Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 14:03
Již dlouho se zde neobjevil zápisek o naší nejmladší bance.A tímhletím jsi to moc nevylepšil...
Doufejme, že příliv klientů bude pokračovat a hlavně, že klienti začnou k mBank skutečně _přecházet_ (tj. nebudou zůstávat u svých původních bank). Pokud jich bude dost, snad se časem pohnou ledy a ostatní banky přehodnotí svojí oškubávací... ehm... poplatkovou politiku.Tradiční banky naopak příchod mBank vítají. Zbaví je totiž socek, které bance nepřinášejí žádné významné příjmy, zato je s nimi hodně starostí, otravují na pobočkách atd. Spíš než celkové zlevnění služeb lze očekávat výraznější profilaci. ČS asi o něco zlevní, protože stojí ve velké míře na drobných klientech a je na ně zařízena. Totéž Poštovní spořitelna ČSOB. Naopak ostatní banky (KB, ČSOB, GE Money atd.) se místo toho spíše zaměří na bohatší klientelu, které vyšší poplatky nevadí a která využívá trochu jiné služby než typický klient mBank. Do této sféry se naopak mBank pouštět nebude, protože nemá moc velké šance uspět (vzhledem k portfoliu služeb a celkovému charakteru banky), to už spíš by se Commerzbank více prosazovala přímo. Toť můj názor.
Zbaví je totiž socek, které bance nepřinášejí žádné významné příjmy, zato je s nimi hodně starostí, otravují na pobočkách atdČlověka, který odejde od banky, protože jí půjčil své peníze a ještě za to musí platit, považuješ za socku?
V tomto případě považuji za socku člověka, který má na účtu svých usmolených pár tisíc, za měsíc mu tam jednou přijde výplata, provede se 10 plateb, pár výběrů z bankomatu a pár plateb kartou (v celkové výši nejvýše několika tisíc). Takový klient bance moc nevydělává (je naopak spíš prodělečný, hlavně pokud se nepodaří mu vnutit výnosné úvěrové produkty), proto - pokud banka není této klientele vydatně přizpůsobena - je lepší se ho zbavit. Nejlépe tak, že přejde s radostí k jiné bance.Tohle je IMO od bank velmi kratkozraka strategie. Za prve proto, ze pro mnohe lidi (napr. pro mne) je fakt, ze pujci bance sve penize a jeste za to musi neustale platit ruzne poplatky, casto naprosto nesmyslne, duvodem k odchodu i kdyz nejsou 'socky' - proste je to stve z principialnich duvodu. Za druhe se casto stava, ze 'socky' se mohou velmi rychle presunout do kategorie dobre vydelavajicich lidi hned pote co dostuduji - a je velka chyba se techto klientu zbavovat. Navic je to zcela zbytecne, protoze profilace se da provest na urovni typu uctu nabizenych danou bankou, ne ruzne profilovanych bank. Napr. ja mam svuj druhy ucet u Lloyds TSB - coz je banka, jejiz uroven je IMO zcela nesrovnatelna s kteroukoliv bankou v CR. Presto mohu mit zakladni ucet, kde neplatim za vedeni uctu, neplatim za vybery z bankomatu (vlastnich ani cizich), neplatim za internetbanking atd., proste zakladni ucet zadarmo - takze penize lezici v bance mi i nejaky ten drobak vydelaji (neni to jako v CR, kde kdyz prachy nechate lezet, tak vam s postupujicicm casem ubyvaji, takze se vam vyplati zrusit ucet pokud zrovna nepotrebujete vyuzivat sluzeb te banky), a pokud potrebujete nejaky specialnejsi produkt, tak proste zaplatite jen ten.
ze pujci bance sve penize a jeste za to musi neustale platit ruzne poplatky
Já to vidím přesně opačně. Banka ochrání moje peníze určitě lépe, než jsem schopen sám doma v polštáři, a i v případě krachu dostanu své peníze zpět (do určité sumy). Když doma vyhořím, nikdo mi ten polštář nevrátí. Mi banka poskytuje služby, které by jinak stály daleko více (třeba internet banking vs placení složenek na poště, tohle přineslo úsporu prakticky okamžitě). Takže ty poplatky nevidím tak negativně, když si u někoho parkujete auto, či skladujete materiál, také za to platíte (i když podle vaší logiky mu ty věci vlastně půjčujete ).
