Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 08:18

Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

analogové
23% (135)
digitální
5% (30)
„chytré“
18% (102)
žádné
54% (309)

Celkem 576 hlasů
Vytvořeno: 11.11.2019 00:18

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

mirefek avatar 11.11.2019 17:54 mirefek | skóre: 6 | blog: proc_dalsi_nazev
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Související anketa
12.11.2019 16:00 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
"Sportovni" :-)

Asi by se daly nazvat "chytre", maji meric tepu, pocitani kroku, GPS pro zaznam trasy a jednoduchou navigaci na trailu, atd. Umi i notifikace ale to nepouzivam.

Mam je hlavne kvuli behani, jinak bych si asi vystacil s telefonem.

Jinak kdybych chtel nosit obycejne hodinky tak bych asi bral rucickove :-)
13.11.2019 00:20 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nemělo by být odlišeno zobrazování, pohon a případné další funkce?
13.11.2019 13:26 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ne, ty kategorie jsou jasné. Ale stalo by za to rozlišit dvě analogové podkategorie - mechanické a quartz.
13.11.2019 13:28 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Jinak já mám dvoje levné (no ty lepší staly 7000) Casio digitálky. Uvažuji o chytrých na sport a mechanických pro radost. Ale až budu mít navíc nejméně 20000 a nevědět co s nimi.
13.11.2019 21:02 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ano, čistě mechanických moc není. Proto jsem to psal.
15.11.2019 11:52 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A spring drive das kam?
20.11.2019 16:04 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
do analogovych / quartz, kam jinam
20.11.2019 20:38 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A proc ne do mechanickych, kdyz rucickami otaci sila akumulovana v pruzine?
23.11.2019 09:37 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Protože není podstatné co otáčí ručičkami, ale jak se měří čas.
23.11.2019 11:58 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
V tom pripade ty kategorie mely byt "hodinky se setrvackou" a "hodinky s krystalem". Rozdelit to na mechanicke a quartz, je stejna blbost jako rozdelit zvirata na okridlena a na savce.
PepaSFI avatar 25.11.2019 17:21 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
ona ta anketa stejně nedává smysl, míchá to divně dohromady a není úplně jasné o co jde. Má jít o to jaké kdo preferuje zobrazení času? Pak to tak mělo být v zadání. I ti co nenosí hodinky mají nějaký preferovaný způsob zobrazení. Chytré hodinky obvykle mají možnost volby co se bude na tom displeji ukazovat. Taky existují hodinky které nejsou "chytré" a přesto umožňují víc druhů zobrazení. Já většinu času hodinky nenosím, v práci bych jim ubližoval a doma je nepotřebuju, takže čistě statisticky je "nenosím". Přesto si o sobě myslím že hodinky nosím, dokonce střídám několik.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
GeoRW avatar 13.11.2019 19:38 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nosim Fitbit. To su digitalne alebo "chytre"? Alebo ziadne?
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
25.11.2019 20:08 ,,,
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Hodiny v mobilu, stejna otazka.
13.11.2019 20:40 NN
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dneska v tramvaji stal typek a hodinky Garmin. Pravdepodobne nepatrna vybrace a pipnuti prijmute SMS. Koukne na hodiky. Za chvili vytahne telefon a datluje. Rikam si, ze pro nekoho kdo je porad v jednom kole se to asi hodi..
14.11.2019 14:02 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

Mít "chytré" hodinky a používat SMS ze 70. let je asi něco jako hovno na zlatém podnose nebo jízda trabantem po závodním okruhu. ;-)

Každopádně jsou vibrace dost otravné. Dnes se zdá až úsměvné, že původním smyslem vibrací byla jakási "diskrétnost", tj. aby se o notifikacích uživatele telefonu nedozvědělo okolí. Tak nevím, kde udělali soudruzi chybu. :-D Dopadlo to asi jako "šifrování" WEP — ten akronym byl taky velmi ambiciózně nabubřelý a kde nic tu nic.

Do roku 2015 jsem žádný mobilní telefon nepoužíval. Od té doby jsem sice nějaký "pracovní" mít musel, ale zásada číslo 1 pro mě vždycky byla: bez vibrací. Prostě se jednou za čas, když se mi to hodí, podívám, co mi kde přišlo. Když jsem v práci, telefon mám na stole, takže kdyby mi (poslední dobou cca jednou za půlrok) chtěl někdo přes ten či onen "messenger" zavolat, rozsvítil by se mi display. Samozřejmě bez vibrací. No a pokud mám telefon v kapse, znamená to, že někam jdu nebo jedu a o vibrace dvojnásob nestojím.

Samozřejmě je důležité být online, když se na tom s někým předem dohodnu, ale stejně důležité taky je mít pro sebe dost offline času.

14.11.2019 16:20 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Asi nemáš děti, rodinu, přátelé. Pro mě to jsou osoby, co se musí dovolat kdykoliv je to aspoň trochu možné. Stát se může cokoliv. Od toho aby neprudil někdo s pracovním telefonátem ve volném čase je dualsim, pracovní číslo vypnu, soukromé je tajné.

Vibrace lze samozřejmě vypnout, požadavek "aby je telefon nemel" je nesmysl.
17.11.2019 18:02 O'o'yam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Soukrome cislo je tajne. Cim to je, ze mi volaji nabizeci nesmyslu i na cislo, ktere krom me a operatora ma jen jeden dalsi clovek?

Vim o ctyrech zkusobech, jak mit cislo, kde neobtezuji nabizeci nesmyslu:

- zakazat neznamym cislum zvoneni (to pouzivam, ale neda se mi dovolat z ciziho cisla).

- prijimat hovory pres nejake zarizeni, ktere pred zvonenim vyzaduje zadat jeste nejaky PIN. To by melo jit za pomoci DTMF dekoderu.

- zaridit si cislo v placenem rozsahu (volajici plati treba 20 korun za minutu a neco z toho dostanete vy), ale pausal je okolo 2500 korun mesicne, coz mi prijde prehnane.

- poridit si Iridium, nebo neco podobneho, kam je volani extremne drahe (to pouziva kamarad).
Josef Kufner avatar 18.11.2019 10:42 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A nakonec nejjednodušší možnost: Na pozdrav odpovědět, že nesouhlasím se zpracováním mých osobních údajů, obchodními sděleními a že nechci být u nich v databázi.

Už roky mi žádný nabízeč nevolal.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
19.11.2019 15:05 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Nikdo cizí mi na mé soukromé číslo nevolá. Ale holt je striktně soukromé. Nikde ho nevystavuji a má ho jen rodina a dva nejbližší přátelé. Možná je to tím, že moje jméno a nacionále nezná ani operátor, neboť je to anonymní předplacená karta (což mi plně vyhovuje i z finančního hlediska, protože někdy uplynou i měsíce, aniž by provolal víc než pár minut). Nemám ve zvyku se na telefonu vykecávat, jen rychle vyřídit, co je potřeba, a když náhodou potřebuji, není problém použít firemní číslo, které používám i na internetové připojení.
18.11.2019 00:42 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Asi nemáš děti, rodinu, přátelé. Pro mě to jsou osoby, co se musí dovolat kdykoliv je to aspoň trochu možné. Stát se může cokoliv.
Přesně (a jinak lol na tu předchozí odpověď).
18.11.2019 17:18 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Asi nemáš děti, rodinu, přátelé.

Přesně tak. Nemám, nechci a nikdy mít nebudu.

Pro mě to jsou osoby, co se musí dovolat kdykoliv je to aspoň trochu možné.

Ano, kdokoliv mě potřebuje sehnat "nouzově", tak nějak real-time či jak to nazvat, ten ví přesně, jak na to. (Hovor ani nic podobného to není.)

Od toho aby neprudil někdo s pracovním telefonátem ve volném čase je dualsim, pracovní číslo vypnu, soukromé je tajné.

Inu, pokud ta práce používá telefonní čísla jako ve 20. století, pak se dual SIM asi hodí. (Jenom mi pak není jasné, jak to je třeba na služebních cestách v zahraničí s eSIM nebo s náhodou datovou SIM z letiště. (Mít původní číslo je těžké, protože onen "zrušený" (== necestujícími chudými lidmi dotovaný) roaming "funguje" jenom v EU, kde nejsem.))

Vibrace lze samozřejmě vypnout, požadavek "aby je telefon nemel" je nesmysl.

Žádný takový požadavek jsem nikde nevyslovil. Termínem bez vibrací samozřejmě myslím, že jsou vypnuté. Samozřejmě si je rád zapnu, když jsem s někým domluvený, že budu online; nic proti tomu.

