Portál AbcLinuxu, 26. dubna 2024 14:03

GDPR v praxi

19.6.2018 12:00 | Přečteno: 3802× | poslední úprava: 20.6.2018 17:35

obdrželi jsme Vaši žádost - odvolání souhlasu se zpracováním osobních údajů. Abychom mohli Vaši žádost začít řešit, potřebujeme znát Vaši přesnou identifikaci. Žádáme tedy o doplnění:

· rodné číslo/datum narození, pokud nebylo rodné číslo přiděleno

· adresa trvalého bydliště

· IČO, pokud jste fyzická osoba podnikatel

Po dodání výše uvedených atributů vedoucích k jednoznačné Vaší identifikaci začneme Vaši žádost neprodleně řešit. Veškeré informace k podání žádosti dle GDPR rovněž naleznete na webové stránce www.koop.cz v sekci „O pojišťovně Kooperativa“.
Tento email mi přišel (jako odpověď na mojí žádost) před dvěma týdny. Už jen pro pobavení jsem jim tedy žádost o smazani osobních údajů doplnil o rodné číslo a adresu trvalého bydliště. Od té doby žádná odpověď, ani na explicitní žádost o potvrzení vyřízení žádosti. Pro pobavení jim můžu zavolat a ověřit, že vůbec nic nesmazali, jen si databázi rozšířili.

Kooperativa. Ale ostatní firmy, až na uplné vyjímky, v ČR se nebudou chovat jinak.

Update - odpověď:

Na základě výše uvedeného nebudeme moci Vašemu požadavku na výmaz do doby uplynutí expirace (15 let) vyhovět. Po uplynutí doby expirace budou data smazána bez potřeby další žadosti.

       

Hodnocení: 80 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

19.6.2018 12:55 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A?

Mají měsíční lhůtu (resp. až dvouměsíční) a musí tě jednoznačně identifikovat.
19.6.2018 13:09 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
A?
Reakce na predchozi blogpost o tom jak nekde na skole nepochopili GDPR. To jsem doufal ze pujde pochopit z toho ze jsem tento blogpost pojmenoval stejne :).

pushkin avatar 3.7.2018 09:06 pushkin | skóre: 43 | blog: FluxBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
:-D To nebyl blogpost o škole, kde nepochopili GDPR, to byla normální parodie na GDPR (komix?) :-)
19.6.2018 13:11 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Co se tyka vlastniho pozadavku ... pochybuju ze to dokazi vyridit do dvou mesicu. Kazdopadne pokud po nekom chci rodne cislo a trvale bydliste, to mi posle a pak ho zacnu ignorovat tak se chovam jak hovado, at uz je lhuta jakakoliv. Jednoznacna identifikace prihlasenim k jejich "portalu" to bychom taky chteli moc.
19.6.2018 13:01 Adolf Kernel
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
som zvedavy ako by reagovalo abclinuxu.cz na ziadost o vymazanie údajov (právo „na zabudnutie“) (Článok 17, GDPR) v ramci konta na abclinuxu (správicky, komentare, blog, atd... )
19.6.2018 13:06 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Jak je znám tak bez reakce, už jsem o výmaz žádal (ještě před GDPR) a chovali se bezdůvodně nepřátelsky
19.6.2018 13:11 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
petre?
xvasek avatar 19.6.2018 14:21 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Zprávička, komentář a blog není osobní údaj. Ty máš jenom v profilu a buď si je smažeš sám, nebo to pro tebe admin (asi, snad) udělá.
19.6.2018 15:53 Adolf Kernel
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
A nieje zadavany (zprávička, komentář a blog) pod nejakym uzivatelskym menom ? :)
xvasek avatar 19.6.2018 15:59 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Tak v tom případě uživatelské jméno uživatel nebo správce změní na tečku, a hotovo, ne?
Max avatar 19.6.2018 18:20 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Viz FAQ
Tzn. všechno si uživatel v rámci profilu a nicku může změnit sám.
Komentáře a další věci nejsou osobním údajem. Pokud se v nich vyskytují nějaké osobní údaje, není problém je na žádost smazat/zahvězdičkovat etc.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
xvasek avatar 19.6.2018 14:20 xvasek | skóre: 21 | blog: | Zlín
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A jak ti asi tak můžou napsat, když už tě vymazali?
otasomil avatar 19.6.2018 15:51 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vitejte!
No zadat osobni udaje aby mohli vymazat osobni udaje je fakt haluz. No budiz.
Dokonce i hlaseni mestskeho rozhlasu (informace pro obyvatelstvo jako treba zmena urednich hodin, dovolena u doktoru a kdo koho zastupuje, zasedani zastupitelstva...) zasilane jako SMS pry podleha GDPR a pokud obcan chce nadale dostavat SMS tak musi na radnici podpsat souhlas se zpracovanim osobnich udaju. Toto se mi zda podivne nicmene zbytecne. Proste SMS budou chodit dal na cislo jaky dostali v minulosti a to je prece vse. Nikde zadne osobni udaje netreba resit. Jakymsi podpisem nejakeho souhlasu akorat obcan poskytne dalsi udaj se kterym zase za cas nebudou vedet jak nalozit kdyz se zase zmeni legislativa protoze se zcela jiste ukaze ze ta soucasna je k nicemu a ma mnoho nedostatku. Nevite o tomto nekdo neco vic?
K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
19.6.2018 22:51 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Totálně OT, ale mohl bych poprosit o jednu věc? Nepoužívat to "Vítejte!" v každém příspěvku/komentáři? Je to neskutečně otravné a vůbec se to nehodí. Na mnoha zahraničních webech jsou i normální pozdravy automaticky trimnuté z textu. Nedokážu si představit, co by dělali s "WELCOME!". Hah. Nikdo nikam nepřichází, nejsme tady poprvé...
otasomil avatar 20.6.2018 04:15 otasomil | skóre: 39 | blog: puppylinux
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
No jak myslite. u nas je normalni pozdravit kazdy den v praci a svete div se i v hospode treba, kdyz potkam kolegy v prubehu dne apod. Vitejte neni nic neslusneho a je to jako dobry den, zdar... Jo vim mladi jsou zvikli chodit jak do chlivku takze nerikaj nic tak jak dporucujete. Ja jsem stara generace.

