Portál AbcLinuxu, 1. května 2025 05:08

Nástroje: Začni sledovat (1) ?Zašle upozornění na váš email při vložení nového komentáře.

Vložit další komentář
17.1.2006 02:41 Thunder.m | skóre: 35 | blog: e17
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Podle mě to vyhozené peníze jsou, tyhle série nikde jinde nejezdí je to beta (ne-li alpha) verze, která je jen u nás, problémů se softwarem tam bylo mnohem víc, slyšel jsem že tohle není zdaleka jediný problém, je to jen jediný problém, který vede k zástavě vlaku, takže se o něm dozvíme.

Fakt nechápu proč nemůžou ty naše bohaté české dráhy nakoupit něco pořádného a odzkoušeného, vždyť není důvod se pyšnit kdo ví jakou krásou.

Jezdím skoro každý den do Prahy těmi starými panťáky, kterým se nedá říkat jinak než vrak (bohu díky za to že jezdí a to velmi často), a docela mě mrzí že se takhle vyhazují peníze...

Jo být sběratel umění, pak bych si asi pendolíno koupil, ale dráhy jsou tady hlavně proto aby jako celek fungovaly co nejlépe a ne zde byly tak obrovské rozdíly.
17.1.2006 03:15 XXX | skóre: 4 | blog: CAD | X
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
No sice nejsem odborníkem na dráhy, ale naše podmínky jsou opravdu specifické. Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení a dalšími specifiky, takže problémy docela chápu... Ale jistá je jedna věc. Každý zprávný investor by napočítal firmě dodávající Pendolíno takové penále za nekvalitní práci, že by se z toho firma Alstom (nebo jak se jmenuje) po... :-)
alblaho avatar 17.1.2006 10:45 alblaho | skóre: 17 | blog: alblog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
U nás jsou 3 systémy napájení. A máme 3-systémové lokomotivy, které to zvládají. A v německu mají systémů pět a pětisystémové lokomotivy. Mají tam ještě střídavé napětí 16 2/3 Hz a pak asi ještě nějaké stejnosměrné.

U nás byl nějaký problém s tím zabezpečením, jemuž vadí zpětné proudy, či co. Ale tomu nerozumím.
17.1.2006 14:09 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Na české trati se musí vlak potýkat se třemi druhy napájení...
Pendolino se na naší trati s ničím takovým potýkat nemusí. AFAIK na všech tratích, kde Pendolino jezdí, je trakce jednotná (6kV, SS, tuším).

Mě by zajímalo, proč se rychlovlaky nakoupily zrovna z Itálie, když z Německa nebo Francie by se daly zakoupit soupravy již ověřené v praxi.
Quando omni flunkus moritati
17.1.2006 14:55 Michal Čihař | skóre: 61 | blog: Bláboly | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
No v podstatě jenom dva druhy, třetí (SS 1,5 kV) je jenom na trati Tábor - Bechyně, tam se klidně vsadím, že nebude jezdit nikdy :-). Pendolino jezdí (mělo jezdit) i do Brna a tam je určitě 25 kV/50 Hz, Praha a Ostrava jsou SS 3kV.
18.1.2006 01:22 David Jaša | skóre: 44 | blog: Dejvův blog
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
A třetí systém, který umí (musí umět :-)) je rakousko-německých 15 kV/16,67 Hz
17.1.2006 03:10 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Kolik můžou jet obyčejné lokomotivy s obyčejnými vagony?
Dočetl jsem se, že ty prastaré červenožluté plechovky, které můžete potkat akorát na jihu Čech a na Slovensku, mají maximální cestovní rychlost 110-130km/h (podle verze).