Takže ty poplatky nevidím tak negativně, když si u někoho parkujete auto, či skladujete materiál, také za to platíte (i když podle vaší logiky mu ty věci vlastně půjčujetePakliže ten někdo bude ale to auto nebo materiál používat pro svou potřebu, např. ho pronajímat, asi byste se na to vaše placení poplatků díval jinak. Vtip bank je v tom množství uložených peněz: rozděleno na jednotlivé klienty je to samozřejmě ztrátové, ale v souhrnu je objem uložených peněz natolik zajímavý, že se bance vyplatí spíš tyto peníze od klientů mít než nemít. Kdyby to tak nebylo, tak je každá banka pro širší klientelu ztrátový podnik. Myslíte si, že to tak je? Kdybyste odevzdával svoje auto do velkých půjčoven v případě, že ho momentálně nepotřebujete, a dával tím majiteli právo to auto pronajímat jiným (i s tím, že vám kdykoliv na požádání dá k dispozici úplně stejné auto), určitě byste za to ještě nechtěl platit, ale naopak požadoval, aby vám ho minimálně udržoval v provozu, platil pojištění atd. Onen majitel půjčovny by tak měl ale za provozní poplatky k dispozici spoustu aut (kapitál), na kterých by vydělával jejich půjčováním. To je samozřejmě jen ideální model, který v realitě neplatí s hmotnými věcmi, protože žádná není tak úplně stejná... S penězi to usnadňuje jejich virtualita (jde vlastně jen o informace o kreditu čili o důvěře) - a u dostatečně velké banky dokonce nezřídka ani půjčené peníze vlastně banku neopustí, protože jeden klient zaplatí druhému na účet u téže banky a banka tak pouze inkasuje úroky za pouhou informační operaci (přiřadí prostředky klienta A klientovi B).).
Pokud by to bylo ošetřené stejně jako v bance, tak bylo. O nic bych nepřišel.Přišel byste přece o možnost auto nějak zhodnotit v době, kdy ho nepoužíváte, a tuto hodnotu byste přenechal majiteli půjčovny. Z rozdílu mezi ní a náklady na údržbu auta žije. A vy mu ještě platíte ... to znamená, že má větší náklady než je schopen získat půjčováním anebo si na vás mastí kapsu. P Protože při dostatečném počtu klientů bude mít vždycky k dispozici dostatečný počet aut, nastal by problém jen v případě, že by chtěli všichni klienti všechna auta najednou zpět. Ale to je právě problém i banky... Tak to přece dnes v ekonomice funguje. Kdybyste půjčoval ostatním zadarmo k dispozici všechno, co momentálně nepotřebujete, to by byl přece komunismus
Přišel byste přece o možnost auto nějak zhodnotit v době, kdy ho nepoužíváte, a tuto hodnotu byste přenechal majiteli půjčovny.
Ne nepřišel. Pokud bych chtěl na tom autě vydělávat, nedám jej do půjčovny. Stejně tak, pokud chci nechat peníze dělat veníze, vezmu je ze stabilní banky a pustím se do rizika investic.
Vidím kam to stáčíš a já tuto hru hrát nebudu. Ať si banka vydělává (i na těch desetikorunových poplatcích), mě to nevadí. V bance v mínusu bych peníze mít rozhodně nechtěl.
