Portál AbcLinuxu, 19. dubna 2024 22:34

Díky za tu vzpomínku

5.9.2021 13:09 | Přečteno: 2109× | MeaningOfLife | poslední úprava: 5.9.2021 13:10

Je to tu, ať chcete nebo ne. Něco, co nevíme a neznáme. V tomto případě "bába z Tymákova".
Tak aspoň byla paní Božena Kamenická známá v naší rodině.
Vyskytla se u nás kdysi "rakovina nebo co", doktoři vyřkli ortel a jako poslední šance paní Kamenická pomohla.
Je to dost dávno, aspoň z mého pohledu. Kde to ověřit už není kde.
Pro mne tak nějak útěcha, další střípek ze vzpomínek mi zapadl do skládačky.

(A dnes má paní Kamenická 25. výročí úmrtí.)        

Hodnocení: 33 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

5.9.2021 13:45 xyz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na paní Kamenickou si pamatuji. Sám jsem u ní jednou byl. Ani by mě nenapadlo, že už je to 25 let co zemřela. https://cs.wikipedia.org/wiki/Bo%C5%BEena_Kamenick%C3%A1
5.9.2021 14:01 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bylinkářství je um a má obrovsky nevyužitý potenciál. Třeba třezalka tečkovaná v sobě obsahuje serotonin reuptake inhibitor, který moderní věda začala syntetizovat až u antidepresiv čtvrté generace. Předtím se z nabubřelosti docentů, profesorů i obyčejných doktorů používaly chemické sračky se spoustou vedlejších příznaků, zatímco báby kořenářky ordinovaly depresivním ženským tento malý zázrak. Tvalo třicet let, než jednoho mladého chlapce napadlo tuto látku testovat a pak také uměle syntetizovat. Tento chlapec se jmenoval Ollie Tabooger
5.9.2021 14:32 Pavel
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Bylinkářství (pavěda) patří do středověku není nic v čem by bylo lepší oproti moderní věde. To se rovnou můžeme vrátit do pravěku a žrát kořínky.
5.9.2021 15:42 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
lol účinná látka ve většině léků byla jako první objevena v nějaké bylině kretene
5.9.2021 16:06 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Jenže to těmhle buzerantům nevysvětlíš, kdyby nebyl farma průmysl tak silnej, anebo univerzity tak zkorumpovaný, tak se nad každou bylinkou udělá analýza, zjistí se jestli v ní něco je a jak to účinkuje. Posunuli bychom se o padesát let dopředu.
5.9.2021 18:43 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Což se přesně děje, ale to těmhle buzerantům to nevysvětlíš, protože chcou mít svoje konspirační teorie díky kterejem si připadají chytřejší než okolí (akorát teda nevím, dneska tomu věří každej druhej píčus, tak s pocitem výlučnosti asi bude brzo konec...)
5.9.2021 21:05 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
dost offtopic jdi radši sledovat animáky :D
5.9.2021 22:50 dumblob | skóre: 10 | blog: dumblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
tak se nad každou bylinkou udělá analýza, zjistí se jestli v ní něco je a jak to účinkuje.
Jako malé dítě jsem nechápal kde to gigantické množství detailních informací Janča & Zentrich vzali, ale ten jejich herbář je přesně tahle analýza.

Je tam přehled (často včetně procent a nějakých množství apod.) většiny zajímavých látek v dané rostlině a jejich detailní účinky (na člověka! - žádné odhady či testy na zvířatek apod.).

A protože nevídám lidi na telefonech otevírat PDF knihu s Jančovým & Zentrichovým herbářem když jim je ouvej, tak pak už zbývá jenom ta politika, prachy, atd. :'(
7.9.2021 10:01 Chulda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
A ta procenta a množství jsou stálá a nijak proměnlivá? Stačí utrhnout kdekoliv kytku a je to tam? :-)

Rozdíl je v tom, že "chemický" průmysl dávkuje vždy stejně na rozdíl od kytky. Tedy není problém určit správný množství pilulí podle vaší váhy. U kytek to nedokážete.
xxxs avatar 7.9.2021 17:41 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
dobre, ale stale si mozes urobit velku davku, homogenizovat, pripadne urobit tinktury a hodit na spektra. potom upravis davkovanie a balickujes podla potreby.
7.9.2021 22:10 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
To rozhodne áno, a nie je to nič proti ničomu. Akurát že je to už potom podobné tomu, ako mnohé liečivá (kde účinná látka pochádza z nejakých prírodných zdrojov) aj tie vražedné farmafirmy.
8.9.2021 01:03 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Pardon, prepisoval som to toľkokrát, až mi tam predsa niečo vypadlo.

...ako mnohé liečivá (...) vyrábajú...
⧠ A = 0 avatar 8.9.2021 12:08 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Rozdíl je v tom, že "chemický" průmysl dávkuje vždy stejně na rozdíl od kytky. Tedy není problém určit správný množství pilulí podle vaší váhy.
To je sice hezké, že se dávkuje „vždy stejně“, jenže tělo na to stejně nereaguje „vždy stejně“, podobně jako v té kytce toho není vždycky úplně stejné množství. A rozptyl ve farmakokinetice u různých lidí může být mnohem větší než rozptyl obsahů látek v různých kytkách. Žádné testy se samozřejmě nedělají, vždyť většina MUDrů se neobtěžuje ani s kontraindikacemi u léků.
Nevolte zmrdy.
9.9.2021 07:43 Chulda
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
většinově stejně, jinak by to nemohl být lék, ne? Jestli se nepletu, tak se testuje, zda to má větší přínos než starší lék. Tedy těžko získat lék, který pozitivně funguje jen u menšího množství lidí. Případně by byl tak mizerný, že by nestál za ty další miliony s tím spojené i když už má za sebou miliardy ve vývoji, protože by se nakonec prodejem nezaplatil.

Jenže u pilulí máte relativně přesné množství léčivé látky, na která některá "těla" reagují různě. IMHO je to lepší varianta než nepřesné množství, na která některá "těla" reagují různě. A do toho ještě připočtěte obsah dalších látek v té léčivce, je nesmysl si myslet, že kytka obsahuje jen to pozitivní ve správném množství, jsou tam i další látky nebo třeba těžké kovy kvůli kontaminované půdě atd.

