Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 19:50

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
otasomil avatar 5.12.2010 18:12 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

>>> Chce poštu, facebook, browser, na kterém může surfovat.

A toto dnes nejaky OS s GUI neumi ?

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
5.12.2010 18:18 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Umí, ale uvedl jsem to jako příklad. Já nehaním Linux, že to neumí. Ovšem přílišná rozmanitost mate. To je realita. U woken i Macu jednoduše vím, že některé základní veci, třeba pro nastavení jsou s každým dalším vydáním na jednom místě. Což se o Linuxu ne vždy dá říci.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
otasomil avatar 5.12.2010 18:34 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

>>> U woken i Macu jednoduše vím, že některé základní veci, třeba pro nastavení jsou s každým dalším vydáním na jednom místě.

No nevim zda u xp i seven je vse na jednom miste.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
kotyz avatar 5.12.2010 18:42 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
zase mezi xp a seven je 8 let. v ubuntu se to meni 2x rocne ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
5.12.2010 20:13 Jirka | skóre: 36
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Ovšem zase u Vist a 7 taky nejsou všechny věci na stejném místě. A například u nástupce Snow Leopardu budou taky docela razantní změny.
lukve avatar 5.12.2010 19:04 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

Eh chcete vediet aka je pravda? Sam som linuxak dlhe roky ale niekedy sa aj zamyslam. nie nad tym ci linux je ok lebo linux je v prvom rade nastroj a ako nastroj je dobry. ale zoberte si takyto priklad: dneska uz vecsina distribucii ma pol rocny cyklus okrem debiana. ostatne distra maju roling updates.. a clovek je postavany pred volbu bud bude pouzivat to najnovise co je najnovsie KDE4, najnovsie programy a tym padom bude mat system ktory ma vychytavkamy a natrie Windowsu 7 aj Mac OS no.. a kazdy je s toho ohureny jaky fajny system jaky novy ale nikto sa nepozrie pod kapotu ze ake problemy su s updatamy s hardverom kedy v jednej verzii to funguje a v druhej nie .. a vzdy preinstalovat a tak.. a na druhej strane kopec ludi radsej voli Debian alebo CentOS lebo vidia v tom stabilitu a hovoria si ze pouzivaju super Enterprise verzie, ktore v skutocnosti obsahuju 2 roky stary software a mozno aj viac..takze v skutocnosti nie su na tom onic horsie nez napr. ten windows,.. chcem tym povedat ze linuxu chyba nieco ako chut vydavat vysledny product.. kvalitny produkt.... a presne to je to preco je windows a microsoft tam kde su lebo robia jeden produkt vylepsuju ho a maju pevny ciel vydat verziu ktora je vymakana a obsahuje vsetko co ma.. to je to co hovoria applaci ze Mac OS je kvalita a nie nejaka vyvojarska verzia ale konecny koncovy produkt.. ano aj linux ma taketo veci napr RedHat ale kto si kupy RedHat?

linux user more than 20y
5.12.2010 19:11 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Mac OS je kvalita a nie nejaka vyvojarska verzia ale konecny koncovy produkt..

Mezi námi, ano chci na práci koncový produkt a na hraní mi stačí Slackware nebo OpenIndiana, případně Debian. Když jsem updatoval na Macbooku z Leopard VI na Leopard Snow, nemusel sem s e bát, že přijdu o data jen jsem vložil DVD, párkrát kliknul a měl jsem vystaráno. Žádné potíže, žádné zádrhlely. U linuxových upgradu si tím nejsem vždy jistý. Občas je to sázka do loterie.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
lukve avatar 5.12.2010 19:19 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

no moj nazor som napisal vyssie... slackware je v pohode.. ale to ze ma kde4 z neho robi dost rychlo zastarajuci soft , inac je slackware ok a mozno najviac sa priblizuje k niecomu co sa da nazvat product.. staci si pozriet na obsah dvd. ale stale to nieje to co je vo svete komercneho softu... niektore firmy co robia komercny soft dokazu tak dokonale vytvorit vysledny produkt a aj ked sa jedna o nejaku uplne jednoduchu app. vo svete linuxu  vidime len ze vyjde dalsia verzia ma novsi soft, novsiu tapetu a kopec otazok na forach oplati sa zase upgradovat..

linux user more than 20y
6.12.2010 19:12 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Hezky receno, je to priblizne pravda. Zjednodusene napsano - vyvojari kernelu a systemovych knihoven X vyvojari (nekolika!) desktopovych prostredi X distributori, kteri maji nejprimejsi vazbu s uzivatelem, chcete-li s vysledkem. Ty mnoziny samozrejme nejsou zcela disjunktni, ale zjednodusene to plati. Je to proste slabina vyvojoveho modelu, organizacni problem. Reseni jsou dnes k mani dve. Na jedne strane RedHat, ktery se snazi o kolonizaci vsech techto skupin svymi lidmi. Na druhe strane Ubuntiste, kteri postupuji stylem vezmeme si, co se hodi, a zbylych 10% dodelame nejak sami.
lukve avatar 6.12.2010 21:34 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

to je tiez pekny a pravdivy pohlad....

 

ono nakoniec beznemu uzivatelovy ani to napr nemusi vadit ale otazka je kam to speje...

 

na druhej strane aj distribucie ako Ubuntu robia Linuxu, bavime sa o linuxe zamerne nepisem ze to prospieva len open source, velku sluzbu a to tym ze distribucie ktore nemaju styl a ani chut sa predat ako napr debian, ktory pouzivaju len ty ktory fakt vedia ze toto distro je ok ale pre bezneho uziavtela aj ked je debian neviem aky fajn si ho nenainstaluje lebo ho neoslovi. a prave distro ako ubuntu ho zoberie opravy chyby a da tam tie veci ktore chybaju tak potom nech nikto nenadava na ubuntu lebo roby prospesnu pracu..

linux user more than 20y
7.12.2010 16:35 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
No, nevim. A Ubuntu je ve smyslu Tveho prispevku vyse produkt? Podle meho soudu mozna spise odpovida kategorii produkt po strance marketingove - Cannonical se proste velmi intenzivne tvari, ze o produkt jde, urcite se svym zpusobem pokousi i o vytvoreni takoveho produktu pridanim nekolika featur - konkretne treba notify-osd, nova verze spravce baliku, v budoucnu Unity (toto narozdil od nekterych ostatnich chapu - Gnome 3.0 a konkretne Gnome shell pusobi hodne kontroverzne - myslim za blby je jak koncept, tak provedeni ;-).

