Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 12:55

.

25.5.2006 13:13 | IT | poslední úprava: 8.1.2007 22:05

.        

Hodnocení: 77 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

25.5.2006 13:49 Jáchym Čepický | skóre: 29 | blog: U_Jachyma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Já se v tom tedy zase tolik neorientuju, ale není to trochu jinak? Majitel chrání značku výrobku - matku, ale softwarové patenty by byly, asi jako patentovat si kuřák. Nebo ne?
25.5.2006 15:08 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takové zpustlé požadavky by se měly přinejmenším ignorovat, možná dokonce potírat.
25.5.2006 15:16 zde | skóre: 9 | blog: Linuch | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
> na prodej jen v případě uzavření licenční smlouvy s majitelem ochranné známky

No, ještě že ti nezakazují rozdávat to zadarmo... .-)
Táto, ty de byl? V práci, já debil.
25.5.2006 18:21 Milo Kmeť | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Tak tam pribudne klauzula akýmkoľvek spôsobom šíriť. Otázne je, čo by sa s Vigorom stalo, keby sa skrížil s iným typom GPL, ktorý by musel byť šírený so zdrojovými kódmi.

BTW. tých pár pív by určite nebolo za tú včelu :)))
25.5.2006 15:20 happy barney | skóre: 34 | blog: dont_worry_be_happy
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
:-))
a skoncime takto?
Kupou tohoto osiva sa zakaznik zavazuje, ze vysledne produkty nebude predavat tretim stranam a predajca sa zavazuje, ze vysledne produkty bude vykupovat v jednotnej cene (10%-50% trhovej ceny).

25.5.2006 16:38 lefti | skóre: 18 | blog: OneAndOnlyTrueBlog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vsak jo, kdyz to clovek vymysli/vyrobi tak si na to muze dat licenci jakou chce, ale se soft. patenty je trosku jiny problem (jestli to neni FUD - nebavi me cist ty dlouhy clanky o tom).
25.5.2006 18:09 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Patent, nepatent med bude dovážen z Číny :-(
25.5.2006 18:14 xxxxxxxx | skóre: 16 | blog: mrtvy blog | v nebi
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
otazkou je, zda to jde jeste nazvat medem :-D teda :-(
25.5.2006 18:36 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Samozřejmě ne, ale nálepka bude barevně bombastická, cena velenízká a prodá se toho spousta. Váš med po nějaké době bude chutnat podezřele (nezvykle). Rád bych se pletl ..
JiK avatar 25.5.2006 18:45 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Jsem optimista, verim, ze slusne a kvalitni vyrobky se vzdycky prodaj. Pripadne Ti, ze kvalitni cokolada (ne milka, ale Sarotti nebo Lindt) krachuje a chutna "podezdrele"? Nebo kvalitni uzeniny, kvalitni whisky, francouzske siry, italske testoviny? Myslis, ze zkrachuje Radegast, Plzen nebo Budvar, jen proto ze sem nekdo zacne dovazet pivo z Ciny? Nemam ten pocit, spis naopak.
25.5.2006 18:55 geecz | skóre: 4 | blog: herostratos
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Jistě, ale já jsem pesimista, tudíž nejsem tak často zklamán jako optimisté :-). A doufám, že máte pravdu, ale kombinace reklamy a "nakupujících mas", mě nutí setrvávat na pozicích pesimisty.
25.5.2006 18:49 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kouzelná formulka je "Zákon o ochraně biotechnologických vynálezů, ochraně práv k novým odrůdám rostlin a plemen".

BTW, z věty "Ten, kdo získal živočišný množitelský materiál, který je předmětem patentu, od jeho majitele nebo s jeho souhlasem, je oprávněn tento materiál užívat při své zemědělské činnosti s výjimkou obchodního užívání, a to včetně zpřístupnění zvířete nebo jiného zvířecího množitelského materiálu" a "Majitel šlechtitelského osvědčení má výlučné právo obchodně využívat odrůdu nebo plemeno; bez jeho souhlasu nelze odrůdu a plemeno po dobu ochrany obchodně využívat." mi není jasné, jestli smím nebo nesmím šířit potomstvo bezplatně (třeba přebytky v rámci vzájemné pomoci?), tedy mimo "obchodní využití". Prodávat to nesmíš zcela určitě, ošetřením jiného šíření tímhle zákonem si nejsem tak jistý. Nemáte někdo přehled?

Z věty "Souhlas majitele šlechtitelského osvědčení se nevyžaduje v případě, že odrůda nebo plemeno slouží k vyšlechtění jiné odrůdy nebo plemene; to neplatí, jde-li o jejich opakované užívání jako komponentu pro výrobu jiné odrůdy nebo tvorbu jiného plemene za účelem prodeje" by plynul velmi zajímavý fakt: Na rozdíl od softwaru je v případě plemene možné vyšlechtit novou odrůdu a tu pak šířit svobodně, třebaže ta by byla zčásti založena na nějaké chráněné.

Neujmeš se založení nadace Free Honey Bee Foundation? :-D Někdo by se taky mohl zeptat RMS, jak se dívá na "copyrighty na DNA", protože tu je taky možné snadno množit. :-)
Jak moc jsou ábíčkáři inteligentní? ;-)
25.5.2006 19:06 #Tom | skóre: 32 | blog: Inspirace, aneb co jsem kde vyhrabal
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Takové zvrácenosti se skutečně nacházejí v našem právním řádu?
25.5.2006 22:26 melkors | skóre: 13 | blog: kdo_chce_kam
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Nerad bych se mylil, ale vymena prebytku JE obchod. Tusim, ze se tomu rikavalo smenny.
25.5.2006 23:21 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Ale já nemluvím o směně... :-) Je směnou věnování třeba média s Debianem, co mi přebývá, s tím, že mi jindy třeba někdo jiný věnuje kilo jablek? Jestli je to směna média s Debianem za kilo jablek, pak koho s kým?
25.5.2006 23:31 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Softwarove patenty u nas? Skoro
Disclaimer: Je mi samozřejmě jasné, že slovo "altruismus" asi v žádném zákoně nenajdu. :-)

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.