Portál AbcLinuxu, 25. dubna 2024 19:14

Lidé život tančit svět (update)

8.4.2017 00:04 | Přečteno: 2717× | poslední úprava: 10.4.2017 18:45

Německý komik Jan Boehmermann (ten co složil tu báseň na Erdogana, ve které turecký politik provádí zoofilní akce se zvířaty s podčeledi Caprinae) opět úřadoval a tentokrát si vzal na mušku úroveň současné německé pop-music.

Podle Boehmermanna jsou současné výtvory německé pop-music bezduché bláboly podložené líbivou melodií z počítače. A aby to ukázal, rozhodl se se svými spolupracovníky vytvořit takový hit, který bude současná společnost bez problémů konzumovat.

Nejdříve spolupracovníci komika napsali na A5 karty jednotlivé krátké texty např. z facebooku, twitteru, známé reklamní texty, lidová rčení, YouTube komentáře a různé kalendářové výroky. Ke každému z těch papírků dali nějaký pamlsek (kus banánu, ananasu) a tyto laskominy předložili 5 šimpanzům ze zoologické zahrady v Gelsenkirchenu. Primáti (zřejmě podle svých chuťových preferencí) vybrali papírky a jejich pořadí rozhodlo o stavbě budoucího textu písně. Poté se text zhudebnil tak, aby to byl pěkný moderní šlágr. U autorské organizace GEMA bylo oněch 5 šimpanzů registrováno jako autoři. Píseň nazpíval sám Jan Boehmermann pod pseudonymem Jim Pandzko (foneticky to připomíná ty šimpanze, ale spíše je to narážka na jednoho z kritizovaných německých zpěváků , který se jmenuje Tim Bendzko). Písnička dostala název

Menschen Leben Tanzen Welt, česky tedy 'lidé život tančit svět'

Německý text se samozřejmě nerýmuje (to by museli ti šimpanzi přidat), ale to je v dnešní době asi úplně jedno. Zde je český překlad:
Co máš, mohou mít mnozí
ale co jsi ty, nemůže být žádný
je to krásný pocit, vědět že jsi zde
potřebují zase jednou čas být s tebou
to černé s blonďatou duší
ta dobrá hvězda na všech silnicích (reklamní slogan Mercedesu)
všem tam venku: být jiný je ok
všechny cesty vedou do Řima
putujeme na Aljašku
bez bot deštěm
refrén:
lidé život tančit svět
Oh-Ejo-o. Oh-oh-ejo-o
lidé život tančit svět
Oh-Ejo-o. Oh-oh-ejo-o
zkus být každý den o trochu víc její!
today is gonna be the day
svět se na mne řítí
proud je žlutý (reklamní slogan firmy Yello - distr. el.energie)
aliance pro život (reklamní slogan pojišťovny Allianz)
nůž,vidlička,nůžky,světlo není nic pro malé děti (obdoba našeho o sirkách v rukách malých děti)
ovocný poplach, miluji to (reklamní slogan výrobce ovocných jogurtú)
někdy to potká každého
co není v hlavě musí být v nohách (to říkáme stejně jako Němci)
perfektní fix pro vaše vlasy (reklamní slogan výrobce kosmetiky)
kdo chce být krásný musí trpět
sděl jednoduše svoje pochyby
refrén:
lidé život tančit svět
Oh-Ejo-o. Oh-oh-ejo-o
lidé život tančit svět
Oh-Ejo-o. Oh-oh-ejo-o
král, král, dnes být králem (reklamní slogan duisburgskeho pivovaru Koenig)
lidé život tančit svět
Oh-Ejo-o. Oh-oh-ejo-o
kde je Deinhard? (reklamní slogan vinných sklepů Deinhard)
Oh-Ejo-o. Oh-oh-ejo-o
dnes být králem
Ten český text zní zrovna tak duchaplně jak ten německý, ale zabaleno do chytře napsané hudby to skoro nikdo nepozná. Download té písničky trhá v Německu a Rakousku všechny rekordy.

https://www.youtube.com/watch?v=h8MVXC_hqNY

Co k tomu říci. Svět je plný povrchních neoliberálních sraček. A nejen v Čechách se zacinkalo, i naši němečtí spoluevropané se rozhodli, že budou konzumovat nesmysly a to mají za sebou 40let skutečného tržního hospodářství.

Mladým lidem nezávidím. My jsme za Husáka nesměli říkat co jsme chtěli, ale asi to byla větší svoboda než ta dnešní, kdy nikoho nezajímá, co kdo říká. Mladí lidé by si měli konečně uvědomit, že mít 3 mobily není životní úroveň a ani štěstí. A mohli by se začít zamýšlet nad tím, co udělat, aby jim elity nesraly na hlavu. My starší to už nevytrhnem.

Update

Musím se omluvit, že jsem nepodal celou záležitost v plné šíři. Teprve skrz řadu komentářů, kde se diskutující pozastavují nad těmi 'neoliberalnimi sračkami' a nebo správně konstatují, že písničky 'vyrobené' nějakým automatem už tady byly dávno jsem pochopil, že musím napsat následující dodatek.

Pan Boehmermann to celé neudělal, protože ho prostě o půl noci napadlo, že je německá pop-music hrozná, nýbrž se chtěl kriticky vyjádřit k aktuálnímu mediálnímu eventu, totiž k předání cen 'Echo', což je německé ocenění nejlepších 'muzikantů' za uplynulý rok. (V tom videu, které tu linkoval pan Tomášek je to obšírně rozvedeno).

Pan Boehermann v 20 minutovém monologu vysvětlil posluchačům (a na řadě příkladů ukázal), že to co se konzumuje neni umělecké dílo, že se nejedná o kulturu nýbrž jen a pouze o kšeft. Ukázal, jak provázaná je ono spojení mezi reklamními společnostmi, hospodářskými subjekty a 'takzvanými' umělci. Těmi umělci, kteří tvrdí, ž si ty písničky píší sami, protože pociťují potřebu něco sdělit a ve skutečnosti se za tím skrývá skupina profesionalních songwriter, která zásobuje mnohé novodobé 'hvězdy' německé pop-music.

Nejde ani tak o písničku, nýbrž o to video, které se s tím 'uměleckým dilem' natočí a to je plné těch komerčních 'messages'. V jednom videu prchá zpěvačka pred c-klasse mercedesem, který ji pronásleduje. Na tiskové konferenci se pak snažila zpěvačka křečovitě vysvětlit, jaká že 'zpráva' se za tím videem skrývá. To by bylo samozřejmě usměvné, kdyby to nebylo tak tragické.

Jsme svědci tedy toho, že tomu, čemu jsme v minulosti říkali kultura existuje dnes jenom proto, abychom byli vystaveni neustále těm 'messages', které nám říkají , co si máme zitra koupit. Proto ty 'neoliberalní sračky'. Vše je podřízeno kšeftu. A z rádia a televize k nám mluví už dnes Velký bratr. Nenápadnou formou líbivé písničky. Mnozí by rekli, že to není třeba poslouchat. Takoví by si měli toho Orwella přece jen přečíst.

Už Descartes to věděl, když říkal:
nakupuji, tedy jsem
       

Hodnocení: 31 %

        špatnédobré        

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

Komentáře

Nástroje: Začni sledovat (0) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře. , Tisk

Vložit další komentář

8.4.2017 01:15 ZAH | skóre: 43 | blog: ZAH
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
No jen si vzpomínám

.. A být v melodii kritikem ....
8.4.2017 08:20 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
My jsme za Husáka nesměli říkat co jsme chtěli, ale asi to byla větší svoboda než ta dnešní, kdy nikoho nezajímá, co kdo říká.
O definici pojmu "svoboda" se už stovky let pletou spory, ale myslím že toto pojetí je skutečně nové a originální.

Na rozdíl od zbytku blogpostu, o kterém se dá říci "Již staří Římané..."
8.4.2017 09:10 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Takovýchhle experimentů si za posledních třicet let vzpomínám možná pět, a všechny dopadly úplně stejně. Jenom ty pazvuky mi (subjektivně) připadají čím dál horší :-D
kyknos avatar 8.4.2017 11:51 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
jo za husaka to byla zivotni uroven, jedna telefonni budka na sidliste a hodinove fronty pred ni :) clovek si musel vybrat, zda chce vystat frontu na banany nebo na telefon, oboji nestihl :)
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
8.4.2017 11:54 Ivo
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Průser byl, když volaný na vzdáleném sídlišti nestihl vystát frontu do budky ve vhodný čas a volající se sice dovolal, ale někomu úplně jinému. To byly časy.
8.4.2017 12:10 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tak tohle jsem za Husáka viděl akorát v italské komedii, telefonní budka u našeho paneláku byla prázdná a funkční! Ale možná to bylo tím že na těch třicet paneláků jich připadalo tak deset :-D
kyknos avatar 8.4.2017 12:34 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
No jo, sídliště pro prominenty.
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
8.4.2017 18:19 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Co si tak vzpomínám, největší prominent tam byl výpravčí z místního nádraží, mělo dokonce čtyři koleje :-)

Jinak většinou dělníci z místních továren, například Agrostroj.
kyknos avatar 8.4.2017 23:11 kyknos | skóre: 18 | blog: Quid novi? | Ranša Rosa
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
takze delnicka trida, cilize prominenti
So the Nationalists and the Socialists have the same policy on Brexit. They should get together and form a...
8.4.2017 17:53 R
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Na banany sa takmer nikdy nestalo, pretoze ziadne neboli.
Agent avatar 8.4.2017 20:23 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Nic lepšího než banány vytáhnou neumíte?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
8.4.2017 17:15 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle Boehmermanna jsou současné výtvory německé pop-music bezduché bláboly podložené líbivou melodií z počítače.
Kdyby jen německé (překlad) :-D.

