Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 19:02

Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1

Byla vydána první beta Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“. Tato verze přináší Thunderbird jako výchozího poštovního klienta, zálohovací nástroj Dejà Dup, aktualizované verze programů (například Ubuntu Software Center mimo jiné nově umožňuje zobrazit seznam nejlépe hodnocených aplikací, upravovat a mazat vlastní dříve napsané recenze nebo urychluje instalaci samostatných balíčků) a další novinky.

Vydání beta verze se týká také Kubuntu, Xubuntu, Edubuntu, Mythbuntu, Ubuntu Studio a Lubuntu. Druhá beta by měla podle plánu vyjít 22. září. Dále je plánován kandidát na vydání (6. 10.) a finální verze bychom se měli dočkat o týden později, tedy 13. října.

2.9.2011 00:20 | Tomáš Heger (geckon) | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

2.9.2011 00:57 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Snad se to sem hodí...
2.9.2011 01:15 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
2.9.2011 16:14 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Ještě Vám sem hodím jeden, abyste se nenudily..softpedia.com/news/Ubuntu-11-10-Beta-1
2.9.2011 01:25 l4m4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Základ moderního window managementu je vršit na sebe okna uprostřed monitoru, ať je okolo místa, kolik chce. Poslední screenshot...
2.9.2011 12:52 am
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
v 11.04 rozhazuje compiz okna tak, aby se minimalizoval překryv. předpokládám, že to v oneiricu bude stejně. a když ne, tak ccsm. ;)
2.9.2011 02:52 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
tak co ubuntaci, uz se tesite na Odvaznyho Onanistu? :-D
2.9.2011 07:33 -
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
To mu řekni do očí někde v safari .. :-D
pushkin avatar 2.9.2011 21:27 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Tam potkáš tak maximálně Onanujícího Otrapu :-/
2.9.2011 09:14 Ivan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Puvodne to melo byt "Orgasmic octopus"
AsciiWolf avatar 2.9.2011 12:46 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
To měla být speciální verze pro Kolibáče, ne? :-D
2.9.2011 14:35 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
To bude spis Teasing Tentacle :-D
AsciiWolf avatar 2.9.2011 22:38 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
:-D
2.9.2011 11:33 Vskutečnosti Saýc | skóre: 7
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Potom co vysla Lina Lemra a Mrdava Marena je uz nejakej Odvaznej Onanista nevytrhne.
Salamek avatar 2.9.2011 11:40 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
A co teprve verze Hnijící Hovna ?
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
AsciiWolf avatar 2.9.2011 12:47 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Horny Heron byl lepší. :-P
Salamek avatar 2.9.2011 14:08 Salamek | skóre: 22 | blog: salamovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
:-D taky dobry :-D
Skutečně nemám v plánu zničit Microsoft. Bude to jen zcela neúmyslný vedlejší efekt.
2.9.2011 14:36 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
:-D
2.9.2011 14:35 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Lepkavy Lulan a Mazlava Mrdka ?
=^..^= AmigaPower® avatar 3.9.2011 10:19 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
LOL! +1 za lepkavýho lulana :-D
Ravensun avatar 5.9.2011 15:01 Ravensun | skóre: 11 | blog: Ravensun's blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Dost nechutné... ble
Gentoo je můj poslední velký linux test...
2.9.2011 16:36 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1

Ako vždy, bude to Odfláknutý Odpad :-)

SomaFM commercial-free internet radio
2.9.2011 21:37 Mti. | skóre: 31 | blog: Mti
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Aby to nahodnou neskoncilo jako Otraveny Ondra. :-/

Co si tim dokazujete, ze vytvarite primarne urazejici "preklady" ? (to neni "jen" na Ondru, ale na cely ten strom pritakavajicich)
Vidim harddisk mrzuty, jehoz hlava plotny se dotyka...
3.9.2011 00:44 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Mudrujici. Mti.
2.9.2011 07:47 exchange
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Má thunderbird podporu pro mapi, abych se mohl připojit k firemnímu exchange 2010?
Max avatar 2.9.2011 08:01 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
S exchange 2007 jsem propojen a exchange 2010 by měl být taktéž podporován. Jinak nativní podpora MAPI v thunderbirdu není, stejně tak tam není kalendář. Musí se doinstalovat lightning (kalendář - mám verzi 1.0b5) + na propojení s exchange Provider for Microsoft Exchange (mám verzi 0.17)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
2.9.2011 18:06 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Odjebok Odjebany 11.10
Bedňa avatar 2.9.2011 20:00 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na tablete krása, ale prečo to dávajú na desktop, tam je to fakt shit.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
2.9.2011 21:33 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Nesouhlasím. Na desktopu je to úplná pohoda.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Bedňa avatar 3.9.2011 01:35 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Nesouhlasím
Ale to jak tak jediné čo proti tomu múžete delat :-)

