Portál AbcLinuxu, 31. října 2025 06:10
        Tiskni
            
                Sdílej:
                 
                 
                 
                 
                 
                 
            
    
 23.4.2008 21:18
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        23.4.2008 21:18
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         23.4.2008 21:32
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        23.4.2008 21:32
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         23.4.2008 21:34
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        23.4.2008 21:34
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
        SR71 - o tom jsem někde četl, že měl povrch křídel z něčeho jako vlnitý plech a na zemi z něj dokonce teklo palivo. Po vzletu se vlivem vysokých teplot povrch narovnal, díry v nádrži zacelily, proběhlo ještě jedno natankování a až pak se letělo do akce... ale co je na tom pravdy, to nevím...Je to pravda, vzhledem k rozdilum teplot v klidu a za letu to ani jinak neslo, proto byla take kompletne cela kostrukce trupu z titanu a oceli - teplota razove vlny je pri teto rychlosti kolem 300 stupnu, coz je na dural uz trouchu moc. Z toho duvodu se take do letadla pred startem natankovalo jen minimum paliva (jehoz cena byla kvuli komplikovanemu slozeni pry srovnatelna s cenou sladove whisky), zbytek se dotankoval az po ohrati trupu. Mimochodem, SR-71 nikdy nebyl plne pocitan jako stealth, i kdyz na mel jak geometrii trupu, tak cerny absorbcni nater. Pri plnem vykonu (v naporovem rezimu) totiz z motoru slehaly nekolikametrove plameny, ktere byly na radarech nebo infracerevenych detektorech velmi dobre patrne. Hlavni zbrani SR-71 byla spise rychlost a operacni vyska - v te dobe neexistovalo nic, co by ho dokazalo setsrelit, snad s vyjimkou antiraket.
 24.4.2008 09:45
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 09:45
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
         Jeho dřevěná konstrukce potažená plátnem byla pro německé radary téměř nezachytitelná
 Jeho dřevěná konstrukce potažená plátnem byla pro německé radary téměř nezachytitelná  Navíc mohl několik kilometrů klouzat, a dostat se úplně neslyšně nad cíl
 Navíc mohl několik kilometrů klouzat, a dostat se úplně neslyšně nad cíl  
             24.4.2008 09:47
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        24.4.2008 09:47
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         
             24.4.2008 10:21
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 10:21
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
         23.4.2008 21:50
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
        23.4.2008 21:50
xvasek             | skóre: 21
             | blog: 
             | Zlín
         Ale aspoň takový půlbod.
 Ale aspoň takový půlbod.
             23.4.2008 22:25
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        23.4.2008 22:25
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
        Letoun nebyl nikdy sestřelen (snad nekecám).
Myslím, že byl a to v Jugoslávii díky českým (přes Rusko přeprodaným) radarům Tamara. Pokud se nemýlím.
 23.4.2008 22:28
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        23.4.2008 22:28
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         23.4.2008 22:35
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog:
        23.4.2008 22:35
|🇵🇸             | skóre: 93
             | blog: 
            
         24.4.2008 00:42
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 00:42
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         24.4.2008 00:31
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 00:31
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         nepoznal bych jen Avro CF-105 Arrow, Tupolev Tu-160 a Lockheed C-5 Galaxy
nepoznal bych jen Avro CF-105 Arrow, Tupolev Tu-160 a Lockheed C-5 Galaxy
             24.4.2008 06:19
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 06:19
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
        Tupolev Tu-160: nadzvukový bombardér s měnitelnou geometrií křídel. Pokud vám připadá jako nevlastní sestra B-1, pak jste na správné adrese.Jenom taková historická poznámka ... Sověti toho "oprali" mnohem více, než jen B-1. Jednou z nejvíce do oka bijících kopií je jejich Tu-144, který kopíroval jeden z vývojových plánů na Concorde, další známou kopií je pak raketoplán Buran (ten ale vystužili vlastní raketou Eněrgija, která se v rámci tradice "udělejme to velký" stala nejsilnější raketou planety). Ono když se to tak vezme, Sověti měli zkušenosti s kopírováním už od konce druhé svetové války - jejich první Jakovlevy v sobě měly motory Říšské produkce JUMO, které předtím poháněly Me-262. Možná by stálo za to jednou sepsat kompletní seznam Sovětských kopií a poslat jej OSA
 Nebo udělat Avataří speciál rozeznejte originál a kopii?
 Nebo udělat Avataří speciál rozeznejte originál a kopii?  Jinak ty poslední Avataří speciály se mi moc líbily, díky moc a jen tak dál!
Jinak ty poslední Avataří speciály se mi moc líbily, díky moc a jen tak dál!
             24.4.2008 09:47
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        24.4.2008 09:47
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
         
