Portál AbcLinuxu, 28. března 2024 13:51

Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí

12.1.2010 09:39 | Přečteno: 1988× | poslední úprava: 14.1.2010 12:28

Rozhodl jsem se zde shrnout výsledky hledání možnosti použít tabluku (nejlépe OOo) pro současnou práci více uživatelů a sloučit tak výsledky z mého dotazu a blogu na jedno místo. Tento blog je pokračováním tohoto zápisu.

Důvody proč hledám takovéto řešení byly popsány v předchozím blogu a v mém dotazu. Jen stručně uvedu to, že osobně chápu přednosti informačních systémů, DMS před editací jedné tabulky více uživateli.

Na druhou stranu vím, že "obyčejní uživatelé" pro spolupráci preferují řešení která znají a na která jsou zvyklí. A někdy přes to "vlak nejede". Ačkoliv s tím mohu nesouhlasit, je to v mém případě asi tak to jediné co s tím mohu dělat.. :-(

Navíc takovíto uživatelé mohou argumetovat tím, že na win platformě taková řešení existují a jsou relativně dostupná. (Např. zde, ale i mnohá další). Já však používám Linux a rád bych podobné řešení poskytl uživatelům, kteří pracují na linuxových desktopech.

A protože se mi společný přístup více uživatelů k jednomu tabulkovému OOo dokumentu v "hybridní síti" neosvědčil, hledal jsem alternativní řešení. Zde je výsledek mého hledání:

1) Vyřešení zamykání souborů v rámci OOo.
Toto se mi uspokojivě vyřešit nepodařilo. Kromě toho je editace tabulek ve sdíleném režimu omezena.

2) Vyřešení zamykání souborů v rámci OS.
Toto se mi také uspokojivě nepodařilo. Viz diskuze zde.

3) Pokusit se využít OOo jako server. Viz zde pdf - jde - li to? Zatím jsem se všude dočetl, že OOO jako server se používá maximálně ke konverzi dokumentů...

4) Použít verzovací systém, případně tuto možnost více zautomatizovat nějakou "nadstavbou".

5) Použití OOo Base nebo propojit OOo s externí databází.

V době, kdy jsem toto zkoušel nebylo toto řešení příliš stabilní a mělo řadu problémů a omezení i pro uživatele.

6) Využít nějaké open source řešení, které toto "obhospodaří" i za cenu menšího komfortu u editace tabulek.
a) EyeOS vypadá nejlépe.
+ webový přístup se správou uživatelů a propracované rozhraní
+ řada aplikací
+ podpora OOo dokumentů (využití OOo)
- omezené využití práce s  OOo.
- omezená možnost editace tabulek (ale asi nejlepší v podobných projektech)
- v současné verzi se mi ale nepodařilo zabezpečit sdílené dokumenty proti přepsání. Možná dělám něco špatně, ale uspokojivě mi to nefungovalo.
Zhruba za týden je avizované vydání verze 2.0, která slibuje výrazná vylepšení i v oblasti spolupráce.

b) Podobné řešení jako je nyní obsažené v projektu OpenGoo.
Uživatelé si založí svoje účty a přes webové rozhraní přistupují ke sdíleným dokumentům.
+ systém obsahuje DMS se správou verzí
+ systém používá manuální zámky. Uživatel soubor nejprve zamkne, pak edituje a pak odemkne. K přepisu souboru ostatními nemůže dojít.
- systém používá manuální zámky. Pokud uživatel soubor zapomene po editaci odemknout a odjede je problém na světě.
- systém neobsahuje tabulkový editor. Ten je už dlouho slibován, ale zatím není. Stávající řešení (umístění tabulky do textového dokumentu) je nepoužitelné. Počítače se slabším procesorem nezvládají přidat řádek ani zapisovat údaje.

c) Podobné řešení jako Google Docs (spreadsheet).
+ Souběžná práce více uživatelů na jednom dokumentu
+ poměrně slušná kompatibilita s ostatními formáty
+ poměrně slušné funkce tabulek
+ provázanost s ostatními Google Apps
- nemožnost použití ve vlastní firemní síti (data jsou vně)
Kdyby takovéto řešení bylo dostupné pro použití ve vlastní síti, bylo by téměř. ideální.
V opačném řešení je to pro mé potřeby nepoužitelné.