BTW, jak funguje léčba, když podáte menší množství léku získané z kytky, protože ta zrovna nebylo moc na slunci? Podle mě nic moc.

Ale fascinuje mě, že napadáte léky, protože farmokinetika, ale že s kytkou dopravíte i jiné než léčivé látky, to vás nechává klidným. A není chybou léku, že někteří doktoři jsou lemplové, to samé byste měl i s kytkou.
⧠ A = 0 avatar 9.9.2021 14:21 ⧠ A = 0 | skóre: 10 | blog: Technokratovo_zrcadlo | Helsinki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Ale fascinuje mě, že napadáte léky
Slaměný panák, nenapadám léky.
Nevolte zmrdy.
vencour avatar 5.9.2021 17:09 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
1) Na bylinkách se asi nedá tak vydělat, že?
2) I kdyby bylinky fungovaly jako placebo, tak aspoň že fungují, když nic jiného.
3) Kdo ví, kolika lidem z Plzeňska a jinud bylo pomoženo a nevíte o tom, třeba i z Vaší rodiny, ať už o tom víte nebo ne.
4) Pořád mám dojem, že pochybnosti se moc nenosí a hlavní je správné přesvědčení o čemkoliv. I ve Vašem případě.
5) Ono je to nejen o bylinkách, "bába z Tymákova" doporučovala i střídmost a kázeň v životě.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 19:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Na bylinkách se dá brutálně vydělávat.

Znáš opium?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 5.9.2021 20:03 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Ok, to je "jiné vlákno a směr diskuse".
Opiové války mi jsou taky tak nějak povědomé.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 20:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Ptal ses na bylinky. Mák je bylinka.

Taky by ti mohla být povědomá např. naše okupace Afghánistánu.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
5.9.2021 21:13 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Okupace? Vážně ti to přišlo jako okupace, ty mrdko? Terorismus musíme zastavit všude, kde se vyskytne než se rozsemení po celém světě a vzplane oheň džihádu. Kvůli takovým mrdkám jako ty se k nám natahali migranti, přitom bychom je měli střílet na hranicích. Jsem hrdá na české vojáky, kteří proti terrorismu bojovali. Až si příště budeš honit nad animovaným pornem se shemalama, vzpomeň si, komu za to vděčíš.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 21:22 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku

Tuhle si náš velvysranec při NATO pochvaloval dronový útok na atentátníka.¹

Mezitím: americký dronový útok zavraždil cca deset civilistů, převážně dětí. Kdo že jsou teroristi, ty smrade?

¹ k atentátu se přihlásil Daeš, teroristická organizace vzniklá okupací a destabilizací Iráku

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
5.9.2021 23:43 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Z dětí by vyrostly teroristi, navíc zahynuly v důsledku výbušniny připravené terroristou pro útok na jiné. Myslím, že bychom měli zabíjet více dětí.
vencour avatar 6.9.2021 08:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Pokud "oni" nemaj potíže se zabíjením vlastních dětí, proč by ty ohledy měl mít jejich protivník? Občas je to nutné zlo a jen naše morálka / etika nám v tom brání.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 6.9.2021 10:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Pozoruhodná doznání.

Civilních obětí okupace je nejméně 70 tisíc, a to jde o podhodnocená čísla, mj. kvůli metodice, kdy okupanti automaticky klasifikují tamní padlé muže jako „bojovníky“ bez ohledu na skutečnost.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 6.9.2021 10:56 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Občas říkám "proč v devonu vylezly ryby na souš". Tam to všechno začalo. Skoro. Aspoň podle některých aktivistů.
War games (tyhle) končí tím, že je lepší nehrát, nebojovat.
Pán času má vloženu do úst Zygon speech (přepis), i to je odpověď na to, co dělat, víc mluvit.
A pán má nějaké problémy s pozoruhodnou morálkou nebo etikou, že ji vůbec neuvádí?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 6.9.2021 11:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Tebe baví psát dokolečka zbytečný kraviny nebo máš nějaký jiný mentální nebo intelektuální potíže?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 6.9.2021 11:24 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
No jo. Pořád tvrdim, že rétorika by se taky měla víc učit.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
6.9.2021 13:45 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Protože "my" zemi okupují na základě "vyššího principu mravního" (šíříme tam demokracii a svobodu a já nevim, co všechno.) Pokud ty principy nedokážeme sami dodržovat, jaksi nám padá to ospravedlnění
Quando omni flunkus moritati
vencour avatar 7.9.2021 20:40 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
To je jako v Izraeli, střílí na něj rakety z nemocnice nebo odkud a díví se, že na ně letí odveta.
Těžko se vyjádřit a posoudit, když nevím, co je pravidlo a co výjimka.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 7.9.2021 20:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Co je jako v Izraeli? Apartheid?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 7.9.2021 21:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Čím vším ještě že je Izrael vinen?
Když v roce 1453 padla Konstantinopol, tak hordy pochodovaly dál na Evropu. Takže jen ať se tříští o pevnost Izrael a Evropě dají co nejvíc pokoj. (Ano, svobodu má jen ten, kdo si ji zaslouží.)
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
7.9.2021 21:25 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Kdyby jen Konstantinopol, území dnešního Turecka bylo kdysi výspou civilizace, to samé údolí Eufratu a Tigridu. Málo si uvědomujeme, kolik toho bylo ztraceno pod Mohamedánským jařmem.
vencour avatar 7.9.2021 21:33 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Teprve na Coursera jsem v jednom kurzu slyšel "renezance začala pádem Konstantinopole", oni si to tam syslili a když učence muslimové vyhnali, tak teprve šířili svoje moudra dál v Evropě.
Takže jo, i to s tim souvisí. Respektive i to, že pro nějaký status quo není extra vývoj asi potřeba. Já zas kdysi na vejšce na jednom odpočinkovym předmětu argumentoval tím, že muslimové vypálili Alexandrijskou knihovnu proto, že je buď škodlivá nebo zbytečná - buď se liší od Koránu nebo je v ní to samé. A někdo mi oponoval, že s muslimama "nechodila jen tma".
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 7.9.2021 22:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Zdalipak jste stejně zaujatě diskutovali obležení Bagdádu jakožto konec zlatého věku islámu?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Fluttershy, yay! avatar 7.9.2021 21:43 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Čím vším ještě že je Izrael vinen?
Apartheid, etnické čistky a válečné zločiny jsou špatné, áááno?

