Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 19:34
Čistě hypoteticky: když bude např. někde v Africe existovat tým složený ze samých černochů, budou se jim tam snažit protlačit nějakého bělocha?
Člověk by čekal, že veganská palice jako ty bude nad podobnými levičárnami jásat,Člověk by se spletl.
tohle je vaše parketa, neNe.
vám jde jen o zvířataDůkaz?
ale ničit deštné pralesySpousta veganů i neveganů s tím má problém.
vyhladovět děti v africeViz výše.
nosit boty z ropyViz výše.
zabíjet brouky a hlodavce kombajnemVeganism is a way of living which seeks to exclude, as far as is possible and practicable, all forms of exploitation of, and cruelty to, animals for food, clothing or any other purpose.
zabíjet chudinky rostlinyDej si facku a jestli to nepomůže, tak druhou
vyhladovět děti v africelol
We expressly invite women (both cis and trans), trans men, and genderqueer people to apply. We also expressly invite applications from residents and nationals of the United States of any gender who are Black/African American, Hispanic/Latin@, Native American/American Indian, Alaska Native, Native Hawaiian, or Pacific Islander. Anyone who faces under-representation, systematic bias, or discrimination in the technology industry of their country is invited to apply.Tak jak to je? Jsou zájemci přijímáni na základě důkazů o vlastní diskriminaci? I pokud ano, proč explicitně zvou ženy, transsexuály a osoby s neurčitým pohlavím (ten pojem genderqueer jsem naštěstí neznal a musel jsem si ho vygooglit)? Existuje nějaký důkaz, že jsou celosvětově plošně diskriminováni? Pokud ne celosvětově, proč nejsou uvedeny konkrétní země, ve kterých s tou diskriminací tedy bojují? Osobně žiju v zemi, kde ženy i muži mají stejná občanská práva, obě pohlaví jsou zastoupena ve veřejných funkcích (a to i u ozbrojených složek) a máme zde veřejné školství, kde si naprosto nejsem vědom toho, že by docházelo k systematické diskriminaci lidí na základě pohlaví, sexuální orientace, nebo barvy pleti. Naopak tyto sílící snahy diskriminovat mě proto, že jsem bílý heterosexuální muž, vnímám dost negativně a předpokládám, že ostatní to cítí podobně. Ale dobře: značím si, že společnosti RedHat, Google, Intel a Microsoft podporují genderovou a rasovou diskriminaci.
Naopak tyto sílící snahy diskriminovat mě proto, že jsem bílý heterosexuální mužRuku na srdce - týká se tě ta konference? Nebo si vymýšlíš diskriminaci abys mohl pindat na ty, co se skutečně diskriminováni cítí?
Ruku na srdce - týká se tě ta konference?Přijde ti, že tahle argumentace by ti u otevřené diskriminace těch údajně diskriminovaných skupin prošla?
Nebo si vymýšlíš diskriminaci abys mohl pindat na ty, co se skutečně diskriminováni cítí?Nemůžeš obhajovat diskriminaci jedné skupiny obyvatel tím, že jiná skupina obyvatel je přece diskriminována víc.
Naopak tyto sílící snahy diskriminovat měvs.
cítíš se skutečně tou konferencí diskriminován (chtěl jsi tam?)
nebo si jen vymýšlíš?
Anyone who faces systematic bias or discrimination in the technology industry of their country is invited to apply.
Takže třeba běloch z JARu nebo jiné africké země?
šlo o diskriminaci a bojuj proti tomuProtože to fakt dává smysl snažit se získat místo v kolektivu, o kterém už předem víš, že Tě kvůli Tvým názorům nebude mít rád. Já se naopak snažím v životopise leccos naznačit, aby mne v případě, že jim moje názory nesednou, ani neobtěžovali pozvánkou na pohovor.
kvůli jednomu introvertnímu mohamedánovi, který svou práci odvádí dobře
Vidím v tom dva problémy:
1) S těmito slušnými pracovníky se sem zavleče i spousta škůdců a příživníků.