18.11.2019 18:28 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Inu, pokud ta práce používá telefonní čísla jako ve 20. století, pak se dual SIM asi hodí. (Jenom mi pak není jasné, jak to je třeba na služebních cestách v zahraničí s eSIM nebo s náhodou datovou SIM z letiště. (Mít původní číslo je těžké, protože onen "zrušený" (== necestujícími chudými lidmi dotovaný) roaming "funguje" jenom v EU, kde nejsem.))
Spousta operatoru ma dotovany roaming i pro Svycarsko :-P
21.11.2019 20:41 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

Pár švýcarských operátorů zase má „zdarma“ (ehm, paušál není zdarma) roaming pro EU — navíc s tím rozdílem, že to zázračně funguje navíc taky v USA a Kanadě (příklad: Salt). Ale ten paušál je … no, nejde nakonec vůbec o to, co si kde „můžou dovolit“, ale spíš o to, jestli to vypadá přiměřeně. Pro někoho, kdo cestuje 20-krát do roka, se to asi vyplatí, ale pro mých chabých ~5 zahraničních cest (včetně dovolených a zakázaných) je to trochu moc.

19.11.2019 15:10 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Inu, pokud ta práce používá telefonní čísla jako ve 20. století, pak se dual SIM asi hodí. (Jenom mi pak není jasné, jak to je třeba na služebních cestách v zahraničí s eSIM nebo s náhodou datovou SIM z letiště. (Mít původní číslo je těžké, protože onen "zrušený" (== necestujícími chudými lidmi dotovaný) roaming "funguje" jenom v EU, kde nejsem.))
To je problém zaměstnavatele. Zatím tedy neměl problém platit roaming včetně dat ani v USA ani v Japonsku. Skutečně po mě nikdy nechtěl, abych používal "náhodnou sim z letiště".
21.11.2019 20:49 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

Pravda, po mně taky ne.

Jenom mám takový zlozvyk používat prostředky svého zaměstnavatele stejně opatrně, jako bych používal své vlastní. Tudíž třeba netrvám nutně na tom, aby můj zaměstnavatel jakkoliv spolufinancoval můj hodinový videohovor z Golden Gate. Proto v některých případech řeším připojení zcela odděleně / soukromě.

V USA je teď super, že po šílených zoufalstvích typu ZipSim a podobných přišel T-Mobile s tarifem, kdy si za $110 koupím SIM, která je na měsíc neomezeně, a to fakt a opravdu n.e.o.m.e.z.e.n.ě. Jo, za přiměřenou cenu za toto bych sice považoval tak $20 (a Singapur by mohl vyprávět a poučovat), no nicméně jistý pokrok tam je.

23.11.2019 09:44 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Pokud mám jak benefit využití telefonu/auta pro soukromé účely, tak to dle potřeby a libosti využívám. To bych také mohl šetřit výplatu a ušetřené vracet :D

V USA jsem měl stejně hlavní problém s tím, že téměř nikde nebyl signál. To není jako u nás, signálem jsou tam pokryté jen ostrůvky kolem měst. Alespoň tedy na jihozápadě.
27.11.2019 05:06 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

Nooo… Benefit je takový ošklivý český termín a zlozvyk. Jestliže mi něco platí zaměstnavatel, je to sice pro pracovní účely „neomezené“, ale pro soukromé účely bych se asi vyhýbal čemukoliv, co zásadně ovlivňuje celkovou cenu služby — jako třeba datům na „roamingu“, hlavně pokud jde o jejich využití k účelům ryze soukromým. Vždycky si kladu otázku, jestli by tohle obstálo v myšlenkovém experimentu „co kdyby se tak choval každý“. Mám-li tušení, že by v takovém případě bylo nutné „benefit“ omezit, nejspíš moje využití toho „benefitu“ není úplně cajk.

Se signálem v USA jsem měl zkušenost, která se zásadně změnila: 2015 — zoufalství, 5+ let za Evropou, obrovské rozlohy to nemůžou omluvit; 2019 — tvl, ten signál je všude a je to málem 5G!!! Takže časy se mění. Ale to samozřejmě mluvím o Bay Area, ne o Prdelicích nad Prdelnou kdovíkde.

To s těmi auty je divný benefit. Jak se to kompenzuje tomu, kdo neřídí? Nebo se v takové firmě nedá pracovat, aniž by člověk řídil? No dobře, tak já tam asi pracovat nebudu, no. :-D To je ale kopec smůly. :-D

27.11.2019 15:30 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Já mluvím o celé Kalifornii. Na poušti prostě signál není. U nás je těžké najít místo bez signálu i v nejzapadlějším horském údolí. Benefit je de fakto to samé jako výplata. Musí omezit někomu výplatu (nebo vůbec zaměstnanecký poměr) kvůli mé výplatě? Možná ano. Mám si kvůli tomu říct o menší? .)

29.11.2019 00:36 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

Falešná analogie.

Až si budeš moct každý měsíc říct, jakou výplatu chceš, jestli tu „běžnou“ nebo třeba její pětinásobek, pak to bude princip srovnatelný s benefity typu placená data na roamingu.

29.11.2019 10:46 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Falešná dichotomie.

Výplatu můu šetřit stejně jako mohu šetřit data a kdykoliv mohu požádat o snížení výplaty - pokud bych tedy vyznával tvou filosofii.
30.11.2019 03:26 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

Ne, pořád tam máš tu samou falešnou analogii. Nad výplatou máš mnohem menší kontrolu než nad „benefity“. Výplata je takový „mandatorní“ výdaj zaměstnavatele, aby pro něj nějaký jedinec pracoval. Data na roamingu, kde se platí za každý 1 GB nebo něco podobně směšného, mi až tak „mandatorní“ nepřipadají — hlavně když třeba ten zaměstnavatel platí a/nebo provozuje hotely s prvotřídním WiFi a když každá libovolná pobočka poskytuje WiFi.

27.11.2019 15:35 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Jen tak mimochodem, co je to použití "čistě soukromé"?

Když bude mít zaměstnavatel problém platit data například na videohovory s rodinou, může se mu stát, že mu prostě řeknu, že na tu služebku nepojedu, protože nechci být odloučený od rodiny. Takže udržet zaměstnance happy na služebce jsou de facto pracovní účely/náklady.
29.11.2019 00:39 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

No, možná alternativa by byla dát všem místo toho benefitu vyšší plat, aby se sami rozhodli, jestli dají přednost komunikaci s rodinou (kterou nemá každý) nebo třeba nějaké luxusní restauraci.

Josef Kufner avatar 29.11.2019 10:16 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Benefity jsou ve většině případů daňová optimalizace, neboť se to u zaměstnavatele zaúčtuje mezi náklady a nikoliv jako výplata. O náklady se totiž základ daně sníží, kdežto u výplaty se zvýší. Ten rozdíl je ve výsledku klidně i dvojnásobek ceny benefitu.

Navíc pokud zaměstnavatel platí něco tak jako tak, například valmi výhodný tarif na telefon, může ho nechat zaměstnanci k osobnímu užití, neboť zanedbatelné zvýšení nákladů u zaměstnavatele, o které se samozřejmě sníží výplata (ať už explicitně nebo jen nepřidáním), přinese výrazně větší užitek u zaměstnance, kde to může ušetřit výrazně nevýhodný tarif. Další výhoda může být ve skupinových slevách, na které jednotliví zaměstnanci nedosáhnou.

Na druhou stranu, ne každý benefit je výhodný pro každého a některé jsou docela otravné, například papírové stravenky.

Vyšší plat namísto benefitů je rozumný třeba u OSVČ, kde ten rozdíl ve zdanění je víceméně zanedbatelný, neboť si ten benefit dá do nákladů „zaměstnanec“.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
29.11.2019 13:31 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Kdo nemá rodinu, tak může zas stahovat porno :)
30.11.2019 03:31 Andrej | skóre: 51 | blog: Republic of Mordor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

To může každý tak nebo tak.

Nebo je řeč o placeném pornu? Jo, tak to sice může kdekdo stahovat, ale pokud se udělá už u toho bezplatného „preview“, tak potom stejně nemá co stahovat; ještě by si zapatlal display.

19.11.2019 18:41 Kate | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ono to hlavně pomáhá třídit co je důležité a co ne. Prostě kouknu na náramek, z notifikace zjistím jestli je potřeba reagovat a nemusím pořád vytahovat telefon a koukat do něj :)

Asi by mě to před koupí nenapadlo, ale fakt to pomáhá snižovat závislost na mobilu, protože když už ten telefon vytáhnu a kouknu na zprávu, tak mám tendence proklikat ještě pár dalších věcí…
17.11.2019 17:55 O'o'yam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za poslednich 25 let jsem mel na ruce hodinky dohromady asi 3 dny.

Nejdriv mi je spolehlive nahradily hodiny v autobusech a pak hodiny v ruznych pocitacich.
19.11.2019 15:00 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
To se pozná člověk, co nevytáhne paty z města. Smutný život.
Josef Kufner avatar 19.11.2019 20:16 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Mimo město stačí jít podle sluníčka.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
20.11.2019 13:06 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ano, lidé co nikdy nevytáhli paty z města věří, že mimo město stále svítí sluníčko.
22.11.2019 16:32 O'o'yam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Pred 25 lety jsem v tom meste chodil do skoly. Skola byla duvod, proc muset vedet kolik je hodin a hodiny v autobusech tento problem resily.