Na druhou stranu ovsem ciste po strance technologicke a po strance stability (toto beru take jako moznou definici "hotoveho produktu") neni v Ubuntu prakticky nic, co by stalo za zminku. Treba Fedorakum nebo dlouhodobe Gentooistum v x86 verzi se dari vytvaret mnohem odladenejsi systemy, vyrazne stabilnejsi, casto technologicky novejsi (Fedora)... Proste z Ubuntu kouka Debian testing jak neurvalemu sedlakovi slama z bot. Ano, Ubuntu asi nema kapacity dosahnout alespon na svou soucasnou kvalitu bez Debianiho zakladu. Ale to neznamena, ze to z nich dela produkt. Jak pisu v prvnim odstavci, oni se tak tvari, to ano, ale pri trose stourani se ukazuje, ze realita je jina.

Proste a jednoduse lidi neinstaluji Ubuntu proto, ze by bylo nejak extra napred nebo hotovym produktem, ale proste proto, ze Cannonical dokaze svymi aktivitami (a taky castymi flamewary) udrzet jakesi povedomi o znacce. To je podle meho soudu asi tak vsechno, co z Ubuntu dela produkt. Jinak je to totez ba casto horsi, nez jinde. Myslim, ze jsem prave prispel k "uspechu" Ubuntu :-D
Heron avatar 5.12.2010 18:17 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jestliže ji a dalším tohle linuxová komunita nedá, pak nebude nikdy Linux nějak rozšířený na desktopu.

Desktop toto, desktop tamto. To se mi fakt líbí :-). Když je potřeba udělat flame, jak je linux na nic (jako například letní články na živě) vytáhne se desktop. To, že při cestě na stupidní Facebook (linuxová farma), se jde přes několik routerů (linux), vedle desktopu má NAS s pornem (linux) na to už se raději zapomíná :-D. Bez serverů by si dneska ten slavný desktop ani neuprdl.

Heron
AsciiWolf avatar 5.12.2010 18:25 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
+1 :-)
gtz avatar 5.12.2010 20:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
+1
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
5.12.2010 20:58 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

+1

mess avatar 5.12.2010 22:42 mess | skóre: 43 | blog: bordel | Háj ve Slezsku - Smolkov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
= 3 a to se vyplatí! :-D
Cez párne mesiace zošíváš vaginy, cez neparne montuješ hajzle.
otasomil avatar 5.12.2010 18:26 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

>>> Bez serverů by si dneska ten slavný desktop ani neuprdl.

Jednou jsem tu psal pokud by naraz se vypnuly vsechny stroje s windows (servery, desktopy) tak si toho uzivatele jinych desktopovych OS pri pouzivani Internetu ani nevsimnou. Zato pokud bychom vypnuly vsechny strojky postavene na Linux jadre tak by net nejel nikomu.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
kotyz avatar 5.12.2010 18:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
vsimnou, nejelo by zive :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
otasomil avatar 6.12.2010 17:41 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

Bez OSS by se nedostali ani za router.

K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
asfethan avatar 5.12.2010 18:27 asfethan | skóre: 10 | blog: asfalatum | Bratislava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zaujímavé je to ako sa vždy spomína kompilovanie, hladanie knižníc, možno dependency hell, atď a atď... Hneď za tým je ale uvedené že ten bežný bfu ktorý tieto veci riešiť nemieni a ani nevie chce len pozrieť fb cez browser a prečítať si poštu, atď... Ako spomínaná matka s dvomi deťmi.

Je to pekný príklad spájania jabĺk s hruškami aby boli vytvorené argumenty ktoré zavážia. Pri bližšom skúmaní však zistíme že tieto argumenty sú úplne bezpredmetné pretože v každej väčšej užívatelsky prívetivej distribúcii ten prehliadač je. Poštový klient taktiež.

Ak budeme kupovať iba hardvér ktorý je podporovaný, všetko bude fungovať na princípe plug&play. Reči že ide o obmedzovanie (pri výbere zariadení) sú tiež bezpredmetné pretože mac vám tiež "nezožere" hocičo a okná taktiež. U okien je tá situácia trošku iná, keďže nepodporované zariadenia nie sú tie najnovšie, ale naopak staršie kúsky.

Btw mne je šumafuk kto čo používa. Je to každého osobná vec. Ale sem tam to už nevydržím a napíšem čo si myslím keď niekto píše ako sa niekde niečo musí, nedá a atď.
5.12.2010 18:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ono hodně záleží na tom, jak se ta otázka "Jaký používáte systém*?" položí a vyloží.

Pokud někdo používá Windows a na nich dejme tomu třeba Chromium/Firefox, pidgin, openoffice, TotalCommander, cygwin, mingw, Qt Creator/CodeBlocks/Eclipse/apod., dá se skutečně říct, že používá systém* od Microsoftu, když od MS tam je jen holý základ OS?

*) Schválně jsem vypustil slovo "Operační", mám na mysli systém jako celek.
SPD vůbec není proruská
5.12.2010 18:32 Mandarinka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
To zní irelevantně - copak není na linuxu stejná situace? Jádra se ani nedotknete, když už, tak gnu věcí okolo, ale hlavní pro práci asi bude X, wm, file manager etc... Takže "Linux" by v tomhle případě byl ještě podružnější než ten základ od MS :)
5.12.2010 19:15 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
No však já neříkám, že ne...
Marcela* avatar 5.12.2010 19:01 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No konečně nějaký linuxový blog. To je pošušňáníčko! :-)
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
5.12.2010 19:23 BlackShark | skóre: 15 | blog: windows
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Překvapuje mě, že stále dokolečka lidé říkají, že když něco instalují na linux a kompilují to, že museji hledat a stahovat různé knihovny, že je to pracné atd. Ale už nikdy neuvádí důvod, proč to kompilují ze zdrojů. Na woknech je to jednodušší, protože si stáhnou binárku. Což pro linux můžou udělat také a navíc většinou pohodlně ve správci balíčků. Ale když si to na woknech přeci nestáhne jako binárku, tak s kompilací bude mít uplně tytéž problémy jako na linuxu.
kotyz avatar 5.12.2010 19:35 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
to sou argumenty z linuxovyho stredoveku, kdy se to tak jeste normalne delavalo. akorat ty lidi co to siri si nejak nevsimli ze uz neni rok 98 a linux je uz o dost dal ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
lukve avatar 5.12.2010 19:43 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

sa mi stalo viackrat ze na windowse som daco robil a kamarat mi povedal preco to robis tak zlozito vsak sa to da uplne jednoducho.. ale na linuxe plati zasada ze robim si to po svojom, mozem experimentovat... a niekedy ludia mnohokrat na linuxe robia veci a veci su robene na linuxe tak akoby som sa chcel poskrabat lavou rukov prave ucho.. teda zbytocne zlozito a plati to aj o distribuciach a tak dalej..

