Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 12:03

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
Heron avatar 4.10.2009 17:04 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V chainu INPUT chybí povolení ICMP packetů. Dále je vhodné použít -m state --state NEW u pravidel povolující přístup na port, nebo alespoň explicitně definovat, co se stane se spojeními v jiném než ESTABLISHED, RELATED stavu.

U natu vysvětlit k čemu je DNAT a hlavně SNAT pro forwardovaní portů.

Dál doporučuji doplnit target REJECT včetně ICMP hlášek a info o vlastních chainech.
Heron
polo23 avatar 5.10.2009 03:23 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

 

 Dále je vhodné použít -m state --state NEW u pravidel povolující přístup na port, nebo alespoň explicitně definovat, co se stane se spojeními v jiném než ESTABLISHED, RELATED stavu.

 

 

Dál doporučuji doplnit target REJECT včetně ICMP hlášek a info o vlastních chainech.

Tady mi není jasny prvni krok... Pravidla pro pristup na konkretni porty tam prece mam a s -m state --state NEW jsem se jeste nesetkal(bohuzel). Taky bych byl rad kdyby jste objasnil co myslite tim REJECTEM vcetne ICMP hlasek. Snat a dnat jeste dopisu...

 

Heron avatar 5.10.2009 09:34 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Pravidla pro pristup na konkretni porty tam prece mam a s -m state --state NEW jsem se jeste nesetkal(bohuzel).

Takhle:

iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -m state --state NEW -j ACCEPT

Packety ve stavu ESTABLISHED, RELATED máš ošéfované již nahoře. Takže ti zbývají packety ve (dnes dalších možných stavech - může se v budoucnu měnit) stavech NEW a INVALID. Těmi povolovacími pravidly pro služby jsi chtěl zcela jistě pouštět nová připojení a žádná jiná.

Taky bych byl rad kdyby jste objasnil co myslite tim REJECTEM vcetne ICMP hlasek.

Zahazování packetů pomocí DROP nutí klientskou stranu čekat na IP timeout. Odmítání pomocí REJECT pošle okamžitě ICMP hlášku, že je port z nějakého důvodu uzavřen a klient nemusí čekat. Iptables umožňují vybrat správnou ICMP hlášku. Zde je mj. jiné vidět, k čemu může vést zahazování ICMP na vstupu do sítě.

Např:

-j REJECT --reject-with tcp-reset
-j REJECT --reject-with icmp-port-unreachable
5.10.2009 14:49 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Nebylo by jednodušší prostě INVALID pakety zahodit?
polo23 avatar 5.10.2009 20:48 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

No jak pisete

iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -m state --state NEW -j ACCEPT


ja nechapu na co to je kdyz mi FW jede i bez toho... Kdyz se prihalsuju na 22 tak to jede neni s tim problem... Nebo je tu jeste nejaka finta o ktere nevim?

Heron avatar 5.10.2009 21:05 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Ano jede ti to. Stejně tak to pojede, když dáš iptables -P INPUT accept ;-).

Cílem je to co nejvíce zabezpečit. Můj příspěvek k bezpečnosti byl explicitně akceptovat pouze nová připojení. Což se v tomto případě rovná zahazovat INVALID, jak správně píše Michal. Ten skript by šel ještě vylepšit o ochranu proti spoofingu adres, proti DOS útokům atp. Pokud z toho bude nakonec článek, moc rád bych tam viděl i tyto věci. Firewallových skriptů jako je ten tvůj je po internetu tuna (tím jej nekritizuji), ale málokdo jde dál.

polo23 avatar 7.10.2009 08:48 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Tady porad nechapu co mate na mysli pod tim  iptables -A INPUT -p tcp --dport 22 -m state --state NEW -j ACCEPT. ja tam mam ty pravidla vypsana vsechna az na to ze tam nemam to new. Nevim k cemu to NEW slouzi kdyz mi to funguje i bez toho. Nova pripojeni ny tyto porty jsou automaticky prijata podle mych pravidel.
 

polo23 avatar 7.10.2009 08:52 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Omlouvam se nevsimnul jsem si vysvetleni... Jen bych dodal.... co vlastne patri do INVALID? Muzete mi to prosim vysvetlit zpusobem ze napr. do INPUT retezce patri vse co prichazi? Do NEW nove vytvarena spojeni? Clanek z toho asi nebude... Vubec posledni dobou nemam cas. Jinak samozrejme jsem tam chtel dat dalsi prvky jako ping flood atd. ale z casovych duvodu jsem po tom uz nepatral.

