Portál AbcLinuxu, 2. května 2025 05:56
Dec 01 16:41:20 Sensor 0 C: -6.81 F: 19.74 Dec 01 16:41:21 Sensor 1 C: -6.88 F: 19.62Sypký je a je toho celkem hodně.
Ten blog jsem psal po cca 3-hodinách hustého sněžení.hm, ovšem od té doby ještě dalších přinejmenším 10 hodin sněžilo (a netriviální část toho času docela hustě) takže i kdyby to prohrnuli dle tvých představ, tak pak napadlo ještě dvakrát víc - takže by museli vyjet ještě dvakrát ... opravdu ti přijde reálné, aby každou silnici co 3 h prohrnovali? ... děkuji, nechci, už tak mi přijdou daně proklatě vysoký jinak dnes ráno po Brně byla celá moje trasa v pohodě sjízdná, potkal jsem dvě multikáry s pluhem, jedna hrnula chodníky a jedna čistila nějaké boční ulice
Takže dnes nám začal padat zase sníh a jak se dívám kolem a kolem tak naši cestáři nějak toto celé nezvládli.Jediný, kdo to nezvládá, jsou řidiči. To, že je v zimě sníh, je normální. Pokud má někdo představu, že mají být silnice v zimě čisté, suché, bez sněhu a ledu, je chyba v něm, ne v cestářích.
Pokud má někdo představu, že mají být silnice v zimě čisté, suché, bez sněhu a ledu, je chyba v něm, ne v cestářích.Pokud by to prohrnul pluh nebo traktor pak neřeknu nic. Ale opakuji jak jsem psal, od té doby co ten bílý nesmysl začal padat tak zde pluh nebyl ani vidět. Poznal bych to celkem normálně, protože bordel od něj by byl i na naší ulici a ta je ve stejném stavu jako silnice II. třídy vedoucí na Ivančice.
Kazdy jezdi podle svych moznosti a schopnosti, na tom neni nic spatneho.Nejezdí. Když na to někdo nemá, nemá jezdit vůbec – ne pustit blikače, jet dvacet a skoro prostředkem, a nakonec stejně skončit někde v příkopě.
Takže když si máte vybrat mezi zpožděním v řádu jednotek až desítek minut a nacpanými autobusy na straně jedné, a zpožděními v řádech hodin, ale „pohodlí“ vlastního auta na straně druhé, připadá vám lepší ta druhá varianta?Zřejmě máte halucinace.
A co jsem si vymyslel?Že něco takového tvrdím.
MHD je pomalá, ale (…) není pomalejší než ta soukromá doprava.Myslíte to obecně, nebo jenom za sněhové pokrývky? Ani jedno se mi nějak nezdá, protože autobus na sněhu podkluzuje obdobně jako ostatní dopravní prostředky + zastavuje na zastávkách + musíte započítat cestu na zastávku a ze zastávky. A pokud není sníh, tak se mi občas stává, že autobus MHD předjedu i na kole.
Když jezdím v takovémhle počasí autobusem, osobním autům běžně ujíždíme, ... rozdíl je ale v tom, kdo sedí za volantem.To byl urcite Ondra, ten ma na jezdeni na snehu stejnej nazor jako ja, fajn kluk :)
Já jsem nepsal o riskantním způsobu jízdy – riskantně naopak jezdí mnozí řidiči osobních aut, i když třeba jedou pomalu.To není argument pro to, aby jezdili lidi nebezpečně rychle, či dokonce vyžadovali rychlost po ostatních.
To mne špatně chápete. Já kritizuju řidiče, kteří svou jízdu sněhu na silnici přizpůsobí tak, že jedou nesmyslně pomalu – a pak stejně někde prudce brzdí nebo někomu vjedou do cesty.Jestli ono to není tím, že se nevyjadřujete tak úplně jasně.
a pak stejně někde prudce brzdí nebo někomu vjedou do cesty.Tak pořád lepší, když tito lidé jedou pomalu, než aby jeli rychle. Jednak kvůli následkům, druhak jsou aspoň nápadnější.
Navíc ti pomalujedoucí pak tvoří překážku, kterou se ostatní snaží předjet, což zase způsobuje rizikové situace.Ano, pokud jedou v místě, kde je hustý provoz, tak je to docela problém.
Jinak bych opravdu nenazýval opatrnější jízdou to, když někdo jede pořád třicet (v místě, kde se dá jet o dost rychleji), a takhle dojede až těsně před křižovatku, tam dupne na brzdu a čeká, že to ABS vyřeší za něj.A potkal jste tu na ABC někoho, kdo toto za opatrnější jízdu považoval a bylo by potřeba mu to vysvětlit?
Za opatrné naopak považuji jet klidně i rychleji tam, kde to jde, ale před křižovatkou pak brzdit dlouho dopředu a pozvolna, a počítat i s tím, že předemnou pravděpodobně jelo už dost těch „opatrných“, kteří tam vytvořili kluziště.S tím se nedá než souhlasit.
Tak pořád lepší, když tito lidé jedou pomalu, než aby jeli rychle. Jednak kvůli následkům, druhak jsou aspoň nápadnější.Nikdy jsem netvrdil opak. Ale neměli by jet vůbec.
Ano, pokud jedou v místě, kde je hustý provoz, tak je to docela problém.V zimě nemusí být problém jen hustý provoz. Problém může být už jenom přejet z pruhu do pruhu, někde bývá prostřední stopa společná pro oba směry…
A potkal jste tu na ABC někoho, kdo toto za opatrnější jízdu považoval a bylo by potřeba mu to vysvětlit?Pořád jsme se nějak míjeli. Teď už jsme si to snad vysvětlili.
Zásobování není individuální doprava (účelem není dopravit osobu, ale zboží a to se samo nikam nedopraví).Blbej dotaz: jak se definuje individuální doprava? Účelem MHD je také dopravit osobu a přitom to podle mě není individuální doprava… Já měl zatím definici „Individuální doprava je, když menší (<5) počet osob plně rozhoduje o trase a výjezdovém čase používaného dopravního prostředku“.
individuální dopravajá to beru podobně: vlastní doprava tedy, že se sám dopravím na jaké místo potřebuji v libovolném čase. Počet osob je bych viděl tak k (<7). 7 lidí = Max lidí co odveze MPV.
