Portál AbcLinuxu, 13. května 2024 19:50

NY

26.3.2020 17:53 | m3dicin3

V nasledujúcich 14tich až 30tich dňoch sledujte vývoj ochorenia COVID-19 v štáte NY...

       

Hodnocení: 43 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

26.3.2020 18:18 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslíš jako proč? To má být reakce na tohle?

Zrovna dnes ráno jsem telefonoval s kamarádem co jezdí s kamionem. Všude ho mají za exota. Nikde to tak nedramatizují jako u nás.
26.3.2020 18:29 veteran
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
26.3.2020 19:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Stát New York má skoro 20 milionů obyvatel. Je na východním pobřeží, kde jsou města s vysokou koncentrací obyvatel. Je tedy logické, že tam bude nejvyšší počet nakažených a nejspíš i zesnulých. Chápu, že z toho má Cuomo těžkou hlavu.

Také jsem zvědav na následující vývoj, protože proti státu New York je Česká republika zaprděná vesnice kdesi v Banánistánu.
26.3.2020 19:16 veteran
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Zavrena oblast okolo Wuhanu mala 60 milionov. Oproti tomu je stat NY zaprděná vesnice kdesi v Trumpetistanu.
26.3.2020 19:34 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jo, to nerozporuji. Autoritativní řízení státu, kde lze ty s jiným názorem snadno a rychle uklidit, je v takovém případě vždycky efektivnější.
cbrpnk avatar 26.3.2020 20:03 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A si predstav že by v mravenisku nebol autoritatívny režim - a každý mravec by si mohol chodiť na lyžovačku do Talianska či na víkend do Španielska0 kedy sa mu zachce... Individualne záujmy či práva nesmú mať nikdy prednosť pred záujmamy a právami spoločnosti - to aj teraz v reále vidíme ...
26.3.2020 20:12 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Raději budu riskovat 50% smrt a 50% totalní ekonomický průser, který ze mě udělá bezdomovce, než abych žil ve společnosti typu mraveniště.
29.3.2020 08:13 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To se mi nějak nezdá, když vše vyřeší trh, čili nabídka a poptávka, tak to neni mraveniště?
Opravdu jste názorově konzistentní?
Gréta avatar 26.3.2020 20:34 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY

mravenci maj anarchokapitalismus s prvky komunizmu a národního socialismu ale jako hlavně jako vubec nevěděj v čem žijou a neuvědomujou si to prostě každej dělá jak nejlíp umí a královna vlastně ani jako pořádně neví že je královna a nedává nějaký příkazy nebo tak nóóóóóó a někdy tam maj v mraveništi dokonce i jakoby demokratický volby videjko :O :O :O :O ;D

26.3.2020 22:10 /dev/null
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
mravenci maj anarchokapitalismus s prvky komunizmu
presne ako v Číne ...
27.3.2020 21:01 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jo jo...
26.3.2020 19:36 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Mimochodem. Taky se těšíte na to, až se definitivně staneme předsunutou provincií Číny, jak se o to usilovně snaží Zeman?
26.3.2020 21:10 .
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jo, už se těšíme, ale nemyslím si, že si Německo nechá svou kolonii jen tak vzít.
26.3.2020 23:02 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Také jsem zvědav na následující vývoj, protože proti státu New York je Česká republika zaprděná vesnice kdesi v Banánistánu.
Evidentne nikdy nebyls v Upstate New York...
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
27.3.2020 11:54 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Mě hodně vadí, jak se v českých médiích pořád píše o tom, jak to v zahraničí podceňují. Přitom u nás máme hodně daleko k ideálu, ale alibisticky se chválíme, jak to oproti ostatním děláme dobře. Přitom jediné co stát vlastně dělá jsou restrikce, aktivní opatření se teprve pomalu začínají vymýšlet a to hlavně jako iniciativa odspoda. Je vidět, že nastoupil Prchal a snaží se vytáhnout Babiše z průseru (problémy pěkně shrnuté např. v Reportérech na ČT). Zároveň lidi jsou totálně vystrašení a souhlasí s nesmysly jako zavřít hranice do konce roku nebo ještě na dýl, což je ideální cesta k odlivu investic a možná i bankrotu.

Třeba idnes píše o tom, jak jenom u nás a na Slovensku se roušky šijí masivně doma. Přitom třeba v Itálii šijou roušky textilní firmy a stát jim za to platí. U nás stát vůbec neaktivuje domácí zdroje, spíš naopak jim háže klacky pod nohy (viz. zákazy testování, Žufánek atd.) a vesele utrácí u číňanů.
27.3.2020 13:43 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Řešíme to objektivně jako jedni z nejlepších. Ano, šlo to dělat lépe a levněji, kdyby se začalo dříve. Tohle je pro ekonomiku velká rána. Ale naprosto nedoceňuješ ty pozitivní věci a vybíráš si selektivně jen ty špatné.

S tím Žufánkem je to smutné, ale jinak tu lokální výroba probíhá od začátku. Celní správa dávala k dispozici zabavený líh a nějaká firma z něj vyráběla dezinfekci atp. Přidává se i Stock a Jelínek.

Na ČVUT se rozjíždí výroba znovupoužitelných respirátorů s nejvyšší certifikací. To je naprosto masivní úspěch, co se jim tam povedlo. Nějak obdobně se angažuje i Průša.

Dává se dohromady ta tzv. inteligentní karanténa, aby bylo možné stávající restrikce co nejvíc zvolnit a jít spíše tou jihokorejskou cestou. Angažují se v tom místní technologické firmy a lidé jako Jan Barta.

A hlavně se naprostá většina lidí chová zodpovědně a zafungovala tu obrovská sounáležitost, což se o některých jiných zemích říct nedá. A to je důležitější než neschopná vláda, která na začátku prosrala příležitost se připravit a teď to sice jakž takž postupně dohání za cenu enormních ekonomických ztrát. Ve výsledku to možná bude plivnutí do moře, jestli začne kolabovat ekonomika Spojených států, ale uvidíme, jaké bude zúčtování, až to celé skončí.
27.3.2020 13:49 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
U většiny kritiků se vše dá shrnout do jedné věty: "dodatečná chytrost je exaktní věda". Nebo, pokud preferujeme českou variantu tohoto Murphyho zákona, "po bitvě je každý generál"
Quando omni flunkus moritati
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 13:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Řešíme to objektivně jako jedni z nejlepších.
Mezitím Korea, Tchajwan, Vietnam…
Dává se dohromady ta tzv. inteligentní karanténa, aby bylo možné stávající restrikce co nejvíc zvolnit a jít spíše tou jihokorejskou cestou.
Leda pokud se to vztáhne k americkému přístupu „I want to see packed churches on Sunday 12th.“
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 14:18 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Čemu na „jedni z nejlepších“ nerozumíš? Zrovna Koreu jsem uvedl jako jednu ze zemí, kterou si berou (dle jejich vlastních slov) za příklad. Když se rozhlédnu, a po neautoritářských netotalitních zemích pak zejména, vidím daleko více horších scénářů než těch lepších.
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 14:46 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Fascinuje mě ta ochota sednout si na prdel z… mobilní aplikace… ale ignorovat masivní testování hned zpočátku nebo nakolik to jednotliví lidé berou vážně.

V tom jsou na tom dost možná líp i v Africe.

Že je Korea vzor, ano, jako vzor ji doporučuje WHO a bylo by dost divné tomu vzdorovat. Ale když se pak člověk podívá na tamní přístup… je to vzor pouze na papíře, nebo i v praxi?

Tady aspoň nebudou zdaleka tak brutální sociální dopady díky existenci sociální sítě a nějakým ad-hoc opatřením.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 15:34 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A mě pořád fascinuje, že nerozumíš tomu relativnímu srovnání „jedni z nejlepších“.

Kdo jde a zareaguje včas, bude úplně nejlepší.

Kdo nezeareguje vůbec (nebo ne dostatečně), bude nejhorší.

Těch včasných reakcí tolik nebylo. Tady se zareagovalo zbytečně pozdě, tak se pak muselo přistoupit k drakonickým opatřením, aby se koupil čas navíc. Kvůli tomu nás to bude stát víc peněz, ale i díky disciplinovanosti lidí se podařilo dostat nás na tu optimističtější dráhu.

A ve výsledku a dílem proto, že mnoho jiných zemí si vede špatně nebo hůře, tak my si vedeme (relativně) dobře. Přinejmenším tak se mi to jeví s informacemi, které teď mám. A mám i důvěru k odborníkům z toho krizového štábu, kteří se teď dostali do popředí. Dokud jsem musel poslouchat Adama „Smutnou tvář“ Vojtěcha a Evu „Nic se neděje“ Gottvaldovou, říct jsem to nemohl.

To není podpora vlády. Děsím se toho, v jakém stavu budou stát předávat a jak moc budou chybět prostředky, které se bezúčelně promhraly v dobách prosperity. Ta sekyra, která kvůli těm současným opatřením vznikla, jde z velké části za nima. A můžu jen doufat, že to nebude výrazně horší než to už teď vypadá a že s tou epidemií se taky naplní současný optimisticky vypadající scénář a nevyplave na povrch, že se jen málo testovalo a jsme v prdeli. Ale to jsou zbytečné spekulace. Dívám se na to tak, jak to teď vidím, a snažím se být optimista, protože s tím stejně nic jiného nezmůžu.

Tak jako tak, čeho si fakt subjektivně cením je ten přístup majority populace a to zvlášť potom, co jsem viděl reakce jinde. I to se počítá do toho, jak to tu řešíme, a v mnoha směrech to má daleko větší váhu než co dělá řepkový baron se svým PR týmem.
27.3.2020 15:40 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A když to teda řeknu úplně na plnou hubu, tak se v rámci možností snažím spíš udržovat pozitivního ducha u sebe i u ostatních. Umím být nesnesitelný hnidopich, šťoural a cynik, ale teď na to není prostor. Teď není prioritou brát si poučení pro příště nebo upozorňovat na potenciální problémy, ale prostě to bez újmy (i té duševní) přežít.
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 16:42 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Přežít. Jakoby se věci měly vrátit do nějakého normálu.

Kdo chce být pozitivní a může, nechť se účastní pospolitosti a nesmrdí na AbcLinuxu, hmm?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 19:11 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Na mě nemáš ;-)
27.3.2020 16:04 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Pokud bychom byli jedni z nejlepších, tak bysme to dokázali vyřešit bez zavření všech lidí doma na zatím měsíc a kolapsu naší ekonomiky. Od průšvihu jako Itálie nás zachránilo jen to, že to sem nepřšlo přímo z Číny, ale o pár týdnů dýl z Itálie. Já bych se štěstím zas tak nechlubil.
Josef Kufner avatar 27.3.2020 16:08 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nejlepší nebo jedni z nejlepších ještě neznamená dobří. Znamená to jen, že ti ostatní jsou na tom ještě hůř.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
27.3.2020 16:10 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
+1
27.3.2020 19:38 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Proč mi to připomíná "argumentaci" typu: Kdybychom byli nejlepší v chovu kaprů, dokázali bychom chovat kapry bez rybníků, jezer a jakékoli vody.

