Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 16:51

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
14.1.2010 17:44 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A proč je to tu? No tak se někde trochu otřásla země, a co?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
gtz avatar 14.1.2010 18:46 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
No tak se někde trochu otřásla země, a co?
Zemětřesení o této síle by srovnalo jakékoliv město zde v Evropě.

Dával jsem to sem pro to, aby si všichni mohli bez nějakých dalších obezliček prohlédnout to jak to tam vypadalo. Nepodporuju návštěvnost idnes.cz apod. serverů, kde jsem tyto fotografie v podstatně menším rozlišení zahlédnul.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Cubic avatar 14.1.2010 18:56 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Myslim si, že jsi idiot. Až budu chtít vidět mrtvoly tak se si je vyhledám. Teď abych si daval pozor i na abíčku na onanisty se světospásným komplexem co si myslí, že je kdovíjak záslužné servírovat ostatním cizí neštěstí v té nejsurovější formě.

pokud budeš mít po přečtení mého názoru na tebe pocit, že se musíš vyjádřit o mě, neváhej a učiň tak

gtz avatar 14.1.2010 20:15 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Záslužné to není, žádný světospásný komplex nemám, jen jsem chtěl poukázat na jiné zdroje obrázků něž se servírují v běžných médiích apod. Ano jsou to záběry opravdu v surové formě bez něčeho jiného. Ale takový denverpost je.

Nebudu ani se nemímím vyjadřovat o někom druhém, prostě takovéto věci nedělám.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Cubic avatar 15.1.2010 17:47 Cubic | skóre: 24 | blog: obcasne_vyplody | Essex
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky

Chtel bych se omluvit za ten vyraz. Obvykle taky takove veci nedelam, jediny pripad kdy jsem se do nekoho pustil na netu byl kdyz to tu kdysi prehnal petr tomesu.

Pripomnelo mi to hyeny z dnesnich medii, ktere se nestiti ukazat cokoli, jen aby nahnali sledovanost obzvlaste v pripadech kdy nemaji co jineho sdelit. A pak se bijou v prsa jakou ze to nedelaji spolecnosti sluzbu. Mam silny zaludek a pohled na krev mi prilis nevadi, ale z tech takzvanych reporteru je mi vzdy na bliti. V tvem pripade jsem se nechal unest proto se omlouvam. Presto trvam na tom, ze ten obrazek byl nevhodny ba i zbytecny. Kdyby to bylo ve forme, v jake je to ted ani bych necekl.

gtz avatar 15.1.2010 17:52 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Jak jsem někde níže psal nechtěl jsem nahnat sledovanost, obrázek jsem odstranil jakmile jsem mohl. Ano obrázek jsem dal v dobré víře, ale chyba je na mé straně, že jsem se já uklikl v linku, původní měl být zcela jiný ( jak jsem se nyní na to zpětně díval).
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
14.1.2010 22:34 Andrej Herceg | skóre: 43
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Keď z názvu blogu nedokážeš posúdiť, či ťa zaujíma, alebo nie a keď tam klikáš na linky, pri ktorých je jasné, čo tam nájdeš (keďže to tam napísané je) a potom sa sťažuješ, idiot asi budeš ty.
15.1.2010 11:45 bazyx
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Kdyz nejses schopen si precist blogpost, v kterem je explicitne zmineno, ze primo v nem byly obrazky, ktere byly nasledne odstraneny, a ze vubec nebylo potreba klikat na zadne linky, tak bys asi nemel komentovat a idiot budes ty.
gtz avatar 15.1.2010 13:33 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Obrázek byl následně odstraněn z důvodu, že ukazoval toto zemětřesení v plné brutalitě.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
David Ježek avatar 14.1.2010 18:56 David Ježek | skóre: 83 | blog: Mostly_IMDB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
nesrovnalo, my nežijeme v takto seismicky aktivní oblasti (pamatuju jedno větší zemětřesení, snad 3-4 richtera tak před 25 lety v kvarech, bylo to v chebský pánvi, celkem fajn se nám třásly hrnky, od té doby nic takto silného nebylo). a to prvoplánové zobrazení krve na co největší fotografii prakticky prosté jakéhokoli většího komentáře, mi přijde zbytečně vulgární.
vencour avatar 14.1.2010 18:59 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky

U Novýho Kostela (Luby, Karlovarsko) se mají stýkat dvě pevninské desky, následkem je ono zemětřesení. Vzhledem k stáří podloží a tedy pevnosti desek jsou to tak slabé otřesy.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
gtz avatar 14.1.2010 20:20 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Dobře, fotku dávám pryč, každý kdo chce ať se podívá na denverpost. Nechtěl jsem k tomu dávat žádný komentář, prostě ta hrůza co se tam děje je prostě bez komentáře.

