Portál AbcLinuxu, 28. března 2024 19:56

BASIC: Scientologové u nás

13.3.2018 19:28 | Přečteno: 3188× | blogísek | poslední úprava: 13.3.2018 19:40

Námět k tomuto zápisku se vynořil nevinně. V autobuse jsem výjimečně zvedl zraky od knížky a ulpěly mi na letáku inzerujícím „pomoc s řešením problémů s učením“. To mě zajímá řádově víc než jiná témata inzerovaná v „socce“, tak jsem pokračoval v prohlížení reklamního materiálu. Mělo jít o Studijní centrum BASIC, www.basic.cz Archive.org – podivil jsem se, že někdo měl štěstí na doménové jméno a pustil jsem to z hlavy…

Nahodile jsem si na to vzpomněl jiný večer a na ten web jsem se podíval. Vlezl jsem na první odkaz „Chci vyřešit…“ a odvedlo mě to na sugestivní URL poruchy-uceni/. Uprostřed stránky mě do očí praštil citát L. Rona Hubbarda.

Proces učení není pouze navršení informací na vrch těch dalších. Je to proces získávání nového porozumění a lepších způsobů, jak něco dělat.

Počkat. L. Ron Hubbard? Není to ten americký autor převážně brakové SF? Co ten má co do činění s řešením problémů s učením? Počkááát! Nezaložil on také scientologickou „církev“? Nebo spíš byznys (na vyhýbání se daním) a kult neblaze proslulý násilím na členech a vydíráním? Taky jsem si vzpomněl na jistý díl South Parku.

Že by to brali jako formu hledání rekrutů? No, sjel jsem k patičce na tom webu BASIC a co nevidím?

Studijní centrum BASIC je oprávněno používat služby Applied Scholastics®. Applied Scholastics® je ochranná známka ve vlastnictví mezinárodní organizace Association for Better Living and Education International a je použita s jejich svolením.

Copak je Applied Scholastics? STFW! Wikipedia hovoří o jakési Hubbardově metodě „Study Technology“, která se podle všeho snaží dostat do škol, a vazbách na scientologii.

Applied Scholastics is a front group for the Church of Scientology.

A to jsem si říkal, že to je problém čistě americký, když se jim nepodařilo se příliš usadit třeba jen v sousedním Německu.

Přitom, resp. s ohledem např. na scientologický negativní pohled na psychiatrii (protože Hubbardem poněkud amatérsky založený obor „dianetika“ byl odbornou veřejností odvržen jako snůška nesmyslů), mi to přijde dost nechutné, takto se vtírat slabším skupinám – jako zde děti, jež mají potíže s kognicí.

Zjevně ani nejsem první, kdo to zaregistroval.

Ach jo.

       

Hodnocení: 91 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

Bystroushaak avatar 13.3.2018 19:39 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Myslím, že mají pobočku na Opletalce v Praze. Chvíli jsem měl práci přímo vedle a vždycky mě konsternovaly ty jejich reklamy.
blog.rfox.eu | The World’s First Precision Lathe - Constructing The Antikythera Mechanism
16.3.2018 21:54 Cabrón
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Jo, v Opletalce hned vedle Zbraně Dave. Vždycky mě to rozesměje.
13.3.2018 21:11 xkomczax | skóre: 51 | blog: proste_blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Pche, to je toho! Co takto cykloběh za republiku bez drog? Poběží se v desítkách měst, které se tím chlubí na svých webech. Pořádá organizace Řekni ne drogám – řekni ano životu.
Logo „Řekni ne drogám – řekni ano životu“ je ochranná známka ve vlastnictví Foundation for a Drug-Free World a je použita s jejich svolením.
Z anglického hesla na Wikipedii:
Foundation for a Drug-Free World (FDFW) is a nonprofit organization based in Los Angeles, California, with a focus on the elimination of drug and alcohol abuse and its resulting criminality. Founded in October 2006, it is a division of the Church of Scientology.
Má-li někdo zájem o kvalifikované čtivo, pak jej odkážu na web Kliniky adiktologie 3. lékařské fakulty Karlovy univerzity, konkrétně článek Prostě řekni NE drogám, řekni ANO životu v podání českých scientologů - vymývání mozků nebo primární prevence?