Po skole se mi nastesti povedlo vytahnout paty z mesta temer natrvalo a zaridit si zivot tak, abych nemusel vedet kolik je hodin. Velmi pomuze volna pracovni doba a cestovani autem (ktere je asi nekolikrat rychlejsi a (pri vhodne zvolenem aute) zaroven levnejsi, nez verejnou dopravou), nebo na kole.

Zatimco na schuzku s kamarady ve Starbuck's v sest potrebujete prijit v 18:00 +- 1 minuta, na grilovacku na zahrade dorazi kamaradi +- hodina, dve a nic se nedeje.
18.11.2019 00:48 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hodinky nahrazeny koukáním na mobil.

Zbytečný prachy na to, abych si koupil "chytrý" hodinky nebo zase nějakou mechanickou kravinu na chlubení/šulínování nemám, takže neřeším.

Ale zase to má tu výhodu, že na ruce nemám žádnej náramek, což je dost příjemný a preferuju to tak.
19.11.2019 20:25 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Uz pred triceti roky na zakladce jsem nesnesl nic na rukach a hodinky jsem nosil pridelane na poutku u kalhot. Nesnesl bych na to asi ani ted, takze jak ty, hodinky pouze na mobilu.
Marián Kyral avatar 21.11.2019 14:46 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Člověk si na to časem zvykne. Já jsme zase nesvůj, když na ruce nic nemám.
20.11.2019 17:55 Filip
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chytré analogové.
Marián Kyral avatar 21.11.2019 14:48 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Asi tak. Moje hodinky sice nekomunikují s mobilem, ale přesný čas si nastavují přes rádio a mají stopky a tři budíky.
regine2 avatar 21.11.2019 19:53 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše analog a mozek

Analogové, protože se nemusí čas-hodnote "číst".

Ve firmě (malosérivá výroba) jsme museli nastavovat elektroniku. Ve dvou skupinách po 4 lidech. Jedna měla digitální (číselné) zobrazení a druhá analogové (ručička/pruh). Větší produktivity, přesnosti a spokojenosti (menší únava) byla u skupiny s analogovým zobrazením.

Nezáleželo, zda analogové zobrazení bylo ručičkové/pruhové/kruhové na mini-displeji, mechanické či na LCD (kvalitního).

Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
23.11.2019 10:53 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: analog a mozek
I digitální hodinky mohou mít analogové zobrazení.
regine2 avatar 23.11.2019 12:05 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše ?

Však jsem uvedl, že jde o zobrazení analogové a neuvádím, že jde o mechanický strojek.

Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
25.11.2019 12:19 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Jestli se bavíme o ručičkách vykreslených na displej o konečném počtu pixelů, tak na takovém zobrazení nic analogového není.
Josef Kufner avatar 25.11.2019 18:18 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Ono ani klasické mechanické ručičky nejsou analogové, neboť poskakují podle zoubků.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
26.11.2019 00:55 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Klasické mechanické hodinky nijak neoposkakují ale běží plynule.

Poskakují quartzky, ale lepší a dražší také ne.
Gilhad avatar 26.11.2019 10:37 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
klasicke mechanicke hodinky jsou rizeny nepokojem a rucicky samozrejme poskakuji - na vterinovce je to jasne videt, minutovka a hodinovka poskakuji o tak malo, ze to videt neni.
26.11.2019 19:26 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Pokud si na vteřinovce něco jasně viděl, tak to prostě byly quartzky nebo nějaká falešná čína. Kvalitní mechanické hodinky viditělně neposkakují. A drahé superkvalitní quartzky se snaží neposkakovat také, ovšem viditělně neposkakující quartzky jsou záležitostí více než jedné průměrné hrubé mzdy. U 95% běžných hodinek jasně poznáš mechaniku/quartz právě podle neposkakující/poskakující ručičky.
Gilhad avatar 26.11.2019 20:00 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Ani quartzky, ani cina, prave ceske hodinky Prim, rok vyroby radove 1975? A samozrejme nejen ty, ale naprosta vetsina hodinek, co delala tik-tak asi tak 1-3x za vterinu. Ostatne to bylo pozorovatelne i na vetsine pendlovek. Proste klasicke mechanicke hodinky, odvozujici svuj chod od nepokoje ci kyvadla.

https://www.youtube.com/watch?v=qr5X4eWwx3U
26.11.2019 20:14 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
I klasické primky co jsem měl jako dítě běžely plynule. Ale tak nějak jsme myslel že se bavíme o slušných hodinkách. Levnou mechaniku nemá cenu nosit. Slušně mechanické hodinky začínají tak na 15000 a končí na 150000, kde už začíná snobárna.

Pendlovky s vterinovkou jsem v životě neviděl.
Gilhad avatar 26.11.2019 20:36 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Rec byla o klasickych rucickovych hodinkach, nikoli modernich drahych. Na tom youtubu je to poskakovani jasne videt a podobne poskakovaly i klasicke (a dle vzhledu i vyrazne levnejsi) primky, co jsem jako dite nosil.

Davat diteti hodinky za 15.000-150.000, aby vedelo, kdy ma byt vecer doma a kdy ma odchazet do skoly/na odpoledku/krouzek je IMHO proste blbost a snobarna, kdyz stejnou praci zastanou i hodinky radove levnejsi a dostupnejsi. Zejmena kdyz hrozi, ze je dite nahodou rozbije.
26.11.2019 20:49 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Sorry ale já nejsem dítě. Hodinky které nosim jsou sice vyrobeny před dvaceti lety, ale s minimálními změnami od 60/70. let.

Klasicke hodinky do 15k jsou které, ani ty primky (nové nebo renovované pod 15k neporidis). Snad nějaký entry model z Japonska. Ale ten bude skutečně entry.
Gilhad avatar 26.11.2019 21:14 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Za klasicke povazuju takove ty prave ceske hodinky Prim, rok vyroby radove 1975, co jsem jako dite nosil. A jim podobne.

Ted uz taky nejsem dite a taky tyto hodinky nenosim, davam prednost digitalkam. Prave ted mam Casio asi za 1.000,- (plus/minus, taky uz je to par let, co jsem je kupoval) a ze se za vic nez ctvrt roku rozejdou o nejakych 20s me nijak netrapi. Stejne vypadajici entry level z ciny by byl tak za 75,-Kc i s dopravou. Az tyhle za par dalsich let doslouzi, asi koupim ty cinsky, stejne na nich neni moc co zkazit a vypadaji dobre (rozhodne lip, nez ty AW/GF).

Proste to holt nenosim jako sperk, ale jako ucelove zarizeni ukazujici cas (s rozumnou presnosti) a nevyzadujici prakticky zadnou udrzbu.
Fluttershy, yay! avatar 26.11.2019 21:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Klub přátel řady Casio F-91W…

Jenom bacha na fízly.
According to secret documents issued to interrogators at Guantanamo Bay, obtained and released by The Guardian, "the Casio F-91W digital watch was declared to be 'the sign of al-Qaeda' and a contributing factor to continued detention of prisoners by the analysts stationed at Guantanamo Bay. Briefing documents used to train staff in assessing the threat level of new detainees advise that possession of the F-91W and the A159W – available online for as little as £4 – suggests the wearer has been trained in bomb making by al-Qaeda in Afghanistan." United States Military intelligence officials have identified the F-91W as a watch that terrorists use in constructing time bombs.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Gilhad avatar 26.11.2019 22:19 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Jojo :)

Ale proc tam cpat hodinky za £4, kdyz s treba takovym Blue Pill za €1,40 zvladnu nesrovnatelne vic? A tech hodinek mam doma jen par, zatimco ruznych mikroprocesoru par desitek :P
26.11.2019 21:48 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
No ani ja je nenosím jako šperk. Ale jako potenciální survival critical device v divočině. Ona totiž když selže všechna, nebo alespoň všechna složitá, elektronika, astronavigace funguje stále. Ovšem bez hodinek se astronaviguje podstatně hůře, než s hodinkami.

A s takovými nároky jsou i ty digitální Casia cca za 7000 (solární G-shocky s barometrem a kompasem), záložní analogové mechaniky o řád více. Na oboje hodinky se můžu spolehnout třeba mnoho let, kdyby se stala dnes už krajně nepravděpodobná (ale stále ještě možná) situace, že bych uvíznul na nějakém pustém ostrově nebo tak něco. Ale zcela pravidelně a cíleně se na ně mou spolehnout 1-2 měsíce bez dostupné elektřiny, což absolvuji nejméně jednou ročně. Chytré hodinky by mi byly k ničemu.