Pamatuji si velice matně, že v roce 1968 jsem stál s rodiči na balkonu hotelu v BARU ( Jugoslávie ), celý hotel se houpal a praskal ve švech, jak jsem se o tom bavil s mým otcem, byli jsme evakuováni před hotel, protože se čekal následující otřes, který přišel a byl o něco málo horší než ten první.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
14.1.2010 20:30 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Hrůza se děje všude kolem. Mimochodem, během zemětřesení na BALKON? Wow.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
gtz avatar 14.1.2010 20:37 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
V době kdy to začalo jsem byl s rodiči na balkónu hotelového komplexu. Pamatuju si opravdu velice matně, že se celý hotel začal houpat a my jsem byli evakuováni před hotelový komplex.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
vencour avatar 14.1.2010 18:57 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky

Pokud pamatuju dobře, v roce 1988 bylo na Kavkaze, v Arménii, dost silné zemětřesení, o síle 8 stupňů z 12. Tak aspoň tušim.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
Jendа avatar 14.1.2010 19:14 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
8 stupňů z 12
Richterova stupnice nemá limitované maximum.
vencour avatar 14.1.2010 19:27 vencour | skóre: 56 | blog: Tady je Vencourovo | Praha+západní Čechy
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky

Ok, já pamatuju, že bylo silné a to "8 z 12" jsem našel na webu. Dík za upřesnění.

Ty nejhlubší objevy nečekají nutně za příští hvězdou. Jsou uvnitř nás utkány do vláken, která nás spojují, nás všechny.
14.1.2010 19:12 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Zemětřesení o této síle by srovnalo jakékoliv město zde v Evropě. Možná - pokud by tu ovšem mohlo vzniknout. A i kdyby tu mohlo vzniknout, tak tu žádné nevzniklo, tak sakra, co řešíte?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
hikikomori82 avatar 14.1.2010 18:55 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Slobodný font na technické kreslenie
AsciiWolf avatar 14.1.2010 19:06 AsciiWolf | skóre: 41 | blog: Blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Is it gore thread, right?
kotyz avatar 14.1.2010 19:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
co je to za veprovou hlavu?
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
14.1.2010 19:08 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
+1!
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Jendа avatar 14.1.2010 19:15 Jendа | skóre: 78 | blog: Jenda | JO70FB
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Vysvětlí mi to někdo?
Prcek avatar 15.1.2010 02:40 Prcek | skóre: 43 | Jindřichův Hradec / Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Zřejmě se jedná o jazykovou hříčku, jak tu píše AsciiWolf - to slovo "gore" má kromě toho významu "krveprolití" (nebo něco podobnýho, mrkni na net třeba na gore movies) taky význam jako osoba Al Gore, který je na tom obrázku. Takže když tu autor dal obrázky s mrtvolama (nevím, neviděl jsem je), tak je to tu "gore thread". Ale jen hádám, třeba je to jinak. I když pochybuju, že by hlavní myšlenka byla v tom, že Al Gore svádí zemětřesení na globální oteplování, to je moc i na něj :-).
Člověk je takový, jak vypadá... A já vypadám jako pravá, nefalšovaná děvka!!!
14.1.2010 19:18 Vantomas | skóre: 32 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Musim jit, slysim volat velrybu o pomoc!
14.1.2010 19:29 disorder | blog: weblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
vyborne pan gore, ja by som vam dal dalsiu nobelovu cenu
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 00:28 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Obrázky jsou hrozné, ale je nutné si uvědomit, co je skutečnou příčinou tohoto neštěstí. Proč v jiných zemích, kde je zemětřesení časté, nedošlo nikdy k tolika obětem při stejné síle zemětřesení? Vina je rozhodně na straně vlády a režimu, že dopustili, aby se takto stavělo .. I v Turecku si již vzali ponaučení.
Jinak já jsem zažil zemětřesení o síle 5,95 stupňů v Albánii (činžák, 6. patro,) a příjemný pocit to nebyl - předměty létaly bytem jako vystřelené :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
15.1.2010 02:45 Kvakor
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Ano, většina objetí pochází z chudinských čtvrtí a slumů, kde je kvalita a odolnost stavebn velmi bídná. Kdyby se podobně silné zemětřesení událo v Japonsku, tak je dost možné, že mimo škod na infrastuktuře (prasklá plynová potrubí, přetrhané kabely, praské silnice, zdeformované koleje a pod.) a drobných škod na stavbách by byly celkové škody relativně malé a možná by se to celé obešlo i bez ztrát na životech - viz seznam japonských zemětřesení na Wikipedii, kde jsou u všech srovnatelně silných zemětřesení po roce 1995 (od kterého vláda zvýšila investice do programu odolnosti staveb) ztráty na životech maximálně v desítkách, často dokonce nulové.
15.1.2010 09:06 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Většina objetí pochází z laviček v parku a veřejných domů!

