Portál AbcLinuxu, 23. dubna 2024 18:16

Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti

10.11.2021 23:05 | Přečteno: 1663× | Jen tak na okraj | poslední úprava: 10.11.2021 23:12

Ti všichni mohou být v určitém oboru odborníky. Za odborníka je všeobecně považována osoba, která má široké a hluboké znalosti určitého oboru. Správně bychom tedy asi měli spíš hovořit o obornících, ale nešt. V poslední době se média odborníky jen hemží. Hlavně jejich odrůdami všeobecně zahrnovanými do škatule vědec.

Jenže vědcem může být kde kdo a o skutečné odbornosti to nic nevypovídá. Obvykle se za vědce považuje osoba, která nad něčím bádá. A pokud bádá dlouho, tak se všeobecně předpokládá, že se tím bádáním k nějakému poznání dostala. Ale je to tak? Možná si vzpomenete, na jeden z dílů Teorie velkého třesku, kde v pozůstalosti zesnulého vědce zůstal akorát sešit plný záznamů a nakonec se ukázalo, že to byly jen záznamy o tom, jakou měl stolici.

V naší společnosti se automaticky předpokládá, že základem odbornosti je vzdělání. No. Já nevím. Nerad bych někomu křivdil, protože znám i lidí, kteří se skutečně odborníky stali, ale hlavně díky své píli, zápalu pro věc a průběžnému sebevzdělávání. Ovšem znám i takové, co své tituly získali prací druhých a vynikali pouze v tom, jak s někým vyjebat. Naštěstí jich ale není moc. Většinou se z oboru na který mají „papír“ velice rychle adaptovali na obory jiné, ve kterých se díky svým schopnostem stali skutečnými odborníky – ve vyjebávání s lidmi.

Znám také hodně lidí, co původně začínali v úplně jiném oboru a v tom co dělají dnes byli na počátku pouhými laiky. Dnes patří mezi špičku. Také laik může být odborníkem, protože tohle označení, které přešlo do běžné mluvy z řeči právnické a církevní, znamená jen tolik, že jde o osobu, pro niž předmět zájmu není profesí. A nikde není řečeno, že by měla být její odbornost menší, než u někoho kdo se tím živí.

Takzvaní „diletanti” to dokonce mohou dotáhnout dál než mnozí odborníci. Podle českého právního teoretika první poloviny 20. století Františka Weyra, je tenhle výraz zcela neoprávněně aplikován na osobu v příslušném oboru neznalou, neboť – jak uvedl v příslušném hesle Ottova slovníku naučného: „…označuje lidi, kteří něco provozují 'z lásky' čili ze zalíbení ('diletto') a pejorativní význam nezasluhuje, poněvadž ten, kdo něco provozuje z lásky (s oblibou) stojí zpravidla výše než ten, kdo tak činí pouze po nádenicku, byť i snad odbornějším způsobem.”. Viz web iuridictum.

V minulosti se předpokládalo, že odbornost je přímo úměrná specializaci. A tak se nám objevil výraz fachidiot, který označuje odborníka natolik specializovaného, že přestal vnímat svůj obor v širších souvislostech. A dnes nám tihle fachidioti lajnujou život.

       

Hodnocení: 18 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

10.11.2021 23:50 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Amen!
11.11.2021 07:21 \/
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Súhlas.
11.11.2021 07:40 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
rozumim a souhlasim, stejne vsechny ty doktory, imunology a epidemiology strcis do kapsy.
11.11.2021 11:20 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Vsechny tve odborniky vsak strci do kapsy kazdy ekonom. Kazde divadlo neco stoji a toto stoji a bude stat hodne ;-)
11.11.2021 14:32 ...
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
ekonomie je paveda na urovni homeopatie
11.11.2021 20:27 Odin1918 | skóre: 6 | blog: Valhalla
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
V homeopatii se nevyznam. Ekonomie je veda popisujici realitu, ergo funguje tak, jak funguji nabidka, poptavka, vztahy mezi lidmi a staty, penezni toky, atd.
Fluttershy, yay! avatar 11.11.2021 22:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Taková ekonomie je jistě na světě také, ale zároveň vzhledem k provázání ekonomie a ekonomiky samotné platí – přání otcem myšlenky. Jsou směry ekonomie, které konstruují spíš než cokoliv jiného mytologii a ospravedlnění vlastní existence, přičemž zdaleka nepoužívají metody toho, co se posledních pár staletí nazývá věda, ba naopak.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
12.11.2021 10:45 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Taková ekonomie je jistě na světě také, ale zároveň vzhledem k provázání ekonomie a ekonomiky samotné platí – přání otcem myšlenky.
Plky.
Jsou směry ekonomie, které konstruují spíš než cokoliv jiného mytologii a ospravedlnění vlastní existence, přičemž zdaleka nepoužívají metody toho, co se posledních pár staletí nazývá věda, ba naopak.
Jiste. Zejmena znasilnovani ekonomie socialisty. Take keynesianstvi a jeho vsemozne derivaty. ;-)
Fluttershy, yay! avatar 12.11.2021 11:04 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Především šlo o rýpnutí do Rakouské školy, kterou prakticky nikdo seriózní nebere vážně (asi jako „objektivismus“ Ayn Rand).