A proto je dobré poslouchat něco lepšího než popík. Například tohle by žádnej šimpanz nenapsal a počítačová hudba to taky není. Popřípadě ze stejného alba živej projev popřípadně další (s důrazem na hlasový projev) ... a to je samozřejmě jen na živo točený nejspíš nějakým telefonem. A celý album je vlastně vyprávěnej (teda zpívanej) příběh. A nebo se stačí kouknout i na český metal, co jsem měl před lety v patičce: Hysteria ;-).
Intel meltdown a = arr[x[0]&1]; karma | 帮帮我,我被锁在中国房
8.4.2017 18:32 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo, tohle se DÁ poslouchat. Ale proložil bych to občas něčím lehčím, nejen metalem živ je člověk: Vojta Zícha.

To slovo "německé" mi tam také připadalo nadbytečné.
9.4.2017 14:51 this0ne
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Německý umělec

https://www.youtube.com/watch?v=uzGzMYS2Gnc
PepaSFI avatar 9.4.2017 18:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
dobře umí ten kotlíkář a ten metal je taky dobrej. Ikdyž třeba do auta bych si to nevybral, to už je trochu moc "symfonický". Nejlepší je když se dobře namíchá od obojího, přidá se troška blues a rock'n'rolu www.radiodixie.cz
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
8.4.2017 18:59 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To je celosvětový fenomén -- překlad se mi nepodařilo sehnat.
8.4.2017 19:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Kolik výpočetního muselo trvat, než byl vymyšlen tento geniální text :-D
8.4.2017 19:53 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To je také velmi oduševnělá písnička.
8.4.2017 20:16 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Některé songy ani nepotřebují překlad a rozume jim všichni.
9.4.2017 01:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tenhle taky nepotřebuje překlad :-D.
9.4.2017 12:08 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Konečně text který dává smysl :-D
Fluttershy, yay! avatar 8.4.2017 21:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tak to nevím, jaké by bylo přijetí Morgensterna.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
9.4.2017 02:11 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Petr Tomášek avatar 12.4.2017 08:15 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Když se ti překlad nepodařilo sehnat, tak asi můžeš hovno soudit, jestli je text špatný nebo ne.
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Blaazen avatar 12.4.2017 13:20 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Grunt avatar 10.4.2017 21:10 Grunt | skóre: 23 | blog: Expresivní zabručení | Lanžhot
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Buďte rádi že nevíte co to je Turbofolk. Děkuju bohu že mí předci měli tolik rozumu že se z té díry na Balkáně emigrovali na jih Moravy Dovedete si představit dechovku řezanou technem?
Na co 64-bitů když to jde i s jedním? | 80.78.148.5 | Hack (for) free or Die Hard!
10.4.2017 21:37 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Dovedu, ale zní mi to úplně jinak a mnohem lépe.
Petr Tomášek avatar 10.4.2017 23:41 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Protože jsou to cikáni, ti narozdíl od bílejch něco umí...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
11.4.2017 02:49 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Dovedete si představit dechovku řezanou technem?
Bohužel až moc dobře :-( :-D.
11.4.2017 13:11 smazáno | skóre: 18 | blog: smazáno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
turbofolk je super :)
PepaSFI avatar 11.4.2017 18:26 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
mně ten turbofolk nejvíc připomíná film Bony a klid. Takový muzice jsme kdysi říkávali kurví disko.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
Petr Tomášek avatar 9.4.2017 02:17 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Je super, že tu někdo sleduje Böhmiho. :-) BTW, doporučuji ke shlédnutí i jeho show okolo tohoto klipu: https://www.youtube.com/watch?v=nFfu2xDJyVs.

Jinak Böhmi má skvělých provokací spoustu a mezi nimi se objevilo i pár hezkých klipů. Můj nejoblíbenější: be deutsch!
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Petr Tomášek avatar 9.4.2017 02:26 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Co k tomu říci. Svět je plný povrchních neoliberálních sraček. A nejen v Čechách se zacinkalo, i naši němečtí spoluevropané se rozhodli, že budou konzumovat nesmysly a to mají za sebou 40let skutečného tržního hospodářství.
No, tak pop není zrovna žánr, který by někdo poslouchal kvůli textům - v tom se ani ty české moc neliší.

Celkově je ale nutno říct, že Němci, alespoň ti na západě, jsou zvyklí v průměru o věcech víc a hlouběji přemýšlet než Češi. Je to dáno tím, že jejich vzdělání je daleko systematičtější a efektivnější než u nás.
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
9.4.2017 11:59 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To rozhodně, německé školství je proti tomu našemu o mnoho napřed :-P
Petr Tomášek avatar 10.4.2017 23:28 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Ano, německé školství je o proti našemu velmi napřed. Měl jsem možnost začít alespoń částečně, jak jsou připravování budoucí učitelé u nás a v Německu a je to dost nesrovnatelné (bohužel v náš neprospěch).

Mimochodem, nevím, co je špatného na tom, když jdou děti na exkursi do mešity. To z nich muslimy automaticky nedělá.
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
13.4.2017 20:07 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
My jsme chodili na exkurzi do fabriky, a také to z nás nedělalo automaticky odboráře.
Bystroushaak avatar 9.4.2017 13:12 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Vskutku. Jaký to překvapivý objev, že lidem se hudba nelíbí z racionálních, intelektuálních důvodů, ale prostě jen tak. A co všechno se z toho dá vyčíst, že svět je plný šílených neoliberálních sraček a že za husáka bylo líp a že elity (:D) serou lidem na hlavu. Díky za blog, tohle změnilo můj pohled na svět!
blog.rfox.eu
10.4.2017 19:31 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
+1. Sleduj ten vlak myslenek:
  1. nekdo parodoval soucasnou pop music, protoze texty povazuje jen za obsahove prazdnou vatu
  2. veskera soucasna hudba je obsahove prazdna
  3. vsichni mladi lide poslouchaji obsahove prazdnou hudbu, nezajima je jeji obsah a svuj zivotni uspech a stesti pomeruji poctem vlastenych telefonu
  4. vsechno je spatne
Petr Tomášek avatar 10.4.2017 23:38 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
5. ještě těžší deprese
6. pokus o sebevraždu
7. pobyt v blázinci
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
11.4.2017 02:48 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
2) TSO je současná hudba a prázdná není :-P.
11.4.2017 10:24 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To se neříká, to není politicky korektní (nebo naopak je, podle toho jak pro koho).
Petr Tomášek avatar 12.4.2017 09:29 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Popravdě mě na té hudbě nic zajímavýho nepřijde. Není to ani originální, ani hezký, ani nový.
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
12.4.2017 11:17 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Víte někdo, jestli pro tohle eixstuje nějaký pojem z psychologie, jestli to je nějak popsáno? Tj. když se někdo snaží ventilovat, že 'všechno je špatně' a nejlépe o tom přesvědčit okolí. Znám nemálo lidí, kteří tohle přesně dělaj, a to i dost dlouhodobě celkem bez ohledu na okolnosti / reálný stav věcí.
Fluttershy, yay! avatar 12.4.2017 11:40 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Depresivní realismus. ^_^
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Petr Tomášek avatar 12.4.2017 11:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
V jedné německé knize o depresích, co jsem četl, pro to používali výraz „automatisches Denken“, tj. „automatické myšlení.“
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
xkucf03 avatar 12.4.2017 22:12 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
V němčině mají Weltschmerz. Případně nihilismus a defétismus. Nicméně to, co popisuješ, je ještě trochu něco jiného.
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 12.4.2017 22:36 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Mám podezření, že netušíš, co je nihilismus.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Petr Tomášek avatar 10.4.2017 23:46 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Máš pravdu v tom, že blogový zápisek je na některých místech dost prostoduchý.

Nicméně to opravdu neplatí o dalším geniálním počinu Jana Böhmermanna, ten je totiž (jako téměř vždy) dost sofistikovaný a vtipný... Bohužel u nás umí málo lidí natolik německy, aby to dokázali ocenit...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
9.4.2017 15:48 Atrament
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Texty 'populárních hitů' ve mně vždycky vzbuzovaly dojem, že jsou generovány počítačem podle klíče - bude to zpívat chlap, tak to musí být ufňukané nebo aspoň romanticky slaďoučké, bude to zpívat ženská tak to musí být emancipované nebo to musí něco vyčítat chlapům :) A vida skutečnost je mnohem prostší - ony to dělají opice z reklamních sloganů a kalendářů :))
PepaSFI avatar 9.4.2017 18:08 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
někde jsem četl i něco o písmenkový polívce a textech skupiny Kryštof.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
9.4.2017 18:37 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Agent avatar 9.4.2017 20:34 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kam se to fšechno hrabe na Laibach
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
9.4.2017 21:28 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Což je ovšem předělávka od veselé verze od Opusu :-P.
Agent avatar 9.4.2017 23:08 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo máš pravdu, akorát to "Holky, běžte dál!" tam chybí.. :-)
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Dalibor Smolík avatar 10.4.2017 09:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Svět je plný povrchních neoliberálních sraček.
Proč do toho plést neoliberalismus? A už vůbec ne nějaké elity. To má být nad námi nějaký orgán, který bude určovat, co smíme a nesmíme poslouchat? Je každého věc, co poslouchá a na co tančí (pokud to nejsou nenávistné texty atd.) - výchova je především v rodině a zodpovědnosti rodičů, jaké ten mladý člověk má hodnoty. (Jasně, neplatí to vždy). A stát to se svoji cenzurou nevytrhne.

My jsme za Husáka nesměli říkat co jsme chtěli, ale asi to byla větší svoboda než ta dnešní
Taky jsem žil za Husáka. A přesto se pokoutně sháněla západní hudba. V oficiálním rádiu se poslouchaly angažované písničky (trochu přeháním, ale ne moc). To byla opravdová svoboda?

