Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 14:00

Tablet Prestigio Multipad PMP3384B

8.10.2012 17:44 | Přečteno: 3089× | Elektronika | poslední úprava: 8.10.2012 17:43

Dlouho jsem byl odpůrce tabletů. Nemohl jsem pochopit, k čemu by mi to bylo, když s sebou nosím stále notebook a mobil. Byly to pro mě všechno předražené nesmysly. Vyrojilo se nám však mnoho výrobců produkující tablety pochybné kvality s příznivou cenou. Jeden takový jsem dostal k narozeninám před půl rokem.

Zkušenosti uživatele

Byl to Prestigio Multipad PMP3384B. Dodává se v krasné a luxusní krabici s texturou karbonových vláken, která je pro Prestigio typická. Uvnitř krabice je koženkový obal na tablet a očekávání rostlo. Obal k tabletu nedává ani Samsung, ani Apple, říkal jsem si. Tohle musí být něco extra. Pod obalem už se nacházel tento skvost. Skvělé dílenské zpracování, vše lícuje, nic nevrže a nekroutí se, jen ten displej působí nějak lacině...No dosud jsem byl nadšený.

Malér nastal po zapnutí tohoto výkřiku techniky. Android 2.3? A sakra. Ale co, naběhlo to a něco to určitě umět bude. Objevila se obrazovka se sliderem na odemčení. Přiložil jsem prst a táhnul jsem zámečkem. Zámeček nereaguje...co to? Aha. Displej je rezistivní. Hmm, tak zkusím přitlačit. Aha, už se hýbe. Jedeme k polovině slideru a...najednou se ztratí kontakt a zámeček opustí můj prst směrem k počáteční pozici. Hmm, aha...hlavně nedat znát před zraky dárců najevo rozladění, zkusím to znovu. Tlačím fest, zámeček je skoro u konce slideru...ne. Zase se vrátil zpět. Začínám rudnout, je mi trapně. Tak znovu. Tlačím jako blázen a pomalu se blížím ke konci a...slááávááá konečně jsem se dostal na plochu. Ale byla no tedy námaha.

Již vím, že na displej se musí tlačit skutečnou silou. Podívám se do menu, nastavuji wifi, otvírám prohlížeč, vše je obdivuhodně rychlé. Zkusím zadat do adresního řádku nějakou adresu. Bouchnu na něj a zjeví se klávesnice. Tak tedy www...aha. jen jedno w místo tří. Hmm, tak tedy znovu. Super, dále .sezn...co to? Proč to? Proč mi to tam píše diakritická znaménka? To proto, že ta tlačítka mačkám moc dlouho. Jenže když je budu mačkat jen krátce, bude úspěšnost vložení znaku tak 25%. Když dlouze, tak to vloží háček nebo čárku. Prekérní situace. Tablet jsem si raději odnesl mimo místnost s dárcem, abych mohl odložit poker face. Podařilo se zadat adresu a stránka se načetla.

A hele, ono to má multitouch. Nevěděl jsem, že něco takového u rezistivního displeje funguje. Super. Zvětším si tedy klasickým dvouprstým gestem písmo. Výborně. A teď posunou obsah trochu výše, abych místo flashové reklamy viděl článek. Co se to děje? Rejdím po obrazovce jedním prstem nahoru a dolů a místo toho, aby se posouvala stránka se obraz stále zvětšuje a zmenšuje. Víte, lidičky, co se stalo? Tablet si stále myslí, že mám na displeji dva prsty a ne jen jeden...nejde s tím nic dělat. Takže reset. Mno, nemám na to nervy. Co se uklidnit u hraní Angry Birds?

