Byla vydána nová verze 18 integrovaného vývojového prostředí (IDE) Qt Creator. S podporou Development Containers. Podrobný přehled novinek v changelogu.
Cursor (Wikipedie) od společnosti Anysphere byl vydán ve verzi 2.0. Jedná se o multiplatformní proprietární editor kódů s podporou AI (vibe coding).
Google Chrome 142 byl prohlášen za stabilní. Nejnovější stabilní verze 142.0.7444.59 přináší řadu novinek z hlediska uživatelů i vývojářů. Podrobný přehled v poznámkách k vydání. Opraveno bylo 20 bezpečnostních chyb. Za nejvážnější z nich bylo vyplaceno 50 000 dolarů. Vylepšeny byly také nástroje pro vývojáře.
Pro moddery Minecraftu: Java edice Minecraftu bude bez obfuskace.
Národní identitní autorita, tedy NIA ID, MeG a eOP jsou nedostupné. Na nápravě se pracuje [𝕏].
Americký výrobce čipů Nvidia se stal první firmou na světě, jejíž tržní hodnota dosáhla pěti bilionů USD (104,5 bilionu Kč). Nvidia stojí v čele světového trhu s čipy pro umělou inteligenci (AI) a výrazně těží z prudkého růstu zájmu o tuto technologii. Nvidia již byla první firmou, která překonala hranici čtyř bilionů USD, a to letos v červenci.
Po Canonicalu a SUSE oznámil také Red Hat, že bude podporovat a distribuovat toolkit NVIDIA CUDA (Wikipedie).
TrueNAS (Wikipedie), tj. open source storage platforma postavená na Linuxu, byl vydán ve verzi 25.10 Goldeye. Přináší NVMe over Fabric (NVMe-oF) nebo OpenZFS 2.3.4.
Byla vydána OpenIndiana 2025.10. Unixový operační systém OpenIndiana (Wikipedie) vychází z OpenSolarisu (Wikipedie).
České základní a střední školy čelí alarmujícímu stavu kybernetické bezpečnosti. Až 89 % identifikovaných zranitelností v IT infrastruktuře vzdělávacích institucí dosahuje kritické úrovně, což znamená, že útočníci mohou vzdáleně převzít kontrolu nad klíčovými systémy. Školy navíc často provozují zastaralé technologie, i roky nechávají zařízení bez potřebných aktualizací softwaru a používají k nim pouze výchozí, všeobecně známá
… více »FIIT je vo veľa veciach dosť nanič škola. Z obrovskej časti náročnosť nejakého predmetu závisí nie od náročnosti jeho náplne, ale od dostupnosti dobrých materiálov k danej téme. Čo sa týka praktickejších predmetov ako rôzne veci súvisiace s programovaním, väčšinou nie je problém sa k takej veci dostať. Napríklad potrebujem pochopiť red-black strom, tak sa jednoducho pozriem do wikipedie a hneď odtiaľ vedie dosť linkov na krok-za-krokom vysvetlenia, príklady implementácií a pod.
Horšie je to s matematickými predmetmi. Možno len neviem poriadne hľadať, ale väčšina vecí čo nachádzam sú nič nehovoriace definície, prípadne nejaké dôkazy. Každopádne by som uvítal akúkoľvek pomoc s riešením aspoň niektorých z nasledujúcich príkladov. Ak máte nejakú radu, link, postup, alebo čokoľvek čo by ma mohlo nakopnúť, sem s tým. Za každú radu vopred moc ďakujem...
Tiskni
Sdílej:
Učitel má umět vysvětlit.
Pravda, taky jsme to obcas flakali, ale nevim o tom, ze by nekdo brecel, ze najednou je toho mocHaha...
Co že je s tim stromem? Snad každej ajtík o ně zakop, na FAVce jsme kdysi psali ještě v Pascalu, dal se dobře debugovat/ladit v bp. S tim popisem na wiki vypadá celkem srozumitelně? Aspoň na první pohled. Moje zkušenost: to, s čim se mořim a hraju, zanechá v člověku vzpomínky, čili umíš-li, napiš si něco a testuj 
Ok ... na algebru jsem narail na nějaké stránky asi před dvěma lety ... snad wiki/MFF? Nebo možná wiki - jeden příklad - algebra? Jarník by nestačil?