Mladí lidé by si měli konečně uvědomit, že mít 3 mobily není životní úroveň a ani štěstí.
Tady naprosto souhlasím. Za nás to byly zase plesnivé džíny. Oni na to příjdou sami, to přichází s věkem. Zajímavější jev jsou youtubeři, kterým je 10 - 12 let a mají na svých kontech statisíce. Ti dříve nebo později narazí na realitu života.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
10.4.2017 16:43 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Hm, a jaký orgán má určovat co jsou nenávistné texty? :-)

Západní hudba tu vycházela i na deskách, pochopitelně jen ta vybraná. Ale mělo to proti dnešku tu výhodu, že se přes cenzuru dostaly jenom kvalitní věci, a ne komerční průjem valící se dnes ze všech stran.

S rádiem to bylo podobné, a dodnes objevuji západní písničky které jsem kdysi znal, akorát s českým nebo slovenským textem. Jsou jich tisíce, a některé měly i víc verzí. No některé, možná i většina, minimálně jednu českou a jednu slovenskou. Navíc i ten největší hit byl vysílaný tak jednou týdně, takže se hrálo všechno možné, ne jako dnes, kdy komerční (s)hit rádia protáčejí třicet stále stejných sraček pořád dokola každých pět hodin...
Fluttershy, yay! avatar 10.4.2017 17:31 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
přes cenzuru dostaly jenom kvalitní věci

Přes cenzuru se dostala (až na výjimky = selhání cenzury) ideologicky vyhovující podmnožina (kvalitních) věcí.

ne komerční průjem valící se dnes ze všech stran

Protože průjem místní produkce neexistoval. /s

komerční (s)hit rádia protáčejí třicet stále stejných sraček pořád dokola každých pět hodin

Když si někdo neumí přeladit rádio… (a leze do míst, kde se reprodukci nevyhne.)

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
10.4.2017 18:15 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tohle je podle tebe selhání nebo to ideologicky vyhovovalo?

A neměj obavy že bych neuměl rádio přeladit, já si dobře vybírám co poslouchám. Jenže si udržuji přehled i o tom zbytku, který poslouchat nehodlám, zkus to také ;-)
10.4.2017 18:27 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Cover verze :-P, těch je pop plnej. A vlastně nejen pop. Předpokládám, že fanoušek Black sabbath by to ani v 1974 moc neocenil :-P.
10.4.2017 22:17 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Nejen pop a nejen hudba. V tom tvém přehledu je Hurt od Nine Inch Nails a cover od Johnnyho Cashe (45M shlédnutí osmdesátiletého dědka!), ale slyšel jsi to v češtině?

Tohle od Verony zná dneska asi každý, ale kdo slyšel originál? Kolem padesátého roku jí zpíval Sinatra, ale už v roce 1927 měla český text!

No, je překlad do jiného jazyka jenom cover? Ale co když je ten text jiný? Proti originálu Wabi Daněk "jen" prohodil jména, ale Mirek Černý to překopal totálně. A u Fešáků by jí nepoznal snad ani sám autor :-D

Kdyby se měla počtem coververzí měřit popularita, tak bezkonkurenčně největší hit dvacátého století je tahle, u Apple Records nahrávka číslo 2. Ta je přeložená snad do všech jazyků co na Zemi jsou, jenom Dalida jí nazpívala anglicky, francouzsky, španělsky, italsky, arabsky, hebrejsky a japonsky! Samozřejmě si jí můžeš dát v češtině, slovenštině, a v originálu (je z roku 1920) v podání Waldagangu ;-)
11.4.2017 04:07 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tyjo toho Cashe v češtině bych teda nepoznal :-D.

Zajímavý tohle od Verony teda neznám. Já jsem přestal sledovat českou hudební scénu tak 2006 :-D. Od Verony znám akorát akorát ty starší a tohle :-P. Tu 1927 verzi samozřejmě znám, tu snad ještě :-/ zná spousta lidí.

Milý slído :-D...

On je originál ruskej? :-O Ale je fakt, že ten styl i v coverech tomu odpovídá. Hehe nebo verze od Hermes Houseband :-D. IMO je ale největší hit dvacátého století Škoda lásky, tam aspoň dělaj coververze všichni ostatní :-D.

Ale je fakt, že aspoň některý covery maj hlavu a patu. A někdy je dokonce cover verze (parodie) lepší než "originál" (taky coververze něčeho jinýho :-D). Taky jsem donedávna vůbec nevěděl, že originál je tohle. Brichta cover hadr :-D.

P.S. Víte jak porazit metalistu? ... "Dechovka s heligónem je taky heavy metal..."
xkucf03 avatar 11.4.2017 23:19 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A někdy je dokonce cover verze (parodie) lepší než "originál
+1
taky coververze něčeho jinýho
Djuli – How Do You Do
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Bystroushaak avatar 11.4.2017 23:43 Bystroushaak | skóre: 36 | blog: Bystroushaakův blog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A někdy je dokonce cover verze (parodie) lepší než "originál" (taky coververze něčeho jinýho :-D).
Když už je řeč o Umbrtce, nedá mi to nevzpomenout na geniální Průmyslové velkorypadlo.
12.4.2017 00:36 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A někdy je dokonce cover verze (parodie) lepší než "originál" (taky coververze něčeho jinýho :-D).
Justin Bieber-Baby(Death Metal Version)

A kdyz jsme u tech coveru, tak jeste prihodim neco mene bezneho:

Slayer - Seasons In The Abyss - piano cover
13.4.2017 20:04 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Copak Brychta, ale Markýz John!

Tahle je původně také ruská, v Čechách byla přeložená a dost populární už někdy po napoleonských válkách. Znal jí i jistý František Škroup, a nezůstalo to bez následků...

Škoda lásky byla megahit, jenom se už dneska moc neslyší, ale Yellow Polka pořád jede.

A pokud jde o parodie na sračku, tak ty musí být zákonitě jenom lepší :-)
13.4.2017 22:06 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Hehe dokonce starší československej cover a dokonce druhý :-O.

Křídla motýlí. WTF :-D
Dalibor Smolík avatar 11.4.2017 09:07 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Lee Morse ! To bylo super :-) A tahle muzika taky
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
11.4.2017 16:20 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
- Lee Morse, 1925 - To bylo super
Pane Smolík zas tolik vám snad není ne? :-D
Dalibor Smolík avatar 12.4.2017 10:09 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To není (naštěstí), ale taková hudba má něco do sebe. Jinak já rád poslouchám klasiku, zejména italskou operu. Pokud se týká moderní hudby, pár skladeb by se našlo. Rock 70.let byla ještě velmi dobrá řemeslná práce. To se rozhodně ošidit nedalo.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
12.4.2017 12:05 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
'řekni mi, co posloucháš a já ti řeknu co jsi zač'

poslouchám Bacha, Mozarta ...

'tak jseš lhář, voe'
Petr Tomášek avatar 12.4.2017 13:50 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Proč by měl být člověk lhář, když poslouchá Bacha nebo Mozarta?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Dalibor Smolík avatar 12.4.2017 14:36 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Já je fakt poslouchám, nesmírně to uklidňuje.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Blaazen avatar 12.4.2017 15:05 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Za mě tyhle tři, to by měl znát každý:
Bach: "Air"
Beethoven: Měsíční sonáta
a moderní klasika - Morricone: Gabrielův hoboj
12.4.2017 16:29 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Vsak Beethoven je nejstarsi metalista. ;-) Coz mi pripomina jeste tohle.
Dalibor Smolík avatar 13.4.2017 09:08 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Však metalová hudba nemá ke klasikům zas tak daleko, jak by se na první pohled zdálo. Stačí se zaposlouchat do Mozartova Requiem, tam lze ty prvky základů současného metalu jednoznačně najít, především v koncepci rytmu hudby.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
13.4.2017 19:45 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A co teprve Wagner :-D
Dalibor Smolík avatar 18.4.2017 09:44 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Proč ta ironie? :-) Tam napojení na moderní rockovou hudbu asi nebude, ale jako předchůdce filmové hudby se hodí znamenitě. To, že si ho "přivlastnil" jakýsi vůdce, z něj nedělá nácka.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
18.4.2017 15:52 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Kdepak ironie, to myslím úplně vážně. Na svojí dobu prvotřídní metal! Že se jeden vídeňský bezdomovec se směšným knírkem vciťoval do jeho hrdinů je mi úplně fuk, stejně jako že se učil styl řeči z knih Karla Maye a zbožňoval Disneyovu Sněhurku. Ničemu z toho to na kvalitě ubrat nemůže.
12.4.2017 17:29 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Petr Tomášek avatar 12.4.2017 22:12 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Air? Tyvole, to je snad jedna z mála neposlouchatelných skladeb od Bacha!

Když Bach, tak to chce něco alespoň trochu sofistikovaného. Chápu, že ne každý dokáže ocenit třeba "hudební obětinu" nebo "umění fugy", ale dávat Air za vzor? Fakt nechápu!
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
12.4.2017 23:00 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To je snad jedna z mála neposlouchatelných skladeb od Bacha

Přesně! V té době to musel bejt parádní cajdák.
Petr Tomášek avatar 13.4.2017 10:09 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
No, tak on problém často bývá, že se Air hrává jako by to byla romantická skladba („procítěně“), přičemž se takhle v Bachově hudbě nepřistupovalo...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
13.4.2017 16:08 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
jsou stejně povětšinou fidlálistí furt to jedno dokola. Tohle byl pro mne pan muzikant
12.4.2017 17:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo já poslouchám tak od všeho něco :-D.
Fluttershy, yay! avatar 10.4.2017 22:59 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Evka Kostolányiová - Waterloo

Cover verze – že to ani nemá původní text… asi že byl anglicky… proč se taky musely lokalizovat i jiné názvy… hmm?

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
14.4.2017 06:28 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo, představ si že tohle je také cover, nebo tohle, a také tohle. Přičemž ten poslední z roku 1997 je k poblití, přesto ho stádo žere, protože jim to nějaký managor cpe v (s)hitrádiu pořád dokola. Teda až po tom co ten vorvaň zdechnul, protože zaživa po něm neštěkl pes. Takový Sinatra to ve čtyřicátém přezpíval milionkrát lépe, a vážil přitom asi milionkrát méně :-D

Můžeš si sám zkusit porovnat tenhle originál, českou verzi, a popový cover.