2) Vede to k odlivu inteligence ze zemí třetího světa (nebo obecně chudších zemí) a prohlubování rozdílů mezi bohatým severem/západem a chudým jihem/východem.
A zatímco škůdci/příživníci se tam namnoží snadno (je jich prakticky nekonečně), obnovení vrstev inteligence je daleko složitější a pokud tam zaniknou/nevzniknou univerzity a kritická masa lidí schopná táhnout tu zemi nahoru, tak se to jen tak nespraví a ta země je víceméně odsouzená k úpadku. Z toho pak pramení pocit nespravedlnosti a beznaděje. Když se to spojí s agresivním expanzivním náboženstvím nebo jižní-horkokrevnou povahou, tak je celkem jasné, jak to dopadne. V lepším případě jen různé pirátské útoky a únosy turistů. A v horším teroristické útoky na našem území nebo klasická válka. Z druhé strany je pak zase jednodušší nevzdělanou/zaostalou zemi vykořisťovat, korumpovat místní politiky a úředníky... což bude situaci dále zhoršovat.
Dalšího půl roku mně bude vrtat v hlavě jaké náboženství může ostatní lidi tak moc prudit.V zásadě jakýkoliv světonázor, který se dožaduje od ostatních "respektu". Třeba protestuje, když se o něm žertuje nebo kreslí karikatury. Nebo se snaží vyloučit z diskuse a společnosti lidi, kteří mají na věc jiný názor. Třeba evolucionisté versus kreacionisté, to mi přijde v pohodě. Hlasy, že kreacionista se má jít zakopat za město, jsou ojedinělé. Prostě si evolucionisté jen zaťukají na čelo, berou ho trošku za blázna, ale jinak mu nebrání být členem společnosti.
To, že ženy nemohou být biskupky a farářky mně nepřijde spravedlivé.Se týká jen římskokatolické a ortodoxní církve, ne?
Ale když už jsi narazil na náboženství, tak jednu velkou diskriminaci u nás v Evropě vidím a to je diskriminace žen v církvích. To, že ženy nemohou být biskupky a farářky mně nepřijde spravedlivé. Proti tomu, ale musí bojovat ženy, kterých se tato diskriminace týká, my na abclinuxu to nevyřešíme.Férové by bylo napsat v některých církvích.
V USA je aktuální takový spor, jestli firma může odmítnout se bavit s někým, kdo nevyhovuje náboženskému vyznání "firmy" (vedení, zaměstnanců).No jde-li o firmu z Česká církevní provincie tak nejen že může, ale dokonce je správné náboženské vyznání podmínkou vstupu. Řekl bych že třeba NSSJ a jiné náboženské organizace to budou mít nejinak. Co se týče státem vlastněných institucí, tak u těchto je to asi taky možné. Na území R-U od nějakého 13.století moc ne. U soukromých institucí (aspoň co se průmyslu týče) jsem ještě ani nezažil že by někoho vůbec vyznání zajímalo. Ty spíš zajímá jestli je vyznání schopné teleportovat věřícího z postele na pracoviště před začátkem stanovené pracovní doby
V jaké firmě?V té 150 let staré konzervativní firmě o které jsem psal já. Ano, církev není firma, proto jsem se ptal... To už je jedno, nechce se mi potřetí vysvětlovat myšlenku, stejně to tu řešíme zbytečně, je to otázka pro katolické holky, né pro linuxové kluky
V té 150 let staré konzervativní firmě o které jsem psal já.Tak to už tuplem nemám páru o které je řeč.
Rybáři,o.s. si můžou do stanov psát co chcou. Jenže pokud to má platit musí mít také dostatečnou moc si to protlačit.Nerovnoprávnost žen protlačit silou moci? Ale fuj, to je mi teda hodně nepříjemná představa.
Po sekularizaci státu se už pouze toleruje status quo, toť vše.Přesně tak, "pouze toleruje". To jak dlouho bude tato tolerance ještě trvat záleží hlavně na ženách z katolické církve. Pokud to budou i ony tolerovat, tak mají holky smůlu.
