Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »FIIT je vo veľa veciach dosť nanič škola. Z obrovskej časti náročnosť nejakého predmetu závisí nie od náročnosti jeho náplne, ale od dostupnosti dobrých materiálov k danej téme. Čo sa týka praktickejších predmetov ako rôzne veci súvisiace s programovaním, väčšinou nie je problém sa k takej veci dostať. Napríklad potrebujem pochopiť red-black strom, tak sa jednoducho pozriem do wikipedie a hneď odtiaľ vedie dosť linkov na krok-za-krokom vysvetlenia, príklady implementácií a pod.
Horšie je to s matematickými predmetmi. Možno len neviem poriadne hľadať, ale väčšina vecí čo nachádzam sú nič nehovoriace definície, prípadne nejaké dôkazy. Každopádne by som uvítal akúkoľvek pomoc s riešením aspoň niektorých z nasledujúcich príkladov. Ak máte nejakú radu, link, postup, alebo čokoľvek čo by ma mohlo nakopnúť, sem s tým. Za každú radu vopred moc ďakujem...
Nedávno som nakódil jednu jednoduchú facebook aplikáciu, hlavne preto aby som sa oboznámil s niektorými prostriedkami používanými na webe. Jedná sa o hru typu "koľko x dokážeš napísať za y sekúnd?". Trochu to blbne v Opere 9, hlavne vytváranie a editácia testov, ale to je chyba facebooku, ktorý upravuje môj javascript. Čo sa týka testov, zopár ich tam je, takže ak si niekto chce overiť svoje znalosti rôznych hovadín, je to na http://apps.facebook.com/kolkoveci/. Možno neskôr pridám aj nejaký linuxovo zameraný test... Ak nemáte facebook účet, treba pridať za URL nejakého testu /nofb, napríklad takto
Mám prakticky za sebou prvý ročník štúdia na FIIT (teda pokiaľ nedodrbem pár skúšok). Za ten rok som sa tam skoro nič užitočného nenaučil - aspoň teda čo sa týka vyučovania. Na budúci rok už máme až jeden :) povinne-voliteľný predmet, tak by som si rád vybral niečo, čo sa mi aj niekedy zíde, ale na čom nebude 80% šanca že z toho vyletím. Možnosti sú:
Ak ste neboli pred pár dňami na Iron Maiden v Ostrave (čo môžete teda fakt ľutovať :P, bol to masaker), môžete si teraz kuknúť jak taký super koncert vyzerá pomocou live streamu z Download Festivalu, kde Maiden už onedlho (21:40 našeho času) vysúpia.
Postup je jednoduchý - pustíte VLC, dáte Otvoriť, potom na karte sieť vyberiete HTTP/HTTPS/FTP/MMS, a do URL napíšete http://mfile.akamai.com/33693/live/reflector:59281.asx?bkup=50360
Enjoy!