Krom jiného jsou tu také mezinárodní vztahy, např. izraelský export vojenských a sledovacích technologií, přičemž mezi předními partnery figuruje Indie – o takové okupaci Kašmíru jsem tě již zpravoval dávno.
Když v roce 1453 padla Konstantinopol, tak hordy pochodovaly dál na Evropu.
Šmankote, co tím chceš naznačit? Zavání to fašistickou Pevností Evropa.
Ano, svobodu má jen ten, kdo si ji zaslouží.
Na nějaký humanismus kálí pes, co?

(Mimochodem, původ euroatlantického ohánění se svobodou, zvláště v římském právu má pozoruhodný původ: myslelo se tím, že majetný Říman si mohl nakládat zcela podle svého uvážení s majetkem… a tím majetkem se mysleli otroci.)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
8.9.2021 01:08 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
To je jako v Izraeli
Myslíte ten Izrael, který již delší dobu okupuje území, které dle OSN mělo připadnout státu Palestina, jehož oficiální vznik Izrael dlouhodobě blokuje? Máte skutečně zato, že ty rakety, které na Izrael létají, jsou zcela nezasloužené a nemohly by s tím náhodou souviset?
Quando omni flunkus moritati
9.9.2021 19:21 Krutý krtek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Byly to děti, ne lidi, takže v klidu.
Fluttershy, yay! avatar 11.9.2021 15:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku

Tuhle si náš velvysranec při NATO pochvaloval dronový útok na atentátníka.¹

Mezitím: americký dronový útok zavraždil cca deset civilistů, převážně dětí. Kdo že jsou teroristi, ty smrade?

¹ k atentátu se přihlásil Daeš, teroristická organizace vzniklá okupací a destabilizací Iráku

‘Imminent Threat’ or Aid Worker: Did a U.S. Drone Strike in Afghanistan Kill the Wrong Person?vlákno Evana Hilla

The final act of the U.S. war in Afghanistan was a drone strike in Kabul that killed 10 people. Our latest investigation shows how a man the military saw as an "imminent threat" and "ISIS facilitator" was actually an aid worker returning to his family […]

The military said it believed Zemari Ahmadi’s white Toyota Corolla, which it tracked by drone for eight hours that day, was packed with explosives. Security camera video we obtained showed him loading it with water containers for his home. I'll detail our findings in this thread.

Ahmadi was a 14-year employee of Nutrition & Education International, a U.S. NGO that fights malnutrition. He helped start up soy factories, repair machinery, transport his colleagues and distribute food from his Corolla to displaced Afghans.

Aug. 29, according to his family and colleagues, was a normal day for Ahmadi. He left home around 9am, picked up 2 colleagues and his boss’s laptop, stopped for breakfast, and headed to the office in the Karte Seh neighborhood.

But the U.S. military was on high alert. Three days earlier, an Islamic State suicide attack at the Kabul airport had killed 13 troops and more than 170 Afghans. “All threat warnings are flashing red,” a senior official told us. They expected another attack.

At around the time Ahmadi was picking up his colleagues, the U.S. military said it observed a white sedan emerge from an Islamic State safehouse near Ahmadi’s home, 5km northwest of the airport. Intercepted communications from the safehouse gave the sedan instructions, they said.

But @mattaikins interviewed all 5 men who were in the car with Ahmadi that day. They said that what the military interpreted as a series of suspicious moves represented a typical day in his life. He drove his colleagues around town, where they made plans for food distributions.

The office security camera we obtained is crucial to understand what happens next. Though the camera settings are off, @mattaikins verified its time by visiting the office, and @ckoettl matched what we see on camera with timestamped satellite imagery.

At 2:35pm, Ahmadi and a colleague fill several large plastic containers with water. The footage shows Ahmadi bring them to the office earlier that day. His brother told us his neighborhood suffered from a water shortage and that he routinely filled up containers at the office.

At 3:38pm, a colleague drives Ahmadi’s car farther into the office driveway. At roughly the same time, the military said, the drone team saw Ahmadi’s car pull into an "unknown compound" 8 to 12 kilometers southwest of the airport.

The location of the "unknown compound" overlaps with the location of the NGO’s office, and the military told us that they only saw the white sedan at one location that afternoon. We believe that what the military called an unknown compound was in fact the NGO’s office.

With the work day ending, an employee switches off the office generator, and the camera goes dark. The military said it now saw four men load wrapped packages into the car. Ahmadi’s colleagues said they were stowing laptop bags, which the footage shows here, earlier in the day.

Ahmadi drops his colleagues off and turns onto his street. His and his brothers’ children surround the car, his relatives said. The family has a habit of letting kids steer the car into the courtyard of their home. Somehow, the military said, the drone team sees none of this.

Four days before Ahmadi was killed, his employer had applied for his family to receive refugee resettlement in the U.S. At the time of the strike, they were still awaiting approval. Looking to the U.S. for protection, they became some of the last victims in America’s longest war.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
11.9.2021 15:07 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Z mrtvých dětí nevyrostou teroristi. Izrael to ví, já to vím, Republikáni to vědí a ty to ve skutečnosti také víš.
vencour avatar 5.9.2021 22:22 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
1) A co že je to ta "naše"?
2) Pokud místní vláda nikoho nezastupuje, když zemi opustí cizí vojáci a není tam žádná jiná síla, tak mam skoro chuť slyšet omluvu za to, že se jednalo o dost promarněných let. Možná ne pro všechny.
3) Na Palbě.cz je o tom taky vlákno, třeba že jen některé státy prošly obdobím vzniku národa.
4) Chtěl jsem diskutovat o léčivých bylinkách nebo respektive o nevzdávání se a třeba i boji s větrnými mlýny občas.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
5.9.2021 23:45 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Je mi tvého blogového zápisku líto, po mém blogu o koronaviru, kde diskuze vyhasíná, je tu znát velká poptávka po žvatlání a Afganistán je téma. Brzy ti to tu zaplevelí :-(
vencour avatar 6.9.2021 08:25 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
I to je demokracie nebo "tvář západního světa", že se tu tolik pindá a méně třeba podřezává.
Že nestíham, teprve snad doslova včera jsem objevil "Paměti starého práškaře" a taky nevim, kdy se k nim dostanu.
Takže jsem rád, že "náhody se stávají a chodí člověku naproti", tohle konkrétně tvrdí Celestýnské proroctví. Když už neni člověk natvrdlej a zabedněnej.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Ruža Becelin avatar 6.9.2021 08:54 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Bylinky jsou fajn, ne nadarmo se říká - příroda má lék na všechno. Tak proč do sebe za každou ceny cpát umělé sajrajty.

