Portál AbcLinuxu, 10. května 2025 19:32

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
23.2.2011 14:40 Tutor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že nejdůležitější odpověď chybí:

To je jedno, hlavně už aby tu nějaký byl.

(tím myslím reálně dostupný, bez nepříjemných technických či jiných omezení)
23.2.2011 15:13 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Proč tam není laptop, netbook nebo tak něco?

Věci co jedou na baterii mi přijdou jako jediné rozumné (no, server možná taky, ale mít doma server je tak trošku zbytečnost imho).
poky74 avatar 23.2.2011 15:48 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:

ale mít doma server je tak trošku zbytečnost

Já si zase nedokážu představit jak někdo, kdo má doma více než 2 počítače může žít bez serveru..

Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
mikirc avatar 24.2.2011 22:41 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Mam doma: 1x Desktop 3x Notebook 1x Netbook Net po lanu nebo pres Wi-fi

A ted mi rekni aspon jeden duvod proc bych mel mit server.
Byl jednou jeden...
24.2.2011 22:45 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Namátkou: zálohy, tisk..
Fluttershy, yay! avatar 24.2.2011 23:40 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Mám testovací mašinu, laptop, netbook, chytrý telefon a kapesní počítač. Doma máme dva další laptopy.

Zálohuju distribuovaně: aktuálně podstatná data mám na rozkopírovaná na všechny stroje, synchronizuju je přes online úložiště u spolehlivého poskytovatele; dlouhodobé obsáhlejší věci jsou v omezeném rozsahu dostupné také přes Internet a pro jistotu je mám na externím disku. Ostatní používají externí disky s RAIDem.

Tisk? Prostě přijdu k tiskárně, připojím se a tisknu, kde je problém? Stejně je to na druhém konci domu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
25.2.2011 00:37 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Ok, nenutím ti to. Ale ne všem se zamlouvá cpát data na server někde v Tramtárii, každý má jiné preference ;-)
⧠ A = 0 avatar 25.2.2011 11:35 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Ne všem se zamlouvá cpát data na server někde v Tramtárii, ale pak se nemohou divit, že ke ztrátě dat stačí jedna dobře mířená puma.
Nevolte zmrdy.
26.2.2011 23:10 dovdop
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:

A ze jich tady za poslednich nekolik dekad spadlo :-(

⧠ A = 0 avatar 27.2.2011 12:35 ⧠ A = 0 | skóre: 11 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
To, že česká taktika kolaborace s kýmkoliv a "my nic, oni nás donutili" mnohokrát fungovala, neznamená, že musí vyjít vždy.
Nevolte zmrdy.
10.3.2011 14:12 JirkaK | skóre: 15 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Tím chceš říct, že je větší pravděpodobnost, že ti spadne dobře mířená puma na barák než na serverovnu nějakého velkého providera? :)
** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
10.3.2011 14:22 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Puma možná ne, ale že ti to z tvého baráku ukradnou tví milí spoluobčané, tak to asi je větší pravděpodobnost než u dobře hlídané serverovny.
10.3.2011 15:19 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Podle zákona můžu ještě furt používat "nástražná zařízení" ;-)
mikirc avatar 25.2.2011 01:06 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Zaloha na extern. disk, tisk probiha pomoci tiskarny zapojene v siti, takze stale mi ten server lezi a nic nedela...
Byl jednou jeden...
25.2.2011 08:21 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
No, mohl bych tu vyjmenovat milion dalších důvodů a ty bys mi na ně vymyslel svoje protějšky, takže se asi neshodneme - v pořádku, každý ať si to dělá po svém ;-)
mikirc avatar 25.2.2011 16:50 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Osobne si myslim, ze bezny uzivatel server nepotrebuje, pokud teda non-stop nestahuje. Ale kdybych si mel poridit server tak jedine s ARM, protoze zivit x86 bych se vite co.
Byl jednou jeden...
poky74 avatar 25.2.2011 18:03 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:

Ono to není tak drahé jak se válná většina lidí domnívá, při správném užití power managementu se dá vejít do tisícovky měsíčně na vcelku výkonný server. Ale samozřejmě uznávám že pod pojmy "tak drahé" a "relativně výkonný" si množí lidé představí leccos

Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
25.2.2011 18:19 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Cože? Tak to buď neumím počítat, nebo je vaše definice pojmu "není tak drahé" nějak moc vysoko. Já se vejdu do 100 Kč (počítáno, nekontrolováno) za měsíc. Pravda, nějaký cluster to není, ale na běžný domácí úkony postačuje s velkou rezervou.
mikirc avatar 25.2.2011 21:30 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
prumerne 300W odber? pokud beru 1000kc za elektrinu, pokud se do toho bude pocitat poplatek za internet tak jsme na 200W, to neni server, to je pozirac kW elektriny. Ikdyz do toho zapocitam opotrebeni, budouci vydaje atd. tak to bude porad jenom zrout elektriny. Takze ja bych rekl, ze asi nemate uplne dobre nastaven power management, nebo mate brutalne drahy internet.

Ja si predstavuji, ze server bude brat tak 20W pri maximalni zatezi, kdyz by bylo pouzito ARM a klasicky disk tak to musi byt kolem 8W za bezneho chodu a jeste mene, kdyz netbook s atomem dokaze jet na 6W-8W.

Ale moje hlavni predstava je ARM pouzit jako multimedialni centrum s tim, ze bude pouzit jako pripadny server.
Byl jednou jeden...
Grunt avatar 25.2.2011 22:04 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Jen tak pro představu a jako menší korekce:
  • Nevím jak čí, ale můj notebook s dvoujádrovým AMDčkem žere 24W v klidovém stavu. Když se zatíží, tak se dovede rozjet i na víc. Třeba nějakých 40W (teda aspoň podle té Gnomí potvory). Takže s tím serverem do 20W teda nevím.
  • Můj EEE s Atomem žere v klidovém stavu 11-14W
  • ARM procesory samotné žerou v řádu mW. Max tak nějaký ten Watt. Board samotný nežere o moc víc. A to je ještě bumbrlíček. Ale zas jako server…to nevím.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
mikirc avatar 25.2.2011 23:03 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Notebook Hp probook 4515s AMD Turion X2 spotreba na baterii s wifi 10-12W ve win XP pri jednoduche praci. S linuxem a origo AMD driverama pro radeon je to kolem 12-14W Pri zapojeni v siti (230V) se pohybuje kolem 18W.

Netbook asus EEE nevim oznaceni 6-8W na baterii s wifi na netu (bez flashe) s win XP.

Problem?

A kde ma to ARM jako server handicap? aplikace? sak si je zkompiluji, jediny problem bych videl, ze ne kazda deska s ARM bude mit pripojeni pro sata disk na vetsi data. A vykon si myslim, bude na domaci server vic nez dostacujici.
Byl jednou jeden...
5.3.2011 00:01 radek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
mam doma router a na nem nainstalovany linuxy, mimochodem stoji cca 1500 a ma 2x usb. na jednom zapojena tiskarna a na druhym disk. k cemu server?
5.3.2011 11:11 Hue | skóre: 6
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
V tom případě ale ten router už funguje jako server :-)
6.3.2011 15:54 xurfa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
kontrolni otazka: jak casto na tom routeru upgradujes jadro? a jak casto zbytek systemu? ;-)
Bilbo avatar 6.3.2011 22:41 Bilbo | skóre: 29
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Tisk: tiskárna je píchlá přímo do switche. Server netřeba.

Zálohy: důležité věci jsou rozkopírované všude, sycnchronizace většinou přes externí disk (píchnu ho k tomu compu, kde chci zrovna něco dělat).

Geograficky oddělené zálohy (zálohuji i mimo prostory bytu) pak domácí server stejně neřeší.

Důležitější věci jsou navíc k tomu zálohované ještě v různých repozitářích online.

Server sice momentálně mám (samba na desktopu), ale to je hlavně proto aby se daly z ostatních počítačů pouštět videa (u těch je nereálně je rozkopírovat na každý stroj jako s ostatními daty)
Big brother is not watching you anymore. Big Brother is telling you how to live...
Nicky726 avatar 6.3.2011 23:02 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Zálohy: Ač nyní také používám synchronizaci mezi stroji přímo, se stále běžícím serverem lze snadno zálohovat pravidelně a zcela automatizovaně.