7) Využití stávajících open source aplikací a jejich vzájemné propojení.
a) Podobné řešení používá Lotus nebo IBM Symphony.
+ vysoká kompatibilita s ostatními dokumenty
+ profesionální řešení
- cena, není volně k dispozici..

b) Nabízí se tzv. "Gnome office"
Problém je však v tom, že Gnumeric sdílení tabulky více uživateli dořešené nemá.

c) Aplikace, která umožní sdružení dostupných open source nástrojů pod "jedno rozhraní"a umožní spolupráci.
Takovým příkladem je např. Ulteo Open Virtual Desktop. OVD umožňuje sdružit linuxové a windows aplikace na jedné ploše.
+ myšlenka se mi velmi líbí
- teprve na začátku vývoje
- nepodařilo se mi ho rozběhnout do takové míry, abych uspokojivě vyzkoušel sdílení dokumentů více uživateli

8) Vlastní aplikace, která umožní volitelné sdružení dostupných nástrojů pod jedno rozhraní a postará se o možnost spolupráce (velmi zjednodušeně řečeno). Hmm, ale to zase není tak jednoduché ale vypadá to, že nic jiného nezbývá.. nebo jsem něco přehlédl?
Jak toto řešíte vy?

PS: Ještě jsem nezmínil projekt Telltable-s, což bylo uváděno jako Server based secure collaborative office suite based on OpenOffice.org and VNC . Projekt mne zaujal (částečně se blížil mé představě). Našel jsem link ke stažení funkční demoverze. Ale verze Open Office 1.2 byla už tehdy zastaralá.. a od té doby se zdá se nic nezměnilo.. Obrázky přiloženy. Další odkaz zde.

Pokračování zde.        

Hodnocení: 100 %

        špatnédobré        

Obrázky

Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí, obrázek 1 Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí, obrázek 2

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (2) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

12.1.2010 10:49 vašík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
google docs
kotyz avatar 12.1.2010 11:04 kotyz | skóre: 25 | blog: kotyzblog | Radnice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
kdyby sis to precet cely, tak bys vedel, ze google docs se tam zmijuje, vcetne duvodu proc ho nebrat. ;-)
Mul-ti-pass! | Hrdý člen KERNEL ULTRAS. | Furry/Brony/Otaku | Nemám čas ztrácet čas. | In 'pacman -Syu' we trust!
12.1.2010 17:49 vašík
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Otázka zněla "Jak toto řešíte vy?"
hikikomori82 avatar 12.1.2010 11:23 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
A co tak ubastlit nieco v php + html + ajax + mysql? Mozno by pomohlo keby ste ukazali aky typ tabuliek to je a ake operacie to su.
Slobodný font na technické kreslenie
12.1.2010 11:31 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí

Já totiž přesně o něčem takovém uvažuju, protože to vypadá, že to jinak vyřešit asi ani nepůjde :-(.
Ale lepší varianta se mi zdá "zapojit" stávající open source aplikace, hlavně OOo, protože tím by byl zároveň zajištěn další vývoj a také dobrá kompatibilita s ms office.

Dokonce jsem před nějakou dobou zkoušel projekt Telltable-s a psal jsem autorovi,
jestli na tom projektu ještě pracuje, protože mi připadalo, že se dlouho nic neděje...
Odpověděl mi dost zvláštně (možná jsem se ptal špatně):

Ludek, That's a strange question to ask. It sounds like "have you stopped beating your wife yet?"

Nicméně v tom projektu se toho moc nového nestalo... ale jako výchozí nápad mne to zaujalo..

PS: Ještě to doplním do blogu.

Josef Kufner avatar 12.1.2010 12:11 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Videl bych to tak, ze tu a tam tam neco udela a jinak to moc nehroti ;-)
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
12.1.2010 13:36 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Přesně. Jenže, já bych to rád "vyhrotil" (aby se to pohlo) nebo to udělal celé odznova (třeba i jinak). Zatím hledám "kudy na to".. :-)
12.1.2010 13:41 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí

Mozno by pomohlo keby ste ukazali aky typ tabuliek to je a ake operacie to su.

To samozřejmě klidně můžu, ale nepomůže to, protože základní podmínka je ta, že to musí být editovatelné pro BFU.
Tzn., že si musí mít možnost přidat sloupce, buňky, barvy, propojení s ostatními tabulkami. Vtip je také v tom, že se to v praxi neustále mění.
Proto (nejen) je nevýhodné obvyklé propojení s databází. Když si vedení ráno vzpomene, že to musí vypadat jinak a chce to změnit, musí to být možné za co nejmenšího odporu.. :-)

hikikomori82 avatar 12.1.2010 14:49 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Mozu sa bunky prekryvat? (napr. ako colspan, a rowspan v html). Co sa rozumie pod "prepojenim s ostatnymi tabulkami"? Akoze niekto definuje ze 3.stlpec tabulky A = 5. stlpec tabulka B + 3.14?