Rád si s tebou sadnem na pivo a ukážem ti ako pracujem a potom mi môžeš ukázať ako to rovnako môžem prevádzkovať v Unity.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
3.9.2011 08:12 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
A vice versa. Naše dojmy mají úplně stejnou váhu.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
=^..^= AmigaPower® avatar 3.9.2011 10:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
A pravice perversa. Bedňa je navíc hlavně fanda verze "Lepkavý Lulan" :-D
3.9.2011 10:39 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
To je parafráze na verzi Hlenovitý Hulán?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Bedňa avatar 3.9.2011 13:34 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Lepkavého Lulana si píšem do kroniky hneď pod místni verbež :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
5.9.2011 05:20 MartinUO
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
:D Úplná pohoda? :D a to na tom i něco děláte, nebo se jen díváte na desktop, když nastartuje? Sorry, byl jsem ubunťák a to docela dlouho, ale paskvil UNITY se nedá. Když pominu, že desigenově to je hnus, zapadající asi tak do roku 2005, tak ergonomicky je to nepoužitelný. :) a můžu vám říct, že srovnání GNOME-Shell a Unity ani nejde. GNOME-Shell je hodně povedený kousek směrem k "Lama u Desktopu", jenže takových je většina a lidi, co jsem jim ho nasadil si to moc chválí, zatímco před Unity seděli a ptali se ".. a co teď?" :) Nicméně to je krátké, "jak se z ubunťáka debiaňák stal" :D (předejdu pochybnosti "debian a GNome3".. ti co jsem jin upgradoval comp, tak z Ubuntu 10.10 (mimochodem poslední ubuntu, který bylo top distro) na Fedoru 15... a co čtu na netu, tak takových co od ubuntu utekli díky Unity je mraky.. Hodně k XFCE, někteří ke KDE a zbytek právě k fedoře díky G3.. :)
5.9.2011 10:47 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Samozřejmě dělám a přináší mi to výdělky. Dlouho jsem o Unity nechtěl ani slyšet, ale v 10.04 jsem k němu přičuchnul a v 10.11., na což už jsem upgradoval na notebooku (mám zvyk přecházet na jednom z počítačů v beta stádiu), už ho považuju za velice zdařilý shell, ergonomický, elegantní, hezký, prostě pohoda. Jó, bug sem tam musím skousnout nebo obcházet (opravit se mi podaří něco výjimečně a obvykle až po tom, co už to opravil někdo jiný), ale to se během září srovná. Na KDE bych rád přešel, ale z nějakého důvodu mi prostě vadí a na Gnome Shell mám podobný názor jako ty na Unity. Rád bych, aby Unity byl Gnome Shell. Je, myslím, promyšleno velice dobře.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
5.9.2011 11:31 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Na starším laptopu jsem upgradoval na 11.10, ale zeitgeist-daemon vyžíral 100% CPU. Nechal jsem ho běžet pár hodin v domění, že si třeba něco indexuje, ale beze změny. Když jsem ho zabil, tak ta Unity věc přestala fungovat (procházení aplikací, souborů, vyledávání aplikací). Zkusil jsem Gnome Shell a ten sletěl při pokusu použít "Activities" a byl snad ještě pomalejší, než Unity.

Tak jsem to vyházel všechno a dal tam KDE 4.7, povypínal Qt animace i KWin efekty (až na tři) a překvapivě to funguje obstojně (tedy i mnohem lépe, než Unity a Gnome Shell) i na tom starém Pentiu M 1,7 GHz a ATI X600 (ati driver). Možná i lépe, než na mojem desktopu s Athlonem X2, 4 GiB RAM a integrovanou ATI HD 3200.

Jen doufám, že brzo někdo některé z těch prostředí dotáhne do stavu, kdy bude univerzálně použitelné i na obyčejném desktopu a ne pouze na 12 jádrové workstation vývojáře s tou "jednou vyvolenou grafickou kartou", na které to zrovna funguje dobře.
5.9.2011 11:44 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Potvrzuju, to fakt, hajzl, dělá. Mám na něj skriptík, který ho automaticky zabíjí. To jsou ty bugy, které jsem zmínil.

