Portál AbcLinuxu, 14. května 2024 11:01

Neba

24.11.2010 18:39 | Přečteno: 1366× | Jiné | poslední úprava: 25.11.2010 13:53

Já jsem vám vývojář. Jak mě nic poslední dobou nebaví...

... ani programovat ty věci pro DragonAge. Přece nemůžu naprogramovat engine, na kterým dělá X vývojářů několik let. Přemýšlel jsem, jestli se zase nepustit do BurnApp, ale já nevím, když to API linuxu je tak naho*no a pro Windows je na to aplikací dost. Práce si mě nějak nechce najít a z toho nic nedělání už začínám mít psychózu. Nechce někdo naprogramovat nějakou malou kravinu, třeba do školy? ...

Update 2010/11/25 1:55pm

A tak jo. Asi budu BurnAppovat...

       

Hodnocení: 56 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

xkucf03 avatar 24.11.2010 18:55 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já bych tě klidně zaměstnal, akorát bych tě zatím moc neplatil – ale práce bys měl dost :-D
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
kotyz avatar 24.11.2010 18:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
stipat drivi, skladat uhli, hrabat listi ...

hned by ho ty deprese presly :-D

Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
kotyz avatar 24.11.2010 18:56 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
koukej uz jednou neco taky dotahnout az do konce. treba tu BurnApp. nebud lempl jako ja. jednou mi podekujes ;-)
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
xxxs avatar 24.11.2010 19:05 xxxs | skóre: 25 | blog: vetvicky
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mozno si uz za zenitom. teraz by si mal svoje vedomosti posunut mladsej generacii a potom sa zmierit s vesmirom a rozplynut sa na 64b kusocky.
Amarok avatar 24.11.2010 20:16 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
:-D
GNUniverse - May the source be with you...
24.11.2010 19:43 CET
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Přece nemůžu naprogramovat engine, na kterým dělá X vývojářů několik let.
Pokud to myslis podobne jako Linus v roce 1991 s Linuxem (ve smyslu "je to jenom mala skolni prace"), tak si na dobrej ceste. Ale je dobre, ze si Linus tenkrat nerekl podobne jako ty "Prece nemuzu naprogramovat neco, na cem vyvojari IBM, Sunu, SGI, a Microsoftu uz par let delaji".