Jo když si pak ty námořní mechaniky jednou za rok vezmu na nějakou společenskou akci, tak v tu chvíli to není nástroj, ale ten jediný šperk co se hodí k chlapovi.
Gilhad avatar 26.11.2019 22:31 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Jo, to dava rozhodne smysl :)

Opusteny ostrov nepatri mezi eventuality, ktere bych realne zvazoval a v nasich podminkach necela minuta za rok mi pro presnost bohate staci :) (neserizoval jsem je asi pul roku a aktualne jsou pozadu o asi 20s proti stratum 3)

Fakt je, ze ve spolecnosti bych s joystikem za 5k vypadal ponekud neortodoxne az smesne, tak holt sperky nenosim vubec :)

26.11.2019 22:41 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
No jak říkám, ne každý sedí pořád na zadku v civilizaci. Ve městě jsou hodinky celkem k ničemu, čas je dostupný všude.
Gilhad avatar 26.11.2019 23:06 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Proto taky nosim levne a prevazne jen kvuli pohodli (ten pohyb rukou je proste smesne jednoduchy, oproti vytahovani cehosi, ci udelani par kroku navic) :)

Mimo civilizaci to pak rozhodne smysl ma (pokud se to nemusi nekolikrat denne nabijet), stejne jako spoussta dalsich veci.
27.11.2019 18:02 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Klasické mechanické hodinky nijak neoposkakují ale běží plynule.

Poskakují quartzky, ale lepší a dražší také ne.
Zjevne jsi nikdy nevidel jak "klasicke" hodinky vypadaji uvnitr. Takt pohybu hodinkam udava setrvacka, ktera kmita a zastavuje pohyb krokoveho kola, ktere pres prevody roztaci pruzina. U drazsich hodinek kmita s vetsi frekvenci, vetsinou 8-12HZ coz samozrejme zpusobi poskakovani rucicek. Nejvic jsem videl hodinky s 20Hz a i na tech bylo poskakovani videt. Neskace spring drive, protoze odvijeni pruziny se nebrzdi mechanicky na krokovem kole, ale magnetickou brzdou, ktera je rizena vlastnim quartzovym strojkem. Protoze magneticka brzda krokove kolo jen zpomaluje, misto toho, aby ho uplne zastavila, rucicky se pohybuji plynule.
27.11.2019 18:45 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Jo pokud na to koukáš pod mikroskopem, tak poskakují - a s dostatečně silným mikroskopem poskakuje úplně všechno.

Pouhým okem to ale není vidět.
27.11.2019 19:28 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
20Hz kmitani je videt normalne okem. IMO aby to videt nebylo (pri normalne velke ruccice, ~2cm), muselo by to bezet tak na 50Hz (= setrvacka 25Hz). Takove strojky existuji, ale ve stopkach, ktere nebezi nonstop.
29.11.2019 11:20 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Jí ti nevím, co máš za oči, ale ve 24fps nevidím kmitání na velkém filmovém plátně (klasické kino). Těžko pak můžu vidět 20 Hz na malé ručičce hodinek.
Fluttershy, yay! avatar 29.11.2019 11:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
29.11.2019 11:48 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: ?
Co s tím? Umíš se vyjádřit sám nebo házet jen náhodné odkazy. Chybí k nim křišťálová koule, aby člověk věděl, co tě v nich zaujalo.
21.11.2019 18:36 ing. Čočkin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Oblibu mechanických analogových hodinek jsem nikdy nepochopil. Je to nepřesné, většinou ošklivé a hloupé. Snad ty drahé verze některým lidem nahrazují zlaté řetězy kolem krku..
Hodinky používám už několik let podle nálady dvoje: Pebble Time steel (pořád mají dobrou baterku) a CASIO WV-59E (umějí se synchronizovat s DCF77).
Škoda, že společnost Pebble zanikla. Byly to chytré hodinky přesně podle mých představ. :-(
regine2 avatar 21.11.2019 19:56 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

;-) Velmi důležíté při cestování český vlaky. Nebo při zjištění času parkování na největším českém parkovišti.

Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
22.11.2019 10:40 Andrej | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Panske hodinky boli este donedavna povazovane za jediny drahsi spolocensky akceptovany sperk normalneho muza.

V ostatnom case sa ale hranice spolocensky akceptovatelnej normalnosti trosku rozsirili, takze niektori muzi nosia rozne hovadiny zlatymi retazami na zapastie pocinajuc a vypoctovym strediskom kontrolujucim teplotu, tlak, rosny bod, spankovu aktivitu, pocet krokov, maily a rozne asocial timelines konciac.
Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
22.11.2019 13:02 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
"V ostatnom case" == "mezi tim" ?

Jen typuju co by se tam mohlo hodit podle kontextu... Z tech slov to asi moc dobre odvodit nejde.
22.11.2019 16:39 O'o'yam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Fakt, ze panske hodinky jsou jediny drazsi spolecensky akceptovany sperk hererosexualniho muze nedava odpoved na otazku, proc by s sebou nekdo chtel takovou vec nosit.

Mate potrebu ukazovat ostatnim, ze vas ma smysl okrast?

Mate potrebu mit starost navic? Me prijde pohodlne to, ze me netrapi, kdyz neco ztratim, nebo nekde zapomenu, protoze to bylo levne.

Myslite si, ze nekoho ohromite tim, ze mate na ruce vec za cenu 0.5% ceny bytu?
23.11.2019 10:57 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Je to hezké, pokud se tedy jedná o dostatečně kvalitní ale nekycovity model. Kvalitní materiály, poctivá řemeslná práce. No a vydrží to v situacich, které elektronika nedá. Takže jako prepper a námořník je rád nosím jako zálohu k elektronice.
25.11.2019 20:25 Steve
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chapu nehodinkare. Ale nechapu hodinkare co nenosi Apple Watch nebo Garmin Fenix. Bezkonkurencne nejlepsi dvojice hodinek pod sluncem. AW pro bezny urban zivot a amatersky sport, GF pro outdoor a profi sport. Hodinky na pero maji vyznam snad jen kdyz delate mesicni expedici do Antarktidy, jinak je to dinosaurina s hodnotou maximalne tak sentimentalni. A hodinky jako sperk uz nekomentuji vubec, to je ulet.
Gilhad avatar 25.11.2019 21:42 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ja pouzivam hodinky proste jako hodinky - kouknu - vidim cas. Ty AW a GF jsem si vygooglil, ale nevidim na nich nic uzitecneho, jenom nesmyslnou cenu a nevydrzi ani chvili bez nabijeni. Nechapu, proc bych je mel nosit. Nebo vubec mit - i zdarma jsou drahe.
25.11.2019 23:08 SteveJ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Naopak ve svete hodinek jsou to v podstate nejlevnejsi kousky ale jejich hodnota je nasobne vyssi nez u tech snobaren s rucickama. A ze je treba nabijet je detail, ktery pochopim ze mozna resi bezdomovci ale v normalnim zivote je nepodstatny a v blizkem casovem horizontu nebude. A na par dni mimo civiliazaci stejne nosis powerbanku nebo solar.
Gilhad avatar 26.11.2019 10:35 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ve svete hodinek snadno koupim 10x levnejsi, ktere na jednu vymenu baterky pobezi nekolik let a nebudou prudit s nabijenim vubec, natoz s powerbankama a solarama.
26.11.2019 19:12 GilGalad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Budou to jen hodinky. Dnes na zapesti muzes mit mnohanasobne vic tak proc ne?
Gilhad avatar 26.11.2019 20:03 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Vsak rikam. Proste hodinky (bez zbytecneho vodotrysku).

A proc ano? Kdyz mi to neprinese zadnou vyhodu, prinese nutnost neustaleho nabijeni a bude to stat nesmysl.

Za necelou tu cenu mam netbook, ktery toho zvladne radove vic a ma pouzitelnou klavesnici a radu konektoru - coz ty AW proste nemaji a mit nebudou.

Za zlomek te ceny muzu koupit nejakou placku, ktera zvladne zobrazit citelne PDFka, prehravat hudbu a da se na ni pocitat i programovat - coz ty AW taky nedaji.

Ale proc takovou vec tahat cely den na zapesti?
26.11.2019 21:02 Steve
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A jejda, to se tu nahtahuji s technologickym dinosaurem, u ktereho zlom zivota byl kdyz kazetak vymenil za netbook :D Tak nic, si na spatnem foru, akce na parky v Lidlu tu nehledej. Oponovat ti asi nema cenu pokud ti neni dano z nebes. Pohledej clanky o tom jak smartwatch vedi byt uzitecne. A vedi toho hodne.
26.11.2019 21:39 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
To, že někdo z nějakého důvodu nechce smartwatch (nebo třeba smartphone), vůbec neznamená, že je "technologický dinosaurus", ani že má hluboko do kapsy (což asi měla znamenat ta zmínka o "párcích z Lidlu"), a už vůbec ne že je hloupý. Prostě jen různí lidé mají různé preference a různé priority. Někdo dává desítky tisíc za nové a nové smarthračky, někdo za fotovýbavu, jiný za kolo a příslušenství, někdo za cestování… Stejně tak někdo nedá dopustit na jablečné hodinky, jiný na luxusní mechanické, dalšímu stačí, že fungují a jdou jakž takž přesně, a někdo nepotřebuje vůbec žádné. Každému z nich volby těch druhých mohou připadat těžko pochopitelné, ale ani v nejmenším to neznamená, že jeden z nich je držitelem Objektivní Pravdy a ostatní jsou blázni.
Gilhad avatar 26.11.2019 22:13 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Hmm, me se jako nazev diskuze ukazuje "Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?", vam se ukazuji Akcni parky z Lidlu?

