Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 17:07

měl jsem klidný den

17.11.2005 20:19 | Přečteno: 1100×

Po dlouhé době jsem měl relativně volný den. Využil jsem ho že jsem naistaloval na notebook Acer 2313NLM, Freebsd. Všechno proběhlo normálně, žádný problém. Až na jeden, který zřejmě je hardwarový, nebo možná softwarový.

Nevím. Prostě jsem zjistil, že když chci z X se vrátit do konsole, tak to nejde. U Slackwaru to nebyl problém, u Debiana někdy byl a někdy nebyl. Předtím jsem měl IBM a tam nic takovýho se nedělo. Dokonce jsem zkoušel na ACER nainstalovat Woody a nešlo to. Sarge šel bez problému nainstalovat. Pokud je to nějaký zádrhel v hardwaru nebyl by to problém protože notebook je v záruce. Softwarový mě ale vážně nenapadá. Chci li se přepnout musím rebootovat.

Což mě zas až tolik nebaví. Mám rád práci v konsoli, a tohle je potíž. Po rebootu konsole naběhne normálně, přepnutí startx taky normálně, zpátky alt+F1 a více jen černo a ticho. Musím rebootovat. Jak říkám Slackware to nedělal, ten byl bez problému. Ale chci si i na notebooku užít BSD a navíc nemám rád, když nemám vládu nad věcmi -))). Ani když se jedná o FreeBSD na notebooku.Jo a nemám rád kde a tak musím používat xterm, který mě zas až tolik neokouzluje jako emulace konsole v kde

       

Hodnocení: 0 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

David Watzke avatar 17.11.2005 20:34 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám rád práci v konsoli, a tohle je potíž.
Co třeba konzole v X? xTerm, Konsole, YaKuake, aTerm...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
17.11.2005 20:37 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Xterm používám, ale nerad a nechce se mi stahovat KDEbase abych moh mít konsoli. Nejraděj se přepnu mimo Xka
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
17.11.2005 23:42 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
xterm(1) je v KDEbase?! Kam ten svět spěje...?
18.11.2005 00:03 m0d0r | skóre: 13 | Zilina
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
hehe aj ja som to najskor tak pochopil ;) ale podla mna to bolo myslene, ze nema rad xterm ;) ale konsole sa mu paci ;) aj mne se tam ;) a koli tomu asi treba nainstalovat zaklad kde cize kde-base ;). Ale co takto skusit aterm?eterm? ;)
18.11.2005 00:14 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
jejda...! omlouvám se za post. (Ale že mě ta zkratka vyděsila ;)
17.11.2005 21:03 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přeji Vám Váš klidný den, mě se vrátila má insomnie a paranoidní psychoza :-(, promiňte výlev ...
17.11.2005 21:06 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
No když se člověk zblázní je z nejhoršího venku. Říkal svého času profesor Heller. Jinak blázni sou slušný lidi
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
17.11.2005 21:08 doubleZ | skóre: 24 | blog: smazano
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
:-) Díky za povzbuzení, to je trefné, je fakt, že kolegové z okolí si myslí, že jsem se zbláznil ;-)
18.11.2005 00:32 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Jinak blázni sou slušný lidi
Ano, taky dávám přednost tomuto směru implikace.
17.11.2005 21:21 Tomáš | skóre: 25 | Ústí nad Labem
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
... zpátky alt+F1 ...
Nevím, možná je to na BSDčku jinak, ale u mě v Xkách musím [CLTR]+[ALT]+[F{1-6}], čím to?
17.11.2005 21:31 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
jo to dělám a nic, ctrl alt a zbytek F1-6, No a potom černo a pusto
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
17.11.2005 23:25 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Na stejném stroji mi to dělá totéž. Mám na něm Mandrivu 05. Přepnutí někdy vyjde, někdy ne. Zpět, alt F7, to trochu trvá a vrací se přes podivný barvy. Na nic jsem nepřišel, leč, situace se pozvolna lepší teď se tak v půlce pokusů zadaří. Blbá útěcha, co?
18.11.2005 00:38 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
No tak sem rad, ze nejsem za vola a je to asi mimoradne mimo misto mezi klavesnici a zidli. Takze mala utecha, lec utecha -)))
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
18.11.2005 00:52 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Že to nejde u mne sice není žádný argument, ale zdá se, že nejsme sami. Taky útěcha. :)
18.11.2005 02:29 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Startujete konsoli do frambufferu? Kdysi mi to provádělo podobné záludnosti...
18.11.2005 08:36 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
A jak na tohle? Já se dostal (úroveň moje uživatelská) jen ke kontrole xorg.conf. Frambuffer, jen z toho, co jsem našel v diskusích mlhavě tuším na co je, představuji si načítání do paměti (to je asi konina, co?). Mám ho zakázat a nebo povolit, nastavit? Grafika je tam čip SISM661MX. (až 64MB VRAM). Já mám pocit, jestli se to nepere s vymyšlenostma podpory 3D a rozhraní pro MS Direct. Ten starší čip, pokud vím tohle nedělal. (To je asi taky vedle, co?)
18.11.2005 14:34 Smazáno | skóre: 21 | blog: tezkorict
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Beztak vám jako zavaděč slouží grub. Zkuste najít v adresáři /boot/grub/ soubor menu.lst nebo grub.conf (opravdu nevím jak to pojmenovali u mdk) a trochu si pohrát s obsahem v místech kde se nachází něco jako vga=XXX. Pokud nechcete žádný framebuffer zadejte tam vga=0, nebo jej rovnou vynechte.