Přidejme pak k videím rozsáhlé sbírky hudby a fotografií, na které se chce podívat více lidí a opodstatněnost malého servříku v domácnosti roste. Pak se na to dá nahodit třeba streamování televize a další věci.
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
Luboš Doležel (Doli) avatar 23.2.2011 19:01 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Netbooky, telefony a podobná zařízení beru za kategorii, kam se ARM dostane (nebo už je) přirozeně. Zkoumá se zájem o ARM jinde.
23.2.2011 21:36 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
No, mě se zdá, že ARM v notebooku zas tak lehce nebude. Respektive bude v přístrojích, které budou otvírací a budou mít klávesnici, ale nebude to nějaká obecná architektura a la PC, ale gadget typu smartphone, aplikace v nejakém jarmarku (marnosti).

A prodávat se to nebude v obchodech, ale bude vás tím Vodafone nebo T-mobile lákat na to, abyste se upsali platit klacka měsíčně za mobilní internet. Buďte na svém facebooku nonstop :/
pavlix avatar 23.2.2011 21:56 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
No, mě se zdá, že ARM v notebooku zas tak lehce nebude.
Vidíš, mě se každou chvíli zdá o tom, že v mém notebooku už nebude x86 :) a bude klid. Počítám, že si to tak do roka splním.

Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 24.2.2011 01:51 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Nevím jak T-Mobile v budoucnu, ale na Aukru už je toho plná prdel. A ano, nejvíce s nějakým Androidem. Na druhou stranu běh Ångströmu (či čehokoliv) nebo Ubuntu je většinou maličkost, takže bych to viděl jako doposud u x86. Obyčejní lidi budou používat místo Widlí nějakého Androida a ti normální se budou dál babrat s nějakou LiveMMC místo LiveCD.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
24.2.2011 09:51 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Obyčejní lidi si to koupí a pak hořekují v diskusích, že jim na to nejde nainstalovat skype a že tam nejdenou hry a že to nic neumí a že ty Uindouz nefungujou...
pavlix avatar 24.2.2011 11:15 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Už před časem jsem viděl jednoho člověka s nějakým netbookem bez windows... a vůbec nenadával :).
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
24.2.2011 16:32 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Neměl slov...
pavlix avatar 24.2.2011 20:06 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Koupil si, co si koupit chtěl :). Hele spousta lidí má mobil bez Windows, a taky nějak výrazně nenadává.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.2.2011 15:18 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Počítač s procesorem ARM ... tahám s sebou po kapsách a jmenuje se Neo Freerunner
23.2.2011 15:47 jehovista
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Ja myslel, ze ta anketa je o vecech, ktere potencialne i funguji.
pavlix avatar 23.2.2011 20:25 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
To myslíš, že ho nosí po kapsách jen tak z legrace? :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
23.2.2011 21:38 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Dřív se do trenýrek dávala brambora, ale FreeRunner je technologicky mnohem vyspělejším řešením, navíc v ducho svobodného software (takže narozdíl od brambory nebude na ábíčku offtopic).
pavlix avatar 23.2.2011 21:58 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Pokud bych se na to díval jako ty, volil bych bramboru, jakožto úspornější (a taky ekologičtější) řešení.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
24.2.2011 20:31 tomvec | skóre: 24 | Kojetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
A jak bylo v jednom vtipu, musí se brambora dát dopředu, ne dozadu do trenýrek/plavek.
24.2.2011 22:52 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
To aby si na ni mládenec nesedl ;)
23.2.2011 21:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
ale jo, TangoGPS jede celkem spolehlivě ...
poky74 avatar 23.2.2011 15:47 poky74 | skóre: 36 | blog: Zápisník | Vrchlabí
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:

Taktéž, nokia n800

Chcete Linuxové samolepky nebo Tuxe na klíče? ->
Fluttershy, yay! avatar 23.2.2011 16:15 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Já mám obojí, heč!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Fluttershy, yay! avatar 23.2.2011 16:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Ale upřímně řečeno, kdyby freerunner měl EDGE a 3,5mm jack, N800 měla lepší kamerku a integrovanou GPS a obojí mělo trošku modernější střeva a lepší výdrž na baterie, vůbec bych se nezlobil. Vlastně by šla použít N900, ale ta nemá normální SDHC slot, natož dva. Nejsem si jist, zda se někdy dočkám... snad trefím některou z dalších várek OpenPandory.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
multi avatar 25.2.2011 09:14 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
tak si naplanuj koupi GTA04
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2011 09:23 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
To někdy bude? To už je pravděpodobnější, že v rozumné době od objednávky dostanu OpenPandoru a AI SmartBook.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
multi avatar 25.2.2011 15:00 multi | skóre: 38 | blog: JaNejsemOdsut
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
GTA04 uz je na svete vyvojari ji uz maji

