Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2024 09:46

Tuním Nautilus

22.8.2007 13:40 | Přečteno: 1226× | Linux

Včera byl poměrně nudný den a mě se pořád něco nelíbí na tom nautilovi. Inu, rozhodl jsem se ho trošičku vytunit. Stáhnul jsem zdrojové kódy a začal upravovat.

Výsledek mého snažení můžete vidět na přiloženém obrázku. Searchbar jsem místo nahrazování řádku s adresou dal doprava místo těch zbytečných zoomovacích tlačítek a comboboxu pro režim zobrazení (když to budu potřebovat, kliknu si na to v menu). Searchbar je vidět vždy, neskrývá se. Dále jsem vytunil navigation bar. Dal mu vzhled textového pole a dovnitř balím pouze labely v eventboxu, aby se na ně dalo klikat. Žere to tak méně prostoru. Plánuji tam ještě přidat efekty na mouse-over a zvýraznění aktuálního adresáře. Do searchbaru ještě doprava přidám ikonku vyhledávání. A ty tlačítka zpět a vpřed také trochu vylepším. Pravděpodobně dám pryč ty šipky a menu nechám zobrazovat na pravý klik na tlačítko. Dále jsem dal pryč nadpis bočního panelu, režim se dá zvolit z menu, možná to ještě vylepším, aby tam třeba mohl být panel "místa" i "strom" najednou. Do spodní části okna (asi místo statusbaru) dám volitelný panel s informacemi o vybraných souborech.

Zdrojáci uveřejním až poté, co dokončím mé úpravy a vyjde finální verze Nautilu 2.20. Akorát mě sere, že pokud zveřejním zdrojáky, musí to být pod GPL. Rád bych to dal pod MIT.

       

Hodnocení: 57 %

        špatnédobré        

Obrázky

Tuním Nautilus, obrázek 1

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

22.8.2007 13:48 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Když s licencí GPL nesouhlasíš, nepoužívej, ani neupravuj programy pod ní vydané, snadná pomoc.
alblaho avatar 23.8.2007 10:10 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
V tom rozhovoru Linuse pro Indy zajímavě hovoří o BSD licenci versus GPL.

BSD, ač poskytuje autorovi větší svobodu, zasévá semínko nedůvěry. Jde o to, že každý se bojí, že s něčím přispěje a někdo druhý to forkne a uzavře. Prostě lidi pociťují nedůvěru a obavy.

GPL sice autora do jisté míry omezuje (v prospěch uživatele), ale zároveň maže všecku nedůvěru. Nikdo se neobává, že někdo jiný získá forkem nějakou výhodu, pač to nejde uzavřít. GPL není or restrikcích, ale o _důvěře_.

Doporučuju originální rozhovor, tohle je kostrbatý přepis...
22.8.2007 13:50 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak vono to je, nemohl by teoreticky patch zveřejnit pod jakoukoli licencí?
22.8.2007 16:45 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Hmm to je opravdu zajímavá otázka, ale vzhledem k tomu, že takový diff obsahuje i část díla původního tak IMO ne. Pokud ale použije nějaký diff, který nebude obsahovat jediný znak původního díla, tak jej (jen ten patch) může uveřejnit pod licencí jakou chce.
22.8.2007 17:15 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
To lze bez problémů splnit, stačí místo samotných řádků z původního zdrojáku použít třeba jejich hashe.
24.8.2007 10:02 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
To jako, že pokud bude mít hash čirou náhodou podobu výsledné binárky, tak se na to už GPL nevztahuje? ;-)
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
24.8.2007 14:12 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Když budu šířit patch, kde místo záchytných řádků, které používá příkaz patch, dám jen jejich hashe, tak nidko snad nemůže říct, že včetně patche šířím i část původního kódu.
22.8.2007 16:55 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
I kdyby existoval nějekej fígl, nebyla by to tak trochu (tím myslím docela dost) sviňárna?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
22.8.2007 16:58 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
a hlavne zbytocnost...
22.8.2007 17:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
V tomhle případě. Ale pokud napíšu opravdu epesní kus kódu v rámci úprav něčeho, tak není důvod ten kód nedat k dispozici pod licencí, která se mi líbí.
23.8.2007 06:27 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Svinarna?? Proc? Ne kazdemu se libi na muj vkus pomerne moc fanaticka GPL :/ Ano, vim, ze to, ze je GPL striktni umoznilo, aby se OSS poradne vzchopil, ale to nic nemeni na tom, ze ji proste nemam rad ...