             24.4.2008 09:49
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        24.4.2008 09:49
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         No kopie asi ne, ale každopádně byla vyvinutá jako odezva na Mig-25 (protože ten prostě neměl v té době konkurenci a Američani si to dobře uvědomovali).
 No kopie asi ne, ale každopádně byla vyvinutá jako odezva na Mig-25 (protože ten prostě neměl v té době konkurenci a Američani si to dobře uvědomovali).
             24.4.2008 12:24
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 12:24
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             24.4.2008 15:03
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        24.4.2008 15:03
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         25.4.2008 00:51
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
        25.4.2008 00:51
=^..^= AmigaPower®             | skóre: 30
             | blog: BLB
             | Praha
         
             25.4.2008 07:09
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
        25.4.2008 07:09
pushkin             | skóre: 43
             | blog: FluxBlog
            
        Otazka: Opravdu Soveti vse kopirovali? Ja mam za to ze byli vzdy pred americanama.Jak ve vyvoji draku letadle tak i ve vyvoji helikopter. O elektronickem vybaveni nevim tam bych sazel asi na americany.Jak v cem. Treba v raketach jsou pre Americanama v urcitych ohledech dodnes (bez ruskych lodi by byla ISS nahrana), dokonce Americne pouzivaji licence ruskych raketovych motoru. U letadel to bylo jak v cem - kdyz nekdo neco udelal jako prvni, druhy to hned pouzil take. Rusove ale meli vic spionu, kdezto Americane meli vetsinou jen snimky z letadel nebo z prehlidky na Rudem namesti. Treba u Concorde meli Rusove uz cast prace hotovou (pro vojenska letadla), kridlo s dvojtou deltou (take zvane "goticke") zkouseli v zmensenych verzich na upravenem Migu-21. Informace ziskane spionazi jim ale umoznili spoustu veci primo okopirovat, aniz by je museli sami resit a naopak vedeli, cemu se maji pri vyvoji vyhnout obloukem (napr. koncepce motoru). Nektere veci obesli uplne jinou metodou - problem se stabilitou v nizke rychlosti vyresili pridanim prednich pomocnych ploch ("vousu"), problem s brzami pomoci brzdneho padaku. Dokonce dostali letou do vzduchu o tri mesice driv, protoze nemuseli resit problemy s logistikou (vsechno delala jedna tovarna, kdezto u Concorde byl pomalu "kazdy pes jina ves" a pro Francouze a Anglicany jsou pry vzajemne hadky temer narodnim sportem
 ). Jedine, v cem zalostne selhali, byla avionika, proto take jeden Tu-144 spadl na letecke show v Parizi - pri pokusu vybrat narocny manevr se stroj rozlomil a jeho trosky spadly na domy pobliz letiste a zabily nekolik lidi.
 ). Jedine, v cem zalostne selhali, byla avionika, proto take jeden Tu-144 spadl na letecke show v Parizi - pri pokusu vybrat narocny manevr se stroj rozlomil a jeho trosky spadly na domy pobliz letiste a zabily nekolik lidi.
             24.4.2008 16:05
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
        24.4.2008 16:05
stativ             | skóre: 54
             | blog: SlaNé roury
            
         24.4.2008 17:30
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        24.4.2008 17:30
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
         24.4.2008 18:02
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
        24.4.2008 18:02
David Ježek             | skóre: 83
             | blog: Mostly_IMDB
            
         
             24.4.2008 19:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
        24.4.2008 19:58
Dent             | skóre: 21
             | blog: Standovo
            
        ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.