na OpenPandoru si pockas ale dockas

na SmartBook/Touchbook v2 se opravdu poradne ceka

zaver: GTA04 je nejpravdepodobnejsi
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2011 15:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Jestli bude Duke Nukem Forever a GTA04, zamrzne peklo. Jinak GTA04 má, koukám, mít opět zprasený jack, ale nic tam nevypadá moc finálně. Navíc jsem moc nepochopil, jak to bude se slotem na kartu, ideálně bych si představoval dva SDHC nezmenšené. Taky koukám, že OpenPandora se přes zimu trošku zamrzla. Nejblíž je v tom případě N900, ale tam už zase začíná drhnout hardware. Ach jo. To nejspíš někde zkusím během letoška sehnat něco s Intel Medfieldem.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
25.2.2011 23:43 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Navíc jsem moc nepochopil, jak to bude se slotem na kartu, ideálně bych si představoval dva SDHC nezmenšené.
což o to, formát microSD není takovej vopruz, pokud člověk netouží zrovna po největších dostupnejch na trhu, tak ten cenovej rozdíl není tak strašnej, ale mít slot pod baterkou, jejímž vyndáním přijdu o systémovej čas (nemluvě o nutnosti vypnout/zapnout, což je na dlouhý lokte), to je hovadský ...
Fluttershy, yay! avatar 25.2.2011 23:47 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Mně jde o prohlížení/třídění/zálohování fotek ze zrcadlovky. Na to jsou ty dva SDHC sloty v N800 geniální. Jinak souhlas.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
26.2.2011 14:55 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
mno, nejsem si jist, jestli displej N800 je to pravé, na čem bych chtěl prohlížet a třídit fotky ...
Fluttershy, yay! avatar 26.2.2011 15:07 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Když jsem někde uprostřed lesa nebo na horách, je to nejlepší možná volba. Celé se to vejde do kapsy, je to lehké, mám v tom 32GB kartu -- ve foťáku mám rychlou 4GB, hodím ji do toho... vyloženě špatné fotky vyhodím, zbytek zkopíruju na tu velkokapacitní kartu. Další den se jede dál.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
26.2.2011 23:25 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
mě by zajímala tvoje definice "vyloženě špatné" - s dnešníma foťákama se prakticky nedá nezaostřit nebo blbě exponovat (pokud člověk nefotí na manuál, ale když jo, tak snad ví co dělá ...), jestliže mluvíš o zrcadlovce, tak tam jsou nepravděpodobné oblíbené prsty před objektivem apod., takže takového toho zjevného odpadu je snad minimum, tak teda nevím, jestli stojí za to to přebírat, aby člověk vyhodil jednu fotku z padesáti, to si co do volné kapacity moc nepomůže, takže není ani moc důvod dělat to hned ... a pokud má nafoceno třicet západů slunce a vybírá, který je nejlepší, že ten zbytek smaže, tak to bych na mobilu fakt řešit nechtěl
Fluttershy, yay! avatar 27.2.2011 00:09 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Ono jde hlavně o duchy při focení proti slunku nebo hodně špatně trefenou expozici (dělám expoziční řady a na tom displeji to fakt neodhadnu, na (polo)automat ten foťák navíc přeexponovává) a špatné zaostření/kompozici při focení pohybujících se objektů (jako že teleobjektivem fotím letícího ptáka, jenže na některých snímcích už není nebo jsem na něj nestačil přeostřit). Teda hlavně ta ostrost, na foťáku to nepoznám, na tomhle už jo. U makra z ruky a vzdálených pohybujících se objektů je to dost častý problém.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
Kaacz avatar 2.3.2011 12:28 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
No na mobilu s 3,5" souhlas. Ale já např. mám N810 s LCD 4,13" rozlišení 800x480 a to je najednou vizuálně řádově jinde než ten mobil. Ale pro člověka co hodně fotí venku je ještě lepší na kontrolu fotek nějaký tablet 7" s lepší rozlišovačkou.
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
2.3.2011 17:02 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
nemůžu si pomoct, ale hodnotit fotky na displeji foťáku, na mobilu, na 7" tabletu apod. mi přijde naprd; já (zdůrazňuju - já, ostatní ať dělaj jak uznaj za vhodné) potřebuju rozumnej monitor, aspoň 14" ... samozřejmě, ten pták co uletěl ze záběru, se pozná i na malým, ale to pak stačí i displej na foťáku ... ale na tu ostrost bych si netroufal ani na tý N810 (no dobře, dá se to nazvětšovat a prohlídnout si hrany, ale to už mi přijde poněkud jako vopruz, radši počkat domů ...)
Fluttershy, yay! avatar 2.3.2011 17:16 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
radši počkat domů