No, a jestli je to, jak pise kotyz,
koukej uz jednou neco taky dotahnout az do konce.
, tak se nediv, ze
Práce si mě nějak nechce najít
24.11.2010 20:37 lok
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak pridej do jadra poradnou vrstvu pro spravu optickych mechanik. Nasledne na ni muzes postavit BurnApp. Skoda BurnApp, docela jsem se tesil na nejakou finalni verzi. Jinak kdyz mi zacina kvuli praci vypinat hlava, tak pisu svuj virtualni stroj a vyzivam se v prasarnach, ktere nasledne pisu pro nej. :-)
Jardík avatar 24.11.2010 22:18 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
To lehce řekne, ale hůř udělá. A i když udělá, tak to bude trvat rok až dva, než se to dostane do zastarávajících distribucí.
Věřím v jednoho Boha.
Jakub Lucký avatar 25.11.2010 00:23 Jakub Lucký | skóre: 40 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
No, ale ušetříš tím za nějakou dobu spoustu nervů podobnému studentovi, který taky usoudí, že potřebuje vypalovat přesnou rychlostí na náhodně rozbitém systému...
If you understand, things are just as they are; if you do not understand, things are just as they are.
25.11.2010 12:07 sidik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
to nevadí ne? když to bude někde ke stažení jako patch nebo tak, ti schopnější si k tomu cestu najdou. a když se to ujme, tak to třeba začleněj dřív. když ne, jejich mínus :)
gtz avatar 24.11.2010 21:12 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kašli na psychózu, běž se projít po venku když tam tak krásně sněží. Nedej se tím rozházet,že nic nemáš, práce je problém všeobecný.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
24.11.2010 22:16 sivlk | skóre: 15 | blog: sivlk
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja som v poslednej dobe prepadol html canvasu, na take to domace vyblbnutie na piatok vecer je to idealne.
24.11.2010 22:50 __dark__
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak udělej něco ve Fogu, potřeboval bych třeba nějaký dobrý clipping a collision detection engine pro widgety, teda teď už canvas objekty :)
25.11.2010 00:52 M-train | blog: finance
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kdyby ses nudil, tak bys mi mohl na můj web nastrkat ty placený reklamy, co nabízí Google. Furt to nabízej, a já na to nemám čas.
Nobody can give you as much as I can promise you
Jardík avatar 25.11.2010 01:40 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Jak nastrkat, to není otázka jednoho iframu?
Věřím v jednoho Boha.
25.11.2010 01:02 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pořád sedíš na pracáku?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Jardík avatar 25.11.2010 01:39 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
:-(
Věřím v jednoho Boha.
25.11.2010 01:48 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
No hele, v pátek píšu z lingebry, což samozřejmě nenapíšu. Takže se tam možná za chvíli potkáme.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
25.11.2010 09:46 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Nikdy neřikej nikdy... taky jsem tomu nevěřil a nakonec jsem se nechal vyhodit na mnohem pitomějšim předmětu :) teď si tu ostudu sebou ponesu celej život :))
25.11.2010 17:04 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Hmm, na čem? :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
26.11.2010 09:28 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
algoritmy a datový struktury... zapsal jsem si toho málo, tohle jsem nechal na poslední chvíli a pak jsem předváděl všechno pro to, aby mě ze zkoušky vyhodil :)))
Jardík avatar 26.11.2010 14:25 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Vždyť to byl jednoduchej testík ... snad tě nenachytal na hashování vs. rozptylování, to dělaj u státnic.
Věřím v jednoho Boha.
27.11.2010 10:52 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
nebyl jsem na felu, ale jo, jednoduchý to bylo... někdy se stačí asi jenom špatně probudit :)
Jardík avatar 27.11.2010 14:26 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Pravda, na FELu se to jmenuje/jmenovalo obráceně a nebyly datový, ale datové :-)
Věřím v jednoho Boha.
27.11.2010 20:22 SPM | skóre: 28
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Asi byly taky datové, ale já mám vyjadřování dlaždiče :))
25.11.2010 09:02 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tak já bych třeba velmi ocenil nakódění widgetu do KDE, který by přesně kopíroval Ksensors. A samozřejmě pouze 64bitů (ohne sranda!), nejsem přece žádné mýdlo!
Jardík avatar 25.11.2010 11:07 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
pouze 64bitů
:-)
Věřím v jednoho Boha.
Amarok avatar 25.11.2010 13:33 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Mě teď tak napadá, když se považuješ za takového borce, tak máš přece určitě pár oblíbených opensource programů, tak proč se jednoduše nepřidáš k nějakému teamu? Všude je co vylepšovat a každý TODO seznam má určitě pár stran.
GNUniverse - May the source be with you...
Jardík avatar 25.11.2010 13:54 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Já jsem borec v kecání a v kritizování, co je špatně. Se schopností tvořit je to horší :-)
Věřím v jednoho Boha.
Amarok avatar 25.11.2010 14:31 Amarok | skóre: 33 | blog: blogoblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Tak to jsme na tom stejně :-D
GNUniverse - May the source be with you...
Pavel Vymetálek avatar 25.11.2010 14:12 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě jeden námět bych ještě měl :-) Viz diskuze o enumeraci sériových portů. Ale tipoval bych, že tam bude podobný bordel jako ve vypalovačkách...

Šlo by tedy o program, který by na výstupu vypsal seznam sériáků a nejrůznéjších usb-serial převodníků.