A pokud máte možnost si vybrat mezi "někdy vyjedu a někdy dorazím" a "teď určitě vyrazím, s větším komfortem a bez různých bacilonosičů a někdy dorazím", tak není divu, že si většina vybere druhou možnost.Jenže tak to právě není. Ve středu a ve čtvrtek některé oblasti Prahy, několik úseků na D1 a v dalších místech úplně stály. Třeba právě v té Praze kdyby se zakázal vjezd neveřejné dopravě a zbyla by jen MHD (která by musela být posílena na maximum), bylo by to samozřejmě špatné, všechno by jezdilo zpožděné a nacpané, ale jezdilo by to. Což je pořád lepší, než když se nejezdí vůbec (ale každý si stojí ve svém autě). Vám možná připadá, že se nic moc nedělo. Já když slyším o tramvajích, které by jezdily normálně, nebýt aut, která vjíždějí na koleje a zapadnou tam, když slyším od jednoho člověka, jak je autobus po dálnici dovezl ke sjezdu, kde si všichni vystoupili a šli dál kilometr pěšky na metro, od dalších dvou, jak šli na metro z autobusu dva kilometry a cestou předešli 3 autobusy téže linky, tak opravdu nemám pochopení pro to, že si někdo chce jet s větším komfortem. To ať si nechá na dobu, až tím nebude tolik omezovat ostatní. Jinak by mne docela zajímalo, co dělali ti řidiči těch aut – lidé z autobusu mohli aspoň vystoupit a jít pěšky, v těch osobních autech museli řidiči zůstat a trčet tam další hodinu dvě. To je opravdu komfort.
Jenze to ma jednu velkou vadu - Praha nema dokonceny obchvat. Pokud jedu na Letiste, tak musim jet pres Prahu at chci nebo ne. Stejne tak kdyz chci z R10 na D1. Az to bude, muzem se bavit o zakazu vjezdu do Prahy. Do te doby utopie.
Vsichni nebydlej v okoli stanic MHD. Ne kazdemu vyhovuje jizdni rad a uz vubec nekolika nasobne delsi doba dopravy. Nehlede na ruzna omezeni ze strany dopravce nebo polofunkcni busy. Zase utopie.
Takze navrhujete co? Zrusit male obce a individualni dopravu? A zvyseni nakladu na MHD 3x-4x aby vsici mohli cestovat MHD jako civilizovani lide? A zavrit vsechny ty, co by si vymejsleli bekoviny jako prepravu nebezpecneho nakladu, vice kocarku najednou, byli spinavi nebo by nedejboze chteli jet nekam mimo jizdni rad?
Vzpomel jsem si na cinsky Novy rok v Cine. Udajne se na listek do vlaku ceka nekolik hodin v nekonecne fronte a ani listek cestujicim nezajisti, ze se do vlaku dostanou anebo vlakem vcas do cile. Nejake procento obvykle musi prerusit cestu a vraci se zpet, aby byli vcas v praci - vas ideal?
poserove co jedou 20 km/h i na uklizene ceste a ti co si mysli ze pro ne fyzikalni zakony neplatiOno se to bohužel vyskytuje v jednom vydání – dotyčný nemá vůbec představu, jak se jeho auto bude chovat, a snaží se to kompenzovat tím, že jede nesmyslně pomalu. A pak se stejně někde pokusí zabrzdit prudce na poslední chvíli nebo něco podobného.
"pozor, ja to neumim, tak si dej poradny odstup nebo me rychle predjet, hlavne pocitej se vsim!"Uz jsem videl auta s nalepkou ZACATECNIK a nikdy mi ta nalepka predjizdeni neusnadnila, vzdy zalezelo na provozu, zatackach a rychlosti toho zacatecnika.
A brzdnou dráhu si nezkrátí. Ale nechávalo ho to v klidu. Prostě jel pomalu.Asi tak... Ted byla boure kolem silnicniho pirata z Prazdroje. Kdosi v te souvislosti tvrdil, ze se ani nedivi, ze jim tecou nervy, ze je prej hruza jet za nekym, kdo jede 128 km/h a neuhne cely dva kilometry. Coz v ty rychlosti trva necelou minutu... Kam ty lidi kurva pospichaj? U nekterejch to chapu, maj dulezity poslani. V utery mne na namrzly dalnici predjel borik, co mu nase osmdesatka pripadala pomala. Podle stylu jizdy jsem usoudil, ze minimalne vecer rozsveci hvezdy a jelikoz bylo tesne pred setmenim, tak pospichat musel. Ale co ti ostatni?
