Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 09:26

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
18.11.2005 14:20 Robert Krátký | skóre: 94 | blog: Robertův bloček
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Používám na Debianu gcc4 už docela dlouho, kompiluji tím vše, co potřebuji... a na žádný problém jsem zatím nenarazil.
David Watzke avatar 18.11.2005 14:23 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
A můžu se zeptat jsou máš verzi glibc a binutils? Na x86?
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
.. avatar 18.11.2005 14:56 .. | skóre: 4 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
taky gcc 4

ii  binutils                       2.16.1-2
ii  libc6                          2.3.5-6
David Watzke avatar 18.11.2005 14:59 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Zajímavý, že u vás to nechce novější glibc. Asi promluvím s nějakým developerem.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 18.11.2005 15:47 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Hotovo...
good luck with that, 4.1 is still pretty unstable

thats because Debian and Fedora patch the hell out of their glibc

often what Fedora calls '2.3.5' is really 2.3.5 plus a ton of custom
patches that they maintain themselves
-mike
Takže asi 4.0.*, co... :-) Asi ví co říká, vy taky říkáte, že máte dobrý zkušenosti s 4.0.*, tak co.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 14:46 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Stávající verze GCC bude asi 3.4.x, že jo? Potom bych navrhoval kompilaci do /opt/gcc-4.x.y, protože v případě jakýchkoli potíží se systém vůbec nepoškodí. Kompilace trvá poměrně dlouho, ale s rychlým strojem by měla být bez problémů. S Glibc 2.3.3 a 2.3.5 fungovat bude, s 2.3.4 ne, pokud nebyla opravena drobná chybka v pthread.h, kde je kód podle ISO C99, který však nefunguje v ANSI C++. Kompilace programů by měla jít se čtverkou většinou hladce, zádrhel byl spíš mezi GCC 3.3 a GCC 3.4, kdy se hodně změnila třeba striknost překladače C++.

P.S.: V systému mám GCC 2.95.3, 3.3.6, 3.4.3 a 4.0.1. Může to vypadat jako luxus, ale někdy to přijde docela vhod. Akorát to zabírá nechutně moc místa na disku. :-(
David Watzke avatar 18.11.2005 14:53 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Stávající verze GCC bude asi 3.4.x, že jo?
Ano, 3.4.4-r1.
Potom bych navrhoval kompilaci do /opt/gcc-4.x.y
To myslím nebude zapotřebí, emerge (Portage) si s tím poradí. :-) Navíc jak jsem řekl, předtím vše quickpkgnu. Ještě k tomu bych to raději dělal v portage a tam asi není na výběr kam to chci installnout. Zase tak pokročilej nejsem.
S Glibc 2.3.3 a 2.3.5 fungovat bude, s 2.3.4 ne, pokud nebyla opravena drobná chybka v pthread.h, kde je kód podle ISO C99, který však nefunguje v ANSI C++.
Ale v ebuildu je napsaná závislost na 2.3.6 a vyšší, nejsem si jist, zda je vhodný to (jak to říct slušně :-D) 'oblbovat'. :/ Btw, teď mám 2.3.5-r2.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 15:16 #Tom
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Výhoda překladače mimo běžný adresářový strom spočívá v tom, že lze mezi nimi přepínat. Mít takto oddělené třeba tři verze KDE a dvě verze XFCE je spíš zbytečné plýtvání místem, ale u překladačů to tak není. Je celkem příjemné přepnout si překladač jediným příkazem, který předřadí cestu do /opt/gcc-A.B.C před všechny ostatní, takže se použije verze A.B.C a ne výchozí verze D.E.F.

