Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 20:41

SuperTux 0.3.5

Vyšel SuperTux 0.3.5. Nejnovější verze této klasické 2D plošinovky inspirované sérií Super Mario byla vydána u příležitostí 15. výročí svého vzniku. Z novinek stojí za zmínku např. přechod na SDL2, pět nových zlejšků nebo dva nové bonusy.

12.4.2015 10:44 | Ladislav Hagara | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

stativ avatar 12.4.2015 12:44 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
zlejšků?
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
12.4.2015 13:42 DarkKnight | skóre: 26
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
No, zlejšci
12.4.2015 14:20 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
neco mi unika nebo prekladateli prislo "Padouši" moc normalni ?
12.4.2015 15:49 Pavel 'TIGER' Růžička
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Mne na tom nepřijde vůbec nic skandálního. Navíc takový zlejšek by se i dobře prodával jako hračka.
12.4.2015 16:06 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
tak "Internet Veci" se bude taky dobre prodavat... ;)
pavlix avatar 12.4.2015 18:57 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Nebyl to Frič? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.4.2015 20:52 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5

Ahoj Simerdo, nepleteš se, ale mýlíš se jinak. :-)

Dělám sice koordinátora překladu, ale toto není můj nápad. Myslím si, že to použil někdo z překladatelů (a teď jsem si připomněl, kdo to byl), s nějakými/většími předchozími zkušenostmi s hrou. Nevím, kolik na tomto konkrétním překladu stihl udělat jiný předpokládaný překladatel z doby před X lety. Může to být podle mě právě ten důvod, proč ten oný současný překladatel změnil moji původní verzi, což byli "Zlí chlápci", další úžasně chytlavý přístup, na "Zlejšky".

12.4.2015 21:00 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Ty jsi tady chybel :-D
12.4.2015 21:14 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5

Nejsem ale fyzicky přítomný, spíše duchovně. Můžete si mě hoši představovat, jak chcete. :-)

Překladů her jsem zas tolik nedělal. A taky je moc nehraju. Ale můžete to udělat za mě. Vyzkoušejte hru Enigma. Můj překladatelský příspěvek je zřejmě jen několik desítek řetězců překladu, ale přínos vidím v tom, že jsem to celé prošel a změnil (většinou kvůli překlepům) asi 1/3 řetězců.

Zkuste závodní hru Dust Racing 2D, ta prověří vaše schopnosti v řízení digitálních motorových vozidel.

Bavilo mě hrát plážový volejbal: Blobby Volley 2, ale nejsem si jistý, jestli už vyšla nová oficiální verze, kde je můj překlad; řekl bych, že ne.

Že jsem se zabýval strategií 0 A. D. patrně víte.

pavlix avatar 12.4.2015 21:26 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Simerdo
Jen další důkaz, že ty a čeština k sobě prostě nepatříte.

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.4.2015 21:28 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
V tomto s vami absolutne souhlasim.
12.4.2015 21:45 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Je to sranda, no tak..., ty sis s těmi háčky začal.
pavlix avatar 12.4.2015 22:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Jistě ne úmyslně.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
12.4.2015 22:17 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
A to já zase jo.
pavlix avatar 13.4.2015 09:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Všiml jsem si.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.4.2015 08:57 Tommy_CZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
No jasně, vždycky se najde nějaký expert, který se tímhle chce zviditelnit ;) Ale když mi přeloží celou aplikaci tak proč ne, nadávat mu za zlEEEEEEEEjšky nebudu.
13.4.2015 13:13 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
no asi se chtel joo zviditelnit, kdyz to daval i tam kde badguys v puvodnim ani nejsou ;)
12.4.2015 14:51 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
omg! Kdo to prekladal? To je hruza.
stativ avatar 12.4.2015 18:26 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
To je hodně… originální… A přesně ten důvod, proč používám anglickou lokalizaci.
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
Fluttershy, yay! avatar 12.4.2015 18:49 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Jo, u (lehce infantilní) hry to fakt strašně vadí. Spíš naopak.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Grunt avatar 12.4.2015 20:23 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Též to nechápu. Vždycky jsem si myslel, že kreativita při překladech z cizího jazyka do vlastního bude brána jako bonus, ale moje zkušenost je přesně opačná. „Zlejšci“ jsou exemplární příklad. Jak se to někomu nemůže líbit? Vždyť je to roztomilé!
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
stativ avatar 13.4.2015 20:36 stativ | skóre: 54 | blog: SlaNé roury
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Čeština je krásný jazyk, který kupodivu už spoustu pěkných slov má. Proč tedy nepoužít třeba české padouch, zloduch, nebo zlosyn (nebo spoustu jiných, která mě hned nenapadla)?
Ať sežeru elfa i s chlupama!!! ljirkovsky.wordpress.com stativ.tk
13.4.2015 20:48 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5

