Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 20:10

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
DjAARA avatar 2.2.2006 12:23 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mam pocit, ze profil 2006.0 jeste neni urcen pro normalni pouzivani...
DjAARA's blog
David Watzke avatar 2.2.2006 14:01 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Mám a jede to OK.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
DjAARA avatar 2.2.2006 14:58 DjAARA | skóre: 32 | Praha|Náklo|Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Davide, ty jsi experimentator. Nic ve zlem, clovek se tak hodne nauci pri reseni problemu. Taky jsem jeden cas takhto gentoo pouzival. Ted uz se musim venovat dulezitejsim vecem, takze jedu hezky na stable a akorat par veci kolem javy mam ~x86.
David Watzke avatar 2.2.2006 16:08 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Jede mi to pěkně :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
2.2.2006 12:26 Roman
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pokud to CD leželo dlouho v šuplíku, asi to byla nějaká starší instalačka, která třeba neznala profil default-linux/x86/2006.0, co takto zvolit pro archaickou instalačku archaický profil?

R.
2.2.2006 12:47 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Zkoušel jsem i profil default-linux/x86/2005.0 (nic staršího tam není), a to samé. U 2004.1 ukazoval make.profile na default-x86-2004.1, a mezi 2004.1 a 2005 by snad neměl být zásadní rozdíl. Domníval jsem se že Gentoo je distribuce která se aktualizuje průběžně, a pro bootstrap lze použít libovolné i starší odladěné boot CD, jak jsem zvyklý např. z Debianu.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 12:54 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
U Gentoo je hlavne zvykem se ridit oficialnimi instrukcemi, protoze instalacni postup nemusi byt zcela klik-klik-klik trivialni.
2.2.2006 13:11 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Jo a proč říkáte o CD, staženém loni v létě jako aktuální verze, že je archaické???
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 15:27 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
stage3-athlon-xp-2004.1

vloni v létě?
2.2.2006 15:44 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Uff.. no, možná to CD v šuplíku leželo o trochu dýl, možná loni na jaře, možná předloni na podzim.. 2004.2 byla uvolněna v červenci 2004, takže by to mělo být aspoň rok a půl staré, ale třeba jsou ISO soubory se stage3 připraveny až o dost později. Fakt nevím.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 12:37 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Aktuální "stable" profil je 2005.1. Mimochodem i já právě instaluju Gentoo (už po několikátý) a nemám s 2005.1 zatim žádnej problém :)
2.2.2006 12:46 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
fdisk, mkfs.reiserfs, mount, untar stage3-athlon-xp-2004.1 bez problémů. Edituju make.conf, kopíruju resolv.conf, spouštím mirrorselect -a.
Ono je mozna lepsi se ridit oficialni dokumentaci, ze...
Stáhne si seznam 177 mirrorů (bohužel ani jeden dostupný v NIXu).
Mirrory samozrejme v Cechach (a na Morave :) ) jsou, oficialni tohoto casu dva (ftp.sh.cvut.cz a ftp.fi.muni.cz).
Emerge je zoufale ukecaný a scroll na framebufferu dosti pomalý, takže to docela trvá, ale kupodivu končí bez problémů.
man emerge, pro line option -q.
Protože jsem instaloval stage3, chci rovnou konfigurovat kernel. Nastavuju timezone, a spouštím emerge gentoo-sources. Ooops, emerge se nelíbí kam ukazuje /etc/make.profile. Jak by ne, je to chybný symlink. Starší stage3 systém si zřejmě úplně nerozumí s aktuálními profily. Kam ale má asi ukazovat? /usr/portage/profiles je dosti nepřehledný, po chvíli experimentování zjišťuji že by měl ukazovat na nějaký adresář v kterém bude make.defaults. Vybírám default-linux/x86/2006.0 a spouštím znovu emerge gentoo-sources.
Neridis se instalacnimi instrukcemi, proto se nedivim, ze ti to nefunguje.
Oops, 'str' object has no attribute 'insert'.. Dostává se mi rady abych smazal celý /usr/portage/profiles a znovu emerge sync, ale ani to nepomáhá, stále stejná chyba.
Z kristalove koule typuju, ze mas moc starou verzi Portage. Opet je chyba na Tve strane, protoze se neridis instalacnimi instrukcemi.
Kdepak, Gentoo je pouze pro opravdové hackery.
A taky pro ty, kdo nejsou lini cist dokumentaci.
Blésmrt
2.2.2006 13:05 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
> Ono je mozna lepsi se ridit oficialni dokumentaci, ze...

