Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 18:58

First level support - už mi z toho jebe

30.8.2017 20:42 | Přečteno: 2370× | plky | poslední úprava: 30.8.2017 20:42

Jednou to přijít muselo, dlouho jsem si říkal, kdy mi z toho hrábne.

Možná brouk, možná pytlík

V dřívějším blogu z roku 2014 jsem psal, co vše v jobu dělám/spravuji/navrhuji

Mno, tak to už neplatí, k tomu seznamu přibyly další věci. Namátkou Citrix, dvounodový NetApp storage, všechny ESXi pod vCenter, Veeam, vlastní IKEv2 řešení pro klienty a zase o něco více Oracle a nově jsem rozjel Sharepoint. Člověk by si mohl říci, že s tím ESXi se situace musela z předchozího řešení zlepšit, ale zatím to bylo více práce. Prostě musel jsem řešit problémy nově vzniklé novým řešením. Prostě tak, jak to bývá vždy, když se něco nasazuje.

A k tomu všemu stále jedu first level support. Jsme čtyři s tím, že kucí jsou tak nějak pode mnou. Snažím se toho čím dál víc na ně házet z first level supportu, ale dost často to nejde. Ať už jsou sami zaneprázdněni, nebo jsou na výjezdu, či prostě ještě v dané problematice nejsou zaškoleni a teprve je to čeká. Pak jsou tu případy, kdy je to vyloženě prkotina a přesměrování hovoru a vysvětlování mi zabere víc času, než vyřešení problému.


Situace se horší ...

Dřív mně nic nerozhodilo, po cca 6 letech jsem už nějak cítil, že nejsem tak klidný a vyrovnaný jako dřív, ale stále dosti humoru. Mno, po skoro 12 letech můžu říci, že se začínám přibližovat k hranici.

Samozřejmě prvotní problémy jsou dva, jedním z nich je, že toho mám hodně i mimo HP. A to jak za many, tak v privátu. Druhým problémem asi je, že jsem letos ještě neměl dovolenou, takže počítám, že se to zlepší se 14 dny tvrdé makačky na baráku, kde mi to kladívko v ruce z hlavy všechno vymlátí. Další důvod asi bude press poslední doby, kdy jsem občas s něčím pozadu.


Závěr

Mno a to jest vše, prostě občas jen tiše závidím kamarádům, že jsou zahrabaný v serverovně a řeší jen backend bez uživatelů a samozřejmě obdivuji starší kolegy, že to stále drží a jsou v pohodě. A jak jste na tom vy?


Zdar Max
PS: vyhoření zatím nehrozí, prostoru ještě hafec :).        

Hodnocení: 50 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

30.8.2017 21:36 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak telefony zrušte a přijímejte hlášení pouze elektronicky (případně po dojednání schůzky a nech si přidělit sličnou sekretářku :-).
31.8.2017 01:02 Cabrón
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
12 let v takovým grindu zní jako nejvyšší čas na změnu

btw, nad sítěma RWE jsi nedohlížel, než to vyfouk T-Mobile? :-)
Max avatar 31.8.2017 02:15 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Ne, proč? :)
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Bedňa avatar 31.8.2017 02:08 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Taký základný meter asi je, idem do práce a idem tam s odporom, alebo proste s tým, že si dám kávu, vyriešim problémy o nejak poobednajšej hodine padla a idem domov.