Je to proto, že je to hra, a ta slova nejsou přesně ono, když se podíváme na to, k čemu se má překlad vztahovat. U slovníkového hesla taky není nekonečný výčet synonym, protože tak se slovníky nedělají. Je to hovorový výraz, který se dá často překládat třeba takto: padouch, zlosyn, zápor(ň)ák, záporný hrdina. Tihle "badguys" nejsou žádní kriminálníci, a jsou jich spousty, nepovažujeme je za zvláštní hrdiny s opačným znaménkem, nevyznačují se tímto typem inteligence, a my nehrajeme za ně, to by hra rychle skončila. Tuto úlohu ve hře nemají. Jsou to překážky na cestě odněkud někam, které například chodí sem a tam, protože je jako padouchy nic lepšího nenapadá?

Autor "zlejška" tuto situaci vyřešil mile, vtipně, když se dá nad "zlejškem" pousmát, se značnou dávkou původnosti a nadhledu.

13.4.2015 21:14 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
se značnou dávkou původnosti
To je ale bohuzel ten problem. U prekladu nikdo o vlastni invenci prekladatele nestoji. Uzivatele stoji o preklad, nic vice a nic mene. U hry to jiste tolik nevadi. Problemem vsak je kreativni prekladatel u aplikaci, ktere lide pouzivaji treba v praci.
13.4.2015 22:13 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5

Když se budete držet tématu (SuperTux), tak bude vaše odpověď moci být kratší. Vynalézavost překladatele je něco jiného a souvisí s řešením jiných problémů, než jaké, soudě dle mnoha vašich dosavadních příspěvků, máte na mysli.

Nevidím tu nějaké zvláštní problémy. To, co se vám nezdá, tvoří na celku odvedené práce zanedbatelný podíl. A někdo tu už zmínil, že když je v tom systém, tak je tu jednak zachován princip svobodného názoru, a jednak je to v rozporu s vaším očekáváním díky soustavnosti dost dobře použitelné.

Můžu říct, že jsem se například setkal s tím, že autoři programu s verzí změnili způsob ukládání dokumentů. Problémem, ale dočasným, byl pro uživatele ten samotný krok, který byl míněn dobře, - nějaká změna toho, jak se to dělalo předtím, a potom. Autoři se jednoduše přiklonili k jedné dnešní tendenci, jak řešit ukládání, řekněme, projektových souborů, které vytváří program, a ukládání do dalších formátů. Ten tzv. problém vydržel ale jen chvíli, dokud jsem uživateli nevysvětlil, co a jak má udělat. Poté následovala naprostá spokojenost. Ty uživatele, se kterými se lidé často ohánějí, jakoby jim viděli do hlavy, zajímají výsledky. To je pozitivní uvažování. K těm se dostanou, když vědí, co a jak. Snadno se přizpůsobují, když jim záleží na řešení.

13.4.2015 22:31 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
paralela s GIMPem je mimo, stejne jako preklad Zlejšek, to se proste okecat neda :)

chodí sem a tam, protože je jako padouchy nic lepšího nenapadá?
prave, jak pises jedna se o Padouchy, pokud bych chtel byt kreativni, tak Špatňáci...
a to jak v kontextu SuperTuxe, tak v kontextu vzorove hry SuperMario, nebo dobove obdoby GreatGianaSisters...
13.4.2015 23:17 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5

Samozřejmě, paralela "s GIMPem" je z mé strany demagogie.

Na tom "zlejškovi" není potřeba nic "okecávat". Nápad není potřeba dál vysvětlovat (konečně je tu ještě někdo, kdo jejich úlohu nepochopil - vždyť bez nich by nám tam zbyly tak padající krápníky apod.) - k tomu posloužila tato zábavná diskuse (reklama), ale to přece pro prvotního hybatele nebyl ten důvod ji začínat.

Někdo by rád nějakou pokornou omluvu za zlejška? :-D U mě dobrý, zrovna tohle nepotřebuju/neočekávám. Autor se nemá proč stydět. Jestli se chcete stydět/stydíte za něj, vaše věc. :-)

15.4.2015 11:43 karel.k001
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Sice OT, ale když už jste ten GIMP nakousnul:

Ten tzv. problém vydržel ale jen chvíli, dokud jsem uživateli nevysvětlil, co a jak má udělat.

Jak jste jim to vysvětlil?