Par reklamnich clanku na smartwatch jsem cetl, nic moc uzitecneho neuvadely. (Zato spoustu zbytecnosti jo. Napriklad upozorneni, ze mi prisel mail na sparovany smartfone a tudiz nemusim vytahovat smartfone a zacist se do zbytecnych clanku pokud ten email neni urgentni. Hmmm, email neni tak urgentni, aby nepockal, az se dostanu k pocitaci a budu na nej mit cas. Pokud by to bylo urgentni, tak by dotycny rovnou zavolal. Nebo ze si muzu nastavit kazdy den jiny cifernik - hmm urcite nepostradatelne.) O rozumne moznosti to programovat se tam urcite nepsalo. Ale mozna mi neco uniklo, klidne to sem hod (ty clanky vetsinou byly stejne plne reklamstiny a uzitecnych veci v nich poskrovnu).

Zlom byl, kdyz kazetak v roli nejslozitejsiho zarizeni v domacnosti vystridala nabusena 286. Pred skoro triceti lety. Ted uz by to bylo slusny retro. Netbook je proste mala sikovna vec do kapsy ci tasky, ktera toho zvlada radove vic, nez smartwatche, nebo smartfouny, takze je cini celkem zbytecnyma. Ve srovnani s tim, k cemu se s nim bezne pripojuju je to samozrejme orezavatko, ale jako cestovni terminal pro urgentni zasahy staci.

Vira v nadprirozeno se mi neosvedcila, tak holt pouzivam schopnost ucit se a znalost techniky a to skutecne u takovych veci jako pocitace, site a embeded zarizeni funguje velmi uspokojive :)
26.11.2019 22:38 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ten netbook který zvládne víc než smartphone, bych chtěl vidět. Sensory, sensory, sensory...
Gilhad avatar 26.11.2019 23:40 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
No, pravda, trepat netbookem nejak nepotrebuju, kdyz tam mam rozumnou klavesnici, tak mi ty senzory nijak zvlast nechybi, ale kdyby mi snad chybely, neni problem jich tam pridat bambilion - proste do jednoho z volnych USBcek vrazim arduino s univerzalnim PCB a naletuju tam co se mi zlibi (nebo nejake mensi rovnou vrazim dovnitr na I2C sbernici).

Spis jsem myslel takove ty veci, co delam kazdou chvili, jako pootvirat par desitek rozumne velkych oken naraz, v kazdem se nalogovat na pocitac v jinem meste a mit v tom poradek a prehled, spustit si tam databazi a webovy server a odzkouset tam nejake zmeny v prave prelozenem programu a pokud se osvedci, tak je prez verzovaci system predat dal, vytvorit instalacni baliky a rozhodit je na patricna mista, opravit nejakou chybu ci nedokonalost v systemove knihovne, prelozit ji a rovnou pouzit, prenastavit a prekompilovat si kernel podle aktualni potreby, mit k dispozici programy s UI neosekanym k nepouzitelnosti (od textoveho ci grafickeho editoru prez treba tabulkove procesory, databaze az po kompletni vyvojova prostredi, ci ovladani CNC stroju), prelozit si par balicku pro jinou architekturu a rovnou je nainstalovat na prislusne zarizeni, ... (o moznosti z toho skutecne vyhazet nepotrebne programy ani nemluve). To vse v GUI stejnem jako mam na velkem pocitaci doma a se stejnymi moznostmi konfigurace a pouziti (i kdyz ponekud pomalejsi). Samozrejme moznost multibootu do nekolika ruznych systemu podle okamzite potreby ...

(Ostatne ani vymena baterek, pameti, disku ci klavesnice neni u mnoha smartfonu zdaleka tak jednoducha)
27.11.2019 00:13 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
To máš dost specifické potřeby. Nic takového dělat nepotřebuju, a když tak na desktopu nebo notebooku. Ano, plným batohem senzorů a dalsich bazmeku s netbookem asi mobil nahradíš, ale princip mobilu je mobilita. Kompas, gps, radio, svitilna, kamera, fotak, audio rekorder, luxmetr, akcelerometr, krokomer, atd atd, vse v miniaturnim zarizeni, ktere ma clovek, bez nutnosti zavazadla, porad u sebe.

A jako nahrada skutecneho pocitace to neni o moc horsi, nez ten netbook. Rozhodne to ma vyssi vykon. Jen ta ergonomie neni tak dobra (ale ani netbook neni zadna vyhra), ale kdyz ty muzes mit batoh sensoru, ja si muzu vzit bluetooth klavesnici.
Gilhad avatar 27.11.2019 01:29 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Asi mam specificke potreby (zvlast kdyz jsem ten technologicky dinosaurus, jak odhaleno vyse), ale tohle proste s netbookem bezne delam. Stejne jako s notebookem a desktopem, (konec koncu vsude mam stejny system, takze rozdil je hlavne v nositelnosti, pak ve vykonu a nakonec v ulozne kapacite).

---

Naopak ve meste kompas, gps, radio, akcelerometr a krokomer nepotrebuju vubec (a vicemene muzu improvizovane nahradit obycejnou mapou, at uz v pocitaci, nebo na papiru. kompas a akcelerometr (tudiz i krokomer) s I2C rozhranim je jeden chip, ten by se dovnitr vesel jak nic),

jako svitilna pro bezne pouziti staci display se svetlym pozadim (coz jsem pouzival i u smartfonu, protoze jsem nenasel dost rychle svitilnu, ktera by nechtela pristup ke kontaktum, pripojeni a jinym vecem typickym pro malware - a nasledne zjistil, ze to bohate staci pro chuzi po temnych schodech, odmykani a podobne - nemluve o tom, ze baterku ssebou nosim baterku klasickou - je uzsi pro pouziti ve stisnenych mistech a vyrazne vykonejsi)

Kamera a mikrofon jsou soucasti netbooku (tedy i fotak, luxmetr a audiorekorder), ale prakticky je nepouzivam vubec. Na ocekavane foceni pouzivam zrcadlovku s vykonnym objektivem.

Tudiz se mi batoh smrskne na jeden chip, ktery se vejde dovnitr a chybi jen to radio, ktere stejne neposloucham.

Vzhledem k tomu, ze se mi ten netbook pohodlne vejde do kapsy, tak ani to zavazadlo nepotrebuju (ackoli vetsinou nejakou tasku stejne nosim, kvuli kniham, sesitum a tak).

Nicmene se da rict, ze smartfony zvladaji nektere veci navic uz v zakladu. (akorat mi k nicemu nejsou)

---

Takze zbyva prave ta ergonomie a moznost pouzivat stejne programy jako na velkem pocitaci (vcetne kompletniho pristupu do celeho systemu) - napriklad na smatfonu s androidem se me (ani nikomu jinemu, kdo to na nem zkousel) nepodarilo vyhodit veci jako gmail a spol, natoz ten system znovu prelozit cely (ani zdrojaky jsem nenasel) a sestavit si ho podle svych potreb. Stejne jako jsem tam nenasel toolchainy pro crosskompilaci na jine platformy (x86,arm,...) a radu dalsich pokrocilych programu. O multibootu ani nemluve.

Ze by tam nekdo rozbehnul webovy server s databazi, wikipedii, bugzillou a podporou aplikaci ve vice ruznych jazycich jsem taky neslysel, ackoli to samozrejme vyloucit nemuzu.

Od "skutecneho pocitace" se ten netbook lisi prave jen vykonem, a i ten je prijatelny - chodi tam jak nativni hry, tak dosbox a wine, prez HDMI pripojim i monitor se slusnym rozlisenim a velikosti, klavesnici, mys a joystik muzu vrazit do existujicich portu, pripojit ethernet ci nahodit wifinu a mam jen trochu pomalejsi "opravdovy pocitac". Nebo to necham doma a odnesu si ho v kapse.