Jestli všichni argumentují takto "realisticky", tak potěš pámbů...
27.3.2020 19:51 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jenže ty nejlepší (Korea, Taiwan, Japonsko) to přesně tak jak píšu dokázali.
27.3.2020 23:41 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Pro mě je zajímavé, že když někdo dá nesmyslný manipulační argument - kolik lidí ho odhadlí. Je to pro mě tak nějak měřítko serióznosti diskutujících a webového serveru.

Vzhledem k tomu, že vám vaše manipulaci zbodli i s navijákem, a navrch si ještě dali časopis udice + dostával jsem nadšené +1 => tak je jasné, jak je to tady. Bída s nouzí, co se kritického a logického myšlení týká na tomto webu i v diskusích.

Korea, Taiwan, Japonsko - samozřejmě to nezvládli způsob, který jste napsal. Tam se omezily svobody a nakažení lidi zavírali doma bez milosti a pardónu. Tyto asijské země hlavně chápou preferenci zájmu kolektivu v případě epidemie před sobectvím ála NY. Nejsou to "snow flakes" ani aktivisté, co si jako svobodu představují "nekonečné sobectví".

Navíc situaci v těch zemích ani neznáte.

Epicentrum Koree byla tajná náboženská sekta, kde se to šířilo kvůli náboženským obřadům. Když došlo k nákaze, tak lídr sekty dobrovolně předal státu seznam členů. Korea to dohledala, a pak už stačilo pár opatření. Víte o tom prostě houby. I lídr tajné náboženské sekty měl blaho státu a kolektivu před sobectvím a aktivismem osob ála NY.

V České republice je epicentrum šíření zahraniční lyžaři, pendleři. Lidi to tahají z ciziny. Adekvátní opatření je přísná karanténa a uzavření hranic České republiky, ne to co je teď. Ono se to možná časem udělá, ale bude to jenom delší, dražší a více to podsekne ekonomiku než kdyby se to udělalo včas.
28.3.2020 01:06 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Takže zase jenom alibismus a očerňování nemocných. Já jsem reagoval na komentář, který tvrdil, že to náš stát zvládá mezi nejlepšími na světě. A to není pravda. Náš stát to nezvládá vůbec a proto z oprávněného strachu zavřel všechny lidi doma bez ohledu na to jestli byli nebo nebyli vystaveni nákaze. A důvody proč to udělal na rozdíl od států, které to zvládají dobře jsou:

1. Dlouhodobě podfinancované zdravotnictví, takže není dostatek kvalifikovaného personálu. Těžko zvládají normální stav, takže jakákoliv krize je problém (např. rozdíl proti v našich médiích kritizovanému Německu, kde mají nakažené o 2 týdny déle a stále to zvládají bez kompletního zavření lidí doma s minimálními ztrátami na životech). 2. Chybějící testy a kontrola pro lidi vracejících se z rizikových lokalit (představitelé státu ještě v polovině února zlehčovali situaci a nabádali lidi k cestám na dovolenou do Itálie, je to dohledatelné všude na internetu). 3. Totální neschopnost vlády zorganizovat cokoliv kromě sebeprezentace v prvních 2 týdnech kdy krize přišla k nám. Naopak kroky vlády poškodili situaci, tím že Babiš nařídil centrální nákupy a zákaz nákupů všech státních institucí. Centrální nákupy ale nedokázal zajistit a ve stejnou dobu spustil finanční kontroly ve firmách dovážejících roušky s respirátory, aby jim zamezil v prodeji nemocnicím. Takže všechny nemocnice, LDN, domovy důchodců atd. byli nucené pracovat bez dostatečného materiálního zabezpečení celé 2 týdny, což jenom podpořilo šíření nemoci. Jestli tohle je podle tebe zvládnutí situace, tak bych (ne)chtěl vidět jak vypadá nezvládnutí.
28.3.2020 08:02 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Je to marné. Vyděšený mozek není schopen akceptovat žádnou racionální informací, protože má zablokované synapse přemýšlením jak ochránit vlastní existenci.
28.3.2020 10:19 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Já jsem reagoval na komentář, který tvrdil, že to náš stát zvládá mezi nejlepšími na světě.
BTW: Já nemluvil výhradně jen o státu (ve smyslu vlády). Lidi by se na ty jejich nařízení taky mohli vysrat a stát by nikdy nebyl schopný to v takovém rozsahu vymáhat. Přesto třeba včera na procházce v přírodě: většina lidí poctivě s rouškou (vč. cyklistů), jen pár rebelů bez ní. Přitom kdybys chtěl jen rebelovat a bál se pokuty, tak stačí tu roušku nasadit až pokud bys náhodou spatřil policii (což je samo o sobě hodně nepravděpodobné).

A jinak viz co psal Josef Kufner. Mezi slepými i jednooký králem.
27.3.2020 20:29 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jižní Korea je sice vzor, ale tady to nebude fungovat. Korejci jsou disciplinovaní mravenci, Češi nedisciplinovaný dobytek. Neposlechnou.
27.3.2020 14:21 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Mezitím Korea, Tchajwan, Vietnam…
Uz i na tom se pracuje...
27.3.2020 14:03 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
S tím souhlasím, jenže všechno co píšeš jsou iniciativy zespoda. Ukaž něco co udělala pozitivně naše vláda. Nebo se podívej na FB Babiše a uvidíš, jak si všechny tyhle věci už začíná přivlastňovat. Tohle je můj dojem z celého českého státu. Funguje navzdory vládě ne díky ní.
27.3.2020 14:26 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
S tím souhlas. O to je to vlastně větší výkon.

Číst Prchala jsem nesebral odvahu už několik měsíců, to nemám zapotřebí takhle se mučit.
27.3.2020 20:31 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A až to skončí úplně, největší zásluhy si přivlastní církev. Ostatky svaté Korony už se v Rajchu pilně leští.
27.3.2020 14:19 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Řešíme to objektivně jako jedni z nejlepších.
Ja bych ty zajice pocital az po honu...
27.3.2020 14:33 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Zatím se mi to tak prostě zdá. Ale o to nejde. Vidím nedostatky, kritizuji to tu někdy od toho ledna. Jenže taky vidím spoustu fakt hodně pozitivních věcí a nemá smysl se babrat jen v těch špatných, je-li zbytí.
27.3.2020 16:27 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Tak už nejen respirátorů, budou se stavět i plicní ventilátory. To je radost sledovat.
28.3.2020 18:25 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jenze jak jsem cetl zde:
For example, a Medtronic ventilator has about 1,500 parts, supplied by 14 separate countries. More machines might, at best, be manufactured by the hundreds a month — but not by the thousands, as is needed right now.
For example, even as 3M was producing at 100 percent of its capacity (35 million N-95 masks a month), a single hospital in New York City used up more than two million masks in February, before the surge in Covid-19 cases there.
In three to four weeks, there will be a major shortage of chemical reagents for coronavirus testing, the result of limited production capacity, compounded by the collapse of global supply chains when the epidemic closed down manufacturing in China for weeks.

Nechci tyhle ruzne iniciativy shazovat, neco jiste resi, ted a tady, nekdo, kdo nemel, ma, ale obecne spotreba je ted nejspis radove jinde nez vyroba. Zkratka neni mozne spolehat na respiratory z CVUT nebo Ruslany z Ciny, ale prehodit vyhybku, aby zavrene tovarny cekajici na bailout zacaly delat neco jineho a v masovem meritku.
29.3.2020 22:49 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Mimochodem, podle videa vypada vyroba respiratoru na CVUT jako pekna otrava. Sice se tiskne nekolik masek naraz, ale ty se pak zrejme musi nejak odrbat, sestavit, pridat silikonove okraje, gumicky a hlavne filtr, ktery zrovna nebudi dojem, ze by byl nejak bastlen na CVUT. Ale i pokud zanedbame potencialni limit produkce dostupnosti filtru, CVUT dokaze vyrabet 500ks denne, coz je na jednu stranu az prekvapive mnoho, na druhou stranu, 15,000/mesic pri spotrebne mozna v milionech...to snad i ta sbirka mezi takypreppery by mohla byt produktivnejsi.
Josef Kufner avatar 29.3.2020 23:21 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ten filtr vydrží několik dní a už dlouho je vyrábí Sigma (máš na té fotce logo). Na ČVUT vyrobili "jen" redukci z obličeje na existující filtry. Díky tomu, že maska i filtr vydrží dlouho, tak jich není potřeba až tak moc. V podstatě stačí jen jedna maska na dlouho pro každého lékaře (a další rizikové pracovníky) a pak cca jeden filtr na týden. Mezi směnama se to vydezinfikuje a jinak je to v pohodě.

Co se velkoobjemové výroby týče, masky se mají z plastu odlévat a už se snad i chystají formy, takže brzy by masek měl být celkem dostatek. Filtrů prý dost je a výroba běží (nějaké záběry na hromadu krabic jsem viděl, tak snad jich bude víc dost než roušek).
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
30.3.2020 00:18 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Prave podle toho loga jsem soudil, ze to nevyrabi CVUT.

Otazka je, jestli se po smene dekontaminuje maska i filtr, nebo jen maska.
30.3.2020 00:39 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ty masky mají měnitelné filtry, miliony kusů jich potřeba rozhodně nebudou.
30.3.2020 03:09 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jiste, ne kazdy potrebuje masku, ale i ti ji mohou chtit. Prstem bych mohl ukazat ;)
Jinak bych moc nesazel na to, ze filtru bude narozdil od masek dostatek.
30.3.2020 03:44 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Zajímavé, před chvílí jsi ten limit produkce filtrů chtěl zanedbávat. Hodnotil jsem závěr, ne smysluplnost předpokladů, které sis arbitrárně zvolil.

Nenapadlo mě, že budeš chtít diskutovat ještě o mém implicitním předpokladu, že ČVUT bude masky prodávat legálně a na trhu, který v tuto chvíli existuje (protože prodej FFP3 respirátorů veřejnosti již možný není a na právní ojebávky teď nemám náladu).
30.3.2020 08:16 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To se fakt nikdo nepozastavuje nad tím, proč někdo zakazuje prodej nějakého artiklu? Kór artiklu, který nejen že není škodlivý, ale navíc by pomohl uklidnit paranoiky?
Josef Kufner avatar 30.3.2020 09:17 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Protože ten důvod je celkem jednoduchý: Je potřeba je dostat do nemocnic a nikoliv překupníkům a paranoidním lidem, kteří je budou nosit pro ozdobu.