Nevim co je na mem dotazu OT kdyz se tu normalne probiraj veci okolo politiky, koho volit, nevolit... a to neni OT na takovemto webu?
K čemu hudba, která nevede k extázi... Stop MDMA !!! I spam umí být roztomilý
20.6.2018 08:49 helb
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
přivítání != pozdrav, nejseš portýr
20.6.2018 18:28 Olaf
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
1) "OT" se týkalo mé připomínky. 2) Když vlezu do hospody, neřvu "Vítejte!". "Ahoj/Zdar" u příspěvku/komentáře je určitě vhodnější a logičtější, neb se jedná o pozdrav a nikoli o nadšené vítání předsedy JZD Slušovice.
20.6.2018 01:36 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Neni uz samotny log o tom, ze v datu xy byl zapomenut clovek z? Pokud firma nebude drzet ani toto, jak rekne dotycnemu, ze udaje na jeho zadost smazala? Spise rekne, nevime kdo jste, s nami jste do ted nemel nic spolecneho.
20.6.2018 09:44 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Smazu vse krome emailu, poslu email, smazu email neasi.

Ale koop je jina liga ... odpoved na dotaz emailem jestli udaje teda byly smazany:
odpověď na Vaši žádost odešla 8.6.2018 dopor. dopisem do vlastních rukou na adresu trvalého bydliště.
JiK avatar 20.6.2018 17:33 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
i ty jeden lisaku, ze ty jim do toho chces vnaset logiku? A infikovat urad rozumem? To Ti ale neprojde...
20.6.2018 01:39 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jak jinak si te maji overit? To chces, aby kazdy jouda mel moznost jen na zaklade mailu smazat osobni udaje treba i cizi osoby?
20.6.2018 09:43 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
login do kooportal.cz neasi
20.6.2018 15:02 snajpa | skóre: 20 | blog: snajpuv_blocek | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi

No, tak to teda ne. To by bylo tak, ze by se jednou slo po meritu veci a actually by nekoho zajimala nejaka ochrana udaju. To by s tim svetem bylo nejaky moc dobry, kdyby to vsichni vzali za svy a GDPR implementovali jako snizovani barier k orchrane udaju.

Namisto toho, svet je v poradku, tj. stale to stejny sebeprospecharsky misto, jako vcera, tj. nehrosi, ze by nekdo udelal neco pro druhyho jen tak, natoz, kdyz to prislo narizenim zeshora. Takhle je to tak, z pohledu podnikatelu - aha, takze dalsi byrokracie? Tak dobre, pan by chtel smazat, kdyz ja musim papirovat, koukej papirovat ty taky. Vsem naokolo to pekne osolit a zneprijemnit, kdyz mne je neprijemne, ze.

