Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 13:53

Nástroje: Začni sledovat (3) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
21.4.2006 17:34 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nedávno jsem tady něco velmi podobného v diskuzi navrhoval, ale někdo mě okřikl, že na linuxsoftu nějaké linuxové sestavy mají...
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
21.4.2006 21:44 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Me nezajima, co je nekde jinde, ale zda by se to na Abicku hodilo. A myslim, ze by takove informace Abicku slusely
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
21.4.2006 22:17 Kníže Ignor | skóre: 19 | blog: stoupa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Já jsem jednoznačně pro. Už jsem si vzpomněl, že jsem o tom psal tady.
Jestli máš zálohu mého blogu, tak mi ji pošli. Nějak jsem si ho smazal :-)
22.4.2006 08:12 Hanato | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Dobry napad, jsem kazdopadne pro...
Nikdo učený z nebe nespadl, ale blbce jako kdyby shazovali. PS: proto jsem tady dole :-)
21.4.2006 17:35 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Bože ty mě čteš myšlenky. O nečem podobného jsem psal asi tak před dvemi měsíci s tím rodílem že by bylo dobré mít zároveň vyladěný distro k těmto strojům. Tuto aktivitu jedine vítám. :-)
21.4.2006 17:37 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ještě jsem zapomel že bych navrhnul tvrdou aktualizaci jeden rok. Aby nebyl bordel.
21.4.2006 17:44 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jo a ještě me napadla jedna věc. Budeš muset asi natvrdo rozhodnout co se tam bude dávat za komponenty, protože jinak se tu všichni zhádají jestli MSI či Ausus atd... V tomhle bych se o demokracii moc nesnažil. :-)
Mikos avatar 21.4.2006 18:14 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No tak jedna věc je jasná - nikdo normální by si pod Linux nekupoval ATI grafárnu :-)

Jediná vyjímka je nějaký méně výkonný počítač, tam může být dobrá koupě starší ATI grafika, pro kterou jsou existující opensource ovladače (tedy třeba Radeon 8500... aby to byly r200 ovladače, ty r300 pro novější Radeony jsou ještě dost špatný). Jinak jedině zásadně nVidia ;-)
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
21.4.2006 18:35 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
A ta nVidia je lepší konkrétně v čem? (myšleno z pohledu podpory Linuxu) Nepřipadá mi, že by v tom byl nějaký rozdíl, jedni za osmnáct, druzí bez dvou za dvacet.

Taky bych rád věděl, proč by se Radeon 8500 měl hodit jen do méně výkonného počítače. Já používám převážně dva počítače: v jednom je Athlon 64 3500+, 1 GB paměti a Radeon 8500, ve druhém Athlon 64 3000+, 1 GB paměti a Radeon 7500. Jsou tohle podle vás ty méně výkonné počítače? Prozradím vám tajemství: ne každý je notorický forbesák…

Mikos avatar 21.4.2006 19:07 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Jsou na tom sice podobně v tom, že jak nVidia tak ATI vydávají pro Linux jen uzavřené proprietární ovladače, nicméně ty od nVidie jsou nesrovnatelně _kvalitnější_ než ty od ATI. Tohle mi nikdo nevyvrátí ;-) Vidím to neustále na vlastní oči ve všemožných diskuzích...

A nVidia se o Linux skutečně stará, jejich developeři jezdí na XDevConf, pomáhají při vývoji X.Org a Mesy (hlavně teď ve spojitosti s Xgl a AIGLX, ale není to jen toto), atp. Podpora ATI je oproti podpoře nVidie k smíchu. A co sem tak četl i implementace OpenGL v ATI kartách není nějak zrovna kvalitní...

Ve Windows má možná kupovat ATI smysl, ale pod Linuxem opravdu ne.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
22.4.2006 00:12 mimi.vx | skóre: 37 | blog: Mimi.VX | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
blbost .... ... to same ... podpora nvidie u linuxu je taky nulova .... proc asi nikdo z kernel developeru nedoporucuje pro linux desky s chipsetem pro linux .... dalsi vec ze i ta ati se pod linem zlepsuje...:))

a jestli si nekdo mysli ze mainstreamove grafiky budou umet dobre opengl .... ad je to ati nebo nvidia tak se celkem myli .. vzhledem k tomu zee jsou vyvijeny hlavne pro hry na widlich ...

bohuzel
USE="-gnome -kde";turris
Mikos avatar 22.4.2006 01:00 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Podpora pro desky s nForce chipsetem od nVidie je totiž horší než pro jejich grafické karty. Proč developeři kernelu nVidiu (ani ATI) nedoporučují je jednoduché - protože neposkytuje opensource ovladače.

