Portál AbcLinuxu, 20. dubna 2024 05:26

Nová domácí fototiskárna

6.3.2019 11:27 | Přečteno: 4991× | focení

Chtěl bych se podělit a tak trochu vypsat ohledně mých nedávných zkušeností s výběrem a nákupem domácí foto tiskárny. Už dlouho se na amatérské úrovni zabývám fotografováním a nerad nechávám své fotografie jen tak ležet ve složkách v počítači. Donedávna jsem k tisku fotek používal docela obyčejnou starší fototiskárnu Epson. Rozhodl jsem se ji ale poslat na zasloužilý odpočinek, a to hned z několika důvodů.

Jejím největším nedostatkem z mého pohledu bylo, že fotografie tiskla pouze do formátu A4. To sice bohatě stačilo, když jsem tiskl fotografie do rodinného alba, nebo je rozdával rodině a známým. Čas od času mám ale možnost svoje kousky vystavovat na amatérských fotofestivalech nebo občas v nějaké kavárně. Tady už formát A4 většinou nestačí, tudíž jsem se začal poohlížet po tiskárně, se kterou bych své fotografie mohl tisknout i ve větším formátu (v mém případě A3). Druhým důvodem pak bylo, že má stará tiskárna příliš nezvládala tisk černobílých fotografií. Ať už jsem je upravoval jakkoliv, na papíře se výsledek vždycky zdál zoufale nekontrastní a zašedlý.

S těmito požadavky jsem začal prohledávat nabídku eshopů. Už od začátku jsem věděl, že hledám opět inkoustovou tiskárnu. Termosublimační tiskárny sice tisknou úžasně kvalitní a odolné fotografie (překvapivě i za celkem přijatelné ceny), nicméně zvládají pouze malé formáty. Kromě toho bych sem tam uvítal i možnost tisknout něco jiného než jen fotografie, což termosublimační tiskárny samozřejmě neumožňují. Při výběru jsem se snažil kromě již zmíněného formátu zohledňovat také počet, kapacitu a cenu cartridgí, protože vím, kolik jsem do catridgí už za život vrazil a že to není zanedbatelná částka.

Po dlouhém studování nabídky různých značek, zvažování všech pro a proti se do užšího výběru dostaly dvě tiskárny Canon. Tiskárna Canon Pixma PRO 100 S a Canon PIXMA iP 8750. Obě dvě splňovaly můj požadavek na tisk formátu A3 a obě také slibovaly fotografie v širokém spektru barev díky většímu počtu barevných inkoustů. Nakonec jsem se rozhodl pro dražší z nich - Canon Pixma PRO 100 s. Druhá z tiskáren měla totiž podle všech internetových diskuzí problém s věrnou reprodukcí barev, což z mého pohledu u fototiskárny představuje problém zásadní. Rozhodl jsem se raději nic neriskovat a z výběru ji vyřadit. Pár dní na to mi tedy domů dorazila Pixma PRO 100 s. Objednával jsem přes kamaráda, který pracuje v jednom nejmenovaném eshopu a dostal docela příjemnou slevu :-) Ale doporučovat raději nebudu, protože to byla moje první objednávka.

Už na první pohled mě mile překvapilo, jak bytelně a kvalitně působí narozdíl od mé staré Epsonky. První dojem se vzápětí potvrdil a zpětně mohu říci, že i když jsem za ni zaplatil přes 10 000 Kč, rozhodně nelituju. Z výsledků jsem naprosto nadšený. Fotografie jsou krásně ostré a hlavně úžasně barevné. Potěšilo mě, že software je plně kompatibilní s Photoshopem. Po dokončení úprav jednoduše zadám příkaz k tisku a nemusím dál nic řešit. To by zvládla i moje babička :-)

Co se týká věrnosti barev, nemůžu si stěžovat. Jak fotografii vidím na monitoru, tak vyjde z tiskárny. Skvělou vychytávkou (i když v dnešní době už spíš nutností) je možnost bezdrátového připojení tiskárny přes Wi-Fi a tisk z Cloudu. Fotografie také můžete tisknout přímo z tabletu nebo telefonu. Otázkou však je, na kolik je tato funkce užitečná právě pro fotografy, kteří zřídkakdy tisknou neupravené fotografie. Za sebe jen řeknu, že jsem to ještě nevyužil.

Canon pro tento model vyrábí taky řadu fotopapírů s různou povrchovou úpravou. Zatím jsem vyzkoušel pouze klasický lesklý, ale plánuji více experimentovat a vyzkoušet i některé speciální. Někdo zkušenosti? Do tohoto modelu patří dohromady osm barev inkoustů. Je tedy zřejmé, že nákup náplní nebude úplně levnou záležitostí. Ale beru to tak, že za kvalitu se prostě musí platit. Sadu všech osmi originálních cartridgí můžete koupit přibližně za 3 000 Kč. Faktem taky je, že čím více barev inkoustů v tiskárně je, tím pomaleji dochází. Předpokládám tedy, že je budu měnit méně často, než na své staré Epsonce, kde byly náplně pouze čtyři.