Poslední větu bych upravil na "náhody neexistují", jestli je tedy myšlen první vhled? :-)

vencour avatar 6.9.2021 09:17 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Já osobně mám asi štěstí, že zatím nebo teď zrovna vědomě nějaké bylinky nepotřebuju.
Mám podezření, že o náhodách je v tomto kontextu pátý vhled - cituju tam stranu 130, teď na to taky koukám divně, pamatuju si z toho hlavně, že když člověk přestane být uzavřený a začne si všímat, že toho vidí čím dál víc. A taky že "kdo je připraven ten není překvapen" a dokáže si něčeho všimnou a nenechat to zmizet jen tak.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Ruža Becelin avatar 6.9.2021 09:30 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
O náhodách je určitě První vhled, to si pamatuju :-)

Aha, teď se dívám na blog, a tam je:

130) Pátý vhled se uskutečňuje, když bereme náhody vážně. Tyto náhody nás přimějí cítit, že existuje něco víc, něco duchovního, co operuje pod vším, co děláme. Druhý vhled stanoví, že naše vědomí je něco reálného, víme, že naše otevřenost teď představuje něco jako cestu vzhůru k tomu, co se skutečně děje. Třetí vhled začíná nový pohled na život, definuje fyzický vesmír jako složený z čisté energie, energie, která nějak odpovídá na to, jak uvažujeme. Čtvrtý vhled ukazuje lidskou tendenci krást energii jiným lidem tím, že je ovládáme, že se zmocníme jejich myslí. Na tomto zločinu se účastníme, protože se tak často cítíme zbaveni energie a odříznutí od ní. Tento nedostatek umíme napravit, pokud se spojíme s naším vyšším zdrojem. Pátý vhled říká, že vesmír nám umí poskytnout vše, co potřebujeme, jenom když se tomu dokážeme otevřít

Takže za číslem 130 má být První, ne Pátý :-)
vencour avatar 6.9.2021 09:35 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Ale no tak jo. První je o tom, že vše má nějaký význam. A jestli to je zrovna pátý tak je o tom, že dostáváme odpovědi na otázky, které ani vědomě nevyslovíme (to si pamatuju takhle).
Aneb čas od času snad nejen já rekapituluju a všímám si. A vidím, že to tak nějak funguje, aspoň to tak vypadá.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Ruža Becelin avatar 6.9.2021 09:54 Ruža Becelin | skóre: 40 | blog: RuzaBecelinBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Jojo :-)

To, co jsem myslel - v tom blogu je typo: Pátý, Druhý, Třetí, Čtvrtý, Pátý ;-)
Gréta avatar 6.9.2021 12:56 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku

naše okupace Afghánistánu.

supr názorovej twist :O :O :D :D kolibáč se zastává terroristický vorganizace která potlačuje skoro všecky lický práva demonstace za žencký práva rozhání bičema hele a klidně popravuje bezsoudů těhotný hele lgbt kamenuje hele dělá etnický čistky hele a vlastně se jakoby vubec ta muslimská špína nezměnila hele :O :/

ještě někdo jako pochybuje že levičáci nejsou hodný lidi?? :O :/

7.9.2021 10:41 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
A co když je to vrtění psem?
Fluttershy, yay! avatar 7.9.2021 23:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
8.9.2021 07:58 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Nepotrebujes ani opium, staci prodavat legalni plevel ... trebas konopi "na predpis" ... Pokud vim, pojistovny calujou za tuhle vopicarnu 5kKc za gram. Zadnej dealer by si ani ve snu nedovolil o neco takovyho rict.

Navic to vyroste uplne vsude a nemusis se o to ani nijak starat, staci vyklepat konopny seminko nekde na mez, a vyroste to.

---

Dete s tim guuglem dopice!
Heron avatar 6.9.2021 18:39 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
1) Na bylinkách se asi nedá tak vydělat, že?
Ne? A co celej ten homeopatickej bussines? Pravda, tam se vydělává na čisté vodě. Když jsem viděl ceny některých zázračných čajů (ayurveda apod.), tak si nemyslím, že by na tom nešlo vydělat.

Jasně, pokud si to někdo na pokyn bylinkářky natrhá sám v lese při měsíčku, tak jo.
2) I kdyby bylinky fungovaly jako placebo, tak aspoň že fungují, když nic jiného.
Pokud se to podává jen jako placebo, tak asi dobrý (i když i tady vidím dost morálních problémů), ale horší je, když se to prodává jako placebo s tím, že nic dalšího ten člověk nemusí brát. Ostatně placeboefekt mají i léky, kde je ale i účinná látka.
4) Pořád mám dojem, že pochybnosti se moc nenosí a hlavní je správné přesvědčení o čemkoliv. I ve Vašem případě.
Pochybnosti se hodí mít tam, kde chybí fakta a poznání. Jakmile je ho dosaženo, je lepší lidové báchorky opustit.
6.9.2021 23:56 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Pravda, tam se vydělává na čisté vodě.
Nenenenene, to není pravda. Do té vody se musí přimíchat malé množství něčeho. Jinak to není správná homeopatie.
Quando omni flunkus moritati
7.9.2021 08:43 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Nie som si istý, či slovo "malé" dostatočne vystihuje onu malosť.
7.9.2021 09:30 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Hm, na tom něco je. Nepatrné? Nenulové?
Quando omni flunkus moritati
8.9.2021 18:23 Tomáš | skóre: 31 | blog: Tomik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Vzhdem k tomu, že se to nakonec všechno spláchne do moře, je mořská voda univerzální homeopatikum.
vencour avatar 7.9.2021 20:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Promiň, Herone, asi se na to dívám ne tak ze široka, jak to komentuješ. Tj. homeopatii jsem sem neřadil, o tý se snad "za komančů" nevědělo a neuvažovalo. A do těch časů spadají moje vzpomínky.
A u těch pochybností - i v technice nebo fyzice se toho za poslední desítky let změnilo dost, proto mi přijde občas vhodné dodávat " ... platí při současné úrovni poznání"
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Heron avatar 7.9.2021 21:36 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
V pohodě, já zase neznám tu paní a proto jsem to nekomentoval. Osobní vzpomínka je cenná věc.
Tj. homeopatii jsem sem neřadil, o tý se snad "za komančů" nevědělo a neuvažovalo.