Ale ano, „přání otcem myšlenky“ se vztahuje jak na neoliberální mainstream zvláště kolem jisté nedávné krize, tak na bolševické plniče plánů na 100+ %.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
12.11.2021 12:06 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Bylo mi jasne, ze fandou rakouske skoly asi nebudes. :-D
12.11.2021 11:18 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
popisovani reality neni veda - veda musi umet delat predikce - a ty jsou v ekonomii na urovni nahodnych blabolu
12.11.2021 12:07 Mayhem
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Proc by veda jako takova mela byti schopna tvorit predikce? :-D Co to je za hovadinu? :-D
Fluttershy, yay! avatar 12.11.2021 12:12 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
To je podstata reprodukovatelnosti výsledků.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
12.11.2021 05:45 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ekonomie je pavěda na úrovni teologie.
12.11.2021 08:00 johnyK | skóre: 2 | blog: uxblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
na úrovni teologie.
dokonce, ekonomie se zcela bezne nazyva hospodarska teologie

to uz jserm slysel pred 30 lety :-)
11.11.2021 09:22 __
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jazyk se vyvíjí a význam slov se mění. To mě učili už kdysi na gymplu (možná už i na základce) a naše vláda zvorala spostu věcí. Nějaký další převratný objev?
11.11.2021 09:54 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Eh, on to napsal jen aby si obhájil svou pozici brouka pytlíka. Podle hodnocení blogu ale jen před sebou, ne před ostatními.
11.11.2021 16:43 __
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Jako, že je přesvědčenej, že je chytřejší než všichni ostatní? Taky žádná novinka.
11.11.2021 17:43 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
+10.000.000,00
12.11.2021 05:46 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Plusuješ sám sebe?
12.11.2021 05:56 Gola
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
To je docela schíza od tebe
14.11.2021 10:48 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Jazyk se vyvíjí a význam slov se mění.
To je pravda. Nové jsou třeba dva výrazy:

Antivaxer - člověk, kterého neplatí farmaceutická firma, aby propagoval její zboží (vakcínu).

Vaxbribee - člověk, kterého platí farmaceutická firma, aby propagoval a prodával její zboží (vakcínu).

Vaxbribee je v podstatě běžný obchodní zástupce farmaceutů, který získává procenta z propagace nebo prodeje. Jen je v tom teď trochu zmatek, protože jich je velké množství z řad lékařů, politiků, ředitelů velkých firem atd.
Fluttershy, yay! avatar 14.11.2021 12:21 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Léčba vyjde podstatně dráž než vakcinace, marže jsou odpovídající.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
14.11.2021 12:40 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
14.11.2021 15:18 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
A jak mění význam slov? Prostě jednoho farmaceuti ještě neplatí a jsou i tací co si nevezmou nikdy , zatímco druhého už ano.
14.11.2021 17:59 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Když někdo propaguje vakcíny, které naprosto zjevně fungují, jak si může každý sám spočítat, je placený farmaceutickým průmyslem.

Když někdo propaguje homeopatika, která neobsahují žádnou účinnou látku, není možné se jimi předávkovat a účinkují leda tak jako placebo, dělá to nezištně a z přesvědčení. Proto taky za hodinovou konzultaci u takového čaroděje vyplázneš nejméně tak litr.