Potřeboval jsem jednoduchý editor na úpravu fotek pro rodiče. Požadované operace byly především vložení textu, oříznutí, apod. Zkusil jsem pár jednoduchých editorů, ale zejména vkládání textu v nich bylo většinou řešený dost blbě, tak jsem ze zoufalství sáhnul po GIMPu. I když není zrovna jednoduchý tak se s ním popasovali vcelku dobře. Jen ten způsob práce je teď jaksi "přes koleno":

  1. Otevřít jpeg v GIMPu
  2. Udělat úpravy
  3. Vybrat export (namísto uložit)
  4. Zavřít GIMP
  5. Potvrdit že chci opravdu přijít o neuložené změny

Zejména poslední krok je pro ně poněkud matoucí. S nějakými .xmp soubory je nechci zatěžovat a lépe to zatím vyřešit nedokážu...

Grunt avatar 15.4.2015 18:21 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Jsou i horší věci. Jeden dementní nejmenovaný program při „Uložit jako“ uloží kopii bufferu v paměti, ale neudělá z ní pracovní verzi a pak je nejlepší když člověk pracuje dál a po hodině zjistí že furt pracuje s neuloženou verzí (a to když to zjistí je ještě ta lepší varianta). To je teprve k vzteku. Proti tomu je nějaké exportování procházka růžovým sadem. Zajímavé že v Inkscapu nebo třeba Kritě nikomu exportovat divné nepřijde, ale u GIMPu slyším kecy furt.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
15.4.2015 20:08 fri
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5

GIMP je známý příklad, ale mně šlo o jiný případ.Použijte tento postup:

"Udělá se to takto: Soubor → Vyvést..., a teď v rozbalovací nabídce, kde se volí typ souboru, vyberte formát XY."

Z předchozí verze byl uživatel zvyklý na způsob "Uložit jako..." a tam si vybral formát.

V programech jsou tyto možnosti pro ukládání do něčeho snad vždy pod nabídkou Soubor. A pak už je potřeba se pozorně podívat, k jaké filozofii se zrovna tvůrci programu kloní - jakým způsobem ukládají "projektové soubory" vlastní programu, a jak mají pořešeno ukládání do formátů "cizích" programů, což je i případ XY. Srovnejte třeba s GIMPem nebo Audacity a dalšími. Možná je to trend, ale to co je v jednom programu a nebo verzi není stoprocentní všude.

15.4.2015 21:35 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Zkus Pinta, porad je to kanon, ale Ulozit uklada do toho co otevres, to same pri zavreni a Ulozit... takze nebudou mateni :)
16.4.2015 08:09 karel.k001
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Dík, kouknu na to. I když teď si nejsem jestli už jsem Pintu už nezkoušel a nebylo tam blbě udělaný právě to vkládání textu.

Jinak s tím otevřením/uložením - takhle nějak bych si to představoval. U Gimpu to tak taky bývalo. Škoda že to změnili bez možnosti vrátit toto chování zpět nějakou konfigurační volbou.
Grunt avatar 14.4.2015 09:30 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
U prekladu nikdo o vlastni invenci prekladatele nestoji. Uzivatele stoji o preklad, nic vice a nic mene.
Byl jsem docela překvapen když jsem tento názor slyšel poprvé (jakože ho neslyším poprvé), ale rád bych Vás upozornil, že diváci/uživatelé o to stojí u komerčních překladů. Dost možná proto jsou už dvacet let komerční překlady tak sterilní.
Problemem vsak je kreativni prekladatel u aplikaci, ktere lide pouzivaji treba v praci.
Pokud je překlad konzistentní a s trochou spáleného mozkového času i srozumitelný, tak nech je kreativní jak chce. Tyto nadávky slýchávám od do co se přeložilo "OK" jako „Budiž“ (teda tak od roku 1992 z dob M602) a kde je dneska? Téměř všude. Dneska už máme dokonce na tlačítkách takové skvosty jako „Ponechat osudu“. A pokud tomu nějaký kapitalistický blb nerozumí, jeho problém.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.4.2015 20:40 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
U hry se to jiste pochopi, ale jde o princip. Problemem je to, ze ona kreativita prekladatelu se zdaleka neprojevuje jen u her. Pokud clovek casto pouziva aplikaci, kde je pritomen takovyto prekladatelsky zmetek, je to velice frustrujici. Velice to skodi GNU/Linuxu a svobodnemu software. Unavuje mne pak od znamych celit dotazum, jak jim mohu doporucit software, kde texty psal nejaky infantilni idiot (nebudu jmenovat konkretni lidi)? U mne to vyustilo v to, ze GNU/Linux znamym jiz prakticky nedoporucuji.
Grunt avatar 12.4.2015 21:12 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Pokud clovek casto pouziva aplikaci, kde je pritomen takovyto prekladatelsky zmetek, je to velice frustrujici.
Je-li zmetek více či méně konzistentní skrze celý systém, tak proč ne? Jazyk není kód, ale živé médium které se neustále přizpůsobuje a vyvíjí. Naopak fakt, že Jazyk Český má více než jednu podobu a fakt že z oficiálních médií slyšíme pouze jednu (ještě většinou řezaný pražským slangem) je zase dost frustrující pro mě.
Unavuje mne pak od znamych celit dotazum, jak jim mohu doporucit software, kde texty psal nejaky infantilni idiot (nebudu jmenovat konkretni lidi)?
Co je na infantilních idiotech špatného?
U mne to vyustilo v to, ze GNU/Linux znamym jiz prakticky nedoporucuji.
Výborně. Alespoň nebudou Vaši známí zbytečně oxidovat vzduch.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
12.4.2015 21:31 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Je-li zmetek více či méně konzistentní skrze celý systém, tak proč ne?
Konzistentni preklad napric celym systemem je imho utopie, bohuzel. A zmetek je stale zmetek, ktery snizuje celkovou uroven software v ocich uzivatelu.
Co je na infantilních idiotech špatného?
To, ze jejich infantilni prekladatelske pokusy odrazuji lidi od pouzivani GNU/Linuxu. Linux by mel byt seriozni system, pokud tedy chce dosahnout vetsiho podilu na pracovnich stanicich, a ne piskovistem pro infantilni kreativce.
pavlix avatar 12.4.2015 21:44 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Můžu říct, že jsem na zmetkovité překlady alergický a někdy jsou mi proti srsti i nezmetkovité, jako třeba překlady Tolkiena do rádobyzvučné češtiny. Jenže jsem zjistil, že v poslední době se jazyk przní neskutečně a przní se i samotná logika a pak z toho vypadávají kiksy s dvojitými zápory typu „aniž by ne-“. Jenže teď jsem četl překlad „Jak chutná moc“ ze začátku devadesátých let a bylo to úplně stejně hrozné jako horší z aktuálních výplodů. Že jsem to debil radši nečetl ve slovenštině, alespoň bych trochu oprášil cizí jazyk.

