Portál AbcLinuxu, 12. května 2025 22:40

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
12.1.2016 18:48 lovec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mozilla snad umí jen vytvářet a rušit projekty, jen u Firefoxu se rozhodli, že z něj místo zrušení udělají Chrome...
12.1.2016 22:31 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Kroky Mozilly jsou jednoznacne pozitivni. Konsolidace byla nevyhnutelna.
12.1.2016 23:54 lovec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Přesně, taky co to je za trh s možnosti volby a konkurencí...
13.1.2016 00:12 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Nechte si plky. Konkurence je samozrejme prospesna, ale proc by mela Mozilla udrzovat projekty, o ktere neni zadny zajem a pokud nejaky tak jen marginalni?
13.1.2016 01:03 biolog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Přesně, uživatel si mohl vybrat přihlašovací technologii, se kterou by se nikam nepřihlásil. A po téhle zprávě si weboví programátoři ani nemohou zvolit nasadit technologii, kterou se lidé stejně nepřihlašovali. :-) Problém slepice a vejce. Měla Mozilla více tlačit uživatele, aby ji zkusili používat? Nebo spíše tlačit programátory? Obě skupiny? Žádné? Nejjednodušší by měli, kdyby nenapsali ani čárku kódu.
13.1.2016 01:06 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
+1
13.1.2016 01:20 iglo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
"Problém slepice a vejce"

Kdy uz tahle hloupa fraze zmizi? Vzdy kdyz ji nekde slysim/vidim tak si pomyslim ze ten clovek nema dokoncenou zakladku. Staci se podivat na casovou osu evoluce zvirat a je jasne ze vejce bylo mnohem drive nez ptaci obecne :-P

paradoxni je to u nekoho kdo ma prezdivku biolog...
kyknos avatar 13.1.2016 07:09 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
+1 :D
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.1.2016 11:54 AAA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Ja to vidim sice jinak, ale taky nevim proc to nekdo porad resi. Podle meho byla tzv. Praslepice, ktera se evolucne vyvinula ve Slepici. Tedy existoval okamzik, kdy Praslepice snesla vejce, ze ktereho se vylihla slepice. Tedy vejce bylo prvni.

(k rpipadnym namitkam, Praslepice se vylihla z Pravejce prece :) )
13.1.2016 13:44 486
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
V otázce "slepice nebo vejce" je samozřejmě myšleno slepičí vejce, nikoli jakékoli vejce. Pak se musíme ptát, je-li možné aby se (za určitých extrémních podmínek) slepice vylíhla např. z dinosauřího vejce, což ale rozhodně není látka přírodovědy na základní škole. Pokud se první slepice mohla vylíhnout z dinosauřího vejce, pak je možné, že slepice existovala dřív než vejce.
kyknos avatar 13.1.2016 14:39 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Ne o slepicim vejci se nikde nemluvi - pokud by se mluvilo, vyzadovalo by to pojem slepici vejce definovat - a z te definice by byla ihned zrejma i odpoved
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
13.1.2016 19:00 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
A jak teda vznikla prvni slepice, kdyz slepici vejce vyprnout nemohla, protoze pred ni zadna slepice neexistovala?
kyknos avatar 13.1.2016 19:08 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
coze? na zš jsi chybel v prirodopise?
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
⧠ A = 0 avatar 13.1.2016 21:13 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Každá slepice se líhne z dinosauřího vejce.
Nevolte zmrdy.
13.1.2016 06:43 Milan Uhrák | skóre: 31 | blog: milan_at_ABC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
no .. jak to říct zkráceně ...

To se nám to rozjíždějí projekty (a zase ruší) když nám to někdo tak štědře financuje, že ?

Všeho prostě moc škodí (i peněz).

Vymysleli a vytvořili něco, pro co nebylo žádné lákadlo, tak se nemůžou divit. Lépe řečeno .. Facebook šel na to naopak - nejprve lákadlo ( komunikace ) a teprve potom přišlo "přihlaste se pomocí účtu na FB ". Google zase lidi nalákal na první giga freemail, později Android(market)... ale co předvedl Firefox ? Zálohu a synchronizaci záložek ? To v době Snowdenů mnoho uživatelů asi nepřitáhlo.
Václav 13.1.2016 09:23 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Tu synchronizaci měli AFAIK dlouho před dobou Snowdenů. Jen to nebylo tak dobře funkční a snadno nastavitelné jako v Opeře a později v Chrome. Největší problém těch funkcí rušených kvůli nezájmu je podle mě v propagaci a implementaci. Často se ruší funkce o které se uživatelé dozví až ze zprávy o jejím rušení, protože byla příliš zahrabaná.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
xvasek avatar 13.1.2016 09:51 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
No, ona myšlenka persony není moc dobrá. Funkcionalitou částečně (nebo úplně?) kopíruje OpenID s tou nevýhodou, že to vyžaduje centrální server Mozilly. Já z toho nemám moc radost, protože teď už mrtvý Trovebox na tom závisel a teď už to asi nikdo neopraví, resp. nenahradí něčím živějším.

Kdyby byla persona aspoň nezávislá na jednom konkrétním serveru, tak bych si rozjel svůj a nějak by to šlo. Takto je to v pytli.

Ale třeba si aspoň někteří další vývojáři / uživatelé uvědomí, že závislost na jednom konkrétním dodvateli nějaké služby je zlo.
Václav 13.1.2016 12:39 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Souhlas, je škoda že si prostě místo NIH řešení nerozjeli OpenID server svázaný s účtem mozilly.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
13.1.2016 14:36 ET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Kdyby byla persona aspoň nezávislá na jednom konkrétním serveru, tak bych si rozjel svůj a nějak by to šlo. Takto je to v pytli.
Předání služby do rukou komunity neznamená, že by služba končila. Bude běžet i nadále a fungovat obdobně...
xvasek avatar 13.1.2016 14:53 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
No, v tom FAQ se píše něco trochu jiného... Ale aspoň mi to dává víc času vymyslet něco jako náhradu Troveboxu. (Bohužel nic podobného v podstatě neexistuje a nejbližší OwnCloud je IMHO leda tak pěkný kopec bordelu.)
13.1.2016 19:04 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Ta synchronizace je presne stejne na kulovy jako spousta dalsich veci. Kdyby udelali "oficielni" addon, k nemu poradne zkodumentovany API a zaroven k tomu vydali srv, tak to klidne budou pouzivat i dalsi. Jenze to by si nemohli hrat na vlastnim pisecku.

Kdyz sem pred par lety tu jejich synchronizaci zkoumal, tak dokumentace tagicka, implementace jeste horsi, na celym netu jeden blog na tema jak to "nejak" zprovoznit na vlastnim zeleze ... a to samo pri jejich vecnym prekopavani prestalo rychle fungovat.

Akorat neustale zasiraji browser kravinama, ktery ve finale pouziva 0,0000% lidi.
xvasek avatar 14.1.2016 17:10 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
Já to používám na vlastním serveru, není to nic složitého - teda ten starý protokol. Ale se stavem dokumentace je to pravda, stejně tak s funkčností - nějak "magicky" se to sice synchronizuje, ale člověk nikdy neví, jestli už má třeba synchronizované taby nebo ne a ani zmáčknutí tlačíka "Synchronizovat" tuto nejistotu nezlepšuje.
Josef Kufner avatar 13.1.2016 12:07 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Mozilla Persona končí
A zrovna ani ta synchronizace dodnes slušně nefunguje, pokud chci mít vlastní server (něco je, ale experimentální a bez dokumentace).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.