Gentoo Handbook není oficiální?

> Mirrory samozrejme v Cechach (a na Morave :) ) jsou, oficialni tohoto casu dva (ftp.sh.cvut.cz a ftp.fi.muni.cz).

Skript mirrorselect stahuje seznam mirrorů z http://www.gentoo.org/main/en/mirrors.xml, a žádný český mi nenabídnul. Takže české mirrory tam buď nejsou, nebo je daná verze mirrorselect-u neuměla naparsovat.

> man emerge, pro line option -q.

-bash: man: command not found. Ale to je možná moje chyba, nejsem si jistý jestli jsem to zkoušel i v chroot-nuté konzoli.

> Neridis se instalacnimi instrukcemi, proto se nedivim, ze ti to nefunguje.

V čem jsem tedy dělal chybu? Postupoval jsem přesně podle Gentoo Handbooku.

> Z kristalove koule typuju, ze mas moc starou verzi Portage. Opet je chyba na Tve strane, protoze se neridis instalacnimi instrukcemi.

Taky si to myslím. Ovšem chyba na mé straně pravděpodobně stejně jako u chyb v hotplugu, DHCP klientovi, nebo skriptu pro výběr mirrorů nebude, protože /mnt/cdrom/docs/handbook/html/hb_part1_chap6.html ríká:

"If you are warned that a new Portage version is available and that you should update Portage, you can safely ignore it. Portage will be updated for you later on during the installation."

> A taky pro ty, kdo nejsou lini cist dokumentaci.

Ano, ti mají s Gentoo TAKY problémy.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 13:18 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Gentoo Handbook není oficiální?
Je, ale ty ses jim neridil (viz napriklad spatny profil, v handbooku je jasne napsano, co se s nim ma udelat).
Skript mirrorselect stahuje seznam mirrorů z http://www.gentoo.org/main/en/mirrors.xml, a žádný český mi nenabídnul. Takže české mirrory tam buď nejsou, nebo je daná verze mirrorselect-u neuměla naparsovat.
Mirrory tam jsou, cili je mirrorselect zabugovany.
V čem jsem tedy dělal chybu? Postupoval jsem přesně podle Gentoo Handbooku.
Neridil, viz vyse.
Taky si to myslím. Ovšem chyba na mé straně pravděpodobně stejně jako u chyb v hotplugu
V jadre, kdyz se ti nedari nacist nejaky modul.
DHCP klientovi
Kupodivu na eth0 pres firewire adresu pres DHCP nedostanes.
"If you are warned that a new Portage version is available and that you should update Portage, you can safely ignore it. Portage will be updated for you later on during the installation."
A kupodivu ono obcas nove profily (zejmena novejsi nez ty, kterezto jsou popsany v dokumentaci) vyzaduji nejake funkce, ktere jsou dostupne v novem Portage. Tim ti nerikam "updatuj Portage" ale "pouzij handbook" a hlavne "fakt se jim rid".
Ano, ti mají s Gentoo TAKY problémy.
Zkus to jeste jednou, tentokrat presne podle Handbooku. Pokud se ti to nepodari nainstalovat, je to chyba a pokud ji nahlasis, tak ji opravime.
2.2.2006 14:14 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
> Je, ale ty ses jim neridil (viz napriklad spatny profil, v handbooku je jasne napsano, co se s nim ma udelat).

Aha, tak to tam buď nebylo, nebo jsem to nějak přehlédl. Ověřím. Možná.

> Mirrory tam jsou, cili je mirrorselect zabugovany.