Ale na mojí otázku jsi neodpověděl.
Fluttershy, yay! avatar 14.4.2017 10:51 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Co to zase meleš? ಠ_ಠ

Hudebníci dělají cover verze. No shit, Sherlock. Jak to souvisí se zdejší regulací reprodukce/tvorby?
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
15.4.2017 11:40 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jasně, dobří kopírují, nejlepší kradou. Znám.

Ovšem tou regulací prošlo třeba tohle, zatímco tohle ne. A přitom ten závěr je obzvlášť lahůdkový, máš tam i vypsaný text, tak si lízni :-P

Zato dnes jsou největší borci tihle...
14.4.2017 18:10 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Můžeš si sám zkusit porovnat tenhle originál, českou verzi, a popový cover.
Nejlepší cover je tohle. Text zde:
# whois POEM-RIPE55-SONG
:-D
15.4.2017 11:31 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo, to je také o tragédii. A za mě rozhodně Write in C!

No, tohle je také dost dobré, u tohohle jsem byl osobně :-D
16.4.2017 01:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
u tohohle jsem byl osobně
Sám si diskem točím :-D.
Dalibor Smolík avatar 11.4.2017 09:04 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Hm, a jaký orgán má určovat co jsou nenávistné texty?
No to se dá docela poznat a na to pamatuje zákon, vybízení k násilí, štvaní proti určitým skupinám lidí apod. To není tak těžké. Někdy je to na hraně, to je normální (jako např. od Orlíku Bílej jezdec).
Západní hudba tu vycházela, ale skutečně ve velmi malém rozsahu. Západní písničky, které byly s českým textem se tu objevovaly velmi často, více než dnes, bylo to hlavně proto, že nám západní země odpouštěly platby za licence pro přezpívanou hudbu a režimu to nevadilo. Jinak pamatuji v 70. letech stereo vysílání v pátek a v sobotu opakování (nevím, jak se ten pořad jmenoval), kde se pustily asi 3 - 4 písničky, ty jsem si nahrával na magnetofon.
Jiná věc je, že se mi zdá, že je tu celkový úpadek populární a rockové hudby (celosvětově), noví tvůrci vycházejí ze starých zdrojů. Ale to by bylo povídání zas o něčem jiném.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Fluttershy, yay! avatar 11.4.2017 10:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
vybízení k násilí

Při tom, jak fungují různé orgány, nedivil bych se, kdyby neprošel viking metal. O.o

Jiná věc je, že se mi zdá, že je tu celkový úpadek populární a rockové hudby (celosvětově), noví tvůrci vycházejí ze starých zdrojů.

To je skutečně zdání.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
11.4.2017 15:27 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Při tom, jak fungují různé orgány, nedivil bych se, kdyby neprošel viking metal. O.o
O tom ani nezertuj!
Dalibor Smolík avatar 12.4.2017 10:22 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To je skutečně zdání.
Opravdu? V 60. letech Beatles, Rolling Stones, v 70. letech Abba, 80. léta přinesla svůj styl. Co je fenoménem dnešní doby? Rihanna, Beyoncé, Katy Perry? Když se objeví opravdový hit, zjistíme, že je 40 let starý :-). Rád poslouchám Adele, ale i ta sahá k osvědčeným melodiím a textům. Zlaté časy populární a rockové hudby byly opravdu 1960-1990 a říkají to i mladí lidé a poslouchají je.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Fluttershy, yay! avatar 12.4.2017 12:08 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jabka a hrušky.

Toho času to byl mainstream – mj. jako reakce na společenskou situaci. Dneska to mainstream není. Ale to neznamená, že nejde jít do klubu, na bandcamp aj.

Na jazzu je nejlépe vidět, jak se od doby, kdy byl mainstreamem, změnil k nepoznání – v podstatě v metažánr. Něco podobného se děje s rockem (a metalem).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
12.4.2017 12:17 Ondra
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
nemáš pravdu kolego. Statistiky (charts, hodnoceni na trubce apod.) jasně prokazují preference všech věkových kategorií pro hudbu 80. let. To už nebyl žádný Vietnam nebo rok 1968.
Fluttershy, yay! avatar 12.4.2017 12:30 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Non sequitur.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
12.4.2017 15:18 bigBRAMBOR | skóre: 37
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
člověče, když tě tu tak vidím, googlil jsem si kdysi jestli ten poník vypadá tak zfetovanej opravdu a něco jsem si i zapamatoval. Když jsem byl nedávno v Tesku a prohlásil na plyšákama jééé tohle je Fluttershy a tohle Rainbow Dash, no ten pohled manželky......
Petr Tomášek avatar 12.4.2017 13:53 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Myslíš jako Standu Hložka?
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Dalibor Smolík avatar 12.4.2017 14:41 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To je celosvětové, ale třeba u nás je stále populární Michal Davit se svými Poupaty :-). Na tom by nebylo nic divného, kdyby to poslouchala jenom generace, která v té době dorůstala. Vůbec je vidět zvláštní jev, že některé zpěváky či skupiny poslouchají všechny generace, od sedmdesátníků po teenagery. V době, kdy jsem byl já teenager, něco takového bylo naprosto nemyslitelného. Mladá a starší generace byly naprosto rozdílné světy, pokud jde o hudební žánry.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Petr Tomášek avatar 12.4.2017 22:03 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jen jestli oni to neposlouchaj proto, že to nějaký managor protlačil do rádia a oni prostě jsou tupé stádo a poslouchají všechno, co jim v impulzu nebo bítu naserou do programu...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
13.4.2017 19:42 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jistě, zatímco posluchači Evropy 2 nebo Fajnrádia jsou proti bíťáckému stádu kulturně na výši, žejo. To já si radši dám ten Beat :-)

Jenže ono to bude spíš tím že ti mladí ty písničky poslouchali odmala. Já si také rád poslechnu Everly Brothers nebo Binga Crosbyho. Nebo tohle.
Petr Tomášek avatar 14.4.2017 09:21 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Já nevím, já poslouchám HR2, MDR-Kultur a BR-Klassik a ve chvíli, kdy přestane pokrytí tak přepínám na Vltavu. Dopravní zpravodajství mi naskakuje automaticky, takže jiná rádia nepotřebuji. Evropa 2 nebo Beat jsou pro mě všechno úplně stejný sračky, nevidím v tom podstatný rozdíl...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
15.4.2017 11:43 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To já tedy mezi Evropou 2 a Beatem slyším hodně podstatný rozdíl, a Vltavu také můžu.
PepaSFI avatar 15.4.2017 20:21 PepaSFI | skóre: 7 | blog: zlodej_casu
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
už jen přístup moderátorů, to se nedá srovnat. Na Beatu, ikdyž si pustím v neděli večer pořad o metalu, tak i v té poslední hodině kde jde o ty nejextrémnější odrůdy se mluví normálně. Ti lidi sice pouští hodně divný věci ale kdovíproč, umí mluvit a mluví jako lidi. Zatímco na těch "normálních"stanicích jako je Impuls, Evropa 2, Frekvence 1 a podobných, je slyšet jen vřískání, juchání, plácání nesmyslů a zjevná nebo špatně skrytá nablblá reklama. Jo, chápu že příznivce vážné hudby nebude poslouchat rockové rádio, já taky nesleduju TV Šlágr ale do jednoho pytle bych Beat a Evropu 2 fakt neházel.
Jediný správný stav mysli je úžas. Jediný správný stav srdce je radost.
xkucf03 avatar 15.4.2017 21:32 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
+1
Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Dalibor Smolík avatar 19.4.2017 11:05 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Nevím jak kdo, já normální rádio poslouchám jenom v autě, když jedu-nejedu po D1, abych neusnul. Jinak si hudbu vybírám k poslechu jinde, v dnešních podmínkách to není problém si udělat poslech na míru.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Agent avatar 19.4.2017 13:29 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tak zase rádio neni jen o hudbě. Třeba Tandem na Regionu nebyl občas špatnej. Nebo Divadlo pro vaše uši.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Dalibor Smolík avatar 19.4.2017 15:12 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Samozřejmě. Rádio má své pořady, zpravodajství. Rádio není totéž, jako si udělat playlist z Youtube. To je jasné.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
Petr Tomášek avatar 21.4.2017 11:59 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Ale i u rádií si můžeš postahovat pořady jako podcasty a pak si poslechnout kdy a jak budeš sám chtít. Zrovna jsem začal používat gPodder a synchronizuju to na SD kartu do auta. A přemýšlím, jak dobastlit externí přehrávač do auta, který se mi bude automaticky synchronizovat s a automaticky staženejma podcastama ;-)
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
Josef Kufner avatar 21.4.2017 17:19 Josef Kufner | skóre: 70
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Přišroubuj si tam telefon nebo menší tablet (nejlépe nějaký schopný fungovat bez baterky). Autorádia mívají vzadu schovaný line-in.
Hello world ! Segmentation fault (core dumped)
14.4.2017 06:13 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo, dnešní jazz může znít úplně jinak než pradávný. Vtip je v tom že pod "jazz" se dá schovat téměř cokoliv, a to je dobře!
Agent avatar 14.4.2017 00:49 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Každý ví, že Rock n' Roll Is King ;-)

Já nedávno objevil Shadows, líbí se mi jejich hlavní kytarista/solista, vypadá kapku jak Bill Gates... :-) Ale jinak super.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
14.4.2017 06:06 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Shadows jsou bozi, tohle znáš?

A když kytara, co Kottke?