Existovaly zase jiné bludy (Kahuda a spol.) Já jsem reagoval na tvrzení, že se na bylinkách nedá vydělat. Dá se vydělat na všem. Včetně čisté vody. Bylinky jsou fajn, akorát nesmí zastírat léčbu. Udělat si čaj z čerstvě natrhaného heřmánku mi nikdo nevezme (doufám).
A u těch pochybností - i v technice nebo fyzice se toho za poslední desítky let změnilo dost

Já s tímhle mám docela problém, protože tohle se často jen tak říká, aniž by se někdo zamyslel nad tím, jestli je to vůbec pravda. Nebo je to v chápání slově změna. Ono se toho zase tolik nezměnilo, jen se toho ví o něco víc a o něco přesněji. (A to ještě je otázka interpretace. V IT mám pocit, že se jen leští to, co se vymyslelo někdy dávno před naším narozením.)
platí při současné úrovni poznání
Na tohle jsem alergickej, protože to znamená, že dotyčný nechápe fyziku jako vědní obor. (Není myšleno osobně.) Je snad naprosto jasné, že se popisuje současná úroveň poznání, která jiná by se měla popisovat? Spousta mých známých říká, že jim na knížkách o fyzice vadí chybějící dodatek: "ale může to být i jinak". Ne nemůže, fyzika je založena na experimentech a pokud se něco prokáže v experimentu, tak to nemůže být jinak. Platí princip falzifikace, ale vyvrácení nějaké teorie neznamená, že ty předpovídané a potvrzené jevy neexistují. Existují, jen známe lépe oblast platnosti dané teorie (z hlediska různých veličin). Nebo máme jiné vysvětlení (lepší teorii) pro dané jevy. A celkem často platí, že předchozí teorie je vlastně jen speciální případ teorie nové (tj užší oblast).
vencour avatar 7.9.2021 21:48 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Ať jsem přesnější: za mne se o magentických monopólech ani neuvažovalo. Elektron byl považován za stabilní částici. A prý se umí rozpadnout.
Mám doma něco jako encyklopedii Vesmíru cca z 80. let, už je hlavně ilustrační.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Heron avatar 7.9.2021 22:02 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
za mne se o magentických monopólech ani neuvažovalo
O těch se uvažovalo od prvních pokusů o kvantovou teorii pole, resp. přemýšlení nad rozdílem mezi mg. polem a el. polem, což je i v elektrodynanice (Maxwelkách) "skoro" symetrické až na nějaké drobnosti a ve výsledku má mg. pole uzavřené silokřivky, zatímco el. otevřené (tj existuje samostatný náboj, ale ne samostatný pól).
Elektron byl považován za stabilní částici. A prý se umí rozpadnout.
Neumí, to je pouze kvazičástice. Takových se umí vyrobit vícero. Elektron jako takový je stále považován (až do nějakých 10-22m) za elementární částici. Možná do toho hodí vidle mion, který se nechová jak by měl a podle některých je za tím další částice o hmotě cca 16MeV. (A moc to chtějí nazývat pátou silou.) Uvidíme.
vencour avatar 14.9.2021 11:16 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Hlavně přijímám související novinky přes instagram, teď tam bylo i "černá díra má hustotu jinou než se až donedávna soudilo, není homogenní", víc jsem se v tom nepitval.
A je to tam rychlejš, dřív, než v českých (lokálních) médiích.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Heron avatar 7.9.2021 22:06 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Mám doma něco jako encyklopedii Vesmíru cca z 80. let, už je hlavně ilustrační.

Já mám doma knížku První tři minuty (nedávno zesnulý Steven Weinberg) a rozhodně není na vyhození. Je celkem sranda číst (ještě před silnou jadernou silou) o tom, jak objevovali "každý den novou částici" až někdo přišel s teorií kvarků a tento zvěřinec zrušil. Nevím, co by na dobré knížce o Vesmíru z roku 1980 mělo být ilustrační.
8.9.2021 11:52 podlesh
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Ať jsem přesnější: za mne se o magentických monopólech ani neuvažovalo.
Jsem si poměrně jistý že scripta o teorii elektromagnetického pole (ČVUT tuším) zcela běžně magnetické náboje/monopóly zmiňovaly (s tím že není jisté zda někde existují nebo ne, ale na Zemi určitě ne). Sice byly z 90. let, ale AFAIK se ten obsah vesměs recykloval ze starších vydání.

Navíc symterizované Maxwellovy rovnice existují už hodně dlouho. V jedněch (anglických) scriptech jsem dokonce viděl půlstránkovou poznámku pod čarou, kde dokazovali že je možné deklarovat že v našem vesmíru existují magentické náboje místo elektrických, a všechno vyjde správně - akorát že veličiny jsou imaginární čísla.
Fluttershy, yay! avatar 7.9.2021 21:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Vědecké teorie se opírají o experimenty, ovšem která konkrétní teorie je přijata, je předmětem diskuse, mezilidských vztahů, osobních preferencí.