Dokud budou výrobci grafik svině, bude potřeba žít tak jak žijem dosud a buď si pečlivě vybírat nebo trpět.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
5.9.2011 11:54 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Bug s zeitgeist-daemonem potvrzuji a snazil jsem se pridat komentar k existujicimu bugu. Snad to opravi, protoze ta 11.10 vypada naprosto skvele. Pravda, mam pouze Unity 2D, protoze ve VMware playeru mi Unity 3D nejede, ale snad tam nebude takovy rozdil.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
5.9.2011 12:18 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Tohle musí opravit, protože bez toho to nemůžou vydat.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
5.9.2011 15:13 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
No snad jo. Jak napotvoru ten bug nikde nemohu najít a ani svůj komentář k němu. Vývojář se tomu chování dost podivoval. No snad se mu povede dát dohromady dost podkladů aby chybu našel a opravil. Bez toho by bylo Unity nepoužitelné :-(.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
7.9.2011 23:32 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Tak jsem před pár dny kompletně odninstaloval (apt-get purge) všechny relevantní balíky (zeitgeist, unity-lens* nebo co) a zpět nainstaloval, pak toho démona naposledy zabil a od té doby se chyba neprojevuje.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
12.9.2011 11:16 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Díky za info. Mám to zatím jen ve VMWare, takže s další betou to zase komplet nainstaluju. Pokud jsem postupně systém upgradoval z Alpha 1, chovalo se to všechno naprosto jinak (blbě) :-(.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
pepe_ avatar 5.9.2011 12:47 pepe_ | skóre: 48
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1

Tak to napiš návod : "Jak udělat KDE použitgelně rychlé" , neb u mne na 4jádru i5  a grafice nv-gtx460 se to plazí jak kdyby bylo cpu vytížené na 100% a takovej šnek je fujky.

5.9.2011 13:18 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Na laptopu s Core 2 Duo, 4 GiB RAM a NVIDIA Quadro mi KDE funguje dobře i s mnoha zpnutými efekty a žravými aplikacemi. Na desktopu s Athlonem X2, 4 GiB RAM a ATI HD 3200 grafikou, stejně tak na laptopu s Pentium M 1,73 GHz, 2 GiB RAM a grafikou Ati X600 Mobility Radeon, to jede jako šnek. Ale když provedu pár nastavení, tak se dá používat (tedy v mém případě je to použitelnější, než Unity, nebo Gnome Shell na stejném HW). Neříkám, že je to nějak zázračně zrychlené, ale cuká se to o dost méně a s přivřeným okem to jde používat (já to musím používat, protože z jednoduchých WM jsem dávno vyrostl, s XFCE jsem nekompatibilní a Gnome Shell s Unity se u mě nedají používat).

Moje nastavení na desktopu a na starém laptopu:
System Settings/Application Appearance/Style/Applications[Widget Style: Oxygen]/Configure/General/Enable animations = off

System Settings/Application Appearance/Style/Fine Tuning/Graphical Effects: High display resolution and High CPU

System Settings/Desktop Effects/General/Various Animations = off
System Settings/Desktop Effects/General/Effect for window switching = No Effect
System Settings/Desktop Effects/General/Effect for desktop switching = No Effect
System Settings/Desktop Effects/General/Animation speed = Normal

System Settings/Desktop Effects/All Effects/* = off 
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Resize Window = on
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Resize Window/Scale Window = off
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Resize Window/Show Outline = on
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Present Windows = on
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Outline = on
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Desktop Grid = on
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Login = on
System Settings/Desktop Effects/All Effects/Logout = on
System Settings/Desktop Effects/Advanced/Compositing type = OpenGL
System Settings/Desktop Effects/Advanced/Suspend desktop effects for fullscreen Windows = on
System Settings/Desktop Effects/Advanced/Use VSync = off (pokud nastane tearing ve videu, tak zapnout, nebo zapínat selektivně v aplikaci)

System Settings/Workspace Appearance/Window Decorations [Oxygen]/Configure Decorations/General/Enable animations = off
System Settings/Workspace Appearance/Window Decorations [Oxygen]/Configure Decorations/Shadows/Active Window Glow = off (čistě z estetického hlediska, ta modrá záře je hnusná)
System Settings/Workspace Appearance/Splash Screen = None | Simple (estetika ...)