linux user more than 20y
5.12.2010 19:35 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
ne vždy binárka je k dispozici.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
kotyz avatar 5.12.2010 20:00 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
v 99% pripadu k dispozici je. jen to nemusi bejt zrovna v zadnym z repozitaru ktery ma uzivatel uz pridany. s beznyma vecma jako firefox a vim nejsou problemy nikde a ten okrajovej software na kterej ty binarky nejsou zase asi nepotrebuje tolik lidi, jinak by se uz davno nekdo obtezoval je pripravit a distribuovat.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
5.12.2010 20:45 javatar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Ženská, která má dvě děti, domácnost, většinou netouží umět kompilovat a nebo vyhledávat aplikace na netu. Chce poštu, facebook, browser, na kterém může surfovat. Má zájem se učit, jen přesně co potřebuje a co nejméně.

Matka dvou dětí, co lítá po FB, čte poštu a má zájem se učit jen to co potřebuje, tak:
- co dvě hodiny prohlíží novinky, jestli náhodou její oblíbená aplikace nemá update s fičurou co okamžitě potřebuje a pár hodin to nepočká než se to commitne
- je strojařka co použivá brl-cad* (* doplňte si jinou "silně" využívanou aplikaci) a už celý měsíc je v repozitáři stará verze
- atd

Nic proti Vám, jen jste použil nevhodný argument (dle mne), Když to vezmu ze svého pohledu a zkušeností: kompiluji pouze svůj kód / kompiluje za mne systém, potřebuji-li jiné parametry než jsou defaultní (fbsd).. několik let jsem spravoval známým jejich systémy, poslední tři roky akorát pomáhám s připojením (wifi), jinak mě není potřeba.. dnešní ditribuce jsou ve většině případů (slack, arch, opensolaris, apod. nechme být, přeci jen jsou určené pro IT-hravé) "dostatečně vymazlené", aby si jej i BFU/matka spravovala sama.

Mac OS je opravdu dobrý, ale také opravdu dražší. Další věc na co matka dvou dětí/nemajetní budou spíše hledět.
5.12.2010 21:23 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Nejsou všechny ženy nemajetné, docela dost jich je majetných a když poznají Mac, pak už neuvažují o ničem jiném než o Macu. Vzhled tam hraje svou roli, především u žen , nejen OS a vzhled tomu se u Macu málokterý PC vyrovná. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
5.12.2010 22:28 javatar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
> Nejsou všechny ženy nemajetné, docela dost jich je majetných ...
Debata na tohle téma by potřebovala kafe/čaj a spostu času :) podobně jako u téma linuxu na desktopu (dávám vinu nejednotnosti)

> Vzhled tam hraje svou roli, především u žen ...
Spíše než vzhled, bych upřednostnil jeho intuitivní ovládání, ale jsem chlap :-D Poptám se drahé a uvidím proč má ráda mac.
Heron avatar 5.12.2010 19:49 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jo, s tou kompilací mě to taky překvapuje. Linuxem se profesionálně živím přes šest let a ještě jsem nikdy nic nekompiloval (tedy kromě vlastního software, ale o tom se tu nebavíme). Nebyl důvod.

Začátečníci si nainstalují distro, chtějí nějaký soft (už tato úvaha je špatná, není podstatný software, je podstatná funkcionalita), který jejich distro nenabízí a místo, aby si našli správný repositář, kompilují ze zdrojáků. Což je bohužel i dnes velmi častá rada jak získat daný program a autoři podobných návodů by zasloužili na zadek.
kotyz avatar 5.12.2010 19:55 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
a kompilujou to proto ze jim to furt naky lemplove radi. pritom by casto ani nemuseli.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
6.12.2010 02:34 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Nesmysl, stáhnout a zkompilovat si co chci je mnohem méně problematické než se pídít po nějakých repozitářích, které udržuje kdovíkdo, většinou nějaký nadšený studentík, kterého nadšení po půlroce přejde a repozitář tak tiše odumře. Nehledě k tomu, že přidávat si kdejaký repozitář co se kde najde na netu, je z hlediska bezpečnosti pěkná kravina.
Heron avatar 6.12.2010 10:18 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

Takže zkompilovat nějaký zdroják z nějakého zdroje je bezpečnější, než nainstalovat nějaký balíček z nějakého zdroje. Aha :-). O následném a pravidelném update ani nemluvím.

Psal jsem správný repositář. Pro každé distro jich je více, dlouhodobých a udržovaných.

6.12.2010 15:03 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
stáhnout si a zkompilovat zdrojáky ze stránek vývojáře je imho řádově bezpečnější než dát rootovská práva ke svému počítači správci nějakého pochybného repozitáře. Ale i v případě těch "prověřenějších" repozitářů může mít kompilace své výhody - pořád je tu ještě ta drobnost, jako že si můžeš zkompilovat aplikaci s poněkud odlišnými vlastnostmi než, ti ji naservíruje někdo jiný, pořád můžeš potřebovat úplně jinou verzi té aplikace než jaká je dostupná v těch tvých repozitářích. Zavrhovat kompilaci v Linuxovém prostředí je prostě totální nesmysl...
5.12.2010 20:14 AlastorM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mám, Ubuntu, z Windows jsem na něj přešel před třemi měsíci a ikdyž mám dualboot, Windows jsem od té doby ještě nezapnul.