A potom, copak voda? Ale polyvoda!
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Heron avatar 7.9.2021 22:14 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Tj. něco jako studená fúze. U té vody to sami publikovali s určitou nejistotou, potom sami našli chybu, ale už to žilo vlastním životem. (Dneska třeba jako Pí voda, která ale má být nějak ovlivněna magnetismem nebo co. Existuje to ještě?) U studené fúze taky "všichni měřili" přebytek neutronů a přitom při demonstraci vesele stáli pár cm od toho. Kdyby tam měla probíhat fúze i na úrovni těch pár stovek wattů (na var vody), tak jsou všichni, včetně těch novinářů, mrtví. Ale to nebrání někomu dalšímu vymyslet další speciální tajemný materiál, se kterým to zaručeně funguje (už jen představa, že se chemickým složením dají ovlivnit jaderné vlastnosti je dost mimo).
JiK avatar 7.9.2021 22:31 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
... Ale to nebrání někomu dalšímu vymyslet další speciální tajemný materiál, se kterým to zaručeně funguje (už jen představa, že se chemickým složením dají ovlivnit jaderné vlastnosti je dost mimo).
:-) Viz treba centrifugy na obohacovani hexafluoridu uranu, ze? ciste chemicky proces, dookola opakovane cisteni, zpusobi dramatickou zmenu vlastnosti produktu. Rozdil mezi fizzle a plnohodnotnou reakci bude par desitek kilotun vytezku.
Heron avatar 7.9.2021 22:44 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Tak si ten komentář přečti klidně několikrát. Tady je chemický (chemicko fyzikální, protože tam jsou ještě ty teplotní gradienty) proces použit pro extrakci správných atomů (se správnými izotopy na základě malého rozdílu v hmotnostech). Nijak to nemění vlastnosti těch jader. Pouze jejich zastoupení (koncentraci) ve výsledném produktu.

U té jejich fúze se nedosahuje ani toho. Oni tam lijí těžkou vodu (většinou), dávají tam nějaké záhadné krystalické látky a tvrdí, že jen na základně krystalické struktury se ta dvě deuteria rozhodnou provést sloučení. Což je kravina, protože si porovnejme velikosti krystalické struktury a jader. Nehledě na to, že to je slabá interakce, takže tudy ne, přátelé.

Ale tohle celé je zbytečné psát, protože důkazní břemeno je na nich. Ať to popíšou, projde to peer review apod.
Heron avatar 7.9.2021 22:50 Heron | skóre: 53 | blog: root_at_heron | Olomouc
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Resp. nejdřív dva vodíci a potom deuterium (klasickej proton-proton řetězec) je pozdě, jdu spát.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 19:56 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Třezalka má docela dost vedlejších účinků a kontraindikací.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 5.9.2021 20:08 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Nebo i česky, ať se nemusíme mazat s odbornými překlady apod.
Zápisek jsem napsal proto, že se u nás v rodině traduje, že v nouzi jsme dostali radu a fungovalo to. Ne, že jsme si něco sami vymysleli a pak to zhůvěřile "žrali od rána do večera podle vlastního momentálního nápadu a rozpoložení".
Čili i proto že mám na někoho vzpomínky, že jsem se toho dožil a i proto u nás v rodině maj chlapi nadprůměrný věk dožití.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 20:27 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Examine.com je výborný právě v tom, že agreguje vědecké publikace a přehledně ukazuje, nakolik směrodatné jsou jejich výstupy.

Tady ten Mlčoch, já nevím, jak moc mu můžu co věřit, ale po letmém prohlédnutí, nejenže se za vyjmenováním typů léčiv, s nimiž třezalku nekombinovat, nevěnuje právě vedlejším účinkům jako fotosensitivita, vidím tam zcestná tvrzení jako: Třezalkou vyléčíme poruchy řeči, nepokojný spánek, hysterické záchvaty, náměsíčnictví i noční pomočování a deprese. To je zkopírováno z nějakého sto let starého bylináře, nebo co je to za hovna?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
JiK avatar 5.9.2021 21:28 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Jj, je třeba věřit expertům. Jako třeba těm, co nám dvacet let tvrdili, jak je v Afghánistánu vítězství na dosah a už zbývá jen poslat pár dalších miliard a otevřít jim tam fakultu gender studies. Zatímco hloupí zakomplexovaní ruští trolove bez kosmopolitniho rozhledu a evropských grantů furt brblali, ze je to na piču, ze je to díra na peníze a ze nás tam nechtějí. A ta svině realita ukázala, kdo měl pravdu.
vencour avatar 5.9.2021 22:26 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
To by mne taky zajímalo, v čem to je, že po odchodu Rusáků ještě roky tamní vláda přežila a teď to bylo skoro ze dne na den, takový krach.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 22:53 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
No, moc ne.

Po odchodu Rusáků tam byl bordel a okupace Američany a spol. spočívala v koalici s etnickými menšinami ze severu země, vytvoření korupčního prostředí ve městech, které dál odcizovaly většinu obyvatelstva, zvlášť v kombinaci terrorem (od tajných vězení po útoky drony).

Nějaké čtení namátkou: Spencer Ackerman, James Risen, ohledně historie např. Michael Parenti.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 5.9.2021 23:13 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
A proč k sakru píšete o tom po roce 2001 a ne to, proč podle Vás to měli Rusáci a doba po nich jiné?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 23:23 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku

Kdo tehdy masivně podporoval afghánské mudžáhidy?

(Mohli bychom jít i dál, k britskému impériu a tak.)

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 5.9.2021 23:28 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
To jako že podpora proti SSSR měla vliv na to, že po odchodu vojáků SSSR z Afghánistánu nepadla tamní vláda a že Kábul nebyul dobyt ještě když byli vojáci na letišti? Fakt?
Vás baví pindat a zadávat domácí úkoly nebo hledat a uvádět konkrétní fakta?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 5.9.2021 23:44 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Když chce stát ovládat nějaké území, musí mít podporu klíčových částí obyvatelstva nebo dostatečnou hrubou sílu, aby si je porobil.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
vencour avatar 6.9.2021 08:31 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Aha. Tak znova.
Jaký je rozdíl v Afghánistánu 1989 a 2021?
Tebe baví psát dokolečka zbytečný kraviny nebo máš nějaký jiný mentální nebo intelektuální potíže?
Když stát nemá moc a mají ji "klany" nebo co to je, tak ta vazba musí být asi obousměrn, aby to bylo životaschopné.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Fluttershy, yay! avatar 6.9.2021 10:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Můžeš koně přivést k vodě…

Ptáš se, proč tehdy vláda nepadla a tentokrát ano. Inu, logicky. Měla vláda faktickou kontrolu nad územím (obyvatelstvem)? Byl někdo jiný dost silný na to, aby ji nahradil?