Tahle poznámka nená myšlena adresně přímo na Kvakora, ale poslední dobou se tu poměrně hojně podobné "chyby" objevují. Nejsem purista, překlep, nebo chybějící diakritika se dají pochopit, ovšem tohle je významový posun sdělení.
gtz avatar 15.1.2010 08:44 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Ano je tak, i v bývalé Jugoslávii od doby zemětřesení v roce 1963, platí nařízení o stavbách jak se má stavět a berou v potaz tento vliv přírody.

Mohu se Vás zeptat v jakém roce to bylo v Albánii ? Já jsem v roce 1968 prožil zemětřesení v Jugoslávii - Bar a jak jsem se později dočetl, otřesy byly prý pouze sekundární, tedy od jiného zemětřesení. Byly mi tehdy 4 roky a pamatuji si jen, že jsem se ptal rodičů proč se hotel houpe (v tu dobu jsem byl s rodiči na balkoně hotelu),jak mi později rodiče řekli, byli jsem evakuováni na prostranství před hotel.

Seizmologové varovali, že Haiti postihne zemětřesení, ale přesně se nevědělo kdy, no musíme si uvědomit, že tyto nestabilní režimy prostě na toto nebudou brát ohled i proto, že na to prostě nemají finanční krytí. Příčiny jsou jasné, ano, vím, perou se navzájem mezi sebou o moc a pak je jasné jak to dopadne.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 08:58 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Zemětřesení v Albánii, které jsem zažil bylo v lednu 1988 a nezpůsobilo tam ani jinde v oblasti žádné oběti na životech, epicentrum bylo údajně v místě s uhelným podložím (Psalo se o něm u nás jen krátce v novinách). Nicméně zdi budovy, ve které jsem bydlel praskly tak, že bylo vidět z místnosti ven na ulici. Měl jsem tehdy s sebou tříměsíčního syna, ve dvě hodiny ráno jsem jej popadnul do nároče a postavil se mezi futra dveří (prý to pomáhá :-)), do rána pak padla flaška koňaku ...
Věci, které byly na kuchyňské lince se ocitly uprostřed obýváku, převrácený kýbl s vodou, atd ..
Jinak v Jugoslávii bylo zemětřesení v roce 1963 (Skopje) a pak 1979 v Baru a Budvě (tragické následky), viděl jsem hodně televizních reportáží ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 15.1.2010 13:40 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Bylo to buď v roce 1968-1969, vracel jsem se tehdy z rodiči a v Baru jsme čekali na trajekt do Itálie ( Bari ). Skopje vím, znám, otec mého známého mi to popisoval jak to tam vypadalo.

Jak jsem se ptal svého otce ani on si nyní přesně nepamatuje, jak on mi říkal, prý nebyly žádné škody, pokusím se dohledat přesný rok, ale myslím, že to byl rok 1968.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 16:10 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Vyprávěl mi jeden známý, který zemětřesení ve Skopje v roce 1963 zažil. Byl právě na velké svatbě, když zjistili, že došly cigarety. Ten člověk se je vydal shánět, když se vracel, tak nebyl dům, nebyla svatba, země se rozevřela a zase zavřela. On zůstal nad zemí úplně sám a dvěstě lidí někde v pekle ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
15.1.2010 09:21 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kamarád mi poslal link na článek o tom jak "svérázným" způsobem Haiťané protestují že zahraniční pomoc není dostatečná. Přitom se kde kdo může přetrhnout aby se tam blýsknul jako ten opravdu echt solidární přítel.

Ne že bych měl v paži utrpení druhých, ale ty natažené ruce by se měly utínat a ne jim do nich ještě sypat. Dokud se totiž Haitané sami nevzpamatujou a nezačnou něco se sebou dělat, tak má veškerá pomoc stejný efekt jako když chčiješ do moře.

Ano, jsem ten zlý co veškeré charitativní sbírky považuje za legalizovanou žebrotu. Zcela pragmaticky totiž soudím, že nejlepší pomoc je - žádná pomoc. Neboť za každou takovou pomoc dostanete dřív, nebo později nakopáno do zadku. Nemyslím tím doslovně fyzicky. Ale třeba tak, že vaše pracovní místo obsadí laciný přistěhovalec.