Kompilaci jsem žádnou neprováděl, ze systému jsem odstranil, co jsem nepotřeboval, browser, mp3 a videa fungují, e-maily taky - vše úplně stejně jak na Windows, jen ta rychlost je lepší. Vše co jsem k notebooku připojil to funguje a hry nehraju - pro běžného člověka naprostý ideál. Pro člověka, který si chce se systémem hrát, něco se naučit atd. také ideální.

Mě nic nechybí, problémy v článku uvedené jsem neměl - článek dobrý, ale nesouhlasím s ním...
5.12.2010 21:01 Arthur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
:-)

Ano, mam take Ubuntu (konkretne 10.04 a novy laptop a slape mi vsechno jak hodinky - za 4 mesice jeden vynuceny restart).

Ubuntu je v soucasne podobe presne to, po cem autor tolik touzi: system, ktery BFU jednoduse nainstaluje, a uz ve vychozim nastaveni ma tu tolik ocenovanou trojici "browser, mail, facebook" a mraky dalsich veci. Na par kliknuti nainstaluje jakykoliv bezny SW, kodeky apod. Nemam zkusenost s MacOS (videl jsem to jednou ve vyloze), ale ve srovnani s Widlemi je soucasne Ubuntu pro BFU opravdu, opravdu jednodussi a prehlednejsi.

A navic, porad je to "jeste linux" se vsemi moznostmi customizace, CLI, svobodou vyberu vseho apod.

Krome BFU cinnosti programuju v Jave, Matlabu, PHP+MySQL, zadny problem. Z HW funguje vsechno out-of-the-box, krome ctecky karet, kde jsem nerozchodil xD, ale stejne pouzivam USB-multi-ctecku, tak je to jedno.

Ja jsem spokojen.
lukve avatar 5.12.2010 21:16 lukve | skóre: 29 | blog: Lukove | Prešov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

Ubuntu ma tu vyhodu ze ma LTS verziu co je trosku tak viac profesionalnejsie a tiez postoj Marka Shut.. k dlhsej podpore klasickeho gnome desktopu subezne z tym unity. to je plus ale mne osobne sa uz stalo ye som mal vyladene xubuntu uz som myslel ze toto distro ostane u mna na stalo.. vid moje starsie screenhosty tuna na abicku a prisiel update a sa to rozbylo.. to ma dost vzalo.. preto som uz trosku k ubuntu opatrnejsi v vsechvaliacich vyrokoch o nom.

linux user more than 20y
5.12.2010 22:21 Arthur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
No ano, kdybych se chtel rozvykladat o tom, jak jsem se s tim linuxem (a ubuntu zvlast) ve svem zivote navztekal, byl by to dlouhy samostatny blog. Ale tema bylo jednoduchy system pro "jednoduche" uzivatele, coz si myslim, ze splnuje ve vetsine pripadu dobre. Obcas ma nekdo problem s ne-uplne podporovanym HW, ale to jine OS jiste taky...
5.12.2010 21:25 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Viděl jsem Ubuntu a s Macem to nesnese srovnání. Mám dva a vím proč je mám, když jsem předtím používal roky Linux.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
5.12.2010 22:26 lukove
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
no ja take stastie nemam mat Maca teda mal som necely rok Mac Mini G4 ale som ho predal co trosku lutujem.. teraz mam dual boot Windows + Haiku + na druhom disku Linux prilezitostne a Haiku je uzasny desktopovy OS.
5.12.2010 22:43 Arthur
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
No a proc ne ? Proc by nemel byt Mac lepsi, kdyz do nej Apple investuje takove prostredky a prodava jej za penize ... ? Me to Ubuntu-zadarmo bohate staci. Stejne jako me staci pro domaci ukoly GNU Octave, ale v praci pouzivam Matlab - a srovnavat Octave s Matlabem opravdu nelze.

Linux nabizi uzivatelum svobodu (duraz na svobodny SW, svobodu volby, modularitu, apod) Komu je to u riti, zakoupi Widle (ktere nabizeji rozumnou jistotu, ze vsechen HW a SW co si koupim na tom pojede) a nebo Mac (ktery nabizi design a styl, coz je dnes dulezitejsi nez cokoliv jineho).

Takze jsme zase tam jako obvykle - pro kazdeho je pouzitelne neco jineho.
5.12.2010 23:17 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
...Krome BFU cinnosti programuju v Jave, Matlabu, PHP+MySQL, ...

nechapu to 'Krome' ...
5.12.2010 21:27 rss
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ani ten facebook na linuxe nefunguje :-/

Treba precitat cely thread..Uz vidim ako to nastavuje nejaka mamina...
kotyz avatar 5.12.2010 21:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
404
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
5.12.2010 21:54 rss
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Typické...pred chvílou som tam išiel cez http://www.linux.cz/lists/archive/linux teraz je tam Internal Server Error :-/

Nastastie to ide aj cez Google Groups. Treba rozbalit vsetky spravy...

5.12.2010 21:36 Begleiter | skóre: 47 | blog: muj_blog | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Hledání různých knihoven po netu

Říkáte, že používáte i Debian? Debian má velmi rozsáhlé repozitáře a dost bych se divil, kdyby v nich nějaká svobodná/otevřená knihovna chyběla.

protože jsem si něco stáhnul ke kompilaci a pak je instalace na dvě hodiny, dva dny, nebo dva týdny.

Když už jsem zmínil třeba ten Debian, tak tam prakticky nemusíte skoro vůbec nic kompilovat. Všecho za vás udělali správci balíčků.

hledat u některých distribucí jak přehrát mp3, nebo jaké kodeky, nainstalovat je abych mohl přehrát film, není vždy zábava.

Linuxové distribuce musí samozřejmě respektovat zákony (patenty). Tím to je.

5.12.2010 21:55 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Tak u Debianu jsem většinou nic nesháněl, ale přesto by se něco našlo.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
5.12.2010 22:13 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
U Debianu by to odpovídalo, za posledních několik let jsem kompiloval jen dvě knihovný, obě dvě dost specifické, jedna byla pro komunikaci s IRMan-kompatibilním přijímačem dálkového ovládání, druhá na zprovoznění akcelerovaného VESA výstupu u MPlayeru.