Mám zato, že v 80. letech byly odpovědi ne a ne. Dnes jednoznačně ne a ano, přičemž ten někdo jiný je Tálibán, evoluce zvnějšku podporovaných mudžáhidů z těch 70. a 80. let.

A proč tu dosavadní vládu měl rád nebo aspoň respektoval málokdo? To už jsem napsal: okupace Američany a spol. spočívala v koalici s etnickými menšinami ze severu země, vytvoření korupčního prostředí ve městech, které dál odcizovaly většinu obyvatelstva, zvlášť v kombinaci terrorem

Během okupace mj. také zásadně vzrostla tamní produkce opia.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
7.9.2021 10:47 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Možná to nebude evolucí, ale spíš tím že hlavouni Talibanu prošli několikaletým vzdělávacím procesem ve světoznámých vodních lázních Guantanamo.

Na to opium jsem zvědavý, tenkrát se jim jeho pěstování podařilo téměř zlikvidovat. Ihned po "osvobození" vyletěla produkce nahoru jak ruská raketa.
Fluttershy, yay! avatar 7.9.2021 22:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Guantánamo? CIA aplikovala enhanced interrogation (čti: mučení) přímo na místě, např. Bagram black site.

20 let je dost na generační obměnu. Jestli tam někomu umlátili strýčka, proč by měl bojovat na straně okupantů, ba dokonce nepreferoval Tálibán?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
8.9.2021 06:51 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Nebo třeba Abu Ghraib. Kdo viděl ty fotky a leze USA do zadku i potom, zaslouží viset stejně jako náckové po Druhé světové. GITMO je další level.
Darth Phantom avatar 6.9.2021 09:35 Darth Phantom | skóre: 18 | blog: Kelvin_Fitnick | Doma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
To by mne taky zajímalo, v čem to je, že po odchodu Rusáků ještě roky tamní vláda přežila
Z toho bych vydedukoval, že sovětský model je pro tamější přece jenom bližší a měl širší podporu mezi obyvatelstvem (vydržel ještě několik let po odchodu sovětských vojsk). Kam se hrabe Potěmkinova vesnice, vydržovat si dvacet let loutkový vlády, který nevydrží ani tejden, je mnohem vyšší level. Na středověk náš model prostě nenaroubuješ.
Tahle patička nemá hlavu ani patu
5.9.2021 21:14 Miriam | blog: RychlovarnaKonvice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
No samozřejmě, ale účinná látka tam je a trvalo nám mraky času, než jsme vyzkoumali, co to je. Vygoogli si prostimtě to jméno, bez snaživých lidí bychom nedokázali dané látky získávat v čisté formě.
Gréta avatar 6.9.2021 12:58 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku

česnek je prej léčivej ale hrozně smrdí :D

vencour avatar 7.9.2021 20:44 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Horší je, že se musí zřejmě kousat syrový, aby byl nejůčinnější.
Na malé kousky pokrájený/rozdrcený a zapitý až tolik cítit není.
A těm, co mají např. trable se žlučníkem, nedělá dobře. Detaily neznám (zatím?).
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
9.9.2021 19:24 Krutý krtek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Vencour smrdí taky, takže mu to neva
vencour avatar 14.9.2021 11:20 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Pardon, na hraní se slovy zrovna nemám chuť.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
5.9.2021 19:21 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fytoterapie je standardní součástí medicíny a byliny i jejich tradiční využití napříč kulturami jsou běžnou inspirace k nespočtu výzkumů. V tomto problém opravdu není.
-- OldFrog
vencour avatar 6.9.2021 08:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Jasně,že jo. Vždycky se hledá to nejslibnější ze všeho možného.
A pravděpodobně všem udělá aspoň někdy dobře, když se cítí lepší nebo klidnější, že mohou občas něco odsoudit.
Z jedné sci-fi si pamatuju "když něčemu nerozuměli, tak to zničili" - ono to pasuje nejen na to sci-fi.
Ještě jinak: pokud fugnuje evoluce, nemůže se stát, že si jí konkrétně nevšimneme a i zažité postupy už nemusí přesně platit? A pak třeba konkrétní účinná látka už nebude tak neškodná.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Max avatar 6.9.2021 08:54 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rozdíl mezi bylinkami a "prášky" je ten, že:
1) prášek má jasně dané složení (bylinka fakt ne, utrhnete dvě a každá bude mít jiné obsahy)
2) prášek lze naprosto přesně dávkovat
3) prášek je kombinace bylin, kde se pokusili vychytat vedlejší účinky na minimum, což s bylinou nejde moc dobře udělat, protože body 1 a 2
4) prášek podstoupil spoustu laboratorních testů a probil si vlastní místo kolečkem schvalovacích procesů, což u bylinky samotné moc nejde, protože body 1 a 2

Nikdo nepopírá, že bylinky nejsou léčivé, jde o to, že dnešní věda dokázala jejich kombinaci dostat mnohem dál, syntetizovat jen některé složky a udělat z toho přesně dávkovatelné a předvídatelné léky s minimem vedlejších účinků.