Osobne radsi pisu pod Ruby/BSD a co se tyce MIT, je to urcite skvela volba.
... mam chut na jablicka ;)
23.8.2007 11:19 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Nemáš ji rád, tak neupravuj (případně nepoužívej) věcy, které ji nesou. Sviňárna, protože autoři GPL kódu si přejí, aby modifikace byly též pod GPL. Nevím co je na GPL fanatického, prostě nechápu. GPL není moc ideologická záležitost jako spíš praktická. Díky GPL jsme se svobodným softwarem kde jsme. BSD ani MIT by nám k tomu nepomohlo, IMHO. Rozčiluje mě, že lidé co na tomto serveru něco hájí jsou označování za fanatiky, kdežto odsuzování čehosi (i tak samozřejmého a nepostradatelného jako je GPL) je v módě a in.
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
23.8.2007 11:41 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Ale modifikace toho díla. Ta samozřejmě GPL bude, v tom není žádný problém. Jde jen o to, že ten kus kódu, který tam někdo dodá může být použit i v ne GPL programu.

Žádná sviňárna to není, ani to není obcházení něčeho :-)
alblaho avatar 23.8.2007 10:02 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Nemohl. Path na gpl zdroják je _jednoznačně_ odvozené dílo. Tady se není o čem bavit.
23.8.2007 10:07 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Nepřesvědčils mě ;-)
23.8.2007 10:15 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Odvozené dílo musí být logicky nějak spojitelné s dílem původním, tedy musí obsahovat nějaký jeho kód, pokud takový neobsahuje je to co říkáš hloupost.
alblaho avatar 24.8.2007 08:35 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
A patch na GPL zdroják s ním není spojený? Podívej se, jak takový patch vypadá.

Vzhledem k tomu, že za odvozené dílo je považován program, který dynamicky linkuje GPLed knihovnu, tak je to myslím jasné. GPL jsi četl?
22.8.2007 13:55 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pekny to je. Libi.
bazil avatar 22.8.2007 16:15 bazil | skóre: 33 | blog: sluje | Miroslav
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
jo mě se tohle taky libí víc než normální nautilus ...
23.8.2007 06:28 botanicus | blog: Botanicusovi povzdechy | Prachatice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Souhlas, vypada paradne. Gratuluji autorovi :)
... mam chut na jablicka ;)
22.8.2007 16:58 frdrx | skóre: 29 | blog: frdrx
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
K čemu by to bylo uvolnit pod MIT patch, který by byl užitečný jedině spolu s programem pod GPL? Proč ten patch neuvolnit pod GPL, v souladu s úmysly autorů Nautila? Co je špatného na GPL?
Patička mi slouží k tomu, abych si lépe poznal svoje příspěvky.
22.8.2007 17:17 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Tady kolega si myslí, že jedině MIT licence poskytuje opravdovou svobodu :-/
22.8.2007 17:25 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
To ne, ten kód může být (po úpravě) užitečný i jinde...
fx-95 avatar 22.8.2007 19:33 fx-95 | blog: Achjo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jó, to kdyby to bylo "Inu, rozhodl jsem se ho trošičku vytunit. Stáhnul jsem zdrojové kódy a začal ho přepisovat do Qt.". Takhle je to o ničem :)
Most Inteligent Consumer Realize Our Software Only for Fools (and) Teenagers
brk avatar 22.8.2007 20:03 brk | skóre: 29 | blog: broukoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
vytunit != zprasit
USE="-qt -kde"
22.8.2007 21:43 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Pokus o vtip? Nepovedl se ;-)
22.8.2007 23:28 phero | skóre: 17 | blog: techblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Souhlas. Nad QT takovy skaredosti jako nautilus opravdu nepotrebujeme.
DjAARA avatar 22.8.2007 20:06 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Nejsi moc vtipný… ;-)
Josef Kufner avatar 22.8.2007 21:55 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jo, je to hezký, ale menu bych tam nechal (vejde se tam do celkem malého prostoru hodně funkcí a ještě to je přehledné) a taky si dej pozor na to, aby výška čudlíků vpřed/zpět byla stejná jako toho adresního řádku vedle.

Btw, nechceš tam ještě strčit šipku nahoru, jako "o úroveň výš"? Byla by praktičtější, než klikání do adresního řádku a "zpět" dělá něco jiného.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Jardík avatar 22.8.2007 22:43 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
Já myslel menu historie zpět a vpřed, místo těch šipek dolů to rozbalovat na pravý klik na šipky doleva a doprava.
Věřím v jednoho Boha.
Josef Kufner avatar 23.8.2007 09:56 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tuním Nautilus
To bych nedělal... tenhle způsob tlačítek už je celkem zažitý a moc místa to nebere...
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.