Vlastně jediné, co v poslední době kompiluju, tedy pokud nepočítám vlastní software, je jádro, protože zaprvé mně distribuční verze zlobí (za to může moje základní deska, i při instalaci jsem musel použít alternativní CD), zadruhé to dělám už od dob, kdy jádra začínala jedničkou a svým způsobem to považuju za zábavu, asi stejně, jako některé lidi baví uklízení, žehlení nebo práce na zahradě.
5.12.2010 23:06 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přehrávače jako smplayer (nadstavba mplayeru) a vlc už v sobě mají kodeky, takže je nemusíte hledat a instalovat.
kotyz avatar 5.12.2010 23:39 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
smplayer zadny kodeky nema, ty sou obsazeny uz v tom mplayeru (a ffmpegu).
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
5.12.2010 23:55 sad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
V tom případě smplayer není ani přehrávač. Ale to jsou jen detaily.
kotyz avatar 6.12.2010 00:13 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
neni. je to jen gui k mplayeru. mplayer bez smplayeru fungovat muze, obracene to nejde. ale instalator smplayeru na windows mplayer obsahuje (ten mensi instalator ho nema a stahuje ho z netu az pri instalaci). da se v tom instalatoru zaskrtnout i instalace win32codecs (nejnovejsi verze je z roku 2007), ale to uz dneska neni ani potreba, protoze ty veci na ktery tam ty kodeky sou (real, windows media, quicktime apod.) sou uz davno implementovany v mplayeru (a lip). takze cloveku staci mplayer + smplayer a prehraje pohodlne vsechno. jen dvd menu to neumi.
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Jezekus avatar 6.12.2010 02:27 Jezekus | skóre: 19 | blog: jezkova_nora
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Nevím, pohled na OS je velice subjektivní. Např. moje babi jede už 3.rokem na Fedoře, jeden rok měla Ubuntu, ale nekamarádilo se to (padaly aplikace, bylo to line...) a protoze predtim nikdy nedelala dlouhodobe na jinem OS (jen na DOSu kdysi), tak se naucila delat s GNOME a v klidu prohlizi fotky, posila maily, cte web, tiskne dokumenty napsane ve Writeru. Jeji sestra ma XPcka, kdyz tam prijeli tak babi tam mela neco najit a neslo ji to, po prijezdu mi licila jak ty Windows jsou divny a tezkopadny system.

Bohuzel dnes jsou lide od malicka vedeni smerem Windows - doma vetsinou windows, ve skole windows, na stredni skole windows... a ucitele IT nemaji o nicem jinem ani potuchy :-( Tezko pak chtit po takovem cloveku, aby byl nadseny z jineho pristupu FS, baliku... v nejakem distru ze? :-(

Vyrobky Apple jsou pekne, osobne jsem jeden cas delal na iMacu, krasny stroj, moc pekny OS, bohuzel v nasich podminkach cenove velice spatne posazene.

Ohledne pouzitelnosti uvedu svoji kamaradku, ktere jsem 1x ukazal pred 3 lety Fedoru, tenkrat na stary Celeron 333MHz,256MB RAM jsme nainstalovali Fedoru s XFCE a ono to bylo rychlejsi nez XPcka :-) Prakticky ze dne na den presla na Fedoru a je na ni spokojena do dnes (na novem stroji) - neresi viry, spyware ale neresi ani kodeky pusti film a pokud chybi kodek vyskoci okenko odklepne instalaci a za par vterin si uziva filmu aniz by neco resila! Stejne se spoustou USB zarizenich dokonce CDMA modem, na XP pomerne zdlouhava instalace nekolika veci, na Fedore vlozen do USB vyplneny udaje a surfujeme :-)

Za celou dobu, co linux pouziva nebyla nucena _COKOLIV_ kompilovat, ci zdlouhave nastavovat a spekulovat. Nejvetsim problemem byl myslim rozbity selinux blokujici spoustu veci - sam SElinux nabidl reseni a po rebootu (relabel) vse fungovalo jako driv :-)

Pohledy jsou ruzne, sama dokonce rekla nekolika lidem, ze se ji to libi vice a prace je pro ni v tom rychlejsi + vse ma legalne a ne "kradene" ;-)

6.12.2010 03:10 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jo iMac mám a skutečně si nestěžuji, stejně tak Macbook. Na tyhle věci si jeden zvyká rychle. Dražší to je, ale když spočítám co stál Acer a kolik měl oprav, tak nakonec ten finanční rozdíl nebyl tak velký. Macbook mám dva roky a stále bez potíží, iMac rok a to samé.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
6.12.2010 09:06 Tomáš Pelc | skóre: 22 | blog: multimedialni_pc_k_LCD_TV
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Mám tři roky NTB Dell Studio. Funguje zcela bez problémů. Po přeinstalování původního OS MS Windows Vista na něm běží Ubuntu.

[ironie]Myslím, že Mac OS na něm asi spolehlivě běžet nebude, že.[/ironie]

V čem je tedy výhoda applovského řešení? Provázanost HW se SW. Někomu to vyhovuje, někomu ne - a já jsem ten druhý případ. Škoda, že nemám čas psát o tom opěvné blogy ...
robotics avatar 6.12.2010 09:24 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě strasně rozlítilo tohle: Problém Linuxu zobrazit hned po připojení 1TB HDD jako 1TB. Tohle obyčejného uživatele musí hodně nasr..at a pochybuju, že by se s tím řešením trápil jako já, spíš by se na to vykašlal zapl a windows.
Používejte Windows.
Heron avatar 6.12.2010 10:15 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Ve Windows by se to mělo chovat zcela stejně, ty by také měly respektovat Host Protected Area.