Linuxové návody, fotky, zápisky z cest.
JiK avatar 14.3.2018 01:46 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Tohle by se melo zakazat. Vsechy ty sekty a cirkve. Do moderni spolecnosti to nepatri. Zacne to svobodou slova a konci to timhle. Na vymyvani mozku by v Evrope mely mit monopol neziskovky a levicove polticke strany, vsechny ty komunisticke, a socialisticke partaje, at uz narodni nebo nadnarodni socialisti....nekdo preci musi dat napln zivota mene uspesnym, tem, kdo si nedokazou poradit sami....dat smer a smysl jejich zavisti a nenavisti...

/sarc

Jirka Cech
14.3.2018 10:44 MarlonB
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
hi, zdravim te zase mezi nami.

Jak vidis, my trolove to meme cim dal tim horsi. Uz se skoro nikdo nechyta, uz ani hlaska o komunistech nezabira.
14.3.2018 13:38 Honz
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Náboženství, ideologie, duchovní život - nic z toho vlastně není proti ničemu, pokud si to nosíme uvnitř sebe. Ovšem pokud se to někdo snaží institucionalizovat a vytřískat na tom peníze, moc atd, pak je to jasné...
Petr Tomášek avatar 15.3.2018 20:00 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
institucionalizovat a vytřískat na tom peníze
Jasně, každej si může zahradničit, ale běda, pokud by se pár lidí dalo dohromady a založilo spolek zahrádkářů. Jde jen o prachy...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
17.3.2018 14:50
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Poměrně hloupá analogie.
19.3.2018 09:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Není zas tak hloupá - známý byl svědkem, kdy se v zájmovém klubu ne nepodobném zahrádkářům taky odehrávaly machinace s majetkem a politikaření. P. Tomášek to asi myslel ironicky, ale ono tak skutečně bohužel může být. U náboženství apod. je to ještě o to horší, že se jedná o věc, která hodně osobní a narozdíl od zahradničení zasahuje do všech aspektů života.
16.3.2018 21:54 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Proc by melo byt spatne na necem vydelavat? Lide vstupuji do cirkvi svobodne a dobrovolne jim plati. Je to jejich zivot. Stejne jako si nekdo muze svobodne znicit zivot skokem z mostu, muze si ho svobodne znicit clenstvim v jakekoli sekte. Je to jeho svobodna vule. Jina vec je, ze samozrejme musi byt zachovan striktne sekularni stat a sekularni zakony v duchu tradicne krestanskych hodnot, diky kterym vznikla a rozvinula se nase civilizace.
Fluttershy, yay! avatar 16.3.2018 22:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Lide vstupuji do cirkvi svobodne

Pomineme-li manipulace, že.

A později např. vymývání mozků.

Je to jejich zivot … muze si ho svobodne znicit clenstvim v jakekoli sekte.

Občas se přihodí, že lidé mají děti. Ty si to prostředí vybrat svobodně nemůžou.

samozrejme musi byt zachovan striktne sekularni stat a sekularni zakony

Když jsme u těch scientologů: Operation Snow White

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
17.3.2018 14:56
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás

Když jsme u těch scientologů: Operation Snow White

Drsný. Divím se, že nejsou v USA považováni za teroristickou organizaci.
19.3.2018 23:54 Odin
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Manipulace? Vymyvani mozku? Jiste, ale clovek kona dobrovolne a rozhoduje se svobodne. Za manipulaci lze oznacit i spoustu normalnich veci.

Deti? Jiste, nemuzou. Rodic rozhoduje za sve dite svobodne. Kdo jiny by za nej mel rozhodovat? Patri snad dite statu? Lebensborn uz byl zrusen. ;-)

20.3.2018 08:08 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Jiste, ale clovek kona dobrovolne a rozhoduje se svobodne.
To je klasicky odinovsky zjednodušené vnímání.

Mezi "zcela svobodně" a "zcela nesvobodně" existuje spousta odstínů šedi. Člověk málokdy koná a rozhoduje se opravdu zcela svobodně, typicky to je právě někde v té šedi mezi těmihle krajními body. S organizovaným náboženstvím a sektami to je často tak, že čím víc mají moc a peněz, tím více se snaží ukrojit ze svobod lidí okolo sebe, používat manipulace, zasahovat do politiky atd.
JiK avatar 20.3.2018 17:30 JiK | skóre: 13 | blog: Jirkoviny | Virginia
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Patri snad dite statu? Lebensborn uz byl zrusen. ;-)
Kdyby jen dite...vis proc je pokus o sebevrazdu trestny cin? Protoze se nesmi nicit statni majetek, ktery muze dal makat a platit dane...
20.3.2018 17:57 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
A rovnou to ještě spadá pod poškozování cizího majetku, to máš dvě závažná porušení zákona jednou ranou. Za to by se určitě měl dávat trest smrti!