Ne nepřišel. Pokud bych chtěl na tom autě vydělávat, nedám jej do půjčovny.Proč ne? Momentálně peníze nepotřebuji, proto je dám do banky, aby něco vydělávaly aspoň tak, že přinesou úroky. Malý zisk, malé riziko. Vtip je v tom, že naše banky takhle nefungují, dáš jim peníze (se kterými ony mohou volně disponovat a vydělávat), ale ještě si od tebe něco řeknou. A normální to asi není, protože když banka dá peníze ke mě, tak jim za to něco musím platit já (čiže ať už se peníze přesunou kterýmkoliv směrem, vždycky jsem to já, kdo musí zaplatit bance. Není to divné?)
A jestli jsem dobre sledoval vysledky, tak poplatky delaji tretinu prijmu.Čerstvé údaje (1Q 2008) pro Komerční banku: úrokové výnosy 5 074 mil. Kč (64,7 %), poplatkové výnosy 1 954 mil. Kč (24,9 %, o rok dříve 26,9 %), finanční operace 766 mil. Kč (9,8 %), ostatní výnosy 51 mil. Kč (0,8 %). Ještě pro informaci - čistý zisk je 3 048 mil. Kč.
Pokud vam to vyhovuje, klidne platte, nenamitam ani to nejmensi. Ja vsak radeji ponecham vetsinu svych penez v bance, ktera mi poskytne jeste lepsi sluzby, a jeste za to bude platit me... tak jak je to v zapadnich zemich obvykle. Tam totiz banky dobre vedi, ze penize klientu potrebuji ke sve existenci, a v tvrde konkurenci jsou nuceni klientum podstrojovat misto aby je odirali.ze pujci bance sve penize a jeste za to musi neustale platit ruzne poplatkyJá to vidím přesně opačně... Mi banka poskytuje služby...
Navic je to zcela zbytecne, protoze profilace se da provest na urovni typu uctu nabizenych danou bankou, ne ruzne profilovanych bank.Není pravda. Profilace v rámci banky není příliš efektivní. Proto např. ČSOB tak ostře vyděluje z vlastní banky Poštovní spořitelnu. A ze stejného důvodu má Commerzbank svou mBank.
Není pravda. Profilace v rámci banky není příliš efektivní. Proto např. ČSOB tak ostře vyděluje z vlastní banky Poštovní spořitelnu. A ze stejného důvodu má Commerzbank svou mBank.Zajimave - zapomnel jste dodat proc by to nemelo byt efektivni. Podle mych zkusenosti to pritom v mnohem rozvinutejsich trzich funguje prave tak jak rikate ze to neni efektivni - a funguje to tam IMO mnohem lepe nez u nas. Ja si naopak myslim, ze ten zpusob jak to funguje u nas je neefektivni, a 'funguje' jen proto, ze u nas neni dostatecna konkurence, dale tady lidi jsou zvykli nechat se odirat a banky si tudiz mohou dovolit to co by si v zapadnich zemich dovolit nemohly, a navic v rozvinutejsich zemich jsou mnohem silnejsi trhy s komplexnejsimi bankovnimi produkty, takze banky si namasti kapsu tam a nemusi oskubavat klienty na poplatcich za vsechno mozne.
Zajimave - zapomnel jste dodat proc by to nemelo byt efektivni.Není to efektivní proto, že různé kategorie klientů (samozřejmě nejsou zcela ostře ohraničené, ale tak je to všude) mají různé požadavky, různé priority. "Rozmáchnutost", velké rozvrstvení firmy vede k nízké efektivitě - vydělávat na široké škále služeb při zcela odlišných požadavcích je nesmírně obtížné. Proto se firmy mnohdy zbavují části služeb, ať už úplným prodejem nebo aspoň vyčleněním do samostatné společnosti či divize.
Podle mych zkusenosti to pritom v mnohem rozvinutejsich trzich funguje prave tak jak rikate ze to neni efektivni - a funguje to tam IMO mnohem lepe nez u nas.Nefunguje. Z pohledu banky (resp. jakékoli firmy obecně) fungovat = přinášet zisk. A zrovna české banky jsou z celosvětového pohledu vysoce ziskové (ať už v poměru k přijatým vkladům, k poskytnutým úvěrům, k vlastnímu kapitálu či k tržní kapitalizaci), tedy velmi úspěšné.