Tak to byly moje dojmy z tiskárny Canon Pixma PRO 100 s. Snad je to zajímavé čtení alespoň pro někoho tady :-)

       

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

6.3.2019 11:55 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co tlac z Linuxu?
6.3.2019 12:19 /dev/null
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
zatlacis a nic...
6.3.2019 12:21 kuprexit | blog: bflmpsvz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Nevím jak je to s tlačením, ale zajímalo by mě, zda tiskne.
6.3.2019 12:41 T
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Tlač si na dvorku, u nás se tiskne.
11.3.2019 08:15 Zmaten
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Tisk z linuxu ? Co to je za nesmysl ? To budes porad chodit do serverovny nebo datacentra pro fotky ? Nebo snad nekdo z vas ma linux doma ?
11.3.2019 09:06 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Jo. Už řadu let a 100% spokojenosti i s tlačí. Měli jsme barevnou laserovku od HP v předsíni, která už definitivně odešla. Ale letitá černobílá HP kterou máme v kumbále funguje bez větších problémů stále.
Gilhad avatar 11.3.2019 15:43 Gilhad | skóre: 20 | blog: gilhadoviny
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Jo, na všem s výkonem od Rapsberry Pi (včetně) výš (samozřejmě včetně noteboků). Tiskárny jen dvě - v pracovně a v obýváku - na Linuxu to tiskne bez problémů odjakživa a jejich jehličková předchůdkyně též (než jí odešla mechanika).

Zato když si ženuška přinesla z práce notebook s Windows a chtěla tisknout, tak jedině tak, že si pro vytištěné papíry jezdila do firmy. Nějak to MS líp neuměl ...
6.3.2019 12:51 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A je teda linux a Pixma tragédie?
6.3.2019 14:35 luky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vyplati se to financne? Podle https://www.redrivercatalog.com/cost-of-inkjet-printing-canon-pro-100.html jen inkoust na fotku ~20x27cm stoji 20 korun, papir 3-4kc a k tomu naklady na tiskarnu. Ve fotolabu za takovou fotku dam 30kc...
6.3.2019 15:59 Andrej | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
1) pri viacerych atramentoch sa pomalsie minaju, ale asi je tam zase problem s vysychanim.

2) vie to tlacit grayscale fotky grafitovym atramentom?
Any sufficiently advanced magic is indistinguishable from technology. --Larry Niven
vlk avatar 6.3.2019 20:44 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, podobne som PRO 100S zvazoval, ale nakoniec som kupil lacnejsiu a len A4. dovod bol ze mi nikto nevedel dodat vytlacvene vzorky tak preto som kupil lacnejsiu ktora ma "len" 6 naplni (canon MG7150).

Sklamani som mal viacej, prve bolo ze atrament je vodorozpustny (ine - myslim ze epsony) dokazu vode a vlhkosti lepsie odolat a aj ta tlac je taka silnejsia, doslova sa da nahmatat.

Druhy problem bol ze tlaciaren pouzivam len obcas, vytlacim zopar fotiek alebo obcas len jedenu (alebo jeden dokument) a mam pocit ze po kazdom zapnuti cistenie hlav spotrebuje strasne vela atramentu, v podstate mozem povedat ze takych 100 cisteni po zapnuti spotrebuje aj stvrtinu naplne... mate podobne skusenosti ?

Inak samotna kvalita tlace je skutocne na urovni, foto su doslova ako z fotolabu.

Niekto tu mal dotaz na linux, tak tiez ziadny problem a ani z jablka ci mobilov
You don't exist, Go away !
9.3.2019 12:52 TechnikTom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
On u inkoustovek je problem v tom, že výrobce udává spotřebu náplní při tisku nějakého souvislého množství stran, tuším cca 6000 a z toho jim vyjde spotřeba na jednu náplň.

Jenže v praxi vytiskneme pár fotek, tiskárnu vypneme a tiskneme zas až za nějakou dobu. A při každém zapnutí se pak čistí tisková hlava s ne zcela zanedbatelnou spotřebou inkoustu.

Nemám teď dostupný manuál pro PIXMA PRO00S, ale má kapacitu náplní 13ml, stejně jako kdysi oblíbená PIXMA 4200.

