Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 16:50

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
1.8.2007 11:34 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ne. Leda bys to v shellu vždy vyescapoval \* a pak to expandoval v aplikaci. Což je divné.
1.8.2007 11:38 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ano, prepsanim bashe. To je jeho povinnost expandovat vsechny parametry. Aplikace do toho nema co kecat. Tudy proste cesta nevede ...
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
1.8.2007 11:40 ...............23 | skóre: 15 | blog: Various Stuff blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
takto asi nie, ale môžeš zistiť počet položiek v adresári a porovanť ich s argc, ak je argc vyššie, tak tam asi bude hviezdička...
1.8.2007 11:43 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na takovou blbost (ve smyslu: maly program) neber C. V Bashi to napises taky a nemusis se zalamovat s prekladem.

Bash bude hvezdicku expandovat, pokud mu to nezakazes, takze bys musel psat: srm "*" misto prosteho srm * (mozna jsou misto uvozovek potreba apostrofy, ted to nemuzu vyzkouset). Vzhledem k tomu, ze kdyz clovek nekam napise hvezdicku omylem, tak ji asi neda do uvozovek, prijde Ti to vzdycky expandovane. Napada me jenom kontrolovat pocet zadanych argumentu, kdyz bude moc velky (typicky expandovana hvezdicka), tak se zepta.
1.8.2007 11:47 thingie
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Samozřejmě, že to musí být '*'.
1.8.2007 13:58 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Zase tak samozřejmé to není, expanze wildcards uvnitř dvojitých uvozovek neprobíhá, takže klidně mohou být i dvojité.
herne the hunter avatar 1.8.2007 11:47 herne the hunter | skóre: 10 | tor lara
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
když přejdeš z bashe na zsh, tak wrapper nebude potřeba :)
i am herne the hunter and you are a leaf driven by the wind.
2.8.2007 18:05 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání

Zrovna jsem chtěl napsat, že v zsh stačí nenastavit RM_STAR_SILENT.

„O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."
1.8.2007 11:48 Opium | skóre: 14 | blog: drugz | -cenzura-
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
int i, opt; moc nechápu, opt je integer (A/N má nějaké číslo?, nějak to nesedí)?
michich avatar 1.8.2007 12:07 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Ale sedí. getchar() vrací int kvůli tomu, aby se dal zjišťovat EOF. A možná tě to překvapí, ale znakové literály ('A', 'N') jsou v C taky typu int.
freshmouse avatar 1.8.2007 12:49 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
... jsou v C taky typu int.
A jinde mají typ třeba char, ale lze je v pohodě "převést na čísla".
1.8.2007 13:29 KS | skóre: 10 | blog: blg | Horní polní u západní dolní
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Však char je taky číslo, co jiného by to bylo.
Pochybnost, nejistota - základ poznání
freshmouse avatar 1.8.2007 13:48 freshmouse | skóre: 42 | blog: Bruno Banány
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
To nepopírám.
1.8.2007 14:00 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Ale je to jiný typ než int a na běžných platformách má také typicky jinou velikost.
Josef Kufner avatar 1.8.2007 20:11 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Písmenka nejsou int, ale char. To jen C umí hezky nenápadně a implicitně konvertovat typy jak je zrovna potřeba, takže to nemusí dělat explicitně programátor jako třeba v Packalu...
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
michich avatar 1.8.2007 21:17 michich | skóre: 51 | blog: ohrivane_parky
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Houby. Znakové literály jsou v C typu int. V C++ jsou typu char, ale to je jiný jazyk.
#include <stdio.h>

int main()
{
	printf("sizeof('a') je %d\n", sizeof('a'));
	if (__builtin_types_compatible_p(typeof('a'), int))
		printf("'a' je typu int\n");
	if (__builtin_types_compatible_p(typeof('a'), char))
		printf("'a' je typu char\n");
	return 0;
}
Výsledek:
sizeof('a') je 4
'a' je typu int
1.8.2007 11:56 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Celej ten nápad je řádná kravina, sice se můžeš podívat, jestli všechny soubory v aktuálním adresáři nejsou obsaženy na vstupu nebo tak nějak přibližně, jak píše Forrondur, ale i tak je to řešení jednoho hloupého případu, přičemž např. situace rm /home/ignor/mezera*~ zůstávají dále neošetřeny. Radši si před mazáním vypiš, co všechno by se mazalo a pořádně to projdi nebo používej libtrash nebo se vykašli na rm a do koše to přesouvej sám (ano koš taky není ultimátní řešení pro všechny případy, ale trochu pomůže).
1.8.2007 15:54 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
A kdyz budes chtit smazat jedine dva soubory v adresari, tak ti to odmitne, ze ses spletl :-)
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
1.8.2007 16:23 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
To už bude problém toho, kdo takovou věc bude používat :-) Ale napadlo mě ještě jiné "řešení". alias myrm="touch neco; srm", kde neco bude nějaká nejlépe exotická věc - např. jeden znak, který by nikoho nenapadlo dát do názvu souboru, ale být v něm může. srm se pak podívá, jestli má na vstupu neco, když jo, tak jeden z parametrů byl *, ?*, *? (což je obojí to samé jako *), ?, nic jiného mě teď nenapadá. neco samozřejmě vždycky smaže.
1.8.2007 16:55 Lu-Tze | skóre: 15 | blog: Lu-Tzeho blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
ten alias je ale blbost :-) ten touch by se musel pustit samostatně před mazáním
b42 avatar 1.8.2007 13:04 b42 | skóre: 12 | Ostrava/Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ne ze by to bylo jakkoli podstatne, ale jedno srm uz existuje.
Věroš avatar 2.8.2007 10:45 Věroš | skóre: 24 | blog: Co není v hlavě | 49.29 s.š., 16.54. v.d.
Rozbalit Rozbalit vše Re: SRM-lepší mazání
Zálohovat, zálohovat a zálohovat. Mně stačilo ztrati celý disk asi jenom třikrát :-)
Školím Ansible

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.