Ted byla boure kolem silnicniho pirata z Prazdroje. Kdosi v te souvislosti tvrdil, ze se ani nedivi, ze jim tecou nervy,tož tvrdil jsem to třeba já ... nevomlouvám, co udělal - pouze říkám, že se nedivím, že něco (takovýho) udělal
ze je prej hruza jet za nekym, kdo jede 128 km/h a neuhne cely dva kilometry. Coz v ty rychlosti trva necelou minutu...a) soudě dle záznamu, co jsem viděl, to bylo poněkud míň než 128 km/h, budem-li počítat, že náklaďáky jely max 100 b) dva kilometry/minuta sem, dva kilometry/minuta tam ... ono když z 200 km dálnice si podle svýho může jet tak maximálně 50 km a zbylejch 150 km jsou podobný situace, tak minutka k minutce - stokrát nic umořilo vola c) neviděli jsme, co předcházelo - když se takováhle kravka nacpe někomu mnohem rychlejšímu těsně před čumák a nejlíp bez blinkra, takže má plný ruce práce a je rád, že to ustojí, tak to celkem nasere a už to není jen o té "necelé minutě" ... opět, netvrdím, že to tak muselo být - jenom že na našich silnicích a dálnicích je taková situace často k vidění, a tudíž že se nedivím, když labilnějšímu jedinci rupne v bedně (ostatně, sám jsem již jednoho takového kokota potkal, mohl se posrat z toho, že jsem ho nenechal najet do průběžnýho pruhu - zcela v souladu s pravidlem zipu, auto před ním jsem pustil - a kdyby si svůj následný manévr nezkoušel na mě, ale třeba na přítulce, tak to taky mohlo dopadnout dost ošklivě)
Přitom stačí jen trocha tolerance a uvědomit si žebříček hodnot. Nevím proč ten před námi jede jak jede. Ten za námi také ne. Třeba ten blb pomalá veze těhotnou manželku v rizikovým? A to hovado uspěchaný těhotnou manželku co začíná rodit.no to já si říkám ... třeba má poruchu ... třeba má "mokrý papíry" ... třeba ... ale kde se kurník takovejch řidičů/aut na těch silnicích bere, že je neustále potkávám, kolikrát za život člověk veze tu těhotnou manželku, kolik kilometrů musí jet od místa poruchy do svého oblíbeného servisu, jak dlouho po autoškole trvá než se naučí, že na rovný, široký, přehledný silnici v létě za sucha mimo město je opravdu možné jet i více než 70 ...? když vidím starý auto, tatíka s rodinkou včetně děcek v sedačkách, mladou náctiletou pipinku, apod., tak to beru samozřejmě, ale když jede chlap +- 35-40 let, bez klobouku, v novým nablejskaným fáru, a stejně se vleče, tak už nevím ...
BTW v minule debatě bylo tvrzeno, že z onoho videa nejde vůbec nic poznat, ani kdo kam jak jel. Nejednou jde poznat rychlost auta? Nic ve zlým :)))))to že bych já tvrdil? bavíme se o stejným videu? - hoď odkaz, ať máme jasno
Od té doby na každém konci silnice stál jeden pěší policajt, co dal občas pokutu nějakému chodci za špatné přecházení.... což ostatně ale také není tak špatné; ani zelená na semaforu neopravňuje chodce skákat autům pod kola, na tu červenou může jet například někdo s modrým majákem (a co když autu prostě vysadily brzdy - již se mi taky za volantem stalo, že šlápnu na pedál a ono nic), takže když policajti pohlídají, aby se i chodci chovali v souladu s pravidly, je to jen dobře (nicméně doufám, že pokud dotyčný jel na červenou jen tak z plezíru, tak si za to patřičně poseděl ...)
... což ostatně ale také není tak špatné; ani zelená na semaforu neopravňuje chodce skákat autům pod kola, na tu červenou může jet například někdo s modrým majákemŘekni mi, že si děláš srandu. Pokud mám argumentovat na tvojí úrovni, tak nevidím jediný důvod, proč by auto s modrým majákem mělo mít na přechodu automaticky přednost. Snad jen, kdyby ten modrý maják měli zapnutý. A jistě má velký smysl postavit na přechod pěšího policajta s bločkem, aby přejetého mohl pokutovat, že přehlédl signalizující maják (a případně ještě přeslechl houkání), až ho budou seškrabovat ze silnice.
co když autu prostě vysadily brzdyTak to policajt předem vytuší a rozběhne se proti autu a jako superman ho ručně zabrzdí, že :).
takže když policajti pohlídají, aby se i chodci chovali v souladu s pravidly, je to jen dobřeDají pár školákům stovkové pokuty za to, že přecházejí na červenou prázdnou silnici bez křižovatky a při dívání se, jestli nejede auto, přehlédnou na chodníku policajta, kterému dají stovku a přijdou o kousek později do školy. Když policajti zmizí, začnou zase všichni přecházet podle rozumu a signalizaci vnímají opět jako informativní. Do tabulky se napíše, kolik rozdali policajti pokut, Nadřízení se poplácají po zádech, a v televizi se pustí spot, jak jsou školáci hrozně neposlušní, že přecházejí na červenou prázdnou silnici. Jen upozorním, že to nebyla základka, ale střední, a že tam policajti nepřišli pomoct a poučit, ale max vyinkasovat pár pokut od lidí, kteří už mají svoji představu o dodržování pravidel přecházení utvořenou. Policajty před základkama vidím rád, protože zvládnou zachytit hrající si děcka než vlítnou z hlouposti do silnice, případně když ve špičkách řídí dopravu a usměrňují jak auta, tak školáky, když buď není semafor, nebo se to prostě úplně nezvládá. Mimochodem, já jsem tam nikdy pokutu nedostal, vždycky jsem se na červenou dobře rozhlídnul na všechny strany, nejen na dva pruhy (stejnosměrné) pruhy pro auta, přes které jsem přecházel.
Pokud mám argumentovat na tvojí úrovni, tak nevidím jediný důvod, proč by auto s modrým majákem mělo mít na přechodu automaticky přednost. Snad jen, kdyby ten modrý maják měli zapnutý."snad"? ... člověče, nechtěl by ses dovzdělat? zákon č. 361/2000 Sb.: Jízda vozidel s právem přednostní jízdy § 41 (1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen „vozidlo s právem přednostní jízdy“), není povinen dodržovat § 4 písm. c), § 5 odst. 1 písm. f), g) a h), § 6 odst. 5 a 6, § 7 odst. 1 písm. b), § 11, § 12 odst. 1, 2, 4, 5 a 6, § 13 až 17, § 18 odst. 2, 3, 4 a 8, § 19 odst. 2 a 3, § 20, § 21 odst. 2, 3 a 4, § 22, 23, § 24 odst. 3 a 4, § 25 odst. 1, 2, 3, 4, 5, § 26 odst. 3, § 27, § 28 odst. 2, 3 a 5, § 31, § 32 odst. 6, § 35, § 36 odst. 1 a 2 a § 39 odst. 4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích. §5 Povinnosti řidiče (1) Řidič je kromě povinností uvedených v § 4 dále povinen h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo, §54 (3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji.