Ak ti ludia generuju nejake udaje, mozno by bolo lepsie aby ich niekam chronologicky zapisovaly (spolu s kontextom tej informacie), a tie tabulky by sa generovali z tychto dat nazivo. T.j. tabulku by mal na starosti len jeden, ale zdroje dat by produkovali vsetci. Fakt si to neviem predstavit, pripada mi to ako mix šachu na nekonecnej šachovnici, realtimeovej strategie a vykazu o uskladneni jablk a hrusiek.
12.1.2010 15:14 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Příloha:

Tomu dotazu ohledně překrývání nerozumím. V podstatě je to takto:

Do tabulky se zapisují zakázky. Datum, číslo, odpovědná osoba aptd. atd. Některá pole jsou barevně zvýrazněná.
Zároveň některé buňky se používají k výpočtům.
Kromě toho jsou vloženy odkazy např. na oskenované faktury, které jsou uložené v pdf někde v adresáři, a také odkazy na jiné tabulky.
Do tabulky zapisují technici, obchodníci, vedení...

Já vím, že to není ideální. Ale jak jsem psal jinde. Všechny mé pokusy na zavedení lepšího postupu selhaly.
Vedení to chce "v tabulce". Navíc to tak chce víc lidí okolo mne.. Mohlo by pomoci, kdyby se dal dotáhnout např. projekt telltable-s
do nějaké použitelné podoby... v podstatě by se jím dalo mnohé vyřešit..

Pokusím se přidat odkaz na ukázku ve formátu *.ods pro lepší představu

hikikomori82 avatar 12.1.2010 15:21 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Ok, uz to chapem. Myslim ze na to by bol vhodny nejaky informacny system sity na mieru vasej firmy. Ale moj nazor moze byt skresleny lebo take systemy vyrabame :D Vseobecne riesenie nepoznam.
12.1.2010 15:27 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Ano, já si také myslím, že by byl nejlepší informační systém. Několikrát jsem se ho snažil do firmy "přinést" Dokonce se na jednom už pracovalo.. a skončilo to tím, že vedení se vrátilo k tabulkám. Snažil jsem se několikrát vysvětlit, že to není nejlepší, ale je rozhodnuto. Vyhovuje jim, že si je můžou sami upravovat a je to pro ně jednoduché, že tomu rozumí... atd. Nemohu s tím nic dělat. Ale kromě toho, jak jsem psal, mám okolo sebe víc lidí, kteří by řešení jako je google docs uvítali - kdyby mohlo běžet v místní síti. A mimo to.. trvá tento stav už několik let. Tedy jsem se rozhodl, že se pokusím to nějak vyřešit. Udělám (téměř) cokoliv.. Děkuju za reakce. :-)
hikikomori82 avatar 12.1.2010 15:25 hikikomori82 | skóre: 18 | blog: foobar | Košice
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
A prekryvanie buniek tam je. Horizontalne napr. Zpracoval - Obchodně / Technicky, a vertikalne "Podpis SOD objednávka" - Zamereni / plan,skutecnost. To ani google doc neumoznuje myslim.

12.1.2010 15:33 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Aha, už tomu také rozumím...:-) no, proto se mi zdá (nechci se stále opakovat), že ideální by bylo použít OOo a zajistit k ní (pomocí nějaké nadstavby) přístup. I kdyby to nebylo možné editovat najednou, ale zámknutí souboru by skutečně fungovalo. Třeba jako je to v OpenGoo (není to ideální, ale kdyby se to povedlo, tak by to bylo skvělé!)
Vadí mi, že ten projekt telltable-s není k dispozici. Kdysi - když to ještě bylo možné jsem stáhnul CD s live demo verzí.. dalo se to spoustit a dokonce to fungovalo. Někde ho možná ještě mám.. takže by se z něj dalo možná nějak zjistit, jak to celé funguje.. pokusím se ho najít (ale nejsem si jistý, jestli jsem ho tenkrát nevyhodil :-()
12.1.2010 16:01 ovidius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
mam nekolik dotazu k te Vasi infrastukture (jestli je to mozne).