Je to vůbec takové zvláštní. Farmaceutický průmysl má Zlou a Dobrou stranu. Na straně Zla jsou samozřejmě ty vakcíny, prodávané za desetikoruny až nižší stokoruny. Na straně Dobra je ivermektin, který proti kovidu neúčinkuje i podle samotného výrobce, ale za to zvyšuje smrtnost při použití u starých lidí. Pak tu máme takový Bamlanivimab, který se podává rizikovým pacientům na počátku onemocnění, aby se snížilo riziko těžkého průběhu; účinkuje hůře než vakcína a stojí desítky tisíc korun za jednu dávku; je schválen pouze pro nouzové použití, zatímco vakcína od Pfizeru už je v několika zemích schválena standardní procedurou. Ale to je taky ta strana Dobra. A už vůbec nemůžeme opomenout vitamíny, samozřejmě, kterými není co zkazit, ovšem většinou kromě kompenzování případných deficitů ani příliš co získat.

Nebylo by jednodušší prostě říct: „béééé 😢, když mně se ty vakcíny nelíbí 😢 a navíc se bojím jehel 😢😢“?
15.11.2021 11:54 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Když někdo propaguje vakcíny, které naprosto zjevně fungují, jak si může každý sám spočítat, je placený farmaceutickým průmyslem.
Já to vidím spíš takhle: Když někdo propaguje vakcíny, které naprosto zjevně fungují, jak si může každý sám spočítat, a chce je povinně dávat všem lidem, ačkoliv to drtivá většina nepotřebuje - protože COVID nekosí 3/4 populace - jak dokazuje počet uzdravených - je podle mě placený farmaceutickým průmyslem.

Tlačí všem lidem (ne jen rizikové skupině, kterou by to mohlo ochránit) něco, co není potřeba. Je to proti logice a co je proti logice, musí mít nějakou druhou příčinu. Logicky se nabízí, k předchozím eskapádám farma. průmyslu, že takového člověk platí aby propagoval (prodával) jejich zboží.

Typický Vaxbribee - Kubek, Prymula, Smejkal, Beneš (ČEZ) apod.

Mě třeba očkování nevadí, sám jsem očkovaný proti Tetanu (denně se hrabu v hlíně na zahradě a při práci na baráku se pořád o něco škrábu), pak mám takovéto - už nevím na co všechno - jak mi za komančů naprali do ramene a pak tam vyhnije kolečko na doživotí - možná je to jen cejch komančů a další očkování z dětství, která mají smysl.

Až vynaleznou očkování proti rýmě, taky na něj nepůjdu, když už si vlastní blbostí rýmu přivodím, tak jí konvičkou Néti a slanou vodou za dva dny zase vykurýruju, jako ostatně vždy.

Mě prostě očkování proti respiračním chorobám nepřipadá v mém věku a zdravotím stavu důležité.
15.11.2021 13:47 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
S tím, že se očkování stále agresivněji vnucuje i lidem, kteří jej možná vůbec nepotřebují, souhlasím. Vidím za tím u většiny lidí ale spíš obyčejnou debilitu.

Jinak myslím, že trochu podceňuješ tu rizikovost kovidu. Šance, že zdravého čtyřicátníka bezprostředně ohrozí na životě, je sice malá, ale problém je, že zřejmě i relativně lehký průběh poškozuje mozek atd. Přijde mi stále méně pravděpodobné, že by se vakcíny nakonec ukázaly jako více nebezpečné (s výjimkou zdravých dětí a možná obecně lidí do cca 20 let, tam si tou výhodností rizik a benefitů ještě úplně jistý nejsem).

Ale co se týká odporu k povinnému očkování a potažmo plošnému vnucování vakcín lidem bez ohledu na jejich zdravotní stav, předchozí prodělání nemoci apod., tak souhlasím a považuji to také za naprosto neetické.
Gréta avatar 15.11.2021 19:33 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti

naprali do ramene a pak tam vyhnije kolečko na doživotí

neřikalo se jakoby někdy nazačátku pandemie že to starý komunistický vovočkování proti tbc dá +30% protikoronavirusový rezistence?? :O :O jak to jako nakonec dopadlo?? :O :O

16.11.2021 10:20 Aleš Kapica | skóre: 51 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Neumřeli v 50 ale po 80. 8-P
11.11.2021 11:35 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To je dost, že je tu další nový blog, ve starém už je moc komentářů a jak to nejde normálně řadit nebo si nechat vypsat jen nové (jde to???) tak tam člověk ztrácí nit.

Tak jedem dál tady :-)

Do hospody jen očkovaní a další tvrdá opatření.

Konečně rozumné řešení celé krize. Už nebude možný přenos COVIDU a je po epidemii.

