Portál AbcLinuxu, 18. prosince 2025 06:09
Tohle asi není vhodná otázka do fóra, proto to píšu do blogu:
Proč je jako další logický krok v rozlišeních 800*600, 1024*768 nabízeno 1280*1024 a ne 1280*960? (Např. lilo, X ...) Vždyť, kurník, poměr stran mého monitoru je pořád 4:3!
Tiskni
Sdílej:
# 1280x960 @ 100.00 Hz (GTF) hsync: 101.70 kHz; pclk: 178.99 MHz Modeline "1280x960_100.00" 178.99 1280 1376 1520 1760 960 961 964 1017 -HSync +Vsync
A hry? Některé, jako Quake 3 nebo Unreal Tournament lze trochu přiohnout tak, aby jely v plném rozlišení. Některé by však byly příliš pomalé, takže se doslova nabízí přepnout rozlišení 840x525, které však zrova můj monitor neovládá a obraz je velmi zubatý, selže vyhlazování. Přitom 800x600 i 640x480 jedou bez potíží. Obraz je, pochopitelně, zdeformovaný, je o jednu pětinu širší, než by měl být. Ale moc to nevadí. U vyšších rozlišení, jako je třeba 1400x1050, se obraz nahrne na jednu stranu nebo se udělají ony pruhy a to vypadá hodně blbě.
Můj starý monitor ale byl proti, dával to najevo rozostřeným obrazem...
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.