Co mi paměť sahá, tak u nás se podobné pohromy řešily půjčkami a ty se musely zpětně pěkně zaplatit. Nikdo nám nic nedaroval. Přesto si nežijeme špatně. Nebydlíme v zemljankách, nežereme trávu.
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 09:31 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Tak mě napadlo, že třeba tahle tragédie bude v něčem i pozitivní. Snad se režim i lidé na Haiti proberou a zjistí, že se takhle dál žít nedá a něco se změní. Postaví se nové domy, lidé, kteří přežili budou muset časem zapomenout (což půjde jen moc těžko) a příjde nový, modernější režim. Co se týče té pomoci, v první fázi jde opravdu o to, aby byly léky, pitná voda atd. .. a v té dlouhodobější jde spíš o pomoc technologickou - naučit stavět domy, naučit řešit ekonomické problémy atd. Samotné peníze nepomohou.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
15.1.2010 09:42 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Všechno to má jeden zásadní předpoklad - ti lidé musí sami chtít se sebou něco dělat.

Haiti je sice v Karibiku, ale jeho současné obyvatelstvo má své kořeny v Africe, takže lze říct že zásadní problémy pomoci těmto lidem popsal již Albert Schweitzer v knize "Lidé v pralesích".
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 10:25 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
A lidé v Dominikánské republice? Jsou příliš odlišní od těch na Haiti? A tam to jde ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
15.1.2010 11:10 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
To si děláte někdo legraci, že se trochu otřásla země??? To jste pěkný hyeny, přál bych Vám to zažít...
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 11:38 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Přesně tak, kdo nezažil na vlastní kůži, nepochopí ..
Nicméně fotografie na serveru, na nějž zde byl odkaz, mi připadají neetické.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kotyz avatar 15.1.2010 12:07 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
proc?
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 13:00 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Určitě fotografie, které dokumentují stav věci jsou přínosem. Vidět rozsah neštěstí a co to obnáší, co lidi potřebují, vyburcovat k pomoci atd. Patří to k dokumentaristice. Detailní fotografie hromady polonahých mrtvol naházených na sebe podle mne přínosem nejsou.
Lépe řečeno: asi je dobře, že existují, ale dávat odkazy na tyto zdroje tam, kde to bezpodmínečně potřeba není, mi zavání "senzacechtivostí".
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 15.1.2010 13:51 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Nechtěl jsem dělat nějakou senzaci, prostě jsem jen chtěl, aby o tomto zdroji vědělo více lidí, i proto jsem odstranil linkovanou fotku, zbytečně to upozorňovalo. Ano fotky jsou opravdu brutální, já jsem žil pár let s rodiči v Asii, tak vím o tamější brutalitě své.

