Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 16:05
fstrim
na Bubuntu 12.04 již je k dispozici - dík dodatečně jsem uvolnil i ten zbytek.
PS: Když to má rozdělané a mění ventilátor klidně si může napojit svůj disk, pokud je taková lama, že neumí nic nabootovat s flashky, aby si to vyzkoušel - má to v pohodě přístupné.
Asus při reklamaci řeší problémy které jsou tam udány a neřeší co máš na disku.Podle toho, co se tu psalo a co píšeš ve zbytku komentáře, tak zjevně nikoliv. Tohle nebyl případ, kdy by při výměně disku dotyčný očekával nakopírování dat, ale naopak při jiných úpravách neočekával, že budou zasahovat do disku, který nebyl předmětem reklamace. Co si budeme povídat, velká část uživatelů počítačů data nezálohuje a ani k tomu nemá prostředky (i kdyby se jednalo třeba jen o přístupový účet k bezplatnému úložišti), takže bych se vůbec nedivil, kdyby v některých zemích bylo takovéto jednání servisu sankcionované (bez ohledu na nějaké podmínky služby).
Je to nemilé, ale pro ně je to tak, že to co jsi koupil dostaneš zase nazpět.Další důvod, proč si něco takového nekoupit.
Jasně že neodpovídá, ale nemá je úmyslně ničit a výrobce se výslovně zříká jakýkoliv záruk na OS. A zatím mám jedinou zkušenost, že se tak chová akorát Asus (ani DELL ani Lenovo ani HP nikdy nic takového neudělali).
Nevím co to povídáš o servisácích a věcech, ale při výměně ventilátoru či klávesnice potřebují akorát šroubovák. Navalení obrazu je pracnější než nastartovat z USB, či si připojit svůj diagnostický disk.
Chtěl jsem jen napsat, že ne vždy je to chyba servisáků ať už u nás nebo i venku.Nikdo pokud vím netvrdil, že je to chyba toho konkrétního člověka, který ten úkon má za úkol provést.
Pokud si přepálím řídící jednotku, tak ani můj autorizovaný servis mi do toho nezasáhne při výměně čerpadla (nevadí jim žádný neoriginální díl, pokud s ním není spojená přímo závada). Ale je hlavně drobný rozdíl, na SW v ŘJ mám stejnou záruku jako na auto, kdežto záruk na OS se výrobce NTB výslovně zříká. (Pominu-li, že SW v řídící jednotce je ekvivalentem spíše BIOS-u)
Jde o záruční opravu (tedy přímo Asus), pozáruční je v klidu, to dám lidem co mají hlavu a dělá to více firem. Takže o dům dál lze jít jen za prachy (být to můj, jakože bych neměl asi Asus, tak kašlu na záruku, a domluvím se v servise, kdy mohou mít díl a jak to vyměníme ze dne na den).
Nicméně říkám jen: „mě se to nelíbí a už jejich výrobky nikam nekoupím/nedoporučím“.
To je sice hezke, ale ja to povazuji prinejmensim za neslusneTo ale skutečně přinejmenším. Nevím o tom, že by si normální servis nebo i amatérský technik dovolil zákazníkovi nenabídnout (třebaže za příplatek) kompletní zálohu dat v případech, kdy je skutečně potřeba s diskem něco dělat. Že by poškodil data ve chvíli, kdy není na disk potřeba sahat, o tom jsem v životě neslyšel.
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.