To mi připomíná skutečný příběh ze Spojených států ironických: Vězeň čekající na popravu se pokusil spáchat sebevraždu předávkováním léky. Odvezli ho do nemocnice, vypumpovali mu žaludek, odvezli ho zpátky a asi ještě ten den ho popravili.
20.3.2018 19:04 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Patri snad dite statu? Lebensborn uz byl zrusen. ;-)
Kdyby jen dite...vis proc je pokus o sebevrazdu trestny cin? Protoze se nesmi nicit statni majetek, ktery muze dal makat a platit dane...
Až na to, že ani sebevražda ani pokus o ni trestný čin nejsou...
20.3.2018 19:12 ehm
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
20.3.2018 21:47 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Tak samozřejmě jsem měl na mysli lokální geopolitický kontext... Jinak samozřejmě existují země, kde mají zakázáno všechno možné, zajímavé ale je, že to typicky nejsou ty, proti kterým se kolega JiK tak vehementně vymezuje.
Dalibor Smolík avatar 21.3.2018 10:52 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Člověk se svobodně rozhodne, zda dítě bude mít (pokud je to možné ze zdravotních důvodů), ale jakmile dítě má, to podléhá mnoha zákonům. Nelze říct, že dítě patří jen rodiči a může s ním nakládat, jak se mu zlíbí ..
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Bystroushaak avatar 21.3.2018 12:55 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Nu, ano. Dítě má automaticky různá práva (stejně jako všichni ostatní lidi), a protože je neschopné upozornit na jejich porušení, je v pořádku, že čas od času probíhá kontrola.

Shodou okolností jsem však teď v životní situaci, kdy řeším něco podobného a úroveň kontroly, které podléhají svobodné matky s dítětem mi přijde naprosto brutální. Víš, že sociálka po narození nepřijde jednou za čas zkontrolovat, jak se dítěti vede, ale chodí doslova každý den? Těch příběhů, které jsem vyslechl o babách, co se pozvou na půl dne sednout k tobě domu a prolezou ti skříně, jestli máš fakt vyžehlené ručníky a pleny a nemáš náhodou špinavý parapet na okně, je vážně hodně. A pokud se jim něco nelíbí, tak ti dítě vezmou a nazdar, stěžuj si na lampárně.

Přijde mi, že v tomhle se stát hodně mixuje do věcí, kde by měl stát spíš v povzdálí.
Dalibor Smolík avatar 22.3.2018 13:17 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
No jestli je tohle pravda, tak je to fakt děs. Za chvíli tady bude pobočka Barnevernetu .. Když se narodily naše děti, přišla se podívat sestra od dětské doktorky, to bylo všechno, nevím o tom, že by tomu u svobodných matek bylo jinak. Nicméně neteř má 2 malé děti (je neprovdaná a oficiálně nežije s přítelem), čeká třetí. Tuhle zkušenost však ale nemá, přestože má plný invalidní důchod.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Bystroushaak avatar 22.3.2018 15:04 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Možná záleží na sociální situaci. Lidi, kteří mi tohle vyprávěli nebyli zrovna bohatí.
Dalibor Smolík avatar 22.3.2018 18:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Určitě, ale ani v jejím případě se rozhodně o skvělé finanční situaci nedá mluvit.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Grunt avatar 17.3.2018 10:48 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Prosím, co je to ta scientologie? To je něco u nás v kostele?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
17.3.2018 13:52 Ondřej J | skóre: 3
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Představa Scientologů v Lanžhotě mě docela pobavila. Ještě lepší, než svědomí lanžhota
Grunt avatar 17.3.2018 14:56 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Pak doporučuju zajet podívat se k Hvězdě. Sice to není scientologie, ale je to velmi podobné (dokonce tak že nevnímám rozdíl). Doba pokročila.
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
Agent avatar 27.3.2018 03:56 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás
Jakási sekta/církev/strana, něco jako komunisti, vegani, ilumináti, demagogové, jehovisti, drahošovci, burešovci, kalouskovci, etc...
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
MMMMMMMMM avatar 7.4.2018 10:33 MMMMMMMMM | skóre: 44 | blog: unstable | Valašsko :-)
Rozbalit Rozbalit vše Re: BASIC: Scientologové u nás

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.