Ano, je. Právě se na to koukám. Protože to psalo prase, viz šílená třířádková pajpa s AWK, GREPem, a 4x SED. Příčinou je evidentně |grep -v "MIRRORS", který vyhodí jedinný český FTP server ftp.sh.svut.cz, protože ten má neprozřetelně /MIRRORS/ uvnitř URL. Ostatní dva české mirrory jsou RSYNC, a ty mirrorselect v defaultní konfiguraci ignoruje.

> V jadre, kdyz se ti nedari nacist nejaky modul.

Modul se (ručně) zavedl bez problému, tj chyba je ve skriptech které dělají detekci hardware.

> Kupodivu na eth0 pres firewire adresu pres DHCP nedostanes.

On asi bude taky nějakej divnej, protože aby dostal adresu, musím jej spustil 2 až 3 krát, přitom pokaždé čeká dosti dlouho.

> A kupodivu ono obcas nove profily (zejmena novejsi nez ty, kterezto jsou popsany v dokumentaci) vyzaduji nejake funkce, ktere jsou dostupne v novem Portage. Tim ti nerikam "updatuj Portage" ale "pouzij handbook" a hlavne "fakt se jim rid".

Aha, takže můj problém byl v tom, že jsem se řídil handbookem, který byl součástí rok starého CD, místo abych dostal boží vnuknutí že jsou v něm blbosti, mám jít na gentoo.org, a po pouhých 4 kliknutích se dostanu k aktuální verzi?

> Zkus to jeste jednou, tentokrat presne podle Handbooku. Pokud se ti to nepodari nainstalovat, je to chyba a pokud ji nahlasis, tak ji opravime.

Takže podle aktuálního handbooku? Koukal jsem se do něj zběžně a dost věcí je tam jinak než v tom starém. Bude kompatibilní s rok starým instalačním CD?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 14:24 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Aha, takže můj problém byl v tom, že jsem se řídil handbookem, který byl součástí rok starého CD, místo abych dostal boží vnuknutí že jsou v něm blbosti
Jo takhle :P Nojo... to si zkus vzit rok starou dokumentaci jiny distribuce a instalovat podle ni nejnovejsi verzi (OK, u Debiana Stable to pujde, ale to je asi dost vyjimka +). Cloveka (zvlast nekoho kdo neni az takova lama) by mohlo trknout, ze pokud aktualizuje z netu na nejnovejsi verzi, ze tam muze byt leccos jinak... Krk bych za to nedal, ale je docela pravdepodobne, ze se i v te "stare" dokumentaci rika, aby ses podival na web na tu AKTUALNI.

Holt v IT je rok dlouha doba, viz tady ten zapis o stavu v oboru pred 10 lety... ja bych se do instalace z rok stareho CD nepoustel, uz proto, ze bych stejne musel kompletni system znova stahnout a nainstalovat.

Gentoo si muzes v chrootu nainstalovat pohodlne i pres net, tudiz nevidim duvod pro nejake sysleni instalacek.
2.2.2006 15:20 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Víš, ono je to o přístupu. Prostě věci jako systém správy balíčků by se nikdy za života jedné distribuce neměl měnit, pokud má distribuce za něco stát. Jestli se stejný snapshot Portage chová různě na různých verzích stejné distribuce, považuju to za velkou chybu a zdroj potenciálních problémů.

Rok není v IT dlouhá doba, na poli algoritmů a datových struktur nedošlo k zásadnímu pokroku v posledních cca 20 letech. Kdyby se autoři distribucí řídili zásadou nikdy neměn nic, co měnit nemusíš, byl by svět podstatně jednodušší.

Ad instalace z CD: Však jo, stejně jsem chtěl všechno tahat znovu a aktuální, proto jsem taky syncoval aktuální Portage místo snapshotu. Předkompilovaný systém jsem vzal jen proto, že jsem chtěl co nejdřív nainstalovat kernel a bootloader, a přebootovat do něčeho hotového, s tím že pak si přidám nebo znovu přeložím co chci.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 14:26 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
A kupodivu ono obcas nove profily (zejmena novejsi nez ty, kterezto jsou popsany v dokumentaci) vyzaduji nejake funkce, ktere jsou dostupne v novem Portage. Tim ti nerikam "updatuj Portage" ale "pouzij handbook" a hlavne "fakt se jim rid".