Pokud je členství v církvi dobrovolné, tak je to snad jedno, ne? Můžou si klidně založit vlastní církev a v ní mít svoje pravidla. Stát by měl jen dohlížet na to, že taková pravidla dopadají pouze na toho, kdo se dobrovolně rozhodl stát členem (a tím tato pravidla přijal).
Zaměstnání ve firmě je také dobrovolné.Takže do ní můžu chodit jako do kostela? Tzn. v nedělu ráno na mši a všední dny odpoledne když se vracím z pole na zpověď? Cool, sem s takovou prací.
Když nedáš černochovi napít ve tvojí hospodě, tak bys také mohl říct, že si černoši mohou založit vlastní hospodu. A takto to také dříve bylo - rozdělení hospod, autobusů, škol a dalších na "pro bílé" a "pro barevné". Chceš se do těch dob vrátit?Já nechápu o co furt jde. Stát nemá moc právo kecat do provozu církvi a náboženských organizací (resp. mimo tento zákon). Těžko může nějakému dobrovolnému sdružení věřicích diktovat koho může či nemůže světit, jmenovat či nejmenovat na biskupa, atd.
Takže do ní můžu chodit jako do kostela? Tzn. v nedělu ráno na mši a všední dny odpoledne když se vracím z pole na zpověď? Cool, sem s takovou prací.Celou dobu se bavím o "vedoucích pozicích" v církvi. Chceš mi tvrdit, že biskupové a papež chodí do kostela v neděli ráno a odpoledne když se vrací z pole? To asi ne. Podobá se to právě tomu zaměstnání na plný úvazek. Já předpokládám, že za to pobírají mzdu ze které odvádí sociální a zdravotní pojištění. Já se v tom nechci moc rýpat, ale nevyplácel biskupy stát (než došlo před pár lety k vyrovnání církví a státu)? Např. podle tohoto: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1993-86 - v daném nařízení se v prvním odstavci píše "Duchovní, kteří jsou zaměstnanci registrovaných církví a náboženských společností...". Podle mě jeptiška nebude mít takový plat jako má biskup.
Stát nemá moc právo kecat do provozu církvi a náboženských organizací (resp. mimo tento zákon).Pro církev samozřejmě platí i všechny ostatní zákony (nejenom jeden). Zde je třeba antidiskriminační: https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2009-198. Neříkám, že katolická církev porušuje zákon (ikdyž pokud jsou biskupové zaměstnanci tak možná jo). Přidat nebo odebrat jeden odstavec v antidiskriminačním zákoně není to podstatné. Jde o princip.
Celou dobu se bavím o "vedoucích pozicích" v církvi.A já se zase bavím o tom, že antidiskriminační zákony stejně jako třeba existenci zákoníku práce chápu. Nějaké zaměstnání prostě v moderní době mít musíš. Být členem libovolné církve tě nikdo nenutí (nejsi-li z Lanžhota či podobné díry). Různé mnohé náboženské sdružení a sekty mají mnohem tužší pravidla ve svých stanovách, než nemožnost svěcení žen. Přijde mi naprosto směšné aby jim do takových stanov kecal stát se svými zákony.
Podle mě jeptiška nebude mít takový plat jako má biskup.To je úplně směšné. Chci vidět jeptišku která jde dělat kariéru do římskokatolické církve. Za dobré prachy
Jde o princip.Jakože když může diskriminovat někoho staletí stará zkostnatělá instituce jako je katolická církev, tak to chceme na svých zaměstnancích praktikovat také? Alias když můžou oni tak my též? O tenhle princip jde? To je směšné.
Nějaké zaměstnání prostě v moderní době mít musíš. Být členem libovolné církve tě nikdo nenutíTenhle argument také nesedí. Za prvé zaměstnání mít nemusíš, můžeš být OSVČ, rentiér, pronajímatel nebo dobrodruh, který cestuje a živí se rybolovem. Za druhé: do hospody také chodit nemusíš a přesto existuje antidiskriminační zákon, který zakazuje diskriminovat návštěvníky hospody.