nemusí, stačí když bude vynucovat dodržování §54 ... auto je tak blízko && jede tak rychle, že před ním nestíhám bezpečně přejít => nelezu před něj platí bez ohledu na to, jestli autu ty brzdy fungujou nebo ne - pokud fungujou (a použije je ...), změní se rychlost => můžu přehodnotit, že tam vlezu, pokud se rychlost nezmění, tak mu pod ty kola prostě neskáču mimochodem, toto platí bez ohledu na světelnou signalizaci (§74)co když autu prostě vysadily brzdyTak to policajt předem vytuší a rozběhne se proti autu a jako superman ho ručně zabrzdí, že :).
mno, takže krom policajta přehlídli tu červenou, že?takže když policajti pohlídají, aby se i chodci chovali v souladu s pravidly, je to jen dobřeDají pár školákům stovkové pokuty za to, že přecházejí na červenou prázdnou silnici bez křižovatky a při dívání se, jestli nejede auto, přehlédnou na chodníku policajta, kterému dají stovku a přijdou o kousek později do školy.
Když policajti zmizí, začnou zase všichni přecházet podle rozumu a signalizaci vnímají opět jako informativní.hm, já bych řekl, že když tam máte nějaký přejetý, tak asi všichni podle rozumu nepřechází ...
Do tabulky se napíše, kolik rozdali policajti pokut, Nadřízení se poplácají po zádech, a v televizi se pustí spot, jak jsou školáci hrozně neposlušní, že přecházejí na červenou prázdnou silnici. Jen upozorním, že to nebyla základka, ale střední, a že tam policajti nepřišli pomoct a poučit, ale max vyinkasovat pár pokut od lidí, kteří už mají svoji představu o dodržování pravidel přecházení utvořenou.z pozice řidiče mě škodolibě těší, že si to taky jednou odnese někdo jiný než auta co u značky začátku obce nejedou přesně 50 apod. :-p
"snad"? ... člověče, nechtěl by ses dovzdělat?Až uvedeš aspoň jednu věc, ve které jsem neměl pravdu.
mno, takže krom policajta přehlídli tu červenou, že?Těžko.
nemusí, stačí když bude vynucovat dodržování §54 ...Neviděl jsem, že by ho kdo kdy porušoval.
hm, já bych řekl, že když tam máte nějaký přejetý, tak asi všichni podle rozumu nepřechází ...Čemu nerozumíš na rozlišení "podle rozumu" a "podle semaforu"?
z pozice řidiče mě škodolibě těší, že si to taky jednou odnese někdo jiný než auta co u značky začátku obce nejedou přesně 50 apod. :-pTakže by stačilo pokutovat všechny, a všichni budou škodolibě potěšeni pokutami těch ostatních :). Škoda, že mi ostatní nemáme svět tak jednoduchý jako ty a nestačí nám ke štěstí cizí neštěstí.
ta jedna věc viz níže, nicméně reagoval jsem tady na to, že "nevidíš důvod" to nemohu nijak popírat, tedy tvrdit, že jsi neměl pravdu, protože opravdu nevím, co tys' viděl nebo neviděl každopádně ten důvod existuje, dává jej zákon, který jsem ti ocitoval, aby ses nemohl vymlouvat napříště, že jsi ten důvod neviděl (tedy za předpokladu, že když selektivně cituješ z mého příspěvku, tak jsi jej aspoň zběžně prošel)"snad"? ... člověče, nechtěl by ses dovzdělat?Až uvedeš aspoň jednu věc, ve které jsem neměl pravdu.
není mi tak úplně jasné, jak tato reakce souvisí s těmi porouchanými brzdami, ale ... i když jsi to třebas neviděl na vlastní oči, tak alespoň o jednom případu víš, takže mi není jasné už vůbec, co tím vlastně chceš říct napsal jsi: Jo to si pamatuju, u nás před gymplem prý nějaký řidič jel na červenou srazil holky, co šly na zelenou. - při poctivém dodržení §54 by se to stát nemohlo (jiná věc je řešit zavinění, které je v tomto případě, jak lze z neúplného popisu předpokládat, že se udál, nejspíše 100% na straně řidiče, porušení zákona ze strany chodce je bezvýznamné)nemusí, stačí když bude vynucovat dodržování §54 ...Neviděl jsem, že by ho kdo kdy porušoval.
ale já tomu rozumím velice dobře ... holky prostě nepřecházely podle rozumu, nýbrž podle semaforu, takže se nechaly přejet což tedy ovšem popírá, že bez asistence policie (která se soudě dle různých informací k situaci v okamžik přejetí nekonala) by všichni přecházeli podle rozumu (tady máš tu aspoň jednu věc, ve které nemáš pravdu - pokud vycházím ze správných předpokladů o tom, co se v daném místě odehrává, v čemž jsem odkázán jen na tvé kusé informace ...)hm, já bych řekl, že když tam máte nějaký přejetý, tak asi všichni podle rozumu nepřechází ...Čemu nerozumíš na rozlišení "podle rozumu" a "podle semaforu"?
hm, zdá se, že vy ostatní máte svět velmi jednoduchý v tom, že rádi soudíte ostatní podle sebe ... já apriori nepřeju nikomu nic zlého, nicméně vnímám toto jako alespoň náznak (muselo by se to dít v podstatně větší míře) spravedlnosti ... když mi chcípne koza, nepřeju sousedovi, aby mu chcípla taky nicméně když mi někdo pravidelně chodí konfiskovat kozu, kvůli nějakému obskurnímu důvodu jako třeba že bydlím na kraji vesnice, a sousedovi se zatím vesele rozrůstá stádečko, a ještě navíc o mě všude roztrušuje, jak si tu konfiskaci zasloužím, protože jsem zlý člověk a je strašný prohřešek bydlet na kraji vesnice (tedy, v našem příkladu chtít se po městě pohybovat rychleji než krokem splašeného důchodce), tak mě fakt potěší, když to žandári jednou vezmou z druhé strany vsi a seberou tu kozu sousedovi mimo jiné i za to, že pase kozy na mojem pozemku (kašle na pravidla, která já musím dodržovat, jako ta červená na semaforu apod.)z pozice řidiče mě škodolibě těší, že si to taky jednou odnese někdo jiný než auta co u značky začátku obce nejedou přesně 50 apod. :-pTakže by stačilo pokutovat všechny, a všichni budou škodolibě potěšeni pokutami těch ostatních :). Škoda, že mi ostatní nemáme svět tak jednoduchý jako ty a nestačí nám ke štěstí cizí neštěstí.
