Portál AbcLinuxu, 26. července 2025 04:26


Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL

SFLC podalo žalobu kvůli porušování GPL na 14 velkých výrobců elektroniky, včetně firem JVC a Samsung. Ve svých produktech (Blu-ray přehrávače, TV apod.) využily software BusyBox, aniž by zveřejnily zdrojové kódy. Žaloba následuje po marných pokusech o řešení situace s jednotlivými firmami.

15.12.2009 09:42 | Robert Krátký | Komunita


Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Saljack avatar 15.12.2009 10:08 Saljack | skóre: 28 | blog: Saljack | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Patří jim to. Jsou to pěkný svině jenom by brali pro svůj prospěch.
Sex, Drugs & Rock´n Roll.
pushkin avatar 15.12.2009 10:34 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, to třeba takovej Sharp v manuálu přímo uvádí které komponenty pod jakou licencí používá :-) Tak to má být.
🇺🇦 Pomoc pro obranu Ukrajiny | SOS Ukrajina | Web4Ukrajina | Web4Ukraine 🇺🇦
the.krtko avatar 15.12.2009 10:36 the.krtko | skóre: 2 | Praha/LC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL

Ja som sa tym stretol u TV od Samsungu. Je prilozeny text GPL a odkaz odkial stiahnut zdrojaky.

15.12.2009 11:18 ed | skóre: 18
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
tam je to trocha o tom, ze GPL pokial viem, vyzaduje, aby zdrojove kody boli distribuovane rovnakou formou, ako binarny kod, co je sice trocha tazko predstavitelne pri inbuildovanom firmware-i, ale asi sa mysli skor na to, aby sa zdrojove kody distribuovali spolu so zariadenim..
Grunt avatar 15.12.2009 11:24 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
tam je to trocha o tom, ze GPL pokial viem, vyzaduje, aby zdrojove kody boli distribuovane rovnakou formou, ako binarny kod
A která verze GPL toto vyžaduje? GPL 4.0?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
the.krtko avatar 15.12.2009 13:03 the.krtko | skóre: 2 | Praha/LC
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL

Mne sa zda, ze ten kod bol verejne pristupny. Vsak bolo velke halo okolo WebOS a ked vystavili zdrojaky tak to hned utichlo okolo. Neviem si predstavit tu distribuciu s tym TV, DVD, telefonom, ... Ako moze to byt na nejakom CD, ale naco?

Luboš Doležel (Doli) avatar 15.12.2009 13:52 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Ne, důležité je, že vám zdrojáky poskytnout na požádání. A to se tu nestalo.
15.12.2009 14:21 qwerty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Stejnou zkusenost mam s ceskym vyrobcem tech setopboxu, uz nevim jmeno, nasel bych to nekde v poste, ale na vyzadani zadne zdrojaky nevydali.
Amarok avatar 15.12.2009 12:35 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pěkně do nich. Je to nefér, když jsou OSS projekty finančně podporovány od různých firem a dobrovolníku a pak se najde někdo, kdo to ukradne a jen se sveze na úspěchu. Doufám, že se ze žalob vymlátí dost peněz a nějak vhodně se využijí.

GNUniverse - May the source be with you...
the.max avatar 15.12.2009 17:53 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Siemens prodava tel. ustredny zalozene na Asterisku a nikde taky neni ani pismenko o tom, ze je to na Linuxu, o GPL ani nemluve...
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
15.12.2009 20:41 sxznam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Pokud nedělá Siemens vlastní úpravy zdrojového kodu, pak logicky nemá co distribuovat. Důležité je, zda si GPL kod pro sebe nějak přizpůsobují, nebo používají SW vytvořený někým jiným.
15.12.2009 22:33 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Teoreticky by měl i v takovém případě za poskytnutí zdrojáků být zodpovědný redistributor, ne původní autor. Ale v tomto případě, kdy jsou zdrojáky k dispozici na každém rohu, je to jedno.
16.12.2009 07:28 jano
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Urcite? HiPath a regina urcite na asterisku nebezi.
the.max avatar 23.12.2009 20:00 the.max | skóre: 46 | blog: Smetiště
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Urcite, bavil jsem se o tom s cloveke, co dela technika a obchodaka pro jednu mistni firmu, ktera se prave prodejem ustreden (zejmena tech od Siemensu) zabyva. Rikal cosik o tom, ze ted co siemens koupili Americani, ze museli vsichni na nejake skoleni, na kterem jim skolitel sam rikal kdy a kde siemens zamerne lze (prave ve smyslu konkurence od Asterisku) atd. Rikal ze kdyz byla priprava na testy, ktere ted musi mit kazdy prodejce, tak u nekterych otazek rikal ze odpoved na danou otazku je sice chybna/lziva/zavadejici, ale pro potreby tohoto tetu je to proste spravna odpoved.
KERNEL ULTRAS Fan Team || Sabaton - nejlepší učitel dějepisu || Gentoo - dokud nás systemd nerozdělí.
15.12.2009 22:43 sharkus | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No docela by me zajimalo zda by takova spolcnost jako Kajot a nebo Mida Games vydaly k nahlednuti zdrojaky od svych vyhernich automatu a VLT , kterezto jedou vetsinou pod linuxem (mimochodem ani technici co ty automaty opravuji, knim nemaji pristup) ;-)
"A proc to vlastne delate?" - "Protoze muzeme!"
16.12.2009 01:06 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
To, že je tam Linux coby operační systém, ještě neznamená, že jsou povinni poskytnout zdrojáky všech aplikací, které na tom Linuxu běží.
Grunt avatar 16.12.2009 12:49 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
To sice ne, ale valná většina si není schopna napsat ani vlastní knihovny a tak to linkuje s GPL kódem v domnění, že se na to snad nepřijde, protože i tak to vyjde levnější než si psát vlastní, uzavřený. Zatím ze zkušenosti mám, že pokud někdo opravdu používá Linuxové jádro k provozu nějakého zařízení, tak na 99% používá i GNU/Linux a má nalinkovaný aspoň nějaký kousek GPL kódu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bilbo avatar 16.12.2009 19:13 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Tak pokud není u GPL věcí přístup k binárkám, nemusí být přístup ani ke zdrojákům. Typickou situací jsou služby běžící na serveru, pokud je to napsané s použitím něčeho pod GPL, nemusím dávat zdrojáky, protože nikomu nedávám binárky (tohle řeší Affero GPL, ale u klasické GPL a serverových služeb nemusím zdrojáky šířit když nechci). Možná to u těch automatů bude stejné. Ale nejsem právník. Navíc u těch automatů asi bude vcelku standardní linux (když to funguje, tak proč v tom šťourat, maximálně si tam dají nějaký jaderný modul pro speciální zařízení, ale možná ani to ne), zajímavá spíš bude vlastní automatová aplikace, což ale klidně může být proprietární binárka která prostě jen pod linuxem běží - a k ní nemusí dávat zdrojáky. Ostatně proprietárních binárek které běží pod linuxem a nejsou k nim zdrojáky a nic se tím neporušuje jsou mraky.
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
Grunt avatar 16.12.2009 19:18 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Žaloba na 14 výrobců elektroniky pro porušení GPL
Dost bohatě stačí když si nějak soukromé klíče nebo klíče náhodných čísel z toho vypreparují a dají někam bokem. Pak bych chtěl vidět soud u kterého by žalobce uspěl a samotné zdrojáky jsou celkem k ničemu.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!

Založit nové vláknoNahoru


ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.