No to právě někdy není tak jednoduché. 4GB kartu za těch několik dní snadno zaflákám (holt RAW, expoziční řady atd.) a nechci si huntovat baterie prohlížením a mazáním ve foťáku.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
3.3.2011 08:03 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
mno, mluvil jsi o 32 GB ... já nepolemizuju o tom, že by se nehodilo to na tom telefonu kopírovat z malé rychlé na velkou pomalou, mě jenom zarazilo to třídění, to si u sebe nedovedu dost dobře představit, tak mě zajímal tvůj use-case
Fluttershy, yay! avatar 3.3.2011 08:39 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
N800 má dva sloty, tak v jednom mám trvale spíš pomalejší 32GB kartu, na kterou fotky zálohuju, a ve foťáku mám 4GB hodně rychlou kartu, na kterou fotím a kterou občas vytáhnu, zasunu do N800 a promažu fotky, zbytek nechám zkopírovat na tu 32GB kartu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
26.2.2011 14:29 Jirka Keresteš | skóre: 12
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
S tim zamrznutim pekla bych to v tom pripade videl docela realne :-)
A physics book seems to be a mathematician's worst nightmare.
Fluttershy, yay! avatar 26.2.2011 14:30 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
No právě. Ale obávám se, že to bude sračka.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
23.2.2011 16:40 ToMiNo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chtelo by to pridat jeste odpoved typu "Smartbook" tady by se mi libila hlavne vydrz na baterie a kompaktni rozmery.
24.2.2011 09:53 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Zatímco teď jsou jen dumbbooky...?
25.2.2011 19:23 Jan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
No zatím moc inteligence nepobraly
23.2.2011 16:42 Andrtalec | skóre: 15 | Trnava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

... a notebook a netbook a tablet, ale s riadnou distribúciou, s plným KDE / GNOME / etc (plným čo do funkcionality, UI môže byť priohnuté)

SomaFM commercial-free internet radio
Petr Maleček avatar 24.2.2011 00:57 Petr Maleček | skóre: 29 | Plzeň - Bolevec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych si představoval ARM jako součást naší lednice :D
LinMuck, WinFuck :-P
24.2.2011 19:41 kapo | skóre: 16 | blog: runtime
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Uz se tesim, az si koupim nejakou ARM desku, prdnu k tomu tak 3x2T "green" disky, aby to nedelalo kraval a udelam si z toho domaci serverik pro AV + zalohy a ostatni sluzbicky. Nic to nebude zrat, vykonove dostatecny, stale online...

Uff, no prozatim zpatky na zem...
Why make things difficult, when it is possible to make them cryptic... - Aksel Peter Jorgensen
vain avatar 24.2.2011 21:40 vain | skóre: 16
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Podobně to vidím já, ale jako desktop. Nějaký dvoujádrový ARM, SSD, atd... už slintám =)
If the only choice you've got is to do the wrong thing, then it's not really the wrong thing, it's more like fate.
24.2.2011 20:14 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Celkem by mě to zajímalo kdekoli, ale hlavně by to musel začít Arch podporovat ;-)
SPD vůbec není proruská
Nicky726 avatar 24.2.2011 21:42 Nicky726 | skóre: 56 | blog: Nicky726
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Není nějaký neoficiální side-projekt? Když už je i Arch Hurd…
Enjoy the detours. There you’ll find the things more important than what you want. (Hunter x Hunter)
25.2.2011 07:49 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
No jo, jsou nějaký, ale neoficiální no...
25.2.2011 13:51 wergewrgr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Cože? ARCH nepodporuje ARM? Tak to je teda pěkně zaostalé distro. Gentoo GNU/Linux opět ruluje. Teď už mi zbývá hostat ho do Toshiba AC 100.
25.2.2011 20:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Jj, už jenom dva roky kompilace... :P
28.2.2011 23:23 JoHnY2
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:

Cross compile na i7ce nebo Phenomu X6 to bude jistit ;)

Kaacz avatar 25.2.2011 20:07 Kaacz | skóre: 10 | Praha 4
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ta ankete je zase .. takova divna. ARM me hodne zajima, predevsim v Tabletu. Ale urcite ne v navrzenych druzich pouziti. Takze nemuzu zvolit zadnou z moznych odpovedi.

