Portál AbcLinuxu, 21. května 2025 14:42
Včera mi začal zlobit motor, nechtěl běžet na volnoběh. Kamarád automechanik mi poradil, že bude zanesená volnoběžná tryska.
Karburátor jsem si musel nafotit, protože v Jeepech se používá více karburátorů, tak abych si našel schéma pro ten svůj typ. Mám tam Carter YF. Tak jsem karburátor sundal a dneska rozebral a vyčistil. Pro čištění jsem použil lihový čistič a pěkně jsem to uvnitř vše štětečkem a hadříkem vyčistil. Trysku jsem vymontoval a profoukl. Snažil jsem se umýt i komoru včetně klapek, která byla od spalin pěkně černá Uvnitř jsem raději na další věci nešahal a spíš jsem to jen pořádně propláchnul. Taky jsem to čistil i zvenku, ale dneska jsem neměl foťák, tak jsou fotky jen ze včerejška jak jsem to sundal špinavé.
Po namontování jsem doufal, že to poběží. Paráda, povedlo se!
Tiskni
Sdílej:
Černá klapka od spalin? Kdy se můžeme se těšit ventily?
třeba u škodovek býval karboš taky jak čert černej a ventily byly v pořádku. Ale asi by neuškodilo jen pro ten pocit zkontrolovat vůli ventilů aby se náhodou některý nepodpálil. Doporučuju nalít do nádrže nějaký prostředek na čištění palivové soustavy, případně pokud to má někde dole zátku tak vypustit ten bordel co se za ty roky v nádrži nahromadil. Čistící přísady má taky v sobě benzin Shell a prý snad i OMV. Kdysi taky benzin UNI od Slovnaftu ale tam teda nevím jestli to platí.
třeba u škodovek býval karboš taky jak čert černej a ventily byly v pořádku....asi tak nějak "potahy na sedáčkách jsem měl O.K. a vejfuk byl přesto děravej", co maj proboha ventily společnýho s karburátorem?
Jak prosté milý Watsone. Spaliny nemají v karburátoru co dělat a dostat se tam mohou jedině přes ventily. Příčina mi napadá trojí. Malá vůle na ventilech, chybně seřízený předstih a nebo podpálený ventil. Taky to ale může být u jeepu (podobně jako u škodovky jak psal kolega) normální.
v průběhu chodu čtyřtaktního motoru je moment kdy končí výfuk a začíná sání a tam může dojít k průniku zbytků spalin do sacího traktu. Záleží na konstrukci motoru, jeho stavu a režimu běhu a vlastně taky na výfukové soustavě. Prostě ve válci zůstane i po výfuku troška spalin a když se otevře sací ventil tak ty spaliny které mají pořád nějaký přetlak fouknou do sání.
Smí vůbec trabanty na dálnici?
Taky vím o autech prd. A autora obdivuju.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.