Dejme tomu, že náplň je na bázi lihu 0.7g/ml + nějaký pigment tak pro zjednodušení 1ml = 1g,

V manuálu pro PIXMA 4200 na str. 2-2:

http://noel.bouvet.free.fr/ip4200/Canon%2520Servicemanual_ip4200.pdf

Jen při výměně jakékoli barevné náplně při čištění zmizí ze všech 1g, tedy 1/13 kapacity.

Pokud tiskárnu zapneme jednou týdně, přijdeme při každém čištění o 0.14g bk a 0.5g každého color inkoustu.

Pokud jednou za 14 dnů, nic neuštříme, protože tiskárna provede čištění 0.45g bk a 1g color.

Takže jen pokud tiskárnu zapnete jednuo za 14 dnů a nic nevytisknete, jste za půl roku bez barevných inkoustů.

Navíc u podobných inkoustovek každého upozorňuji, aby počítal, že je to investice jen na dobu trvání záruky ( 2roky fyzická, 1 rok právnická osoba ), protože pak, po velmi pravděpodobné závadě tiskové hlavy, je tiskárna na odpis.
Josef Kufner avatar 9.3.2019 13:30 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
V tomto směru jsou dobré domácí tiskárny od HP, kde se s náplní vyměňuje i hlava. Takže nehrozí, že by zaschla nebo časem nachytala bordel a tiskla mizerně. Zbytek tiskárny je jen trocha plastu a motorky, kde se nemá moc co porouchat a hlavní požadavek je, aby se do tiskárny neprášilo. Pro občasné vytištění pár stránek je to velice rozumný přístup.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
Dalibor Smolík avatar 18.3.2019 09:50 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
No, já mám HP Laser Jet P1005, ale rozchodit ten krám pod Linuxem byla skoro alchymie :-). Tak už raději s tím nehýbám.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Josef Kufner avatar 18.3.2019 18:55 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Tak laserovkám se při doplňování inkoustu hlava s tryskama nevyměňuje ;-)

To o čem mluvím je například HP DeskJet Ink Advantage 5075, což má podporu pod Linuxem zcela bezproblémovou a včetně skeneru to celé funguje po nainstalování pár balíčků. Vyměňuje se tam celá nádržka s inkoustem i s tiskovou hlavou. Cena za stránku sice je mizerná, ale při velmi malém objemu tisku to je jeden z nejspolehlivějších přístupů, neboť v případě potíží stačí koupit novou náplň a tiskne to "jako" nové.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
vlk avatar 18.3.2019 19:04 vlk | skóre: 23 | blog: u_vlka
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
mam za to, ze v linuxe je podpora tlaciarni velmi dobra a to vdaka CUPS (ktory je od apple) a hadam kazdy vyrobca spravi drajver aj pre jablkove pocitace. alebo je to dnes inak? svoju pixmu som na jablku rozbehal prave cez cups...
You don't exist, Go away !
20.3.2019 21:09 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
HP tiskaren mi proslo rukami asi deset modelu. Laserove i inkoustove vzdy byly s podporou cupsu bez problemu. I multifunkce v pohode scan fungoval pres xsane. Jediny problem byl obcasne disablovani tiskarny cupsem, ale to jsem vyresil skriptikem volanym cronem :-D
9.3.2019 13:13 TechnikTom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Jen pro představu při tisku této testovací strany formátu A3+:

http://downloads.canon.com/nw/printer/misc-pages/how-yields-are-measured/images/PY_thumb2-lg.jpg

je životnost náplní dle specifikace :

Černá: 62 fotografií*

Šedá: 66 fotografií*

Světle šedá: 142 fotografií*

Azurová: 53 fotografií*

Purpurová: 49 fotografií*

Žlutá: 52 fotografií* Fotografická azurová: 59 fotografií*

Fotografická purpurová: 38 fotografií*

To je průměrně 65 stran a při ceně sady 2 890,- s dph jsme na 44,- Kč/str A3+

Pokud by se kupovaly inkousty samostatně, protože budou docházet různě vyjde, všech 8 na 3200,- a strana pak na 49,- Kč.

A ovladač pro Linux jsem u tohoto modelu nenašel, tak asi není.

6.3.2019 21:21 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slusny transgender levicak fotky netiskne. Chovejme se odpovedne k prirode a fotky si predstavujme pri svitu meaice.
6.3.2019 22:39 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
pri svitu meaice.
To je tvoje domovska hvezda? Tak k ni let a neotravuj tu, jestli te teda vezmou zpatky.
7.3.2019 12:44 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Mesic neni hvezda, mily loki.
7.3.2019 13:46 loki
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
meaic neni mesic, mily fejku.
Pavel 'TIGER' Růžička avatar 11.3.2019 01:00 Pavel 'TIGER' Růžička | skóre: 53
Rozbalit Rozbalit vše Re: Nová domácí fototiskárna
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Od Epsonu ke Canonu, zajímavý směr ...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.