Jinak neříkám, že jsem sám kdovíjaký češtin, ale na druhou stranu kdybych se chtěl věnovat překladům, asi bych se snažil získat nějakou úroveň.
Linux by mel byt seriozni system, pokud tedy chce dosahnout vetsiho podilu na pracovnich stanicich, a ne piskovistem pro infantilni kreativce.
Podle mě by není problém mít obojí. Můžou být překlady dva, jeden standardní český a jeden nebo více jich může být produktem infantilních kreativců. Od čeho máme open source, kde si může každý forkovat podle vlastní potřeby.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
13.4.2015 08:38 HonzaRez | skóre: 19 | blog: Jsou_mezi_nami
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Jedno z nejhorších zprznění našeho jazyka v poslední době je nadměrné používání prázdného a nesmyslného žbleptu "neskutečně"...
http://bandzone.cz/_90972
pavlix avatar 13.4.2015 09:28 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Věděl jsem, že si někdo najde něco, co se mu nebude líbit. Můžeme o tom diskutovat, jestli a jak moc je vhodné to slovo využívat v textech určených k vydání. Ale asi se shodneme, že použití jazyka v diskuzi je přinejmenším trochu volnější a i větší chybovost se dá tolerovat.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 12.4.2015 21:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
A zmetek je stale zmetek, ktery snizuje celkovou uroven software v ocich uzivatelu.
Jenže zde se nacházíme v systému ve kterém se uživatel klidně může podílet na jeho vývoji a nemusí pouze jít do prdele. Pokud se tedy uživateli nelíbí, může jít… na bugzillu.
Linux by mel byt seriozni system, pokud tedy chce dosahnout vetsiho podilu na pracovnich stanicich
Proč by měl chtít Linux dosáhnout většího podílu na pracovních stanicích? IMHO se to daří i bez nádechu serióznosti, resp. mi přijde serióznější než ty „nejserioznější systémy“. „Nejserioznější systémy“ se můžou jít se svou seriózností klidně vycpat.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.1.2016 11:16 higgsuv boson
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
A zmetek je stale zmetek, ktery snizuje celkovou uroven software v ocich uzivatelu.
Jenže zde se nacházíme v systému ve kterém se uživatel klidně může podílet na jeho vývoji a nemusí pouze jít do prdele. Pokud se tedy uživateli nelíbí, může jít… na bugzillu.
Nebo může použít (pro Gettext) msgunfmt -> poedit -> msgfmt a je to.
12.4.2015 20:33 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
+1
13.4.2015 09:49 Miriam | skóre: 3 | blog: zivot
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ty vole, jak může tahle hra mít 70 mega binárku? Za mých časů...
13.4.2015 13:08 nobody
Rozbalit Rozbalit vše Re: SuperTux 0.3.5
tak Great Giana Sisters mela na C64 ~50kB, ale jeji remake Giana Return uz ma taky 7MB, ale je opravdu multiplatformni >20 a koukam nove i verze pro RPi :))

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.