Ještě bych ale trochu přitvrdil, aby to psy, jako sem já, vyčlenilo úplně ze společnosti. Protože, když mi vláda zakáže něco, co léta nedělám, tak je to málo.
11.11.2021 11:52 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Takovéhle je potřeba pozavírat a nepustit ani na krok, dokud si dobrovolně nenechají zničit imunitu očkováním: https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/fenomen-neuspesne-nakazy-aneb-proc-ma-nekdo-negativni-test-po-tesnem-kontaktu-s-nakazenym-40377711
11.11.2021 12:53 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Tvuj prispevek vyvolava spoustu otazek:

Muzes mi vysvetlit mechanismus, jakym ockovani nici imunitu?

Nici imunitu i ockovani proti tatanu nebo TBC?

Opravdu ty clanky, ktere sem porad postujes, ctes? Nebo to jsou jen nahode linky z vyhledavace na Seznamu?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
11.11.2021 13:40 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti

Animal trials in which conventional coronavirus vaccines were tested have shown coronavirus vaccines routinely cause ADE, so when the animals are challenged with the real virus they’ve been immunized against, they can get seriously ill and even die. If hospitals start filling up with vaccinated individuals this fall, you’ll know why. They’re suffering the effects of ADE.

“In other words, those antibodies that were produced with the vaccination were pathologic,” Zelenko says. “They were lethal and they led to an exaggerated immune response. That’s what it means, antibody-dependent enhancement. It’s an enhancement of your immune response in a way that it will kill you …

The question is, how safe is it long-term, or in the subacute [phase] from three months to three years? That is a big question mark. Based on animal models — and this is what Dr. Mike Yeadon is saying — it could be absolutely genocidal. It’s the biggest gamble on the survival of humanity in the history of humanity.”

source
11.11.2021 14:30 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Proč tedy účinnost vakcín vychází v kladných a ne záporných číslech?
11.11.2021 15:14 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
VSECHNO JE TO POTPLACENE, BIGPHARMA TAJI ZKUTECNA CISLA!
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
11.11.2021 15:45 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Protože ADE je (možný) "long-term side effect" vakcíny, nemá s účinností nic společného.
11.11.2021 16:21 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
If hospitals start filling up with vaccinated individuals this fall, you’ll know why. They’re suffering the effects of ADE.
OK, takže touhle větou mysleli hospitalizace z jiných důvodů než je kovid?

Očkovat se začalo v prosinci 2020. Projevil se tento efekt? Pokud ne, proč?
11.11.2021 15:05 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
A Aeronet nebo Sputnik o tom nepsali?

Mimochodem mRNA vakciny jsou uz zarazeny mezi conventional coronavirus vaccines?
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
12.11.2021 06:00 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Už ti to skoro docvaklo, ale ještě ne úplně. Ano, moje příspěvky mají vyvolávat otázky, ale položit je máš především sobě. Například jaký účel má ta propaganda které věříš.

Setkal jsem se před lety s takovým hoaxem, týkal se očkování proti příušnicím. Šlo v něm o to, že v dětství získaná imunita po prodělání vydrží obvykle celý život, zatímco když necháš dítě naočkovat, je imunní pár let a pak může onemocnět. Přičemž mu hrozí těžší průběh a navíc už nezíská tu doživotní imunitu. Musí se očkovat znova a znova...

Problém je, že ten hoax má reálný základ, a zbytek záleží jen na výkladu. Zkus k němu domyslet pár dalších souvislostí, oběma směry.
12.11.2021 13:52 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Takze odpovim za tebe:
Muzes mi vysvetlit mechanismus, jakym ockovani nici imunitu? Ne. Nici imunitu i ockovani proti tatanu nebo TBC? Ne. Opravdu ty clanky, ktere sem porad postujes, ctes? Ne. Nebo to jsou jen nahode linky z vyhledavace na Seznamu? Ano.
Ale musim uznat, ze timto prispevkem jsi hodne vysvetlil.
Ano, moje příspěvky mají vyvolávat otázky, ale položit je máš především sobě. Například jaký účel má ta propaganda které věříš.
Problém je, že ten hoax má reálný základ, a zbytek záleží jen na výkladu
https://ceskapozice.lidovky.cz/tema/rusti-trollove-nevytvareji-falesne-zpravy-ale-informacni-zmatek.A180704_142828_pozice-tema_lube
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
12.11.2021 14:30 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
jj, rusti trollove. Tak co, uz Trump sedi za Russigate?
12.11.2021 14:42 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Tady máš ten informační zmatek: https://www.echo24.cz/a/SEY69/zapojeni-ruska-do-prezidentskych-voleb-v-usa-bylo-vymyslene-klicovy-svedek-lhal ať víš kdo vytváří falešné zprávy :-)
Fluttershy, yay! avatar 12.11.2021 14:57 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Autor JIK, lol.