System Settings/Desktop Search/Enable Nepomuk Semantic Desktop = on (ale pokud to nepoužíváte, tak klidně off)
System Settings/Desktop Search/Enable Strigi Desktop File Indexer = off

System Settings/Workspace Behaviour/Virtual Desktops/Switching/Animation = No Animation
6.9.2011 12:33 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Nedalo mi to s tou gtx460, protože si chci taky koupit novější nvidii do desktopu, trochu jsem googlil a našel tohle: http://techbase.kde.org/User:Lemma/KDE4-NVIDIA. Mohl bys ta nastavení zkusit? Podle diskuze to vypadá, že to je stále relevantní.
3.9.2011 12:08 alium | skóre: 38 | blog: Category 1100
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

ad změna výchozího klienta: V Evolution 3.0.3 konečně! opravily problémy s pop3 (při každém 2-3 stáhnutí nové pošty se stáhly všechny emaily znovu) a Evolution se stal konečně trochu použitelným! Thunderbird není vůbec špatný, ale chybí mi podpora kalendáře v gnome-shell (a plugin evolution-mirror chce hafo šíleně zastarých balíčků vč. instalace a pak zase odinstalace Evolution). Kdyby bylo k dispozici trochu přijatelnější řešení, taky bych používal Thunderbird jako výchozí.

3.9.2011 14:34 Laco
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
IMO v pripade Ubuntu je podpora kalendara v GNOME Shell nepodstatna, kedze pouzivaju Unity a vlastny indikator hodin/kalendara. Momentalne je Ubuntu taka zbastlena sracka, z kazdeho rozku trosku kedze Unity je v Compize aj v Qt a som zvedavy jak daleko za da este klesnut a cele to rozjebat. Mozno prejde casom cele Ubuntu na KDE a cely Unity desktop bude len skupina plasmoidov...
3.9.2011 19:49 PanZvedavy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Mozna kdyby shitbuntu zmigrovalo na KDE, tak by to trochu pomohlo vyvoji a ze KDE(slideshow) desktopu, by se mozna stalo neco pouzitelneho. V kazdem pripade ted brousi desktopova linux distra na hodne tenkem ledu. Katastrofa jmenem unity a gnome3, ve spojeni s peknymi, ale nepouzitelnymi KDE4, jsou zivnou pudou pro MS. Tech par zoufalcu s alternativnima desktopama(xfce,icewm etc) jsou nezajimovou minoritou.
FrostyX avatar 3.9.2011 20:33 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Souhlasím s "nezajímavou minoritou", ale nechápu proč proboha "zoufalců". Ja jsem se svým openboxem naprosto spojen a zoufalý se kvůli němu opravdu necítím. Nebo bych snad měl ?
FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
3.9.2011 20:38 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
par zoufalcu s alternativnima desktopama(xfce,icewm etc) jsou nezajimovou minoritou.
pro koho ?
FrostyX avatar 3.9.2011 22:37 FrostyX | skóre: 27 | blog: Frostyho_blog | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
V rámci "moderního linuxového desktopu" a hromadném nasazení pro běžné uživatele jsou jednoduché WM poměrně nevhodné. Imho to bylo myšleno nějak takto. Jen s tím xfce nesouhlasím.
FrostyX.cz | 1984 was not supposed to be an instruction manual.
little.owl avatar 3.9.2011 20:50 little.owl | skóre: 22 | blog: Messy_Nest | Brighton/Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Gnome3 se mi prijde celkem povedene na verzi *.00, rozhodne to neni katastrofa.
A former Red Hat freeloader.
3.9.2011 21:07 jadd | skóre: 34 | blog: Greenhorn
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Vždyť ty soudy jsou ještě předčasné, například v Gentoo není ani Gnome3 v hlavním stromu a to ani označené jako nestabilní, takže z toho asi plyne že má spoustu nedodělků.
Že to dávají na zkoušku do různých distribucí je logické, někdo to vyzkoušet musí. A kdo zkoušet nechce, nemusí, starší ISO obrazy jsou pořád dostupné.
4.9.2011 13:31 Jirkus
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Tak nevím asi jsem nenáročný, ale zhnusen z Gnome3 GS/Unity jsem před časem přešel na KDE a naprostá spokojenost jak s Kubuntu tak OpenSuse. Kubuntu 11.10 beta1 je opravdu dobře použitelné.
4.9.2011 14:25 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
O to jsem se taky pokusil. Bohužel KDE mě nesedí ani v nové verzi a nevydržel jsem s ním ani týden.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
5.9.2011 05:37 MartinUO
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Nesouhlasím.. Většina lidí za compem jsou lamy a gnome-shell to jako první pochopil (teda hned po Applu). Jeho ovládání je tak snadný a hlavně rychlý, že se nepotřebujete nikde proklikávat a s nasazením jako hlavní shell do fedory se roztrhl pytel s extensiony pro gnome-shel, takže tam není nejmenší problém mít v horní liště rozbalovací menu aplikací, ovládání přehrávače hudby, počasí atd. Nemožnost přizpůsobit ho ať už změnou témat, nebo nastavení fontů je historie.. :) A desigen? pokud někdo neví o čem mluvím, srovnejte si např. jen kliknutím na "hodiny v panelu" rozbalený kalendář? Schlálně. Jak vypadá v KDE, GNOME-Shell a jak v Unity.. :) Mě unity přijde jako diplomová práce studenta, který potřeboval něco na rychlo slátat, aby to naoko fungovalo a kantor byl spokojen, ale dát to jako výchozí shell na top distro je opravdu kousek hodný tak MS.. rozdíl je, že MS si takový experimenty směrem "sedmimílový krok zpět" může díky své základně uživatelů dovolit, ale Canonical, který by měl bojovat o nové "Ubunťáky" ??? No nevím co tam pijou, ale asi to musí být síla. :D
5.9.2011 11:42 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Příloha:
Nevím, jak vypadá v Unity (k takovým detailům jsem se během jeho používání nestihl dostat), ale třeba v KDE vypadá dost blbě (viz. příloha): uřízlé popisky dnů, různá výška textových polí, divná pozice té malé ikonky vlevo nahoře.