Potíž je jen v tom, že ten zákaz je od začátku blbě postavený a měli nechat povolený prodej zdravotnickým zařízením, IZS a dalším, aby to nešlo přes jedno úzké hrdlo, ale hezky decentralizovaně. Aby měli přehled a mohli dodávat, kde chybí, tak mohli jen nastavit oznamovací povinost a prioritu pro státní zakázky.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
30.3.2020 09:50 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A to je takový problém nastavit pravidla tak, aby se přednostně vyřizovaly objednávky zdravotnických zařízení, LDN a podobných institucí kde je zvýšené riziko nákazy? V normální společnosti to teda takhle funguje.
30.3.2020 11:07 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
V normální společnosti ovšem prodejce neřekne, že v době, kdy prodal překupníkovi (za víc peněz), zrovna žádné jiné objednávky od zdravotnických zařízení neměl.
Quando omni flunkus moritati
30.3.2020 11:42 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A co by měl jako říct, pokud je skutečně neměl?

Jinak překupníkem je v podstatě každý distributor, takže je úplně jedno komu je prodal. Podstatné je, že vlastníkem už je někdo jiný a ten si určuje cenu. Tak to zkrátka je. Jenže zákazem prodeje se defakto proces distribuce zařízne úplně, takže se ke zboží nedostane vůbec nikdo.
30.3.2020 14:05 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A co by měl jako říct, pokud je skutečně neměl?
No samozřejmě tohle. Myšlen byl ale případ, kdy ty objednávky měl, jenom se na nějakým šikovným (a hlavně neprokazatelným) způsobem zapomnělo, aby je mohl prodat dráž nějakému překupníkovi. Konkrétní způsob mě nenapadá, ale jsem přesvědčen, že Češi si cestičku najdou.
Quando omni flunkus moritati
30.3.2020 15:51 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Pozastavuji se nad tím, jak někdo, kdo se rád situuje do role schopného manažera, může prohlašovat, že má všeho dostatek, aniž by si ověřil, že toho ten dostatek skutečně má a nebyl nucen to pak řešit s křížkem po funuse. Jak si to teď vyřeší je mi jedno, jen chci, aby to fungovalo. Zatím prý snad umí centrálně nakupovat, ale neumí to distribuovat.
4.4.2020 22:06 vase jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nevim presne koho myslite, ale ja bych rekl, ze Babis si s tim ze zacatku nedelal moc hlavu, protoze je v podstate primitivni pozervsechno a tyhle komplexni veci jsou nad jeho chapani. A ministr zdravotnictvi je... no vsicni to videli, asi ani nechape, ze nejake kompelxni veci na svete existuji. Nakonec zavolal Prymulu, ale uz bylo vsehcno rozprodano.
30.3.2020 12:52 Meh
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Zanedbal jsem ho, abych ukazal, ze ani v idealnim pripade nejde o zavratne cislo. V praxi bude jeste omezene dostupnosti filtru, resp. pravdepodobne nedostupnosti.
27.3.2020 23:21 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jasne, nikde to tak nedramatizuji, a proto treba americani dneska schvalili nejvetsi financni injekci za celou historii.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 23:48 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY

To je šoková doktrína v praxi. Ta finanční injekce je především dáreček velkým korporacím jako Amazon nebo Boeing. Příslušný zákon v podstatě psali lobbisté.

$4.5 trillion corporate money cannon: There are a whole bunch of goodies for specific industries in the bill, but this is the most instructive one. While individuals and small busineses must survive through creaky, inadequate systems not equipped to handle such extreme reliance, corporate America gets the velvet rope service of the Federal Reserve, which can hit a keystroke and fund a company to its heart’s content in seconds. The conditions on the lending are vaporware and can be reversed by the Treasury Secretary at his discretion. The collateral is theoretical. It’s a rerun of the “mother of all carry trades” from the financial crisis, where corporations can more than easily make money on the mounds of cash they’ll be given. The “oversight” is all after the fact, making reports after the money is out the door.

David Dayen
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
26.3.2020 18:45 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Upřímně jsem z US v šoku. Celou dobu jsem všude říkal, že jestli vedle Číny existuje nějaká země schopná to ustát, tak to budou právě Spojené státy. Vycházel jsem z několika předpokladů:
  1. Vzhledem k jejich investicím do armády bych byl překvapen, kdyby neměli strategické plány pro hrozbu biologickými zbraněmi.
  2. Na venkově mezi rednecky, kde je to 2 hodiny jízdy k nejbližšímu obchodu, se to nemá šanci rozšířit.
  3. Američané jsou na zvládání přírodních katastrof zvyklí více než např. Evropané.
  4. V USA panuje větší důvěra k autoritám a lidé budou disciplinovanější.
  5. Mají špičkové zdravotnictví a v souvislosti se SARS-CoV-2 jej zpřístupní každému.
No, ukazuje se, že je to trochu složitější: v Kalifornii na ta nařízení prý pěkně dlabou, za pouhé vyšetření v nemocnici se účtují enormní částky (víme, jak to tam je: stačí říct, že zaplatíte hotově, a cena klesne klidně na desetinu, ale stejně…) a tak dál.

Nevypadá to pro ně bohužel vůbec dobře. Jsem zvědavý, jak se to tam bude vyvíjet dál.
26.3.2020 19:44 M
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
6. Maji Elona Muska, ktery vsem alarmistum, kteri tvrdi, jak bude obtizne smrtici nakazu zastavit nebo zpomalit, ukaze, ze je naopak velmi jednoduche zaryt rypakem ve vladnich bailoutech pro miliardare.
29.3.2020 08:23 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
On už se Elon několikrát sekl tak, až mu bylo vysvětleno, že by neměl tolik tweetovat.
26.3.2020 19:59 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
ad 3)

jj, to ukazala Katrina
26.3.2020 20:55 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nevím, co máš přesně na mysli. Já se na to díval tím pohledem, že v některých částech USA relativně často hrozí nějaká přírodní katastrofa a lidi nakupují zásoby, opouštějí domovy apod. Takže jsem čekal, že to pro ně nebude nic nového. Ale ukazuje se, že v tom žádný systematický rozdíl není (přinejmenším ne tak, jak jsem si to představoval) a i lidi u nás se začali různě předzásobovat.

Ta představa se mi vnukla hned někdy zkraje. Jen to teď zpětně hodnotím. Taky už vidím, že to byl nesmysl. Na začátku sice docela rychle zareagovali s omezením dopravy a vyzvedáváním svých občanů, ale epidemie se jim tam už delší dobu masivně rozjíždí a moc nevidím, co s tím chtějí dělat.
Fluttershy, yay! avatar 26.3.2020 21:13 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
ale epidemie se jim tam už delší dobu masivně rozjíždí a moc nevidím, co s tím chtějí dělat
Nic. Pokud jsi neviděl absurdní prohlášení federální vlády, pak není od věci podívat se, co si myslí iluminátiWall Street Journal…
No society can safeguard public health for long at the cost of its economic health.
To je klasický myšlenkový experiment s „nekonečnou cenou lidského života“.

I reakce jednotlivých států je vesměs tristní.

Ten čerstvě schválený balíček na podporu ekonomiky? Směšné, kdyby to nebylo k pláči.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 00:01 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
No society can safeguard public health for long at the cost of its economic health.
To je bohuzel pravda. Bez penez medicina moc delat nepujde ;-)
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 00:06 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
26.3.2020 21:58 M
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jo, kupuji zasoby :)
Ale ruku na srdce, tohle Trump na twitteru neokeca, takze ve frontach na utocne pusky nejspis stoji pacifiste hned za optimisty.
26.3.2020 22:47 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jo, to vykupování zbraní mě taky pobavilo.
26.3.2020 20:27 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
V USA panuje větší důvěra k autoritám a lidé budou disciplinovanější.
Disciplinovanost bych u nich teda moc vůbec nečekal. Přijde mi, že velká část se chová jak ti lidi z Wall-E.
Mají špičkové zdravotnictví a v souvislosti se SARS-CoV-2 jej zpřístupní každému.
Oproti ČR nemají ani polovinu lůžek na 1000 lidí. Zdravotnictví mají asi špičkové z hlediska technických parametrů, ale IMO ho nemají moc naškálované na populaci.

Asi by mě ve výsledku ani moc nepřekvapilo, kdyby průser v USA nakonec vedl na soc-dem zdravotnictví.
Fluttershy, yay! avatar 26.3.2020 20:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Disciplinovanost bych u nich teda moc vůbec nečekal.
muh freedom
Asi by mě ve výsledku ani moc nepřekvapilo, kdyby průser v USA nakonec vedl na soc-dem zdravotnictví.
Ale to by omezilo svobodný trh se zdravotním pojištěním! (říká půlka Demokratické strany)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
26.3.2020 21:19 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Disciplinovanost bych u nich teda moc vůbec nečekal. Přijde mi, že velká část se chová jak ti lidi z Wall-E.
Viz různé reporty z Kalifornie. Podlehl jsem nějakému selektivnímu biasu. Asi jako: Rodinka v dřevěném domku urovnává konzervy a starostlivě vyhlíží z okna. Ale ani zdaleka to není dostatečně reprezentativní, úplně jsem z té úvahy vypustil ty velkoměsta atp.
Oproti ČR nemají ani polovinu lůžek na 1000 lidí. Zdravotnictví mají asi špičkové z hlediska technických parametrů, ale IMO ho nemají moc naškálované na populaci.
To určitě nemají, no. Ale přesto by člověk tak nějak čekal, že země s nejvyšším GHS bude schopná si nějak poradit. Možná to s tou jejich metodikou hodnocení nebude tak horké?
Asi by mě ve výsledku ani moc nepřekvapilo, kdyby průser v USA nakonec vedl na soc-dem zdravotnictví.
To jo, no. Už jsem viděl mladé lidi z normálních sociálních vrstev (tj. ne bezdomovce) organizovat sbírky, aby si mohli nechat spravit zuby. To je dost děsivé samo o sobě, zvlášť, když mě zub zrovna bolí, a nějaká podobná událost může být snadno tím katalyzátorem, který odstartuje širší změny.
27.3.2020 23:14 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Počet lůžek u nás není úplně vypovídající. Větší problém je na kolik z těch lůžek máme personál.
28.3.2020 06:49 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
V Německu a Rusku je počet lůžek na obyvatele vyšší než u nás. Za pár měsíců s nimi můžeme porovnat počty nakažených a mrtvých.
28.3.2020 18:12 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Pochybuju, že se z Ruska někdy dozvíme reálná čísla.
28.3.2020 21:18 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Já pochybuji, že se reálná čísla dozvíme z Francie.
JiK avatar 29.3.2020 01:44 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
pokud to ma byt "jako valka" tak v kazde valce je prvni obet vzdy pravda. Rus nikdy nerekl pravdu, jen kdyz se spletl. Myslite si, ze 10x mensi superbohate Svycarsko ma fakt min mrtvych nez Nemecko? Je 900 mrtvych denne v Italii je navic k tem statisticky normalnim 2000 umrtim denne bez vsech mimoradnosti? Nebo jen 800 z 900? 500 z 900? 150 z 900? Myslite si, ze v Indii, nebo Africe nejsou nakazeni? Ze je vubec nekdo resi? Nebo proc na 3500 oficialnich mrtvych v cine jezdi 2x denne dodavka 5000 uren to krematorii ve Wuhan?
Josef Kufner avatar 29.3.2020 11:00 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nebo proc na 3500 oficialnich mrtvych v cine jezdi 2x denne dodavka 5000 uren to krematorii ve Wuhan?
Zdroj?
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
29.3.2020 11:19 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To dopalují ty, co mají odložené z dřívějška. Podívej se na ty kolony mrazících návěsů v New Yorku ;-)
29.3.2020 11:58 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Mě dopaluje to, že lidem kolektivně hrabe.
4.4.2020 22:19 vase jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
nekomu hrabe kolektivne nekomu hrabe individialne

a tomu, kdo si o sobe mysli, ze mu nehrabe by mel vyhledat psychiatrickou pomoc.
29.3.2020 16:00 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
No, koukni treba sem :
Last week alone, 400 people died in Bergamo and 12 neighboring towns — four times the number who died the same week the previous year, according to the Bergamo mayor’s office. Only 91 of those had tested positive for the virus.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
29.3.2020 16:45 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To trochu nesedí, ne? Připomíná mi to tohle:
Starý španělský rytířský příběh:

