Portál AbcLinuxu, 7. listopadu 2025 04:33
Jako student jsem těžko sháněl brigádu, kterou bych mohl provozovat v téměř libovolnou dobu a tak jsem vzal za vděk celkem slušně placenou prací, jako tazatel výzkumu trhu. ( To sou takový ty prudiči co vám volaj v devět večer a chtěj někoho ve věku kterej se u vás doma zásadně nevyskytuje :) ) To jsem ovšem ani z daleka netušil co na mě národ ( Nebo alespoň ta jeho část vlastnící pevnou linku ) přichystá...
Tak za 1. mě docela zarazilo kolik národa má jen základní vzdělání. Z těch, který jsou ochotný dělat nějakej ten rozhovor je to zhruba 30%, pak následuje 20% vyučených a zbytek se dělí mezi 40% Sš, 5% Vš a 5% který to nejsou ochotni sdělit.
Za 2. V každém výzkumu, ať je to kvůli bankovnictví, reklamě, obchodům atd. je systém 1 až 5 kdy jedna je dobrý a 5 špatný, je to pro zrychlení, protože se s těma lidma nemůžu bavit hodinu. Ty lidi ten systém prostě nechápou, čovek se zeptá a voni řeknou "jo". Tak řikam. "takže jedna nebo dvě?" A voni. "jo" Pak je teda přinutim k nějakýmu číslu a u druhý, třetí, další a další otázky se situace zoufale opakuje. Proboha proč.
Další oříšek je rozdíl mezi bankou a spořitelnou, člověk by si myslel, že je to to samý a vono taky jo, ale ne tak lidi na drátě. Banka je prostě banka a spořka je spořka, kdyš se jich zeptam na spořku a použiju slovo banka tak mi řeknou. "Ale ja chodim do spořitelny" Pak je to na 10 min vysvětlování, že spořka = banka. Jo a kdž už sem u tý spořitelny, sposta lidí neví kdo je to klient, jinak si neumím vysvětlit celkem častou situaci, kdy dostanu na úvodní otázku. ( Je tam nějaký klient ... spořitelny ? ) Odpověď " Ne, ne, já tam mám jen účet ale klient nejsem."
Taky, sou lidi, což nechápu, kdy řeknu "Dobrý den" a voni hned zavěsej. Jak věděj kdo volá? A kdyš nechtěj nikoho tak proč to zvedaj?
Možná byste si řekli že poslední tři body se týkaj mizivého procenta lidí, ale opak je pravdou potíže s 1 a 5 má minimálně 80% dotázaných.
Těch bodů je mnohem víc, je jich vlastně tolik, že bych s tím popsal několik stránek, ale to se mi za prvý nechce a za druhý by to asi ani nikdo nečetl.
Tolik k úrovni národa, tedy alespoň vlstníků pevných linek.
Tiskni
Sdílej:
Pak se má člověk divit, že většina národa radši hraje debily, pokládá telefony, nebo zazdí, že má doma po ruce osobu, která odpovídá zvrhlým choutkám pana Dotazníka.
Další oříšek je rozdíl mezi bankou a spořitelnou...Za reálného socialismu byla jedna státní spořitelna (ta byla "pro lidi"), a pak bylo několik bank, kam se normální smrtelník běžně nedostal: SBČS (tam tak maximálně pro těch pár valut, které se směly měnit), ČSOB (jen zaměstnanci podniků obchodujících s cizinou) a ŽB (jen devizoví/tuzexoví tuzemci
). No, a pro spoustu lidí to tak zůstalo. Banky jsou jen pro firmy a pro zbohatlíky, tak je ani nenapadne tam chodit.
Taky, sou lidi, což nechápu, kdy řeknu "Dobrý den" a voni hned zavěsej.To je proto, když je někdo do telefonu slušně pozdraví, oni už tuší zradu
Upřímně řečeno, s telefonickými "průzkumníky" se také nebavím. Nemám chuť ztratit zcela zbytečně kus svého času na to, aby nějaká firma získala informace, jak mě co nejlíp "natáhnout".
Úroveň národa v Čechách i v Moravěon se při tom výzkumu někdo koupal v Moravě?
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.