ATI ovladače pod Linuxem se možná zlepšují, ale pořád jsou nesrovnatelně horší než ty od nVidie a myslím si že vždycky budou. ATI prostě Linux tolik nepodporuje a nezaměstnává tolik linuxových developerů.

Kdežto jak říkam podpora nVidie je jasně viditelná - viz. jejich developeři aktivně přispívající do X.Org a pravidelně se vyskytující na konferenci XDevConf, atp.

A co se týče toho OpenGL - přiznávam se že to je "jedna paní povídala", ale četl jsem to na víc místech. Že ATI má opravdu o dost horší implementaci OpenGL než nVidia, že se mnohem více soustředí na DirectX. nVidia má spoustu profesionálních zákazníků (ve Windows i v unixovém světě) kteří OpenGL vyžadují, proto je jejich podpora OpenGL lepší než u ATI.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 22.4.2006 01:03 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Btw. když tak nad tím přemýšlím, příklad horší implementace OpenGL od ATI jsem viděl i na vlastní oči (i když tohle je spíš věcí linuxových ovladačů než samotné implementace OpenGL) - v případě Xgl je u proprietárních nVidia ovladačů i všech opensource ovladačů možnost použít FBO na akceleraci Xv přes OpenGL. V případě proprietárních ATI ovladačů to však možné není a musí se použít pbuffers.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Mikos avatar 21.4.2006 19:10 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Ano, opravdu jsem myslel to, že ta karta není schopná zvládnout moderní OpenGL hry... proto jsem psal pro "méně výkonné počítači", i když jsem se samozřejmě mohl vyjádřit přesněji ;-)

Také nejsem žádný notorický hráč, jestli si něco zahraju jednou za měsíc (či spíš za dva), tak je to ještě hodně... nicméně když už kupuju výkonné PC, tak v něm chci mít i výkonnou grafickou kartu která má propracované pixel a vertex shadery a zvládne i nové hry.
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
Bluebear avatar 22.4.2006 00:21 Bluebear | skóre: 30 | blog: Bluebearův samožerblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Nevím, nevím. Viděl jsem poměrně dost diskusí, kde se jak linuxáci, tak windowsáci do krve hádali, kdo má horší drivery, jestli nVidia nebo ATI :-)

Další věc je, že u notebooků se někdy nemůžeš svobodně rozhodnout, jestli nVidii nebo ATI, protože prostě dostaneš to, co tam namontovali.

Podle toho mála informací, co mám, soudím, že u obou těchto firem dělá linuxové ovladače jeden člověk jako bokovku :-)
To mi připomíná, jak jsem si pořídil květináč, že v něm budu mít květinu. Opravdu tam byla, ale potom být přestala...
Mikos avatar 22.4.2006 01:06 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Podle toho mála informací, co mám, soudím, že u obou těchto firem dělá linuxové ovladače jeden člověk jako bokovku
Tak je to pravděpodobně v případě ATI :-P V případě nVidie to tak ovšem opravdu není, ta zaměstnává celkem hodně linuxových developerů a ti dokonce i aktivně přispívají do komunity (např. do X.Org).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
22.4.2006 01:20 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Další věc je, že u notebooků se někdy nemůžeš svobodně rozhodnout, jestli nVidii nebo ATI, protože prostě dostaneš to, co tam namontovali.
Na druhou stranu se může svobodně rozhodnout a koupit si jiný notebook - takový, na kterém půjde všechno, co potřebuješ.
Quando omni flunkus moritati
22.4.2006 07:49 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
U notebooku bych spise videl, ze zde nebudou doporucene komponenty, ale primo doporucene notebooky jako celky. Vyber komponent moc neovlivnis a hledanim takoveho noteboooku majici vsechny doporucene komponenty byste stravili mladi :-) Takze je lepsi dat tam nekolik vhodnych notebooku s kratkym popisem, co funguje a co ne.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
xvasek avatar 24.4.2006 09:34 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Možná by stačilo říct, co nefunguje s OS driverem a co nefunguje v Linuxu vůbec. A kdo by měl nejnižší počet tady těchto "vad", ten by byl vyhlášen "notebookem pro tučnáka".
21.4.2006 18:19 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
pockat si na playstation 3
Mikos avatar 21.4.2006 19:19 Mikos | skóre: 34 | blog: Jaderný blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Jo, to by mohla být taky hodně zajímavá volba :-) Tedy pokud není pravda, že bude mít jen 256MB paměti, to by pak bylo velmi špatně použitelné (pochybuju že pujde paměť rozšířit... a i kdyby ano, tak XDR RAM, kterou Cell procesory vyžadují, bude za začátku určitě drahá jak prase).
CETERUM CENSEO DRM ESSE DELENDAM Ostatně soudím, že DRM musí být zničeno!
21.4.2006 20:30 fakenickname | skóre: 42 | blog: fakeblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jenže pak se člověk podívá do peněženky a zjistí, že sice přesně ví co chce, ale má celkem tři koruny padesát.
21.4.2006 21:52 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pojdme tedy nejdrive definovat sestavy, ktere by tam mely byt. Ja pak vytvorim nejake dokumenty nebo FAQ (tohle prosim nechte na mne).