Potulný rytíř narazil při svých toulkách na Smrt, která se zaklínila v hluboké strži. Rytíř se jí zeptal, jak se tam ocitla a Smrt mu řekla, že spěchala do Madridu zahubit sto tisíc lidí morem, že však ve spěchu přehlédla tu hlubokou strž. Dobrá, pravil rytíř, vysvobodím tě, ale musíš mi za to něco slíbit: zahubíš namísto sto tisíc lidí jen polovinu.

Smrt to ráda slíbila a rytíř jí tedy pomohl ze strže ven. Po čase se však dozvěděl, že v Madridu zemřelo na mor opravdu sto tisíc lidí. I vyhledal Smrt a vyčetl jí její věrolomnost. Ale já dodržela svůj slib, pravila Smrt, a opravdu jsem zahubila jen polovinu těch lidí. Ta druhá půlka zemřela strachem…
A nebo jsou ty testy opravdu úplně k hovnu.
29.3.2020 16:48 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
No i když, v Manile dnes zabil koronavirus dalších osm lidí, z toho jednoho nakaženého: https://www.aviation24.be/airports/manila-airport-mnl/privately-owned-iai1124a-westwind-overshoots-runway-at-manila-airport-philippines/ :-/
26.3.2020 23:09 dementni.lojzik | skóre: 19 | blog: ze zivota na vsi
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Vzhledem k jejich investicím do armády bych byl překvapen, kdyby neměli strategické plány pro hrozbu biologickými zbraněmi
plany maji, ale taky maji Trumpa, viz treba zde
Člověk z Horní Dolní avatar 26.3.2020 18:48 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za mě nejlepší blog za posledních pár měsíců.
26.3.2020 18:53 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Skoro by si to říkalo i o nějakou tu recenzi.
:D
26.3.2020 18:58 /dev/urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
tu recenzi psal Dr.Cvach?
Max avatar 26.3.2020 21:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Díky za připomínku. Naprosto epesní komentář, který si moc dobře pamatuji. Ten nikdy neomrzí...
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
Člověk z Horní Dolní avatar 26.3.2020 18:54 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Za posledních 24 hodin přibylo 271 případů :/ Sice se zvýšil počet testovaných, ale procento pozitivních mezi testovanými je zhruba stejné.

xxx avatar 26.3.2020 19:01 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Tak Prymula holt potrebuje tech 10.000 nakazenych, aby si mohl vyzkouset ten uplny zakaz vychazeni.
Please rise for the Futurama theme song.
27.3.2020 00:30 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Těch 10 tisíc nakažených v České republice už dávno je.
xxx avatar 27.3.2020 00:37 xxx | skóre: 42 | blog: Na Kafíčko
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Boze, tak 10k pozitivnich testu, at to pochopi i Ponkrac.
Please rise for the Futurama theme song.
27.3.2020 20:24 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nepotřebuje je Prymula, ten by ho klidně vyhlásil od druhého března, ale lidé, kteří by ho nerespektovali. Jako ti dementi (nejen) v brněnské hospodě, kteří si musí společně vožrat držku i kdyby měli chcípnout.
27.3.2020 11:22 odin1918
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Proc roustou prirustky? Protoze se zvysuje pocet testovanych. Slavna smrtnost 2-3% je pocitana ze zachycenych pripadu. Pokud je pripadu v realu vice, je smrtnost mensi. Takze tim, ze navysime pocet testovanych, stoupaji pocty pripadu. Lide umiraji bez ohledu na to, zda byla nemoc identifikovana ci ne. Takze smrtnost bude klesat. Pak muzeme rikat, ze drsna opatreni funguji a ze vlada to udelala dobre. :D Takze hadr na hubu, natahnout ruku pro par kacek na zradlo, koblihu do ruky a adorovat vladu za to, jak nas hezky chrani restrikcemi a dava nam kacky jako nahradu usleho prijmu, ktery nam svymi restrikcemi zarizla. Divadla jsou zavrena, ale zde mame krasne divadlo a hry v primem prenosu :D:D Hlavne hamacek se svymi vudcimi schopnostmi, barevnymi svetry a leteckymi mosty. To je nase nova super star :D:D:D
27.3.2020 17:01 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Lidé na SARS-Cov-2 hlavně umírají podle kvality zdravotní péče. Proto se tak drasticky liší počty mrtvých v různých státech. Smrtnost zdaleka není konstanta. Takže výsledek počtu mrtvých je/bude do značné míry i zásluha/vina státních opatření.

Zatím se staticky ukazuje, že největší úmrtnost je ve věkových skupinách 20-44 let a nad 65 let. Relativně v pohodě jsou děti.

Pokusy o stádní imunitu selhaly (ála Švýcarsko, Velká Británie, Švédsko, USA, ...) neb už ze základů virologie člověk pochopí, že virus velice rychle mutuje. Ale pokud Boris Johnson a další si nechali v opatření radit humanitárními studenty, ekonomy, aktivisty, apod. tak se výsledek dal předem očekávat. SARS-CoV-2 už stihl 2 hlavní mutace a desítky menších. Proto je možné se znovu nakazit, i když člověk už jednou nákazu prodělal.

V České republice teprve začínáme. Momentálně vidíme výsledek prvních případů nakažených. Drtivá většina nakažených je právě v inkubační době. Takže během 2-3 týdnů, nejpozději do měsíce, přijde skutečná hodina pravdy. Zatím, protože máme drtivou většinu případů ještě ve vývoji, se může mnohým lidem zdát, že je to jen čajíček.

Když jsem lidem týdny říkal, že po 20. březnu přijdou první mrtví, a pak několik mrtvých denně, a postupně se přestaneme vzrušovat nad mrtvolami - nechtěli mi věřit. Jinak řečeno, smrtnost v České republice vám tento týden v "klouzavém průměru" dost narostla. Bráno striktně matematicky.

Momentálně máme vedle sebe naprosto nefungující Německo, kde vláda bohužel drsně nezavřelo hranice. Pendleři postupně navýší počet nakažených v České republice na mnohonásobek. Třeba v jihočeském kraji je dohledáno, že 2/3 nakažených je od pendlerů.

Roušky jsou samozřejmě prakticky neúčinné opatření. Koronavirus je tu rozšiřován hlavně ze zahraničí a od těch do přicházejí ze zahraničí. A v situaci, kdy se obyvatelé krajských a okresních měst potkají společně naprosto všichni v 5-10 supermarketech - je pro šíření skvělá záležitost. Navíc klimatizace mnohých supermarketů infekci roznese mnohem lépe než kdyby nejela.

Takže je to 50:50. Současná opatření nepostihují hlavní cesty šíření viru. Pokud se virus sám od sebe neoslabí, tak nakonec na ta drastická opatření od Prymuly ještě dojde.

Velkým problém je, že se mnoho netestuje, tudíž nejsou ani pro vládu kvalitní informace, kde a kudy se to skutečně uvnitř ČR šíří.
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 17:09 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 17:29 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Zrovna média a novináři vypustili mezi lidi tolik blbostí, pitomostí a idiocie ohledně koronaviru, že snad Davide Kolibáči nemyslíš vážně.

Já třeba několik týdnů v únoru a březnu četl v novinách, že koronavirus vypouští svou DNA do buněk. Ti novináři si ani nezjistili, že koronavirus žádnou DNA nemá, protože je to RNA virus.

Hned poté jsem četl informace o stádní imunitě - pytle a pytle novinářských článků. V nich se psalo, že stačí získat imunitu, a je po epidemii. Zase ti "know nothing idiots" novináři nepochopili, že RNA viry velice mutují. A koronavirus má velmi dlouhou RNA.

RNA je už ze své podstaty nestabilní. Jednak proto, že má hydroxylovou skupinu na 2. uhlíku ribózy blízko fosfátové skupiny. Jednak proto, že RNA báze cytosin a uracil mezi sebou samovolně přecházejí pouhou transaminační reakcí, tedy výměnou ketoskupiny a aminoskupinu. Jednak proto, že enzymy kolem RNA nemají často kontrolní funkce jako u DNA. A tak dále.

Koronavirus je ssRNA, tedy jednovláknová RNA. Nemá tedy ani kontrolu dvěma vlákny s komplementárními bázemi.

Nevím, proč bych měl brát informace z médií od laiků, když novináři neumějí a neznají ani zbla. Pokud mi chceš, Davide Kolibáči, argumentovat, chci odkazy na seriózní vědecké studie a odborné knihy, nikoli na novináře.

Novináři napsali a píší tolik idiotin ohledně koronaviru, že se prosím nepokoušej, Davide Kolibáči, novinovými články vůbec argumentovat
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 17:32 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
RTFA
Scientists now are studying more than 1,000 different samples of the virus, Peter Thielen, a molecular geneticist at the Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory who has been studying the virus, told The Washington Post.

There are only about four to 10 genetic differences between the strains that have infected people in the United States and the original virus that spread in Wuhan, he said.

“That’s a relatively small number of mutations for having passed through a large number of people,” Thielen said. “At this point, the mutation rate of the virus would suggest that the vaccine developed for SARS-CoV-2 would be a single vaccine, rather than a new vaccine every year like the flu vaccine.”

Two other virologists, Stanley Perlman of the University of Iowa and Benjamin Neuman of Texas A&M University at Texarkana, both of whom were on the international committee that named the coronavirus, told The Post that the virus appears relatively stable.

