Portál AbcLinuxu, 8. května 2025 07:17
Šéfovi se malinko polámal notebook Acer. Mizí mu disk ze systému (i BIOSu). Pokud náhodou systém nabootuje, během chvíle vytuhne, jelikož disk zmizí. Při bootování linuxového CD to chrlilo spoustu chybových hlášek. Možná je to řadič disku, možná je to jen elektronika na HDD, nějak mi chybějí náhradní komponenty na vyzkoušení, tak jsem zvolil cestu jednodušší - autorizovaný servis. (Teď mne napadlo, že jsem to mohl zkusit nabootovat bez HDD, no každopádně na to mrknu, ale to není předmětem tohoto zápisku.)
Na internetu jsem našel autorizovaný servis - budova společnosti Acer v průmyslové zóně v Brně - Slatině. Píšou, že si pro věci na opravu přijede přepravní služba, tak jsem tam zavolal, jestli to mohu raději dovézt osobně. Žádný problém.
Dorazil jsem na místo, po chvíli hledání jsem se dostal ke kýžené budově. Vylezl jsem ven a zeptal jsem se kolemjdoucího „sekuriťáka“, kudy se tam leze. „Pojďte se mnou, právě tam jdu“. Obešli jsme rožek, vlezli do prosklených dveří, za nimiž byla skromná místnost s malou přepážkou, za ní kolegyně mého průvodce, a naproti maličký stoleček s telefonem. Zeptal jsem se mladé paní co a jak. „Připravte si výrobní číslo a zavolejte si z toho telefonu na číslo 747 (nebo tak nějak).“
Sednul jsem, otočil notebook, vyťukal číslo…
„Bla bla bla bla tůůůů tůůůů… Dobrý den, u telefonu XY, jak vám mohu pomoci?“
„Dobrý den, přivezl jsem na opravu notebook, jsem na recepci u ochranky.“
„Musím vás zaregistrovat jako zákazníka. Systém nám teď nefunguje, ale zkusím to. Nadiktujte mi výrobní číslo notebooku… …Chvilku strpení… …Ještě chvíli… …Ještě chvíli, systém nám nějak zlobí… …Ještě chvíli… …Jedná se TravelMate 2700?“
„Ano.“
Na tento model již nemáme náhradní díly. Přejete si něco dalšího?“
Málem mi vypadly oči z důlků. Ani se nezeptal, co tomu notebooku vlastně je, nebo co mi nefunguje. Již na něj nevedou náhradní díly, tak ať ho nacpu do popelnice, i kdybych chtěl asi jen vypadlý šroubeček.
„A víte o nějakém autorizovaném servisu, kde by se mi na něj podívali?“
„To už vám neopraví nikde, protože jsme výhradní dodavatel náhradních dílů. Přejete si ještě něco dalšího?“
„Myslím, že už vůbec nic…“
Update:
Jen tak mimochodem - dnes jsem se v tom trochu porýpal - špatný byl HDD Tak jsem objednal, aby to stálo za to, SSD. Sice je o pětinu menší, než byl původní disk, ale aspoň uvidím v praxi, jak to šlape.
Tiskni
Sdílej:
Ale výměna větráku v mém thinkpadu (ještě IBM) onehdá trvala dvě hodiny... než jsem našel mazání do šicího stroje.
Ariel a Arial je nepříjemná záměna. Tento překlep jsem v CSS hledal asi 2 hodiny.
A co teprv "nový Árijec" www.youtube.com/watch
Ve Zline je jeden genialni na Ondrasi (pokud tam teda jeste je).
Na diely je dobrý ebay. Pokiaľ je potrebné diagnostikovať chybu, tak na to by možno pomohol servisný manuál. Ale zasa vo firme takéto veci asi nikto riešiť nebude.
zkuste firmu asupportDíky za tip.
ROFL, ti naivní věřící.
Známej tvrdil, že Whirlpool je jen značka, že tam jsou díly odjinud? Pak by snad neměl být s náhradními díly potíž? Já jsem se stal nějak zatíženým na Boschky a jsem pořád zatim spokojený
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.