Přijde mi naprosto směšné aby jim do takových stanov kecal stát se svými zákony.Co ti na tom připadá směšného. Když si dám do stanov "Satanistické církve", že budu obětovat batolata satanovi, tak mi to stát také nedovolí, protože tím bych porušil právo na život těch batolat. A v případě o kterém tady diskutujeme jde zase o porušování práv žen.
Chci vidět jeptišku která jde dělat kariéru do římskokatolické církve.To není vůbec podstatné. Běžní zaměstnanci, také nenastupují do práce jen kvůli kariéře.
Jakože když může diskriminovat někoho staletí stará zkostnatělá instituce jako je katolická církev, tak to chceme na svých zaměstnancích praktikovat také? Alias když můžou oni tak my též? O tenhle princip jde?Ano přesně o tento princip jde. Když jsme se jako národ rozhodli, že budeme bránit práva žen na rovné zacházení, tak by to mělo platit pro všechny instituce napříč společností.
Co ti na tom připadá směšného. Když si dám do stanov "Satanistické církve", že budu obětovat batolata satanovi, tak mi to stát také nedovolí, protože tím bych porušil právo na život těch batolat. A v případě o kterém tady diskutujeme jde zase o porušování práv žen.
Zásadní rozdíl je v tom, že to obětované batole se dobrovolně nerozhodlo vstoupit do dané církve a přijmout její pravidla.
Pokud by ženy byly nucené být členkami nějaké církve (a tím pádem se řídit jejími pravidly), tak je to špatně -- ovšem chyba není v těch pravidlech, ale v tom, že jsou členkami nedobrovolně.
Ano přesně o tento princip jde. Když jsme se jako národ rozhodli, že budeme bránit práva žen na rovné zacházení, tak by to mělo platit pro všechny instituce napříč společností.Ok, končím diskusi. Tohle stejně nikam nevede. Já netvrdím že by to tak být nemělo, ale obávám se že tady jde úplně o něco jiného.
ikdyž pokud jsou biskupové zaměstnanci tak možná jo
Církve mají v rámci své autonomie právo na to, aby definovali své vlastní pracovní právo pro nábožensky specifické profese. Pokud vím, tak toho využívají katolíci, kde se jede podle církevního práva, naopak u nás toho nevyužívají evangelíci (nemají takovéto právo zavedeno), v tom případě jde vše podle zákoníku práce (až na ten detail, že evangeličtí faráři nedostávají příplatky za práci v neděli, protože se to bere jako součást profese).
Církve mají v rámci své autonomie právo na to, aby definovali své vlastní pracovní právo pro nábožensky specifické profese.To nevěřím. Nikdy jsem neslyšel o speciálním církevním Zákoníku práce ve kterém by si cirkve mohly definovat výši odstupného, výpovědní lhůty, dávky v době nemoci atd. Navíc by to porušovalo základní princip rovnosti před zákonem. Pokud se mýlím, tak prosím o odkaz.
Nerovnoprávnost žen protlačit silou moci?Tak v minulosti nic takového ani neexistovalo.
To jak dlouho bude tato tolerance ještě trvat záleží hlavně na ženách z katolické církve. Pokud to budou i ony tolerovat, tak mají holky smůlu.Tož nevím že by si někdo stěžoval.
Tož nevím že by si někdo stěžoval.Musíš číst i jiné články než jen na abclinuxu
A teď se tě ptám: Když se takto diskriminačně mohou chovat některé církve, proč by se stejně diskriminačně nemohly chovat konzervativní firmy? Nemusela by to být ani firma, představ si, že nějaké občanské sdružení (třeba Rybáři,o.s.) by měli ve stanovách, že ženy nemohou být ve vedení organizace. Kvůli tomu by vznikl dost velký skandál, ale u církví je toto chování (zatím) tolerováno. Holt zvyk je železná košile.