To není problém Linuxu, to je problém nastavení HW.
robotics avatar 6.12.2010 12:13 robotics | skóre: 29 | blog: o_vsem_moznem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Tak to sem nevěděl, to se omlouvám.
otula avatar 6.12.2010 11:19 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přestože se mnohé zlepšilo, hledat u některých distribucí jak přehrát mp3, nebo jaké kodeky, nainstalovat je abych mohl přehrát film, není vždy zábava. Někdy práce na celý večer.
Moje slova!!! Co chvíli za mnou přijde někdo z kolegů: Oťas, nemohl by ses mi podívat na noťas? Stáhnul jsem si film a nemohu ho přehrát… Nebo dotazy v diskuzích: které kodeky jsou nejlepší? xcodecpack, megacodecpak, hypermagacodecpack, nebo superhypermegacodecpack? Nainstaloval jsem si ultracodecpack a mám to teď celé rozbité, help me!!!
Instalace, rozchození, odinstalace. Hledání různých knihoven po netu, protože jsem si něco stáhnul ke kompilaci a pak je instalace na dvě hodiny, dva dny, nebo dva týdny.
No jo, právě nedávno jsem v práci potřeboval vypreparovat zdrojová data z PDF. Především obrázky. Tak jsem hledal po netu, nakonec jsem úspěšně našel trial verzi programu, který mi dovolil vždy vyextrahovat jen několik prvních obrázků na stránce. Pak mi to docvaklo v mé hlavičce makovičce, hodil jsem to na linuxový stroj, zadal příkazy pdftotext a pdfimages a během chvilky jsem měl bezchybný český text i obrázky v plném rozlišení.
Chci televizní kartu, koupím pro Mac, připojím kliknu a nainstalováno.
Jo, to znám. Chci televizní kartu, kouknul jsem na HW sekci abclinuxu, vybral vhodnou, koupil, zapojil a za pár minut TV fungovala (BTW, ke stejnému USB tuneru jsem četl mnoho zoufalých dotazů uživatelů většinového OS - chudáci, fakt je lituji, že z nějakého důvodu ten systém musí mít)
Jak se myslí na skutečnost, že systém bude používat člověk, který není znalec IT, člověk, který potřebuje sednout a pracovat … Ženská, která má dvě děti, domácnost, většinou netouží umět kompilovat a nebo vyhledávat aplikace na netu.
Jo, na tom by fakt měli chlapci v MS zapracovat. Když si takový člověk koupí počítač s předinstalovaným systémem (nebo si ho nechá nainstalovat), tak pokud jsou to Windows a on zjistí, že mu chybí nějaký program, musí pátrat po netu, vyskočí na něj spousta falešných stránek, trial a demoverzí. A on může krásně vybírat, odklikávat Next Next Next a potom přeinstalovávat zprasený systém. Kdežto v tom nepřívětivém GNU/Linuxu si musí spustit nějaký šílený program, třeba Synaptic, nebo třeba pracně napsat pacman -Ss a zadat, co hledá. A z výsledků buď něco odkliknout, nebo zadat pacmanu. Opravdu, zlatá Windows pro IT analfabety.

Dost dlouho pozoruji zajímavý jev. Lidé si stěžují na nějakou věc, která samozřejmě není bez chyb. Jenže paradoxně kritizují to, co je zcela irelevantní, nebo funguje dobře. Někdo nadává na GIMP, protože má (měl) samostatná okna (ale vůbec mu nevadí - asi ani netuší, že to existuje - že nemá vrstvy úprav, že nemá efekty vrstev, nebo že neumí barevné prostory). A někdo na Linuxu kritizuje instalaci programů, přehrávání multimedií, či instalaci nepodporovaného HW (a vyzdvihne v tomto ohledu Apple).

Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
6.12.2010 15:51 dad
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS

vas text jsem si zkopiroval do souboru a podrobil ho konstruktivni kritice. Vysledek:

my-server:~ # wc otula_blabla.txt
19 468 2966 otula_blabla.txt

468 zbytecnych slov k zrovna tak zbytecne diskuzi.

6.12.2010 18:27 Woknař
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
+1
otula avatar 6.12.2010 18:56 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jo, máš naprostou pravdu, protože tento blog je úplně o ničem, takže celá diskuze k němu je zbytečná.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
6.12.2010 19:50 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Pak mě mate, že k tomu vůbec diskutuješ. Stejně jako dad. Napsal jsem názor. Nic víc.
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
otula avatar 6.12.2010 19:59 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Diskuze je i k tomu, aby člověk názor vyvracel. Tvé blogy přecházím, obvykle se dají snadno identifikovat podle názvu, zde jsem si tvého autorství všimnul až po otevření, tak už jsem text dočetl, kroutil očima i hlavou a dovolil si napsat reakci. Pokud ti to vadí, s klidem budu všechny tvé další blogy opět ignorovat (patrně to budu dělat i v opačném případě).
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
6.12.2010 20:41 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Klidně je přecházej dál, nevadí mi že píšeš komentáře, jen mě překvapuje, že píšeš komentáře k blogu o ničem. Takovými blogy se osobně nezabývám. |:-) Natož abych je komentoval. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
7.12.2010 14:02 kotrcka | skóre: 23 | blog: Onééé 2 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Chápem. Takže chudák windows užívateľ musí program hľadať a naproti tomu linux užívateľa osvieti vyššia moc a on vie, čo má napísať do synapticu, aby nainštaloval ten správny program hneď na prvý krát.
Keďže tu účet nejde zrušiť, zmenil som si heslo na random a "zabudol ho".
otula avatar 7.12.2010 14:55 otula | skóre: 45 | blog: otakar | Adamov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
V balíčkovacím systému si uživatel najde (pokud existuje) bezpečný program pro činnost, kterou chce dělat, a snadno si ho pak nainstaluje. Ovšem hledat neznámý program pro Windows je opravdu opruz. Občas to musím dělat, když dostanu neobvyklý požadavek, a opravdu to není žádná slast. Většina odkazů jsou podvodné stránky, další část jsou trial verze. A pak třeba něco free pro Linux. Použitelných free nebo freeware programů pro Windows není až tak moc, jak se na první pohled může zdát.
Kdo vám tvrdí, že jste paranoidní, ten v tom spiknutí s největší pravděpodobností jede taky.
Dalibor Smolík avatar 6.12.2010 14:55 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, já jsem se rozhodl pro používání Linuxu ve firmě (kde v podstatě rozhoduji o nasazení hw a sw já), naučit se s tím pracovat dalo určité úsilí a časovou ztrátu, ale postupem času jsem volil takové prostředky a programy, které si tímto OS rozumějí. Dnes nemusím řešit náklady na licence a upgrade, vše co potřebuji, prostě mám.
Nedávno mě požádala kamarádka, zda bych jí převedl bakalářskou práci v Wordu do PDF. Není problém, otevřel jsem soubor v OpenOffice, ale pak mi spadla brada. Dokument byl rozházený a tuto službu jsem jí nemohl poskytnout. V této chvíli bych se bez Windows a MS Office neobešel.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
6.12.2010 19:37 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Možná, že by jí nepomohl ani ten MS Office, protože ten občas není kompatibilní ani sám se sebou a hlavně, formátuje se podle nastavené tiskárny (tedy do verze 2007, verzi 2010 jsem se zatím úspěšně vyhnul), takže pokud je uživatel typografické pako, tak bude rozsypaný na čemkoliv mimo jeho stroje.

