Portál AbcLinuxu, 22. července 2025 02:31


Wine 0.9.37

Přichází Wine 0.9.37. Podporuje automatizaci MSI s JScript/VBScript, má vylepšení technologií MSHTML a Direct3D a zvládá více ochranných schémat EXE.

14.5.2007 07:10 | Luboš Doležel (Doli) | Nová verze


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Milhouse avatar 14.5.2007 08:40 Milhouse | skóre: 15 | blog: MilhouseLand
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Se divím... Nechybí tady něco? :)
"...naše práce není vidět, ale je důležitá!"
14.5.2007 09:44 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Nechodí, v novém wine 0.9.37 nechodí ani jedna verze bulánků, Stefan Sösinger dělal nějaký přepis ddraw.
14.5.2007 09:45 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Tak jo: A co AVRStudio4 ? Uz jede ?
14.5.2007 11:42 Milan Hejpetr | skóre: 25 | blog: poznamky | Plzen
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Nejede.
14.5.2007 09:50 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Toto napsal Stefan Dösinger při vydání wine 0.9.37:

Hi!

With Wine 0.9.37 we've archieved something that I allow myself to call a small milestone - All Direct3D7 Immediate mode SDK demos successfully perform their intended rendering. I have some screenshots on my university junk server:

http://stud4.tuwien.ac.at/~e0526822/sdkdemos1.png http://stud4.tuwien.ac.at/~e0526822/sdkdemos2.png

Two major problems are left though, namely windowed opengl rendering(see the junk where a menu bar should be) and GetDC(there should be a little bit of text rendered, I disabled render target locking to get proper performance).

Some demos have a few smaller problems too. The bump earth and bump waves need vendor specific extensions(GL_NV_texture_shader2 / GL_ATI_envmap_bumpmap) and the bend demo needs GL_ARB_vertex_blend which nvidia does not support. So I took that screenshot on my mac running linux(ati radeon X1600. The mipmap demo renders the mipmaped texture garbled, although this works on nvidia cards. The Z buffer demo says w buffers aren't supported, but the normal z buffer does what the w buffer is supposed to do.

What does that mean for gamers? Nothing fancy really, the features used by games are implemented since a long time, the ones that used to miss(fixed function bump mapping, vertex blending) aren't really important for games. Other DirectDraw features like Overlays aren't implemented either, but we are Direct3D 7 feature complete.

Where to go from here? I am currently fixing the DirectDraw rewrite regressions I can get hold of, and I am trying to make D3D thread safe finally. From the application point of view my focus will stay on fixing older apps first, which somewhat includes getting thread safety, render target locking and GetDC working properly. My hope is also to fix the other related DX7 sdk demos, like the DDraw demos(except overlays, they are highly tricky with the current wined3d-x11drv integration) and getting native d3drm.dll working.

I also want to say thanks to all the small and big helpers who help with technical advise, debugging and regression testing. Special thanks goes to Henri without whom I'd be totally lost and who has to be credited for a huge majority of the shader work in the last half year, and a lot of other things too.

Thanks and continue the good work :-) Stefan

PS: As for the screenshots, my space on that server is limited, so they will be gone sooner or later. I didn't want to send huge screenshots as attachments, not even as jpgs.
14.5.2007 11:02 Sedeki | skóre: 17 | blog: sedeki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
hmm, tak jsem se na .37ku těšil, nicméně mi přestalo chodit úplně vše využívající grafickou akceleraci, takže jsem urychleně vrátil .36ku. Winefile je sice hezká aplikace, ale ke štěstí mi nestačí. Já mu dám "malou regresi".
Mnozí spadnou dolů a jen málokteří spatří znovu slunce.
14.5.2007 11:39 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdo probůh překládal ten winecfg? "Podpora stínování vertexů" a "Povolit stínování pixelů (Spoléhá se na hardware podporu)" jsou skutečné perly.

Já vím, mám to psát do bugzilly ;)
14.5.2007 15:36 hark | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Překládal jsem to já. Pokud se Ti něco nelíbí, nikdo Ti nebrání poslat patch.

Happy happy joy joy
Rezza avatar 14.5.2007 16:28 Rezza | skóre: 25 | blog: rezza | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Spis by se to chtelo shodnout na nejakem ceskem nazvoslovi. Bud bych nechal originalni zazite nazvy, ale spis nez stinovani je to program pro transformaci vrcholu, ale to uz je zase priserne dlouhe... A pixel shaderu uz me vubec nenapada... Zkusim se mrknout ve skolce do nejakych slajdu, jestli tam nekde neni nejaky vseobecne prijaty nazev, ale neverim... Opravdu asi orisek...
14.5.2007 17:18 Ctirad Feřtr | skóre: 43 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
No já bych tam napsal radši: "Podpora vertex shaderu: žádná/hardwarová" a "Povolit použití pixel shaderů (pokud to hardware umožňuje)".

To s tím stínováním pixelů nedává smysl a navíc to působí komicky.
14.5.2007 18:14 medulin | skóre: 31 | blog: medulin | ČR
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Moc ti děkuji za překlad. Všimnul jsem si ho už v předchozí verzi 0.9.36
14.5.2007 18:44 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Spíš je škoda že nezačlenili ten tvůj patch pro volbu GLSL :(
Pavel Čejka avatar 14.5.2007 13:43 Pavel Čejka | skóre: 28 | blog: tosinezaslouzijmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Wine 0.9.37
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

V této verzi přestaly fungovat Heroes IV ... tedy nevím jak ty anglické, ale rozhodně verze 3.0c od CD Projektu v české lokalizaci. V těsně předchozí verzi Wine jsem dohrál několik map a šlapaly bez náznaku problému. Pokud někdo tuto verzi máte (Wine i Heroes), vyzkoušejte prosím a reportujte své výsledky do bugreportu. Viz http://appdb.winehq.org/appview.php?iVersionId=7764 , BUG 8369.

Čirou náhodou, neumí někdo řešit problém s mizejícími fonty v Trainz? Myslím, že je tím postižen Trainz 2004 (mám českou instalaci) i Trainz 2006 (mám jen demo).

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.