No a vzhledem k tomu, že České dráhy nasadily vlaky EC místo nefunkčních Pendolin, tak bych řekl, že novější lokomotivy můžou jet i těch 160km/h (záleží na tom, co se myslí pojmem obyčejná lokomotiva a obyčejný vagón)

Problém je v tom, že kdyby vlaky jezdily tou rychlostí, na kterou jsou stavěné lokomotivy, tak a) většina používaných vagónů by se rozsypala, b) na některých tratích by vlak vyskočil z kolejí
Quando omni flunkus moritati
Pravák Bob avatar 17.1.2006 07:45 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Nevím které červenožluté plechovky myslíš, ale řada 371 (červenožlutá, elektrická) může jet až 160, má výkon přes 3000 Kw! Tyhle lokomotivy tahají IC z Berlína do Prahy.
knowledge brings fear
17.1.2006 10:56 Hynek (Pichi) Vychodil | skóre: 43 | blog: Pichi | Brno
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Kw? Co to je? To je nějaká nová móda kurvit vše co jde?
XML je zbytečný, pomalý, nešikovný balast, znovu vynalézané kolo a ještě ke všemu šišaté, těžké a kýčovitě pomalované.
17.1.2006 12:04 D-Evil | skóre: 25 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Že by zkratka pro kiwi? :)
Pravák Bob avatar 17.1.2006 13:53 Pravák Bob | skóre: 13 | Praha
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Mělo tam být kw, ale přemáčknul jsem shift. Jasné? Pokud ne, běž do pichi.
knowledge brings fear
17.1.2006 15:51 Kyosuke | skóre: 28 | blog: nalady_v_modre
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Spíš tam mělo být kW, ne? ;-)
17.1.2006 12:03 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Měl jsem na mysli tohle a tohle, tedy lokomotivy řady 230 a 242, maximální rychlosti 110, 120km/h, výkon 3kW obě.

Ty, o kterých mluvíš, jsou pět až deset let po rekonstrukci, já mluvím o těch cca čtyřicet let starých.
Quando omni flunkus moritati
17.1.2006 13:57 nightfish | skóre: 9
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
..., výkon 3kW obě.
=> 3 MW
17.1.2006 14:11 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Jasně, dík za opravu.
Quando omni flunkus moritati
17.1.2006 09:20 Martin
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Jezdím z Kolína do Prahy a zpět už cca 7,5 roku. Protože používám vlak každý pracovní den a ne pouze na výlety, tak upřednostňuji hlavně spolehlivost, dochvilnost a to že si ve vlaku sednu. Na nějakém vzhledu a to jestli tam je jídelní vůz, bar atd. mi nezáleží. Cena cca 1mld za jednu soupravu Pendolina se mi zdá přehnaná. Hlavně z poměru cena/užitek. Pokud jsem měl možnost vidět na nádraží Pendolino a jiné vlaky typu IC/EC, tak jezdí téměř poloprázdné. Kolik levnějších vlaků by se za to dalo koupit nebo opravit a sloužily by daleko více lidem než vlaky IC/EC. Někdy mi připadá, že je máme jen pro to, abychom se mohli být do prsou a říkat jak jsme dobří.

Pokud se podívám na nové soupravy (takové ty bílé dvoupatrové), kterými cestuji téměř každý den, tak můžu říct, žádný zázrak. Pokud je venku tma, tak přes sklo není vidět, protože se chová jako zrcadlo a vy musíte se musíte na zastávce pěkně zvednou a jít se podívat ven, kde to vlastně jste. Grafické displeje, které mají ukazovat stanice jsou v provozu jen někdy. Pokud něco ukazují, tak třeba jen cílovou stanici, někdy zase třeba úplně opačný směr jízdy, odhadoval bych to tak, že fungují jen v 25% případů. Co mi připadá ale nejhorší je vyřešení klimatizece. Pokud sedíte na sedadle, tak vám na nohu z cca 10cm a ze shora na hlavu cca z 50cm fouká z výduchu studný vzduch (kdo máte v kanceláři klimatizaci a sedíte pod ní, víte o čem mluvím), za 20minut máte z nohy a hlavy kostku ledu. Dobré jsou také restarty vlaku. Už se mi asi 20x při cestě do Prahy stalo, že vlak zastavil, všechno se vypnulo, chvilku nic a pak se zase všechno zapnulo s tím, že na grafických displejích proběhla hláška "inicializace IS".