Pamatuju na soubor, který byl uložený ve Wordu 97 a MSO XP ho otevíral zcela rozházený. Řekl jsem si, že to nejspíš je ona "vzestupná kompatibilita" a zkusil jsem to ve W97 na Win98SE, které byly naštěstí v dispozici o stůl vedle. Jenže i tam to bylo natolik rozházené, že přesázení by byla práce na několik hodin ...

Na omluvu MSO je ale třeba říct, že soubor byla nebetyčná prasárbna, ze které by se každý typograf mnohonásobně okotil - odřádkovávání zásadně pomocí Enteru, odsazování mezerami, šílené množství obskurních fontů (něco okolo dvaceti), barvičky, které by normální člověk vybral leda po dávce halucinogenů a celková úprava ve stylu blogísku o koníčcích náctileté dívky.

Nakonec se soubor musel vytisknou přes PostScript (tiskárna Apple Laser Writer, výstup do souboru) a vyjet na cílovém stroji přes GhostScript, taže výstup vypadal přesně tak (hnusně), jako kdyby byl tisknutý ze stroje na kterém byl spáchán.
6.12.2010 16:27 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
> Ženská, která má dvě děti, domácnost, většinou netouží umět kompilovat a nebo vyhledávat aplikace na netu. Chce poštu, facebook, browser, na kterém může surfovat. Má zájem se učit, jen přesně co potřebuje a co nejméně.

Tak takovou bych nemohl mít doma :-D
Dalibor Smolík avatar 6.12.2010 17:15 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Prostě nad takovou, která kompiluje a vyhledává aplikace na netu rozhodně není :-D
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
6.12.2010 18:39 Jan Jílek | skóre: 6 | blog: Strider
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jasně, když ženu, tak linuxačku, co bude kompilovat, jádro překládat. Případně napíše nějaký software. :-)
Čas od času jsem sražen k zemi. Ale vždy vstanu a nedovolím nikomu držet mě na zemi.
Dalibor Smolík avatar 6.12.2010 18:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
To jádro bych jí i odpustil, pokud bude umět dobře zkompilovat svíčkovou. :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
=^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 19:01 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Oželim i svíčkovou, když mi dobře skompiluje čůráka :-D
Dalibor Smolík avatar 6.12.2010 19:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Amígo, Amígo. Že tys zase pil Kozla? :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
6.12.2010 19:39 rita-gabriela | blog: reklamace
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
spíš nesbalil Marcelu .... Hele, ale jak se v tak krátké posloupnosti ukázala každého pyramida potřeb :-)
Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
Dalibor Smolík avatar 6.12.2010 20:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Nojo, je vidět, že Amígo je o pár roků mladší :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
=^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 22:06 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Nojo, je vidět, že Amígo je o pár roků mladší
...jo, ještě mi stojí :-D
6.12.2010 22:39 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Nemusí stát, stačí když pevně visí.
=^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 22:55 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
...když ti to stačí, je to O.K. :-D
kotyz avatar 6.12.2010 23:03 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
s japonskym mrdacim kreslem fakt staci aby pevne visel a zbytek zaridi masina :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Marcela* avatar 6.12.2010 23:22 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
To je spíš pro postižené, ne?
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
Dalibor Smolík avatar 7.12.2010 00:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Proč? Hrátky se dají dělat s ledasjakým nářadím :-) . Ale domů bych to nechtěl.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kotyz avatar 7.12.2010 00:47 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
ja jo, ale jenom kdyz by byla soucasti baleni i ta zenska :-D bez ni i to je k nicemu ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Dalibor Smolík avatar 7.12.2010 08:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Ta bývá buď k dispozici nebo se prostě sežene vždycky :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kotyz avatar 7.12.2010 14:15 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
nekomu se shani snaz, nekomu hur. amiga ji treba uz shani takovou dobu a furt nic. a co teprv ja se svym ksichtem a pristupem? forever alone ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Dalibor Smolík avatar 7.12.2010 16:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Nevěš hlavu. Čím je muž starší, tím je atraktivnější pro mladé dámy. :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Marcela* avatar 7.12.2010 20:06 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Pan Smolík má pravdu. Nevěšte hlavu, beztak nejlepším afrodisiakem je sexy mozek /+ naditá peněženka ;-).
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
kotyz avatar 7.12.2010 22:52 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
nemam ani jedno :-(
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Marcela* avatar 8.12.2010 09:29 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Všechno má svůj čas. Zrání i žně.
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
Dalibor Smolík avatar 8.12.2010 09:45 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Naprostý souhlas, chtěl jsem napsat něco podobného :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
=^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2010 23:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
...já už jsem dozrálej, tak pojďte žnít ;-)
Dalibor Smolík avatar 9.12.2010 13:19 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Chlap dozrává až v padesátce. Tak si ještě počkej. :-D
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Marcela* avatar 9.12.2010 14:09 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Tak tak. To je teprv ta správná zralost, sladce navinulá chuť (:-))

Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
=^..^= AmigaPower® avatar 9.12.2010 19:02 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
...to je ale zvrácenost, balit chlapy po domovech důchodců :-D
Marcela* avatar 9.12.2010 21:33 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
V Řecku ještě nežijem... :-)
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
Dalibor Smolík avatar 9.12.2010 22:02 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Já nebydlím v domově důchodců! :-D :-D
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
=^..^= AmigaPower® avatar 9.12.2010 23:03 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
<joke> ...ještě :-D :-D :-D <j/oke>
Dalibor Smolík avatar 10.12.2010 09:56 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Vždyť já vím, už se trochu známe, ne? :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Marcela* avatar 7.12.2010 09:20 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Tak všechno nejlepší k narozeninám, Kubíku :-). Posílám vám jedno balení křesílka i s Japonkou :-). A navrch nějakou tu svíčkovou s brusinkama.
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
kotyz avatar 7.12.2010 14:16 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
prosil bych bez brusinek, tema brusinkama se to akorat zkazi!
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
7.12.2010 16:01 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
ja jo, ale jenom kdyz by byla soucasti baleni i ta zenska :-D bez ni i to je k nicemu ...
A když už by v tom balení byla ta ženská, tak by tam ani nemuseli rvát k ní to křeslo, ne? ;-)
Marcela* avatar 7.12.2010 09:18 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
No já nevím, tohle je jak ve fit-centru . Mám ráda naturálnější záležitosti. Stačí kožešina v jeskyni kolem praskajícího ohně. Nářadíčko z masa a kostí. :-)
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
kotyz avatar 7.12.2010 14:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
hmm, romanticky predstavy o sexualnim zivote jeskynnich lidi ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
6.12.2010 23:34 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
LOL :-D A poslední sekunda 2x LOL
Římani Japonci jsou blázni.


btw. se mi to jen zdá, nebo má ten chlap tanga?
Marcela* avatar 7.12.2010 09:19 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
btw. se mi to jen zdá, nebo má ten chlap tanga?