Instalace programu nevyžaduje pevné nervy, nemusí se skoro nic psát. No vida, hra běží, tablet hezky hraje, docela nahlas. Docela dost nahlas, chtělo by to ztlumit, ale nemůžu najít volume tlačítka...aha nejsou tu. Fajn, jedno je ve hře. Hra se nedá skoro hrát. Ptáci létají předčasně a ve špatných směrech, asi bych displej dříve rozmlátil nárazy prstů než bych se dostal do vyššího levelu. Tak vypnout. Ale jak? Není tu žádné home tlačítko...takže reset? Ale ne. Nejsem přeci hlupák. Postačí tablet zamknout. Ano, to je ono :-)

Třeba se to bude dát použít aspoň jako čtečka. Nějaký program e-Book tu je a obsahuje pěknou sbírku knih od K.Čapka, E.A.Poe a dalších a to nejen v češtině. Výborně, to si stáhnu do počítače pro budoucí použití. Čtečka celkem funguje. Není potřeba moc používat dotyky, na obracení stránek má tablet fyzická tlačítka. Ale i tak je hýbání se stránkou nepohodlné. Často se stává, že místo pohybu se vyvolá nějaké kontextové menu a pak nejde zrušit...Už mě to nebaví. Do šuplíku s tím a konec.

Technické parametry

Příslušenství

Hodnocení

Vhodné jako dárek pro někoho, komu chcete přivodit infarkt, záchvat vzteku, pro milovníka adrenalinových sportů nebo BDSM. Pro všechny ostatní nedoporučuji. Dostatečně výkonný HW, zastaralý OS, dobré dílenské zpracování, nadprůměrné příslušenství, dobrá baterie, skvělé knihy v ceně, ale všechno sráží na kolena mizerný rezistivní dotykový displej, který by i klidný člověk jako já nejraději prokopl

       

Hodnocení: 83 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

lukve avatar 8.10.2012 18:33 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

rozmyslal som ze si kupim na eknihy tento http://www.alza.sk/prestigio-multipad-pmp3270b-d347025.htm

Prestigio Multipad PMP3270B

pisu ze ma kapacitny display a tiez android 4.0

 

co povies?

linux user more than 20y
8.10.2012 19:14 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Tak tohoto modelu bych se vůbec nebál. I ten můj byl OK, nebýt mizerného displeje. Tento bude určitě dobře fungovat. Jakmile bude zase chvíle času, sepíšu zkušenosti s mou nejnovější hračkou Modecom Freetab 2099. Ten slouží velice dobře a obsahuje stejný HW jako ten nad kterým přemýšlíš.
8.10.2012 20:00 skywaker
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
este sa opytam? ako je to u tychto tabletov s pouzitim ako citacka knih? ma android nejaku dobru app na to? formaty ktore ma zaujimaju su pdf a epub
Václav 8.10.2012 20:17 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Používám (na mobilu, ale Android jako Android) cool reader a je super. Epub, pdb, txt v pohodě. Na PDF je tam klasický mobilní Acrobat Reader, ale vzhledem k rozlišení a rozměrům tabletu to prostě nebude ono, lepší ho převést do plaintextu. Pokud to není možno (obrázky), musí člověk počítat se scrollováním. Alespoň to je u tabletů mnohem pohodlnější než u ebooků.
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
8.10.2012 18:53 w4rr10r
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zkoušel jsi místo tlačení prstem použít nehet nebo párátko? Samozřejmě je možné, že tam je necitlivá dotyková vrstva, ale po skvělých zkušenostech s odporovými displeji hlavně nokií a palmů bych byl s hodnocením raději zdrženlivý.
8.10.2012 19:11 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Ano, dokonce je k tomu i stylus, ale na obojí se musí tlačit a u krajů displeje má člověk strach, že ho prorazí. Navíc není kam stylus zasunout, takže jeho využití na cestách smrdí ztrátou.