- při poctivém dodržení §54 by se to stát nemohloAha, no já hledal důvod v té zvýrazněné části, ale ty jsi zvýraznil jinou, zřejmě jsi měl v úmyslu zvýraznit následující větu. Neznám podrobnosti té nehody.
auto je tak blízko && jede tak rychle, že před ním nestíhám bezpečně přejít => nelezu před nějKdyby ano, tak tomu žádný nastrčený policajt podle mě nestihne zabránit. Takže jsi mě pořád nepřesvědčil, že se jednalo o účinné opatření.
ale já tomu rozumím velice dobře ... holky prostě nepřecházely podle rozumu, nýbrž podle semaforu, takže se nechaly přejetPřesně tak.
což tedy ovšem popírá, že bez asistence policie (která se soudě dle různých informací k situaci v okamžik přejetí nekonala) by všichni přecházeli podle rozumuV té větě považuj slovo všichni za lidový kvantifikátor. A nerýpej zbytečně, zvlášť, když jediný známý protipříklad je z doby, než se tam policie začala objevovat.
(tady máš tu aspoň jednu věc, ve které nemáš pravdu - pokud vycházím ze správných předpokladů o tom, co se v daném místě odehrává, v čemž jsem odkázán jen na tvé kusé informace ...)Rád bych přiznal, že jsem neměl pravdu, ale spíše se jedná o nedorozuměmí. Tou větou nebylo myšleno, že vždy a za všech okolností každý jednotlivý člověk přecházel rozumně a dobře. Ono ani "podle rozumu" a "rozumně" není to samé. Věta byla popisem pozorování, že ve chvíli, kdy příslušníci z přechodu zmizí, změní lidi chování zpět na svůj běžný způsob přecházení. Tedy opravdu jednají podle svého rozumu, ať už ho pobrali více nebo méně, kdyžto v přítomnosti příslušníků své běžné chování do značné míry upravují. Pravda, taky na základě rozumu... můžeš mě tedy rozpitvat až do posledního slovíčka a dokázat, že jsi u mě našel vyjádření, které není na 100% přesné. Ale pak si musíš vybrat, buď jsi mi chtěl porozumnět (pak ses očividně málo snažil), nebo jsi mi chtěl dát najevo svoji dokonalost či nadřazenost... ale nechme spekulací. Při tvých jistě výtečných vyjadřovacích schopnostech mi jistě sám řekneš, čeho si tím urážlivým tónem a nemístnými poznámkami o dozvdělávání (jen proto, že jsi nepochopil obsah věty, na kterou jsi reagoval, konkrétně použití slova "snad"), chtěl docílit. Jsem zvědavý.
soudě dle záznamu,....To se netykalo te situace, bavili jsme se jen na takove tema
dva kilometry/minuta sem, dva kilometry/minuta tam ... ono když z 200 km dálnice si podle svýho může jet tak maximálně 50 km a zbylejch 150 km jsou podobný situace, tak minutka k minutce - stokrát nic umořilo volaKolik usetri? Deset minut? Stoji to za to? Vcera jsem jel vecer na hokej, asi dvacet km. Normalne se jede 50 v obci 90 mimo, trva mi to 25 minut. Ted jsem jel 40 tam, kde byl led a zatacky, 60-70 na rovinkach nebo na mokru (asi tak dvacet procent cely trasy). Jel jsem to minut 35... Ono totiz zdaleka neplati, ze ten, kdo jede 160 jede to za polovicni cas nez ten, kdo jede 80... Mejte se, jedu do hor
Kolik usetri? Deset minut? Stoji to za to?teď jsem tím "minutka k minutce" nemyslel časovou úsporu, ale to, že když ho taková věc nasere, a další se přihodí dřív než z té první stihne vychladnout, tak ten pohár trpělivosti holt přeteče ...
tož tvrdil jsem to třeba já ... nevomlouvám, co udělal - pouze říkám, že se nedivím, že něco (takovýho) udělalAsi by psychicky labilní lidi neměli dostávat řidičák.
šups znova do autoškoly na jízdyNebo šups znova do autoškoly pro razítko.
Kdysi dávno mne občas vezl autem člověk, co jezdil rally. Když na to přišlo, jezdil opravdu svižně. :))) Ale na třeba na sněhu jezdil dost pomalu, až jsem se divil. Důvod? Chodci, ostatní řidiči... A brzdnou dráhu si nezkrátí. Ale nechávalo ho to v klidu. Prostě jel pomalu.Nojo, jenže to byl zkušený řidič a závodník, ne blbeček, co se musí předvádět. Věděl přesně, co auto na sněhu dělá, tak jel bezpečně, narozdíl od těch, do troubili na pomalé, zřejmě nezkušené, řidiče :).