Titulek úplně ignoruje celé statě jako Criminal charges brought in the Special Counsel investigation (2017–2019).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
12.11.2021 20:54 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Autor JIK, lol.
LOL WTF

To není JIK odtuď, ne?
12.11.2021 21:12 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Je to on. Pracuje z USA na part-time jako korespondent pro české noviny. Platí si ho jako zahraničního reportéra. Echo24 má úplně hrozně velkou redakci, mají těch zahraničních reportérů o strašně moc víc než ČT. Ty jsi nikdy neviděl ty jejich živé vstupy z Donbasu?
12.11.2021 21:39 Ovoce | skóre: 16 | blog: Vyplizlo_ze_zivota
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ježíš...
Gréta avatar 13.11.2021 11:31 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti

ovoce neni ti vidět takovej ten malej profilovej vobrázek tady v diskuzi :O :O

řekněte mu to někdo von mě asi jako má zablokovanou nebo naschvál nečte co mu tady povidám :O :/

13.11.2021 11:46 von braun
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ovoce, Gréta ti vzkazuje, že se jí líbíš a máš pěkný profilový obrázek.
11.11.2021 12:55 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ja bych nevymejslel kolo. Jak se rika, vsechno uz tu bylo. Neockovane do hospody poustet. Jen by jim ten talir ci krygl obsluha polozila na zem vedle stolu. Bylo by to takove hezke opraseni krestanskych tradic.
11.11.2021 13:09 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Na to už je bohužel společnost moc civilizovaná.

Minulý víkend jdouc z výletu, chuť na nezdravé hranolky zmámila tělo mé. Tak 15 minut před restaurací svojí oblíbenou zavolám a ssebou hranolky objednám. Když jsem dorazil, otevřu dveře od restaurace a protože je hodně malá a pult s obsluhou je blízko zvolám "Dobrý den, mám tu objednané hranolky ssebou, ale jsem občan třetí kategorie a nesmím k Vám vstoupit. Mohli byste mi je prosím hodit na dvůr na zem jako psu"?

A hle, nic, jen smích restaurace. Slečna mi řekla, že klidně můžu dál, že se mě nebojí a že má psy ráda.

Takže ani přes výslovný apel, mě společnost jako špínu, nechce odvrhnout.
11.11.2021 13:15 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Je pravda, ze jsem nedavno vstoupil do lekarny s otazkou, zda si smim bez respiratoru koupit respirator nebo budu nucen zemrit bidne bez nej. Zasmaly se a prodaly.

Ale vzdycky, kdyz si lidi mysleli, ze uz jsou civilizovani, tak stacilo malo a vyhrezlo to zvire v nich. Prikladu dosti, netreba jmenovat.
11.11.2021 14:30 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
+1
Gréta avatar 11.11.2021 17:53 Gréta | skóre: 36 | blog: Grétin blogísek | 🇮🇱==❤️ , 🇵🇸==💩 , 🇪🇺==☭
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
12.11.2021 06:03 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Má psy ráda - jen aby tě nepozvala do kuchyně na seznámení s kuchařem :-D
11.11.2021 13:20 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ja osobne se tesim, az mi konecne vlada zakaze pracovat. Budu se pak kralovsky bavit, jak budou mi zakaznici hledat nejakou nahradu.

A hospodsky snad konecne a ve velkym krachnou a bude v souladu s pranim vlady konecne dost pracovniku k lopate.

---

Dete s tim guuglem dopice!
11.11.2021 14:09 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Tohle už perfektně vyřešil Stalin, nepotřebné fachidioty dal postřílet, potřebné odborníky pozavíral do lágrů, nejdřív je nechal chvíli těžit zlato na Sibiři, a pak konstruovat zbraně. Samozřejmě se mohli přetrhnout aby nešli zase zpátky. Díky nim pak vyhrál válku a ještě ušetřil spoustu peněz. Tak přemýšlej jak hodně jsi potřebný :-D
11.11.2021 15:46 ehmmm
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ten zakaz prace pro nas untermenschen resili tusim pred dvema tydny a bohuzel to nedopadlo. Taky se na to tesim.
14.11.2021 14:53 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
co ti brani prestat chodit do prace bez zakazu?

