Portál AbcLinuxu, 5. května 2025 00:57
Pohodove odpoledne, resim nakup mobilu pres internet. Docela me prekvapila informace, ze pri vraceni zbozi do 14 dnu si uctuji poplatek 10% z ceny zbozi za naskladneni, amortizaci(pry je zbozi neprodejne jako nove) Tuto informaci nemaji ani v reklamacnim radu, pry tam nenmusi podle zakona byt. jake jsou vase zkusenosti?platili jste nekdy neco pri vraceni? A u ktereho obchodnika?
Tiskni
Sdílej:
Požaduj číslo paragrafu.
vykašli se na nějakej paragraf, prostě je seřvi jak psy a udělej tam bordel, oni to ještě rádi vezmou zpět a to dřív, než dojde na lítání židlí. ale začít bys měl tím, že napíšeš do blogu tučnym písmem jméno toho zkurvenýho obchodu ;)
Dle mého názoru je to blbost. Který je to obchod? Neboj se ho uvést. Mám takový dojem, že tam *možná* může být malý fixní poplatek za explicitně vyčíslené náklady (i když možná si to pletu s reklamací), avšak nikoliv procentuální. Když trochu pohledáš na SOS, tak určitě najdeš plno podobných dotazů a kvalifikované odpovědi. Už jsem to párkrát hledal, ale pokaždé to zapomenu. Z 90% si myslím, že jim nemusíš zaplatit ani korunu. Pokud tomu tak je, tak by nebylo od věci podat podnět na českou obchodní inspekci, ať si ten obchod takový praktiky rychle odvykne.
Na 100% je vrácení zboží bez udání důvodu do 14 dnů bez poplatku. Obchodník pak má 30 dnů na to, aby ti vrátil peníze. Jinak vracené zboží by měl provázet průvodní dopis s informací, jak si přeješ peníze vrátit. Číslo účtu, přes poštu, .... .
http://www.smlouva-zdarma.cz/odstoupeni-od-smlouvy-nakup-pres-internet
Když trochu zagooglíš "doložitelné náklady", tak to má uvedeno v obchodních podmínkách každá druhá firma. Takže to bylo, jak jsem předtím psal. Žádná procentuální částka. Naopak musí ti rozepsat, jaké částky a z jakého důvodu ti účtují.
A ještě co se týká toho opotřebení zboží - opět nemám link, ale co si pamatuju, tak je to problém obchodníka, a nic ti za to strhávat nemůže (samozřejmě zboží musí být nepoškozené). Dokonce pokud koupíš notebook s windows, kvůli vyzkoušení je musíš aktivovat, tak i přesto to můžeš vrátit bez poplatku - prodejce si to musí vyřešit s microsoftem, nemůže ti účtovat licenci. Opět někde popsáno na SOS.
a to je takovej problem ho koupit u jinyho obchodniky? podle uctovani toho 10% poplatku bych se klidne v sadil, ze ani pripadna reklamace nebude jednoducha
A museli by povolit, i kdybys to přes net jen objednal a zaplatil až na místě odběru. Rozhodující je, jak je uzavřená kupní smlouva a ta je v případě objednávky přes net uzavřena "na dálku".To není pravda.
Podle ustanovení §588 Občanského zákoníku na základě kupní smlouvy vznikne prodávajícímu povinnost předmět koupě kupujícímu odevzdat a kupujícímu povinnost předmět koupě převzít a zaplatit za něj prodávajícímu dohodnutou cenu. Podstatnými, neboli nutnými náležitostmi takové smlouvy jsou tedy určení předmětu koupě a dohoda o kupní ceně.Ve chvili, kdy zbozi platim, deje se tam na zaklade kupni smlouvy. Pokud jsem zbozi objednal pres internet (a popis smlouvy v tom clanku odpovida temer presne procesu objednavani zbozi v internetovem obchode) a na prodejne ho pouze platim, pravo vratit ho do 14 dnu bez udani duvodu zcela jednoznacne mam.
Zákon č. 40/1964 Sb., par.53, odst. 7. (http://business.center.cz/business/pravo/zakony/obcanzak/cast1.aspx) - firma může naúčtovat náklady, které prokazatelně souvisejí s vrácením zboží. Nemůže však označit zboží za znovu neprodejné jako nové a účtovat za to poplatek. Tento poplatek není prokazatelný :)
Tak třeba poškozenou krabici Vám obchodník naprosto s klidem může naúčtovat. V zákoně je napsáno slovo prokazatelné. Myslím že není problém, aby si obchodník u svého dodavatele vyžádal náhradní krabici kterou mu pak prostě vyúčtuje. Tudíž se jedná o prokazatelný výdaj. Nebo pokud na daný výrobek zakoupí obchodník jiný obal, pak se jedná také o prokazatelný výdaj.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.