Portál AbcLinuxu, 30. dubna 2025 16:06
Znáte to, člověk si vytipuje na internetu nějakou pěknou hračku a říká si, že kdyby byla trochu levnější tak by si ji hned koupil. Měl jsem vyhlídnutej notebook HP 6510b a říkal jsem si, že do něj těch 27kKč investuju.
A tak si takhle sedím v úterý na přednášce a objednávám si v Czechcomputeru přenosnej disk a myšku, no a zabrousil jsem se taky mrknout jestli třeba nemaj nějakou dobrou cenu u notebooku. Otevřu teda 14" notebooky s C2D a co nevidím, maj za 25kKč 2.2GHz model, kterej maj v alze za 31. Cena to je až podezřele nízká, ale nedá mi to a koukám že maj jeden skladem. Začal jsem teda zjišťovat jestli má cenu ho objednávat. Po hodině rozmejšlení a hledání dalších informací jsem se rozhodl, že si ho za ty peníze vezmu. 6kKč je opravdu velkej rozdíl. Jenže hle, skladem už žádnej nemaj a tak bylo po problému.
Zašel jsem si teda po přednášce pro už objednanej pevnej disk a myšku. Prodejce jsem se při tý příležžitosti zeptal, proč najednou o tolik zlevnili. Říkal mi, jak to záleží na dodavateli a že podle toho co jim nabídne určujou cenu. Tak jsem se uklidnil a cestou zpět na kolej jsem se rozhodl, že si ho teda za ty peníze objednám. Přišel jsem na pokoj, nahodim notebook a hle, najednou už ho mají za 27. No ale co, pořád to není 31 a tak si ho objednávám a těším se, že v pátek už budu instalovat Archa na novej stroj.
No ale teď k jádru pudla. Když ve středu koukám jestli ho třeba nepřivezli, zjišťuju, že už je zase za 31. Začne mě hřát pocit jak dobře jsem nakoupil a kolik jsem ušetřil. S krásným pocitem vyrazim na Strahov open air. Ve čtvrtek ráno, no už to bylo spíš asi dopoledne, vstanu a rychle pouštim booka, abych se podíval jestli už ho náhodou nemaj. Bafne na mě nepřečtenej e-mail a tak pln očekávání otvírám. Jenže místo toho, abych ho měl připravenýho k odběru mi po dvou dnech přijde zrušení objednávky s vysvětlením, že mnou objednané zboží mi nemůžou za tu cenu sehnat, a že si ho buď koupim za 31 a nebo objednávku zruší.
Ponořil jsem se teda do obchodních podmínek, kde jsem našel že "Jako cena při uzavření kupní smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím platí cena uvedená v ceníku v okamžik uzavření kupní smlouvy." jenže o pár odstavců dál je další zajímavý odstavec "Prodávající může zrušit objednávku a odstoupit od smlouvy dojde-li k výrazné změně kupní ceny, za kterou kupující od dodavatelů zboží získává ..." Nažhavil jsem teda telefon a volám jim, že chci aby dodrželi obchodní podmínky a zboží mi dodali, protože jsem si ho obědnal za tolik a tolik a trvám na dodání. Po pěti minutách, co jsme si navzájem s obchodníkem odříkávali obchodní podmínky z něj vypadlo, že mi prostě nepomůže a ať se obrátím na vedoucího obchodu. Volám tedy vedoucímu, který ale tři hodiny nebere telefon. Zvláštní...
Co mě napadá, je že ten jeden kus co nabízeli za tak levně asi nebyl úplně OK, nevím jestli jim ho třeba někdo vrátil a oni se ho snažili znovu prodat. Ale hejbnout s cenou o 6kKč za jeden den a to jak dolů tak následně zase zpátky a objednaný zboží pak nedodat a odvolávat se na "výraznou změnu ceny" podle mě není úplně normální.
S CZC jsem neměl nikdy žádný problém a vždycky jsem je preferoval před Alzou, asi ale budu muset přehodnotit svůj názor, protože takovýhle jednání se mi moc nelíbí.
A co vy? Kolik pro vás znamená výrazná změna ceny?
Tiskni
Sdílej:
V Alzáči aspoň uvedou, že je to bazar, když je to o dost levnější.
Jinak do cca 10k beru výraznou slevu jako 30%+, nad tu sumu nad 15%.
No to je přístup, kterej mi připadá normální...v obratu jakej ty firmy maj by se měli co nejvíc ohlížet na dobrý jméno. A tím že budou rušit objednávky si ho určitě nezlepšej.
Kdyby to aspoň chtěli nějak řešit, jenže když obchodník řekne, co po něm vlastně chci, že mi to za tu cenu dát prostě nemůže a když po něm chci ať mi přepojí nebo zavolá někoho kompetentního tak mi řekne, že tam vedoucí není, a neví kdy bude...no tak co to je za přístup...
ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.