$ rm $empty
bash: empty: unbound variable
Jsou skripty, které bych bez podobných opatření vůbec neměl odvahu vypustit do světa, zejména když se mají spouštět neinteraktivně / automaticky a něco mažou.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.1.2015 17:46 Ivorne | blog: Ivorne
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Ten 'set' má hustou manpage. Pořád tam používaj výrazy 'shell' a 'shall'. :D

"A non-interactive shell shall immediately exit. An interactive shell shall not exit."
18.1.2015 18:01 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
An interactive shell shall shell the non-interactive shell with artillery shells until the shell of the non-interactive shell shall shell out all its Shell shares to the interactive shell.
18.1.2015 19:43 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
shall I shell out the shell?
18.1.2015 20:18 mankind_boost | skóre: 7 | Hliněná chýše, 5482/3
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Už aby ten shell poshell.
Jen skutečný mankind_boost je zárukou kvality.
19.1.2015 14:35 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
How many shells shall shell shell, should shell shell shells?
19.1.2015 17:08 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Shell shall shell until shellsock shall occur.
Nicky726 avatar 20.1.2015 23:50 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Na to mě napadá jen: „Buffalo buffalo Buffalo buffalo Buffalo buffalo Buffalo buffalo Buffalo buffalo“
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
18.1.2015 19:33 Matlák
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Tak nějak. Nejlepší kombinace je asi set -euo pipefail na začátku každého scriptu. On je jinak shell pěkně nebezpečná hračka.
David Watzke avatar 18.1.2015 19:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
-e a -o pipefail jsou někdy užitečný, ale že bych je cpal do každýho skriptu, to taky ne.

Např. obyčejně nechci, aby se mi ukončil skript kvůli něčemu jako:
grep nomatch file | tee outfile
U set -u si zas člověk musí dávat bacha na to, že tohle neprojde:
[[ -z "$empty" ]] && echo "\$empty je prázdná"
a je potřeba to obcházet (např. pomocí ${empty:-})
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.1.2015 21:20 Jardík
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Aby ty tvoje skripty pak fungovali i někde jinde než bashi. Nesnáším skripty závislé na balastu jménem bash.
18.1.2015 22:35 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Nesnáším skripty závislé na balastu jménem bash.
No, někdo jiný zas nemá náladu babrat se s tupými shelly, že. Když si pustíš #!/bin/bash skript pod jiným shellem a nebude ti fungovat, tak hádej, kde bude chyba.
little.owl avatar 18.1.2015 23:58 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
+1
A former Red Hat freeloader.
19.1.2015 02:50 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
když už, tak #!/usr/bin/env bash.
19.1.2015 04:15 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Debata vo exkrementu...
pavlix avatar 19.1.2015 09:39 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Důvod?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.1.2015 14:07 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
lepší portabilita (env je v /usr/bin vždycky, bash vždycky v /bin není, třeba na mém systému (pokud vůbec je) je v /usr/local/bin)
pavlix avatar 19.1.2015 15:13 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
env je v /usr/bin vždycky
Dle jakého standardu?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
David Watzke avatar 19.1.2015 16:31 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
env je v /usr/bin vždycky
Tohle jednoduše není pravda.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 19.1.2015 10:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
To je ideální, když je pak někde "env" pouze v /bin.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
pavlix avatar 19.1.2015 11:55 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Aneb jak převést problém na zcela ekvivalentní problém. Kdyby se lidi chytili za hlavu a do shebangu šlo psát identifikaci interpretu namísto lokace, tedy například bash, který by se našel přes $PATH, nemuseli by lidi prosazovat takové špinavé triky jako volat úplně jiný interpret.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.1.2015 14:10 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
shebang PATH nečte. Cesta ve shebangu je absolutní cestou k binárce interpretu.
pavlix avatar 19.1.2015 15:12 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Captain Obvious?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
David Watzke avatar 19.1.2015 16:30 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Jen jestli by to nepřineslo víc problémů než užitku. Pak ti nějakej skript přidá do PATH cestu, která obsahuje jinej bash, zavolá další skript a už se bude hůř dohledávat proč se co a jak stalo.

Podle mě by to nějakým způsobem mělo spolupracovat s /etc/shells, s tím že by se ještě musel vytvořit ekvivalent tohoto souboru pro ostatní interpretované jazyky - např. /etc/interpreters.

Pak by systém narazil na #!bash, udělal něco jako "grep '/bash$' /etc/interpreters" (v C :-)) a věděl by jak to spustit.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
pavlix avatar 19.1.2015 17:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Můj názor je, že proměnná PATH je tam právě od toho, abych si mohl říci, kde chci hledat software, který chci používat. Pokud si ji nastavím na cestu k nějakému jinému shellu, většinou mám pro to dobrý důvod. Pokud napíšu skript, který toto udělá, většinou k tomu mám dobrý důvod. Nemám nic proti nástrojům, které vodí uživatele za ručičku, ale základní systém bych radši aby se choval pokud možno konzistentně. Když zavolám python x.py, taky se to zavolá v Pythonu z $PATH a nebavíme se o tom, že je matoucí, že by ta cesta mohla být nastavená nějak špatně.