V Prostejove to bylo vecer prohrnute a stejne nekteri jezdili jak priposrani a brzdili provoz. A pak jezdi max. 20 km/h na rovne, prazdne, dobre osvetlene a prehledne ceste....a jestli takovych ridicu vyjelo dnes vic, muzou se cestari strhat, ten zmatek z nasich silnic by stejne nezmizel...to samý včera večer v Brně - připočítal jsem k obvyklému času 5 minut na očištění auta, zapomněl jsem připočítat 1/2 h na dementní řidiče, takže jsem zase byl za debila, co neumí přijít včas :-/ např. dvouproudovka podél Svratky, pravej pruh byl vyježděnej do čista, nebyl problém tam jet normálně rychle (smí se 60 a nahoru na výpadovku je to pak silnice pro motorová vozidla, takže 80), ale připosranci se tam vlekli necelejch 40 - jenže s předjížděním to bylo napikatchu, levej pruh byl totálně zapadanej, tam bych si troufnul tak max 50, a to mi za to nestálo, abych se s plnejma rukama práce pomalu předšinul před připosrance přede mnou, a on by v okamžiku, když bych ho předjížděl, šlápnul na plyn, jak je dneska zvykem(*), po tom čistým pruhu by v pohodě zrychlil a ještě mi tím zablokoval návrat vpravo, abych mohl odbočit ... (*) tak jsme si nedávno s kolegou říkali, že asi už jsme fakt starý, když pamatujem doby, kdy jak se někdo na silnici vlekl a vytvořila se za ním větší kolona, tak někde zastavil a nechal to předjet, anebo třeba na širší silnici uhnul na bok aby se dalo jet na tři pruhy ... dneska tak leda občas nějakej traktor zajede do krajnice :-/
Zjistěte si nejdřív, do které kategorie údržby které silnice spadajíTo se dá najít kde?
Druhá věc je, zda má smysl při takovémhle sněžení třeba odvolávat techniku z těch několika nejdůležitějších silnic, které se jim třeba daří neustálým kroužením udržovat v nějakém rozumném stavuAle ano jak jsem psal, SUS je v Rosicích a hlavní tah - tedy tah z Rosic na Třebíč byl jen projet auty. A jiný hlavní tah zde myslím není. Sjezd z dálnice k nám (Kývalka) byl ve velmi podobném stavu. Ta silnice o které mluvím je jediné spojení mezi Brnem a Třebíčí (jak pro autobusy tak i pro auta).
To se dá najít kde?Měl by to určit vlastník/správce, takže u těchto silnic pravděpodobně kraj.
Ale ano jak jsem psal, SUS je v Rosicích a hlavní tah - tedy tah z Rosic na Třebíč byl jen projet auty. A jiný hlavní tah zde myslím není. Sjezd z dálnice k nám (Kývalka) byl ve velmi podobném stavu. Ta silnice o které mluvím je jediné spojení mezi Brnem a Třebíčí (jak pro autobusy tak i pro auta).Pořád se na to díváte jen z vašeho pohledu. Pro vás je to možná hlavní tah, ale je to třeba jedna z nejdůležitějších silnic v kraji? Nebyla třeba veškerá dostupná technika na té dálnici? Můžete mít pravdu, ale bez znalosti situace třeba v celém kraji bych si netroufal rovnou obvinit silničáře. Zvlášť když hlavní problém je v řidičích, kteří na takovéhle silnici vyjíždějí, aniž by měli odpovídající schopnosti a techniku. A nikdo nemá odvahu po dobu kalamity zakázat vjezd třeba do Prahy pro veškerou individuální dopravu.
SSÚD Velký Beranov 93,9 - 141,5 km SSÚD Domašov 141,5 - 188,7 km SSÚD Brno – Chrlice 188,7 - 218,8 km
stát/kraj/obec musí mít pro tyto podmínky vyčleněné finance a mechanizaci.Setrime, nevsiml sis? Opravdu si myslis, ze je v lidskych silach to odklidit?
Setrime, nevsiml sis?Všiml jsem si, že se šetří Pokud by byl jiný rozpočet atd. pak by neměl být problém udělat vše. Ale s tímto rozpočtem je celkem problém. Tedy za těchto podmínek to není možné vše uklidit přitom loni to bylo v pohodě.
Já jsem se do vesnice dostal, akorát cesta co běžně jezdím mi trvala skoro 4x tak dlouho. Proč budu sponzorovat něco co nemusím, platím snad daně a stát/kraj/obec musí mít pro tyto podmínky vyčleněné finance a mechanizaci.Jenže jedna multi-kára a tatrovka s pluhem asi bude těžko udržovat veškeré okolí čisté 24 hodin denně zvlášť v takový přívalech a za takového větru. To by se holt musela platit úplně jiná suma aby byla garáž velká jak letištní hangár až po strop nacpaná uklízecíma vozama.
BTW: Co to jé? Dost to připomíná kolorovanou fotku z Hrušek za války (1941) v mírně větším rozlišení.
Jinak sorry, ale tohle zní spíš jako:Cesta k nám je totálně neprohrnutá, pluh ani nějaký traktor jsem neviděl za celou cestu. Na dálnici se tam jeden objevil, ale stále to padá a vidím, že nestíhají. Je to horší než když byly vyhlášena ta jejich kalamita na pondělí.
Začalo to padat dnes dopoledne a od té doby jsou silnice aspoň u nás v celkem divokém stavu. Pluhy nikde, chodníky nejsou vůbec nikde uklizené (nemá to náhodou dělat obec?).
Tak jedu unavený z práce, odbočím z hlavní a žuch…zase po kolena v tom bílém, mokrém, studeném svinstvu. Nohavice mokré a jsem tak nasraný, že se konečně jednou až do garáže nedostanu bez toho aniž bych musel vystrčit nohu z auta nebo si ho zasvinil, že o tom musím napsat na Ábíčku.
Podle té druhé fotky to místo vypadá docela jako obydlená zatáčka, předpokládám že se tam jakou sousedi znáte: To je opravdu tak těžké se domluvit a složit se na nějakou frézu nebo mini-radlici (co by se vlezla do kufru ), rozdělit si hlídky a ten nebožák na kterého by to zrovna vyšlo by to rovnou vzal i s tou radlicí nebo frézou včetně chodníků? Nechápu co by v takovém ďolíku měli co pohledávat silničáři (vždyť to vypadá jen jako příjezdovka k pár obydlím někde hluboko v lese) nebo obec.
obydlená zatáčkaOno to bohužel z té fotky jde dost blbě poznat, ale ta značka za tou studánkou to je jednosměrka nebo slepá ulice?