S brknadly se dá užít i spousta srandy, a nejen s brnkadly! :-)

Rokenrol se na počátku vyvinul z rockabilly (Elvisovi se původně říkalo "King of Rockabilly"), ale obojí dodnes není mrtvý styl. Jen ten R&R se vyvíjel trochu bouřlivěji :-D
14.4.2017 10:03 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
rokenrol pro moji radost jedině hnedka odspodu pak se to nějak začalo kazit
14.4.2017 19:34 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Hehe :-D (s tím klipem jsem si hrál v blenderu pro trackování pohybu :-D).
Agent avatar 14.4.2017 13:50 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Apache je teď moje oblíbená skladba/melodie, ale o této verzi jsem netušil, upřímně, ani toho Dubu jsem snad nikdy pořádně neslyšel, jen jsem tušil, že někdo takový existoval. Dobrý.

Kottke - čumim s otevřenou hubou... :-) Já bych se sotva naučil na obyč kytaru natož na dvanáctistrunku. Ale třeba takovej Kent Carlevi je taky borec - Kent Carlevi - Van Halen Poundcake and Mean Street, nebo moje oblíbená Jump.

Ti "Laurel a Hardy" jsou roztomilí. Co se týče kouzlení na kytaru, tak tady záznam koncertu Roxette, kdy jejich hlavní kytarista napodobuje třeba slona: 1h18m56s
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Agent avatar 14.4.2017 13:59 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Ta Johnny B. Goode mi svým názvem připomněla jinou písničku s podobným názvem od Hooters Johnny B.. Je to sice něco uplně jiného, ale já jen, že ten název mi to připomněl. Ale taky se mi velmi líbí. Taková rocková balada či jak bych to nazval. Začátek jak kdyby vypad z muzikálu Noc na Karlštejně, ale pak se to rozjede... :)
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Agent avatar 14.4.2017 21:38 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A říká vám něco Stranglers? Tahle mexikánská verze Golden Brown se mi líbí snad víc jak původní origoš.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
14.4.2017 17:01 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Já bych se sotva naučil na obyč kytaru natož na dvanáctistrunku.
Na dvanactistrunku se hraje dost podobne jako na klasickou sestistrunku. Misto jedne struny tam jsou dve blizko u sebe. Asi chce trochu cviku naucit se to vybrnkavat po strunach a uz mit trochu ztvrdlou kuzi na spickach prstu, aby te to netlacilo, ale jinak si myslim, ze to tezsi neni. Mozna teda jeste bare bude trochu tezsi...
15.4.2017 12:16 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Roxette fakt můžu. Holt kdo umí ten umí, na kytaru se dají zahrát neuvěřitelné věci, zlášť elektrickou. Ale i to dřevo se dá použít hodně zajímavě. Ať nechodíme daleko.
16.4.2017 02:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tak nejen kytara. Nebo dokonce varhany.
16.4.2017 06:31 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Pěkné, ale jsou i jiné "varhany" :-D

A zase vážně - Rick Wakeman.

Padly tu už zmínky o dechovce a jazzu, co by na to asi řekl Bill Chase?
16.4.2017 20:30 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Pěkné, ale jsou i jiné "varhany"
Děrná audio páska :-D. Proč mě ten konec připomíná Ode to insane joy :-D. Ale to by se mu asi ta děrná páska v těch varhanách zasekla :-D. Já ale radši kuličky.
Rick Wakeman
Si to docela dává.
na to asi řekl Bill Chase?
Možná by "řekl" tohle :-D.
17.4.2017 08:36 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Spíš by to ten aparát neudýchal, všimni si jak tam tím šoupětem reguluje plnění.

Jó kuličky, to je HARDWARE :-D

Ale v sedmdesátkovém šílení rozhodně nesmí chybět Lieutenant Pigeon!
Agent avatar 17.4.2017 12:24 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Ale v sedmdesátkovém šílení rozhodně nesmí chybět Lieutenant Pigeon!

No TVL, konečně vim, od koho to je! Taky jedna z věcí, kterou jsem kdysi kdesi slyšel, ale netušil vo co go. Hergot, tady se ještě člověk dovzdělá.. :) Akorát mi chvílema připadá, že ta nahrávka je jak kdyby někomu kolísal pásek, teda posuv pásku. Nebo co. Nebo se mi to zdá?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
17.4.2017 15:31 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
"ale netušil vo co go"
Tahle skupina má celkově dost vysoký WTF index, přesto tenkrát docela slušně zabodovali v hitparádách :-D
Agent avatar 17.4.2017 12:54 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A když už jsme u těch sedmdesátek, tak u mě nesmí chybět Graham Bonnet - Baby blue.

Zajímavý, jak se z vokálního popu přeorientoval na rock/hard rock. Třeba tohle od Alcatraz žeru.

A vůbec jeho verze Only one woman (Zpíváš mi requiem) je stejně nejlepší.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
17.4.2017 16:10 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
To už jsem také někde někdy slyšel. Ale dá se vyvinout i opačně.
17.4.2017 11:48 Aminuxik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Co je to za Matrix? To je šílený... :-)
17.4.2017 15:34 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Takhle nějak to dopadne, když do orchestrionu omylem vložíš pás s programem pro jacquardův tkalcovský stav :-D
23.4.2017 18:19 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Apropos kuličky, když máme dneska 35. výročí zahájení prodeje Sinclairu ZX Spectrum, tak můžeš zkusit osmibitovou coververzi. Vychutnal si jí i Wintergatan :-D
xkucf03 avatar 23.4.2017 18:47 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět

Ad ZX Spectrum: negramoti na ČT :-/

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
23.4.2017 20:32 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Aspoň vidíš jejich "odbornou" úroveň :-D

Horší je že stejně debilní jsou i v dalších věcech, včetně zpravodajství.
Fluttershy, yay! avatar 23.4.2017 20:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Kde bereš negramoty? Recyklátory tam představili obstojně a propagace recyklace je rozhodně podstatně významnější než obskurní sběratelství – tahle výpočetní technika jiné opodstatněné využití nemá (a v muzeích je zrovna mainstreamu jako ZX AFAIK celkem dost).

To píšu jako sběratel/restauratér periferií, u kterých ale na výkonu moc nezáleží, takže není problém je používat s moderními systémy, a kvalita šla časem jednoznačně dolů.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
23.4.2017 22:28 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jasně, nejlepší je rozemlít a vytěžit zlato. Naštěstí jsou i tací, co to vidí jinak.
Fluttershy, yay! avatar 23.4.2017 23:38 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Spíš naneštěstí. Naprosto zbytečný projekt. Nostalgie a technická masturbace. Další várka elektrošrotu.

reduce-reuse-recycle

Byl bych radši, kdyby média nabádala k přehodnocení spotřeby. Jde ZX* k něčemu opětovně použít? Těžko. Tudíž aspoň recyklace.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
24.4.2017 05:52 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A na co jsou obrazy visící v muzeích? Pár století staré hadry ušmudlané dávno zčernalými barvami, na co se takový odpad dá opětovně využít?

Tohle je velmi užitečný projekt, a už teď perfektní úspěch, podívej se kolik vybrali za první den. A jak se prodává Nintendo, na kterém kromě pár starých her nejde nic jiného?
Agent avatar 24.4.2017 07:39 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jasně, zrecyklujeme veterány, k čemu jsou, když máme moderní auta, že jo. Nebo když nějaký hledač pokladů najde třeba stříbrňáky, zrecyklujme to, beztak se tim platit nedá, tak co... http://www.fisherklub.cz/obsah/nalez-pokladu-na-havlickobrodsku-742-stribrnych-minci
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Fluttershy, yay! avatar 24.4.2017 11:10 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Když všechno půjde dobře, během ~20 let máme autonomní vozidla sdílená mimo osobní vlastnictví a veteráni neopustí muzeum/skládku.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
24.4.2017 19:15 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jistě, také tou dobou už budeme žít v komunizmu a na svezení sdíleným autem se bude psát pořadník.
24.4.2017 05:37 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
No nevím, použít spartan 6 pro emulaci ZX Spectra je super overkill, i když to je jen model SLX9 :-D.
Tu babiznu co tam nese zanovni spektrum v origo baleni bych vzal necim po hlave.
 :-D
24.4.2017 05:44 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Z80 na 7 MHz, co bych za to tenkrát dal...

A k tomu volitelně Raspi Zero jako grafický akcelerátor s HDMI výstupem :-D
24.4.2017 05:55 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Do SLX9 se už možná vejde Microblaze (nevím zda v plné konfiguraci), takže možná 100MHz 32bit procesoru s podporu linuxu :-D.

BTW Parallella má HDMI výstup a do Zynqu se Z80 vejde :-D ... a o data se jim může starat ta dvojice ARMů :-D.
xkucf03 avatar 23.4.2017 23:40 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Recyklace/šrot vs. sběratelství

Taky jsem sběratel… a ano, svým způsobem je to obskurní :-) Nicméně ti redaktoři nevěděli, o čem mluví (tzn. jsou v tomto směru negramotní), jinak by lidem neradili dávat všechno staré do šrotu a řekli by, že některé věci se dají za celkem zajímavé ceny prodat sběratelům.

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 23.4.2017 23:45 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
Pokud si libuješ v umělé eskalaci cen a jednání s arogantními překupníky, prosím. Protože přesně takhle dostaneš ty „negramoty“, kteří draží kdeco (často neví co nebo to dokonce falšují) za horentní sumy. Já se radši domluvím s recyklátorem a přeberu si, co tam má.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
xkucf03 avatar 24.4.2017 00:07 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství

Větší nabídka by naopak měla tlačit ceny dolů – nabízet to za horentní sumy klidně můžou, ale otázka je, jestli to za ně někdo koupí – pokud ne a nabízejících bude hodně, tak musí cena dolů. Kdežto když podstatná část těch věcí skončí ve šrotu, tak roste vzácnost těch, které sešrotovány nebyly, a tím i jejich cena – to nikomu neprospěje: sběratel utratí víc a původní majitel přijde o těch pár peněz, které mohl dostat, kdyby to místo do šrotu nabídl k prodeji.