Ja si naopak myslim, ze ten zpusob jak to funguje u nas je neefektivni, a 'funguje' jen proto, ze u nas neni dostatecna konkurence, dale tady lidi jsou zvykli nechat se odirat a banky si tudiz mohou dovolit to co by si v zapadnich zemich dovolit nemohly, a navic v rozvinutejsich zemich jsou mnohem silnejsi trhy s komplexnejsimi bankovnimi produkty, takze banky si namasti kapsu tam a nemusi oskubavat klienty na poplatcich za vsechno mozne.Že by mohla být konkurence větší, s tím souhlasím. Mám velmi za zlé ČNB, že dlouho nechtěla udělovat licence, a to ani bankám, které úspěšně fungují desítky nebo i stovky let. Tady jsou lidé samozřejmě zvyklí nechat se odírat kýmkoliv - a když jim to vadí, tak většinou místo aby to dali najevo přímo odíratelům, obracejí se raději na stát, aby to zařídil. Pak to vede k všelijakým podivnostem typu "Sobotkova protibankovní kampaň" (přestože tentýž Sobotka předtím bankám zařídil kšeft tím, že zakázal nadlimitní platby v hotovosti). Na druhou stranu si myslím, že většina bankovních poplatků (u osobních účtů, firemní jsou o dost dražší) není až tak závratně vysoká. Pokud bych měl to, co platím z účtu, platit poštovní poukázkou, vyjde to celkově výrazně dráž, nehledě na podstatný rozdíl v časové náročnosti.
Takový klient bance moc nevydělává...Usmolených pár tisíc krát usmolených několik set tisíc zákazníků a ta částka je hned zajímavější. A tady v žádném případě nejde o to, jestli se zákazník vyplatí nebo nevyplatí - tady jde o to, že banky ví, že se můžou beztrestně napakovat, protože stejným, způsobem "krade" i konkurence, takže zákazník nemá kam utéct.
1) Kdokoliv používá výraz "socka" je hlupák. Nikdy jsem nenarazil na žádnou výjimku a nemám důvod se domnívat že existují.Gratuluji k náhlému prozření. Že jsem hlupák, jsi zjistil po 3,5 letech, co tady na abíčku dost intenzivně píšu různé podobně provokativní věci. To by chtělo oslavit
2) mBank nabízí jeden špičkový produkt a to eMax. Ten naprosto přečnívá konkurenci a i proto na něm ty podle vás "socky" drží v průměru 500K.Není pravda, eMax konkurenci nepřečnívá. Účty s velmi podobnými podmínkami nabízí například BAWAG Bank nebo ING, a dále také účty zřízené prostřednictvím obchodníků s CP (např. Patria aktuálně 3,62 % - je to odvozeno od jednodenní sazby PRIBID).
Stejně tak jejich hypotéka má parametry, které nejsou zcela běžné a konkurenci zastiňují (bilanční mechanismus).Bilanční mechanismus je sice zajímavá věc, ale na druhou stranu nelze fixovat úrokovou sazbu, takže se taková hypotéka může i podstatně prodražit (pokud by úroky na mezibankovním trhu vzrostly, třeba po rozhodnutí ČNB, že bude tlumit inflaci zvyšování svých sazeb).