“The virus has not mutated to any significant extent,” Perlman said.

“Just one ‘pretty bad’ strain for everybody so far. If it’s still around in a year, by that point we might have some diversity,” Neuman said.

Neuman contrasted the coronavirus with influenza, which is notoriously slippery.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 18:59 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Já jsem dobře věděl, proč mám napsat reakci, a nediskutovat s lidmi jako je David Kolibáč, protože tu kouli na hlavě mají akorát na to, aby jim nenapršelo do krku.

Znovu, nebudu brát informace z novin, protože 99 % populárních článků jsou hovadiny. Ani tento není výjimkou.

Studujeme 1000 kousků virů, který stihl v nich udělat 10 mutací. Chápu, že to lze nazvat "relatively small mutations", ale ten chlap prostě žádá prachy na vakcínu. Tedy prostě prachy, které by propálil, a ze kterých se měl dobře. U soudu se tomu říká "střet zájmů".

Já vám klidně najdu články z novin, kde třeba píší, že Linux stojí za houby, a je to parta komunistů. Schválně, jestli se tím budete také řídit.

Já se vůbec divím, že při takové důvěře k novinám tu někdo vůbec čte linuxové manuály. Proč nehledáte řešení linuxových problémů třeba v České televizi, nebo Blesku. U Davida Kolibáče přepodkládám, že tak činí - že Linux se učí z Hospodářských novin nebo Reflexu.

***

Reálně už existují dvě hlavní mutace nazvané podle různých aminokyselin jako L a S. Původní L má 70 % nakažených, a jejich počet klesá ve prospěch dalších mutací. Kromě toho je vědecky doloženo několik desítek dalších hlavních mutací.

27.3.2020 19:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Někam se ti z toho komentáře ztratily ty odkazy na seriózní vědecké studie a odborné knihy, nikoli na novináře, asi nějaká chyba editace.
27.3.2020 19:19 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Chápu, že přelistovat na odpověď níže je nad vaše IQ, tak speciálně pro vás kopíruji:

Chcete odkazy na učebnice molekulární a jiné virologie? Stačí říci, dám vám jich co hrdlo ráčí. Stejně tak jako dalších x odkazů na učebnice biochemie.

Já nevěděl, že máte tu potřebu to nastudovat. Omlouvám se.
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 19:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
V učebnicích se píše o SARS-CoV-2?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 22:03 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Chcete odkazy na učebnice molekulární a jiné virologie? Stačí říci, dám vám jich co hrdlo ráčí.
Ne, nechci nějaký random učebnice pojednávající o obecné problematice, chtěl bych doložení této konkrétní informace:
Kromě toho je vědecky doloženo několik desítek dalších hlavních mutací [SARS-Cov-2].
Ideálně bez trapných urážek něčího IQ.

PS. Já ten tvůj výrok nezpochybňuju, o těch typech L a S už jsem taky četl (v novinách :-D), pouze chci, abys udělal to samé, co chceš po statních a doložil to.
27.3.2020 23:23 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Kromě toho je vědecky doloženo několik desítek dalších hlavních mutací [SARS-Cov-2].
Ideálně bez trapných urážek něčího IQ.
To chces od Ponkrace opravdu moc. Je to stejne jako jeho tvrzeni o zastupech architektur, kde neni k dispozici typ int16_t.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
28.3.2020 00:14 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
PS. Já ten tvůj výrok nezpochybňuju, o těch typech L a S už jsem taky četl (v novinách :-D), pouze chci, abys udělal to samé, co chceš po statních a doložil to.

Princip je, že SARS-Cov-2 je koronavirus. Tedy virus, který má genetickou informaci v ssRNA. Jeho genetická informace RNA je tedy infekční sama o sobě (na rozdíl od třeba chřipky, kde potřebujete celý virus k infekci) a stačí k akci.

Zároveň je RNA vždy velice mutující. Navíc tento virus má velmi dlouhou RNA, tedy daleko větší příležitosti k mutacím.

I kdybych neměl nic dalšího, tak ten virus je silně mutující z podstaty jeho stavby. Asi tak jako čekáte, že pes bude štěkat nebo kočka mňoukat.

***

Občas mi chodí do ruku různé vědecké studie, které neskladuji. Některé nejsou ani veřejné, a jsou za peníze. Například v Islandu zjistili, že je kolem 50 mutací SARS-CoV-2, co stihli prozkoumat. Téma koronaviru mě nijak zvlášť nezajímá, takže jen čtu co chodí kolem mě.¨

***

Virus chřipky, který nepatří mezi koronaviry, a jeho infekčnost je menší - mutuje také rychle. Proto vám lo'nská vakcína na chřipku nepomůže, mění se velice rychle.

Jinak řečeno, žádná kolektivní imunita dlouhodobě nevznikne.

Z jiného soudku: Ostatně žádného vola by třeba nenapadlo zkoušet získat kolektivní imunitu proti AIDS tím, že by se všichni nakazili HIV. To by nedopadlo dobře. Přesto spousta politiků totéž zkouší u SARS-CoVid-2, protože se jim nechce dělat opatření, které omezí ekonomiku. Ale ty pokusy mají tragické výsledky.

Podle všech zpráv má svět trochu štěstí v neštěstí, protože druhá hlavní mutace S je o poznání méně nebezpečná, ač je to také sekáč. Čína a první nakažení si vybrali všichni agresivnější L, která ale dosud převažuje.

***

Takže o SARS-CoV-2 ve skutečnosti dosud mnoho nevíme. Čeká se tak trochu na další informace a na vyšší moc, jak to dopadne. Třeba že další mutace bude málo nebezpečné, nebo že se najde vakcína, nebo nějaký jiný zázrak.

Ukazuje se, že teplo mu nevadí tolik.

Proniká do buňky mimo jiné přes ACE-2 receptor, což vedlo/vede k domněnce, že je dobré vynechat léky, které zmnožují počet receptorů ACE-2 na povrchu buňky. Takové léky mohou (je to zatím hypotéza) zvyšovat pravdědpobnost průniku viru do buňky a mohou mu to usnadňovat. Z běžných jsou to různé ibuprofeny, brufeny, apod.

Ve své podstatě ale jakékoli kategorické tvrzení o bezpečnosti, minimální mutagenitě a další - bych teď bral jako nesoudnost takového zdroje. Protože o viru víme dost málo, a spíše se zkoumá.

Vzpomínám si svého času na senzaci, že vědci našli částici rychlejší než světlo. Pak se zjistilo, že je to chyba měření. Tak beru novinářské optimistické zprávy o tom, jak to bude v pohodě, jak to nemutuje, apod.
Fluttershy, yay! avatar 28.3.2020 00:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Občas mi chodí do ruku různé vědecké studie, které neskladuji. Některé nejsou ani veřejné, a jsou za peníze.
Jako kdybychom neznali Sci-Hub apod.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Virus chřipky, který nepatří mezi koronaviry, a jeho infekčnost je menší - mutuje také rychle. Proto vám lo'nská vakcína na chřipku nepomůže, mění se velice rychle.

Jinak řečeno, žádná kolektivní imunita dlouhodobě nevznikne.

Z jiného soudku: Ostatně žádného vola by třeba nenapadlo zkoušet získat kolektivní imunitu proti AIDS tím, že by se všichni nakazili HIV. To by nedopadlo dobře. Přesto spousta politiků totéž zkouší u SARS-CoVid-2, protože se jim nechce dělat opatření, které omezí ekonomiku. Ale ty pokusy mají tragické výsledky.
Chripka je jeste zaludnejsi nez viry jako je koronavirus, protoze jak uz jsem tu psal, obsauje 8 kousku RNA, ktere se muzou ruzne kombinovat. Ve strevech ptaku se mnozi ptaci chripkovy virus, ktery jim nezpusobuje nemoc a pro cloveka neni nakazlivy. Prasata se ale mohou nakazit jak ptacim tak lidskym chripkovym virem a oba se tam muzou zkombinovat takze vznikne nova lidska chripka.

To ze existuji desitky variant SARS-CoV-2 neznamena, ze vyzaduji ruzne protilatky.

Nakazou HIV lidi neziskaji imunitu, nakazou SARS-CoV-2 ano.
28.3.2020 06:52 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
S tou imunitou to ještě není jisté. Prý to někteří vyléčení chytili znovu. Možná jinou mutaci.
28.3.2020 10:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Princip je, že SARS-Cov-2 je koronavirus. Tedy virus, který má genetickou informaci v ssRNA. Jeho genetická informace RNA je tedy infekční sama o sobě (na rozdíl od třeba chřipky, kde potřebujete celý virus k infekci) a stačí k akci.

Zároveň je RNA vždy velice mutující. Navíc tento virus má velmi dlouhou RNA, tedy daleko větší příležitosti k mutacím.

(...)

Virus chřipky, který nepatří mezi koronaviry, a jeho infekčnost je menší - mutuje také rychle.
Chřipkový virus IIRC mutuje rychle především díky segmentům.
Občas mi chodí do ruku různé vědecké studie, které neskladuji. Některé nejsou ani veřejné, a jsou za peníze. Například v Islandu zjistili, že je kolem 50 mutací SARS-CoV-2, co stihli prozkoumat.
Jo, a citaci samozřejmě nedodáš.

To, že někdo objevil 50 mutací SARS-CoV-2 nemusí vůbec nic znamenat, může to např. znamenat, že to jsou jen velmi drobné mutace a/nebo mutace, které vedou k nefunkčnosti viru. Nikdo přece netvrdil, že ten virus nemutuje vůbec. Jde o to, kolik těch mutací je za jednotku přenosu (a v porovnávní třeba s chřipkou) a jak moc jsou životaschopné.

Mně by nepřekvalilo, kdyby to např. bylo tak, že za dobu, za kterou má SARS-CoV-2 třeba 50 mutací, by jich chřipka měla řádově víc.

Dokud nebudeš mít nějaký takový relevantní srovnání (s odkazem na věděcký zdroj) nemají tvoje pouze na velmi obecných informacích založené vývody vůbec žádný význam.
27.3.2020 17:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nevím, proč bych měl brát informace z médií od laiků, když novináři neumějí a neznají ani zbla. Pokud mi chceš, Davide Kolibáči, argumentovat, chci odkazy na seriózní vědecké studie a odborné knihy, nikoli na novináře.
To je docela slušné chucpe, vzhledem k tomu, že své vlastní výroky typicky odmítáš jakkoliv podepřít čímkoli, byť jen novinovým článkem (o vědeckých nemluvě).
27.3.2020 18:50 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Chcete odkazy na učebnice molekulární a jiné virologie? Stačí říci, dám vám jich co hrdlo ráčí. Stejně tak jako dalších x odkazů na učebnice biochemie.

Já nevěděl, že máte tu potřebu to nastudovat. Omlouvám se.