Jde o svobodu náboženství, která je jedním ze základních lidských práv. Toto právo říká, že stát nesmí zasahovat do náboženství. Tedy jestliže nějaké náboženství definuje, že existují lidé, kteří mají úlohu být „kněžími“, pak nutně musí mít toto náboženství autonomii v tom, koho označí za kněžího a koho ne (protože každé náboženství má svůj vlastní interpretační rámec v rámci kterého se pohybuje a do kterého mu stát nesmí zasahovat).
Pokud bys to vzal ad absurdum, tak kdyby dejme tomu stát donutil katolickou církev, aby měla svoje „kněžky“, tak by to bylo prd platné, protože by prostí věříci vnímali úkony od takovéto kněžky jako neplatné (dejme tomu křest nebo svatbu). Proto právě např. evangelíci můžou mít farářky, protože mají jiný vnitřní interpretační rámec než katolíci, který jim umožňuje mít v této roli ženy.
(Taky to znamená, že kdyby např. v nějakém konkrétním případě evangelíci odmítli vzít ženu za farářku, tak státní soud může zasáhnout, protože tady by se skutečně o diskriminaci jednalo, protože jejich interpretační rámec obecně umožňuje mít ženy za fárařky.)
Jediný způsob, jak by se mohlo stát, že by katolická církev mohla mít ženy jakožto „kněžky“, by byl ten, že se změní jejich vlastní interpretační rámec (k čemuž mají zvlášť v západních zemích našlápnuto, zvlášť lidé „zezdola církev“, ale katolická hierarchie se k tomu nemá - každopádně je to něco, co si toto náboženství musí ujasnit uvnitř svých řad).
Je to podobné, jako kdyby se ateista chtěl domoci u státu práva na tom, aby se stal např. katolickým knězem, s tím, že by se jednalo o diskriminaci, tak by to každý soud shodil se stolu. A to přesto, že diskriminace na základě náboženství je normálně zakázaná. Jenže v tomto případě logicky patří náboženská příslušnost neoddělitelně k práci kněze, takže to jako diskriminaci není možné hodnotit.
Je to stejné, jako by muž považoval za diskriminaci, že ho nevezemou do bordelu dělat prostitutku.
Jde o svobodu náboženství, která je jedním ze základních lidských práv. Toto právo říká, že stát nesmí zasahovat do náboženství.Do svobody náboženství ti nikdo nemluví. Bavíme se tady o vedoucích (pracovních) pozicích v církvi. Církev ≠ náboženství. Právo na svobodu slova také všichni máme a i přes to je svoboda slova omezena - "Zákaz podpory a propagace fašizmu, komunismu..."
Tedy jestliže nějaké náboženství definuje, že existují lidé, kteří mají úlohu být „kněžími“,...Pouze říkáš, že diskriminace (nebo nezákonné chování) by se mohlo tolerovat, protože to někdo definuje = je to napsáno v nějakých starých pravidlech (v bibli, svatých svitcích atd.). Tzn. že danou instituci označíme za "nábožensky konzervativní". A to je právě to čím začalo toto subvlákno a s čím já nesouhlasím. Zákony mají platit pro všechny stejně, takže i pro konzevativní církve.
Pokud bys to vzal ad absurdum, tak kdyby dejme tomu stát donutil katolickou církev, aby měla svoje „kněžky“, tak by to bylo prd platné, protože by prostí věříci vnímali úkony od takovéto kněžky jako neplatné (dejme tomu křest nebo svatbu).Ale od toho ten antidiskriminační zákon přece je, aby změnil zaběhlé pořádky, které jsem jako společnost označili za "špatné". Náckové by si také mohli stěžovat, že jejich rituály nejsou platné, když se na shromážděních nemůže hailovat.
Je to podobné, jako kdyby se ateista chtěl domoci u státu práva na tom, aby se stal např. katolickým knězemV tomto případě, ale nejde o diskriminaci, ale o to že ateista nesplňuje požadavky "na vzdělání". Ateista prostě neví jak se vykonává práce katolického kněze. Podobně jako když kuchař neví jak se řídí tramvaj.