Tohle vlakno bude urceno jen o diskusi nad sestavami. Vyhovuje vam nasledujici vyber? Zmenili byste jej? Pridali ci ubrali byste neco? Prejmenovali neco?
  1. levny desktop
  2. pracovni stanice
  3. herni desktop
  4. levny notebook (do 30 tisic s DPH)
  5. solidni notebook (do 50 tisic bez DPH)
  6. spickovy notebook
  7. slabsi server
  8. nadupany server
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
21.4.2006 21:59 finn | skóre: 43 | blog: finnlandia | 49° 44´/13° 22´
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Přidal bych kategorii „domácí server“ – sem by patřily různé routery a podobná domácí havěť, která se dává do krabic od bot a vrčí někde v koutě (a označení „slabší server“ je pro to ještě pořád moc honosné).
Užívej dne – možná je tvůj poslední.
21.4.2006 22:59 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Jaký je rozdíl mezi "levným desktopem" a "pracovní stanicí". Mám na mysli, jaký si představuješ rozdíl v jejich využití?

IMHO pracovní stanice (vytváření dokumentů v OOo, surfování po webu, přehrávání videa a podobné) může být zároveň levný desktop (odhadem 6000,- za základní komponenty - procesor, paměť, MB, graf. karta)

Pokud by to mělo dělat něco náročnějšího na výkon, pravděpodobně na tom půjdou hrát hry.
Quando omni flunkus moritati
22.4.2006 07:43 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Pod slovem levny jsem se snazil najit cesky ekvivalent angickeho pojmu Low-end. Proste neco nejlevnejsiho, od ceho nemuzete ocekavat zadne zazraky ve vykonu ani kvalite. Pak mame pro desktop sestavu pro parana, ta je celkem jasna, super grafika, rychle CPU i RAM. Jenze pak je tu jeste mezera: ne kazdy chce na pocitaci parit hry, ale kupovat laciny sunt nechce. Takze chce kvalitni odladenou stanici na praci.

Asi by to chtelo nejak prejmenovat tyto tve kategorie. Co treba
  1. Nenarocny stolni pocitac
  2. Narocny stolni pocitac
U kazde kategorie pak bude na zacatku odstavec popisujici danou sestavu z hlediska pouziti i cenove relace.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
23.4.2006 13:50 Bloodywan | blog: Bloodwan
Rozbalit Rozbalit vše Rozdělení serverů a notebooků
Ty servery bych spíš rozdělil podle konstrukce.
Server 19" rack - jako profi server (high-end) s ext. RAID polem
Server desktop PC - jako server pro nenaročné (low-end) s dvěma disky na SATA.

Myslím, že špičkový notebook můžeme ze seznamu vynechat, protože noťas za 150 prutů si kupují manažeři, aby ukázali jak mají silnou a prosperující firmu. Manažeři tohle číst nebudou. Když jsem jen uživatel, notebook do 80tis. Kč je velmi solidní stroj a málokdy využiji jeho předností oproti low-end noťasům do 40k. Jako lepší notebook bych označil modely, co mají více než 1024 řádků, na velikost v palcích bych nehleděl. To je teda moje zkušenost, teď mám Acer TravelMate 8100, který těch 1680x1050 má je to nejlevnější model s tímhle rozlišením a stál zrovna kousek pod 50 s DPH. Cena se mění, ale low-endy mají rozlišení 1280x800, což je pro mě na práci neakceptovatelné.

Jinak ten seznam uvítám, v rámci možností sám rád přidám nějakou tu zkušenost.
xvasek avatar 24.4.2006 09:40 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Tam, kde to má smysl, by se dala ještě zavést kategorie "tichá varianta". Taky by se dala udělat kategori "router" a "WiFi router", kam by se daly cpát takové ty RouterBoardy nebo WRAPy.

Nebo na to jít od lesa a zavést rovnou více variant optimalizace - tichost, výkon 3D, výkon CPU, podpora OS ovladačů, optimalizace na cenu, cool vzhled... I když tady by to chtělo spíš počkat, jestli se jednotlivé kategorie vůbec naplní.
21.4.2006 21:56 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše podoba
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Dalsi vlakno se bude zabyvat podobou. Mozna by nebylo spatne dat to do sekce Hardware ve FAQ. Nicmene si dovedu predstavit, ze bude dobre napsat dokument popisujici pravidla, kdy a jak aktualizovat udaje, urcit pravidla chovani (at se zabrani ruznym prepisovacim valkam) atd.