3) Už si vyděláváte nebo vás pořád živí maminka? Já na poplatcích měsíčně platím kolem pěti set korun, jako socka se necítím a přesto mBank preferuji.Kdybys to chtěl doopravdy vědět a ne jen provokovat, tak si už jen na tomto serveru (nemluvě o jiných zdrojích) o mně všechno zjistíš rychleji, než napíšeš ten hloupý dotaz. A ať si mBank preferuje kdo chce, je to věcí svobodné volby.
eMax konkurenci nepřečnívá. Účty s velmi podobnými podmínkami nabízí například BAWAG Bank nebo INGDobře, opravuji, eMax se dělí o špici ještě s BAWAGem, navíc má volitelně ke spořícímu účtu platební kartu. ING má úroky nižší a obchodníci s CP nejsou banka -> zažil jsme na vlastní peníze kauzu Private Investors, a tak vím, o čem píši.
nelze fixovat úrokovou sazbuu mHypotéky fixovat sazbu lze (volitelně, viz http://mbank.cz/pruvodce/urokovy-listek.html#mhypoteka)
A ať si mBank preferuje kdo chce, je to věcí svobodné volby.Zaznamenávám velký názorový posun, předtím to byla volba pro socky.
obchodníci s CP nejsou banka -> zažil jsme na vlastní peníze kauzu Private Investors, a tak vím, o čem píšiTo je sice pravda, ale zatraceně záleží na tom, o kterého obchodníka jde. U obchodníků těsně propojených s velkými zahraničními bankami bych obavy neměl. Kromě toho se to také dost liší podle toho, jak je nakládání s klientskými penězi upraveno ve smlouvě.
u mHypotéky fixovat sazbu lze (volitelně, viz http://mbank.cz/pruvodce/urokovy-listek.html#mhypoteka)Tak to se omlouvám, nedíval jsem se pořádně, četl jsem jen tohle.
Zaznamenávám velký názorový posun, předtím to byla volba pro socky.Žádný názorový posun není. Snad jsem tu už vysvětlil dostatečně, jak to bylo míněno.
socekUrážka přijata.
Toť můj názor.Uvidíme, jak to bude pokračovat. Sám jsem na to velmi zvědavý. A nejen z pozice klienta mBank.
Samotný vysoký počet účtů však ještě není tím nejpodstatnějším, důležité je, kolik je na nich deponováno finančních prostředků. I zde se mBank může pochlubit. „V současné době spravujeme depozita v objemu několika miliard Kč, respektive v řádu stovek miliónů EUR“, říká generální ředitel mBank ČR Jiří Báča. Podle Báči se tak nesplnily předpovědi, že klienty mBank budou převážně nízkopříjmové skupiny. Největší skupina depozit je totiž v objemu od 500 tisíc do 1 miliónu Kč, přičemž 85 procent všech depozit je v objemu nad 100 tisíc Kč, a 60 procent nad 500 tisíc celkového objemu.
Zdroj.Kromě toho, spousta těch vašich "socek" jsou studenti - budoucí dobře vydělávající skupiny. Bylo by velmi neprozíravé se jich zbavovat.
Samotný vysoký počet účtů však ještě není tím nejpodstatnějším, důležité je, kolik je na nich deponováno finančních prostředků. I zde se mBank může pochlubit. „V současné době spravujeme depozita v objemu několika miliard Kč, respektive v řádu stovek miliónů EUR“, říká generální ředitel mBank ČR Jiří Báča. Podle Báči se tak nesplnily předpovědi, že klienty mBank budou převážně nízkopříjmové skupiny. Největší skupina depozit je totiž v objemu od 500 tisíc do 1 miliónu Kč, přičemž 85 procent všech depozit je v objemu nad 100 tisíc Kč, a 60 procent nad 500 tisíc celkového objemu.U spořicího účtu eMax to může být. Podobný vývoj zaznamenává např. i BAWAG (kde narozdíl od mBank uvádějí konkrétní částku - "objem v řádu miliard" je nevypovídající, vzhledem k použití této formulace bych to tipoval na 1-2 mld. Kč) nebo ING. Je to obecný příklon k poměrně vysoce úročeným netermínovaným účtům. Je ovšem potřeba si také uvědomit, že úrokové sazby již mnoho měsíců výrazně rostou - např. diskontní sazba ČNB stoupla z 0,75 % v létě 2005 na 2,75 % nyní, takže jde u těchto účtů ke kopírování vývoje sazeb, byť doprovázené tím, že ostatní banky na vývoj příliš nereagují.