Ty uvažuješ situaci, kdy to původní majitel dá zadarmo do šrotu a tobě se to odtamtud povede nějakým zázračným způsobem (a ještě levně) zachránit – ale to rozhodně není běžná věc. A taky se dá říct, že profituješ na asymetrické informovanosti (původní majitel neví, jakou to má hodnotu, kdežto ty nebo majitel sběrny ano). Což tedy není nutně nemorální, ale obávám se, že škody budou větší než užitek (spousta těch věcí se skutečně zničí, vzroste vzácnost a cena – zatímco kdyby šlo všechno do aukce, tak majitelé dostanou něco zaplaceno, cena se stabilizuje na optimální úrovni, a až to, co opravdu nikdo nechce, půjde do šrotu).

A třeba ta přítomnost historického kousku HW v domácnosti někoho uspokojí natolik, aby si nekoupil nový HW, což je vlastně to snižování spotřeby, po kterém voláš (kdežto když nabídka starého HW nebude nebo budou ceny kvůli vzácnosti příliš vysoké, tak si ten člověk koupí třeba nový HW emulátor nebo úplně jiný HW, který musel být nově vyroben).

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
Fluttershy, yay! avatar 24.4.2017 00:25 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
Ty uvažuješ situaci

Neuvažuju situaci, píšu o tom, co pozoruju posledních aspoň pět let.

Jestli v týdnu budu mít čas a chuť, můžu posbírat odkazy na zloděje nejen na Aukru a eBay, potažmo vývoj ceny řady věcí z $10 na $100+.

profituješ na asymetrické informovanosti

Jasně. A proto lezu na fóra, pomáhám lidem identifikovat jejich nálezy a přispívám do několika wiki v tomhle duchu.

třeba ta přítomnost historického kousku HW v domácnosti někoho uspokojí natolik, aby si nekoupil nový HW

Co že se na tom ZX* dá dělat tak úžasného? Hrát primitivní hry, velmi omezeně programovat a co ještě? Člověk ten relativně moderní stroj stejně musí mít. To spíš podporuju projekty jako ten počítač na ExpressCard pro oživení starého laptopu.

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
24.4.2017 05:48 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
Velmi snadno programovat, na IoT ideální stroj. Navíc stylový, ne jako nějaký šmatlací ohryzek.
24.4.2017 05:56 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
[trololo] IoT OS zaváděný z kazety? [/trololo]
xkucf03 avatar 24.4.2017 07:39 xkucf03 | skóre: 49 | blog: xkucf03
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství

Kazeta snad není věc? A k internetu to taky půjde připojit :-D

Mám rád, když se lidé přou, znamená to, že vědí, co dělají, a že mají směr. Frantovo.cz, SQL-DK, Relational pipes
24.4.2017 19:02 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
IoT OS napsaný v ZX BASICu a zaváděný z DivMMC. Pokud je někdo natolik hardcore že ještě dneska nahrává přes audio, používá místo kazeťáku buď notebook nebo digitální diktafon (a programy jako tap2vaw). Ajfoun jako přehrávač je prý také velmi spolehlivý.
24.4.2017 19:18 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
Tak někde jsem viděl rádio integrovaný do kastle od audio kazety se čtecí hlavou to komunikovalo přes cívku. Asi by šlo udělat kazetu s SDHC kartou na podobný způsob :-D (přece jen ten magnetofon taky občas byl součástí toho muzeálního kousku).
25.4.2017 19:22 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
Atrapa kazety s kablíkem od MP3 přehrávače se dá sehnat, ale ono bude přeci jen jednodušší použít tu vestavěnou SD kartu :-D
Agent avatar 24.4.2017 07:41 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Recyklace/šrot vs. sběratelství
Viz ty auta. Proč někdo se kodrcá starou šunkou, když si může pořídit moderního Meďoura?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
Dalibor Smolík avatar 25.4.2017 11:42 Dalibor Smolík | skóre: 54 | blog: Postrehy_ze_zivota | 50°5'31.93"N,14°19'35.51"E
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
ZX Spectrum se zabývá i článek v nejnovějším vydání Týdnu :-). Zajímavé čtení.
Rozdíly v řeči a ve zvyklostech neznamenají vůbec nic, budeme-li mít stejné cíle a otevřená srdce.
24.4.2017 05:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jj hezký, docela se divím že to ZX Spectrum zvládlo tolik zvukovejch kanálů :-D.
24.4.2017 05:49 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
On to byl sice omezený superlevný počítač s neuvěřitelnými hardwarovými hacky uvnitř, ale Z80 byl nejlepší procesor své doby. Až do vzniku 6809, jenže ten přišel moc pozdě.
24.4.2017 06:00 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tak oproti 8080 zcela jistě. Ale od druhé poloviny 80. let už začínala vláda mnohem zajímavějších architektur.
24.4.2017 19:13 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Z80 vychází z 8085, a je to druhá polovina 70. let. Na druhou stranu, má osmi a šestnáctibitovou aritmetiku, a přitom to počítá na čtyřbitové sčítačce!

Jo, ty zajímavější architektury se mi také líbí, třeba tahle. Doufám že ta akce letos proběhne opět, už jsem si rezervoval začátek června ;-)
24.4.2017 19:26 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Na druhou stranu, má osmi a šestnáctibitovou aritmetiku, a přitom to počítá na čtyřbitové sčítačce!
To není žádnej problém. Prostě musí sčítat postupně jednotlivý skupiny. Já taky obvykle sčítám jednotlivé desítkové řády ;-). Zajímavější by bylo kdyby mu to sečtení přes 4bity trvalo jeden takt :-D.

Hmm Acorn, já ale myslel ještě zajímavější architektury :-D.
25.4.2017 19:27 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo, CM je fantastická věc, ale na běžné věci poněkun nevyužitelná. Ale zkus vymyslet jak na tom nabootovat Linux a klábosit s tím tady na abíčku ;-)

Samozřejmě sčítání po nibblech není problém, používaly se i kompletně sériové procesory, které jely po jednotlivých bitech. Například PDP-8/S byla sériová verze paralelního PDP-8, o dost levnější a mnohem pomalejší.

Ono to teda v Z80 není až tak tragické, normální osmibitové sčítání/odčítání trvá jen 4 takty stejně jako NOP, žádné kratší instrukce už to nemá: http://clrhome.org/table/
25.4.2017 20:08 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Ja mám dojem že CM-1 byl spíš jako moderní GPU, teda šel by na něm linux komplikovaně. Ony i ty transputery se obvykle plnily z hostitelského počítače. Byly i takové nosné ISA karty.

Z80: njn ale dneska to je nemožně pomalý :-D
25.4.2017 22:34 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
I CRAY-1 fungoval nejlépe jako koprocesor, když do něj jeden PDP-10 pumpoval data a druhý odebíral výsledky...

Nemožně pomalý byl spíš Commodore 64, který jel na necelém 1 MHz. Přesto hry na něm vypadaly o dost lépe než na Spectru. Hádej proč ;-)

Ono to Spectrum se 3.5 MHz tenkrát dokázalo v některých srovnáních porazit IBM-PC na 4.77 MHz, hlavně počítání v BASICu ten malý osmibit dokázal rychleji a přesněji :-D
Petr Tomášek avatar 21.4.2017 12:16 Petr Tomášek | skóre: 39 | blog: Vejšplechty
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Pěkné, ale jsou i jiné "varhany"
To je sice pěkné, ale nad klasické varhany to nemá, protože ti chybí varhaník. Varhaníci jsou totiž mezi hudebníky zvláštní kastou, zatímco normální hudebníci (alespoň co se týče klasické hudby) většinou jenom interpretují stávající skladby, varhaníci musí dobře umět harmonii, kontrapunkt a musí umět sami dobře improvizovat.

Něco jako jazzmani, ale o kapku vyšší třída, protože jazzová improvizace je dost volná, zatímco při klasické improvizaci musí být dodržena všechna pravidla kontrapuktu a harmonie a to je někdy dost vysoká kombinatorika...
multicult.fm | monokultura je zlo | welcome refugees!
21.4.2017 16:10 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Přečetl sis i druhý řádek? Ty "varhany" byly v uvozovkách záměrně, taková drobná slovní hříčka s francouzským slovem "orgue" :-)

K tomu bys tam našel hned dva balíky variací od kvalitního "varhaníka", protože i v češtině jsou varhany různých druhů...

A zrovna tady na našem maloměstě máme v chrámu dost vyhlášené varhany, občas se tu konají koncerty, takže bych si o tom také dovolil něco vědět ;-)
14.4.2017 19:21 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
vyvíjel trochu bouřlivěji
Meatloaf! :-D.
15.4.2017 11:17 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jo, to je celý on, zamlada. Když v devadesátých chystal comeback, přibral na to čtyřicet kilo. Prý kvůli hlasu, ale já bych to tipnul spíš na image :-)

Kdysi jsem našel na trubce nějaké jeho live vystoupení ze sedmdesátých, ale už nevím co to bylo za song. Takže začali klasicky předehrou, a asi po třech a půl minutě, když už běžné písničky dávno skončily (a v rádiu jede reklama), MeatLoaf konečně začal zpívat. Teda zpívat, řval do toho v šíleném tempu dalších osm minut, stříkal z něj pot na všechny strany, neubral až do poslední sekundy a když to na konci useknul, bylo slyšet jenom funění šíleného slona běžícího do kopce, jak oddychoval do mikrofonu.

Když hudební film, tak určitě Silvestrovské představení. Prý je to napsané podle zážitků z přípravy takové akce...
10.4.2017 20:57 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
k tomu neoliberalismu jsem napsal update nahoře.

Ta svoboda má s tou novou ideologií bohužel hodně co společného. V Peru zprivatizovali vodovod a nemajetní si nemohou dopřát pitnou vodu a šíří se cholera. To je senzační svoboda. Boj o zdroje je v plném proudu a já si pamatuji , jak jsme za Husáka chodili na vandr a a ta naše vlast nikomu nepatřila - nebo lépe řečeno ona patřila nám všem. A dnes? 57000 hektarů úrodné půdy patří panu Babišovi. O takových panstvích se mnohým šlechticům před 1. republikou ani nezdálo.