Mnohem horší jsou ale notifikace v KDE. To jsem sám na celé planetě, komu vadí jak neustále blikají při kopírování souboru, protože mění svou velikost kvůli kdo ví čemu? A taky mi vadí celková složitost toho notifikačního systému, takže ho raději vůbec nepoužívám. Teda až na kopírování souborů.
5.9.2011 09:59 Bobass
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vypadá to na opravdu zdařilý desktop. Těším se.
Xgamer avatar 5.9.2011 20:25 Xgamer | skóre: 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zo začiatku sa mi zdalo Unity celkom zaujimave a použitelne ale neviem z tých posledných verzií mam zmiešane pocity... priehlady dash a prečo je taky velky? to nevedia spravit niečo na štyl synapse čo je podla mna o dost pohldnejšie...
Bystroushaak avatar 5.9.2011 22:02 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hm. Další verze na kterou nepřejdu. Když se nad tím tak zamýšlím, proč vlastně upgradovat? Na 10.10 mi nic nechybí, sw se aktualizuje, tak proč několik hodin nechat počítač zabugovat a pak čtvrt roku čekat na bugfixy?

Ze skvělých novinek které přináší nepotřebuju ani jednu (používám clawsmail, aptitude, vlastní zálohovací script a "další novinky" by mě stejně jen nasraly).
blog.rfox.eu
vain avatar 6.9.2011 13:07 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
To jsi tedy objevil fakt ještě neobjevené ;-). Taky trůním na Fedoře 14 a klidně budu i nadále, i bez aktualizací. Pořád lepší než ty dnešní rádoby moderní desktopy, které se táhnou jako slimák.
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
GeoRW avatar 9.9.2011 10:12 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevie niekto, ci sa bude dat pod 11.10 vyhodit ten paskvil Unity a nainstalovat standartny Gnome Shell?
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
9.9.2011 10:41 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
Je to možné. Mám souběžně Shell, Unity a KDE. (Unity je jednoznačně nejlepší).
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
Bystroushaak avatar 9.9.2011 21:41 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
standartny Gnome Shell
No, nemůžu si pomoct, ale gnome shell mi přijde stejně standardní jako unity (vůbec).
GeoRW avatar 12.9.2011 10:53 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
v ramci projektu Gnome sa vyvija Gnome Shell, takze je to standartna Gnome aplikacia, ktoru z Ubuntu vypreparovali a dali tam Unity, pricom sa Gnome Shell v sucasnej verzii Ubuntu neda normalnym sposobom nainstalovat (clovek riskuje znefunkcnenie systemu). Hovorili, ze v novej verzii Ubuntu uz bude mozne normalne pouzivat aj Gnome Shell, ktory sa mne osobne paci viac, tak sa pytam.
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
12.9.2011 17:34 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ubuntu 11.10 „Oneiric Ocelot“ Beta 1
V 11.10 beta1 lze gnome-shell nainstalovat a unity odinstalovat. Gnome-shell jde spustit, ale na starém laptopu s ati driverem to nehorázně padalo (a navíc pomalu :-)) a na desktopu s fglrx bylo zase zobrazování na sračky. Unity pak je pomalé na obou strojích.

Čili ano, jak Unity, tak Gnome-shell jsou stejně standardní. Obě prostředí jsou standardně na ho... ... k ničemu. Ale očekávám, že gnome-shell do ostrého vydání dají nějak dohromady. Ačkoliv je mi to celkem jedno, protože jsem si už zvykl na pomalé (standardní) KDE. ;-)

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.