Vždyť je to celé úchylné :-).
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
kotyz avatar 7.12.2010 14:18 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Vždyť je to celé úchylné :-).

a vo to prave jde, to je na tom to nejlepsi! ;-)

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Dalibor Smolík avatar 7.12.2010 00:24 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
No to mě taky, jen to rád kombinuji s tou svíčkovou ;-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Marcela* avatar 7.12.2010 09:16 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Já věděla, že to tu neskončí u Použitelného OS. Od Linuxu k Sexu co by peříčkem dohodil.. :-)
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
Dalibor Smolík avatar 7.12.2010 09:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jakpak? Já jsem psal, že mi také stojí (za to pracovat s Linuxem) a kombinovat to se svíčkovou v době, kdy se kompiluje kernel :-) :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kotyz avatar 7.12.2010 14:17 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
jen si nenakapat do klavesnice! :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Dalibor Smolík avatar 7.12.2010 16:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Rozlité kafe taky na klávesnici udělá svoje. Nejlépe na notebooku. Něco o tom vím. :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
=^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2010 19:47 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Cože? Cože? Moment! Jsem tady! Potřebujete vysvětlit Linux?
Marcela* avatar 7.12.2010 20:10 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Už jste vysvětlil v novém blogu ;-).
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
=^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2010 20:15 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Já nepsal novej blog :-O
Marcela* avatar 7.12.2010 20:18 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jsem nevěděla, že umíte psát tím, no, ehm, pinďourem. :-o
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
=^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2010 20:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
...On si tam něco klepal hlavičkou, já nevim, on je hrozně šikovnej ;-)
Marcela* avatar 7.12.2010 21:02 Marcela* | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Už to tak vypadá. Šikovnej, ale neukázněnej. :-)
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje radost...
Dalibor Smolík avatar 7.12.2010 21:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jasně. Malej, ale šikovnej!
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
=^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2010 22:23 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Malej tak leda Váš pane Smolík. Podle sebe soudím tebe, co? :-D
Dalibor Smolík avatar 8.12.2010 00:32 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jééé, snad jsme se neurazili? :-)
To je odveta za "...jo, ještě mi stojí" :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Herr Königstiger avatar 7.12.2010 22:27 Herr Königstiger | blog: MRDAT_MRDAT_MRDAT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Jsem neskutečně uražen a proto vyzývám Váš penis na souboj! (v šermu) :-D
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje rozkoš...
7.12.2010 22:32 rita-gabriela | blog: reklamace
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
už trénuješ? :-) Před zrcadlem? :-)
Jsem tu vlastně omylem, ale jsem tu ráda.
=^..^= AmigaPower® avatar 7.12.2010 22:38 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Ne, ale sem krůček od "aspoň nějakýho sexu", tak mi to nepokaž... :-D
Herr Königstiger avatar 7.12.2010 22:39 Herr Königstiger | blog: MRDAT_MRDAT_MRDAT
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
On má doma zrcadla zakrytý, aby se neopotřebovávaly.
Nejvyšší myšlenka je vždy ta, která obsahuje rozkoš...
Dalibor Smolík avatar 8.12.2010 00:33 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Volím mír. Meče mají být zasunuté v pochvě.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
=^..^= AmigaPower® avatar 8.12.2010 06:25 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
8.12.2010 14:55 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
kotyz avatar 6.12.2010 22:06 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
ted sem dostal k narozeninam (mam je sice az zejtra) takovou tu kartonovou krabici lahvacu "cela kozli rodinka". je tam 8 flasek kozla, od kazdyho druhu dve. a hned je krasne na svete :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
=^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 22:07 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Až teď, 5 ;-)
=^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 22:08 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
...mam sice ještě 4 v ledničce, ale zejtra jdu do práce :-(
6.12.2010 20:35 Xerces
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Tak to jsem zrovna nemyslel. Chtěl jsem zdůraznit spíš

Chce poštu, facebook, browser, na kterém může surfovat. Má zájem se učit, jen přesně co potřebuje a co nejméně.

Browsery jsou i v Linuxu. Linux je prostě OS, případně distro a vyžaduje určité znalosti pro používání, stejně tak jako OS Windows, které se uživatel musí naučit jinak to používat nemůže. Manželka má nainstalován Debian a dělá v tom. Pokud ji něco nejde, tak ji s tím pomůžu. Když byl problém s Flash pluginem na Linuxu tak jsem ji vysvětlil, že se bez něj bude muset obejít. Argumentovala že na Windows by s tím problémy neměla, tak jsem ji řekl, že by měla zas jiné problémy a byla zticha. Razím zásadu, že uživatel, kterej o tom ví kulový si nemá co stěžovat. Respektive si stěžovat může el když o tom odmítá racionálně diskutovat tak má držet hubu a neprudit :-)
=^..^= AmigaPower® avatar 6.12.2010 18:40 =^..^= AmigaPower® | skóre: 30 | blog: BLB | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Použitelný OS
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mně sere pouze: "tahle blbost neni jako zásuvnej modul, ser se s tim jak kokot v konzoli uživateli a máš 30% šanci, že to možná bude fungovat" :-( Mně možná jo, s pomocí ábíčka a tlupy na jabberu, ale co BFU? BFU řekne: Linux je na píču, mažu to...
I♥DRX * www.KERNELULTRAS.org
6.12.2010 19:24 pedro
Rozbalit Rozbalit vše Odpověď?
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Freedom!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.