Podle tohohle příkladu (pozor! toto je příklad pro FC4):
title Fedora Core 4 - s FRAMEBUFFEREM
        root (hd0,0)
        kernel /vmlinuz-2.6.14-1.1637_FC4 ro root=/dev/hda2 vga=794
        initrd /initrd-2.6.14-1.1637_FC4.img

title Fedora Core 4 - bez FRAMEBUFFERU
        root (hd0,0)
        kernel /vmlinuz-2.6.14-1.1637_FC4 ro root=/dev/hda2
        initrd /initrd-2.6.14-1.1637_FC4.img
V bootovacím menu byste potom měl mít dvě volby, které vám budou v různých režimech spouštět systém:
Fedora Core 4 - s FRAMEBUFFEREM
Fedora Core 4 - bez FRAMEBUFFERU
No a potom na další hrátky doporučuji rozhlédnout se po šírých lánech inernetu.

Hm, teď když koukám na to co jsem napsal, není to spíš matoucí?
18.11.2005 15:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Díky! Je to srozumitelné. Mám sice Lilo, ale tak jsem zakomentoval vga v lilo.conf. To tedy nemělo žádoucí efekt, ale to by asi ctělo znovu nastartovat, že?
18.11.2005 15:40 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
No, aby to mělo vůbec nějaký efekt, tak bohužel je nutné znovu nastartovat :-) Lilo se jinak ke slovu nedostane. Pro nějaký efekt je rovněž v případě Lila celkem žádoucí spustit příkaz lilo, jinak je to taky jenom ke koukání v konfiguráku.
Copak toho není dost?
18.11.2005 16:21 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
:) To nastartování jsem už mezitím provedl, ale efekt je 0. Lilo tam mám.
Příkaz lilo. Jsem si přečetl man a je mi z toho poněkud mdlo. Vzhledem k tomu, že jinak jsem už víceméně vechno rozběhal se toho poněkud bojím.
18.11.2005 16:33 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Ono, když se nepustí lilo, tak sice vůbec nic neriskujeme, ale jak říkám, všechny změny v konfiguráku jsou dobré akorát tak na koukání, protože s tím co používá lilo které máme právě nainstalované toho moc společného nemají :-) Prostě se musí pustit lilo, protože se to ke konfiguráku dostat samo neumí, narozdíl od grubu, tam stačí pro většinu věcí ten konfigurák editovat.
Copak toho není dost?
18.11.2005 17:01 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Aha. Takze se musi znova cele nastavit. Rozumim tomu dobre?
18.11.2005 17:17 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Mělo by stačit státi se na chvilku rootem a prostě naťukat lilo :-) Pokud se to pak při startu chová stejně, tak je pak chyba někde jinde :-)
Copak toho není dost?
18.11.2005 18:00 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Aha! Ja si pod tim predstavoval nejake divociny. No, dopadlo to vlasne dobre. Nic se, zda se, nepokazilo. Nic take nezlepsilo. Takze asi zase nekde jinde, nicmene dekuji, zase neco vim.
18.11.2005 18:14 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
nicmene dekuji, zase neco vim.
Zvláštní, jak se dá nějaké vědění získat konverzací s člověkem, který nic neví :-)
Copak toho není dost?
18.11.2005 18:56 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
"Kdo říká že to ví, možní nic neví. Kdo říká říká že to nezná, možná to zná." Praví se v indických Upanišádách. Tak stará slova (před n.l.) a stále platná. :-)
18.11.2005 19:01 VícNežNic | skóre: 42 | blog: Spáleniště | Ne dost daleko
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Jo, tak co píšou někde v Indii, to taky nevím :-) Ale skutečně vím, že toho o bootování Linuxu moc nevím :-) Je fakt, že zrovna bootování Linuxu mě zase tak nežere :-)
Copak toho není dost?
18.11.2005 00:45 Jaromír Hradílek | skóre: 29 | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Před nedávnem jsem na stejný model instaloval Fedoru Core 4, bohužel se stejným problémem. Řešení jsem nenašel a musel se nakonec smířit s xtermem. Trochu mě to ale překvapilo, na jiných strojích (Asus, Compaq) jsem se s tím nesetkal.
18.11.2005 11:22 Petr Jelínek | skóre: 17 | blog: Vyprovokovanej | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vítejte v klubu!

Mám přesně ten samý problém na starším ACERu (TM634), když použiju ovladače od nvidia. Je to mírně řečeno frusrující. Protože se taky rád vracím do konsole, tak zatím používám ovladače z X. Zkuste pátrat směrem k ovladačům ke grafice...
Nemám rád NVidii!
18.11.2005 13:30 Dag | skóre: 25 | blog: bzuk
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
Asi. Hloupe je, ze to nekdy dela a nekdy ne. Ani se mi nepodarilo najit tu souvislost. Klidne treba pul dne se to prepina normalne a pak zase nic, pak zase jo.
18.11.2005 17:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: měl jsem klidný den
no vidim, ze sem rozpoutal v celym klidnym dnu slusnou diskusi. Takze diky za napady a zrejme se s tim budu asi muset smirit, nebo tam dam zpatky Slacka, ten ti nedela nikdy a nebo budu doufat, ze si to "milovanej" notas proste rozmysli a FreeBSD tam bude chodit sam od sebe. -)))
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.