Kromě toho, spousta těch vašich "socek" jsou studenti - budoucí dobře vydělávající skupiny. Bylo by velmi neprozíravé se jich zbavovat.Studenti mají ve většině bank velmi výhodné podmínky. Např. u KB mají za 20 Kč měsíčně embosovanou platební kartu, neomezený počet výběrů z bankomatu KB, virtuální kartu pro internetové platby, příchozí platby zdarma, odchozí platby zdarma (v rámci banky), roční bonus 333 Kč atd. Podobně třeba u ČSOB.
Zbaví je totiž socek, které bance nepřinášejí žádné významné příjmy, zato je s nimi hodně starostí, otravují na pobočkách atd.Jelikož mBank žádné pobočky nemá, těžko zbaví tradiční banky "socek", kteří otravují na pobočkách. Maximálně tak těch, které jsou natolik inteligentní, že dokážou a chtějí obsluhovat účet přes Internet. To jsou jednak studenti anebo vůbec lidi, kteří mají do budoucna větší šanci příjmů než "socky", kteří se Internetu bojí, a proto raději chodí vybírat po tisícovkách do bankomatu nebo ještě raději na pobočku, aby vzápětí zaplatili složenku na poště. A jelikož u nás neexistuje tradiční třída bohatých, neexistuje v Česku žádné třídní vědomí lišící se stylem života. Jinými slovy, ani bohatí (tj. v Česku zbohatlí plebejci) se nestydí nakupovat v hypermarketech, využívat slev a výprodejů ani ukládat svoje peníze (aspoň část) do mBank. Ta diferenciace, o které píšete, bude v Česku ještě dlouho trvat, minimálně ještě generaci: až vyrostou vnuci dnešních zbohatlíků - ale ani to není jisté, protože když se děda ani otec nestyděli používat nízkonákladovou banku a považovali to dokonce za výhodné... Problém tradičních bank taky je, že v Česku nemají žádný kredit solidnosti, který by je podstatně od nové nízkonákladové banky na trhu dostatečně odlišoval. Pro většinu klientů nabízejí prakticky stejné služby za víc peněz, o kultuře jednání ani nemluvě, tam je leckdy dost nízká. Jejich pracovníci na pobočkách totiž nereprezentují prestižní značku své banky, ale český plebejský odboj vůči vrchnosti dovnitř (který se projevuje nezájmem šaškovat jako součást image značky, když není zrovna na blízku šéf ze zahraničí) spojený paradoxně s byrokratickou deformací úředníka za přepážkou jako prodloužené ruky vrchnosti, která musí být na ty před přepážkou dostatečně přísná. Typ "zlého lokaje", který pouští hrůzu na chudý lid, ale mezi svými v zámecké kuchyni se pošklebuje i proti pánům. mBank se podle mě do této společenské situace svými produkty trefila dobře a proto taky její úspěchy za necelý rok fungování předčí očekávání.
Stejně tak doufejme, že se časem mBank aklimatizuje, zavede ty nejvíce žádané služby,Taky doufejme, že se neaklimatizuje moc a nepřizpůsobí svou poplatkovou politiku ostatním bankám v ČR.
Jen aby to nedopadlo jako s jinou velmi podobnou bankou, která byla sežrána...To už těžko. mBank je produkt už sežraného požírače (BRE Bank s majoritním vlastníkem Commerzbank AG)
K mBank nemám důvěru. Propagovat výběry z bankomatu v zahraničí zdarma a náklady přitom schovat do nevýhodného kurzu považuji za neférové chování.Co jsem slyšel, tak ten kurz byl naopak docela výhodný.