Je to stejné, jako by muž považoval za diskriminaci, že ho nevezemou do bordelu dělat prostitutku.Ani v tomto případě se nejedná o diskriminaci. Jiný příklad: chlap si nemůže stěžovat na diskriminaci proto, že ho fotograf nepřijal na focení dámských bikin. Jde o to, že chlap nemá prsa a vagínu, které jsou pro danou práci nutné. Ale žena biskupka nebude odvádět horší práci jen proto, že nemá penis. Nebo snad budou ženě biskupce překážet prsa ve výkonu práce biskupky?
Mam pocit, ze bily heterosexualni konzervativne smyslejici krestan muzskeho pohlavi je take neprilis zastoupenym ukazem v open source komunite.Pouze majoritně, hanba!
Nevím, jak jinde, ale ve svém okolí vidím žen v IT docela dost a jsou i ve vedoucích funkcích (a ne jenom projektové manažerky -- i výš). A nepřijde mi, že by byly diskriminovány -- spíš se naopak častěji najde ochotný kolega, který jim pomůže, poradí (zatímco k mužskému kolegovi by tolik ochotný nebyl, dřív by mu došla trpělivost a dřív by ho nechal, ať si to vyřeší/najde sám).
Nějaké spolky typu Czechitas mi ještě celkem dávají smysl -- pomůžou holkám udělat ten první krok do IT, na kurzech je naučí něco, co pak můžou použít v praxi. Ale řešit to nějak víc a tlačit ty holky do firem/organizací mi přijde nesmyslné, ba škodlivé -- vytváří to takovou podivnou nepříjemnou atmosféru... Hezky to bylo napsáno v komentáři výše -- když si srovnáš postavení žen (případně homosexuálů) v muslimských zemích nebo v Africe, tak jsou naše problémy úplně směšné, pokud vůbec nějaké.
Máš pravdu v tom, že když to není placené z mých peněz a nijak mi to nezasahuje do života, nemusím se o to starat. Akorát bych nerad, aby to dospělo do stavu, že ten, kdo se do takového programu nezapojí nebo nepřijme nějakou vnitřní směrnici se zněním dodaným příslušnou NGO, bude označován za nácka, xenofoba, homofoba atd. a bude snaha ho vyčlenit ze společnosti a pošpinit. To už pak připomíná situaci v totalitním režimu, kde sice formálně vzato nemusíš být členem různých jejich organizací a veřejně podporovat režim, ale pokud to neděláš, tak máš problém.
Ono tahle snaha neni o rovnosti jako takove, zeny chlapum nejsou rovne na 100%, emocne vnimaji spoustu situaci a vyjadreni jinak.
Já si ale nemyslím, že je to problém muži vs. ženy. Kdybys slyšel jednu moji kolegyni nadávat, to bys asi koukal. A ta si nic líbit nenechá a jen tak ji nic nerozhodí. A naopak jsem viděl, jak z některých týmů odešli celkem normální kluci, protože to nedávali a bylo to pro ně nepřátelské prostředí. Ono zdaleka ne každému vyhovuje ostravsko-fotbalově-pivní "humor" hraničící s šikanou. Ono to sice stačí ignorovat a nereagovat a časem ti dají pokoj, ale ne každý má chuť se s tím potýkat -- na to ani nemusíš být "zženštilý" nebo "citlivější povaha", prostě to jen nemáš zapotřebí, zvlášť teď, když je všude práce plno. Na druhou stranu: pokud se někde sejde parta, kterou baví, že to tam je jak mezi havíři na šachtě, tak proč ne? Vlastně je to jen druh humoru a vkusu. Ten nemusíme mít všichni stejný. Přijde mi celkem normální, že se kolektivy nějak formují a postupně se dají dohromady lidi, kteří si sednou. Vždyť nemusí být ve všech firmách/organizacích stejná kultura a prostředí.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.