Z toho hlediska je zase lepsi dokument (jako ucebnice). Slo by tam i pridat nejakou vysvetlovaci stranku, kde by autori mohli vysvetlit svou volbu. Samotne stranky s doporucenimi by mely mit pevnou strukturu a minimum kecu.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
21.4.2006 23:09 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Možná by bylo dobré, kdyby místo vysvětlovací stránky měla každá komponenta vlastní diskuzní vlákno, kde by autor mohl vysvětlit svou volbu a ostatní přidávat svoje zkušenosti (problémy při rozběhání komponenty, nesnášenlivost s ostatním HW apod.)
Quando omni flunkus moritati
22.4.2006 07:45 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Dovedes si predstavit diskusi u kazde stranky Ucebnice? Podle mne by to jen matlo obycejne ctenare. To uz je lepsi (jako u Ucebnice) zalozit samostatnou sekci v diskusnim foru.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.4.2006 20:08 Michal Kubeček | skóre: 72 | Luštěnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Já si to docela dobře představit dokážu. Existují otázky, na které neexistuje jednoznačná objektivní odpověď a jde o věc subjektivního pohledu na problém. Co s tím? Je lepší, aby si zastánci jednotlivých proudů příslušný odstavec navzájem na střídačku přepisovali, dokud to jednoho nepřestane bavit, nebo aby si tam mohl každý napsat svůj názor.
22.4.2006 07:50 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Dale by bylo fajn, kdyby ty doporucene komponenty byly provazany s hardwarovymi zaznamy i ovladaci.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.4.2006 11:15 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Myslím, že by součástí záznamu mělo být i datum vytvoření a možnost podle něj vyhledávat a třídit. Pokud si pořizuju nové PC nebo notebook, půl roku starý typ základní desky nebo notebooku už se nesežene. Ale zase na druhou stranu, občas člověk dostane do ruky něco staršího a potřebuje vědět, zda má smysl se tam pokoušet dát Linux. A taky kvůli "dopředné" kompatibilitě - v nějaký okamžik bude doporučován notebook 1234XY, ten se ale přestane vyrábět a místo něj bude upravený model 1235XYz – je docela pravděpodobné, že bude mít i v Linuxu hodně podobné vlastnosti, ale třeba bude chvíli trvat, než to někdo ověří a záznam upraví.
22.4.2006 11:20 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Kdepak, to je neco jineho. Pokud te zajima kompatibilita konkretniho kusu hardwaru, mame tu databazi hardwarovych zaznamu. Tento muj navrh je jen o aktualnich doporucenich.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.4.2006 11:52 Filip Jirsák | skóre: 68 | blog: Fa & Bi
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Myslel jsem, že může být zajímavé i historické "aktuální" doporučení. Třeba někdo shání starší notebook, a chce vědět jaký, aby mu na něm běhal Linux – a předpokládám, že ten starší už v aktuálním doporučení nebude, protože už se nový nevyrábí. Nebo se to bude postupně přesouvat? Základní desky budou postupovat postupně z nadupaný server do slabší server a domácí server? :-)
22.4.2006 15:59 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: podoba
Archiv revizi bude samozrejme dostupny, tudiz nebude problem se mrknout, jak vypadal nadupany herni stroj pred tremi roky. Ale delat kolem toho sofistikovane vyhledavani je IMO zbytecnost.

Pokud jde o zakladni desku, tak presne to se nejspise stane. Jak se objevuji nove produkty, ty starsi klesaji na cene a stavaji se dostupnejsimi. Pak neni duvod je zaradit do jine kategorie.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
22.4.2006 14:17 djjet | skóre: 2 | blog: djjet
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
bolo by to fajn mať taký zoznam komponentov, ktoré su podporované jednotlivými distribúciami.
mohlo by to vyzerať takto: hardware:distribúcia:kernel
alebo nejako podobne - prípadne čo by trebalo do kernelu natiahnuť ako modul/aké ovládače aby ten hardware fungoval.
22.4.2006 16:02 Leoš Literák | skóre: 74 | blog: LL | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Delat podobny seznam per distribuci by bylo neudrzovatelne. Nejspise by to skoncilo jako nesourody a nekompletni seznam, ktery by nikoho neuspokojil. Druha varianta je mozna uz ted. Sekce hardware. Je tam prece kolonka postup zprovozneni. Staci ji vyplnit a bude obecne platna pro (skoro) vsechny distribuce.
Zakladatel tohoto portálu. Twitter, LinkedIn, blog, StackOverflow
24.4.2006 15:57 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Hardwarová doporučení
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jsem pro.

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.