Výhodný je při určitém chování (potřebě výběru) v eurech. Nevýhodný při jiných potřebách a třeba obecně v jiné měně. Prostě produkt jako každý jiný, který má svoje podmínky a je výhodný za určitých podmínek pro určité zákazníky, takže těžko paušalizovat. Podrobnosti se dost diskutovaly na diskusním fóru mBank (rarita nejen v českých podmínkách).K mBank nemám důvěru. Propagovat výběry z bankomatu v zahraničí zdarma a náklady přitom schovat do nevýhodného kurzu považuji za neférové chování.Co jsem slyšel, tak ten kurz byl naopak docela výhodný.
Svůj účet mám u jiné instituce, z mého pohledu s výhodnějšími službami a podmínkami, než nabízí mBank.A tak to má být.
Jen pro informaci, AFAIK za ten kurz je zodpovědná VISA, nikoliv mBank.Váš příspěvek je pro mě potvrzením, že chování mBank není férové. Za ten kurz je totiž jednoznačně zodpovědná mBank, která s karetní asociací uzavřela smlouvu, že kurz bude zatížen bankovním poplatkem. V tomto případě je již podle názvu zřejmé, v čí prospěch je poplatek vybrán.
Docela by me zajimalo, co je na mBank sockovniho?
Kdo se tady ohani pojmem socka, by mel tento pojem blize definovat. Protoze si myslim, ze vic jak polovina klinetu mbank jsou lide minimalne stredni tridy - zamestnani, vyplata cca 20.000 cisteho a vic, nejake ty uspory (cca 100.000 a vic).
Mne mBank plne vyhovuje, protoze sluzby, ktere nabizi mi plne dostacuji.
Vedeni uctu - zdarma.
Protoze temer vse platim prevodem z uctu na ucet, inkasem ci kartou, tak i zde zaplatim 0 Kc mesicne.
Prichozi, odchozi platby i inkaso - zdarma.
Vydani a vedeni karty Visa Classic- zdarma.
Na eMAXu mam nejaky ten uspor, taze mi mesicne naskakuji +uroky.
Casto nakupuji v zahranici a platim pres PayPal. Tady se divam na kurzy men a jaky je trend, abych si vybral zda-li chci kurz PayPalu ci karty. Nekdy je vyhodne to a jindy ono. Ale tak je to u kazde banky.
Takze zatim vidim jen same vyhody. A muzu napsat i dalsi: rychlost transakci - v ramci banky putuji penize par sekund, mimobankovni prevody me take prekvapily, protoze penize mam pripsane druhy den nejpozdeji po 17 hodine.
Za tyto sluzby jsem v RB zaplatil mesicne neco pres 300Kc. Ted v mBank 0Kc.
Takze at mi odpurci mBank reknou, kde mam ty negativa?
Jinak jeste info, platil jsem na Slovensku a v Polsku kartou mBank a kurz, kterym se mi penize prevedly nebyl nijak moc odlisny od toho, co mela moje pritelkyne, ktera ma ucet u CS.
Docela by me zajimalo, co je na mBank sockovniho? Kdo se tady ohani pojmem socka, by mel tento pojem blize definovat. Protoze si myslim, ze vic jak polovina klinetu mbank jsou lide minimalne stredni tridy - zamestnani, vyplata cca 20.000 cisteho a vic, nejake ty uspory (cca 100.000 a vic).Problém asi je, že v Česku tzv. "střední třída" patří vlastně taky mezi "socky". Ten pojem se totiž dost posunul, "socka" neznamená dneska v běžné řeči bezdomovce, který nemá střechu nad hlavou a na jídlo si žebrá na ulici nebo v užším pojmu "sociální případ" žijící z podpory. "Socka" je (kromě voličů sociální demokracie
My máme s manželkou společný účet a platíme na poplatcích skoro 700,- měsíčně. Účet máme u KB. Platíme ze každou kravinu - příchozí platby, položky na výpise, odchozí platby, trvalé příkazyPlatit 700 Kč měsíčně si příliš nedokážu představit. Za co? Platím paušál 125 Kč a mám v něm všechno, co používám (neomezený počet příchozích a odchozích plateb, embosovanou kartu, 3 výběry z bankomatu, trvalé příkazy...).
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.