zadnou financni kompenzaci nedostanes
11.11.2021 14:30 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
nebo si nechat vypsat jen nové (jde to???)
Ano, pro přihlášené uživatele.
12.11.2021 04:01 UA
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Do hospody jen očkovaní
Kdyby fungoval v kazde motel, mohli by tam preckat, byly by mene zaplnene spitaly, ale ted uz je asi pozde ):
11.11.2021 14:50 Džamila
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Příloha:
Pojem diskriminace padl. Ted uz se nemusi nikdo na nikoho ohlizet.
12.11.2021 04:07 Want
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Nejlepčí příspěvek v diskuzi :-D
11.11.2021 16:06 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
As of 28 October 2021, a total of 412,571 cases of suspected side effects with Comirnaty were spontaneously reported to EudraVigilance from EU/EEA countries; 5,520 of these reported a fatal outcome2,3. By the same date almost 428 million doses of Comirnaty had been given to people in the EU/EEA4. COVID-19 vaccine safety update COMIRNATY
11.11.2021 16:24 deda.jabko | skóre: 23 | blog: blog co se jmenuje "každý den jinak" | za new york city dvakrát doleva a pak už se doptáte
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ma to pokracovani...
These reports describe suspected side effects in individuals, i.e. medical events observed following the use of a vaccine. The fact that someone has had a medical issue or died after vaccination does not necessarily mean that this was caused by the vaccine. This may have been caused, for example, by health problems not related to the vaccination.
Asi před rokem se dostali hackeři na servry Debianu a ukradli jim zdrojové kódy.
11.11.2021 16:27 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Teď nějak nechápu jestli to dokazuje, že je vakcína bezpečná nebo není.

Mám dvě volby:

1. Nechat se očkovat, riskovat že budu v procentu lidí, co budou mít nežádoucí účinky (třeba ty vážné) a možná i zemřít a pokud ano, nikoho to nebude zajímat a nikdo za to nebude zodpovědný.

2. Nenechat se očkovat, dělat maximum pro vlastní zdravý a riskovat, že budu v procentu lidí co dostanu COVID, budu mít těžký průběh a možná i zemřu, a budu za to odpovědný já.

Jak by řekl Eš Kečem-all: Pikaču volím si sebe.
11.11.2021 17:36 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Riziko podezření na vedlejší účinky vakcíny: jeden až dva lidi z tisíce (podle toho, jestli se u nich objevily hned po první nebo až po druhé dávce).

Riziko hospitalizace s kovidem: čtyři až devadesát dva lidí z tisíce. To ani nebere v potaz lidi, kteří se sice vyléčí doma, ale mají poškozený čich, mozek, plíce atd.

No… A potom tu máme tohle: Adverse events of active and placebo groups in SARS-CoV-2 vaccine randomized trials: A systematic review:
Our results are in agreement with the expectancy theory of nocebo effects and suggest that the AEs associated with COVID-19 vaccines may be related to the nocebo effect.
Jmenovitě tě zajímá tabulka č. 4. Bolest kloubů mělo 10,05 % lidí očkovaných Pfizerem a 6,11 % lidí, kteří dostali placebo. 13,49 % lidí v placebo skupině užilo léky na srážení horečky nebo potlačování bolesti. 42,22 % nahlásilo systémové (nelokalizované) vedlejší účinky. 5 % mělo zimnici. 29 % únavu. 0,67 % horečku. 27 % bolest hlavy. A skoro 1 % lidí se dokonce pozvracelo.

11.11.2021 18:20 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Jmenovitě tě zajímá tabulka č. 4. Bolest kloubů mělo 10,05 % lidí očkovaných Pfizerem a 6,11 % lidí, kteří dostali placebo. 13,49 % lidí v placebo skupině užilo léky na srážení horečky nebo potlačování bolesti. 42,22 % nahlásilo systémové (nelokalizované) vedlejší účinky. 5 % mělo zimnici. 29 % únavu. 0,67 % horečku. 27 % bolest hlavy. A skoro 1 % lidí se dokonce pozvracelo.

Pořád mě nenapadá, proč bych něco z jmenovaného měl chtít zažít, když jsem to 5+ let nezažil.
11.11.2021 18:58 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
To si samozřejmě rozhodni jak chceš. Já jen poukazoval na to, že podle stávajících dat je riziko hospitalizace po nákaze kovidem násobně až řádově vyšší než riziko vedlejších účinků vakcíny, a to i přesto, že ten počet podezření může zahrnovat nesouvisející zdravotní problémy, může mít psychogenní původ atd.
11.11.2021 21:00 PL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
A tady nám bohužel vláda/zdravotnictví dluží statistiku kdo je vlastně hospitalizovaný.

