Portál AbcLinuxu, 3. května 2025 17:21

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
20.7.2005 18:36 Käyttäjä 11133 | skóre: 58 | blog: Ajattelee menneisyyttä
Rozbalit Rozbalit vše Z deseti?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
3 a 5 bodů z deseti?
20.7.2005 18:38 X3 | blog: Půlnoční blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z deseti?
Z pěti :-) Ja jsem student, takže beru automaticky 5 stupňů :-)
Kuk :-)
21.7.2005 13:01 kavol | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z deseti?
myslíš jako 1) "výborně", 2) "chvalitebně", 3) "dobře", 4) "pane kolego, přijďte příště"? ;-)
Luk avatar 21.7.2005 13:44 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Z deseti?

anebo:

4) "Pane kolego, přijďte příště"
"Pane docente, zkontrolujte mi to ještě jednou, třeba tam něco najdete."
"Ne, nic tam nevidím... Ale ano, zrovna tady jsem přehlédl tři chyby. Bohužel nemáme další stupně klasifikace..." :-D

Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
20.7.2005 19:04 Filip Hesse | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše baterka, NTFS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jsem zvědavej na baterku. Není v ACPI! Ono to jde, viděl jsem tady někde odkaz na návod, ale zatím jsem se k tomu nedokopal. Napiš sem, jak to šlo.

Určitě k němu máš reinstalační CD. Opraví Win, snaží se zachovat data, zachovají i Lin oblasti disku, jenom musíš opravit bootování. Co mi ale vadí, chtěl bych si při instalaci zvolit NTFS. Máš nějaký nápad? Konvertor fatky pro nainstalovaný disk jsem nehledal, myslím si, že nenastaví správně práva, že použije nějaky bezpečný default, kde každý může vše.

OEM Win jsem si koupil, že se jim musím učit. Tak proč Acer s Microsoftem mi je schazují na FAT32?! Smutné je, že kdybych je ukradl, měl bych to jednodušší.

20.7.2005 19:16 X3 | blog: Půlnoční blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: baterka, NTFS
O té baterce jsem už přemýšlel, ale zatím nemám na instalaci Linuxu čas, tak pak se uvidí.
Jinak to NTFS je fakt, ale já jsem spíš radši, na NTFS se mi už mockrát ztratily data,takže ja stejně volím FAT. Ale zajímavý to je, páč MS propaguje NTFS kde může...

Až budu instalit Linux, určitě to sem napíšu, už se mě na to ptalo víc lidí.

Kuk :-)
20.7.2005 20:10 pzad | skóre: 30 | blog: pzad
Rozbalit Rozbalit vše Re: baterka, NTFS
Na tu baterku pravdepodobne do konca roka bude driver. Ono to az taky problem napisat ten driver neni.
20.7.2005 19:31 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: baterka, NTFS
convert utilitka v winxp ..... v pohode Convert Převede svazky systémů FAT a FAT32 na systém NTFS.

Syntaxe convert [svazek] /fs:ntfs [/v] [/cvtarea:Název_souboru] [/nosecurity] [/x]

Parametry
svazek 
Určuje písmeno jednotky (za ním následuje dvojtečka), přípojný bod nebo název svazku, který má být převeden na systém NTFS. 
/fs:ntfs 
(Povinné) Převede svazek na systém NTFS. 
/v 
Určuje režim s komentářem. V průběhu převodu se v tomto režimu zobrazují všechny zprávy.
/cvtarea:Název_souboru 
(Pouze pro pokročilé uživatele) Určuje, že tabulka MFT (Master File Table) a další soubory metadat systému NTFS budou zapsány do existujícího souvislého zástupného souboru. Má-li být tento soubor převeden, musí být umístěn v kořenovém adresáři souborového systému. Použitím parametru /CVTAREA lze v některých případech docílit nižší fragmentace souborového systému po převodu. Nejlepších výsledků lze dosáhnout tehdy, je-li velikost tohoto souboru násobkem 1 kB a počtu souborů a adresářů v souborovém systému. Nástroj Convert však pracuje se soubory libovolné velikosti. 
Další informace o použití parametru /cvtarea naleznete v dokumentu File Systems (Systémy souborů) na webovém serveru Microsoft Windows XP Resource Kits.(http://www.microsoft.com/)
Důležité informace
Zástupný soubor je nutné vytvořit pomocí příkazu fsutil file createnew před spuštěním nástroje convert. Nástroj convert tento soubor nevytvoří automaticky. Při použití příkazu Convert je soubor přepsán metadaty systému NTFS. Po převodu je uvolněno veškeré nepoužité místo v tomto souboru. Další informace o příkazu fsutil file získáte po klepnutí na odkaz Příbuzná témata.
/nosecurity 
Určuje, že nastavení zabezpečení převedených souborů a adresářů bude k dispozici všem uživatelům. 
/x 
V případě potřeby před začátkem převodu odpojí svazek. Platnost všech otevřených popisovačů na svazku bude ukončena. 
Poznámky
Převod jednotky je třeba provést při restartování počítače. V opačném případě nelze převést aktuální jednotku. 
Pokud nástroj convert nemůže uzamknout jednotku (k tomu může dojít například u systémové jednotky nebo u aktuální jednotky), navrhne její převedení při příštím spuštění počítače. 
Umístění tabulky MFT je u svazků převedených ze starší verze systému NTFS odlišné a výkon svazků převedených ze systému Windows NT může být proto nižší. 
Svazky převedené ze systému FAT na systém NTFS nemohou využívat některá zlepšení výkonu dostupná u svazků formátovaných původně v systému NTFS. U převedených svazků může dojít k postupné fragmentaci tabulky MFT. U převedených spouštěcích svazků navíc nejsou po převodu k dispozici oprávnění NTFS. 
Příklady
Chcete-li převést svazek na jednotce E: do systému NTFS a zobrazit všechny zprávy, zadejte:
convert e: /fs:ntfs /v
USE="-gnome -kde";turris
20.7.2005 21:41 Filip Hesse | skóre: 20
Rozbalit Rozbalit vše Re: baterka, NTFS