Pro mne by byla volba: ARM mne hodne zajima, ale ne v zadne vysem uvedenem pouziti. :-)
Jsem uz moc stary na pouzivani windows .. / Optimismus je jen nedostatek informaci ..
26.2.2011 17:58 Návštěvník
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zajímal by mě jako internetový terminál, přehrávač hudby, internetových rádií, domácí server a nouzová náhrada desktopu. Vše ovšem jen za předpokladu, že by byl zcela tichý a měl nízkou spotřebu (pokud to má být i server, musí běžet stále).

Nemyslím si ovšem, že se mi tento sen kdy splní, neočekávám, že by se počítače založené na ARMu prodávali za rozumnou cenu. Nikdy po nich totiž nejspíš nebude velká poptávka.
26.2.2011 20:16 wosambo | skóre: 5
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Chybi mi moznost "by me zajimal coby zajimava hracka" :)
gtz avatar 27.2.2011 00:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No používal jsem PSION S5/PSION NETBOOK, které měly procesor Arm. Tyto přístroje fungovaly skvěle. Dále pár přísrojů s Armem jsem také vlastnil (Motorola MPX220,IPAQ H5550,HP JORNADA 720C - na obou HP běžel "nějak" Linux). Nyní používám něco s něčím od HTC a jsem "nějak" spokojen.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
27.2.2011 21:58 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
https://www.genesi-usa.com/store/details/11
Fluttershy, yay! avatar 27.2.2011 22:11 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Kéž by to podporovalo lepší rozlišení displeje.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
2.3.2011 15:13 salam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
WTF is HTPC?
2.3.2011 17:04 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
RTF...Wikipedia
4.3.2011 23:19 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je to jiná architektura - nejel by na tom Widlous a Linux jenom částečně, takže by s tím bylo hodně otravování a proč vlastně? Smysl to má jenom kvůli spotřebě, u netbooků.
Fluttershy, yay! avatar 4.3.2011 23:29 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
MS Windows 8 prý budou i pro ARM a že na tom neběhá Linux? Něsranduj!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
4.3.2011 23:54 imploder | skóre: 11
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Linux jako jádro určitě jo, ale s aplikacema může být problém.
Fluttershy, yay! avatar 5.3.2011 08:18 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Cross-compiling?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
pavlix avatar 5.3.2011 17:23 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Konkrétně?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 5.3.2011 17:27 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Macromedia Flash, Adobe Reader, RealMedia Player,… :-)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
pavlix avatar 5.3.2011 17:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
V současné době nic z toho nepotřebuju, kromě toho, že jsou to proprietární sračky.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
saly avatar 5.3.2011 23:25 saly | skóre: 23 | blog: odi_et_amo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Flash pro ARM je.
Na PDFka a multimédia jsou dobré alternativy.
mikirc avatar 6.3.2011 10:54 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Krom toho prvniho nic nepouzivam, sice Adobe reader naistalovany mam, ale na prohlizeni PDF pouzivam chrome/chromium je to rychlejsi a na baterku to zere mic nez adobe. A to posledni ani neznam a bez flashe bych se taky obesel
Byl jednou jeden...
6.3.2011 11:45 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
sice Adobe reader naistalovany mam, ale na prohlizeni PDF pouzivam chrome/chromium je to rychlejsi a na baterku to zere mic nez adobe.
Hmmm, asi jsem žil mnoho let v bludu, že v prohlížeči se to zobrazuje přes plugin toho Acrobat Readeru (nebo jiného PDF prohlížeče.) :-D
Fluttershy, yay! avatar 6.3.2011 11:56 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Chrome (možná i Chromium, mně to ale nefungovalo) má integrovaný prohlížeč PDF.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
6.3.2011 12:03 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Aha. Po přečtení komentářů pod blogem sděluji, že fakt nemám zájem. Krom toho, že to má rozsah funkcí asi jako Acrobat Reader 1.0, tak fakt nehodlám řešit ukládání souboru, abych si to mohl prohlédnout v něčem použitelném. Na to, že to přidali pomalu před roku, teda opravdu hodně bídné. :-(
mikirc avatar 6.3.2011 19:49 mikirc | skóre: 19 | blog: MikiSoft | Vsetín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Umi to otevrit PDF? Umi a asi 5x rychleji jak adobe, prectu si v nem co potrebuji? prectu, me to staci, tobe to nenutim. Ano ma to asi 3 funkce, ale na prohlizeni to staci. Adobe pluginy jsou pomale stejne jako adobe samo, tohle na rychle nahlednuti, precteni a pripadne ulozeni bohate staci
Byl jednou jeden...
6.3.2011 20:23 Lol Phirae | skóre: 23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
prectu si v nem co potrebuji? prectu, me to staci, tobe to nenutim.
Ne, fakt nepřečtu. Proboha, ten krám neumí ani stránkování. O ukládání jsem už psal a tisk jak jsem zjistil taky správně nefunguje. To je jak s kyjem na mamuta - a ještě tu příšernost vnucují lidem defaultně a vypnout to jde akorát přes about:plugins. Ufff.
pavlix avatar 8.3.2011 11:37 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Ne, fakt nepřečtu.
Jak vidíš, tak jiní přečtou, má snad smysl jim nutit Adobe Reader?
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
10.3.2011 14:18 JirkaK | skóre: 15 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Třeba na takový domácí server mi to přijde ideální. Momentálně tam mám Pentium M 1,73 GHz, 2 GB DDR2 533 a dva disky a stačí to úplně bohatě. Využití je jako úložiště, VPN server, HTTP server a pak sem tam na experimenty s něčím jiným. Tzn. kdybych to nahradil ARMem, tak mi to výkonově nijak nebude vadit, ale zato to bude mít zlomkovou spotřebu, tím spíš, že při takovém využití je vytížení dost nízké.
** Počítač bez window$, to je jako ryba bez bicyklu... ** echo 'Kdo neskáče, není Čech!'|sed s/Čech/cvičená\ opice/
11.3.2011 14:02 BitThrone
Rozbalit Rozbalit vše Počítač s procesorem ARM:
Příloha:
mam IGEPv2