Závislost na 2.3.6? Radši bych zkusil to oblbnutí. Glibc jsem ještě nikdy neaktualizoval (v LFS to dá docela dost práce), ale může to skončit všelijak. ;-) V souvislosti s tímto mě napadá výborná finta - pokud není systém roztahanej přes mnoho oddílů, dá se vytvořit nový oddíl a do něj se dá celý systém přehrát. Když se jeden pokazí, zbude ještě druhý funkční.
David Watzke avatar 18.11.2005 15:19 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Závislost na 2.3.6? Radši bych zkusil to oblbnutí. Glibc jsem ještě nikdy neaktualizoval (v LFS to dá docela dost práce), ale může to skončit všelijak. ;-)
Doobře, oblbnu to (udělám ebuild -r1 bez tý závislosti do Portage Overlaye), ušetřím hafo hodin kompilace. Btw, glibc jsem už aktualizoval, viz můj blog někde zezačátku. ;-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 23:36 jm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
2.3.5-rX nejde s gcc-4 zkompilovat...
David Watzke avatar 19.11.2005 00:37 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Jj, toto jsem psal ještě než jsem tušil, že 2.3.6 bude nutná. Navíc závislosti se kompilují PŘED tím co si je vyžádá - nová glibc je zkompilováva pomocí gcc-3.4.4.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 14:49 Pavel 'lingeek' Szalbot | skóre: 54 | Třinec
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Fedora Core 4 x86 i x86_64, gcc 4.0.1, glibc-2.3.5, binutils-2.15.94.0.2.2, autoconf-2.59, automake-1.9.5 a kdo ví, co ještě. Používam v podstatě od vydání FC4 a nemám žádné problémy.
Math, as Barbie says, is hard.
David Watzke avatar 18.11.2005 14:54 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Paráda, to jsem přesně chtěl slyšet. Dík!
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
Pavel Stárek avatar 18.11.2005 18:53 Pavel Stárek | skóre: 44 | blog: Tady bloguju já :-) | Kolín
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Mám to samé, avšak najdou se i aplikace, které nejdou přeložit pomocí GCC4, a proto mám nainstalované i GCC3 (je ve Fedoře jako jakýsi compat-gcc32-xxxx balíček). Namátkou mi nešlo přeložit FUSE - emulátor ZX Spectra, neplést s filesystémem. Přepnutí se dá provést celkem jednoduše, například pomocí make CC=gcc32 CXX=g++32, je potřeba si prolézt příslušný makefile.
Kdo chce, hledá způsob; kdo nechce, hledá důvod.
David Watzke avatar 18.11.2005 18:58 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Přepnutí se dá provést celkem jednoduše, například pomocí make CC=gcc32 CXX=g++32, je potřeba si prolézt příslušný makefile.
Na Gentoo pomocí gcc-config vybereš ten správnej. :)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 15:19 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
GCC 4 jsem zkoušel už tradičně rovnou na produkčním serveru a taky to tak dopadlo - mašina byla týden v troskách, kernel panikařil při mountování NFS oddílů, gcc-4 přeložené kdelibs se chovaly asi jako aplikace se spoustou oken spuštěná v rané verzi Wine (všecko pěkně blikalo a provádělo breakdance :) ... ale to bylo už víc jak měsíc zpátky. Stable systém provozuju na GCC 3.4.x a větev 4x mám v asi patnácti experimentálních chrootech a na plně funkčním routeru.

Bottom line - už to jde skoro na všem, ale najdou se extrémy.

PS: Přepínání pomocí gcc-config, bez toho gentoo snad ani nenainstaluješ, tak jaktože to neznáš ? :)
David Watzke avatar 18.11.2005 15:21 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Samozřejmě, můj oblíbený gcc-config, jak jsem jen mohl zapomenout. Dík! :-)
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 18.11.2005 15:22 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Btw, podle toho co říkáš musí být Fedora 4 s KDE celkem nářez, co? :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 15:58 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
FC4 to má nejspíš pokrytý patchema
18.11.2005 20:41 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pokud mas i386 nebo x86-64 ,tak by 4.0.x melo byt ok, ale jinak nevim ... viz. changelogy spousty veci napsanych v c++ ...mimochodem .. co je to ICE?
Build with g++-3.4 on arm, m68k and hppa; kdebase also makes gcc 4.0 ICE    
    as described in #323133.
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
David Watzke avatar 18.11.2005 20:52 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Zdá se, že je OK, teď je u PC táta, ale za chvilku sedám a testuju co mi procák stačí. Mám AMD64.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 22:07 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
treba u blenderu ;)
 * Now it should be built on amd64 with gcc-4.0 - closes: #285577, #319307
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
David Watzke avatar 18.11.2005 22:11 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Zato amaroK, KDM, KGet a další odmlouvají. Ale to, co se podeve má pak až 10x menší binárku (a funguje stejně :-D). Zajímavé.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 22:18 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
10x ?! Tomu se mi nechce věřit :) spíš o 10% menší, tomu jo... dej nějaký příklady
David Watzke avatar 18.11.2005 22:24 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Opravdu nekecám, ale zdá se, že to byla spíš náhoda. Konkrétně šlo myslím o KDesktop. Ale ten shell už jsem zavřel. :-( Jinej příklad:
[david@amd64 /usr/kde/3.5/bin] $ ll /usr/bin/ktorrent
-rwxr-xr-x  1 root root 1171328 lis 13 03:17 /usr/bin/ktorrent
[david@amd64 /usr/kde/3.5/bin] $ ll /usr/bin/ktorrent
-rwxr-xr-x  1 root root 881368 lis 18 22:00 /usr/bin/ktorrent
nebo
david@amd64 /usr/portage/dev-libs/liboil [ kmldonkey-0.10.1 | 3/102 2.96 ]
[516] # ll /usr/bin/kmldonkey
-rwxr-xr-x  1 root root 1120136 lis 13 03:14 /usr/bin/kmldonkey
david@amd64 /usr/portage/dev-libs/liboil [ kmldonkey-0.10.1 | 4/112 2.94 ]
[517] # ll /usr/bin/kmldonkey
-rwxr-xr-x  1 root root 809736 lis 18 22:18 /usr/bin/kmldonkey
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 18.11.2005 22:27 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
A teď koukám, že se některý dokonce zvětšily. :/
# ll konqsidebar_metabar.so konqsidebar_metabar.la
-rwxr-xr-x  1 root root   2213 lis 12 konqsidebar_metabar.la
-rwxr-xr-x  1 root root 254608 lis 12 konqsidebar_metabar.so
# ll konqsidebar_metabar.so konqsidebar_metabar.la
-rwxr-xr-x  1 root root   2705 lis 18 konqsidebar_metabar.la
-rwxr-xr-x  1 root root 256736 lis 18 konqsidebar_metabar.so
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 22:29 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Tady se změna pohybuje kolem 25%, to má k 1000% daleko ne ? :)