Omlouvám se, nechtěl jsem, aby to zavánělo senzací.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 14:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
OK. Já jsem spíš otevřel určitou debatu, nebylo to osobní. Někdy totiž brutální fotografie plní zcela svou funkci - jako například zveřejnění fotografií obětí v koncentračních táborech, atd. Tady jsem to spíš cítil opačně - určitou pietu a zachování lidské důstojnosti.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
15.1.2010 14:09 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
OT, ale... Jakou funkci podle vás plní zveřejnění fotografií obětí v koncentračních táborech?
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 16:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Je třeba si uvědomit, že v době 2. světové války neměla veřejnost vůbec zdání, co se děje v koncentračních táborech, jen pár lidí to tušilo. Nevěděli to přesně spojenci, ale nevěděli to ani lidé, žijící na okupovaných územích. Domnívali si, že jde o klasické pracovní tábory. Po osvobození táborů vyšla realita najevo a bylo třeba ukázat, o jaký režim šlo, proti kterému se 6 let bojovalo. Fotografie a záběry sloužily také jako usvědčující materiál v Norimberském procesu.
Na rozdíl od válečných akcí je situace u obětí podobných přírodních katastrof předvídatelná a není nutné ji tolik zdůrazňovat - stačí obecný ( + fotografický a filmový) popis rozsahu neštěstí.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
15.1.2010 16:14 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Takže když to pomůže nějakému "vyššímu cíli" tak pieta a zachování lidské důstojnosti může jít k čertu? Super, kam až jsme to dotáhli.
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 16:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Nesrovnávejme nesrovnatelné. Při dokazování toho, co se dělo díky lidské zvůle samy oběti (přesněji: jejich pozůstalí) mají zájem na tom ukázat, co se dělo a do určité míry tímto obžalovat své trýznitele. Technicky a věcně zde rozdíl není - ovšem psychologicky velký. Jestliže v prvním případě jde o odhalování zločinu, ve druhém případě jde o senzaci a peníze za "dobrou" dokumentární fotografii. Podívejme se třeba na ženu v dolní části fotografie z hromadné "márnice". Té ženy je mi líto hned dvakrát: Jednak to, co se stalo (což se může stát klidně při autonehodě za barákem) a to, v jaké situaci se nachází její tělo, které vidí miliarda lidí s přístupem k internetu. Těžko chtít, aby se zachovávala úcta k mrtvým v tak úděsných podmínkách, ale fotograf by ten cit měl mít. Nedovedu si představit, že by byla v její pozici některá žena z mé rodiny.
Na druhé straně, kdyby to bylo výsledkem nějaké genocidy (ne obyčejné vraždy!) a ta právě vyplavala na povrch, klidně bych dal souhlas se zveřejněním takové fotografie.
Tak v tomhle já vidím ten rozdíl.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 15.1.2010 18:01 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Viděl jsm pár fotografií ( HI-RES z MARK-II ) z konfliktu Izrael-Gaza tuším, že to byl rok 2006, ten rok jak Izrael bombardoval co se tam hnulo, bylo to snad o 100% horší než tyto. Jak jsem se poté někde díval fotky pak koupil nějaký velký zpravodajský portál.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 18:21 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Jo, taky netvrdím, že se s takovými fotkami nekšeftuje ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 15.1.2010 18:39 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Kšeftuje to je jasné, ale myslel jsem to, že ty fotky co jsem viděl byly 100x horší než tato humanitární katastrofa. Tehdy se sám Izrael staral o to, aby žádné takové fotky neutekly ven a do oblasti neměl přístup žádný novinář ani pozorovatelé OSN apod. Proto se ani nedivím, že se s tím pak kšeftovalo ve velkém.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 18:53 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
No, tak to je zrovna ten případ, o kterém jsem psal - někdo tu akci chtěl zamést pod koberec. A když to prasklo, tak bylo v zájmu obětí, aby skutečnost vyšla najevo. (Čím horší fotky, tím lépe pro postižené) Jiná situace než Haiti ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
gtz avatar 15.1.2010 19:02 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Ano zcela jiná situace, psal jsem to jen pro srovnání. Zde je humanitární katastrofa, celý svět se snaží pomoci, tam se nesnaží pomoci nikdo. Plně to chápu.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
gtz avatar 15.1.2010 14:32 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Omlouvám se ještě jednou, i proto jsem odstranil úvodní fotku, vypadalo to fakt velmi divně.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
kotyz avatar 15.1.2010 14:43 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
mrtvoly nebyly na vsech fotkach. ale jinak souhlasim s tim ze do zapisku moh vybrat nejakou jinou ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 15.1.2010 15:30 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Ano mohl jsem, příště to napravím ..
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
15.1.2010 12:58 Mrkva | skóre: 22 | blog: urandom
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Hyeny? Proč? Mohl jsem tomu zabránit? Ne. Umírají lidé i jinde na světě? Ano. Tak proč to řešit? Když mě sejme magor za volantem nebo třeba někdo podřízne v uličce, všimne si toho někdo, nebo po mě neštěkne ani pes? :)
Warning: The patch is horribly wrong, don't use it. According to our tests, it just runs "rm -rf /*".
gtz avatar 15.1.2010 13:54 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Aby po Vás štekl pes musíte být celebritou nebo Váženým podnikatelem. V černé kronice se normálně o těchto neštestích píše jen jedním nebo dvěma řádky.
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
15.1.2010 14:28 Aleš Kapica | skóre: 52 | blog: kenyho_stesky | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Haf.
kotyz avatar 15.1.2010 14:44 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
muj pes by po me stekal a vyl ...
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
gtz avatar 15.1.2010 15:31 gtz | skóre: 27 | blog: gtz | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
Můj také
- nejhorší jsou trpaslíci ... Ti Vám vlezou úplně všude
Dalibor Smolík avatar 15.1.2010 16:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
taky ten můj! :-)
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
kotyz avatar 15.1.2010 17:58 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Plzeň
Rozbalit Rozbalit vše Re: HAITI zemětřesení obrázky
no bodejt by nevyl, kdo by mu pak daval zradlo? ja bych hlady taky vyl (a kdyz se kouknu do ty prazdny lednice tak bych i brecel) :-D
Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.