---

Jinymi slovy - pokud nejsi na tom smartfonu schopny udelat multiboot, prelozit si system dle vlastnich pozadavku, pouzivat stejne (nejen podobne a orezane) programy (az na nektere hry zavisle na grafarne) jako na velkem pocitaci (vcetne toho, ze mas na vyber z rady vyrazne ruznych window manageru), rozbehnout tam ty servery a prekladat programy i pro jine platformy, tak ten netbook zvlada veci, ktere smartfon nezvlada.
27.11.2019 01:48 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Takové autistické no :)

Nejka netuším proč bych měl překládat vlastní systém, takovou potřebu nemám ani na desktopu. A zrcadlovka fotomobil nenahradí. Nemáš ji u sebe a i když máš, tak jsi nápadný. To je jako chtít nahradit vidličku bagrem nebo bicykl tankem.
Gilhad avatar 27.11.2019 02:17 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Updaty/downgrady/optimalizace pro ruzne ucely/udrzovani "deprecated" ovladacu a aplikaci/nahrada defaultnich implementaci za alternativni - pro me je to docela dulezita vlastnost. (Nemluve o tom, ze timto zpusobem muzu v systemu nechat jen to, co chci (i kdyz uz to neni podporovane a je to "oficialne odstranene") a naopak co se mi nelibi z nej proste vyhodit.

Zatim jsem nenapadne fotit nepotreboval, zato fotek s vysokym rozlisenim, plnymi detaily (od macra po napriklad mesic), vlastnim nastaveni jak hloubky ostrosti tak na co ma byt zaostreno(pohled skrz splet dratu na soucastky pod nima, aby bylo dobre videt znaceni), tak i svetelnosti (tistak s blikajicima LEDkama tak, aby na nem byly jasne viditelne i spoje primo u tech LEDek) uz mam tisice. Pokud potrebujes vyhloubit zaklady domu, tak je bagr vyrazne lepsi, nez vidlicka :) Proste moznosti objektivu v cene prumerneho smartfonu jsou ponekud jinde, nez te pidicocky v tom smartfonu. Nemluve o tom, kdyz ma clovek tech objektivu vic a k tomu nejzruznejsi predsadky, blesky a dalsi vybaveni. Fotomobil taky nenahradi zrcadlovku.

(nemluve o tom, ze na dumbfonu mam nejaky fotak taky, takze i skryte foceni, nebo kopirovani jizdnich radu neni problem.)
27.11.2019 17:50 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
No jsi evidnetně úplně jiný a dost netypický uživatel. Takové věci nemám potřebu řešit ani na desktopu. Od mobilního počítače (tedy smartphonu) vyžaduji především interakce s prostředím. proto ho tahám ven. Pokud budu mít potřebu pracovat jako nějaký linuxový admin, nebo co tu popisuješ, tak si sednu do pohodlné židle před kvalitní desktop se dvěma velkými monitory.

Zrcadlovka je fajn, ale nejen že je neskladná, nápadná, ale spoustu věcí fotí i hůř. Typické je právě makro, kde malý čip poskytuje velkou fyzikální výhodu. To co umí kvalitní fotomobil s makrem, umí zrcadlovka jen velmi složitým skládáním snímků. Můj telefon má čočky od Leicy, a byť třeba v krajinářské fotografii je pidivelikost velký handicap, umí fotky lepší, než moje první digi zrcadlovka (nějaký 6mpx Canon se setovým objektivem). Což pro běžné každodenní použití bohatě stačí - a mám tisíce krásných fotek z míst, kam bych těžký foťák netahal, od koncertů přes výlety či společenské akce. A když chci fotky na velkoformátový tisk, vezmu si novou zrcadlovku se sklem za padesát tisíc. Tak jednou za měsíc.
Gilhad avatar 28.11.2019 21:35 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
No asi jsem. Ja takoveto veci resim mnohem casteji, nez ze bych potreboval pocitat, kolik kroku jsem usel, nebo fotit lidi potaji tak, aby o tom nevedeli.

Pohodlna zidle a kvalitni desktop je prima, kdyz je zrovna po ruce. Kdyz jsem nekde v cizim meste, state, v lese nebo tak nejak, tak vetsinou nebyva zrovna pri ruce a pak se hodi mit to same, jen trochu pomalejsi, pri sobe.

Co se meho prvniho digitalu tyce, tak to taky nebylo nic extra, ale to uz je taky rada let a moznosti jsou davno nekde jinde. Rozliseni od 0.004 mm/pixel, resp. 23,5 × 15,6 mm na 6.000 x 4.000 pixlu (bez predsadek), mi prijde uz dost dobre na veci, ktere neozbrojenym okem dobre videt nejsou a nemusim nic nijak skladat. Proste staci jit dost blizko, nebo daleko, jak zrovna potrebuju. (Nevim, moderni drahe mobily nesleduju, ale i tak mi prijde, ze tohle neni pro ne bezna hodnota). Takze fotak mam nejen na mikroelektroniku, ale i na vylety. Ve spolecnosti davam prednost bavit se s lidma, nez porizovani reportazi.
29.11.2019 09:19 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Jenže ona ta první digi zrcadlovka byla dost dobrá. Málokdy potřebuji fotky s lepším rozlišením. Sakra 20 let mi b dost dobrý kinofilm. Můj aktualni mobil to výrazně převyšuje.
27.11.2019 17:54 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Druhá věc, co umí smartphone mnohem lépe než zrcadlovka jsou přirozené (ne studiové, pozovane) fotky lidí. Vytáhneš zrcadlovku na večírku/výletu/pláži/kanceláři a lidi se začnou tvářit a pozovat (nebo naopak schovávat) - výsledkem jsou nepřirozené fotografie. Vytáhneš mobil a lidi si toho ani nevšimnou a i když ano, tak to ignorují. A fotíš nehranou skutečnost.

Proto se takové žánry dřív fotily spíše dálkoměrnými foťáky (klasické Leica a spol) než zrcadlovkami - mnohem menší, mnohem méně nápadné, bez hlučného zrcadla...
Gilhad avatar 28.11.2019 21:39 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
No, nerad fotim lidi, natoz bez jejich souhlasu, takze zrovna tohle mi nevadi. A kdybych je prece jen chtel fotit potaji, tak na mobilu (starsi tlacitkac) taky nejaky fotak mam - akorat ho pouzivam naprosto minimalne. Jeste tak si nekde nafotit otviraci dobu, nebo nejakou vyvesku, nez prijdu domu a zaradim to tam, kam to patri.
28.11.2019 23:21 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Pro mě jsou nehrane fotky lidi nejzajímavější fotozanr. A ne, neviděl jsem tlacitkovy mobil s dobrým foťákem. Z mého mobilu na 20cm velkém printu, pokud to není typ fotky využívající malou hloubku ostrosti, což malý čip pořádně neumí, nepoznáš, že to není z kvalitní zrcadlovky. A 99 procent fotek na víc než 20cm netisknu.
Gilhad avatar 28.11.2019 23:45 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
No jo no, ja, jakozto technologicky dinosaurus, jsem jeste k tisknuti obrazku nedossel a bud si je prohlizim na pocitaci, nebo promitam na platno ... na tom papire uz moc zvetsovat nejdou a nedobre se mi s nima zachazi ... :)

A pro ofoceni otviraci doby ten tlacitkac staci s prehledem - tam jen potrebuju precist tech par cisel, vystavovat v galerii to stejne nehodlam :)
29.11.2019 09:17 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Aha, otvírací dobu nefotím, ale automatické OCR a uložení do strukturovaných poznámek.
Gilhad avatar 30.11.2019 01:19 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
No, ja si to doma taky vetsinou prepisu - to mi vyslo jako rychlejsi a jednodussi, nez hledat zpusob, jak dostat data bezpecne ze zarizeni, ktere uz z vyroby obsahuje neodstranitelne neduveryhodne aplikace a pro jakoukoli manipulaci s daty vetsinou nabizi stazeni dalsich neduveryhodnych aplikaci, ktere (nejen) ta data sdileji kdovikam kdovikomu.
29.11.2019 07:18 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A ne, neviděl jsem tlacitkovy mobil s dobrým foťákem.

Pod to bych se klidně podepsal - po vynechání slova "tlačítkový".

Z mého mobilu na 20cm velkém printu, pokud to není typ fotky využívající malou hloubku ostrosti, což malý čip pořádně neumí, nepoznáš, že to není z kvalitní zrcadlovky.

U šikovně zvolené fotky udělané za dobrých světelných podmínek je to možné. Ale ještě jsem neviděl mobil, který by dokázal rozumně zvládnout trávník, korunu stromu nebo obecně nějakou jemnější texturu. Doostřit hrany, to software umí, ale domyslet si správnou kresbu tam, kde není (a ona tam není, protože to nedovoluje fyzika), tak daleko (naštěstí) ještě nejsme. A viděl jsem fotky i z těch mobilů, o kterých se tvrdí, že patří k nejlepším; často jsou ty nedostatky vidět i na propagačních fotografiích, kterými výrobce dokládá, jak ten mobil skvěle fotí.

A 99 procent fotek na víc než 20cm netisknu.