Jakym zpusobem to sdilite , mate samba server nebo nfs server? S tou sambou to samozrejme dela problemy jak pisete, ale s nfs4 by to melo chodit, tam je mandatory locking podporovan.

S temi odkazy v tech tabulkach na ty nascenovane dokumenty, ty maji take nejak organizovane uloziste? Je to link, na nejz se klikne a dokument je zobrazen odpovidajicim programem?

Mate nejaky system, jak pojmenovavate nove dokumenty? Zajima nekoho, kdo co kdy zmenil?

Kdyz to nefunguje 100%, jak to resite vlastne nyni?.

Jak je to organizacne zvladnuto, kdyz nekdo drzi dokument delsi dobu otevreny? Pisi si jini pracovnici, kteri take chteji dokument zmenit ty udaje nekam na papirky a pote co je dokument uvolnen to tam zapisuji?

12.1.2010 16:46 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
mam nekolik dotazu k te Vasi infrastukture (jestli je to mozne).
Jasně !
Jakym zpusobem to sdilite , mate samba server nebo nfs server?
S tou sambou to samozrejme dela problemy jak pisete, ale s nfs4 by to melo chodit, tam je mandatory locking podporovan.
To se poměrně dlouho vyvíjelo. Popsal jsem to zde (viz celé vlákno.. a mandatory locking) a nakonec zde.
S temi odkazy v tech tabulkach na ty nascenovane dokumenty, ty maji take nejak organizovane uloziste? Je to link, na nejz se klikne a dokument je zobrazen odpovidajicim programem?
Přesně tak, buď se zobrazí přímo PDF dokument, nebo další (související) tabulka.
Mate nejaky system, jak pojmenovavate nove dokumenty? Zajima nekoho, kdo co kdy zmenil?
Ano, je to vzájemně provázané - vyplývá to z logiky "systému". Problém toho kdo co kdy změnil je velký.. a také jsem na to mnohokrát upozorňoval (marně), protože nyní muží kdokoli smazat cokoli. Řeší se to zálohováním (2x týdně) a případnou obnovou. Protože se dokument používá poměrně často (každý den), je šance, že se přijde na chybu poměrně veliká.
Kdyz to nefunguje 100%, jak to resite vlastne nyni?.
Dobrá otázka :-). V současné době je výroba rozdělená na dvě části. Jednodušší věci jsou zapisovány (do tabulek) vy systému OpenGoo, který podporuje zamykání. Složitější se zapisují do systému tabulek v OOo. Funguje to částečně.. nějakou dobu ano, pak se třeba stane, že to někdo přepíše.
Řešením měla být implemetace informačního systému (OpenGoo mělo být pouze dočasné řešení) a po třičtvrtě roce programování a ladění se vedení rozhodlo vrátit se znovu k tabulkám.. které jsou podle nich nejlepší..
Tedy to funguje tak, že to úplně dobře nefunguje.. proto se to snažím vyřešit.
Jak je to organizacne zvladnuto, kdyz nekdo drzi dokument delsi dobu otevreny? Pisi si jini pracovnici, kteri take chteji dokument zmenit ty udaje nekam na papirky a pote co je dokument uvolnen to tam zapisuji?
Ano, je to přesně tak... a pokud ten "někdo" odjede a zpomene dokument zavřít, jsem to pak já, kdo to musí řešit..
12.1.2010 19:41 tomm | skóre: 7 | blog: tomm's software | Sokolov
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Co si misto informacniho systemu tedy nechat udelat proesionalne takovouhle team nadstavbu?

Co vlastne vyrabite, ze nemuzete pouzivat nejake ERP system? Zatim jsem nepoznam firmu, kde by nesel nasadit. Nebo je proste vedeni tak sveřepé?
GUI existuje jen proto, aby se veslo vice terminalu na jednu obrazovku ...
12.1.2010 22:03 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpověděl jsem tady.
12.1.2010 22:48 myšák | skóre: 26 | blog: EmentuX | Ostrava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Jen takový nápad, pravděpodobně zcela mimo mísu... nicméně -> nebylo by pro Vás "skorořešením" něco ve smyslu tohoto triviálního udělátka?

Na serveru by byl "backend", který by na vyžádání zkontroloval, zda je soubor test.ods již otevřen v RW režimu či nikoliv (např. pomocí lsof | grep test.ods) a vyplivnul byl odpověď. Zároveň by pro uživatele, co "neměli to štěstí" držel nějaký druh FIFO pořadníku pro příští zavolání. Šlo by to pouštět např. z xinetd.

