Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 07:16

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
25.1.2013 18:53 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

alias na cat ... je blbost.

spousta scriptu te za to bude mit rado a kdyztak "less is MORE"!

USE="-gnome -kde";turris
Dreit avatar 25.1.2013 19:14 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64

Skriptům se to určitě líbit nebude, to je pravda :-( Změnim to na cats a uvidíme jak si na to zvyknu :-)

Nope
tsLnox avatar 27.1.2013 12:52 tsLnox | skóre: 31 | blog: Blog jednoho ukecaného Gentoolemana | Žďár nad Sázavou
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Mimochodem, co říkáte na alias cat='more'?
alias raven='echo Nevermore'
vencour avatar 27.1.2013 13:15 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
:-)
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Luboš Doležel (Doli) avatar 25.1.2013 22:03 Luboš Doležel (Doli) | skóre: 98 | blog: Doliho blog | Kladensko
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Problém 64-bitové hry je ve scénářích. Jedná se o soubor zahrnující všechny podmínky a obecně celý příběh (zřejmě i velmi povedené hlášky a obrázky). Na 64-bitových systémech mohou být opravdu veliké, ale na 32-bitových je problém s 4GB bariérou. Mohlo by se tak jednoduše stát, že nějaký fanoušek vytvoří 5GB scénář, který půjde spustit na 64-bitové architektuře, ale ne na 32-bitové, protože bude moc velký. Proto je momentálně k dispozici jen 32-bitová verze hry a 64-bitová ne - není problém ji vytvořit, ale v případě moc velkých scénářů hrozí, že budou hráči na 32-bitových architekturách ochuzeni. Podal jsem vlastní návrh na řešení a momentálně čekám na odpověď.
Eh, jako by byl problém tam do kódu přidat jeden if().
25.1.2013 23:11 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Možná by to šlo i bez něj - u většiny problémů je možné zvolit rychlejší algoritmus s větší spotřebou paměti versus pomalejší algoritmus s menší spotřebou paměti, ale často jde udělat univerzální algoritmus, který může dynamicky přecházet mezi těmito extrémy podle toho, kolik má v dispozici paměti.

Nevím, jak je interně realizovaný scénář, ale pokud je to něco na způsob stavového automatu, tak není nutné držet v paměti všechny stavy, jen aktuální stav včetně podmínek pro přechody do jiných stavů, případně (trasparentně) cachovat aktuálně používané stavy v paměti.

Pokud je paměti dostatek, tak se všechna data nacachují, pokud jí není dost, tak se načte určitá část do určité hloubky (tedy dokud je v v cache místo) a zbytek se pak načítá za chodu (např. v samotatném vlákně, co dělá něco na způsob read-aheadu), zatímco nejméně používaná data se zahazují.

Je pravda, že něco takového je složitější než jeden mmap(), ale overhead není zas tak moc velký a mimo toho je občas lepší dělat si vlastní cachování než spoléhat na systém, protože u vlastní cache je možné mnohem jemněji odstupnovat životnost dat než to jde pomocí madvise().
25.1.2013 22:30 Petr Tomasek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mimochodem, co říkáte na alias cat='more'?

Rikam toto:

$ more > soubor << EOF
tady dady dady
dadydady
EOF

:-)

25.1.2013 22:46 jarin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevím co máš za systém, ale neřeší přesně tenhle problém multiarch podpora zavedená v debianu wheezy? Prostě si přidáš do balíčkovacího systému alternativní architekturu a potřebné 32bit balíky se doinstalují z 32bit repozitářů. Chroot mi připadá zbytečně komplikovaný.
25.1.2013 23:16 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Stačí inistalovat 32bitové knihovny (většinou se jmenují lib32něco), které jsou běžně v dispozici depozitáři a instalují se do /lib32.
25.1.2013 23:29 jarin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Takhle to bylo dřív. Nevýhoda byla, že ne všechny knihovny byly lib32něco a navíc sis musel hlídat závislosti ručně nebo upravovat balík. Multiarch má tu výhodu, že instaluješ stejný balík do 32bit i 64bit systému beze změny.
Dreit avatar 26.1.2013 01:04 Dreit | skóre: 15 | blog: Dreit a jeho dračí postřehy | Královehradecký kraj
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64

Tak to koukám, že jsem o pár let pozadu a taková novinka se k mým očím zatím nedostala :-D Někdy se na to podívám, děkuji za tip :-)

Nope
kotyz avatar 26.1.2013 18:59 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Chroot podruhé aneb MyLittleInvestigations na AMD64
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nechceš se taky trochu víc rozepsat i o tý hře samotný? To je nějaká VN?
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.