 

7.10.2009 09:43 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Do INVALID patří všechno, co nepatří jinam ;-) Typicky tam budou patřit pakety, které se tváří jako součást TCP/IP spojení, ale žádné takové spojení neexistuje, případně pakety, které sice odpovídají existujícímu TCP/IP spojení, ale nemohou do něj patřit logicky (např. se tváří, že přenáší data z rozsahu, který už byl dávno potvrzen).
Heron avatar 4.10.2009 17:08 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Chyba:

4)Pravidla z paměti uložíme příkazem „iptables save“ (uloží se do /etc/sysconfig/iptables)
5)Restartujeme iptables příkazem „iptables restart“ 

Je to:

service iptables save
service iptables restart

Odstranit zmíňku o příkazu route, nebo upozornit, že je pouze pro kernely do verze 2.2.

Heron
David Watzke avatar 4.10.2009 17:29 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Je to:

service iptables save
service iptables restart
No, zcela určitě ne obecně. Gentoo:
/etc/init.d/iptables save
# nebo
rc-service iptables save
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 4.10.2009 17:31 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Týká se to chyby v zápisku:

Zprovoznění na systému CentOS(Red Hat, Fedora):
David Watzke avatar 4.10.2009 17:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Jasně... jen sem nedával pozor.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
4.10.2009 17:34 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Dále je chyba v pojmenování cíle – cíl, který paket zahodí, ale pošle zpět zprávu, se jmenuje REJECT, ne DENY. Stavový firewall není stavový proto, že rozlišuje příchozí a odchozí komunikaci, ale proto, že umí sledovat spojení (tj. nehodnotí jen samotný paket, ale i spojení, ke kterému patří). Bez toho by nebylo možné dělat třeba NAT. Překládat „NAT“ jako „překlad adres“ není vhodné (tento termín se používá pro překlad DNS adres na IP adresy), spíš se používá „přepis adres“. route je myslím pro kernely do verze 2.0.x, ve verzi 2.2 už bylo iproute2, tedy příkaz ip.

Možná by stálo za to doplnit, že příkazy pro uložení a obnovení stavu firewallu se jmenují iptables-save a iptables-restore – ty jsou ve všech distribucích, kde je iptables. Skripty zmíněné v příspěvku jsou pak distribučně závislá nadstavba nad těmito skripty.
polo23 avatar 5.10.2009 03:30 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

REJECT a "prepis" - opraveno.

5.10.2009 14:52 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Stavový firewall není stavový proto, že rozlišuje příchozí a odchozí komunikaci, ale proto, že umí sledovat spojení (tj. nehodnotí jen samotný paket, ale i spojení, ke kterému patří). Bez toho by nebylo možné dělat třeba NAT.

NAT by bez toho samozřejmě udělat šlo. Nešlo by bez toho udělat stavový překlad adres. Ve skutečnosti dokonce byla jakási podpora maškarády už v ipchains a jádře 2.2, tedy ještě před netfilterem a stavovou filtrací, ale byl to tak trochu bastl.

5.10.2009 16:18 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Myslel jsem „klasický NAT“, jak se dnes běžně používá, tj. takový, kdy NATem N:1 bez problémů projdou TCP/IP spojení stovek počítačů za ním. Bezestavový NAT N:1 musí každé dvojici odchozí IP adresa : odchozí port podle nějaké hash tabulky přidělit odchozí port, a tam už by v případě velkého počtu spojení asi reálně hrozily kolize. Ale je pravda, že když budu IP adresu a/nebo port měnit třeba náhodně, je to taky NAT, a stav si pamatovat nepotřebuju…
5.10.2009 16:46 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
NAT znamená překlad adres, nic víc a nic méně. Překlad může být buď stavový nebo bezstavový. Jsou samozřejmě úlohy, které bezstavově řešit nejde, třeba maškaráda nebo load balancing. Tam, kde jde ale o mapování 1:1 (např. port forwarding), stavový překlad potřeba není. Trvzení, že stavový filtr je nutný, aby bylo možno provádět NAT, prostě není v obecnosti pravdivé, platí pouze pro stavové překlady (a i tam s určitými výhradami). V jádrech řady 2.4 např. existoval překlad adres realizovaný směrovací částí jádra, který byl zcela bezstavový (router žádné stavové informace neudržuje).
polo23 avatar 4.10.2009 18:41 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Route mi normalne funguje... zbytek jsem opravil...

Heron avatar 4.10.2009 18:51 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Route mi normalne funguje

To je bohužel klamný dojem, který route podle vytváří. Hledej komentáře Michala Kubečka na toto téma a zjistíš, že a proč nefunguje.

polo23 avatar 4.10.2009 19:02 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

OK smazu ho... verim Ti ...bohuzel nemam ca sna overovani a hledani. Mam na zitra dost prace:( podivam se na to pak.