Moje představa jak by měla vypadat - aby to neporušovalo žádné GDPR apod.

Pohlaví - věk - očkován ANO/NE - průběh COVIDu - obezní ANO/NE - výčet dalších zdravotních problémů.

Tj.

Žena - 74 - ANO - těžký - obézní ANO - diabetes II, vysoký krevní tlak.

Muž - 23 - NE - těžký - obézní NE - leukémie.

Muž - 44 - NE - těžký - obézní ANO - žádné další onemocnění.

Až po takovéhle statistice by člověk skutečně viděl, kdo v nemocnici končí a čeho se reálně může obávat, když se s tím vzorkem porovná.
11.11.2021 21:15 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Jo, po stejných datech jsem se nedávno sháněl, ale nikde jsem to nenašel.
12.11.2021 02:00 n.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
ty jednou argumentujes proti vakcinam a podruhe pro ne, zkus to prosimte nejak shrnout, protoze moc tvuj postoj nechapu
12.11.2021 15:38 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Ne, já argumentuju pro používání cost-benefit analýzy a proti povinnému očkování proti kovidu. Když to chceš shrnout, tak ohroženým očkování prodlouží život (benefity převyšují rizika), u dětí si nejsem jistý (jaké jsou pro ně benefity?), a u ostatních jsou vakcíny podle mě v drtivé většině případů také lepší, ale přesvědčovat o tom nikoho nebudu, protože pár otazníků tam existuje a jsou to dospělí lidé, kteří jsou schopni si o svém zdraví rozhodnout sami. Dlouhodobá zkušenost zatím chybí, čistě hypoteticky by se časem mohlo přijít na něco, co se dosud vůbec nevědělo, a i když je to dost nepravděpodobné, přijde mi lepší to přiznat než někoho přesvědčovat, že určitě to tak není a vůbec se to nemůže stát, když to nemůžu vědět. Samozřejmě totéž platí i u kovidu, navíc s tím podstatným rozdílem, že tam se následky neustále postupně odhalují, ale prostě ať si tohle každý posoudí sám. Pokud má správné informace a bude mít smůlu, může to pak vyčítat leda sám sobě.
12.11.2021 06:06 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Tohle by chtělo porovnat ještě se třetí skupinou - nezúčastnění. Aby se zjistilo jaké vedlejší účinky má placebo ;-)
11.11.2021 17:36 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Tak v CR je tech lidi co (v souladu s oficielnim vyjadrovanim se ke kovidu) chcipli na vakcinu cca 120. Teda tech, o kterych se jako oficielne vi. Zajimalo by me, kolik lidi tak bezne exne na ockovani proti tetanu ... trebas. Skoro by rek, ze mejmin tak o 2 rady min.

K tomu je treba dodat, ze lidi ktery meli i pomerne zavazny vedlejsi efektota, jsou desitky tisic - naprosto drtiva vetsina znich to ani nikde nehlasi, protoze to stejne nikoho nezajim, doktori te stim poslou doprdele, dokud si nezavolas zachranku.

Takze kdyz porovnas, jak rizikovy je pro tebe dostat tetanus a jaka je pravdepodobnost, ze ho dostanes, kdyz se ockovat nebudes, vs kovid, tak ti jednoznacne vyjde, ze pokud se chces nekoho zbavit, posli ho na ockovani proti kovidu.

Pokud ti neni 60+, tak je pravdepodobost ze skoncis ja JIP asi tak stejna, jako ze na tebe zitra spadne letadlo. Tedy, zcela 100% je to mozne ... ;D

---

Dete s tim guuglem dopice!
12.11.2021 11:15 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti

Pokud te neohrozuje covid, neohrozuje te ani ockovani. Protoze mechanismy negativnich ockovani ockovani jsou stejne jako ucinky viru. Vakcina neobsahuje nic skodliveho, co by nebylo soucasti viru. Takze vzdy riziko snizuje. Lide co umreli na vakcinu by v podstate jiste umreli i na infekci virem. Ale kje spousta tech, ktery by na virus umreli a po vakcine jim bylo maximalne chvili spatne.