Mám to přesně naopak: když už chci mít nějakou fotku na papíře, tak aspoň 30x20 cm.

29.11.2019 09:14 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

30x20 je těch mých 20 (analogicky 720 řádku atd). Můj mobil to zvládá, kupodivu i v ne zcela dobrém světle. Od toho má 40 mpx (že kterých udělá 12, ale algoritmy mají s čím pracovat) a 4 ruzne čipy, ze kterých může informace také spojit. S běžnou zrcadlovkou ve srovnatelné ceně se to v tomto rozměru může směle měřit.

No a vzhledem ke snadnosti manipulace, pohotovosti a nenapadnosti z typického výletu udělám lepší fotky mobilem než stejně zkušený fotograf zrcadlovkou za stejné peníze. Výrazně. Vím to, protože běžné s takovým parťákem cestuju - a výbavu má dokonce o něco dražší asi za 30 k. On je prostě rozdíl fotit takřka bez námahy nebo vytahovat těžký foťák. On jistě zvládne technický lepší krajinu , ale živé, akční fotky jsou většinou u mne.

 

Noa když chci dokonalou fotku nebo třeba dělat pozovane portréty s dokonalým bokehem, tak si holt vezmu ten těžký a dráhy krám, cíleně. Cca 1x měsíčně. A v této kombinaci mám lepší fotky než kdybych ten krám tahal (nebo taky netahal) pořád a mobilem nefotil. BTW s tou fyzikou opatrně. Snad 100 let se tvrdilo že existuje fyzikální limit rozlišení světelného mikroskopu daný vlnovou delko světla. Dnes to dávno neplatí, právě kvůli různým chytrým trikum (super resolution). Fotomobily jdou podobnou cestou.

27.11.2019 17:58 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Sensory, sensory, sensory...
Nechcem tvrdiť, že smartfón/smart hodinky nie sú zaujímavý kus HW s kopou senzorov, ale... k čomu vlastne? Pomocou senzorov nazbieram kopec informácií. A čo s nimi ďalej? Niektoré info použijeme pri samotnom používaní zariadenia (otáčanie/zapínanie obrazovky podľa polohy zariadenia), ale to ostatné mi pripadá také... zbytočné. Načo mi je napríklad vedieť, koľko krokov som urobil? Môže to byť síce zaujímavé, ale čo s tou informáciou ďalej?

Chcem tým povedať, že hodnotiť, čo všetko zvládne človek pomocou zariadenie len podľa množstva senzorov naňho pripojených je hlúposť, obzvlášť, keď sa nám zo senzorov sypú zbytočné údaje.

27.11.2019 18:52 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Načo mi je napríklad vedieť, koľko krokov som urobil?
Například se chceš udržovat fit a tak vyrazíš na procházku, pokud zjistíš, že jsi ušel málo. Nebo zjistíš, že v novém zaměstnání máš mnohem méně pohybu a nezůstaneš tam.

GPS, barometr - to asi netřeba komentovat.

Akcelerometr - navigace v tunelu, zmáíněný krokoměr, ale třeba i různé pokusy pro děti.

Luxmetr - pro focení s analogovým fotoaparatem.

Atd atd... jen otázka nápadů a invence.
28.11.2019 14:17 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Lenže to, či som mal málo pohybu cez deň alebo nie viem akosi sám od seba - na to predsa nepotrebujem hodinky. To isté hypotetický problém "menej pohybu v novom zamestnaní".

Veci ako fotenie analógom a pokusy pre deti sú okrajová záležitosť a pochynujem o tom, že si kvôli tomu bežní ľudia kupujú (a celý deň nosia) smart hodinky. Akože - mám smart hodinky s luxmetrom, tak začnem fotiť analógom, aby som to využil? To si myslel tými nápadmi a invenciami?

29.11.2019 10:13 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Lenže to, či som mal málo pohybu cez deň alebo nie viem akosi sám od seba - na to predsa nepotrebujem hodinky. To isté hypotetický problém "menej pohybu v novom zamestnaní"
Jo stejně tak cítím, zda mám teplotu a od oka vidím, jak je dlouhý prkno nebo kolik mám mouky. Ale exaktni měření má své výhody. Já například zjistil že v novém zaměstnáni ujdu 3x více kroku během dne než ve starém. Stejne programování, jen jiné kanceláře a jiná kultura na pracovišti. A odhadem by mi vůbec nepřišlo, že je tam rozdíl. A 3000 vs 9000 kroku to už má zdravotní implikace.
Veci ako fotenie analógom a pokusy pre deti sú okrajová záležitosť
Ano. Ale většina lidí kromě robotu má své okrajové záležitosti a možnosti využití senzoru jsou nepřeberné.
Akože - mám smart hodinky s luxmetrom, tak začnem fotiť analógom, aby som to využil? To si myslel tými nápadmi a invenciami?
Naopak. Vytáhnu analogový foťák a zjistím, že potřebuji merak na světlo. Takže buď vysolim několik tisíc za merak nebo si zadarmo stáhnu aplikaci do smart zařízení.

Nehlede na to, že měření světla využiji třeba i při pěstování rostlin nebo záznamu hodnot z reálných biotopů v terénu.
29.11.2019 19:41 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ale exaktni měření má své výhody.
Ak sa v tomto prípade jedná o exaktné meranie... V každom prípade, osobne nevidím žiadnu pridanú hodnotu v tom, mať exaktne zmeraný počet krokov za deň. Samotný počet krokov o zdraví nič nepovie - na zdravie má vplyv kopec iných vecí a všetko zo všetkým súvisí. Alebo si snáď meriaš a vyhodnocuješ exaktne všetky možné aspekty? Ak áno, príde mi to trochu... prehnané (ale chápem - každý ma nejaké tie obsesie.) Ak sa meranie týka len krokov (lebo smart zariadenie toho - zatiaľ - viac neumožňuje), tak mi to príde ako "just because we can" a v skutočnosti to nejakú výpovednú hodnotu nemá.
Ale většina lidí kromě robotu má své okrajové záležitosti...
Iste. Ale keď sa niekto venuje foteniu analógom a po čase spozoruje potrebu luxmetru, prečo by si mal kupovať zariadenie s kopec senzormi, ak potrebuje len jeden? Ibaže by mal viacero hobby na takej profi úrovni, že potrebuje väčšinu senzorov zo smart hodiniek - vtedy sa mu to oplatí. Zaujímalo by ma však, čo si myslíš, koľko používateľov smart hodiniek spadá do tejto kategórie? Ja si myslím, že menšina - drvivá väčšina si hodinky kúpi z iných dôvodov a senzory začne používať dodatočne, keďže ich už má...
Naopak. Vytáhnu analogový foťák a zjistím, že potřebuji merak na světlo. Takže buď vysolim několik tisíc za merak nebo si zadarmo stáhnu aplikaci do smart zařízení.
Ak predpokladáš, že človek si najprv zoženie smart zariadenie s kopou senzorov a potom začne na ne hľadať využitie. Celá táto diskusia je o tom, že ma skutočne zaujíma, na čo tie smart veci a senzory ľudia používajú. Zaujíma ma to ako človeka, ktorý už má nejaké hobby a zabehnutý život a premýšľa, či by vedel niektoré veci zlepšiť pomocou senzorov - nie veci vymeniť/zmeniť na základe senzorov.
Gilhad avatar 30.11.2019 01:14 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
No ja mel nejdriv fotak (obycejny, na svitkovy film), pak si poridil luxmetr, pak dalsi fotak (uz na kinofilm), pak ... a po mnoha letech nakonec i prenosny telefon (kdyz modely typu "poctiva svarecka" zacaly vytlacovat modely "osizena briketa").

Takze pokud potrebuju merak na svetlo, vytahnu merak na svetlo a nepoletim porizovat smartfone za nekolik desitek tisic, abych si do nej mohl stahnout nejakou aplikaci pochybneho puvodu...