Horšie je to s matematickými predmetmi. Možno len neviem poriadne hľadať, ale väčšina vecí čo nachádzam sú nič nehovoriace definície, prípadne nejaké dôkazy. Každopádne by som uvítal akúkoľvek pomoc s riešením aspoň niektorých z nasledujúcich príkladov. Ak máte nejakú radu, link, postup, alebo čokoľvek čo by ma mohlo nakopnúť, sem s tým. Za každú radu vopred moc ďakujem...Já mám zato, že se přesně v tom Matematici vyžívají. Sami se díky těmto vědomostem cítí nějak výjimeční či potřební nebo co a jen tak někoho mezi sebe výjimečné nepustí. Přitom kdyby se to správně podalo, tak většina vyšší Matematiky jsou takové cipoviny, že … Např. za nějaké ucelenější a přitom pokudmožno co nejkompletnější a hlavně srozumitelné vysvětlení Fourierovek, Wavelet transformací a spol. bych zabíjel. Ne že by se to jako nedalo, ale člověk se musí probrodit kupou sraček, které jsou mu až po kolena a když to člověk pochopí, tak se jen usmívá. A přitom jsou to tak nádherné (a důležité) věci.
... zminovana dokumentace u ImageMagicku pristupuje k 'Fourierovkam' jako k nejake magii a rika, co vsechno to umi a k cemu to je dobre.To je tuším ten "inženýrský přístup" nebo tak nějak.
Principles of Digital Audio(bohudík za Google, málem jsem ji koupil) a přitom na to stačí jediný obrázek.
Ale já už jedu Wikipedii na 456-pass a furt z ní nejsem schopen pochopit o čem to vlastně melou.Holt to chce zacit od zakladu - nejlepe nejake ucebnice linearni algebry. Matematici proste pouzivaji vlastni jazyk, protoze bezny jazyk je na praci s matematickymi objekty nevhodny. Samozrejme idea dane veci obvykle jde popsat beznymi slovy, ale to je asi tak vsechno. A to, ze ta vec opravdu funguje, nelze jen intuitivne nahlednout na danou ideu, ale je treba to dokazat a k tomu je potreba poradny formalismus.
nikdy nikde neuplatníBa naopak. Matematika se uplatňuje kolem tebe den co den aniž bys o tom věděl. Bez Matematiky by svět nemohl fungovat. A existuje spousty zajímavých disciplín (spíš by mě zajímalo, která z nich zajímavá není). Bohužel něco neuplatníš pokud to něco děláš a přitom ani vlastně nevíš co děláš. A z toho právě obviňuju ty co Matematiku vyučují. Nevzbudí dostatek motivace k jejímu studiu. Či spíš nechtějí?
Já třeba zas nesnášel v prváku Fyziku. Absolutně nic si z toho nepamatuju. To se změnilo v druhém ročníku s jiným kantorem. Dodnes na ni nezapomenu i když moc uplatnění v ní zatím nemám.
jako k nejake magiiBTW: Nepřišlo mi, že by se na to v An Intuitive Explanation of Fourier Theory nahlíželo jako na nějaký zázračný blackbox, jen je tam toho bohužel málo, ale klidně by to mohlo ještě dál pokračovat a navazovat právě víc na tu Matematiku. Důležité je, že první co člověk neuvidí je toto a přeber si jak chceš.
Nepřišlo mi, že by se na to v An Intuitive Explanation of Fourier Theory nahlíželo jako na nějaký zázračný blackbox,Tak treba: 'Fourier theory states that any signal, in our case visual images, can be expressed as a sum of a series of sinusoids.' Tady se to konstatuje jako fakt (zanedbam, ze to je pravda jen pro periodicke signaly). V ucebnici matematiky by se ukazalo, proc tomu tak je.
Jak říkal pravidelně pan profesor Pultr na Matematických strukturách: "To je tak strašně triviální, až to vlastně vůbec nevidíte!"
Z toho pána budu mít asi doživotní trauma a komplex, to jsem si poprvé opravdu uvědomil, jaký jsem vlastně strašný blbec.
. Mne len proste väčšina tých textov pripadá ako keby mi niekto hodil implementáciu algoritmu, a ja by som z nej mal pochopiť jeho princíp...
Tak zas takéto "konšpiračné teórie" by som za tým nehľadalA to já zas jo. Co jiného bych také furt dělal?
Mne len proste väčšina tých textov pripadá ako keby mi niekto hodil implementáciu algoritmu, a ja by som z nej mal pochopiť jeho princíp...Přesně to co jsem chtěl říct, jen lépe zformulováno.
<OT>
Tie priklady mas odkial? Pretoze ten clovek co to pisal, zrejme nevie slovensky jazyk. "Určte" je čo za slovo? Pokial viem, ak ti niekto prikaze nieco urcit, tak povie "urci!" a nie "urc!" Cize spravne tam ma byt "Určite". Ak to pisal nejaky vysokoskolsky profesor, tak s Panom Bohom.
</OT>
Ostatně ty se svým rodným jazykem asi taky budeš na štíru, když ti dělá problémy i taková elementární věc, jakou je diakritika.