Aha, takže můj problém byl v tom, že jsem se řídil handbookem, který byl součástí rok starého CD, místo abych dostal boží vnuknutí že jsou v něm blbosti, mám jít na gentoo.org, a po pouhých 4 kliknutích se dostanu k aktuální verzi?
Ne. Ty ses neridil zadnou ze zminenych verzi, viz problem s chybejicim symlinkem na profil. Na CD samozrejme nenajdes popis vlastnosti novych profilu, ktere v te dobe neexistovaly.

Zkus to jeste jednou, tentokrat presne podle Handbooku. Pokud se ti to nepodari nainstalovat, je to chyba a pokud ji nahlasis, tak ji opravime.

Takže podle aktuálního handbooku? Koukal jsem se do něj zběžně a dost věcí je tam jinak než v tom starém. Bude kompatibilní s rok starým instalačním CD?
Pokud se budes presne ridit jakymkoli Handbookem pro odpovidajici verzi CD (na CD je napriklad IIRC verze pro instalaci bez pouziti site, kteryzto postup samozrejme emerge --sync zcela rozesere, a proto te taky onen HB k nicemu takovemu nenabada), nemel bys narazit na zadne komplikace.
2.2.2006 14:57 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Zdá se že máš pravdu. Přehlédl jsem v handbooku tuto jednu větu:

For this reason you will have to install a Portage snapshot instead of synchronising Portage with the latest available tree if you want to use the GRP installation method.

Nicméně toto upozornění je schováno mezi prvními kapitolami, které obsahují hodně vaty a proto jsem je jako většina zkušenějších uživatelů přeskakoval, konkrétně uprostřed kapitoly "Prebuilt or Compile-All?".

Logičtější by bylo kdyby toto upozornění bylo uvedeno přímo v kapitole, kde popisují updatování Portage (Installing the Gentoo Base System). Tam ale nic takového není, píšou tam že hned po chrootu můžu volitelně updatnout Portage (resp že to MUSÍM udělat když nechci použít portage snapshot). Navíc emerge sync vůbec neprotestoval, přestože mohl snadno zjistit že jsem už rozbalil starší GRP.

Proto si myslím že velkou část viny nese samo Gentoo. Co je špatného na tom předpokládat že předkompilovaný starší systém je kompatibilní s aktuální verzí Portage?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 15:12 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Co je špatného na tom předpokládat že předkompilovaný starší systém je kompatibilní s aktuální verzí Portage?
Vsechno :)
2.2.2006 15:34 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Když už rozbíjejí (zřejmě zcela zbytečně, jak je v IT v 99% případů zvykem) kompatibilitu, proč tam, Gentoo, aspoň neočíslovali verze Portage na major a minor, a emerge aspoň nekvákne když uvidí něco čemu nerozumí? Chyby v instalátoru se dají pochopit nebo obejít, ale tohle už je do nebe volající.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
3.2.2006 02:02 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Zdá se že máš pravdu. Přehlédl jsem v handbooku tuto jednu větu:

For this reason you will have to install a Portage snapshot instead of synchronising Portage with the latest available tree if you want to use the GRP installation method.

Nicméně toto upozornění je schováno mezi prvními kapitolami, které obsahují hodně vaty a proto jsem je jako většina zkušenějších uživatelů přeskakoval, konkrétně uprostřed kapitoly "Prebuilt or Compile-All?".
Pokud jsi "zkusenejsi uzivatel", proc tedy nestudujes navod pro zkusene uzivatele?

Logičtější by bylo kdyby toto upozornění bylo uvedeno přímo v kapitole, kde popisují updatování Portage (Installing the Gentoo Base System). Tam ale nic takového není, píšou tam že hned po chrootu můžu volitelně updatnout Portage (resp že to MUSÍM udělat když nechci použít portage snapshot). Navíc emerge sync vůbec neprotestoval, přestože mohl snadno zjistit že jsem už rozbalil starší GRP.
Nectes nahodou spatny Handbook?
Proto si myslím že velkou část viny nese samo Gentoo. Co je špatného na tom předpokládat že předkompilovaný starší systém je kompatibilní s aktuální verzí Portage?
Spatne je to, ze se neridis postupem, ktery je uveden jako jediny podporovany.
2.2.2006 16:19 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
viz napriklad spatny profil, v handbooku je jasne napsano, co se s nim ma udelat).