TI OMAP3530: ARM CORTEX A8 core + POWERVR SGX 530 core + IVA2.2 + DSP TMS320C64x+ TPS65950 power managment 4Gb NAND/ 4Gb Mobile Low Power DDR SDRAM @ 200 Mhz (Package on Package - PoP technology) Ethernet 10/100 Mb BaseT (SMSC LAN9221i) Wifi IEEE 802.11b/g (Marvell 86w8686B1) Bluetooth 2.0 (CSR BC4ROM/21e) Integrated antenna and connector for external antenna. 1 x USB 2.0 OTG 1 x USB 2.0 Host MicroSD connector DVI-D for connecting digital computer monitors. Stereo audio in and out for a microphone and headphones or speakers. Expansion connector with I/O, SPI, UART... Expansion connector with access LCD lines. Wall plug 5 VDC or JST input. RS-485 Transceiver. Temperature Range: -40 to +80º C. EMI and EMC precertificate. CE compliant Linux BSP available (Board Support Package)
11.3.2011 14:59 petr_p | skóre: 59 | blog: pb
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
A jaký je stav ovladače pro grafiku?
Grunt avatar 11.3.2011 15:14 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Zrovna PowerVR SGX530 mám a můžu říct že je to takové všelijaké. OpenGLES uzavřený binární bastl, který ale jakš takš fuguje a 2D část klasicky otevřené jaderné ovladače, které sem tam fungují.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
17.3.2011 13:33 JJZ
Rozbalit Rozbalit vše Re: Počítač s procesorem ARM:
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hlasoval z Toshiby AC100 (ARMové dvoujádro s kmitočtem 1 GHz) s nainstalovaným Ubuntu (ano, od výrobce tam ten Ubuntu nebyl) s Firefoxem, a zatím ten systém celkem funguje :), takže na základě své zkušenosti myslím, že šíření ARMů nic nebrání.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.