Nehledě na to, že spojů na trase Praha-Kolín ubývá a zvyšuje se cena i předplatných jízdenek a kupodivu se zvyšuje i doba cestování, tak mi připadá koupě Pendolín jako nesmysl. Před 2 lety osobní vlak Praha-Kolín, doba jízdy 1h, dnes 1h10min. Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.

17.1.2006 12:07 trekker.dk | skóre: 72
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Rychlíky jezdí cca o 5 až 10minut také déle než jezdívali dříve. Tak mě napadá, jestli si ČD nepočítají místo kilometrů dobu strávenou ve vlaku.
Proto se taky každou chvíli mění jízdní řád - dráhy zjistí, za jakou dobu jsou schopni to stihnout a podle toho to změní.

Mj. rychlíky jezdívaly
Quando omni flunkus moritati
17.1.2006 09:49 Dunric | skóre: 21
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Nikomu nepřijde absurdní, že tak ztrátový podnik jako jsou ČD nakoupí drahé rychlovlaky (4,4mld Kč ?), které zjevně na sebe v nejbližším desetiletí ani nevydělají, nemají ani homologaci pro mezinárodní pohyb v rámci EU - teprve se bude řešit a jejich rychlostní možnosti zdaleka nemohou být využity na našich tratích ? Když už hodlali investovat, proč nedali peníze do zanedbávané nákladní přepravy, kde je perspektiva rentability daleko lepší ?

Já bych odpověď měl, ale opět se nabízející podezření z korupce může být taky liché.

In the garden sleeps a messenger ·
17.1.2006 12:47 podlesh | skóre: 38 | Freiburg im Breisgau
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Sice jsem Pendolino na vlastní oči neviděl, ale moji spokojenost v využíváním služeb ČD a s novými jízdními řády nejlépe vyjadřuje to, že jsem si pořídil auto použitelné i na delší trasy.

A to vesměs jezdím po jedné z mála tratí (190), kde vlak není pomalejší. Jenomže soudruzi to vykompenzovali jízdním řádem, kde doplnili 60-100 minut čekání na přestup.
17.1.2006 15:56 Kappi-tux | blog: kappiho_tuxik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Zlatá EC/IC! Jezdím jimi vcelku často a na jejich občasné problémy koukám s nadhledem. Proto stále nemohu pochopit, proč ČD nakupuje něco, co jinde ve světě už dávají do šrotu... Kdyby radši opravily starší vlaky, nebo nakoupily vcelku spolehlivé EC... Je to ale můj názor, takže </noflame>.
Zkušenost je věc, kterou získáš až potom, cos ji potřeboval.
17.1.2006 21:29 Petr "Glubo" Sýkora | skóre: 21 | blog: Glubnik
Rozbalit Rozbalit vše Re: Ach ta Pendolína...
Odpovědět | Sbalit | Link | Blokovat | Admin
Ja nevím, co na těch moderních sedačkách "všichni" vidíte. Když si na koženkovou sedačku sedne nějaký bezďák a zašpiní ji, není problém vzít hadr a skoro dokonale sedačku očistit. Ani radši při cestování hromadnými prostředky nedomýšlím, jak jsou ony moderní "chlupaté" povrchy přímo rájem pro veškeré mikroorganismy. Nevíte někdo, jak často a jakým způsobem jsou vlastně tyto povrchy čištěny?

Taky jsem asi bohužel jedním z mála, kterým vyhovují staré dobré kupé v tom, že člověk si může na sedačku sednout do "libovolné" polohy, kdežto dnešní sedačky sotva umožňují jednu prefabrikovanou polohu sezení (alespoň mě).
„O mrtvých jen v dobrém." „Pojďme se bavit o Stalinovi."

Založit nové vláknoNahoru

Tiskni Sdílej: Linkuj Jaggni to Vybrali.sme.sk Google Del.icio.us Facebook

ISSN 1214-1267, (c) 1999-2007 Stickfish s.r.o.