Prošel jsem si všechny výskyty slova make.profile v handbooku na CD, a je o něm zmínka pouze v kapitole o nastavování proměnné USE. Aktuální handbook na webu je podrobnější, je tam popsáno jak jej nastavit na nějaký EXISTUJÍCÍ profil. Co dělat když mi adresář s profilem po emerge sync zmizí tam ale není.

BTW není mi jasný důvod pro a) změnu jmenné konvence, tj default-x86-2004.1 => default-linux/x86/2005.1 b) smazání starých profilů, když zabírají minimum místa c) zavádění nových funkcí v profilech. K čemu je to dobré?
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
Mikos avatar 2.2.2006 18:09 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Tomu se říká vývoj ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
3.2.2006 02:07 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
viz napriklad spatny profil, v handbooku je jasne napsano, co se s nim ma udelat).

Prošel jsem si všechny výskyty slova make.profile v handbooku na CD, a je o něm zmínka pouze v kapitole o nastavování proměnné USE. Aktuální handbook na webu je podrobnější, je tam popsáno jak jej nastavit na nějaký EXISTUJÍCÍ profil. Co dělat když mi adresář s profilem po emerge sync zmizí tam ale není.
  • Rid se navodem. Vzdycky.
  • Navod na CD popisuje instalaci ebz Internetu. emerge --sync neni soucasti takovehoto navodu, proto to nespoustej.
  • "Aktualni Handbook", na ktery koukas, pravdepodobne popisuje instalaci z Internetu, ktera je dost odlisna od instalace "z CD".
BTW není mi jasný důvod pro a) změnu jmenné konvence, tj default-x86-2004.1 => default-linux/x86/2005.1
Kaskadovane profily, viz mailing listy (gentoo-portage-dev zejmena). Pokud tomu nerozumis, neres to.
b) smazání starých profilů, když zabírají minimum místa
Protoze se synchronizuji pri kazdem emerge --sync a protoze se pouziva rsync.
c) zavádění nových funkcí v profilech. K čemu je to dobré?
O jakych novych funkcich nyni mluvis?
2.2.2006 13:24 Michal Vyskočil | skóre: 60 | blog: miblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Skript mirrorselect stahuje seznam mirrorů z http://www.gentoo.org/main/en/mirrors.xml, a žádný český mi nenabídnul. Takže české mirrory tam buď nejsou, nebo je daná verze mirrorselect-u neuměla naparsovat.
Pouhým pohledem na onu stránku by jsi se dozvěděl, že tam český mirror je. mirrorselect nepoužívám, takže ti nemůžu říct, kde je chyba.
> man emerge, pro line option -q.

-bash: man: command not found. Ale to je možná moje chyba, nejsem si jistý jestli jsem to zkoušel i v chroot-nuté konzoli.
emerge --help? člověk by čekal od Debianisty malinko samostatnosti ;-)
Ano, ti mají s Gentoo TAKY problémy.
Pokud se tobě nepodařila instalace, tak to neznamená, že se to nepovedlo nikomu!
When your hammer is C++, everything begins to look like a thumb.
2.2.2006 14:28 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
emerge --help? člověk by čekal od Debianisty malinko samostatnosti ;-)

Jo, to bych asi zkusil, ale nebylo třeba. Stačilo přepnout na jinou konzoli.

Pokud se tobě nepodařila instalace, tak to neznamená, že se to nepovedlo nikomu!