Fluttershy, yay! avatar 26.3.2020 19:01 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
So, for instance, I would call Governor Cuomo probably the single most important person in terms of the drive to close down hospital beds in this state over the last 20 years. In New York state, we’ve gone from 73,000 beds to 53,000 beds from the year 2000 to the present time. So, specifically because of policies that Governor Cuomo has pursued, we are now 20,000 beds behind where we need to be in terms of trying to scale up our capacity to these unprecedented levels. Governor Cuomo estimates, I think, this week that we need 140,000 hospital beds to have enough capacity to treat patients that need oxygenation and hospitalization during this crisis. So, we’re starting at 53,000 instead of 73,000 to scale up to this, to scale up to the need that is being estimated. So, the way Governor Cuomo did that is he came up with a hospital bed closure commission. It was called the Berger Commission. And he also has had now two rounds of Medicaid cuts. The first — they’re called the Medicaid Redesign Teams. The second Medicaid Redesign Team just made a recommendation for massive Medicaid cuts, including specific cuts to the city hospital system, where we work, just in the last two weeks. So Governor Cuomo is currently trying to reduce Medicaid spending in the state by almost $2.5 billion during this pandemic. And this will absolutely result in a decrease in healthcare capacity and keep the state from getting matching federal dollars for Medicaid spending.
Frontline NY Nurses Lack Protective Masks & Ventilators, Say Worst Yet to Come as COVID-19 Spreads
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Člověk z Horní Dolní avatar 26.3.2020 19:28 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podpora Trumpa je podle fivethirtyeight.com na historickem maximu (pokud se nepocitaji prvni dva tydny uradovani) :(
26.3.2020 20:11 M
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Tak to neni velky sok, protoze tak, jako je vsude plno smrtici nakazy, je vsude plno Trumpa (nebo u nas Babise). Bud proto, ze neco dela, nebo proto, ze nic nedela, ale to je jedno, protoze kdyz je v pondeli Trump, v utery Trump, ve stredu Trump, ve ctvrtek Trump a v patek otazka, koho byste volil, tak odpoved proste nebude Joe Biden, ale zase Donald Trump.
Fluttershy, yay! avatar 26.3.2020 20:29 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ve skutečnosti podstatná část lidí nevolí pro, ale proti. (tzv. negative partisanship)

Fox News a Trump gang v posledních dnech říkají, že lidé se musejí vrátit do zaměstnání, aby „zachránili ekonomiku“, přičemž starší spoluobčané se prostě obětují. (příklad) Takže záleží na tom, kdo je kolik poslouchá – a zda je to skutečně kult.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Gréta avatar 26.3.2020 20:40 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY

trump aspoň fakt něco umí když ho jako porovnáš s našim bábem :'(

Naopak, Babis je chytrejsi, schopnejsi a zaludnejsi nez Trump. Babis ma sice psychopaticke sklony, ale dokaze prinejmensim predstirat normalnost, Trump je hrozne zamindrakovany, psychicky labilni a v mnoha smerech hloupy (i kdyz ma neco jako "street smarts").
Fluttershy, yay! avatar 26.3.2020 22:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Teď jsem po delší době poslouchal klip z nějaké debaty s Babišem (normálně se tomu v rámci regulace duševního zdraví vyhýbám) a ten člověk produkuje prakticky stejný slovní salát jako Trump. Neskutečné. (A to je o osm let mladší a provozuje aspoň marginálně zdravější životní styl.)

Ale jeho kecy (společně s rektálním alpinistou Havlíčkem) o zachování ekonomiky se od těch z Trumpovy administrativy moc neliší. On ani Babiš moc chytrý není, spíš vychytralý – mafián jako Trump.

Spíš je rozdíl v tom, co mu zavedené instituce a politické klima dovolí.

Pro připomenutí: Trumpova administrativa fakticky vyhodila vrchní epidemiology a ořezala příslušné rozpočty. Myslíš si, že Babiš by v rámci „řízení státu jako firmy“ neudělal totéž, být tomu okolnosti nakloněny?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
26.3.2020 22:51 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Moc si nedokážu představit Babiše jak tvrdí, že je Coronavirus hoax ODS a Kaulouska, jako to udělal Trump. Teda vlastně dokážu, ale všechna čest jak se k tomu postavil.
Fluttershy, yay! avatar 26.3.2020 22:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Trump je mnohem víc "WTF", je to hrozně zamindrákovaný a narcistní člověk u něhož se psychologický vývoj zastavil v raném dětství, viz třeba tenhle tweet:
Sorry losers and haters, but my I.Q. is one of the highest -and you all know it! Please don't feel so stupid or insecure,it's not your fault.
Tohle by Babiš fakt neřekl. Babiš je člověk toužící po moci, který je ochoten jít přes mrtvoly. Chová se mnohem víc kalkulovaně - třeba se omluví nebo ukáže slabost pokud mu to přinese politické body - to Trump nedokáže. Trumpovo chování má úplně jiné psychologické "drivery".
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 18:52 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Počkej, až bude Babiš za deset let dělat prezident a začne na něj taky lézt stařecká demence.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 23:26 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Počkej, až bude Babiš za deset let dělat prezident a začne na něj taky lézt stařecká demence.
Je to mozne, treba Zeman vzor '98 a vzor '18 jsou hodne jini lide, ale v tomto smeru bych se Babise (vyjimecne) zastal, zase tak zesrackovany mozek nema.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
27.3.2020 19:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Max avatar 26.3.2020 21:56 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No, tak zrovna argumentovat LA a plnými plážemi, nevím, nevím. Přecijen, teplo je nepřítel šíření. Až přijde léto, bude to cajk a epiška se uklidní.

Pokud jde o zdravotnictví, tak možná ho má USA na dobré úrovni, ale jen pro ty movitější. A jelikož tímto stylem jedou od počátku věků, tak je jasné, že nebude nějak naddimenzované, aby zvládlo i obyčejné smrtelníky.

A pokud jde o to porovnání s Čínou výše, tak to je úplně mimo. Kdo říká, že to Čína zvládla? Maximálně jsme se dozvěděli, že když Si Ťin-pching přijel do Wuhanu, tak CoV v Číně zastavil, protože od té doby ty čísla přestaly nějak naskakovat.
Čína nám jen dokázala, že ty čísla jsou opravdu úplně mimo realitu a to, jak WHO zklamalo.

Ještě jedna věc, spousta lidí žasla nad tím, že Čína dokázala postavit z buněk polní nemocnici s kapacitou 2000 lůžek během asi 14 dní. Když si vezmete možnosti zdrojů a přepočtete to pomocí počtu obyvatel na ČR, tak dojdete k tomu, že aby se ČR vyrovnala Číně, musela by poskládat buňky pro 15 lůžek!!! Tolik asi k tomu wow efektu, co PR Číny šířilo.
O kapacitách na počet testovaných za den ani nemluvě. Ano, je pravda, že nám už Čína předala informace jak testovat atd., ale i tak těch jejich 2k denně (což dokázali až po delší době, ze začátku nedávali ani 1k denně) je/bylo prostě šíleně málo.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
cbrpnk avatar 26.3.2020 22:05 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
No, tak zrovna argumentovat LA a plnými plážemi, nevím, nevím. Přecijen, teplo je nepřítel šíření. Až přijde léto, bude to cajk a epiška se uklidní.
Tak ja som spomínal NY, nie LA. Teplo samotné nepomôže. Vírusy sa šíria v teplom a vlhkom prostredí (dokonca sa aj v takýchto podmienkach kultivujú). Čo pomôcť môže s teplom súvisí a to je ultrafialové žiarenie ktoré ako vieme pri silných dávkach zabíja vírusy a baktérie. Budú takéto silné dávky ultrafialového žiarenia a suché leto ?
Pokud jde o zdravotnictví, tak možná ho má USA na dobré úrovni, ale jen pro ty movitější. A jelikož tímto stylem jedou od počátku věků, tak je jasné, že nebude nějak naddimenzované, aby zvládlo i obyčejné smrtelníky.
To bude drahé, týždeň na ICU jednotke stojí v USA od 20k - 100k dolárov bez poistenia.
Čína nám jen dokázala, že ty čísla jsou opravdu úplně mimo realitu a to, jak WHO zklamalo.
Nájde sa vôbec ešte niekto kto tým čínskym číslam naozaj stále verí ?
Ještě jedna věc, spousta lidí žasla nad tím, že Čína dokázala postavit z buněk polní nemocnici s kapacitou 2000 lůžek během asi 14 dní. Když si vezmete možnosti zdrojů a přepočtete to pomocí počtu obyvatel na ČR, tak dojdete k tomu, že aby se ČR vyrovnala Číně, musela by poskládat buňky pro 15 lůžek!!! Tolik asi k tomu wow efektu, co PR Číny šířilo. O kapacitách na počet testovaných za den ani nemluvě. Ano, je pravda, že nám už Čína předala informace jak testovat atd., ale i tak těch jejich 2k denně (což dokázali až po delší době, ze začátku nedávali ani 1k denně) je/bylo prostě šíleně málo.
Paradoxne bez Číny si ani neprdneme, nemali sme rúška, ffp3/ffp4 celotvarové masky, hazmat suity, respirátory, testy - a skadiaľ to vozíme ? No z Číny lebo v tomto nám nikto zo spojencov nepomôže. Zlyhala EU, NATO, OBSE, varšavská zmluva ... tá nie, ale ináč všetko ...
Max avatar 27.3.2020 08:30 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nejeden fundovaný virolog předpovídal, že to s létem skončí. Čím větší teplo, tím rychle vysychají kapénky a tím rychleji ten virus zahyne. Takže v létě je kapénkový přenos mnohem obtížnější. A to je důvod, proč se to šíření s většími teplotami omezí a postupně to utichne.

LA jsem zmínil, protože jsem ťuknul na ten link v prvním komentáři, kde jsou fotky z LA. Není se čemu divit, že v těchto teplejších místech to zas tak moc neřeší.