Ať žije neoliberální svoboda!
10.4.2017 22:31 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
jak jsme za Husáka chodili na vandr a a ta naše vlast nikomu nepatřila - nebo lépe řečeno ona patřila nám všem.
:-D :-D :-D Aneb co dělá s mozkem negativismus a nostalgie...

Na vandr můžeš vyrazit teďka minimálně stejně dobře jako tehdy. Stačí se sbalit a jít. Loni jsem takhle šel přes nocoviště na Šumavě, bylo to úplně supr. A jako bonus, narozdíl od tehdejší doby, dnes nebude problém, když si výlet prodloužíš na německou stranu.

Ale samozřejmě můžeš místo toho sedět na abclinuxu a brblat o tom, jak jsou mladý lidí hrozný, politika hrozná, hudba hrozná a vůbec všechno strašně špatný...
Agent avatar 11.4.2017 12:36 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Dokud si to Babuš neoplotí. K nám do našeho městečka (ona je to spíš větší vesnice, ale máme statut města) kdysi jezdili švýcaři, měli jsme jakési přátelství /partnerství s jiným švýcarským městem, a pochvalovali si, jak se tu dobře cestuje po výletech do přírody. Oni tam maj plno pozemků oplocených, včetně lesů a člověk jen tak někam nesmí. I u nás už jsem viděl oplocený lesík. Nerad bych se dočkal toho, že tu bude kdejaký pozemek oplocen a člověk si nevyjde ani na boruvky.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
11.4.2017 14:48 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Ano, jistě, je špatně a bude ještě hůře, to je mi jasný :-D
Blaazen avatar 11.4.2017 15:44 Blaazen | skóre: 24 | blog: BL
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Oplocení lesa je v ČR protizákonné. Může být oplocená jen školka nebo obora.
11.4.2017 15:56 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Tak, no. Uz jen kvuli pohybu zvere...
11.4.2017 16:13 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jj, navíc většina oplocených obor, o kterých vím, jsou i tak přístupné veřejnosti.

Nicméně měli bychom si uvědomit, že je od nás velice nehezké takhle kazit autorovi blogu poctivou snahu vybudovat a rozšiřovat negativismus a depresi. Těmihle řečmi ho ještě chudáka doženeme k nějakým pozitivním zážitkům...
Fluttershy, yay! avatar 11.4.2017 22:54 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jj, navíc většina oplocených obor, o kterých vím, jsou i tak přístupné veřejnosti.

To je jedna věc. Druhá věc je např. pokud projde tohle zvěrstvo (pokuta až 30k Kč za mj. vstup do honitby, což může být takřka dle libovůle zeleného mozku).

🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
11.4.2017 23:04 :-o
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Aby taky ne. Říkáš to matce furt, aby se naučila klepat, ale sere na to. Takhle vstoupí do honitby a prásk, pokuta místo jejích blbých keců.
Agent avatar 11.4.2017 21:35 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Zatim. Já bych si taky dřív nepomyslel, že bude snaha cenzurovat internet a budou kvůli tomu schváleny a upravovány patřičné zákony.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
12.4.2017 11:11 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Ano a dýchat vzduch je legální taky jenom zatím.
Agent avatar 13.4.2017 10:03 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Zatím ano.
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
11.4.2017 22:33 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Muzes to brat jako negativismus, nebo jako varovani. Ale to je asi generacni problem - to pouceni, ze lide jsou nepoucitelni. :-)
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
12.4.2017 09:57 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Varování proti čemu?
12.4.2017 10:28 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Kapitalismu, neoliberalismu? (Ostatne existuje rada umelcu co tvrdi, ze spolecny nepritel, treba komunisticka diktatura, zpusobovala svou opresi paradoxne vznik daleko lepsiho umeni. Mozna to souvisi s filozofii "opravdu nezijes pokud netrpis" a tak.) Ale to neni to podstatne.

To co chci rict - treba budes jednou mit jednou pocit, ze bys mel sve zkusenosti predat mladsi generaci. A oni to budou brat jako negativismus, ale ty budes vedet, ze to neni negativismus, ale skutecne varovani. No, a treba si pak uvedomis, ze to, co jsi drive sam oznacoval za negativismus, byla ve skutecnosti vlastne nepoucitelnost. :-)
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
12.4.2017 11:07 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Kapitalismu, neoliberalismu?
Jednou je ta hrozba komunismus, jindy kapitalismus, pak zase něco jiného. To si nevybereš.
A oni to budou brat jako negativismus, ale ty budes vedet, ze to neni negativismus, ale skutecne varovani.
Ok, dobře, jestliže to je skutečné varování, jaký praktický důsledek mám z něho vyvodit? Mám přestat chodit na vandry, protože to brzo bude zakázáno a stejně to není to pravé, jako v těch 70. letech?

Přijde mi, že ses nachytal na to slůvko "neoliberální" - máš pocit, že autor varuje proti neoliberalismu, do čehož jsi sám schopen si dosadit obsah, který ti dává smysl. Autor ale tohle slovo použil zcela bezobsažně pouze jako takovou všeobjímající nálepku pro všechno špatné v aktuálním světě. Všimni si, že ani téma ani obsah blogu nemá s neoliberalismem v zásadě vůbec nic společného. (Ani by to dost dobře nešlo, vzhledem k tomu, že politika obecně v Evropě neoliberální rozhodně není a neoliberální politické směry/strany jsou typicky velmi na okraji.)

Je to prostě jen klasická ventilace toho pocitu frustrace "všechno je špatně", která by se dala napsat v zásadě úplně v jakékoli době a politickém systému. Akorát bys nahradil tu nálepku za nějakou jinou.
12.4.2017 13:19 sekacka | skóre: 1 | blog: sekblog | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
nutnost anonymity v sobě skrývá bohužel tu nevýhodu, že autor nemůže konkrétně odhalit fakta, která by čtenáři přiblížila autorovu životní skutečnost a tim i prokázala, že si nechce jen paušálně stěžovat na celý svět.

Ale to není rozhodující. Autor je toho názoru, že privatizace pitne vody, privatizace genetiky, tlak na pracující přijímat zaměstnání které nestačí k obživě, státy nařízená kontrola obyvatel a privátní využíváni získaných dat etc. jsou prostě fakta. Samozrejmě je to možno vidět očima německé kancléřky:
ještě nikdy v historii se Nemcům nežilo tak dobře jako dnes
A podobné výroky je možno slyšet i z Česka, Maďarska a dalších zemí. Já se jenom obávám, že se zamněňují svoboda a důstojnost člověka za čísla ze statistiky nezaměstnanosti.

Mladí lidé mají šanci, se svým životem ještě něco udělat. Nás několik málo starších má ale tu jistotu, že jsme v naší době zažili určitou svobodu a důstojnost, kterou pro naše děti nevidíme.
12.4.2017 14:12 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Autor je toho názoru, že privatizace pitne vody, privatizace genetiky, tlak na pracující přijímat zaměstnání které nestačí k obživě, státy nařízená kontrola obyvatel a privátní využíváni získaných dat etc. jsou prostě fakta.
Ano, problémy tu jsou, na tom se jistě shodneme. S mnoha těmi body bych souhlasil.
Nás několik málo starších má ale tu jistotu, že jsme v naší době zažili určitou svobodu a důstojnost, kterou pro naše děti nevidíme.
Ve svém okolí mám několik starších lidí, kteří mají tenhle postoj taky. Zajímavý na tom je zejména ten pocit toho oprávnění mluvit za celou generaci. Takže to zní tak, že všichni starší a zkušenější mají tento názor.

Platí to typicky do chvíle, než se objeví někdo též starší, ale jiného názoru. Z mé zkušenosti se někdo takový vždy objeví, protože tenhle názor ve skutečnosti zdaleka není názor celé starší generace.

Když vezmu v úvahu, co v životě dělám (ať už zaměstnání nebo koníčky), tak u řady věcí mi vychází, že bych je v minulém režimu dělat z politických důvodů nemohl. Těžko pak člověk věří řečem o svobodě a důstojnosti.
Mladí lidé mají šanci, se svým životem ještě něco udělat.
Ok, co navrhuješ?

<sarkasmus>Už jsem se teda zbavil těch dvou zbytečných telefonů a mám teda už jen ten jeden. Přestal jsem poslouchat Nicki Minaj a nahradil Mozartem. Co dál? Volit KSČM?</sarkasmus>
Fluttershy, yay! avatar 12.4.2017 14:19 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
<sarkasmus>Už jsem se teda zbavil těch dvou zbytečných telefonů a mám teda už jen ten jeden. Přestal jsem poslouchat Nicki Minaj a nahradil Mozartem. Co dál? Volit KSČM?</sarkasmus>
Revoluční hnutí.
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
Agent avatar 13.4.2017 09:26 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
tak u řady věcí mi vychází, že bych je v minulém režimu dělat z politických důvodů nemohl. - Tak jistě, každá doba ma svoje. Existuje ještě vůbec nějaký chemický kroužek? Jsou s tim dost opruzy něco takového vést. Nebo zákaz některých látek jako silnější peroxid, to je vyloženě politický rozhodnutí, znepříjemnit takto lidem život, kteří to potřebují. Nebo kontejnery na elektroodpad, to ne zhuvěřilost, proč by si nějaký bastlic nemohl vzit vyřazeny šrot na součástky?
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
13.4.2017 10:40 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Nebo kontejnery na elektroodpad, to ne zhuvěřilost, proč by si nějaký bastlic nemohl vzit vyřazeny šrot na součástky?
Zajeď si např. na každoroční hamfest v Holicích a můžeš toho nakoupit/dostat víc, než pobereš...
Fluttershy, yay! avatar 13.4.2017 11:20 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jestli se domníváš, že absence regulací ze 70. a 80. let by přežila dodnes, jsi dost naivní.