Ale je to jen nápad...
Jardík avatar 25.11.2010 18:37 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Jó no, je to bastl. To snad ani nejde.

extern "C" {
	#include <libudev.h>
}
#include <iostream>
#include <cstring>

enum : int {
	ERR_OK,
	ERR_UDEV,
	ERR_UDEV_ENUM,
	ERR_UDEV_ENUM_SETUP,
	ERR_UDEV_ENUM_SCAN
};

int main()
{
	int result = ERR_OK;
	struct udev *udev = 0;
	struct udev_enumerate *uenum = 0;
	struct udev_list_entry *e, *prope;
	struct udev_device *dev;
	const char *devnode;
	
	udev = udev_new();
	if (!udev) {
		result = ERR_UDEV;
		goto __cleanup;
	}
	
	uenum = udev_enumerate_new(udev);
	if (!uenum) {
		result = ERR_UDEV_ENUM;
		goto __cleanup;
	}
	
	if (udev_enumerate_add_match_subsystem(uenum, "tty") != 0) {
		result = ERR_UDEV_ENUM_SETUP;
		goto __cleanup;
	}
	
	if (udev_enumerate_scan_devices(uenum) != 0) {
		result = ERR_UDEV_ENUM_SCAN;
		goto __cleanup;
	}
	
	for (e = udev_enumerate_get_list_entry(uenum); e; e = udev_list_entry_get_next(e)) {
		dev = udev_device_new_from_syspath(udev, udev_list_entry_get_name(e));
		if (dev) {
			devnode = udev_device_get_devnode(dev);
			for (prope = udev_device_get_properties_list_entry(dev); prope; prope = udev_list_entry_get_next(prope)) {
				if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "DEVPATH") == 0) {
					if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "/devices/platform/", 18) == 0) {
						std::cout << "devnode = " << devnode << std::endl;
						break;
					}
				}
				//std::cout << "prop: " << udev_list_entry_get_name(prope) << " = " << udev_list_entry_get_value(prope) << std::endl;
			}
			udev_device_unref(dev);
		}
	}

__cleanup:
	if (uenum) udev_enumerate_unref(uenum);
	if (udev) udev_unref(udev);
	return result;
}
Výše uvedený kód mi však taky vyhodí i to, co v kompu není. I když, kdo ví, jestli to na desce není, třeba to jen není vyvedený ven, takže jsou pak výsledky správné (?).
Věřím v jednoho Boha.
Pavel Vymetálek avatar 26.11.2010 09:02 Pavel Vymetálek | skóre: 15 | Náchod
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Po malé úpravě se to na mém PC chová slušně. Myslím, že tudy vede cesta. Zbývá to vyzkoušet na různých počítačích a ještě vypisovat do řádku další informace, které udev nabízí.
$ ./serialenum
devname=/dev/ttyUSB0
devname=/dev/ttyUSB1
devname=/dev/ttyUSB2
devname=/dev/ttyS0
Ty neexistující ttyS[34] apod. v /devices/platform/ jsou asi v /dev vytvářeny udevem tak nějak pro "jistotu". Pochynuji, že by o nich udev věděl a jádro (dmesg) ne.

Tady je ta úprava...
extern "C" {
        #include <libudev.h>
}
#include <iostream>
#include <cstring>

enum : int {
        ERR_OK,
        ERR_UDEV,
        ERR_UDEV_ENUM,
        ERR_UDEV_ENUM_SETUP,
        ERR_UDEV_ENUM_SCAN
};

int main()
{
        int result = ERR_OK;
        struct udev *udev = 0;
        struct udev_enumerate *uenum = 0;
        struct udev_list_entry *e, *prope;
        struct udev_device *dev;
        const char *devnode;

        udev = udev_new();
        if (!udev) {
                result = ERR_UDEV;
                goto __cleanup;
        }

        uenum = udev_enumerate_new(udev);
        if (!uenum) {
                result = ERR_UDEV_ENUM;
                goto __cleanup;
        }

        if (udev_enumerate_add_match_subsystem(uenum, "tty") != 0) {
                result = ERR_UDEV_ENUM_SETUP;
                goto __cleanup;
        }