Jinak sorry, ale tohle zní spíš jako: Tak jedu unavený z práce, odbočím z hlavní a žuch…zase po kolena v tom bílém, mokrém, studeném svinstvu. Nohavice mokré a jsem tak nasraný, že se konečně jednou až do garáže nedostanu bez toho aniž bych musel vystrčit nohu z auta nebo si ho zasvinil, že o tom musím napsat na ÁbíčkuTo se zde děje každým rokem, když napadne sníh tak je takový masakr skoro vždy. A nikdy nikdo s tím nic neřešil i když jsem se rozčiloval na obci apod.
Podle té druhé fotky to místo vypadá docela jako obydlená zatáčka, předpokládám že se tam jakou sousedi znáte:Pár lidí zde znám, ale spousta lidí zde je nových, ale věc se má tak, že nikdo nebude do toho investovat, bohužel platí zde každý sám za sebe. My třeba dole jsme na to celkem lépe, protože je zde silnice pro 2 auta, nahoře, kde vznikl nový satelit tak tam je pouze okružní jednosměrka.
Nechápu co by v takovém ďolíku měli co pohledávat silničáři (vždyť to vypadá jen jako příjezdovka k pár obydlím někde hluboko v lese) nebo obec.Celá silnice jak u nás tak i ta jednosměrka patří naší obci a ta by se měla postarat o tyto věci.
Celá silnice jak u nás tak i ta jednosměrka patří naší obci a ta by se měla postarat o tyto věci.V tom, pripade nechapu, proc se zlobis na silnicare, ti s tim nemaji nic spolecneho.
To se zde děje každým rokem, když napadne sníh tak je takový masakr skoro vždy.Takže můj odhad nebyl až tak mimo.
A nikdy nikdo s tím nic neřešil i když jsem se rozčiloval na obci apod.Chyba. Potřeba je domluvit se, ne se rozčilovat. Nikdo pro někoho druhého nebude jen tak nic dělat, zvlášť když jde doslova o takovou obydlenou zatáčku. A domluvit je potřeba se všema na té obydlené zatáčce (společný zájem), na obci až v případě, že z vnějšího světa bude nedostupná ta obec (znova společný zájem).
Pár lidí zde znám, ale spousta lidí zde je nových, ale věc se má tak, že nikdo nebude do toho investovat,Vždyť říkám domluvit se a rozdělit se. Kolik může být cena odpovídající frézy dělená počtem obydlí v zatáčce?
bohužel platí zde každý sám za sebe.To bude asi možná ta největší chyba. Věřím že sedění ve vyhřátém baráku u počítače nebo televize, hledění z okna na zapadaný nájezd a nadávání to, že mi to před barákem nikdo neuhrne abych se s tím nemusel trápit je mnohem pohodlnější, ale bohužel i když se pořádně zapřu, tak myšlenkama se ten sníh neuklidí. A sám odskakovat taky nebude. No a když to tak bude dělat každý obyvatel zatáčky…tak se dostaneme do situace jaká je.
My třeba dole jsme na to celkem lépe, protože je zde silnice pro 2 auta, nahoře, kde vznikl nový satelit tak tam je pouze okružní jednosměrka.Zajímalo by mě, jak doma nadávají po finálním překonání brodu ti.
Celá silnice jak u nás tak i ta jednosměrka patří naší obci a ta by se měla postarat o tyto věci.Neříkal čirou náhodou někdo, že už tam ten mini-traktor dneska projel? Co víc by ti lidi ještě proboha chtěli?
BTW: Google mi napočítal cestu k nádraží na 15 minut chůze. Mám zkušenost, že trasa s podobnou vzdáleností se dá zvládnout i do deseti minut svižnou chůzí. Takový typ na zamyšlení na zítřejší ráno, protože hlásí že to přes noc nemá ani trochu ustát. A když si člověk nasadí běžky (nebo Skiaply – vždyť je to z kopečka), tak se aspoň po ránu pěkně protáhne a vyřeší tím několik much jednou ranou (když už teda každý kope sám za sebe).
takový typFůůůj.
Nikdo pro někoho druhého nebude jen tak nic dělat, zvlášť když jde doslova o takovou obydlenou zatáčku.Jsme jedna z větších čtvrtí zde v obci. Nejedná se jen o nějakou obydlenou zatáčku. Takže jinak, dle zákona se má vlastník postarat o úklid chodníků, což se zde třeba min., rok nědělo. Pár lidí zde, mezi které počítám i sebe tyto chodníky aspoň na šířku hrabla protáhnou. Ale jsou zde lidé kteří to prostě dělat nebudou. Dnes jsem byl venku 5x uklízet vjezd, abych mohl ráno normálně vyjet. Byl jsem se projít se psem nahoře a tam je to zhruba stejné jako u nás, každý si uklidil vjezd, aby mohl zajet/vyjet autem a víc nic. Mini-Traktor projel až po 7 hod. co to začalo padat.
Google mi napočítal cestu k nádraží na 15 minut chůze. Mám zkušenost, že trasa s podobnou vzdáleností se dá zvládnout i do deseti minut svižnou chůzí. Takový typ na zamyšlení na zítřejší ráno, protože hlásí že to přes noc nemá ani trochu ustát.Sněží stále pořád, já to mám k nádraží ani ne 1km vzdušnou čarou, dá se to zvládnout v pohodě do 10 minut. Já třeba nemám problém sednout na vlak a dopravit se tam kam potřebuji.
19:52 - Eva Rykalová z Prahy strávila v autě na trase z letiště na Letnou tři hodiny! „Doprava naprosto stojí, jede se maximálně čtyřicítkou. Za celou dobu jsem nepotkala ani jeden vůz silničářů. Ostuda!," stěžuje si.A co ta pipka cekala? Kdyz auta ucpou silnice, tak se nikam nedostanou ani silnicari... Nekdy mi prijde, ze by vsichni chteli, aby pred kazdym autem jel pluh a sypac. A hlavne aby nezdrzoval!