Alebo píšeš blog ešte z práce, tráviš tam celé dni a už ťa sere aj ten príchod do práce. To vidím každé ráno na niektorých kolegoch.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 31.8.2017 02:14 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Nejsem blázen, nesedím v jobu od nevidím do nevidím, po 9h jdu domu a pracuji na dálku :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
31.8.2017 08:38 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Tak to je opravdu velmi pricetne.
Bedňa avatar 1.9.2017 00:09 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
:-D
KERNEL ULTRAS video channel >>>
skunkOS avatar 31.8.2017 07:18 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pořiď si ženu a dítě.
http://martinrotter.github.io
Max avatar 31.8.2017 07:51 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Ženu mám, ale strom jsem ještě nezasadil a barák nepostavil.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
31.8.2017 12:49 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Maxi, ty mas realne zenu? Neni nafukovaci? Nebo je to nejaka thajka ktera ti nerozumi a stala te 2x plat? Nebo se jmenuje Franta a je to tvuj podrizeny? Kdyz si ctu jak jsi vytizeny pracovne, neumim si predstavit ze mas jakykoliv osobni zivot a ne to jeste zenu, ktera obcas vyzaduje pozornost. ;)
Max avatar 31.8.2017 14:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Mno, ano, 5 let jsme měli pondělky a čtvrtky, pak přišlo velké rozhodnutí, bydlet spolu.
Takže spolu bydlíme 4r a spokojenost. Je to rázná Moravačka :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
31.8.2017 14:39 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
A proč by neměl? Nevím kde se vzala představa autistického ajťáka, neschopného rodinného života, protože drtivá většina IT co znám, patří mezi spokojené taťky, co žijí ve stabilních rodinách navzdory svému workoholismu.
1.9.2017 13:23 petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Tak u me se ta predstaval vzala z vlastni zkusenosti a z kolegu kolem. Dokud jsem pracoval 20 hodin denne tak zadny vztah nehrozil, u kolegu co pracuji 14+ hodin denne taky zadny vztah neni. To neni o autizmu, ale spise o realnem nedostatku casu.
1.9.2017 13:59 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Dokud jsem pracoval 20 hodin denne tak zadny vztah nehrozil, u kolegu co pracuji 14+ hodin denne taky zadny vztah neni.
Možná by stálo za to se zamyslet jak to vlastně je s tím finančním ohodnocením IT zaměstnanců. V tabulkách figurují nějaká čísla, ovšem když se to rozpočítá na skutečně odpracovaný čas, tak se ty částky diametrálně liší. Problém je v tom, že pro většinu lidí (co nepracují s počítačem), čas strávený u počítače není práce, ale "zábava". Takže by nejraději ty prachy ještě více zkrouhli.
Jendа avatar 1.9.2017 14:38 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
když se to rozpočítá na skutečně odpracovaný čas
Já mám problém už s tím, co započítávat do skutečně odpracovaného času a co do času, který fakturuji (dost věcí dělám za hodinovku).
pavlix avatar 2.9.2017 02:08 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Nejsi sám, tenhle problém řešíme všichni. Zrovna jsem se zákazníkem narazil na to, že jsem na některé věci objednal jeho jménem externistu, který má jednak k té práci blíž než já a jednak jsme díky tomu opět dva, co do toho uvidíme, což je výhodné z hlediska zastupitelnosti. A najednou jsme začali řešit to, že vlastně ze startu u všeho budu, takže to bude stát zákazníka dvakrát tolik a ještě se naučím hromadu věcí, takže bych z toho kšeftu vyšel hodně dobře na základě postupu, který jsem sám navrhnul, takže to taky bude ještě předmětem jednání. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
skunkOS avatar 6.9.2017 15:13 skunkOS | skóre: 27 | blog: Tak nějak
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
A jsou spokojené i ty děti?
http://martinrotter.github.io
6.9.2017 16:17 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Řekl bych, že to je spíš otázka na ty děti. Pokud jde o ty mých kolegů, tak si myslím, že ano.
31.8.2017 10:25 Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
ja po 10ti letech mam prvni pulrok pocit vyhoreni a druhy pulrok je mi to vse u prdele a takhle se to tahne uz par let, uz chapu to velke procento fluktuace, byt na jednom miste par let a pak pryc, jelikoz po urcite dobe se zacina nabalovat pridavat dalsi prace a nic z toho
pavlix avatar 31.8.2017 14:21 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Navíc být na jednom místě deset let už dneska HR považují za stejný handicap jako fluktuaci.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
31.8.2017 14:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Můj názor je, že do 30 let by měl člověk co dva roky změnit lokál. První rok se učíš, druhý rok fixuješ a pak bys měl jít zase zkusit něco jiného. Po 40 už by měl každý vědět co chce – i když je řada lidí co to stále neví, i když je mnohem starší. Většinou je to tím, že se cíleně brání tomu dělat to co by chtěli. Někoho drží pod krkem hypotéka, jiného partner… Co já vím.

Taky bohužel většina vykořisťovatelů nedává prostor k tomu učit se a zkoušet něco nového. K tomu aby někdo mohl překročit šraňky musí být podmínky. A v tomhle má moje aktuální pracoviště ohromnou cenu, kterou pochopitelně umrtvím většinu headhunterů. Možná kdybych musel splácet nějakou tu hypotéku, platit alimenty na x levobočků, nebo tak něco – pak bych se možná na jejich nabídky díval jinak. Jenže mě nic takového pod krkem nedrží a skáču jen tak vysoko, jak se mi chce.
pavlix avatar 31.8.2017 14:20 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak dej vědět, kdybys sháněl něco nového, při odchodu s Red Hatu jsem nasbíral pěkných pár kontaktů.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
pavlix avatar 31.8.2017 14:22 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
*z Red Hatu.
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Agent avatar 31.8.2017 18:11 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Kontakt na nějaký pěkný baby? IQ minimálně 90... 60,90. Dík.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
pavlix avatar 31.8.2017 19:32 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Kontakt na nějaký pěkný baby sice mám, ale tohle je mimo můj scope, takže sorry. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Max avatar 31.8.2017 18:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Hmm, RedHat a všechny větší společnosti vyžadují EN na jedničku v mluveném slově, to je má bolístka. Text no problemo (psaní i porozumění textu), ale v EN se domluvím jen helpline jazykem (co nejde, ať počká, můžu se připojit, zavolám později, nadiktuj mi heslo na TV, jak se máš, problém vyřešen, počket pár minut ... a spousty dalších otřepaných frází + fráze do hotelu na ubytování atd. + naučené fráze z filmů :) jako např. : go bender, go! :P )
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
pavlix avatar 31.8.2017 19:33 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Když říkám, že jsem při odchodu z Red Hatu nasbíral kontakty, tak by se dalo celkem odhadnout, že ty kontakty povětšinou nebudou z Red Hatu. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Max avatar 31.8.2017 21:29 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
To chápu, ale už to, že jsi byl v RedHatu znamená, že jsi jinej oddíl :).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
pavlix avatar 31.8.2017 23:38 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Beru jako odmítnutí. :)
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
4.9.2017 01:05 RapMan | skóre: 14 | blog: RapMan
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Když bys chtěl trochu změnit obor a věnovat se IT v průmyslové automatizaci cca 40km západně od Prahy, tak dej vědět.
Bedňa avatar 4.9.2017 01:11 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Celkovo mám pocit, že sa Max moc podceňuje, angličtina hoci sa vyžaduje nejaká úroveň, tak verím tomu že v RH by uspel.