Grunt avatar 4.10.2009 17:36 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jé, nádhera. Hlavně obrázek mě velice potěšil (Já znám jenom černobílý). Kdyby se trošičku zlepšila úprava, klidně z toho mohl být článek aby se to lépe hledalo.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Grunt avatar 4.10.2009 17:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Teda až na ten detail, že když to v GIMPu ořezávám a mažu původního autora, tak si dám alespoň tu práci a uložím to do PNG.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
polo23 avatar 4.10.2009 18:40 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

No tak to se mi to pekne posr***:( nekritizujte vsichni ten obrazek .... je jen symbolicky...da se rict ze jsem kaslal jak to bude vypadat hlavne ze bude schematicky spravne... nechci aby se mi to tu zvrhlo v diskuzi o pravech. Uz jsem psal autorovi toho obrazku(asi pred rokem a pul jsem se s nim osobne setkal) o svoleni k pouziti kdyz teda jde tak moc o prava.

P.S. nemazal jsme puvodniho autora... kdyz si ten obrazek najdete na netu uvidite co jsme mazal...

Grunt avatar 4.10.2009 18:45 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Já ho nekritizuju, mně osobně je to úplně jedno. Ba spíš naopak jsem potěšen, že alespoň něco, protože schémátko jak se zpracovávají pakety, když vlezou do toho black-boxu je jako šafránu a jeho neznalost nutí dělat nejednoho začátečníka pěkné psí kusy. No na druhou stranu, když někdo naleje vinařovi mošt do plechového barelu, tak asi také nebude zrovna v klidu.(spíš bude pěkně prskat)
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
polo23 avatar 5.10.2009 03:36 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Ohledne obrazku ...mam svoleni autora takze jsem ho akorat malinko poopravil a dal do formatu PNG.

polo23 avatar 4.10.2009 18:22 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

No na to bych se chtel zeptat.... kdo muze na abclinuxu psat clanky? Nebo jakym zpusobem bych dosahl toho abych je mohl psat aj ja?

Diky

David Watzke avatar 4.10.2009 18:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
kdo muze na abclinuxu psat clanky?
Každý...
Nebo jakym zpusobem bych dosahl toho abych je mohl psat aj ja?
Domluvíš se s šéfredaktorem, jestli je o tvoje téma zájem, napíšeš článek, pošleš ho redaktorovi a je to.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Heron avatar 4.10.2009 18:25 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Pošleš článek na adresu redakce a Robert jej buď schválí nebo odmítne s výhradami. Jinými slovy, psát může kdokoliv.
4.10.2009 18:10 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle je vaše práce, nebo je ten obrázek vykradený?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
polo23 avatar 4.10.2009 18:28 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

No nevolil bych tak hruba slova jako vykradeny... Pouzil jsem obrazek co jsem nasel kdyz jsem sam mel za ukol nastudovat funkci iptables. Jinak bych dodal ze vse co jsem napsal v clanku jsem nekde nasel, precetl a udelal vhodny vycuc. Muj blog pisu proto abych zde zdokumentoval reseni problemu se kterymy jsmese setkal. Myslite ze ostatni prispevky si cucam z prstu? Samozrejme mam to nekde vyctene... z diskuzi, clanku atd. Tady se tomu snazim dat vhodnou formu ....dat to do jednoho celku a zpristupnit to ostatnim...neberu za to zadne penize nechlubim se tim...jen mi prislo zbytecne kdyz jsme nabyl urcitych znalosti je nechat jen tak zapomenout. To je vse...

P.S. Trochu jsme se bal ze se ozve nekdo takovy...co se tyce autorskych prav. V nejhorsim obrazek teda prekreslim.

4.10.2009 18:34 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Pardon, to je to věčné opakování "kradení hudby/software/filmů". Samozřejmě jsem měl na mysli okopírovaný :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Grunt avatar 4.10.2009 18:40 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Tak o tom žádná, ale zkopírovat, upravit a zveřejnit(a ještě tak hnusně JPEGem zničit) obrázek, který někdo namaloval bez výslovného svolení autora je už něco jiného a už to spadá pod Autorský zákon(a např. jako článek zde už by publikován být nemohl). No na druhou stranu je to také velice dobrý post k zamyšlení kde vůbec ještě leží ta hranice.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
polo23 avatar 4.10.2009 18:47 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

OK zkusme se ted bavit jako lidi kterym uz bylo 18 a kteri nejsou nejak zaujati. Podivejte ja nema zkusenost s publikovanim... nevedel jsem ze z jednoho obrazku bude takovy pruser. Takze to berme tak ze se to proste stalo. priste si dam pozor a ted udelam vse pro co nejrychlejsi napravu. Autorovi jsem napsal, pripadne teda uvedu zdroje ze kterych jsem "citoval." Jo to OK nebo jsem jeste neco opomenul?? Ukonceme prosim uz tema vykradani... pracuju na tom abych to napravil co nejdrive.