Stejnětak můžu mít špatně nastavenou proměnnou LD_PRELOAD a neuděláš nic.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
David Watzke avatar 19.1.2015 17:25 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Asi máš pravdu, no. Zrovna tak když uvedeš v shebangu absolutní cestu, tak to nevypovídá nic o tom, jak byl skript skutečně zavolanej. Takže na tom něco je.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
pavlix avatar 19.1.2015 17:41 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Navíc je potřeba si uvědomit, že alternativou k tomu je zde zmíněný /usr/bin/env python, což je jenom prasáčtější verze toho, co navrhuju :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
David Watzke avatar 19.1.2015 20:42 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Jo, to si uvědomuju - ostatně jsem to i chtěl konstatovat. Jen jsem polemizoval s tím, zda je tvůj návrh opravdu zdokonalením dobrého, špatně implementovaného nápadu... anebo třeba bezpečnostní riziko. Teď mě nic tak hroznýho nenapadá, ale to nic neznamená :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
pavlix avatar 20.1.2015 11:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Můj (i když jistě nebudu první, jednou mi to snad v nějakém prostředí i zafungovalo, když jsem to testnul) nápad nenahrazuje absolutní cesty, ale přidává možnost je nepoužít. Trik s env je pak zcela zbytečný. Já osobně bych pak využití absolutních cest skutečně značně omezil, pokud bych nenašel zásadní důvod proti. Jako jedinou zásadní nevýhodu vnímám tu dobu, než se bude moci říci, že to funguje všude.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.1.2015 17:38 lertimir | skóre: 64 | blog: Par_slov
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Také obzvlašt vypečená proměnná je LD_LIBRARY_PATH. Před cca 15 lety jsem viděl útok na systém s FTP zápisem (a přebráním LD_LIBRARY_PATH od klienta) tak, že útočník uploadnul knihovnu používanou login daemonem na server (už si npamatuji co to přesně bylo). Lokálně si změnil LD_LIBRARY_PATH na cilový adresář s knihovnou a při přihlášení k systému najela tato jeho knihovna a bylo vymalovano.
Josef Kufner avatar 19.1.2015 12:36 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Nebo když chceš spustit skript pro opravu /usr, které se nepovedlo připojit.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
pavlix avatar 19.1.2015 12:51 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Tenhle problém už je na lenartoidních systémech vyřešen :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
19.1.2015 14:09 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
v každém systému, na který jsem narazil, je env v /usr/bin (to zahrnuje spoustu distribucí Linuxu, *BSD apod.)... zato bash je v /bin jen někde.
22.1.2015 09:37 little-drunk-jesus | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
tech systemu par je , treba:
IBMUSER:/u/ibmuser: >uname -a
OS/390 ADCD 20.00 03 3090
IBMUSER:/u/ibmuser: >ls -l /usr/bin/env
ls: FSUM6785 File or directory "/usr/bin/env" is not found
IBMUSER:/u/ibmuser: >ls -l /bin/env
-rwxr-xr-x   2 START2   SYS1       98304 Jun 11  2008 /bin/env
22.1.2015 14:40 ---- | skóre: 33 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
i tak platí, že pravděpodobnost toho, že "env" je v /usr/bin, je větší, než pravděpodobnost bashe v /bin. Má OS/390 vůbec bash?
pavlix avatar 22.1.2015 17:19 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Přesně, jak jsem říkal, řešíme pravděpodobnost výskytu nástrojů jen kvůli debilnímu designu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
22.1.2015 22:00 little-drunk-jesus | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Ano ma, ale neni defaultne nainstalovan podobne jako na AIX nebo HP-UX. Ja vim, ze je to extremni pripad, ale... :)
David Watzke avatar 19.1.2015 10:56 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Přesně tak. Omezovat se nějakým sto let starým subsetem funkcí fakt nemám zapotřebí (a není pro to důvod). Jiná věc je, že se v bashi vyhýbám používání speciálních featur z posledních verzí, protože na serverech nějakou dobu nebudou.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
19.1.2015 14:42 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To mi připomíná onen legendární bug...
SPD vůbec není proruská
19.1.2015 20:31 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Fuck you, nVidia... :-D :-D :-D
20.1.2015 09:42 Karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A tak schválně - jak dlouho to bude trvat, než se to opraví? Resp. bude to vůbec opraveno? :-)))
21.1.2015 13:07 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Opraveno to už bylo:
if [ "$STEAMROOT" != "" ]; then
rm -rf "$STEAMROOT/"*
fi
:-)
21.1.2015 13:54 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
To jsme si moc nepolepšili, že... Příkladno, představ si, že to nainstaluješ do /opt nebo přímo do $HOME.
21.1.2015 14:04 Sten
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Už to alespoň dělá to samé, co ve Windows :-)
AsciiWolf avatar 21.1.2015 17:32 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
:-D
21.1.2015 23:26 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: rm -rf Steam vulnerability
Pravda, taky pokrok. :-D

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.