Podle mě to dnes není o tom, zda bylinka nebo prášek. Prášek bude vždy lepší. Dnes je to ve většině případů jen o tom, narazit na dobrého lékaře, který umí dobře diagnostikovat problém a dobře navrhnout léčbu.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
vencour avatar 6.9.2021 09:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Maxi, píšeš vědomě jen takové laické názory?
I ty bylinky se nějak upravují, aspoň bych to čekal, drtit, sušit, mazat apod.
Prášky jsou pro masovou spotřebu, tam to asi těžko budeš kombinovat cíleně na jednu záležitost u jednoho člověka = snad i proto se musí brát více prášků, aby jeden kompenzoval druhý?
A člověk se může předávkovat obojím. I tom ve vzpomínkách píše paní Kamenická, že občas pomohlo vysadit prášky.
Mimochodem i v některém z dílů HPC se zmiňovala lokální distribuce "léčiv", něco jako nanobot přiveze účinnou látku na místo a hotovo, takhle může fungovat prášek i bylinná aktivní látka.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Max avatar 6.9.2021 10:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Jak drcením, sušením a dalšími procesy zajistíš správné dávkování? Vždy je to jen odhad, minimálně už kvůli tomu, že každá rostlina je trochu jiná a má jiný obsah účinných látek.
A od toho se pak odvíjí vše ostatní. A to samé pak s vedlejšíma účinkama.

Znovu opakuji, já tu nehaním bylinky ani jejich účinky. Já jen říkám, že prášky jsou jejich mnohem lepší podobou a důvody jsem uvedl.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
6.9.2021 12:00 hefo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Presne tak - občasný lepší účinok byliniek bude asi práve v tom, čo si písal na konci predošlého príspevku - bylinkár je väčšinou takpovediac viac zainteresovaný v tom, čo tomu jeho "pacientovi" naozaj je.

Dnešná štandardná medicína nie je principiálne zlá, ale mnoho lekárov funguje asi tak, že "máte vysoký tlak? Spravíme EKG, odbery, pozrieme, či niečo veľmi nevyskakuje. Nie? Tak tu máte Lokren (betaxolol), jedna tabletka ráno, ukážte sa o tri mesiace a podľa možností si merajte tlak. Čo, ešte sú tlaky vysoké? Tak vám pridáme Pritor (telmisartan). Už je to lepšie? Dobre, tak kontrola o pol roka. Ďalší!"
vencour avatar 7.9.2021 20:51 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Pardon, já jsem v tomhle laik. A viděl jsem připravovat nějaký masti, takže si domýšlím. Plus jsem četl třeba nějaký recepty u "Dědka kořenáře" pana Nového, snad je to to samé, co u paní Kamenické, tedy nějaká příprava bylinek.
A tenhle můj zápisek je pořád jen laické psaní, nic odborného.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
6.9.2021 13:48 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Prášky jsou pro masovou spotřebu, tam to asi těžko budeš kombinovat cíleně na jednu záležitost u jednoho člověka
Proč? Proč by to u bylinek, které mají neznámé složení, mělo jít, zatímco u prášků s přesným složením ne?
Quando omni flunkus moritati
6.9.2021 23:03 OldFrog {Ondra Nemecek} | skóre: 36 | blog: Žabákův notes | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Fytoterapie je v klasické medicíně podpůrná léčba a léky nenahrazuje, ale zpravidla doplňuje.

Pak je tu další fenomén, že dobrý bylinkář je současně psychoterapeut a může s pacientem v tomto ohledu pracovat leckdy lépe než doktor.

Případně samotný sběr bylinek může mít terapeutický efekt.

Takže nepodceňovat ani jedno ani druhé. Jako vždy - na správnou práci správný nástroj :)
-- OldFrog
7.9.2021 12:48 phr | skóre: 13 | blog: no_comment | Klatovy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Ještě bych doplnil, že "bába" Kamenická měla lékařský titul, takže nebyla žádný laik.
"Umělá inteligence se nemůže rovnat přirozený blbosti"
7.9.2021 10:43 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Stručná historie boje s bakteriálními infekcemi
2000 př.n.l. – Je ti zle? Sněz kořínek!
1000 – Kořínky jsou pohanství. Modli se!
1850 – Modlitba je pověra. Vypij lektvar!
1920 – Lektvar je šarlatánství. Spolkni prášek!
1945 – Staré prášky nezabírají. Spolkni penicilin!
1955 – Bakterie zmutovaly. Spolkni tetracyklin!
1960-1999 – Bakterie mutují dál. Spolkni silnější antibiotikum!
2000 – Bakterie vyhrály. Sněz kořínek!
(Z oficiální webové stránky Světové zdravotnické organizace)
6.9.2021 10:16 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sice nevim, o koho jde, ale klobouk dolu.
9.9.2021 19:30 Krutý krtek
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Rakovina neexistuje, je to nemoc müsli. No venčoure, dávej majzla!! Ty příznaky tam sou, to musíš uznat
9.9.2021 20:22 ChronicPain | blog: chronicPain
Rozbalit Rozbalit vše Re: Díky za tu vzpomínku
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Strana SPD (Svoboda a přímá diskriminace) ve spolupráci s předními českými mykology oznámila výzkumný projekt, jehož cílem je zvýšit výskyt muchomůrky zelené na českém území alespoň o celý jeden neřád. Právě tato houba se ukázala jako vhodný diskriminant, který našince nevábí, ale pro imigranty příchozivší z velkých dálek představuje nečekané riziko. A Tomio už teď taky ví, jak vypadá.

Na jednání nejvyššího grémia strany byl rovněž schválen i navazující grantový program, jehož cílem bude vyvíjet nové druhy jedovatých hub a lesních plodů, jakožto i turistických značení, které případné imigranty navedou do strategicky umístěných pastí. Uplatňované metody budou průběžně obměňovány. Občané České republiky se s aktuálně platnými protiimigrantskými opatřeními budou moci seznámit na obecní vývěsce.

Právě poslední zmiňovaný bod vzbudil jisté kontroverze, neboť část voličů neumí číst na úrovni A2 a vyšší, která je pro porozumění kryptickým znamením jako kupříkladu „Když je někde na stromě namalovaná LEBKA A HNÁTY, tak pod něj NELESTE !!!“, potřeba. Podíl těchto voličů je však na historickém minimu a očekává se, že bude dále klesat. Na vině je jednak přirozený výběr, ale zejména pak vznik nového uskupení Volný blok, který tyto voliče odčerpává. Návrh byl tedy nakonec těsným hlasováním (1 hlas pro, 0 proti, 0 se zdrželo) přijat.
http://www.klaus.sk/ – energeticky úsporné vykurovacie systémy

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.