PS: Je sice cool, že máš můj informativní bash prompt, ale opravdu je nutný ho sem pastovat celej ? Opravdu musíme všichni vědět, v jakým jsi adresáři, co kompiluješ, kolik ti valí procesů a jakou máš zátěž, když nás zajímá jen srovnání velikostí ? :D
David Watzke avatar 18.11.2005 22:33 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4

Jo, ale jeden měl opravdu 200 kB a potom 20 kB. :)

PS: Tak tos mě setřel. :-D Beru to jak mi to přijde pod ruku (jak kecáá :-D). Bezesrandy jsem se snažil si to optimalizovat - nechci vědět jak je nacpanej adresář - zpomaluje to cd, ale nevím jak to udělat (i když zřejmě vím kde).

“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 22:37 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
taky jsem dělal hacky... jeden root chtěl aby to neskenovalo adresář ale zase aby to podávalo info o volným místě na plotnách (např. na thinklientech jsou řádově desítky M, tak se to hodí) ... plánuju ho víceméně přepsat do Pythonu, ve formě client + server systému... bash bude spouštět jen klienta, server poběží na pozadí a bude získávat a vyhodnocovat potřebný informace (= nebude se muset spouštět mnoho procesů při každým výpočtu promptu) ... prototyp je rychlej jak kdyby tam nebyl :)
David Watzke avatar 18.11.2005 22:39 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Hodíš to pak na web? S návodem. :-D
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 22:44 trancelius | skóre: 22
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
mám to v lokálním portage stromu ... /etc/init.d/promptd start a upravit profil :)

až s tím budu spokojenej, tak to hodím do oficiálního stromu
David Watzke avatar 18.11.2005 22:44 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
HA!!! Tady to mááš! :-)
# ll kate kwrite
-rwxr-xr-x  1 root root 72008 lis 12 22:29 kate
-rwxr-xr-x  1 root root 67864 lis 12 22:29 kwrite

# ll kate kwrite
-rwxr-xr-x  1 root root 6384 lis 18 22:43 kate
-rwxr-xr-x  1 root root 6272 lis 18 22:43 kwrite
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 18.11.2005 22:51 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Dále...
# ll kmplayer
-rwxr-xr-x  1 root root 70752 lis 13 03:09 kmplayer

# ll kmplayer
-rwxr-xr-x  1 root root 6224 lis 18 22:50 kmplayer
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
David Watzke avatar 18.11.2005 22:36 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Další příklad:
# ll ../kde/3.5/bin/kaudiocreator
-rwxr-xr-x  1 root root 566712 lis 13 00:17 ../kde/3.5/bin/kaudiocreator

# ll ../kde/3.5/bin/kaudiocreator
-rwxr-xr-x  1 root root 376792 lis 18 22:35 ../kde/3.5/bin/kaudiocreator
Měl by se snažit...
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon
18.11.2005 22:53 Libor Klepac | skóre: 45 | Mýto
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
a nemas treba jedny ostripovane a druhe ne?
Urine should only be green if you're Mr. Spock.
David Watzke avatar 18.11.2005 22:55 David Watzke | skóre: 74 | blog: Blog... | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: GCC 4
Kdepak,
strip: x86_64-pc-linux-gnu-strip --strip-unneeded
strip: x86_64-pc-linux-gnu-strip --strip-unneeded
   usr/bin/kmplayer
   usr/bin/kgstplayer
   usr/bin/kxvplayer
   usr/bin/kxineplayer
   usr/lib64/kde3/kmplayer.so
   usr/lib64/kde3/libkmplayerpart.so
   usr/lib64/libkdeinit_kmplayer.so
   usr/lib64/libkmplayercommon.so
říkal i při kompilaci gcc-3.4.4kou.
“Being honest may not get you a lot of friends but it’ll always get you the right ones” ―John Lennon

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.