"Paradoxne bez Číny si ani neprdneme"
A to, že do února celý svět svážel roušky a další materiál do Číny je co? To se to pak kritizuje, když se všichni snažili pomoci Číně a když to přišlo na ně, tak sami neměli dostatek.
To, že Čína dodává, to znamená jen to, že je prostě největším výrobcem. Nicméně ten problém s rouškami jasně ukazuje, že stačí relativně krátká doba a jsme schopný začít vyrábět také (v době krize, protože jinak se špatně konkuruje cenou).
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
27.3.2020 08:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Čím větší teplo, tím rychle vysychají kapénky a tím rychleji ten virus zahyne. Takže v létě je kapénkový přenos mnohem obtížnější. A to je důvod, proč se to šíření s většími teplotami omezí a postupně to utichne.
Jo a to je taky duvod, proc je Afrika v klidu. Ale počkat...
Max avatar 27.3.2020 10:05 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To už ale podle mně sklouzává k porovnávání kultur. Afrika je ve spoustě věcech zvláštní, i v tom, jak si tam vlastními zvyklostmi(vírami) šíří nemoci. Ale moje chyba, že jsem se vyjádřil příliš obecně.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
27.3.2020 11:16 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Nikoliv, to sklouzava k poznani, ze s tim teplota az tak moc neudela.
Max avatar 27.3.2020 12:11 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Spíš jde o to, že když kýchneš na nějaký povrch, tak ve vyšších teplotách to rychle zhyne (kapénky se rychleji vysuší a je konec). Takže sucho a teplo by takovému druhu přenosu mělo dost ubrat na síle.
V případě, že ti někdo prskne přímo do ksichtu, je jasné, že tam vyšší teplota nepomůže.
Prostě jde o pár specifických, ale dost význačných typů přenosů, které by teplota mohla omezit.
Je to tedy něco, co v rozvojových zemích asi moc nepomůže, když tam šaman chodí od slumu ke slumu, kde je kopec lidí u sebe a podobně v případě přecpaných pouličních trhů.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
27.3.2020 12:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ano, to jde poznat treba v australskych slumech.
Josef Kufner avatar 27.3.2020 16:02 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Záleží ještě na vlhkosti vzduchu. Na mořských pobřežích je často taková vlhkost, že mokré věci skoro neschnou.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
27.3.2020 16:45 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
V tom clanku zminuji Johannesburg a Pretorii, v obou je vlhkost nizsi nez v Praze. Dalsi zminovany Egypt taky neni zrovna nejvlhci...

Mozna by bylo na case pripustit, ze teplota az takovou spasou nebude.
Max avatar 27.3.2020 21:39 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To jsme stále v té africe. Ale to je jedno. Jen jsem přepsal názor několika virologů, se kterým souhlasím. Mno, uvidíme v červenci :D.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
27.3.2020 19:50 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To už ale podle mně sklouzává k porovnávání kultur. Afrika je ve spoustě věcech zvláštní, i v tom, jak si tam vlastními zvyklostmi(vírami) šíří nemoci. Ale moje chyba, že jsem se vyjádřil příliš obecně.
Taky by bylo dobré vzít v úvahu, že na jižní polokouli léto právě skončilo.

A že v rovnoběžkách kolem rovníku není zrovna střídání ročních období jaksi moc zřetelné.

Ale chápu, o tom novináři, ani Washington Post (zdravím Kolibáče) nepíší.
27.3.2020 09:31 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ehm ... na opacny polokouli maji ted +- konec leta, a nevypada to, ze by se to tam sirilo pomalejs nebo min. Vubec nemluve o Africe, kde to to ocekavany "leto" vlastne celorocne, ze. Leto to nijak nezpomali.
27.3.2020 19:55 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Člověče, neblbněte. Nebo po vás David Kolibáč a/nebo kralyk budou chtít důkazy, protože se to nedočetli v novinách!
27.3.2020 20:19 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
UV záření zabíjí všechno. Viry, bakterie, pacienty. Ano, svým způsobem je to řešení. Konečné řešení.

Co se týče selhání, v Rakousku už začínají zakrývat symboly EU a v Itálii je rovnou nahrazují ruskými vlajkami.
26.3.2020 22:10 M
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ono zase neznamena, ze kdyz na jednu stavbu/jedno misto nazenes misto 1,000 zedniku 2,000, ze to postavis 2x rychleji nebo tam bude 2x tolik luzek, to asi takhle neskaluje.
Navic, kdyby CR stihla za 14 dni poskladat bunky pro 15 luzek, tak ja osobne bych byl ohromen, a jeste vic, kdyby to nestalo 2 miliardy.
26.3.2020 22:14 /dev/null
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jeden orchester zahrá Bolero za 18 minút, za koľko minút zahrá tú istú skladbu 18 orchestrov?
26.3.2020 22:44 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
U Litovle vyrostla polní nemocnice pro odběr vzorků. Dát tam místo toho lůžka by už asi nebyl takový problém.

Tady to možná ukazují i zevnitř, ale mně to nešlo přehrát ani s vyplým uBlockem. Furt to píše, že mám zaplý AdBlock. Tak ať si naserou.
Max avatar 27.3.2020 08:19 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To neznamená, ale kdyby ses zúčastňoval někdy nějaké větší stavby, tak bys věděl, že ta organizovanost je v dnešní době natolik dobrá a ty stavbaři to mají natolik najeté, že tvé připomínce by se možná zasmáli.
Kdyby to tak nebylo, tak by v relativně pár lidech v dnešní době nerostly domy jak kráva během relativní chvilky.
Srovnat pole, vylít ho betonem a pak tam naskládat buňky, co měli někde skladem, to není nice světaborného. Je na tom jen zajímavý ten objem, ale pokud je plánování a logistika dobrá, tak to nepřekvapí.
Zdar Max
PS: polní nemocnice nebo dočasné mosty (viz ženisti) jsme schopný postavit během chvilky
Měl jsem sen ... :(
27.3.2020 09:46 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jo, pokud jeste nejaky pouzitelny mame, ocemz si dovolim dost pochybovat.
27.3.2020 13:43 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Včera jsem šel kolem Ústřední vojenská nemocnice a na louce za nemocnicí tam bylo mraky vojáků a stavěli tam nějaké stany. Nevím jestli jsou to lůžka, ale evidentně se vojáci připravují. Spíš bych se bál jestli budou i doktoři a sestry.
27.3.2020 20:13 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Na louce za Moskvou staví celou nemocnici. Třeba tyhle stany mají být jen odkladiště pro umírající, pardon, neprioritní nakažené, aby nepřekáželi ;-)
26.3.2020 22:07 Prepper
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Objednané ... dúfam že číslo 2 mi bude sedieť (nemám faciometer :-()...
Petr Fiedler avatar 27.3.2020 07:31 Petr Fiedler | skóre: 35 | blog: Poradna | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY

"*Slouží ke sběratelským účelům."???

27.3.2020 09:50 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To je easy, nemuzes zalovat prodejce ze ti prodal masku, ktera trebas nekde drobne netesni, pripadne jejiz filtry uz nejsou schopny pohlcovat vyjmenovany bojovy latky po pozadovanou dobu ... vubec to neznamena, ze to nebude fungovat jako radove lepsi ochrana proti viru, nez cokoli jinyho.

Jenze plati totez jako pro rousky a respiratory - pokud stim dotycny neumi zachazet, coz je videt dnes a denne kdekoli vcetne zpravodajstvi v tv, tak je mu to naprosto knicemu.
cbrpnk avatar 26.3.2020 22:34 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
^^^^^^^^ v tomto obrázku je ten problém zadefinovaný ... Majú 53k postelí a potrebujú podľa odhadov 140k postelí. Majú 3k ICU postelí s pľucnym ventilátorom a potrebujú ich 40k. Skúšajú experimentálne pripájať na jeden pľúcny ventilátor 2 postele/ľudí súčasne. A to nevravím že ICU s pľúcnym ventilátorom (cena je 20k - 40k USD / ks) je slabá náhrada oproti ECMO unit kde okysličovanie krvi prebieha mimo tela pacienta a šetria sa pľúca a srdce napadnuté infekciou (cena cca 60k - 120k USD / ks).
27.3.2020 00:40 kernel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
^^^^^^^^^^^^^^ America first!
27.3.2020 08:06 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Další překvapení bude podle mě Německo a Švédsko (bohužel asi špatné překvapení)

Nízký (zaplať pánbůh za to) počet mrtvých v Německu by se dal vysvětlit třeba tím, že to číslo jsou případy, kde pacienti 100% zemřeli na coronu - ne s coronou... - ale jistě to samozřejmě nevím...
27.3.2020 09:26 ::: | skóre: 14 | blog: e_lama
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Tak by se to melo pocitat vsude. Jak to pocitaji u nas je na hlavu
27.3.2020 09:41 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jo, souhlas - podle mě by měly tyhle čísla být rozdělený -

- počet úmrtí NA coronu

- počet úmrtí S coronou (ve smyslu, že corona k úmrtí vyznamě pomohla)
27.3.2020 10:02 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Souhlas, ale nechtel bych byt ten, kdo to posoudi.
27.3.2020 11:06 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
co takhle jeste odecitat nejaky pausal za ty kterí by za normlaniho stavu zemreli napr na pracovni uraz nebo pri nehode, ale ted vlastne diky karantene se jim to nestane?
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 11:24 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Snížené znečištění z průmyslu a dopravy taky zachrání nejeden život.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
cbrpnk avatar 27.3.2020 11:32 cbrpnk | skóre: 8 | blog: bl0gium
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Aj menej áut chodí, napriek tomu že benzín aj nafta sú lacné ...
27.3.2020 11:32 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To se bohužel z větší části brzo po epidemii obnoví. Těžko můžeme doufat, že například škodovka už neobnoví výrobu.
27.3.2020 20:08 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Krátkodobě. Až se to potom bude dohánět, bude znečištění několikanásobné, a navíc se na něj "z dobrých důvodů" nebude brát zřetel. Takže v souhrnu se to spíš ještě zhorší.
Fluttershy, yay! avatar 27.3.2020 20:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
To je rozhodnutí, které někdo musí udělat.

Třeba americká EPA se chová konzistentně s tamní administrativou: nereguluje. Havlíček už si taky na to brousí zuby. A viděl jsem někde zprávu, že Čína jakbysmet.

Není to však nevyhnutelné.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
27.3.2020 11:31 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Kolik lidí v produktivním věku, řekněme 30-60 let, je skutečně zdravých? Ve skutečnosti má nějakou choromu tak 99% z nich. jen cca polovina o tom zatím neví.
27.3.2020 13:04 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jj, přesně tak - třeba _ bývají podle obecného názoru blbci - ale ve skutečnosti To platí jen pro Tebou zmíněných 99%
27.3.2020 15:30 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ty jsi 100% zdravy, chytroline? naskenuj nam svou zdravotni dokumentaci, kdyz je prazdna, neni se s cim tajit...
Jendа avatar 28.3.2020 04:00 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
K čemu nám bude dokumentace, když může patřit do té „poloviny co o tom zatím neví“ (a tedy nejspíš neabsolvoval žádné vyšetření, které by to mohlo odhalit)? Jinak já jsem určitě v té polovině co o tom neví, respektive závady co mám (třeba krátkozrakost) s případným průběhem onemocnění asi nebudou souviset.
28.3.2020 12:51 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Problém je, že když napíší "zemřel s koronavirem, měl i jiné zdravotní problémy", může to být i ta krátkozrakost. Alergii, krátkozrakost, vymknutý kotník, vysoký/nízký tlak, obezitu, diabetes či prediabetes atd. má (něco z toho) velká většina poulace. Ve zdravotních záznamech.
27.3.2020 13:36 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Já jsem zvědavý jak se podaří s naším zdravotnictvím udržet nízkou úmrtnost. Největší krize u nás nastává až teď, kdy se ta nemoc začíná šířit mezi nemocnými a starými lidmi. Zachraňovat fit lyžaře, kteří to vyleží sami doma není problém. Problém je zachraňovat domovy důchodců, kam se ta nemoc snadno dostala díky úplné nedostupnosti ochranných pomůcek během prvních 2 týdnů.