Mobil mám právě Nokia N900. Taktéž s rezistivním displejem a ten je vynikající. Netvrdím, že tato technologie je špatná, ale tady se to prostě nepovedlo a měl jsem v rukou dva jiné modely s podobným displejem a oba se chovaly divně. Možná to má spojitost s rozměry displeje, nevím.
xvasek avatar 8.10.2012 20:50 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Ono jsou dobré rezistivní displaye, šmejdné rezistivní displaye, dobré kapacitní displaye a (světe - div se) šmejdné kapacitní displaye. V dražších zařízeních jsou typicky dobré kapacitní, v levných může být úplně cokoli z výše uvedených, ty dobré nevyjímaje. Já mám normálně nehty, hraju na kytaru, takže mírně preferuju dobré rezistivní displaye, ale dne s je jich jako šafránu. Každopádně šmejdný display je šmejdný bez ohledu na použitou technologii.
gtz avatar 8.10.2012 21:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
No já jsem si s ním hrál v Datartu a reagoval celkem normálně na dotyky prstu i na stylus. Nezkoušel jste na tom displeji udělat kalibraci? Pokud by choval tak jak píšete tak bych doporučoval servis nebo výměnu za nový kousek.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
8.10.2012 21:33 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Ano, kalibrace proběhla několikrát. Ona ta citlivost displeje silně závisela na vzdálenosti od kraje. Uprostřed to šlo celkem dobře (na levný rez. displej), ale u krajů, kde se právě v androidu nachází hodně ovládacích prvků, to velmi dřelo. Také ta různá citlivost v různých částech znepříjemňovala psaní. A vrcholem všeho byly ty záseky, kdy si přístroj myslel, že stále něco mačkám i když už jsem se ho dávno nedotýkal. Je možné, že můj přístroj byl nějaký zmetek. Ale nestojí mi za to, abych to řešil, již mám náhradu, o které se rozepíšu později. Tento již šel z domu.
gtz avatar 8.10.2012 21:45 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
No já bych to řešil reklamací, vypadá to, že LCD byl vadný. Přitom PMM jsou defacto převlečené Archosy a ty měly LCD skoro vždy v pohodě. A jak píšete o tom záseku, to by normální res. displej nedělal. No i čínské přístroje co jsem měl v ruce na tom byly lépe. Prostě bych to reklamoval hned jak by to udělal.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
9.10.2012 17:35 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Je to pravděpodobné, když to říkáte. Já byl v tu dobu celkem znechucený z jiných rez. displejů (série Nokia N97, C6 a spol.), tak jsem to pokládal za normální. S Archosem mám milou zkušenost, ale ten náš měl kapacitní displej. Bohužel nefungoval pořádně 3G modul. Přístroj se musel resetovat s připojeným modulem, aby si ho OS všimnul. Vypadá to ale na nějakou botu v Androidu, protože Asus Transformer to někdy dělá také.
gtz avatar 9.10.2012 20:50 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Něco podobného mi dělal levný čínský tablet s integrovaným 3G, GPS. Někdy se prostě zasekl a jeho telefoní funce byly deaktivní. Tehdy ale stačilo jen modul vypnout a zase zapnout.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dreit avatar 8.10.2012 22:07 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Střel tam OsmAnd a můžeš mít krásnou navigaci do auta. Sice dlouho počítá trasu (100km kolem 10 minut), ale jinak je perfektní :-)

ad klávesnice - zkus Hacker's keyboard https://play.google.com/store/apps/details?id=org.pocketworkstation.pckeyboard, z mojí strany maximální spokojenost. Má to hromadu nastavení, třeba i jak dlouho to musíš držet, aby ti to nabídlo další písmena (to na co si stěžuješ)

A na běhání po netu mám nejradši Dolphin Browser ;-)

Nope
gtz avatar 8.10.2012 22:21 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
OsmAnd jak v online tak i v offline verzi je hodně a hodně pomalý. I během navigace se rád někde zasekne. Já na navigaci používám český MapFactor s OSM mapami - tedy offline verze a v pohodě. Má to nějaké mouchy, ale je to stále beta verze.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dreit avatar 8.10.2012 22:37 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B

Mě na Galaxy Ace funguje z dostupných navigací jen OsmAnd :-D MapFactor jsem zkoušel, ale nějak se mnou odmítal spolupracovat :-(

Nope
9.10.2012 17:28 HUFU | skóre: 2 | blog: Ripping_yarns
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
A na to není potřeba GPS modul?
Dreit avatar 9.10.2012 17:48 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B