Jenze co si tihle zakopovi bojovnici s kokotnem pomoci kokotna neuvedomujou je, ze jejich pristup k veci rozhodne nepovede ke zruseni GDPR. Naopak, muzeme cekat dalsi regulace proti tomu kokotnu navic, coz zase ve stejnym vzoru pogeneruje novy level kokotna k mitigaci.

Zacarovany kruh, z kteryho existuje akorat jedine cesta ven - smazat pravidla uplne vsechny a zacit od nuly. To moc pekny nebude, na druhou stranu, od takovyho crashe jsme jeste peknejch par kokotregulaci daleko.

--- vpsFree.cz --- Virtuální servery svobodně
20.6.2018 17:21 V.
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co pamatuju, svýho času jeden bigoperátor měl přesně tohle v interních předpisech, že zákazníkovi dodá info na požádání, co o něm všechno shromažďuje. A pak to klidně smaže.
Bylo to už někdy kolem roku 2010, takže proto můžu tvrdit, že v ČR je GDPR de facto zaběhlá věc a nic nového.
Takže taky čekám, že řeknu "jsem to já, identifikujte si mne a vše o mně smažte". Ohledně GDPR.
A bohužel čekám taky, že to skončí tak jako tehdy, že ano lze zrušit službu, ale musí to zákazník dodat někam do horoucí prdele a najít ten správnej formulář co nikde neni. Že se dobrá myšlenka zkurví.
22.6.2018 10:28 Jason
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Do jaké doby expirace? 15 let? To si dělají srandu, ne?
22.6.2018 11:05 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Presne tak. 15 let po ukonceni smlouvy. Tech 15 let si vytahli z $#!$, pry nejaka promlceci doba - ani se neobteziji napsat co to ma byt za promlceci dobu, tech 15 let si proste vymysleli. GDPR v CR v praxi.

Odpovedel jsem tedy, ze jim zakazuji predavat me osobni udaje marketingovym firmam apod. - na to uz neodpovedeli vubec (mozna zase na ten emailem odpovedeli doporucenym dopisem?).
Max avatar 22.6.2018 11:32 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Např. smlouvy se dle zákona musí archivovat po dobu 10 let, pokud si dobře vzpomínám.
Tento zákon je nadřazen zákonu o GDPR.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.6.2018 14:11 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Takze to fakt vypada ze si tech 15 let vymysleli - opravdu to vypada jako hodne prehnana lhuta. Povinnost archivovat smlouvy jim urcite nebrani smazat osobni udaje z databaze ne? A rozhodne jim to teda nebrani prestat osobni udaje predavat marketingovym agenturam. O co jim jde je mi jasne uz z te prvni obstrukce - odpoved na email doporucenym dopisem.
Tento zákon je nadřazen zákonu o GDPR.
Tak vyber dani je nadrazen vsemu, o tom zadna.

Max avatar 22.6.2018 14:17 Max | skóre: 72 | blog: Max_Devaine
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Záleží, jak to mají řešeno. Pokud mají smlouvy v db. Ostatně už jen to, že mají smlouvu s tvými osobními údaji, tak jsou tvé údaje dle GDPR ve stavu "zpracovávání".
Každopádně dle GDPR by je neměli používat mimo rozsah, který je nezbytně nutný. Tzn., že by je neměli používat k marketingu a dalším věcem s tím spojeným atd., pokud k tomu tedy nedáš souhlas.
Zdar Max
Měl jsem sen ... :(
22.6.2018 14:26 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Jasne, ale to vubec neobjasnuje proc nemuzou vyhovet Article 17 GDPR po dalsich 15 let od ukonceni smlouvy.
26.6.2018 00:06 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Tak jsem jim teda napsal at alespon nepredavaji moje osobni udaje marketingovym agenturam, a odpoved koop, ze predavat budou a mam smulu a pokud se mi to nelibi, ze si muzu leda tak stezovat u UOHS :). Tolik k GDPR v CR v praxi :-D.
26.6.2018 07:17 jozka | skóre: 19 | blog: jozkovo
Rozbalit Rozbalit vše Re: GDPR v praxi
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jj, to bylo kydu, jak to pro spolky platit nebude, ze je to proti velkym telco operatorum, bankam a tak. A dopadlo to zase jako vzdycky, velky s tim vykejvaj a mne mrdaj svazovi funkcionari, ze jeste nemam podpisy vsech devadesati clenu...

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.