Na stanicích by se neotevíral soubor test.ods přímo poklikáním na ikonku, ale přes "frontend", který by na server přes socket odeslal dotaz na otevření souboru ve smyslu: je_volny [file] [username]. V případě, že by frontend dostal zprávu, že je soubor volný k zápisu (nikdo by ho nepoužíval), tak by spustil na stanici oocalc [file] a dotyčný by mohl vesele editovat.

V případě, že by už měl soubor otevřený někdo jiný, tak by se do "pořadníku" na serveru přidal parametr username (při dalším volání by se upřednostňovali useři výše v pořadí) a frontend by soubor na stanici otevřel jen pro čtení pomocí oocalc -view [file].

Jak říkám je to jen takový pitomý nápad :-)

Je nesmírně těžké být idiotem, konkurence je obrovská...
12.1.2010 23:12 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Žádný nápad není "pitomý", naopak každý nápad je vítaný. Děkuju!
12.1.2010 23:13 ovidius
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
nefunguje to kvuli tem vlozenym tabulkam ...
12.1.2010 23:16 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
No jo, to je pravda. Přemýšlel jsem v tomhle smyslu i o tom "verzovacím systému" i když tam by to možná jít mohlo.. :-/
Josef Kufner avatar 13.1.2010 23:01 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
U verzování takovýhle věcí je obrovský problém s řešením kolizí.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
12.1.2010 23:38 Vlastimil Ott | skóre: 66 | blog: Plastique | Opava
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Díky za cenný přehled.

Napadá mě ještě varianta, když jste psal, že uděláte hodně, co si prostě nechat napsat doplněk, který ošetři nedokonalé uzamykání souborů a zároveň ponechá výhody OpenOffice.org? Celé to nejde proto, že je v OOo nedostatečně řešené zamykání. Ale to by přece šlo vyřešit, ne? Existují doplňky jako OOo2GD (interakce s Google Docs) a další, které jste zmiňovali o vy; ty to třeba řeší dočasným downloadem a zpětným uploadem - ale vy byste si to mohli ošéfovat jinak... ? Vlastnosti Base se zlepšují, třeba by to šlo efektivně využít.
Práce: Liberix, o.p.s. | Blog: OpensourceBlog.cz | Online kurz Zlatý WordPress
12.1.2010 23:46 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Já nyní docela přemýšlím nad variantou, která by využívala verzovací systém jak bylo popsáno zde. Dodatečně jsem totiž zjistil, že ho používá i projekt telltable-s jak je vidět z připojeného obrázku. Připadá mi to jako docela dobrý nápad. Snažil jsem se doma najít cd s demoverzí, až jsem našel odkaz. Chystám se na tu funkční demoverzi podívat a uvidíme, jestli z toho budu moudřejší. Ale nebráním se jiným možnostem - jak jsem psal, hledám směr kudy se vydat.. Díky za příspěvek :-)
13.1.2010 01:28 retro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
http://www.zkoss.org/product/zkspreadsheet.dsp ?
13.1.2010 12:53 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Neuvěřitlené.. děkuji!
13.1.2010 22:00 retro
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Není zač. Peníze posílejte na účet xxxxxxxxx/xxxx (joke).
13.1.2010 22:29 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
No je to opravdu možná rada "za všechny peníze".
O tomhle projektu jsem nevěděl a to jsem hledal a ptal se kde se dalo :-)
A vypadá to hodně zajímavě.
Právě instaluju javu na CentOS a poté uvidím.. :-)
13.1.2010 12:41 pozortucnak | skóre: 21 | blog: vecny_windowsar
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nezkoušel jsem, ale podle mě by to šlo doprogramovat přes makra...
Jsem mimořádně obtížný případ
14.1.2010 09:17 LuděkS | skóre: 31 | blog: publish | Liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin

Pokračování zde.

8.8.2010 14:26 Petr
Rozbalit Rozbalit vše Re: Dokument (tabulka) sdílená více uživateli - shrnutí
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ahoj, osobně používáme docela jednoduchou aplikaci, kde si nadefinuju co je třeba a pak to "schopné sekretářky" vyplňují, výhoda je že je to nepustí do ničeho jiného než sám chci a nemají tím tedy co zkazit ;) znáte to ... jo je to UniDB.cz

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.