        if (udev_enumerate_scan_devices(uenum) != 0) {
                result = ERR_UDEV_ENUM_SCAN;
                goto __cleanup;
        }

        for (e = udev_enumerate_get_list_entry(uenum); e; e = udev_list_entry_get_next(e)) {
    		//std::cout << std::endl;
                dev = udev_device_new_from_syspath(udev, udev_list_entry_get_name(e));
                if (dev) {
                        devnode = udev_device_get_devnode(dev);
                        for (prope = udev_device_get_properties_list_entry(dev); prope; prope = udev_list_entry_get_next(prope)) {
                                if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "DEVPATH") == 0) {
                                        if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "/devices/pnp", 12) == 0) {
                                                std::cout << "devname=" << devnode << std::endl;
                                                break;
                                        }
                                } else
                                if (std::strcmp(udev_list_entry_get_name(prope), "ID_BUS") == 0) {
                                        if (std::strncmp(udev_list_entry_get_value(prope), "usb", 3) == 0) {
                                                std::cout << "devname=" << devnode << std::endl;
                                                break;
                                        }
                                }
                                //std::cout << "prop: " << udev_list_entry_get_name(prope) << " = " << udev_list_entry_get_value(prope) << std::endl;
                        }
                        udev_device_unref(dev);
                }
        }

__cleanup:
        if (uenum) udev_enumerate_unref(uenum);
        if (udev) udev_unref(udev);
        return result;
}
Pro "klasické" sériáky SUBSYSTEM == tty DEVPATH == /devices/pnp ... na /devices/platform mi to vypsalo jen neexistující porty

a pro usb převodníky SUBSYSTEM == tty ID_BUS == usb

Díky za inspiraci.
Jardík avatar 26.11.2010 14:41 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba

U tebe funguje DEVPATH==/devices/pnp?, u mě to v tomto případě neukáže nic. Jestli je to závislý na systému (např. verzi udevu), tak to je opravdu další bastl. Ten způsob práce se zařízeními jako se soubory je fakt labilní, zlatej Windows, kde na to stačí zavolat jednu* funkci a nemusím přemýšlet, jestli mám použít udev, hal, udisks, ručně procházet /sys/, který nemusí být připojen, spoléhat na to, že zařízení jsou v /dev a že si to uživatel nevytvoří v /home, nebo na to, že se nikdy nezmění major číslo nějakýho subsystému, ... já vím, že to normální uživatel asi nikdy neudělá, ale proto, že tu ta možnost je, tak je prostě správné s ní počítat a nějak ji ošetřit, to ale v linuxu nejde...

*

Schválně přeháním, třeba na výpis CD mechanik potřebuju 3, sériáky jsem nikdy nepotřeboval, ale nevěřím, že to bude o moc složitější, než vypsat CD-ROMky.

Věřím v jednoho Boha.
27.11.2010 10:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Ten způsob práce se zařízeními jako se soubory je fakt labilní
No ono imho není ani tak těmi soubory (to už je implementační detail), jako spíš bordelem v API a standardech.
On standard souborů v /dev už je dost přestárlej. Kdyby se starý nepoužívanosti vyhodily a nový přidaly (třeba něco jako /dev/burn0) s jednotným API, hned by to bylo něco jinýho...
xkucf03 avatar 27.11.2010 10:58 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
/dev/cdrw ti nestačí? :-)
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
27.11.2010 11:00 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
To je afaik jen symlink... To nic moc neřeší...
Jardík avatar 27.11.2010 14:27 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
Přesně, navíc to může ukazovat prakticky na cokoliv a spoléhat na to, že je to opravdu palírna, je špatné.
Věřím v jednoho Boha.
Jardík avatar 27.11.2010 14:27 Jardík | skóre: 40 | blog: jarda_bloguje
Rozbalit Rozbalit vše Re: Neba
To přesně mělo být na králíka.
Věřím v jednoho Boha.

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.