Jo, v tomhle s tebou naprosto souhlasím.
Ale na druhou stranu:
Sníh tady máme druhý den. Jediný, koho můžu pochválit jsou naše místní technické služby - chodníky jsme měli protažené už včera ráno. Královéhradeckým tech. sl. to trvalo až do dnešního rána - bída, ale nepohybuju se přímo v centru, takže to se skřípějícími zuby překousnu. Ale na celkem frekventovanou silnici II. třídy č. 324 silničáři za ty 2 dny ani nesáhli.
FénixconTo je ten sraz Sci-Fi apod?
jak jsem se díval tak 1/2 aut co tam stála byla v tom počasí na letních gumách.to jsi jako chodil od jednoho k druhému a četl sis popisky? - ja teda letmým pohledem nepoznám, jaký gumy má kdo nazutý ... ještě tak si tipnu, když vidím, že je úplně sjetej vzorek
Věřím tomu, že silničáři dělají co mohou, ale pokud Tito lidé budou jezdit, pak se toho moc dělat nedá.^ ta věta měla znít takhle
Měl by se konečně udělat předpis, že zimní/univerzální vzorek je platný pro všechny silnice a ne jen pro to kde je to napsané.měl by se konečně udělat předpis, že lidi, co chtěj předepisovat hovadiny, budeme zavírat do Bohnic
Dneska se to vetsinou da poznat, letni gumy maji siroke drazky, zimni nesymetricky vzorek, nebo symetricky bez drazek, celorocni mivaji jednu drazku a jednu stranu nesymetricku...Jak jsem se díval na ty Favority/Felicie tak skoro všechny auta co tam byly měly široké drážky. Vedle mne parkoval jeden člověk s octavií s podobným vzorkem a kola by letní Barumky. Stačilo i jen srovnání s mým vzorkem - Barum Polaris.
měl by se konečně udělat předpis, že lidi, co chtěj předepisovat hovadiny, budeme zavírat do Bohnic :-Nejde o lidi co jsi psal, že mají někde auto schované a z nějakého důvodu jej nestihnou přezout, ale jedná se o ty co s takovým autem jezdí denně. Když na křižovatce potkáš takového ignoranta, který se snaží zabrzdit nebo zatočit pak se jen koukáš co se stane. Dopoledne jsem byl v Brně a jeden člověk co měl asi letní brzdil vedle mne na světlech - já jsem stál na čáře u světel a on přejel smykem i přechod. Třeba v Německu jsou při sněhu a náledí povinné gumy M+S tedy buď zimní nebo univerzální colo-roční. Není to dáno obdobím, je to prostě jen za těch podmínek. Je blbost mít nějakou tabuli, která to přikazuje od-do, protože někdy sníh je, někdy zase není.
Dneska se to vetsinou da poznat, letni gumy maji siroke drazky, zimni nesymetricky vzorek, nebo symetricky bez drazek, celorocni mivaji jednu drazku a jednu stranu nesymetricku...hm, tak zrovna co do vzorku, třeba moje letní se od vzorku, co maj naši na zimních, liší tím, že ty letní mají nesymetrický vzorek, zatímco ty zimní symetrický (s drážkou)
Nemyslim si ,ze zrovna povinne zimni gumy jsou hovadina. Ale melo by se prihlizet k tomu, jake byvaji v dane oblasti zimy."bývají v oblasti"? - leda tak ke konkrétním podmínkám už jsem to tu zmiňoval, bylo úžasný, když jsem začátkem listopadu při rekordních teplech okolo 20 stupňů jezdil na zimních, protože D1 a značka povinná zimní výbava ...
Jezdil jsem dva roky na letnich a uz bych je pres zimu nechtel. Jasne, ze se na tom da prezit, ale jizdni vlastnosti jsou na prd.mezi námi děvčaty, jízdní vlastnosti gum, co teď mám, jsou podle mě dost naprd taky ... netvrdím, že bych místo toho radši jezdil na letních, ale kdybych auto potřeboval vytáhnout třikrát za zimu na max 500 km dohromady, tak bych se teda na nákup druhé sady kol zvysoka vykašlal
Spousta lidi chape zimni gumy tak, ze se na nich muzou chovat jak v lete na suche silnici. To je taky blbost, ale zimni gumy maji svuj smysl.no a v tom názoru je utvrzují právě všichni ti, kdo zimní gumy glorifikují a chtějí zavádět povinně
blbci s neseřízenými světlytuto skupinu bych ještě rozdělil ... 1) rozhozená geometrie světel 2) geometrie světel v pořádku, ale regulátor naklopení vytočený nadoraz nahoru - těch je asi tak 99,9%
S posledni vetou nesouhlasim, povinne zavedeni aut z nikoho pirata silnic neudela - kokot zustane kokotem, at uz jede 160 na dalnici v srpnovem slejvaku nebo lednove chumelenici. Tady si zas par blbcu mysli, ze jim to s hreby sedi na ledu jak na suchem asfaltu - to jeste neznamena, ze by se mely hreby zakazovatnejde o to "kokot zůstane kokotem" jde o to, že když je někdo kokot, a furt se kolem něj horem dolem melduje, jak jsou zimní gumy super, tak si z toho udělá právě ten závěr, že pro ně asi neplatí fyzika nebo co, a dělá o to větší kokotiny ... vloni jsem tu popisoval jeden konkrétní příklad z mého okolí, tedy ne kokot, nýbrž celkem inteligentní člověk, koupil si nějaké super extra zimní gumy, a pak se divil, že to na nich klouže, když se všude okolo mluví o tom, jak jsou zimní oproti letním strašně super cool a bezpečné - jelikož to není kokot, tak tu první negativní zkušenost neudělal v ostrém provozu ale na parkovišti, a od té doby už těm gumám tak nevěří, ale kdoví, kolik takových, co těm reklamním kecům věří plně, okolo sebe máme, a pak plní statistiky nehod ...
Tiskni
Sdílej:
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.