Podobně se výše sekacka rozplývá nad chozením na vandr za Husáka, ale už vynechává, v jaké krajině se tehdy dalo vandrovat (což zahrnovalo měsíční krajinu na Mostecku, část Beskyd nebo Krkonoš vystavenou průmyslu atd.).
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
12.4.2017 14:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
nutnost anonymity v sobě skrývá bohužel tu nevýhodu, že autor nemůže konkrétně odhalit fakta, která by čtenáři přiblížila autorovu životní skutečnost a tim i prokázala, že si nechce jen paušálně stěžovat na celý svět.
V tom případě bych se zamyslel nad tím, zda je nutné opravdu něco napsat jenom proto, aby bylo něco napsáno. Viz dále:
Autor je toho názoru, že privatizace pitne vody, privatizace genetiky, tlak na pracující přijímat zaměstnání které nestačí k obživě, státy nařízená kontrola obyvatel a privátní využíváni získaných dat etc. jsou prostě fakta.
Ano, a tím spíš mi přijde naprosto zbytečné a nesmyslné se na to pokoušet roubovat věci typu úpadku krmné, průmyslově produkované "hudby".

Vlastně naopak, je to kontraproduktivní: všechna tato (poměrně závažná témata) se tím prostě posouvají do kategorie paušálního stěžování "všechno je na hovno"

Kdybych měl sklony ke konspiračním teoriím, tak bych si dokonce myslel že je to účel. Neplatí vás náhodou Soros, Putin nebo Kato institut? :-)
17.4.2017 19:09 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
Jednou je ta hrozba komunismus, jindy kapitalismus, pak zase něco jiného. To si nevybereš.
A kdo rika, ze si nutne musis vybrat? Ono s tim historickym ponaucenim je to dost slozite, nestaci jen nekriticky negovat nebo naopak prijimat to, co to bylo predtim.

Ale jinak jsem rad, ze ti sekacka odpovedel. Chtel jsem ti napsat (lepe receno potreti zopakovat), ze tohle jsou otazky, ktere musis polozit jemu, ne mne. Ale pokud k tomu pristoupis tak, ze je jen negativista, tak k tomu dialogu asi sotva dojde.

Jinak neoliberalismus v Evrope porad trochu leti, i kdyz lidem postupne dochazi, ze to s tou "austerity" neni az tak horke..
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
12.4.2017 16:41 hypvofxy | skóre: 5 | blog: hypvofxy | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět
A oni to budou brat jako negativismus, ale ty budes vedet, ze to neni negativismus, ale skutecne varovani.

Jak napsat varovani

Mile deti, dnes se naucime, jak napsat varovani. Kazde varovani by melo obsahovat vyrok popisujici skutecnost, pred kterou varujeme, a citove zabarveni, ktere lepe ziska ctenarovu ci posluchacovu pozornost. Treba: "Bud opatrny. Je tu velky provoz.".

Tak si to zkusime. Zacneme tady v prvni lavici u chlapce Sekacky. Chlapce, jak bys varoval kamarada, ze pada snih ze strechy?

Hmm... Hej, fotr od Masinaru furt chlasta jak duha, to je problem teto soucasne neoliberalni doby, ze vsichni chlastaji jak prasata, pak nemaji cas venovat dostatecnou peci ani sve vlastni nemovitosti a podivej, jak tu maji opryskane dvere, rozbite okno, a naproti u Sedlaru to same, vsichni jen poslouchaji popovou bezduchou hudbu, ktera je o nicem, nikdo nicemu nerozumi, sakra, apokalypsa se bli...
11.4.2017 12:00 Tomáš Roll
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Koukám, že sousloví "vopičí muzika" dostává úplně nový rozměr :-D

Ad Update - ano, je to tak, většina tzv. umělců a celebrit nebo sportovců jsou jen nosiči reklam - někdo má pozemek u dálnice a dá tam billboard a někdo kvůli tomu musí dělat "umění" nebo být "celebrita", ale princip je stejný. Skutečných autentických umělců je jen pár.
12.4.2017 10:36 JS1 | skóre: 2 | blog: intuition_pump
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja si myslim, ze dobre umeni vznika spolupraci tvurce a publika. Casto ten tvurce odvede daleko vic prace, ale vzdycky necha aspon malicko te druhe strane. Dobre umeni je proste jako dobry hlavolam nebo hadanka. Reseni neni zcela zrejme, ale tvurce na nej elegantne navadi.

Takze me neprekvapuje, ze (zcasti) nesmyslny text dava zajimavou pisnicku. Mne se treba daleko vic libi nez original.
Lidstvo čelí v tomto století hrozbě civilizačního kolapsu. Podpořte hnutí klimatickakoalice.cz!
13.4.2017 11:19 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Souhlasím, ale těžko těm mladším vysvětlovat, že žijí ve sra.kách, když nemají nadhled, daný pozorováním v delším časovém intervalu.
Pohled na současné Německo je mnohdy opravdu smutný a s tím, co jsme kdysi obdivovali, už nemá moc společného... Helmut Kohl je asi hodně zděšený z toho, co udělala "liberální" levičácká ideologie z té kdysi sebevědomé a perfektně fungující země, které kdysi dělal premiéra.

Ale ruku na srdce. Šmíra a brak se zpívaly i tenkrát. Zkuste si na Netu najít 30 let staré "lyrics" dejme tomu... takové zpěvačky, která si říká Sandra(stále vystupuje, jen poněkud ztloustla). To je sra.ka parametrů, plně srovnatelných s dnešní produkcí... Přitom jako gymnazisti jsme to na vlnách ZDF, ARD, Antenne Bayern a Bayern 3 poslouchali :-))))
13.4.2017 11:41 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Souhlasím, ale těžko těm mladším vysvětlovat, že žijí ve sra.kách, když nemají nadhled, daný pozorováním v delším časovém intervalu.
Je to asi dost zbytečná otázka, ale čistě ze zvědavosti: Jaký smysl má vysvětlovat někomu (ať už mladšímu, prostřednímu nebo staršímu), že žije ve sra.kách? Co má být účelem?
13.4.2017 12:33 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
aby si dával majzla aby se nezamazal?
13.4.2017 13:38 TM
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Přesně. Lépe bych odpovědět nedokázal.
13.4.2017 13:43 kralyk z abclinuxu | skóre: 29 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
aby si dával majzla aby se nezamazal?
?
13.4.2017 20:54 karma
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
karma přeci ;-)
Fluttershy, yay! avatar 13.4.2017 21:07 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
14.4.2017 06:31 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
14.4.2017 19:57 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Náhodou ve čtrnácti (~2001) v Esu to bylo skvělý (teda ten nontechno remix) :-P. Ono v tý době se mohlo jen spolehnout na TV a rádio :-( (a metal v rádiu snad nehráli nikdy, ale je fakt, že punkoví spolužáci poslouchali z ojetých kazet tohle, což je ale ve velkém množství dost depresivní).

Ale když už bereš dno, tak musíš komplet :-P.

Stejně se mě zdá ta Karma lepší než tohle. Nebo ze stejné doby něco s čím mě otravovala mladší ségra nebo dokonce s tímhle :-D. Já jí zase otravoval s tímhle :-D.
Agent avatar 14.4.2017 21:55 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
To ještě neni dno, TOHLE je dno!!

To už jsou lepší i boty z umělý hmoty

No nic, radši si dám Abraxas Nekonečný boogie.......!!!!!
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
14.4.2017 22:43 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
To ještě neni dno, TOHLE je dno!!
WTF To i tohle je aspoň kultovní :-D.
To už jsou lepší i boty z umělý hmoty
Chudáci kissáci :-D. Teď už zbejvá jen reklama na Baťu :-D.

A když jsme u těch bot, tak co takhle kravatu? To je cringe :-D
radši si dám Abraxas
A já sabaton a iron maiden :-D.
15.4.2017 10:48 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Jak se tu dělá blicí smajlík? Proti těm botám je tohle kulturní poklad!

Ten Vivian mi osobně zní pořád lépe než Pokondr, má to aspoň nějakou úroveň.

Iron Maiden - Speed Of Light ;-)
Agent avatar 15.4.2017 14:27 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Ash taky nejsou špatný
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
15.4.2017 20:32 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Nejsou. Připomnělo mi to jednu hodně starou, teda akorát názvem, jinak je to něco úplně jiného :)
Agent avatar 15.4.2017 21:54 Agent | blog: Life_in_Pieces | HC city
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
:-)

Ty vogo ale děkuju, na tohle už sem dávno zapomněl. oživils mi jednu velmi starou vzpomínku. Lehla na mě nostalgie...
Nevěděl zpočátku, co si počít, jak žít, co dělat, ale brzy se vpravil do role samotáře.
16.4.2017 02:35 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Iron Maiden - Speed Of Light
No ten klip je teda jak z cyberpunku 90. let :-P.
Fluttershy, yay! avatar 17.4.2017 18:11 Fluttershy, yay! | skóre: 92 | blog:
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Ohlédnutí za historií Iron Maiden. Ta hra mimochodem původně vyšla s některým dřívějším albem (z hlavy si nevzpomenu, ale tuším kolem právě těch 90. let.)
🇵🇸Touch grass🇺🇦 ✊ no gods, no masters
17.4.2017 23:32 pc2005 | skóre: 38 | blog: GardenOfEdenConfiguration | liberec
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Jo to jsem pochopil, ale stejně :-D.
19.4.2017 11:35 M.
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Hele, tak o Sandru se mi neotírej! :-D
21.4.2017 20:24 ..
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
o Sandru bych se otřel docela rád
22.4.2017 06:27 Radovan
Rozbalit Rozbalit vše Re: Lidé život tančit svět (update)
Tehdejší nebo dnešní? :-D

Založit nové vláknoNahoru

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.