Portál AbcLinuxu, 13. července 2025 13:17
Z přeměny tandemu ČTc+Eurotel na O2 nejsem vůbec nadšen. Tedy ne kvůli změně názvu (ta je mi naprosto ukradená), ale kvůli pořádnému chaosu, který současně s tím nastal.
Že něco není v pořádku, mě napadlo, už když jsem potkával reklamy na "nové" tarify. Nebyl jsem totiž schopen hned rozšifrovat, co je to vlastně za tarify - jestli pevné nebo mobilní. Že jsou to další tarify pro mobily, jsem zjistil až po důkladném zkoumání (a protože se nejedná o žádnou revoluci - prakticky jen o to, že se místo "volných minut" pracuje s "kreditem" - jsem zase tyto tarify rychle pustil z hlavy).
Naplno jsem si "pořádnou dávku kyslíku" dopřál až v okamžiku, když jsem chtěl zjistit, kolik stojí volání z pevné linky (u běžného tarifu). Starý telecomácký web sice nebyl nijak zvlášť přehledný a použitelný, ale to, co jsem našel na stránkách přejmenovaného operátora, mi opravdu vyrazilo dech.
Prohlížím si úvodní stránku (dostal jsem se tam přesměrováním ze staré domény telecom.cz) a nějak nevidím nic, co by směřovalo k požadovanému cíli. Na liště vidím: Živnostník, Volání z firmy, Datové služby, Internetové připojení, Moderní koncová zařízení. Pod tím (ve velkých plochách): O2 X Call, O2 Internet Expres 2048 za 399 Kč, Kompletní kancelář, Bezpečnost a ochrana. Hmmm, to je hezké. Nic jako "ceník" nebo "tarify" nevidím.
V pravo vidím tři záložky: Hlavní nabídka, Mobil, Pevná (ta je aktuální). Skepticky zkouším "hlavní nabídku", ale kromě nového rozměru televize tam nic nenacházím. Nápis "Uvidíte, co všechno je možné ve světě komunikace", nacházející se uprostřed stránky, nabývá zajímavého významu. A nelže.
Najednou si všímám, že nad obrovskou modrou bublavou plochou/bannerem je malým písmem ještě jedna nabídka. Péče a podpora? Nástroje a aplikace? No, nevím nevím... Je tu poslední naděje - Produkty A-Ž. Klikám!
Sice stále nevidím nic trochu podobného tomu, co hledám, ale už je to o trochu lepší. Položka "Telefonní linka" by mi snad pomohla. Snad. Kliknu, a už vidím nápis: Firemní telefonní linka. Kde je ta domácí? Přece když kliknu na.... No, už mě nic nepřekvapuje. Nyní mě upoutává combo Živnostník, nacházející se vlevo. Rozbalím ho, a ejhle - mohu vybrat položku Osobní.
Ne, happy end se nekoná. Nepřeplo se to na osobní telefonní linku. Skončil jsem opět na ohavné úvodní stránce, nyní ještě modřejší než předtím. Opět tedy Produkty A-Ž. Nabídka je však o poznání chudší - asi tak pětkrát. A telefonní linka tam vůbec není. Dobrý vtip!
Znechuceně se vracím na homepage, ale tam se mi najednou rozsvítilo. Vpravo dole vidím: Tarify pro pevnou! U firemní homepage tam nic takového nebylo. Klikám, a dál už to jde samo. Na další dva kliky se dostávám konečně k tomu, co hledám. Ufff!
Závěr z toho mohu udělat jediný. Chcete-li vidět jak vypadá absolutně nepoužitelný web, navštivte O2. Můžete se inspirovat, jak návštěvníka totálně dezorientovat. To je prostě nový proud v komunikaci.
Tiskni
Sdílej:
Hm, to jsem už zažil taky, že cesta k cíli byla tuze strnitá, tak jsem byl drzej a našel první volbu k neplechové hubě a pak si ji pamatoval, snad to bylo u oskara. Tj. maj v tom chaos? Zákazník jsem já a mám přání, tak jim v tom budu dělat chaos taky. Budu chtít obsloužení tam, kde čekaj něco jiného.
A jak je to ve Stopaři? Galaktická encyklopedie definuje robota jako mechanické zařízení, které má vykonávat práci za člověka. Reklamní oddělení společnosti Sirius Cybernetics Corporation definuje robota jako vašeho plastikového kámoše, s nímž je radost pobývat. Stopařův průvodce po Galaxii definuje reklamní oddělení společnosti Sirius Cybernetics Corporation jako bandu nemyslících pitomců,co půjdou první ke zdi, až nastane revoluce, a v poznámce dodává, že vydavatelé hledají zájemce o místo dopisovatele v oboru robotiky.
Ať nekecam, stránky jsou docela pěkný. Ten muj příklad je na hlasový samoobsluhy. A tam zas o lepšim řešení nevim. Akorát že mi tam občas chybí nějaká volba. Stejně jako že cítim tlak společnosti na prosazení její volby.
Koukam ze Kyslik jim rika vicero lidi![]()
Nejen že jsou ty stránky nepoužitelný, ony navíc ani pořádně nefungují. Službu CLIK si přes ně prostě neobjednáte, ani kdyby jste se na hlavu stavěli. Bližší popis služeb také háže erorr 404.
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.