Proste ja tiež nemám s kým ústne komunikovať anglicky, len si píšeme, ale viem, že keby na to prišlo do mesiaca zas kecám.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Grunt avatar 4.9.2017 17:33 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
A nebo jestli chceš změnit nasazení a fakt si užít Maxi, sedni na Babettu a projeď se po Vídni. Počáteční stanice zde.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Max avatar 5.9.2017 00:02 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Jasně, a dopadu jako ty "Grüß Gott… blá, blá, blá …Poizzeikontrolle, sprechen Sie Deutsch?" :D
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
pavlix avatar 5.9.2017 09:04 pavlix | skóre: 54 | blog: pavlix
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Aspoň ho nezdržovali hodinu a nenechali ho chcát venku do kelímku. :D
Já už tu vlastně ani nejsem. Abclinuxu umřelo.
Grunt avatar 5.9.2017 18:52 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
To je jen taková ochutnávka (toho co budeš muset jako čecháček vydržet). Předpřímací pohovor. Ale jestli se ti to nechce podstupovat, můžeš jet na kole. Nebo nedejbože autem.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Max avatar 5.9.2017 18:59 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Nejsem příznivcem ani jednoho, patřím do té další skupiny, pěkně pěšmo po horách.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Grunt avatar 5.9.2017 19:08 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
A do práce si bereš krosnu a karimatku nebo jen nalehko?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Bedňa avatar 5.9.2017 19:24 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Keď vidím ako detailne Max pristupuje ku problémom, bude do práce vidieť z okna :-)
KERNEL ULTRAS video channel >>>
Max avatar 5.9.2017 21:07 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
V práci mi stačí jen kolegovo židle, na kterou si hodím nohy. Já už mám židli i s opěrátkem na hlavu, takže spánek v ní je zase o něco více pohodlnější.
Ale na koberci přikrytý bundou se spí také ok. Jsem zvyklý, nemám postel, spím na zemi asi už 12 let.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
6.9.2017 16:21 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Ale na koberci přikrytý bundou se spí také ok. Jsem zvyklý, nemám postel, spím na zemi asi už 12 let.
Koukám, že jsme na tom podobně ;-) Než na rozdrbané posteli, to raději spát na tepichu. A synátor na tom bude podobně. Toho vyháním ze svého pelechu každou chvíli.
4.9.2017 11:58 reb
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Zrovna angličtina by nemusela být dle mého problém, obzvlášť pokud si je toho člověk vědom a chce s tím něco dělat. Já můžu mluvit ze zkušenosti v SUSE, kde je samozřejmě AJ primární jazyk, ale je možnost chodit na angličtinu a určitě je tam pár lidí, kteří měli AJ na velice základní úrovni, když přišli :)
31.8.2017 18:07 PetrHL | skóre: 17 | blog: petr_h | Neratovice
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nejste v tom sám, mám stejný pocit.

To je tak, když někomu pomůžete, on zjistí, že něco víte a pak se to na Vás sesype. Kolegové/kolegyně vám předávají telefony protože neví a chtějí zákazníkovi pomoci. Nemám jim to za zlé, jen mě to poslední dobou dost vysiluje. Jsem vývojář a když dvakrát/třikrát, někdy i vícekrát, za hodinu zazvoní telefon, mám chuť se vším praštit a jít do háje.

Head hunteři mi nepíšou, asi nejsem moc vidět, nebo pracuji na nezajímavém místě :-). Nebo toho prostě umím málo :-(.

Dovolená trochu pomáhá, ale ne na dlouho :-(.
"Do, or do not. There is no 'try.'" -- Jedi Master Yoda | CQRLOG | CQRPROP | HamQTH | Domů
31.8.2017 19:08 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Pokud někdo zvedá 2x nebo 3x za hodinu telefon, pak to stěží může být vývojář (pokud nemá dvě různá zaměstnání).
31.8.2017 19:22 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: First level support - už mi z toho jebe
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Maxi ty jsi můj klon? Jinak práce na zahradě/baráku to opravdu dobře kompenzuje. Děti tak půl na půl :-)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.