Fluttershy, yay! avatar 5.10.2009 02:59 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
OK zkusme se ted bavit jako lidi kterym uz bylo 18 a kteri nejsou nejak zaujati. Podivejte ja nema zkusenost s publikovanim... nevedel jsem ze z jednoho obrazku bude takovy pruser.

Neznalost zákona neomlouvá.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
polo23 avatar 5.10.2009 03:38 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Mate pravdu a souhlasim s Vami. Ziskal jsem souhlas autora s publikovanim obrazku. Snad uz to je OK a tohle tema muzeme brat jako uzavrene.

Fluttershy, yay! avatar 5.10.2009 03:51 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
Samozřejmě. Ale proč to okecávání předtím?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
polo23 avatar 5.10.2009 08:15 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

Ted jsem Vas nepochopil... Co myslite tim okecavanim. Bylo to proste tak ze jsem pouzil vsech dostupnych zdroju co jsem mel a nasel k tomu abych napsal tento clanek. Nelamal jsem si hlavu s nejakyma pravama. Az jsem za to sklidil kritiku zacal jsem to resit. Napsal jsem autorovi obrazku a mam od neho svoleni k publokaci. Pokud myslite okecavanim to ze jsem se branil, ze jsem nevedel... tak co jsem na to mel rict? Snazim se uz jen o ukonceni tehle debaty o pravech, protoze za timto ucelem jsem clanek nenapsal a popravde neni to zrovna tema ktere by me zajimalo. Myslim ze chybu jsem uz uznal, napravil,  taky jsem se omluvil a ze uz se o tom nemusime bavit. Priste si dam samozrejme vetsi pozor na  to z ceho cerpam. Mam ale pocit ze nekteri proste budou porad rypat a starat se v tom ze jsem mel udelat to co uz tu bylo zmineno x-krat. Byl bych radeji za konstruktivni prinosne prispevky tykajici se tematu clanku a ne jeho "vedlejsich nasledku,"

Fluttershy, yay! avatar 5.10.2009 17:22 Fluttershy, yay! | skóre: 93 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
No nevolil bych tak hruba slova jako vykradeny... Pouzil jsem obrazek co jsem nasel kdyz jsem sam mel za ukol nastudovat funkci iptables. Jinak bych dodal ze vse co jsem napsal v clanku jsem nekde nasel, precetl a udelal vhodny vycuc. Muj blog pisu proto abych zde zdokumentoval reseni problemu se kterymy jsmese setkal. Myslite ze ostatni prispevky si cucam z prstu? Samozrejme mam to nekde vyctene... z diskuzi, clanku atd. Tady se tomu snazim dat vhodnou formu ....dat to do jednoho celku a zpristupnit to ostatnim...neberu za to zadne penize nechlubim se tim...jen mi prislo zbytecne kdyz jsme nabyl urcitych znalosti je nechat jen tak zapomenout. To je vse...

a

OK zkusme se ted bavit jako lidi kterym uz bylo 18 a kteri nejsou nejak zaujati. Podivejte ja nema zkusenost s publikovanim... nevedel jsem ze z jednoho obrazku bude takovy pruser. Takze to berme tak ze se to proste stalo. priste si dam pozor a ted udelam vse pro co nejrychlejsi napravu.

To jsou prostě kecy. Ale šlechtí tě, že to řešíš.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ ani boha, ani pána
polo23 avatar 5.10.2009 20:42 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

tak to nejsou kecy proste to byl komentar k memu pocinani... Neberte to jako vymluvy.

5.10.2009 14:56 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables
OK zkusme se ted bavit jako lidi kterym uz bylo 18 a kteri nejsou nejak zaujati.

Právě lidé, kterým už bylo osmnáct, by měli mít aspoň nějaké základní právní (a hlavně morální) vědomí, které by jim mělo napovědět, že jen tak zkopírovat obrázek cizí práce do své není v pořádku.

polo23 avatar 5.10.2009 20:43 polo23 | skóre: 28 | blog: polo23
Rozbalit Rozbalit vše Re: Základní konfigurace Linux firewallu pomocí Iptables

No trochu jsme pocital s tim ze autorovi to tak vadit nebude. Ale jak uz jsem psal mam od neho svoleni.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.