Funguje, díky. Pro convert C: se Win restarovaly a po přechroustání znovu. Jsem si téměř jistý, že se mi pod neadmin účtem podařilo vytvořit adresář ve složce c:\windows, což bych neměl! Po restartu už bylo vše O.K., na vytvoření adresáře nemám nárok.

.. avatar 20.7.2005 20:06 .. | skóre: 4 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: baterka, NTFS
convert /?
20.7.2005 21:13 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše poznámky k poště
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nic na tom nemění, že v určenou dobu jste

Podle mých zkušeností doručovatelé obvykle dobře vědí, kdo bývá dopoledne doma a kdo ne, takže zvoní jen na ty, u kterých si myslí, že to má smysl. Když je někdo doma třeba jen o prázdninách, je to mimořádná situace a s tou algoritmus nepočítá… Na druhou stranu, balíky chodí zvlášť od normální pošty, takže tam by obvyklá pravidla platit neměla.

Když to tak veznu, přece bychom nemohli chtít po státních úřednících, aby…

Jakých státních úřednících? Na České poště, a.s., není nic státního, má stejná práva a povinnosti jako kterákoli jiná a.s., pouze má coby historický relikt zákonem přidělen monopol na určité typy služeb. Její zaměstnanci ale nejsou o nic víc státními úředníky než třeba čeští telekomici*. Rozhodně, a to mnohdy v naprostém rozporu s vlastním přesvědčením, nemají žádnou zákonodárnou ani výkonnou moc.

20.7.2005 21:37 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: poznámky k poště
Jenom detail: ta firma se jmenuje Česká pošta, s. p. :-)
20.7.2005 21:53 X3 | blog: Půlnoční blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: poznámky k poště
Pro mě novinka..
Kuk :-)
Luk avatar 20.7.2005 22:04 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: poznámky k poště
Podle mých zkušeností doručovatelé obvykle dobře vědí, kdo bývá dopoledne doma a kdo ne...
U nás chodí už asi 20 let stejná listonoška, ví dobře, že je skoro vždycky někdo doma. Když ale za ni někdo zaskakuje, s 99% pravděpodobností se třeba doporučený dopis ani nepokusí doručit - a hned vhodí oznámení. Balíky totéž.

A v některých vesnicích sice dovezou balík, ale u doporučeného dopisu nedoručí (v rozporu se smluvními podmínkami) ani oznámení. Takže se lidé musí jezdit ptát nebo volat na poštu, jestli tam něco nemají.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
20.7.2005 22:10 X3 | blog: Půlnoční blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: poznámky k poště
U nás doporučené pokusí doporučit, ale na balíky kašlou. U nás je porád někdo doma a balík nám domů přišel poprvé po několika letech.
Kuk :-)
Luk avatar 20.7.2005 22:53 Luk | skóre: 47 | blog: Kacířské myšlenky | Kutná Hora
Rozbalit Rozbalit vše Re: poznámky k poště
Za první republiky se prý pošta doručovala třikrát denně. Dnes bych byl vděčný i za doručování jednou denně - jen kdyby to opravdu doručili a já pak nemusel jít stát frontu na poštu.
Šifrování je absolutní nutnost a pomáhá chránit před nekalými živly
20.7.2005 21:22 Jan Kundrát (jkt) | skóre: 27 | blog: jkt | Praha - Bohnice
Rozbalit Rozbalit vše "urednik"?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
IMHO "zamestnanec posty" != "statni urednik".
Blésmrt
20.7.2005 21:50 X3 | blog: Půlnoční blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: "urednik"?
Jo, tak to jsem nevěděl. Podle jejich chování, cen a lenosti to na první pohled vypadá na stát.
Kuk :-)
20.7.2005 23:49 zabza | skóre: 52 | blog: Nad_sklenkou_cerveneho
Rozbalit Rozbalit vše Re: "urednik"?
Jo, pošta je státní podnik, takže daleko od pravdy nejste...

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.