12.11.2021 16:22 j
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Blabol dne ... ti britsti lekari ktere ptaci chtipa nijak neohrozovala ale museli se povine naockovat a dnes maji dozivotni nasledky neexistujou ...

Ne, ti lide by na covid zcela jiste nezemreli treba by ho vubec nedostali ze?

Jinak receno, pro me, jakozto cloveka ktery ma nejlepsi moznou imunitu, protoze covid prodelal je ockovani jen riziko, ale prinos zadnej. A cpat do sebe neco co funguje mozna 14 dnu a kdovi jestli, by mi prislo uchylny i v pripade, ze bych byl 90tiletej obezni cukrovkar s rakovinou.

Protoze zadna treti nebo 4ta davka stacit nebude, pristi podzim budem ockovat 5tou a 6tou.

Jo a protoze to tak dobre funguje, tak ti vakcinovani chcipou na tech jipkach vid?

---

Dete s tim guuglem dopice!
12.11.2021 16:33 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
covid není ptaci chripka :)

to je jako resit bezpecnost letadel a argumentovat tim, ze soused spadl ozraly z babety

pokud si covid prodelal, tak to neni ani prinos ani riziko, proste jen zbytecna vec - o tom ale diskuse neni, diskuse je o neockovanych lidech, co covid neprodelali (protoze to je samozrejme lepsi nez ockovani)

na jipkach chcipou vakcinovani i nevakcinovani, ale ti vakcinovani s mnohem mensi pravdepodobnosti
12.11.2021 21:37 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
A jak víš že ho neprodělali, když ~60% nakažených má bezpříznakový průběh? Nepočítaje ty, kteří se ani nenakazili, i když s Covidem přicházeli do styku opakovaně.
Jendа avatar 13.11.2021 01:06 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Tak, že v nemocnicích je naprosto zásadní nepoměr (18x) oficiálně prodělaných a neprodělaných.
13.11.2021 05:58 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Oficiálně. Jenže když většina ho měla neoficiálně, potají, tak je ten nepoměr dost nepoměrný.

Ale možná bude stačit ještě chvíli počkat, až se všechno na papíře "správně nastaví": https://www.novinky.cz/domaci/clanek/ministerstvo-upravilo-pocty-reinfekci-v-nemocnicich-40377767

Pak bude zase všechno růžovoučké sluníčkové, a možná se takhle podaří opravit i státní rozpočet, aby vyšel tak jako v Rusku dva biliony v přebytku :-D
Jendа avatar 13.11.2021 06:19 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Oficiálně. Jenže když většina ho měla neoficiálně, potají, tak je ten nepoměr dost nepoměrný.
Ano, čím víc ho mělo „neoficiálně“, tím brutálnější ten poměr ve skutečnosti je.
13.11.2021 07:02 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Jojo, a jsou to hrozná čísla, viz ten domov důchodců o kterém jsem tu před pár dny psal. Očkovaní kteří Covid neprodělali jdou zrovna do penálu.
Jendа avatar 13.11.2021 01:04 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Blabol dne ... ti britsti lekari ktere ptaci chtipa nijak neohrozovala ale museli se povine naockovat a dnes maji dozivotni nasledky neexistujou ...
To už jsme tady vyvraceli.
A cpat do sebe neco co funguje mozna 14 dnu a kdovi jestli
To už jsme také počítali.
13.11.2021 01:56 Bherzet | skóre: 19 | blog: Bherzetův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Pandemrix was found to be associated with an increased risk of narcolepsy[5] following investigations by Swedish and Finnish health authorities[6] and had higher rates of adverse events than other vaccines for H1N1.[7] This resulted in several legal cases.[8] Stanford University studies suggested that narcolepsy is an autoimmune disease[9] and that it appears to be triggered by upper airway respiratory infections.[10]
(wiki)

Heh, nehrozí to u kovidu… ? Nevysvětlovalo by to taky částečně některé příznaky long-/post- kovidu?
12.11.2021 16:29 -_-
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nevědel jsem že na psychiatrii povolují pacientům přístup na internet. A nezapomeň hezky papat prášky Kapíčo.
12.11.2021 21:18 Tomáš
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenom bych dodal, že z podobného soudku je i slovo "amatér", tentokrát ale přes francouzštinu.

Nakonec i pejorativní "lama" může být totéž, co amatér, jen zkomolené jiným způsobem.
13.11.2021 16:47 _
Rozbalit Rozbalit vše Re: Odborníci, vědci, laici, diletanti a fachidioti
lama je zkomolene lame(r)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.