Německo na tom není zdaleka tak špatně jak se u nás tvrdí. Němci mají podobnou křivku jako my i přes mnohem vyšší počet testů a zároveň mají mnohem vyšší kapacitu zdravotnictví než my. Viz. křivka z wikipedie https://en.wikipedia.org/wiki/2020_coronavirus_pandemic_in_the_Czech_Republic#/media/File:Epidemic_curve_COVID19_certain_countries.jpg

P.S. Přijde mi totálně nechutné u každého zemřelého porušovat lékařské tajemství a zveřejňovat jeho kompletní diagnózu. Všude na světě umírají na koronavirus hlavně nemocní a staří, tak nechápu, proč to v případě ČR najednou funguje jako omluva. Tohle je ubohý alibismus a naprostá neúcta k rodinám zemřelých.
vencour avatar 27.3.2020 13:42 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Souhlasím se zachováním tajemství stejně tak jsem i rád, že je možné vědět víc o tom, zda je Coronavir tak hrozný.
Paniku je nutno potlačovat. A stejně tak je nutné dodržovat nějaká pravidla, pokud je to opravdu nutné. Tak jak lidi jinak přesvědčíte?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
27.3.2020 13:57 karel
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ještě před týdnem se považovalo upozorňování na rizika pro staré a nemocné za bezcitnost a dneska z toho je validní omluva (jakoby se za to musel někdo omlouvat, je to jen PR).

Za mě je nejdůležitější, když vláda/krizový štáb dává jasné a srozumitelné informace bez nějakého přibarvování tam nebo zpátky. Rozhodně mě neuklidní, když nám vláda lže v přímém přenosu, chaoticky mění pravidla dřív než se o nich nich stihnu dozvědět a Babiš se stará hlavně o to, aby si všechny úspěchy přivlastnil jako svojí zásluhu. Musím říct, že to je poprvé v životě, kdy moje důvěra v náš stát spadla úplně na nulu. Nikdy jsem si nemyslel, že tady všechno funguje, ale to co vidím teď je propad někam do 3. světa. Nejdůležitější hodnoty státu jsou slepé dodržování byrokracie, buzerace lidí a očerňování všeho zahraničního lidmy bez základních informací, samozřejmě kromě "pomoci" z Číny. Mám pocit, jak když jsem pořád ještě v komunismu, ne režimem, ale myšlením a chováním lidí.
vencour avatar 27.3.2020 14:07 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
A zrovna taková byrokracie a možná i tupost "udělala Británii Británií", jak by řekl Humphrey Appleby.

Já zas měl pocit, že náš stát je (byl) v principu ok, sice má mouchy, ale dává to dohromady smysl. Dalo se tomu rozumět jak do listopadu, chtěli mít zdravý vojáky a klid, tak i po listopadu, v mezích demokracie každej dělal, co mohl. Akorát pak asi po listopadu nebyl centrální dozor a autorita, aby se to víc nerozklížilo.

Maturoval jsem chvíli po listopadu. Takže nějakej ten bord*l jsem pak viděl, sliby a nenaplnění, ve smyslu "slibovat umí každej". Čili mam spíš pocit, že to tu funguje navzdory vládě, třeba zrovna doktoři a sestry.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
27.3.2020 15:48 odin1918
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Trh si vzdy najde cestu. Navzdory omezenim i vlade.
27.3.2020 17:18 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Zatím všude tam, kde upřednostnili v opatřeních proti koronaviru trh, tak si vytvořili slušný armagedon.

Trh bude fungovat především tak, že až bude po všem, tak trh využije slabosti těch co pandemii koronaviru finančně či jinak nezvládli, a oholí je to do hola. Největší výdělky jsou, jak říkají burziáni, když v ulicích teče krev a jsou velké počty mrtvol. Koronavirus a oslabení států, rodin a lidí bude ale také dobrá příležitost, jak se napakovat. Supi nakonec vyletí.

Mám přímé zprávy ze států, kde se "nepotentovali strachy z koronaviru" a "nechtěli si ničit ekonomiku".

V Londýně už kolabuje zásobování.

Ve Švýcarsku kolabuje jejich (údajně na celém světě jeden z nejlepších) zdravotních systémů.

V USA v Seattle a okolí si rodiny houfně berou domů důchodce z domova důchodců. V jednom z nich je 40 mrtvých na koronavirus, a vyšetřuje to policie.

Mimochodem Donald Trump a jeho upřednostnění ekonomiky se mu povedlo. "America first" je teď na prvním místě v koronaviru.

V zásadě je nádherně vidět, že státy, které upřednostnily ekonomiku a "nepotentování se z koronaviru) mají teď největší epidemie ve svých státech. Z boje mezi rozšířením koronaviru a ekonomiky upřednostnily ekonomiky a budou mít jako bonus katastrofu s rozšířením koronaviru - abych parafrázoval Churchilla.

4.4.2020 22:41 vase jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
trh buduje zjevne - vic televizi a phones HD

vlada ma moznost prolomit novinkami - zakladni vyzkum, apolo apod.

trh regeneruje znicenou zemi

vlada zabranuje zniceni zeme

proste je potreba otacet cudlikem dle potreby a tezko se to dela kvuli lidem "jen vlada" a "jen trh"
27.3.2020 18:53 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Největší krize u nás nastává až teď, kdy se ta nemoc začíná šířit mezi nemocnými a starými lidmi.
Je politicky nekorektní to takhle říct, ale dlouhodobě to pomůže rozpočtu a ekonomice.
27.3.2020 19:12 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Zkuste se podívat na fotografie nemocnic v Itálii, Španělsku. Najdete tam spousty mladých lidí. A mnoho mladých lidí na koronavirus často umírá.

To, že na začátku to skolí jako první oslabené lidi, je "premature conclusion". Poté budou pokračovat do rakví lidé v lepší kondicí.
27.3.2020 19:57 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jako že rozpočtu pomůže když vykapou důchodci? Nejlépe takoví, kteří hlídají vnoučata o každých prázdninách, aby mohli rodiče hákovat, ne?
27.3.2020 21:50 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Bude více peněz na ekologii. Na fotovoltaiky, biopaliva, větrníky, elektromobily, na jachty pro Gretu. Navíc vykapaní důchodci mohou sloužit jako ekologické hnojivo.
28.3.2020 06:40 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Neřekl bych, že důchodci jsou skupina, nejvíce zatěžující státní rozpočet.
4.4.2020 22:43 vase jmeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
pokud to budeme hnat do extremu tak nejvetsi skupina zatezujici statni rozpocet jsou zeny.
27.3.2020 17:47 zdeno
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
https://www.worldometers.info/coronavirus/country/us/ autor blogu ma dobre info (rovnako ako v jeho blogoch predtym...)
Člověk z Horní Dolní avatar 27.3.2020 19:08 Člověk z Horní Dolní | blog: blbeczhornidolni
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Už jsou ty opatření celkem dlouho, ale podíl pozitivních je pořád zhruba stejný. Při současném tempu, průměr 15% denně za posledních 7 dní, budem mít za měsíc 130k nakažených.
27.3.2020 19:24 Miloslav Ponkrác
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Protože se málo a neochotně testuje. To znamená, že ten poměr naprosto nic neříká o realitě.

A protože ta rázná opatření se odváží udělat, až se to tu více rozleze, a bude to větší katastrofa.

Zatím to sem přinášejí pendleři a lidé za zahraničí. Ti reálný počet dost navýší, a nakazí ještě hodně lidí.
JiK avatar 27.3.2020 19:43 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
V New York City to bude peklo pekelne. Celou tu progresivni rezervaci by meli oplotit a zavrit Lincoln Tunel a Holland tunel, aby se jim ti magori nerozbehli po New Jersey a ostatnich sousedich statech. Zadny stat nestoji o cizi nakazene. Mozna bych jim tam nechal vozit zradlo a leky namornictvem.

Jejich uvedomely a pokrokovy starosta jeste pred 3 tydny vykrikoval, ze kdo se nechce v chinatownu ucastnit hromadnych oslav cinskeho noveho roku, je rasista a ideozlocinec. Pred 2 tydny odmital uzavrit skoly, ze pry je to rasismus protoze cernosi nedostanou obedy a snidane zdarma.

Kdyz Trump 31.1. zastavil lety z Ciny tak mu nadavali do rasistu a xenofobu. Ted to tam promori cele mesto. Bude to horsi nez Italie se Spanelskem dohromady.

Jirka Cech
31.3.2020 15:30 larte
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Na druhou stranu je socialistické Rusko daleko napřed pred spráchnivělým kapitalistickým západem. Vzhůru k světlejším zítřkům soudruzi!
vencour avatar 1.4.2020 18:36 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nesedí mi, že link ... "Zakrývat si obličej není špatný nápad, ale roušky nechte zdravotníkům, řekl Trump."
Přijde mi jako šašek, nebo tiskový mluvčí, místo první osoby státu. Jak ho může někdo pořád brát vážně?
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
2.4.2020 00:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jak ho může někdo pořád brát vážně?
To je jednoduchý, každý úspěšný politik se musí snažit, aby říkal věci, které se dobře poslouchají (bez ohledu na to, jestli jsou taky pravdivé).
vencour avatar 2.4.2020 13:10 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Ale jasně, pokud média nejsou hlídacími psy demokracie, pokud lidi maj potíže sehnat dobře placenou práci, nebo jich mají dokonce víc, tak i tak to dopadá, že ... vidí, že je král nahý.
A ještě to neřekli nahlas.
Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
3.4.2020 15:23 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jen málo stačí k tomu, aby se začaly lámat charaktery.

Ono to taky není nijak snadné zachovat si rovnou páteř, když musíte zaplatit nájem, a nakrmit sebe a rodinu. Dokud peníze tečou, problém nevidíte. Ale jakmile praménky vyschnou, a to tak, že někomu na hodně dlouhou dobu, je velmi těžké být hlídacím psem demokracie a štěkat do ochraptění pravdu nahlas, když v misce není ani kapka vody.
4.4.2020 23:21 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: NY
Jistě, kdo neštěká s námi, štěká proti nám. Jenže ono je snadné si hlídacího psa koupit kouskem salámu. Vtip z roku 1918:
Vídeň se prostituce nikdy nezbaví. I kdyby zavřela všechny bordely a vymýtila pouliční prostituci — zůstanou přece velké měšťácké listy.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.