Taky mi prijde, ze ty "senzory,senzory,senzory ..." znamena prevazne "kdyz uz to tam vyrobce narval a ja draze zaplatil, tak budu pracne hledat nejaky zpusob, jak si oduvodnit, ze to tam ma vubec nejaky smysl"
28.11.2019 14:21 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A napríklad barometer som nikdy v živote nepoužil (snáď len na nejakom pokuse na základnej škole). K čomu je neustále vedieť, aký je tlak okolitého vzduchu? Takisto si neviem predstaviť, k čomu by som denno denne využíval GPS.
Josef Kufner avatar 28.11.2019 14:52 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Barometr doma na zdi je užitečný k tomu, že víš, zda tlak klesá či stoupá. Ty (mechanické) barometry mají takovou druhou ručičku, která se sama nastavuje k aktuální hodnotě a celé to tedy ukazuje změny tlaku v čase. To se hodí jako taková jednoduchá místní předpověď počasí, neboť klesající tlak znamená, že bude hnusně. Dnes se prostě koukneš na data ze satelitů a radarů přechroupaná nějakým superpočítačem.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
29.11.2019 19:56 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ako toto mi je jasné. Len nechápem, načo to mať celý deň na ruke. Ja osobne odhadujem počasie tak, že sa pozriem z okna. Keď sa občas netrafím, tak skrátka zmoknem - nevidím to ako niečo, kvôli čomu by som mal zo sebou nosiť barometer.
29.11.2019 10:20 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A napríklad barometer som nikdy v živote nepoužil (snáď len na nejakom pokuse na základnej škole). K čomu je neustále vedieť, aký je tlak okolitého vzduchu?
Předpověď počasí. Jsou místa, kde si ji nemůžeš stáhnout z netu - neni signal, nebo se ani nikdo nenamaha pro danou oblast dělat lokální předpověď. Na horách ti takový barometr může i zachránit život.
Takisto si neviem predstaviť, k čomu by som denno denne využíval GPS.
Pokud je tvůj každodenní život totální rutina a pohybuje se stále po stejně trase, tak to chápu. Já si neumím představit, že bych vedl takový život.
29.11.2019 19:50 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Na horách ti takový barometr může i zachránit život.
Ak Ti vydrží batéria samozrejme. Na horách Ti môže zachrániť život kadečo - barometer (a power banka, ako iste poznamenáš) je niekde v poslednej tretine relatívne dlhého zoznamu. Problém je ten, že si väčšinou nemôžeš zo sebou zobrať všetko.
Pokud je tvůj každodenní život totální rutina a pohybuje se stále po stejně trase, tak to chápu.
No áno - akosi chodím do práce stále na rovnaké miesto, čiže po väčšinu týždňa je to stále jedno mesto (aj keď nie presne tá istá trasa, ale nejaké tie orientačné schopnosti mám dostatočne rozvinuté na to, aby som sa nestratil). A keď sa idem niekde prejsť, zase sa rád len tak niekde "stratím"... Skrátka, áno - môj život je taká "rutina", že nepotrebujem mať neustále GPS na ruke. Ale opäť - koľko je používateľov smart hodiniek, ktorý to tak nemajú?
28.11.2019 14:22 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A čo si myslel tým "navigace v tunelu"?
Gilhad avatar 28.11.2019 20:28 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
To je naprosto uzasna ficura v pripade, ze si nemuzes v metru vzpomenout, zda bylo posledni hlaseni "Muzeum, pristi stanice I.P.Pavlova", nebo "Muzeum pristi stanice Namesti Miru" a teda zda jedes spravnou linkou, nebo jsi zapomel prestoupit.

Tak ti na zaklade posledni GPS souradnice (z druheho konce Prahy) a integrace otaceni a otresu za cas vitezoslavne oznami, ze prave jsi "v centru Prahy, plus minus 10 km".

No, nechci se srovnavat s radioaktivnim uhlikem, ale ...
29.11.2019 08:33 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Není jenom Praha. Normálně to umožňuje autonavigaci v tunelu, kde jsou třeba odbočky. Funguje to dost dobře.

Jinak v metru pozná mobil stanici dle BTS.
29.11.2019 19:53 figliar0 | skóre: 6 | blog: figliarstva | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Aha chápem... u nás metro nemáme, dokonca ani také obrovské mestá, že plus mínus 10 km nehrá rolu :-D, ale je mi jasné, že v Prahe to človek ocení.
Gilhad avatar 30.11.2019 01:07 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ano, hlavne kdyz ty ri zminovane stanice tvori vrcholy priblizne rovnostranneho trojuhelniku o delce strany cca 400m :) Takze ja, jako digitalni dinosaurus bud podrzim pul minuty posledni hlaseni v pameti, nebo pockam pul minuty na prijezd do dalsi stanice (stejne driv nic nemuzu udelat) a pak se kouknu, kde to jsem (krome hlaseni to je vsude takhle velkymi pismeny).

Osttne uz dlouho jsem nebyl autem v tunelu, kde by byly neznacene odbocky - takze nejak tuto "uzasnou vyhodu" shledavam predevsim jako marketingovou, nikoli realne pouzitelnou :)
27.11.2019 18:55 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
A samozřejmě augmentovaná realita - od her až po orientaci a navigaci.
27.11.2019 19:32 Vojta
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Já dost zapomínám nebo nestíhám chodit načas. Mám už přes rok Apple Watch a hodně jsem se zlepšil. Nejtrapnější bylo když sem nestíhal začátek mše nebo vynechal nějaký svátek. Vyřešilo se to tak, že sme s kaplanem nahodili rozvrhy mší a svátků do google kalendáře a rozeslali zájemcům. Mně teď hodinky půlhodiny před mší oznámí, že je čas jít a já chodím načas :-D
27.11.2019 23:38 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Načo mi je napríklad vedieť, koľko krokov som urobil?

Abych vedel jestli se dost pohybuju.

Jinak bezci bezne sleduji i dalsi veci. Treba:
- pocet kroku za minutu
- doba kontaktu se zemi
- vyska odrazu pro levou / pravou nohu
- atd...

Z tehle veci poznas hlavne jestli behas spravne nebo jestli potrebujes na necem zapracovat :-)
Marián Kyral avatar 6.12.2019 20:54 Marián Kyral | skóre: 29 | blog: Sem_Tam | Frýdek-Místek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Ve svete hodinek snadno koupim 10x levnejsi, ktere na jednu vymenu baterky pobezi nekolik let a nebudou prudit s nabijenim vubec, natoz s powerbankama a solarama.
Naprostý souhlas. Ale protože hodinky zároveň používám i jako budík a jednou za pět let se stalo, že mě hodinky nevzbudily, protože došla baterka a hodinky přešly do úsporného režimu ve kterém přestaly vydávat zvuky (včetně budíku :-( ), tak jsem koupil hodinky, kde baterii nemusím řešit vůbec (solární dobíjení).

Neumím si představit, že bych musel hodinky denně dobíjet. Prostě to vůbec nechci řešit.
26.11.2019 21:09 Biolog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Když Apple a Garmin, tak rozhodně i Suunto. Imho nejlepší z nich. Ale tyhle hodinky jsou tak na víkend. Kdo se odváží občas mimo civilizaci, na jen trošku delší trek nebo plavbu, tak potřebuje hodinky, co nemusí obden dobíjet. Solární digitálky nebo automatické mechaniky. Nebo alespoň hloupé hodinky na baterku, co vydrží roky.
25.11.2019 20:51 _dw
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevim kam je zaradit... Men Women Survival Analog Digital Watch, Waterproof Tactical Dual Time Display Emergency Sports Adjustable Watch 5 Time Patterns 3 Interchangeable Wristbands Alarm Watch with Survival Gear
25.11.2019 21:30 Digi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Digitalky
Gréta avatar 26.11.2019 23:13 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

sem jednou na smeťáku našla takovýho starýho plechovýho budíka jak má nahoře takový ty dva jakože zvonečky a cinkátko a ten je děsně chytrej protože má uplně stejnej zvuk jako školní zvonek. von teda vlasně vubec nefunguje ale když se do něj do nataženýho kopne nohou když je třeba v tašce tak normálně začne cinkat. a uplně je nejchytřejší když už pomalu jako končí odpolko poslední hodina a všichni se už nuděj a už se viděj jak jdou jako domu ;D

oslavná píseň na pana soudruha generalisima prezidentčíka Petra Pavla Pávka 🎶🫡🦚🎶
27.11.2019 01:06 Tereza
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Když na něj přiděláš mrkev nebo dildo z moduritu, jde to použít jako vibrátor ☺️
Gréta avatar 27.11.2019 13:50 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

jóóóóóóóóóó tak proto furt dostávám ke svačině mrkev jenom strouhanou :D

a když ho hodim někomu do xiftu tak rozbiju cifernik ;D

29.11.2019 08:29 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Tak si přej k vánocům lepidlo a jednu mrkev si slož jako puzzle a slep! Pokud ti tedy preventivně nemichaji do té strouhanky několik nekompletních mrkví.
27.11.2019 10:45 debian+
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Moznost mobil tam nie je.
27.11.2019 19:34 FF
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Hodinky s mobilom su kategoria chytre - smartwatch.
regine2 avatar 29.11.2019 07:31 regine2 | skóre: 14
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?

Chytré?

1. Buď elegantní, nebo módní či luxusní. Co by tak na nich mohlo být chytrého?
2. Nebo angličani chtěli použít slůvko SMRT, ale neumí to vyslovit, tak si přidali 'a' vzniklo SMaRT. ;-)

Dokud nepřiletí mimozemšťané, všechno už jaksi bylo.
23.9.2023 10:19 OKBet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jaké hodinky nosíte (nejčastěji)?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Quality posts is the crucial to invite the visitors to visit the web page, that's what this web page is providing. OKBet casino philippines

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.