On může Android fungovat i bez GPS modulu? O.O

Nope
GeoRW avatar 9.10.2012 07:51 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tablet s rezistivnym displayom je zlo. Rezistivny je OK je na mobil, na nejaku malu plochu, ale na tablet, kde clovek aj realne nieco potrebuje dlhsiu dobu robit, je to zle. Ja som si asi pred rokom kupil cinsky Aionol Novo 7 Paladin, s ktorym som bol velmi spokojny. Na tu dobu to bol za tu cenu (90 dolarov) vyborny tablet. Ma kapacitny display, Android 4.0, vybornu spotrebu (vydrzal mi aj tyzden bez nabitia, ked som ho nepouzival nejak intenzivne), prehrava aj flash videa (i ked dost to seka). Este pred tyzdnom ho mali vo vypredaji na dealextreme.

Aionol je jeden s najznamejsich vyrobcov na azijskom trhu a vyhrali niekolkokrat cenu o najlepsi tablet, tak som si teraz objednal dalsi Aurora II. Aurora ma vynikajuci IPS display, nadupany vykon: dual core procesor aj graficku kartu, 1 GB RAM, 1024*600 rozlisenie displaya a stoji iba 126 dolarov aj s dopravou (minule som musel platit aj clo, takze je treba si asi nejakych 20 dolarov priratat). Vykon by mal uz teraz v pohode stacit na flashove streamy a HD videa a vyborny display s velkym rozlisenim je na citanie komixov ako stvoreny :-) Vydrz predpokladam bude slabsia ako pri Paladinovi, ale procesor sa da v nastaveniach nastavit na usporny mode.
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
GandY avatar 9.10.2012 11:18 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Napíš potom aspoň blog, podľa popisu to vyzerá na zaujímavý tablet.
GeoRW avatar 9.10.2012 11:48 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Neviem, ci sa mi bude chciet pisat blog :-) Ja nejake zasadne zmeny oproti Paladinovi neocakavam, akurat lepsi vykon a lepsi display, inak vsetko ako po starom - ten isty Android 4.
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
GandY avatar 9.10.2012 11:54 GandY | skóre: 3 | blog: Zo života | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Aspoň µblog :D, povedzme po týždni používania, či splnil všetky očakávania. Poprípade ak sa ti nechce písať blog (čo by bola škoda), tak aspoň nejaké info cez mail by si poslal?
GeoRW avatar 9.10.2012 12:33 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
nechce sa mi to pametat, ze ti mam nieco poslat :-) je viacero pozitivnych recenzii na nete, tak nevidim problem; prip. sa ma skus o mesiac spytat v nejakej diskusii tuna; tipujem, ze najskor dojde ten tablet tak o 2 tyzdne
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Bedňa avatar 9.10.2012 11:44 Bedňa | skóre: 34 | blog: Žumpa | Horňany
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
Rezistivna dotyková plocha bola na tabletoch ešte keď sa nenazývali tabletmi. Keď ho používaš pri práci, tak sa hodí aby reagoval aj s mokrými, alebo špinavými rukami, prípadne rukavicami a sú aj presnejšie, no zvykol som si aj na kapacitné.

Inak tablet vyzerá dosť dobre.
KERNEL ULTRAS video channel >>>
GeoRW avatar 9.10.2012 11:49 GeoRW | skóre: 13 | blog: GeoRW | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
s mokrymi funguje aj capacitny, mam odskusane ... beriem si ho casto do vane ;-)
"This is to be taken with a grain of salt." ACBF - Advanced Comic Book Format
Václav 9.10.2012 13:16 Václav "Darm" Novák | skóre: 26 | blog: Darmovy_kecy | Bechyně / Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B
HTC EVO 3D s mokrýma rukama dost blbne, stačí pár kapek na displeji a dělá blbosti :)
Cross my heart and hope to fly, stick a cupcake in my eye!
Dreit avatar 9.10.2012 14:45 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Tablet Prestigio Multipad PMP3384B

Asi jiná liga, levnější "smartphone" si s nima neporadí a dokud displej nevysušim opravdu dosucha, tak zlobí. Stačí se v létě trochu víc potit a můžou z toho být trable :-(

Nope

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.