To je sice pravda, ale postupem času dospívám k názoru že velká část problémů je způsobena nikoliv tím že je uživatel neschopný, ale že produkt obsahuje vážné chyby, které autorům i testerům unikly, a řada koncových userů je a) považuje za nepodstatné a proto nehlásí b) je naopak považuje za tak podstatné, že je krajně nepravděpodobné aby se neprojevily při prvních testech, z čehož mylně usoudí že produkt je v pořádku a chyba je v nich.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 12:57 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jirotka tvrdí, že žádný rozumný člověk nebude škrtat sirkou v továrně na výbušniny…
2.2.2006 15:25 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
A proč ne? Každá továrna na výbušniny jednou vyletí do luftu... a každý hype občas splaskne.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 13:18 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ale Jirotka taky říká že je občas dobré se podívat jak vyrábí elektřinu konkurence. V případě Gentoo rozhodně nejsem impressed.
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 13:26 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Možná jste mi tak úplně neporozuměl: nenarážel jsem na to, že jste si zkusil nainstalovat Gentoo, ale na to, že jste se zrovna tady pochlubil tím, že vám to moc nešlo. :-)
2.2.2006 13:50 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Paní v zelenině říkala, že tomu nerozumí, že to mám zkusit jinde. ;-)
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 14:02 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
To mi připomíná tu reklamu na ČSOB. Takže: "O Linuxu se bavte raději s námi."? :-)
2.2.2006 13:33 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
evidentne jste si nepadli do oka, tak ruce pryc :) na svete je distribuci, proc se vzajemne trapit :P
2.2.2006 13:48 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Jasně, já ten blogpost napsal hlavně abych měl co linkovat až mě bude zase nějakej gentoo-ista přesvědčovat že to mám zkusit :)
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
2.2.2006 14:27 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
hlavně abych měl co linkovat až mě bude zase nějakej gentoo-ista přesvědčovat že to mám zkusit :)
Presvedcovat se nema, protoze to dopadne uplne stejne jako v ostatnich "presvedcovacich" akcich: pitomosti ze strany presvedcovaneho budou bez milosti pricteny "te pitome distribuci", cili medvedi sluzba.
2.2.2006 14:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Správně. Jen doufám, že si to přečtou i věrozvěstové, kteří tu propagují Gentoo jako ideální řešení pro cokoli od topinkovače po mainframe v ČNB… :-)
2.2.2006 14:41 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Gentoo jako ideální řešení pro cokoli od topinkovače po mainframe v ČNB… :-)
Na to si musi kazdy prijit sam :P
2.2.2006 14:44 ?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Gentoo jako ideální řešení pro cokoli od topinkovače
juu, to chci! topinkovač běžící na Gentoo ;-)
2.2.2006 14:48 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Tak na něj zkuste napsat fixou kouzelné zaklínadlo "emerge", třeba to pomůže… :-)
2.2.2006 14:54 ?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
dobrá, vyzkouším, jsem zvědava, co pak na mě vyskočí...
2.2.2006 15:10 xkesh | skóre: 46 | blog: eXtempore
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
dobrá, vyzkouším, jsem zvědava, co pak na mě vyskočí...
Toast?
2.2.2006 15:27 ?
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
tak ten asi ne :( dnes asi dostane druhou sanci Ging :)
David Watzke avatar 2.2.2006 16:13 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Vrtá mi hlavou do jaký kategorie zařadit ty tousty... V čem jsou napsaný?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
2.2.2006 15:53 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
pitomosti ze strany presvedcovaneho budou bez milosti pricteny "te pitome distribuci", cili medvedi sluzba.

Pitomost je vždy oboustranná. Pokud pitomec nezvládne něco v čem se také angažuji, jde o moji blbost že jsem ho k tomu za daného stavu pustil. Jo a Gentoo saje, teď když konečně vím v čem byl problém to můžu říct otevřeně :)
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
David Watzke avatar 2.2.2006 14:03 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pro hackery a pro mě :P
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
2.2.2006 17:28 peter
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Gentoo je velmi zaujimavá distribúcia, hlavne jeho inštalácia.Začínal som s Mandrake a po čase som chcel skúsiť niečo zložitejšie.Podarilo sa mi ho nainštalovať na prvý krát bez erroru a funguje bez problemov.
2.2.2006 17:38 hoboj | skóre: 11 | blog: hoboj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Jak se mi nepodařilo nainstalovat Gentoo
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
s tim rozlisenim v debianu...konfigurak je /etc/x11/x86config-4 nikoliv /etc/x11/x86config ...mozna na tom si pohorel.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.